abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112735195
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:32 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ja maar heb ik geen gelijk dan. De stad is altijd druk. Als je autorijden voor mensen in Amsterdam of Rotterdam duurder gaat maken, Standaard omdat dat een druk gebied is. Los je daarmee files op?

Nee want dat blijft toch elke dag even druk?

En als er file ontstaat bij een stad ontstaat die toch gewoon?
In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.

Er is in nederland 1 oorzaak van files, en dat is ritsen. Elke file in dit land, volgt op of gaat vooraf aan een ritsvlak. Zie ook de grootste en meest hardnekkige file van het land, die op de A4 bij leiden. Nu je door leiden ook 3 banen hebt is er ineens nooit meer file.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:45:31 #52
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112735339
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je beprijst naar tijd en plaats dan zal dat de vraag naar mobiliteit op de duurste momenten doen afnemen. Dat is hele basale marktwerking.
Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?

Je zegt plaats; daar bedoel je mee de grote steden. Denk je dat mensen massaal uit de stad gaan verhuizen waardoor het minder druk wordt daar in het verkeer?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 11 juni 2012 @ 13:48:43 #53
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112735498
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.

Er is in nederland 1 oorzaak van files, en dat is ritsen. Elke file in dit land, volgt op of gaat vooraf aan een ritsvlak. Zie ook de grootste en meest hardnekkige file van het land, die op de A4 bij leiden. Nu je door leiden ook 3 banen hebt is er ineens nooit meer file.
Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos door ;)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112735535
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:45 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?

Je zegt plaats; daar bedoel je mee de grote steden. Denk je dat mensen massaal uit de stad gaan verhuizen waardoor het minder druk wordt daar in het verkeer?
De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.

Op die manier is het naar verwachting een vrij effectieve methode om files te bestrijden. Het is vrij eenvoudig allemaal (in theorie ;) ).
pi_112735698
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je kent mijn argument dat het vergoeden van woon/werkverkeer gewoon een verlengstuk van de bedrijfskosten zijn.
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is ;).

quote:
[..]

Selectief quoten :')

Ik geef duidelijk een argument waarom bestraffen niet werk, nogmaals ten overvloede.... de kunduz kliek wilde met hun voorstel om de reiskosten te gaan belasten juist MEER geld ophalen, men wil helemaal niks ontmoedigen men wil MEER geld ophalen. Waarom drinkt dat maar niet tot je door?
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...

Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:54:46 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112735773
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.

Op die manier is het naar verwachting een vrij effectieve methode om files te bestrijden. Het is vrij eenvoudig allemaal (in theorie ;) ).
Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?

En er wordt al genoeg gespreid met werktijden en verkeer. De één begint om 4:00 de ander een uur later, de ander weer een uur later.. Kan dat nog flexibeler?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112735858
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:54 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?

En er wordt al genoeg gespreid met werktijden en verkeer. De één begint om 4:00 de ander een uur later, de ander weer een uur later.. Kan dat nog flexibeler?
Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?

Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit :P
pi_112735874
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:37 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ze betalen in ieder geval niet de hoge motorrijtuigenbelasting voor een diesel auto of bus... scheelt al gauw minstens 100 euro per maand.
Wat een onzin. In heel Europa zit enorm veel accijns op brandstoffen. Iedereen die rijdt betaalt een deel voor het gebruik van de wegen. Of dat in NL, Duitsland, Polen of een ander land is maakt weinig verschil. Staar je niet zo blind daar op want jij betaalt in het buitenland ook niet extra voor het gebruik van de wegen (behoudens bepaalde tolwegen). Ik was laatst in NL voor 4 dagen en heb aan de pomp een euro of 50 afgetikt aan accijnzen en BTW om in de file te mogen staan. Andere belastingen weg op auto en dat optellen bij (verdubbeling accijnzen?) accijnzen is funest voor een land dat economisch afhankelijk is van transport en infrastructuur buiten dat het in het buitenland een heel stuk minder duur is. maar uit dat oogpunt en concurrentiepositie had je zelf ook kunnen bedenken.
pi_112735877
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:48 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos door ;)
ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:58:20 #60
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112735930
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is ;).

[..]

Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...

Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 11 juni 2012 @ 14:03:18 #61
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112736177
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:

Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is ;).

Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.

quote:
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...

Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
Niks mis met mijn bloeddruk hoor is keurig 80/120 :)

Je mist mijn punt, jij draagt het aan als een goed middel om de filedruk te verlagen terwijl in de berekeningen van de kunduz partijen dit niet het geval is, de enige doelstelling is het ophalen van meer poen bij de 'filerijders'. Reeds is namelijk aangetoond dat mensen 'betalen' om de file te mijden veel effectiever is.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 11 juni 2012 @ 14:05:10 #62
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112736272
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.
De enige motivatie is om de staatskas verder te vullen, het argument dat het tevens een 'milieumaatregel' is, valt als window dressing te bestempelen. Wie dat gelooft is imo een beetje naief.

In de jaren 90 heeft men ook eens de accijns op alcohol verhoogd, zogenaamd om de consumptie te verlagen, feit was dat er wel meer accijns opgehaald moest worden. Toen bleek dat het verhogen van de accijns 'negatief' uitviel op de begroting (m.a.w. de consumptie van alcohol daalde netto) werd de maatregel na een jaar weer terug gedraaid :')
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_112736357
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.
En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werken ;).

quote:
Reeds is namelijk aangetoond dat mensen 'betalen' om de file te mijden veel effectiever is.
Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleit ^O^ .
  maandag 11 juni 2012 @ 14:07:27 #64
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112736379
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?

Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit :P
Even een laatste. Dat is wel een grote 'als' scenario dat alleen mooi uitpakt als in de praktijjk alle werkgevers ook daadwerkelijk echt socialer gaan denken. Maar dat gaat echt niet gebeuren volgens mij. Zij denken allemaal aan zichzelf en willen dezelfde transport en werk kunnen afleveren op dezelfde tijden zoals in de jaren voorheen. Plus zo houdt je benzine goedkoper voor de grootverbruikers. Maar evenzo duur voor mensen die nauwelijks de auto pakken. Dat is ook nare socialisme. Dan vind ik de plannen van SP toch socialer en eerlijker.

Dus uiteindelijk maak je autorijden via de plannen van de Kunduz-verraderscoalitie alleen maar duurder maar niet soepeler.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 11 juni 2012 @ 14:11:04 #65
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112736547
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:

En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werken ;).

Die 19 cent is gewoon een compromis om te voorkomen dat er een hele hoop administratief werk verzet moet worden. Ik had liever wel gezien dat de daadwerkelijk gemaakte kosten vergoed zouden worden.

quote:
Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleit ^O^ .
De kunduz kliek wil ook mensen gaan belasten die niet in de file staan, dus de doelstelling kan nooit zijn dat ze de files willen aanpakken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 11 juni 2012 @ 14:15:31 #66
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112736769
Punt is, de kunduz kliek wil alleen maar poen om door te gaan met business as usual. In hun simpelheid menen ze dat ze dat geld wel even gewoon bij de hard werkende burger op kan halen.

Ik vind het echt stuitend om te zien hoe makkelijk mensen meegaan in de demagogie van de kunduz partijen, met als argument... het begrotingstekort moet gedicht worden. Ondertussen creëren ze begrotingstekort bij de burger en negeert men welke destructieve gevolgen dit gaat hebben voor de interne markt.

Typerend voor een overheid die angstvallig wil vasthouden aan 'hoe het vroeger was' en niet in staat is om te hervormen. De burger heeft zich reeds 'flexibel' moeten opstellen, nu onze overheid nog :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_112743477
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:

Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit :P
quote:
Standpunt :: Files

Om files op een eerlijke manier op te lossen is het nodig om ervoor te zorgen dat veel mensen een alternatief krijgen voor de file. Dit alternatief kan het openbaar vervoer zijn of juist meer gespreide werktijden en thuiswerken. Daarnaast kunnen mensen via goed mobiliteitsbeleid ook verleid worden om op iets minder drukke tijden van huis/werk te vertrekken. Op al deze middelen moet de overheid fors inzetten.
http://www.sp.nl/standpunten/cd_247/standpunt_over_files.html
  maandag 11 juni 2012 @ 18:56:11 #68
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_112749244
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!

Ik bedoel, het kliekje neemt maar belangrijke beslissingen (zoals de versoepeling van het ontslagrecht) op basis van een niet van te voren geformeerde coalitie, en dan zitten ze we ook nog eens met een min of meer 'demissionair' kabinet.

Gestoord toch!?! 8)7
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_112749384
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!

Ik bedoel, het kliekje neemt maar belangrijke beslissingen (zoals de versoepeling van het ontslagrecht) op basis van een niet van te voren geformeerde coalitie, en dan zitten ze we ook nog eens met een min of meer 'demissionair' kabinet.

Gestoord toch!?! 8)7
Waarom zou dat niet mogen? Kabinet en kamer maken wetten en nemen de beslissingen. Dat de hele boel demissionair is doet daar helemaal niks aan af.

Van tevoren genomen coalities zijn slechts gebruik. Zakenkabineten zijn namelijk gewoon mogelijk in dit land.
pi_112749409
Oh en politieke akkoorden zijn sowieso geen overeenkomsten in juridische zin.
pi_112749454
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!

Staatsrechtelijk heeft de volksvertegenwoordiging gewoon een volledig mandaat tot het nieuwe parlement is geïnstalleerd na de verkiezingen in september. Dus zolang er per maatregel die wordt omgezet in wetgeving een meerderheid is, is er geen enkel probleem. Een nieuwe kamer mag straks ook volledig anders besluiten.

Ze hadden met z'n vijven ook 'gewoon' een nieuw kabinet mogen formeren en door gaan regeren tot voorjaar 2015.
pi_112749561
Staatrecht O+
pi_112749608
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:03 schreef Yreal het volgende:
Staatrecht O+
Je kan er alle kanten mee op, dat is wel mooi :P.
pi_112750361
"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."

De nieuwe OP is nog veel leuker ook!
pi_112750449
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:19 schreef Kaas- het volgende:
"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."

De nieuwe OP is nog veel leuker ook!
Dat duurder nog lang _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')