abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112679113
Ik woon in een flatgebouw met meerdere woningen. lk hoor iedere avond, soms wel 3 of 4 keer per dag, de buren bekvechten en ruzie voeren. Het betreft dan ook elke keer keihard schreeuwen.
Het gaat om een korte dame van boven de 55 (inschatting) en een man van rond diezelfde leeftijd.

Ik vermoed dat er alcohol in het spel is. Dit werd mij verteld door een andere buur tijdens mijn eerste kennismaking met haar. De andere buren grijpens overigens nooit in, zij zeggen zelf geen last van te hebben. Maar ik wel.

Ik had de allereerste keer de huisbaas gebeld hierover, hij zei adeqaat gereageerd te hebben, en volgens mij kwam hij zelfs even langs toen tijdens het incident, maar ze gingen toch gewoon een eindje door met schreeuwen. De huisbaas komt mij nogal onverschillig over, hij treedt niet hard genoeg tegen ze op, en bedreigt ze niet met uitzetting.

Tijdens de argumenten komen beledigingen, subtiele, vermomde bedreigingen, of waarschuwingen van 'gesprek met de huisbaas' voor. Ik ben het aardig zat.

Ik heb de huisbaas al verteld dat ik straks ga verhuizen (morgen zelfs). Mijn vraag is, heb ik dan ook recht op schadegeld vanwege de overlast der buren (en zijn inneffectieve optreden)? Mag ik op z'n minst verhuiskosten op hem verhalen?

De ruzies hebben mij overigens niet persoonlijk betroffen.
pi_112679134
Eigenlijk hoort dit in R&P. Mijn fout. Modjes doe jullie ding
pi_112679205
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:31 schreef Juup© het volgende:
In R&P :?
ja die relaties forum en psychologie toch?
pi_112679459
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:32 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Klinkt meer iets voor Werk & Recht? :?

Maar goed, ik heb er wel geen verstand van maar het lijkt me sterk dat je de huisbaas verantwoordelijk kunt houden voor het feit dat 2 andere bewoners ruzie maken/overlast veroorzaken.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2012 @ 23:39:39 #6
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112679492
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:32 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder in WGR.

Verder had je beter de politie gebeld. Die kunnen optreden tegen geluidsoverlast, niet de huisbaas. Je schadeclaim vind ik persoonlijk ook wat ver gezocht en lijkt me dat dat in de rechtbank geen stand te houden.
Are you fokking to me?
pi_112679658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Lijkt mij eerder in WGR.

Verder had je beter de politie gebeld. Die kunnen optreden tegen geluidsoverlast, niet de huisbaas. Je schadeclaim vind ik persoonlijk ook wat ver gezocht en lijkt me dat dat in de rechtbank geen stand te houden.
Nee maar dan is het mijn woord tegenover dat van de andere twee partijen. En iedere kant beweert even iets anders. Politie gaat het geen prioriteit geven, hooguit schrijftelijk ergens rangschikken waardoor niks gebeurt.

En dan zijn alle buren boos op mij. Nee, bedankt.

Politie doet niks gewoon.

En wgr is misschien beter indd. Waarom reageert de moderatie niet op mijn TR? :?
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2012 @ 23:49:25 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_112679916
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:43 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Nee maar dan is het mijn woord tegenover dat van de andere twee partijen. En iedere kant beweert even iets anders. Politie gaat het geen prioriteit geven, hooguit schrijftelijk ergens rangschikken waardoor niks gebeurt.

En dan zijn alle buren boos op mij. Nee, bedankt.

Politie doet niks gewoon.

En wgr is misschien beter indd. Waarom reageert de moderatie niet op mijn TR? :?
Daarom had je wel beter de politie gebeld, telkens als het gaande is/was. Die kunnen dan vaststellingen doen, dan had je dat toch al op papier... Trouwens als zij op dat moment vaststellen dat er geluidsoverlast is (doen ze met een decibelmeter) na een bepaald uur (22 uur) dan gaan ze wel de buren aanmanen om stiller te zijn.

Ok nu zijn de buren dus niet boos op jou, maar jij wel op hen? 8)7

Euh het is bijna middernacht, mods zijn ook maar mensen hé.
Are you fokking to me?
pi_112680120
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:49 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Daarom had je wel beter de politie gebeld, telkens als het gaande is/was. Die kunnen dan vaststellingen doen, dan had je dat toch al op papier... Trouwens als zij op dat moment vaststellen dat er geluidsoverlast is (doen ze met een decibelmeter) na een bepaald uur (22 uur) dan gaan ze wel de buren aanmanen om stiller te zijn.

Ok nu zijn de buren dus niet boos op jou, maar jij wel op hen? 8)7

Euh het is bijna middernacht, mods zijn ook maar mensen hé.
Ik garandeer je dat de politie niks doet. En de politie kan niks horen van buitenaf, het betreft de doorgang van een flat. En zelfs dat ze met een meter ergens gaan staan lijkt me sterk. Maar goed, ik wil de politie niet telkens weer aan deur hebben. En als de politie komt, zullen de buren kort daarvoor zwijgen waardoor de politie niets opmerkt.

Het is de verantwoordelijkheid van de huisbaas om voor een rustige en vreedzame sfeer te zorgen. En dat doet hij niet.

Heb ik terugvalmiddelen?
pi_112680547
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:54 schreef Fokboer het volgende:
Het is de verantwoordelijkheid van de huisbaas om voor een rustige en vreedzame sfeer te zorgen.
Oh?
pi_112681832
quote:
5s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:07 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Oh?
Ja, toch? Of weet jij iets wat ik niet weet?
  zondag 10 juni 2012 @ 06:17:55 #12
333374 Lithia
Too serious
pi_112684467
->R&P
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  zondag 10 juni 2012 @ 09:36:20 #13
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112685207
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:54 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Ik garandeer je dat de politie niks doet. En de politie kan niks horen van buitenaf, het betreft de doorgang van een flat. En zelfs dat ze met een meter ergens gaan staan lijkt me sterk. Maar goed, ik wil de politie niet telkens weer aan deur hebben. En als de politie komt, zullen de buren kort daarvoor zwijgen waardoor de politie niets opmerkt.

Het is de verantwoordelijkheid van de huisbaas om voor een rustige en vreedzame sfeer te zorgen. En dat doet hij niet.

Heb ik terugvalmiddelen?
Ook al doen ze niets, het feit dat je actie hebt genomen, al dan niet zonder succes, maakt jouw zaak wel een stuk sterker. Dan ben je niet alleen een loze vent die geld wil zien en het eens via deze weg probeert.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zondag 10 juni 2012 @ 09:48:45 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_112685391
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:45 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Denk eerder dat je een aanname doet die niet geheel juist is. Of heb je het ergens zwart op wit staan dat een/jouw huisbaas verantwoordelijk is voor een rustige en vreedzame sfeer?
GNU Terry Pratchett
  zondag 10 juni 2012 @ 10:18:52 #15
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112685839
Hier een schadeclaim voor vragen? Voor degelijke onzin moet je in Amerika zijn. :')
  zondag 10 juni 2012 @ 10:28:18 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112685985
heeft 0,0 met R&P te maken, terug dus naar WGR
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112686035
Ik schat je kansen heel, maar dan ook heel laag in dat een dergelijke schadeclaim uberhaupt serieus genomen gaat worden.
  zondag 10 juni 2012 @ 10:38:31 #18
344250 75020
ik weet niet beter
pi_112686161
quote:

[..]

Ik denk het wel. Namelijk dat een huisbaas geen psygoloog of relatietherapeut is.
Denken dat hij verantwoordelijk is voor andermans relatie vind ik nogal een zwakzinnige gedachte.
pi_112686185
quote:

[..]

Het is eerder dat jij schijnbaar iets weet dat ik niet weet.
pi_112686960
Hahaha geloof jij echt dat je de huisbaar hier verantwoordelijk voor kunt stellen? :') wat een droeftoeters wonen er eigenlijk in Nederland en dan bedoel ik niet de huisbaas of de buren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_112686994
Je huisbaas is verantwoordelijk voor jouw woongenot, maar je gaat al verhuizen(heb je aangegeven), dus je kan niet met terugwerkende kracht zeggen dat je huisbaas jouw woongenot heeft verkloot en dat jij daardoor weg wilt.
pi_112693713
Als je adequater gehandeld had was er misschien nog iets voor te zeggen. Maar in jouw geval lijkt me niet dat je schadevergoeding kan claimen.
Wat je eerst had moeten doen is een keertje met de buren zelf praten. Help dit niet dan kun je de politie bellen voor geluidsoverlast. Daarbij dien je zelf een logboek bij te houden met tijden en het liefst zelfs het aantal decibel van de overlast. Hiermee kan je evt. naar de huisbaas voor resultaat.

Na een paar keer de huisbaas bellen heb je geen recht op schadevergoeding voor een verhuizing die je zelf zonder enig overleg hebt ondernomen. :')
pi_112694405
De huisbaas is nog meer gebonden aan die lui dan jij.

Hij kan ze er niet zomaar uitgooien, dat gaat heel moeizaam in Nederland.

Maar was makkelijker geweest als je telkens de politie had gebeld.
(dan bouw je samen een klachten/zaak op)
  maandag 11 juni 2012 @ 04:04:05 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112725375
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:12 schreef SemperFii het volgende:
Als je adequater gehandeld had was er misschien nog iets voor te zeggen. Maar in jouw geval lijkt me niet dat je schadevergoeding kan claimen.
Wat je eerst had moeten doen is een keertje met de buren zelf praten. Help dit niet dan kun je de politie bellen voor geluidsoverlast. Daarbij dien je zelf een logboek bij te houden met tijden en het liefst zelfs het aantal decibel van de overlast. Hiermee kan je evt. naar de huisbaas voor resultaat.

Na een paar keer de huisbaas bellen heb je geen recht op schadevergoeding voor een verhuizing die je zelf zonder enig overleg hebt ondernomen. :')
Dit is de strekking van wat ik ook wou zeggen :Y
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112726391
Had je ook bij de ruziënde buren geklaagd over de geluidsoverlast, en wat zeiden zij erover?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')