abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:30:41 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112661541
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:34:44 #2
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112661663
Awww, kitten O+
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:36:57 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112661736
Lijstje dan maar.

O: kwark en vla
T's: 2 tomaten, kwart komkommer, 250 gr wortelen, cup a soup snert, granny smith
L: 3 boterhammen kaas, beker melk
T's: 6 dropjes, peer, sinaasappel, halve krentenbol, blokje choco
D: sperziebonen, roergebakken broccoli/ui/aubergine/champignons met oestersaus/soja/ketjap, gegrilde kipfilet, rijst met zelfgemaakte satesaus
T: wellicht nog wat zoute stokjes en een cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112661775
Ik wil jullie niet vervelen met mijn boodschappenlijst, maar ik heb voor 17 euro bij de Turkse winkel geshopt en dit is het resultaat:

4 rode uien
2 grote sjalotten
2 courgettes
6 rode paprika's
2 mini aubergines
8 rode pepers
4 wortels
een grote avocado
4 grote aardappels
2 zoete aardappels
bos lente-uien
bak gemengde slablaadjes
5 grote trostomaten
bakje cherrytomaatjes
een komkommer
3 bananen
6 kleine abrikozen
4 kleine pruimen
een grapefruit

vast iets vergeten nog :')

Vet cheapo, dus ik ben blij :D

Lijst:

O - 2 stuks spelttoast met boter en kaas
S - 1.5 uur urbanathlonnen
T - 2 rijstwafels pindakaas, kiwi
L - omelet van 2 eieren en een blikje rode zalm, tomaat en komkommer ernaast
D - pasta met veel tomaat en knoflook en spek :9
T - 2 koffie verkeerd, 2 blokjes pure choco

Niet veel variatie in de groenten vandaag, maar dat ga ik zeker goedmaken morgen :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:45:03 #5
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:38 schreef Novem het volgende:

S - 1.5 uur urbanathlonnen
Doe je dat toevallig tussen 10 en 12?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112662010
Lekker Novem! Ik heb nu honger haha

Zit op het vliegveld, wel slim om nu uit te zoeken hoe ik met de bus naar t huisje kom
Worry is a misuse of imagination
pi_112662320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Doe je dat toevallig tussen 10 en 12?
hoezo? :D
pi_112662413
Uniek, wat ben je toch een lieverd O+

Novem, goed ingekocht! Turkse winkels O+

An, ik ben benieuwd wat voor kleur zijn vacht gaat worden dan!

Prob, waar ga je heen? Veel plezier in ieder geval! :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:00:47 #9
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662500
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:54 schreef Novem het volgende:
hoezo? :D
Dan heb ik vandaag je trainer ontmoet in het Erasmuspark.
pi_112662525
Nee dat was ik niet en is ook niet mijn trainer :D

Ik was bij mij in de buurt over muurtjes en klimrekken aan het springen :P
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:06:54 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662687
Aha. Dan was het niet je trainer, maar die gasten geven op zaterdag urbanathlon trainingen, vond het net iets te toevallig.
pi_112662742
Weet je toevallig hoe die groep/trainer heet?

Ik weet wel dat er urbanathlontraining bij nemo gegeven wordt, maar bij erasmuspark kende ik niet
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:09:46 #13
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:08 schreef Novem het volgende:
Weet je toevallig hoe die groep/trainer heet?

Ik weet wel dat er urbanathlontraining bij nemo gegeven wordt, maar bij erasmuspark kende ik niet
Uhh, ff kijken, heb z'n kaartje gekregen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:10:42 #14
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662815
Bodytime.nl
pi_112662870
Cool, thanks, ga het ff checken :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:13:45 #16
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112662905
Ik heb 50% korting gekregen van 'm :P happy happy joy joy.
pi_112663837
Ohai!

Tot nu toe - lees; katerontbijt en diner uitgekotst dus even goedmaken!

O: 3 volkoren boterhammen (1,5 geitenkaas, 1,5 aardbeienjam) (dit was om 10:30)
T: 2 abrikozen en 3 stukjes pure chocolade (dit was om 12:00)
L: omelet van 1 ei, wat gebakken champignons en jamon serrano en olijven (om 15:00)
S: Bodypump
T: Shake met sojamelk, eiwitpoeder, agavesiroop, banaan en een beetje cacao (nu, 17:45)
D: Gebakken kip in marinade van citroen, rode peper, olijfolie enzo, met een little gem met gorgonzola dressing en tomaten ernaast (20:00)

En aangezien dit 1800 kcal is doe ik er misschien nog een handje M&M's of Doritos bij tijdens voetbal :@ Edit; jeetje, 121 gr eiwit en dat is zonder het eiwitpoeder meegeteld :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Perruche op 09-06-2012 17:53:35 ]
pi_112664420
Whoohoo! Goed bezig met de eiwitten Perr! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:22:29 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112665002
150 gram dus in totaal fzo?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:22:37 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112665006
Ik ben intolerant vandaag :9 heb voortdurend de neiging om moraalridder uit te hangen :@ :')

'Hee je laat wat vallen! :(' -->meisje die sigaret laat vallen, paar stappen terugloopt, zich bedenkt en wegloopt.

Lalala.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112665051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 18:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik ben intolerant vandaag :9 heb voortdurend de neiging om moraalridder uit te hangen :@ :')

'Hee je laat wat vallen! :(' -->meisje die sigaret laat vallen, paar stappen terugloopt, zich bedenkt en wegloopt.

Lalala.
:D aww!

Heb het ook slecht vandaag met mezelf :')
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:30:36 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112665425
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 18:23 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:D aww!

Heb het ook slecht vandaag met mezelf :')
aww que pasa?

Ik heb idd broodje tonijn gehad voor lunch! En ik eet nu shoarma met paprika. En een paprika uit het vuistje :9
pi_112665514
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 18:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

aww que pasa?

Ik heb idd broodje tonijn gehad voor lunch! En ik eet nu shoarma met paprika. En een paprika uit het vuistje :9
Lekker! Ik krijg ook zoiets geloof ik ;)
Geloof dat ik me het leed van iemand anders iets teveel aantrek, ik draai rondjes in mijn hoofd.
Ben dus maar fijn aan het werk gegaan, mind refreshing.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:36:45 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112665644
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 18:33 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Lekker! Ik krijg ook zoiets geloof ik ;)
Geloof dat ik me het leed van iemand anders iets teveel aantrek, ik draai rondjes in mijn hoofd.
Ben dus maar fijn aan het werk gegaan, mind refreshing.
aww :* toont wel dat je meeleeft, vind dat niet iets slechts :Y wel vervelend als er geen oplossing is!
pi_112665767
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 18:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

aww :* toont wel dat je meeleeft, vind dat niet iets slechts :Y wel vervelend als er geen oplossing is!
Die is er wel hoor ;) dat tolt nu een rondje in mijn hoofd, niet slim maar goed ik ga het even opschrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')