PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:14 schreef tehoef het volgende:
aardig verschil tussen de partijen ultra rechts en mega inks
Doet dat ertoe?quote:Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Waarom open je dit topic overigens als je NCPN als onderschrift hebt?quote:
Linksche vrinden? Al mijn vrinden en kennischen stemmen op seculiere middenpartijen (VVD, D66, PvdA).quote:Op maandag 11 juni 2012 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
De SP? Partijen komen heel erg overeen. Alleen is de SP wat stabieler en je linksche vrinden zullen niet zeuren, omdat de PVV voor velen not-done is.
De NCPN maakt helaas geen kans om in het parlement te komen, en ik wil niet dat mijn stemmen verloren gaan.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom open je dit topic overigens als je NCPN als onderschrift hebt?
En dat carnevalskapsel van die indo danquote:Op maandag 11 juni 2012 14:23 schreef DrDarwin het volgende:
PVV, want SP = Roemer en ik hou niet van carnaval..
Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
De SP? Partijen komen heel erg overeen. Alleen is de SP wat stabieler en je linksche vrinden zullen niet zeuren, omdat de PVV voor velen not-done is.
Waar haal jij het rare idee vandaan dat de SP uit Europa wil stappen?quote:Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Oh? die overeenkomsten zijn eigenlijk maar vrij beperkt hoor. Hooguit op een aantal puntne waar het de sociale zekerheid betreft. Maar op veel meer punten wijken beide programma's stevig van elkaar af. De PVV zit inhoudelijk veel dichter op de VVD dan op de SP.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.
Ah... Op die tour. Als de EU beslist dat de bijstand met 50% omhoog moet dan vind de sp dat helemaal oké.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:34 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waar haal jij het rare idee vandaan dat de SP uit Europa wil stappen?
De SP is helemaal niet tegen de EU. De SP wil een socialere EU, een EU die draagvlak heeft onder de bevolking van haar deelstaten, niet de huidige door het bedrijfsleven gekaapte EU die ver van de mensen staat en neoliberale regels oplegt aan de deelnemende landen.
Je moet toch wel oogkleppen ophebben om te denken dat je maar door kunt blijven gaan met macht over te dragen aan Brussel zonder dat de bevolking daar achter staat, dat gaat vroeg of laat echt tot problemen leiden.
Ik denk dat je je daarin vergist. De EU heeft ook gezegd dat Nederland de hypotheekrente moet afschaffen. Past precies in het straatje van de SP, maar weet je wat Roemer's antwoord was?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:36 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ah... Op die tour. Als de EU beslist dat de bijstand met 50% omhoog moet dan vind de sp dat helemaal oké.
Waarom dan zo'n heel verhaal over bedrijfsleven blablabla neoliberaal blabla?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. De EU heeft ook gezegd dat Nederland de hypotheekrente moet afschaffen. Past precies in het straatje van de SP, maar weet je wat Roemer's antwoord was?
"Daar gaan *zij* niet over, daar gaan *wij* over."
Ja, die twee zinnen hierboven conflicteren toch ook niet met elkaar? Op het moment is het zo dat die neoliberale regels heel hard worden vastgelegd in de EU. Kijk maar naar de 3% norm, die dwingt landen om te bezuinigen en dus de overheid te verkleinen. Dat is iets dat de SP inderdaad niet wil, die wil dat landen de vrijheid hebben om zelf hun begroting te bepalen.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Waarom dan zo'n heel verhaal over bedrijfsleven blablabla neoliberaal blabla?
Ze willen gewoon geen enkele soevereiniteit uit handen geven dus.
Tja, is dat momenteel niet bij elke partije (op GL en D66 na) het geval? Geen partij die nu soevereiniteit uit handen wil geven. Dat kost je electoraal gewoon de kop.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:43 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ze willen gewoon geen enkele soevereiniteit uit handen geven dus.
Onzin. Je kan die 3% ook halen door gewoon de belastingen te verhogen.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ja, die twee zinnen hierboven conflicteren toch ook niet met elkaar? Op het moment is het zo dat die neoliberale regels heel hard worden vastgelegd in de EU. Kijk maar naar de 3% norm, die dwingt landen om te bezuinigen en dus de overheid te verkleinen. Dat is iets dat de SP inderdaad niet wil, die wil dat landen de vrijheid hebben om zelf hun begroting te bepalen.
Door die 3% norm worden nu zelfs partijen op links gedwongen om neoliberaal bezuinigingsbeleid uit te voeren, iets dat partijen op rechts natuurlijk graag zien, en dat verklaart ook waarom die maar wat graag die soevereiniteit uit handen geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |