FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Draai je velgen altijd goed aan!
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 22:42
Dit overkwam mijn broertje vanavond.

550917_474399679240414_1008859618_n.jpg

Hij voelde wat trillingen, ging daarom wat langzamer rijden en zag z'n velg voorbij rollen.
Hij kon niet meer sturen en reed bijna de sloot in langs de provinciale weg.

Z'n velgen waren net gespoten maar had ze blijkbaar niet goed aangedraaid. Niemand raakte gewond.

Zeg maar als je nog wat foto's wilt zien, dan haal ik nog wat van m'n telefoon af. ;)
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 22:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:42 schreef Compoantje het volgende:
Dit overkwam mijn broertje vanavond.

[ afbeelding ]

Hij voelde wat trillingen, ging daarom wat langzamer rijden en zag z'n velg voorbij rollen.
Hij kon niet meer sturen en reed bijna de sloot in langs de provinciale weg.

Z'n velgen waren net gespoten maar had ze blijkbaar niet goed aangedraaid. Niemand raakte gewond.

Zeg maar als je nog wat foto's wilt zien, dan haal ik nog wat van m'n telefoon af. ;)
Als ze net gespoten zijn moet je ze idd nog 1 of 2x natrekken, of daar niet verven.
De verf gaat er namelijk tussenuit en dan komen je wielmoeren los...

Geldt ook voor poedercoating.
Barbapapamamazaterdag 9 juni 2012 @ 22:44
Meer foto's aub.
snellejellezaterdag 9 juni 2012 @ 22:45
En terecht met zo'n wagen ;)
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 22:46
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als ze net gespoten zijn moet je ze idd nog 1 of 2x natrekken.
De verf gaat er namelijk tussenuit en dan komen je wielmoeren los...

Geldt ook voor poedercoating.
Zoiets dacht ik ook al inderdaad, maar ik dacht dat hij dat ook wel wist...
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:44 schreef Barbapapamama het volgende:
Meer foto's aub.
Komen eraan!
flappyzaterdag 9 juni 2012 @ 22:46
En ook wat foto's van je zusje graag.
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 22:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:46 schreef flappy het volgende:
En ook wat foto's van je zusje graag.
Nee, die is nog wat aangeslagen. Die zat ook in de auto, samen met m'n nichtje.
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 22:55
Nog wat foto's:

mjfk2.jpg
6m6C9.jpg
DZvfZ.jpg
mdUSd.jpg
NcZrk.jpg
Barbapapamamazaterdag 9 juni 2012 @ 22:56
Wat een sjonnie auto zeg met dat gaas voor de grill :')

Jammer dat hij niet total loss is
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 22:58
Hoe is het met het wiel afgelopen?

edit: zie nu pas de woordspeling :')
#ANONIEMzaterdag 9 juni 2012 @ 22:58
quote:
Op zaterdag 9 juni 2012 22:45 schreef snellejelle het volgende:
En terecht met zo'n wagen ;)
Tja; 't blijft natuurlijk een afstammeling van de eend.
En die zoeken de sloot op.
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 22:59
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:58 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Tja; 't blijft natuurlijk een afstammeling van de eend.
En die zoeken de sloot op.
Je bent in de war met het merk.

renault1.jpg

citroen.jpg
blupzaterdag 9 juni 2012 @ 22:59
Thanks voor de tip... wist ik nog niet..

img720591643.jpeg
img748772252.jpeg
densmeezaterdag 9 juni 2012 @ 22:59
volgende keer je wielen met 450 euro newton meter vastdraaien
#ANONIEMzaterdag 9 juni 2012 @ 23:08
quote:
Op zaterdag 9 juni 2012 22:59 schreef MaGNeT het volgende:
Je bent in de war met het merk.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh ja. :@

Gelukkig heb ik van bedrijfsdeuren meer verstand.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2012 23:09:37 ]
Lord_Vetinarizaterdag 9 juni 2012 @ 23:12
Velgen draai je niet aan. Je draait wielmoeren (of wielbouten) aan. Die houden de velgen vast.
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 23:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:58 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe is het met het wiel afgelopen?

edit: zie nu pas de woordspeling :')
Het wiel lag een eind verderop. Hij heeft 3 van de 4 wielmoeren weer gevonden. :P
thenxerozaterdag 9 juni 2012 @ 23:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Velgen draai je niet aan. Je draait wielmoeren (of wielbouten) aan. Die houden de velgen vast.
Kijk daar ging het dus mis
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 23:15
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Velgen draai je niet aan. Je draait wielmoeren (of wielbouten) aan. Die houden de velgen vast.
Oh, echt?

Wow, dat zal het zijn inderdaad. Nou, ik zal hem die tip geven.
Lord_Vetinarizaterdag 9 juni 2012 @ 23:16
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:15 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Oh, echt?

Wow, dat zal het zijn inderdaad. Nou, ik zal hem die tip geven.
Heeft hij het topic dan geopend of de TT geschreven?
Kentekenplaatzaterdag 9 juni 2012 @ 23:18
Er zal wel behoorlijk wat schade aan zitten, gok ik.
densmeezaterdag 9 juni 2012 @ 23:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Er zal wel behoorlijk wat schade aan zitten, gok ik.
zal wel mee vallen, remschijf mogelijk vervangen, nieuw wielboutje halen en klaar waarschijnlijk
Hanakozaterdag 9 juni 2012 @ 23:22
Hij blij dat die niet met auto en al de sloot in is geflikkerd nou ja eigenlijk wel jammer :')
Kentekenplaatzaterdag 9 juni 2012 @ 23:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:21 schreef densmee het volgende:

[..]

zal wel mee vallen, remschijf mogelijk vervangen, nieuw wielboutje halen en klaar waarschijnlijk
Ik vraag me af hoe het met de veerpoot en de remklauw is. En met de carrosserie. Daar zal aan de dorpel vast wel wat schade zitten.
densmeezaterdag 9 juni 2012 @ 23:25
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:23 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe het met de veerpoot en de remklauw is. En met de carrosserie. Daar zal aan de dorpel vast wel wat schade zitten.
schade aan veerpoot en remklauw valt wel mee die raken de grond niet, en die hebben veel meer te weerstaan als je een keertje tegen een stoeprandje butst.
dorpel weet ik niet maar lijkt mij niet dat een auto op de dorpel valt als een wiel eraf loopt.
jitzzzzezaterdag 9 juni 2012 @ 23:31
Oh ja, vergeet niet tegen je broertje ( :') ) te zeggen dat hij ook aan de andere kant een nieuwe remschijf moet monteren.
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 23:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:18 schreef Kentekenplaat het volgende:
Er zal wel behoorlijk wat schade aan zitten, gok ik.
Ik zou het niet weten. M'n broertje zei dat het wel meewiel.
Zoals je kunt zien op deze foto is de carrosserie (spatbord voor) wat verbogen.
mjfk2.jpg

En de binnenkant van de spatbord is kapot, samen met de remschijf die ook wel kapot zal zijn.
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 23:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:31 schreef jitzzzze het volgende:
Oh ja, vergeet niet tegen je broertje ( :') ) te zeggen dat hij ook aan de andere kant een nieuwe remschijf moet monteren.
De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?
#ANONIEMzaterdag 9 juni 2012 @ 23:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:37 schreef Compoantje het volgende:

[..]

De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?
Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veilig ;)
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 23:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:37 schreef Compoantje het volgende:

[..]

De auto wordt naar een garage gebracht. Maar waarom moet ie aan de andere kant ook een nieuwe schijf monteren?
Verschil in remmen L/R en naar 1 kant trekken.
Heb overigens m'n veerpoten links en rechts vervangen met 3 weken er tussen (met compleet andere lagers en remschijven). Alleen in het begin wat remverschil maar dat trok snel bij.
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 23:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef Syd het volgende:

[..]

Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veilig ;)
Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.
#ANONIEMzaterdag 9 juni 2012 @ 23:42
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mer.
Oh meende dat dat de reden was. :)
Compoantjezaterdag 9 juni 2012 @ 23:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Verschil in remmen L/R en naar 1 kant trekken.
Heb overigens m'n veerpoten links en rechts vervangen met 3 weken er tussen (met compleet andere lagers en remschijven). Alleen in het begin wat remverschil maar dat trok snel bij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:40 schreef Syd het volgende:

[..]

Als je enkel 1 doet is de andere kant eerder versleten en dan is het niet veilig ;)
Oja, natuurlijk. :)
TheFreshPrincezaterdag 9 juni 2012 @ 23:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:42 schreef Syd het volgende:

[..]

Oh meende dat dat de reden was. :)
Naja, ik spreek alleen uit persoonlijke ervaring. C. Norris kan het vast beter uitleggen.

Ik vervang blokjes toch zelf en als de schijven te dun worden zie ik dat snel genoeg.
jitzzzzezondag 10 juni 2012 @ 00:07
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.
Dat niet inderdaad, maar was het niet zo dat de klauw aan de ene kant dan meer afstand moet overbruggen dan de andere kant wat voor onbalans kan zorgen?
TheFreshPrincezondag 10 juni 2012 @ 00:12
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat niet inderdaad, maar was het niet zo dat de klauw aan de ene kant dan meer afstand moet overbruggen dan de andere kant wat voor onbalans kan zorgen?
De klauw staat sowieso bijna strak met blokjes tegen de schijf aan als je de rem loslaat. Daar kan amper een vloeitje tussen. Afstand tussen schijf en blokjes wordt niet meer of minder bij wegslijten schijf. Alleen de remzuiger komt steeds weer iets verder naar buiten.
T42zondag 10 juni 2012 @ 00:30
bij die velgen boer staat vast op de kassabon na 10/20km(ofzoiets) bouten na trekken?
Compoantjezondag 10 juni 2012 @ 00:34
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:30 schreef T42 het volgende:
bij die velgen boer staat vast op de kassabon na 10/20km(ofzoiets) bouten na trekken?
Nee, hij heeft ze zelf gespoten.
Pizza_Boomzondag 10 juni 2012 @ 00:36
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Een remschijf is niet zomaar versleten, dus dat valt wel wat mee.
Nee, maar als je gaat vervangen moet je het meteen goed doen. Remmerij is iets waar je geen geintjes en gekut mee moet hebben, dus beter beide gelijktijdig, heb je iig weer balans. Helemaal als je schijven en blokken net nieuw zijn ga je erg trekken omdat het nog in moet slijten en de nieuwe zooi tijdelijk slechter remt. En nee, dan moet je hem niet even flink hard op de rem knallen, dan kan je je schijven met een beetje pech weglazeren. (extragratis tip voor broertje van TS).
TheFreshPrincezondag 10 juni 2012 @ 10:43
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 00:36 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Nee, maar als je gaat vervangen moet je het meteen goed doen. Remmerij is iets waar je geen geintjes en gekut mee moet hebben, dus beter beide gelijktijdig, heb je iig weer balans. Helemaal als je schijven en blokken net nieuw zijn ga je erg trekken omdat het nog in moet slijten en de nieuwe zooi tijdelijk slechter remt. En nee, dan moet je hem niet even flink hard op de rem knallen, dan kan je je schijven met een beetje pech weglazeren. (extragratis tip voor broertje van TS).
Klopt, dat slijt na normaal remmen vanzelf weer in.
Na vervangen remschijven (maar ook bij blokjes) altijd de eerste 500km wat beter anticiperen op het verkeer omdat hard remmen af te raden is.

Dat je het beter meteen goed kan doen is waar.
Maar als ik een 1 remschijf vervang en na 500km remt dat ding mooi recht dan laat ik het zo.
Als het goed zit, zit het goed.
En slijtage is bij mij door de gaten in de velgen prima in de gaten te houden, evenals dikte van remblokjes (aan buitenzijde).
De_Melkboerzondag 10 juni 2012 @ 11:08
Altijd per 2 vervangen, en niet alleen omdat ze verschil in slijtage hebben, maar ook omdat je nooit weet of je precies dezelfde eigenschappen in je schijven en blokken hebt als links en rechts apart zijn vervangen. Doe je het per paar dan heb je de boel uit dezelfde partij en als je eens rondkijkt op onderdelensites hoeft het niet eens zo duur te zijn.
Het lijkt me ook wel erg zinvol om de wielen te laten uitlijnen. En haal trouwens meteen dat horregaas van je grill want je rijdt voor aap.
Pap89zondag 10 juni 2012 @ 11:11
Kosten die velgen al niet meer dan zo'n megane?

Maar ja sowieso moet je ze altijd natrekken, geverfd moet je dat na een heel kort ritje al weer doen en daarna weer binnen een korte tijd.
Resistorzondag 10 juni 2012 @ 11:21
Ik trek na het eerste ritje nadat de wielen er weer onder gezet zijn de moeren altijd nog een keer goed aan.
Als ik de velg niet meer kan draaien heb ik een ander probleem :+
T42zondag 10 juni 2012 @ 12:21
ik heb altijd zo'n borg kabeltjes op allen bouten zitten en aan de andere kant aan chassisbalk
Kentekenplaatzondag 10 juni 2012 @ 13:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 23:25 schreef densmee het volgende:

[..]

schade aan veerpoot en remklauw valt wel mee die raken de grond niet, en die hebben veel meer te weerstaan als je een keertje tegen een stoeprandje butst.
dorpel weet ik niet maar lijkt mij niet dat een auto op de dorpel valt als een wiel eraf loopt.
Nee, maar hij is wel over de wegkant geklapt natuurlijk, toen hij de berm in schoot. Al zat het geen dramatische schade zijn.
ZwartmetSuikerzondag 10 juni 2012 @ 14:33
Daarom ben ik erg blij met mijn momentsleutel en het feit dat ik alles vaak natrek.
jitzzzzezondag 10 juni 2012 @ 14:33
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 12:21 schreef T42 het volgende:
ik heb altijd zo'n borg kabeltjes op allen bouten zitten en aan de andere kant aan chassisbalk
Handig, kan je nooit je bouten verliezen als ze er ineens vanaf vallen :')
Compoantjezondag 10 juni 2012 @ 17:54
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:08 schreef De_Melkboer het volgende:
Altijd per 2 vervangen, en niet alleen omdat ze verschil in slijtage hebben, maar ook omdat je nooit weet of je precies dezelfde eigenschappen in je schijven en blokken hebt als links en rechts apart zijn vervangen. Doe je het per paar dan heb je de boel uit dezelfde partij en als je eens rondkijkt op onderdelensites hoeft het niet eens zo duur te zijn.
Het lijkt me ook wel erg zinvol om de wielen te laten uitlijnen. En haal trouwens meteen dat horregaas van je grill want je rijdt voor aap.
Ik zal pas serieus naar deze reactie kijken als je eerst eens de OP leert lezen.
jitzzzzezondag 10 juni 2012 @ 18:01
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:54 schreef Compoantje het volgende:

[..]

Ik zal pas serieus naar deze reactie kijken als je eerst eens de OP leert lezen.
Dat heeft ie toch gedaan? Anders had hij nooit je kippengaas gezien.
2cvmaandag 11 juni 2012 @ 00:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:59 schreef densmee het volgende:
volgende keer je wielen met 450 euro newton meter vastdraaien
Ik zou het met 100 doen.
Biogardemaandag 11 juni 2012 @ 01:01
Dorpels zal wel meevallen, zijn sierkokers. De echte dorpels liggen dieper en hoger.
Gokhan03maandag 11 juni 2012 @ 09:28
Hoe ver rolde het wiel weg?
tomaat52maandag 11 juni 2012 @ 10:58
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoe ver rolde het wiel weg?
Vooruit.
Compoantjemaandag 11 juni 2012 @ 11:08
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:28 schreef Gokhan03 het volgende:
Hoe ver rolde het wiel weg?
Niet zo heel ver. De wiel lag een paar meter verderop in de sloot.
M'n broertje remde al af en reed niet zo snel omdat ie wat trillingen voelde.
Simbamaandag 11 juni 2012 @ 11:32
Alleen jammer dat hij is blijven remmen toen hij richting de berm slipte.
Anders had hij nog een beetje met het ene voorwiel kunnen sturen en op het asfalt kunnen blijven...
Compoantjewoensdag 13 juni 2012 @ 00:02
Ik hoor net dat het hem totaal 5 euro heeft gekost. Ja, vijf.

Alleen nieuwe wielmoeren bij de lokale auto sloper.
De remschijf is niet beschadigd, dorpels zijn niet beschadigd. Er is alleen wat plastic van de binnenkant van de spatbord los gekomen, en de spatbord zelf is wat gezet (zoals ook te zien is op de foto)
Verder zat de uitlaat los, deze is ook weer vastgezet.

Dus, stront geluk gehad, zegmaar. :P
rycemastawoensdag 13 juni 2012 @ 00:07
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:32 schreef Simba het volgende:
Alleen jammer dat hij is blijven remmen toen hij richting de berm slipte.
Anders had hij nog een beetje met het ene voorwiel kunnen sturen en op het asfalt kunnen blijven...
Captain Hindsight :')
Kentekenplaatwoensdag 13 juni 2012 @ 11:47
Hij heeft ze nu wel vast gedraaid?
densmeewoensdag 13 juni 2012 @ 20:20
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 00:07 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Captain Hindsight :')
nou heeft hij wel gelijk natuurlijk,
als je een beetje gevoel hebt en je hebt controle over de auto dan laat je wel de rem los en stuur je waar je heen wilt.
ZwartmetSuikerdonderdag 14 juni 2012 @ 18:02
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
densmeedonderdag 14 juni 2012 @ 18:18
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
remschijven
jitzzzzedonderdag 14 juni 2012 @ 18:34
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
Het spatbord en de bumper ook zo te zien.
SOGvrijdag 15 juni 2012 @ 01:34
Vette racegaas men. Is dit het model met 0-100 in 11,5 seconden? Drukt j wel in je stoel.
koekjestrommel1vrijdag 15 juni 2012 @ 02:04
Gister ook nog nieuwe banden onder mijn waggel laten zetten, werd braaf een stickertje op het dashboard geplakt dat ik ze na 50 km na moest trekken. Na 50 km dus geprobeerd ze na te trekken, maar ze waren met geen mogelijkheid strakker te trekken.

Verder is 5 euro natuurlijk helemaal niks, voor hetzelfde geld had je die auto total-loss gereden :').
Compoantjevrijdag 15 juni 2012 @ 02:32
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:02 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hoe kan de dorpel nou nog heel zijn. Waar heeft die auto op geschoven dan.
Het spatbord natuurlijk...
Compoantjevrijdag 15 juni 2012 @ 02:33
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:34 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het spatbord en de bumper ook zo te zien.
De bumper was al kapot, maar hij zal er ook vast wel op geschoven hebben op dat moment.
Compoantjevrijdag 15 juni 2012 @ 02:34
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:34 schreef SOG het volgende:
Vette racegaas men. Is dit het model met 0-100 in 11,5 seconden? Drukt j wel in je stoel.
11,3 sec. om precies te zijn. Die 0,2 seconden doen het hem.
Compoantjevrijdag 15 juni 2012 @ 02:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 02:04 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Gister ook nog nieuwe banden onder mijn waggel laten zetten, werd braaf een stickertje op het dashboard geplakt dat ik ze na 50 km na moest trekken. Na 50 km dus geprobeerd ze na te trekken, maar ze waren met geen mogelijkheid strakker te trekken.

Verder is 5 euro natuurlijk helemaal niks, voor hetzelfde geld had je die auto total-loss gereden :').
Ja klopt. Als m'n broertje 200 m verderop was geweest had ie waarschijnlijk al 100-120 gereden.
jitzzzzevrijdag 15 juni 2012 @ 07:50
Oh ja, goede tip. Heb laatst ook al mijn wielen eraf gehad. Zal zo de velgen even aandraaien :')

Verder denk ik dat de luchtsleutel de wielbouten wel goed genoeg heeft aangedraaid 8-)
Kop_en_schotelvrijdag 15 juni 2012 @ 13:41
Kan nooit kwaad om de garage er even te laten langs lopen met een zogenaamde "momentsleutel"