abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112736585
Ik, en waarschijnlijk een hoop andere mensen in het land, twijfelen tussen PVV en SP. De grond van deze twijfel is gelegen in het besef dat Nederland doodziek is; doodziek van het gegraai, het onnadenkende liberalisme, het onvoorwaardelijke geloof in de vrije markt, het doordrukken van geldverslindende prestigeprojecten, het steunen van de catastrofale 'Europese eenwording'.
Nu zijn er twee partijen die zich sterk tegen 1 of meerdere van deze dingen verzetten: PVV en SP. Het probleem is dat ze elkaar complementeren, en er niet 1 van deze 2 partijen is die alles in zich verenigt.

De PVV is een intolerante partij die bepaalde groepen Nederlanders consequent als crimineel en ongewenst wegzet, en die bepaalde ondoordachte en domme rechtse standpunten huldigt. Maar tegelijkertijd is het wel de partij die het sterkst ageert tegen de rampzalige EU en de incestueuze Haagse spelletjes. Het mogen opportunisten zijn die meedoen zodra dat opportuun is, maar wanneer ze zien dat het volk zich verzet schromen ze niet om een dikke spaak in het wiel te gooien.

De SP aan de andere kant is evenzo gekant tegen de EU en de Haagse spelletjes, maar is hier veel minder agressief in dan de PVV. Men schuiert juist onder Roemer steeds meer aan tegen het pluche, men wordt steeds meer regeringsfahig.

Hierin schuilt het probleem: mensen die de rabiate anti-buitenlandersretoriek van de PVV niet zien zitten, voelen meer voor de SP; maar de SP laat m.b.t. Europa wel zich de kaas van het brood eten door de PVV; ze zijn gewoon minder bevlogen op dat punt, lijkt het wel.

Dus wat te kiezen? Daarom dit topic. Sociaal voelende mensen die apert tegen de EU zijn, maar ook tegen de conventionele, corrupte, geldverslindende, baantjesverdelende Haagse kliek, wat gaan jullie stemmen? Is het buitenlanderstandpunt en de onbeschaafdheid in algemene zin van PVV een breekpunt en kiezen jullie daarom voor SP? Of vinden jullie de EU dermate bedreigend en de richting die het daarmee opgaat dermate ernstig dat jullie het rabiate verzet van van de PVV verkiezen, daarmee de asociale standpunten van deze beweging voor lief nemend?

Ik ben er zelf nog niet uit. Mijn hart gaat uit naar de SP, maar de PVV in al haar felheid en recalcitrantie oefent een enorme aantrekkingskracht op mij uit, zelfs als vind ik hun ideeen omtrent buitenlanders (moslims in het bijzonder) abject.

Wat vinden jullie?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_112736732
aardig verschil tussen de partijen ultra rechts en mega inks
pi_112736749
Ik vind het meer getuigen van Neerlands totale achterlijkheid.
pi_112736993
quote:
19s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:14 schreef tehoef het volgende:
aardig verschil tussen de partijen ultra rechts en mega inks
PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112737012
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:

[..]

PVV en SP zit op veel punten in hetzelfde hoekje hoor. Ik vind het allebei verwerpelijk. Vooral die hetze tegen Europa. We kunnen er echt niet 'uit stappen'. En al kon dat wel, dan zou de positie van NL daar écht niet beter van worden.
Doet dat ertoe?
pi_112737052
De SP? Partijen komen heel erg overeen. Alleen is de SP wat stabieler en je linksche vrinden zullen niet zeuren, omdat de PVV voor velen not-done is.
  maandag 11 juni 2012 @ 14:23:23 #7
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_112737102
PVV, want SP = Roemer en ik hou niet van carnaval..
pi_112737105
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:21 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Doet dat ertoe?
Waarom open je dit topic overigens als je NCPN als onderschrift hebt?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_112737108
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
De SP? Partijen komen heel erg overeen. Alleen is de SP wat stabieler en je linksche vrinden zullen niet zeuren, omdat de PVV voor velen not-done is.
Linksche vrinden? Al mijn vrinden en kennischen stemmen op seculiere middenpartijen (VVD, D66, PvdA).
pi_112737138
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom open je dit topic overigens als je NCPN als onderschrift hebt?
De NCPN maakt helaas geen kans om in het parlement te komen, en ik wil niet dat mijn stemmen verloren gaan.
  maandag 11 juni 2012 @ 14:25:20 #11
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_112737183
PVV verloochende de idealen die ze hadden voor de gewone mensen gelijk toen ze in het kabinet stapten. Ik zou dus niet willen zeggen dat de PVV hun been stijf hield voor de gewone man.
SP is nooit in de regering gestapt omdat ze geen concessies wilden doen aan hun programma.

In jou geval zou ik dan maar voor de SP gaan.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_112737251
Je zou ook kunnen kijken naar partijen die Europa niet persé afwijzen, maar kritisch staan ten opzichte van de huidige structuur. In plaats van de PVV zou je nog kunnen denken aan de partij van Hero Brinkman, die waarschijnlijk met Trots op Nederland zal fuseren. Brinkman heeft op veel terreinen PVV-standpunten, maar neemt juist afstand van discriminatie jegens buitenlanders.

De ChristenUnie is ook redelijk Europa-kritisch, de PvdA pleit ook voor meer toezicht op Europees niveau (dus tegen het graaien).
pi_112737264
NCPN in je onderschrift hebben staan en dan PVV overwegen :')___!
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_112737804
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:23 schreef DrDarwin het volgende:
PVV, want SP = Roemer en ik hou niet van carnaval..
En dat carnevalskapsel van die indo dan :')
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 11 juni 2012 @ 14:46:37 #15
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_112738012
Geen van de twee.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 11 juni 2012 @ 14:59:46 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_112738524
Zal je niet verbazen dat ik dit zeg, <-- maar het zijn allebei ramppartijen. Roemer is inhoudelijk erg zwak, en blijft maar hameren op ''mensen zijn dit en dat zat'' en hij gelooft duidelijk heilig in eindeloos investeren van de overheid in van alles en nogwat, terwijl de staatsschuld oploopt. Als je niet inziet of niet wil inzien dat het een doodlopende weg is: prima, stem gerust SP.

Wat Wilders betreft, dat is gewoon een windhaan die zijn punten continu aanpast aan de groep waar hij op dat moment zetels uit wil slepen. Eerst waren het rabiate Islamhaters, toen Henk en Ingrid Modaal, en nu zijn het opeens ouderen en EU-sceptici. Vergeet niet dat hij het vorige kabinet tot aan het Catshuisdebacle toe gewoon steunde, en dat veel van de harde VVD punten van de afgelopen tijd vrolijk door hem gesteund werden.

TL;DR: Eigenlijk zijn beide partijen gewoon deel van ''het establishment''.
pi_112738707
Communistische partijen :')
Ga dan lekker naar China oid.
pi_112739219
De PVV is totaal onbetrouwbaar. Die willen alleen met de VVD en CDA regeren en dan weet je nooit welk compromis ze gaan sluiten. De Sp moet mogelijk wel een deal maken met de VVD maar heeft dat ten minste niet als voorkeur. Als je PVV stemt dan kies je nu er ruzie is met VVD en CDA voor oppositie, kies je voor SP dan heb je kans dat ze met PvdA en andere linkse/midden partijen kunnen gaan regeren. Zolang Wilders alles wat links is uitkafferd en alles wat fout is verwijt, is hij voor mij totaal onbetrouwbaar als hij linkse standpunten verkondigt.
pi_112739254
Tja, het zijn beiden partijen die je niet al te serieus kan nemen. Welke je kiest maakt dan ook niet zo heel veel uit :).
  Moderator maandag 11 juni 2012 @ 15:32:00 #20
249559 crew  Lavenderr
pi_112739909
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:22 schreef NightH4wk het volgende:
Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:34:41 #21
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_112740019
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Waar haal jij het rare idee vandaan dat de SP uit Europa wil stappen?

De SP is helemaal niet tegen de EU. De SP wil een socialere EU, een EU die draagvlak heeft onder de bevolking van haar deelstaten, niet de huidige door het bedrijfsleven gekaapte EU die ver van de mensen staat en neoliberale regels oplegt aan de deelnemende landen.

Je moet toch wel oogkleppen ophebben om te denken dat je maar door kunt blijven gaan met macht over te dragen aan Brussel zonder dat de bevolking daar achter staat, dat gaat vroeg of laat echt tot problemen leiden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_112740061
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat helemaal goed ziet.
Oh? die overeenkomsten zijn eigenlijk maar vrij beperkt hoor. Hooguit op een aantal puntne waar het de sociale zekerheid betreft. Maar op veel meer punten wijken beide programma's stevig van elkaar af. De PVV zit inhoudelijk veel dichter op de VVD dan op de SP.
Het is natuurlijk mode om ze op een hoop te gooien maar dat komt vooral omdat 'op rechts' het straatje schoongeveegd moet worden na weer een mislukte vrijage met extreem-rechts :).
  maandag 11 juni 2012 @ 15:36:29 #23
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112740091
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:34 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Waar haal jij het rare idee vandaan dat de SP uit Europa wil stappen?

De SP is helemaal niet tegen de EU. De SP wil een socialere EU, een EU die draagvlak heeft onder de bevolking van haar deelstaten, niet de huidige door het bedrijfsleven gekaapte EU die ver van de mensen staat en neoliberale regels oplegt aan de deelnemende landen.

Je moet toch wel oogkleppen ophebben om te denken dat je maar door kunt blijven gaan met macht over te dragen aan Brussel zonder dat de bevolking daar achter staat, dat gaat vroeg of laat echt tot problemen leiden.
Ah... Op die tour. Als de EU beslist dat de bijstand met 50% omhoog moet dan vind de sp dat helemaal oké.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:37:52 #24
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_112740148
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:36 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Ah... Op die tour. Als de EU beslist dat de bijstand met 50% omhoog moet dan vind de sp dat helemaal oké.
Ik denk dat je je daarin vergist. De EU heeft ook gezegd dat Nederland de hypotheekrente moet afschaffen. Past precies in het straatje van de SP, maar weet je wat Roemer's antwoord was?

"Daar gaan *zij* niet over, daar gaan *wij* over." :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 11 juni 2012 @ 15:43:10 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112740361
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. De EU heeft ook gezegd dat Nederland de hypotheekrente moet afschaffen. Past precies in het straatje van de SP, maar weet je wat Roemer's antwoord was?

"Daar gaan *zij* niet over, daar gaan *wij* over." :)
Waarom dan zo'n heel verhaal over bedrijfsleven blablabla neoliberaal blabla?

Ze willen gewoon geen enkele soevereiniteit uit handen geven dus.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:50:46 #26
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_112740683
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Waarom dan zo'n heel verhaal over bedrijfsleven blablabla neoliberaal blabla?

Ja, die twee zinnen hierboven conflicteren toch ook niet met elkaar? Op het moment is het zo dat die neoliberale regels heel hard worden vastgelegd in de EU. Kijk maar naar de 3% norm, die dwingt landen om te bezuinigen en dus de overheid te verkleinen. Dat is iets dat de SP inderdaad niet wil, die wil dat landen de vrijheid hebben om zelf hun begroting te bepalen.

Door die 3% norm worden nu zelfs partijen op links gedwongen om neoliberaal bezuinigingsbeleid uit te voeren, iets dat partijen op rechts natuurlijk graag zien, en dat verklaart ook waarom die maar wat graag die soevereiniteit uit handen geven.
pi_112740989
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:43 schreef TweeGrolsch het volgende:

Tja, is dat momenteel niet bij elke partije (op GL en D66 na) het geval? Geen partij die nu soevereiniteit uit handen wil geven. Dat kost je electoraal gewoon de kop.
  maandag 11 juni 2012 @ 16:02:24 #28
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_112741105
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja, die twee zinnen hierboven conflicteren toch ook niet met elkaar? Op het moment is het zo dat die neoliberale regels heel hard worden vastgelegd in de EU. Kijk maar naar de 3% norm, die dwingt landen om te bezuinigen en dus de overheid te verkleinen. Dat is iets dat de SP inderdaad niet wil, die wil dat landen de vrijheid hebben om zelf hun begroting te bepalen.

Door die 3% norm worden nu zelfs partijen op links gedwongen om neoliberaal bezuinigingsbeleid uit te voeren, iets dat partijen op rechts natuurlijk graag zien, en dat verklaart ook waarom die maar wat graag die soevereiniteit uit handen geven.
Onzin. Je kan die 3% ook halen door gewoon de belastingen te verhogen.
  maandag 11 juni 2012 @ 16:20:01 #29
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112741793
De SP natuurlijk want de PVV bestaat sowieso vrijwel uitsluitend uit racistische, te emotionele en niet helder nadenkende populistische retards.

Het enige goede punt van de PVV in mijn ogen is het willen instellen van een dierenpolitie. Veel mensen zijn hier direct zo laatdunkend over maar ik vind het een goed plan! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  maandag 11 juni 2012 @ 17:37:41 #30
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_112745075
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:46 schreef StarGazer het volgende:
Geen van de twee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')