abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:45:38 #1
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_112657829




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en seizoen 2 wordt van 1 april t/m 3 juni uitgezonden.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.





Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.



De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/








Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_112657943
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat ik me nu ineens bedenkt, Bealish leek Arya te herkennen in de kamer bij Tywin... Zijn ze nooit meer op teruggekomen...
Ik twijfel ook nog, maar nadat hij haar leek te herkennen, sprak hij nog kort over de Starks.
ALS hij bij het noemen van de naam "Starks" stiekem richting Arya had gegluurd, zo van: "eens kijken of ze reageert", dan was het zeker geweest.

Maar dat deed ie volgens mij niet! >:) Dus voor mij is het nog open...
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_112658009
BTW hopen dat ik NL niet gejinxed heb door Bert in de Ned Stark rol te plaatsen.... :') :') :')

"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:52:33 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_112658051
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef Khaleesi het volgende:
BTW hopen dat ik NL niet gejinxed heb door Bert in de Ned Stark rol te plaatsen.... :') :') :')

[ afbeelding ]
_O_.

>Impliceren dat Holland's voetbal net als een eindeloze winter is ;(
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_112658085
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:52 schreef speknek het volgende:

[..]

_O_.

>Impliceren dat Holland's voetbal net als een eindeloze winter is ;(
Oh, my sweet summer child.... :z
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_112658117
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:51 schreef Khaleesi het volgende:
BTW hopen dat ik NL niet gejinxed heb door Bert in de Ned Stark rol te plaatsen.... :') :') :')

[ afbeelding ]
_O_
Dit word een fad, aftellen tot de volgende fotoshop van een ek/got crossover.
pi_112658200
_O_
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:56:57 #8
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112658212
Maarre... ook als je weet dat Daenerys net als alle andere personen in GoT kan sterven, is het niet erg kortzichtig om te denken dat GRRM haar niet, compleet met draken, een rol in het eindspel heeft toebedeeld?

En even voor de duidelijkheid; dat is geen spoiler, want dat eindspel is nog niet geschreven. Het is een speculatie over Daenerys.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:58:58 #9
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_112658281
Bertje zou best passen zo tussen de cast van GoT, als ervaren en gelouterde Knight zoals Barristan.
pi_112658326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:56 schreef HiZ het volgende:
Maarre... ook als je weet dat Daenerys net als alle andere personen in GoT kan sterven, is het niet erg kortzichtig om te denken dat GRRM haar niet, compleet met draken, een rol in het eindspel heeft toebedeeld?

En even voor de duidelijkheid; dat is geen spoiler, want dat eindspel is nog niet geschreven. Het is een speculatie over Daenerys.
Maar blijkbaar weet je wel dat die mogelijkheid, op basis van de boeken, die al veel verder zijn dan de serie, nog openstaat.

Dat Daenerys dus blijkbaar nog niet dood is in de boeken...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:00:37 #11
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_112658327
Scene uit de TT was ongelofelijk tof O+!
There is no rehab for stupidity.
pi_112659097
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat Daenerys dus blijkbaar nog niet dood is in de boeken...
Ik had die vorige post al bijna verdrongen, begin jij er weer over :'(
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:27:00 #13
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112659294
Wat ik niet begrijp op het gebied van the White Walkers en the Wights is dat er over de White Walkers gesproken werd dat ze al duizenden jaren niet meer leven/gezien zijn. En daarnet las ik in een post dat een lijk een Wight wordt enkel alleen doordat een White Walker die 'geturned' heeft.
Hoe kan het dan dat ze bij the Night's Watch er niet van overtuigd zijn dat the White Walkers terug zijn na de aanval op Lord Commander Mormont in seizoen 1? Kan iemand dit svp uitleggen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:27:55 #14
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112659322
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar blijkbaar weet je wel dat die mogelijkheid, op basis van de boeken, die al veel verder zijn dan de serie, nog openstaat.

Dat Daenerys dus blijkbaar nog niet dood is in de boeken...
Nee, dat weten we omdat we in de serie verteld hebben gekregen dat de komst van de draken samenhangt met de terugkeer van magie in de wereld. Verder weten we ook uit de serie dat die magie het sterkst is als Daenerys (de moeder) dicht bij de draken is. Een persoon die zo centraal is voor een belangrijk plot-element verwijderen verwijdert het plot element.

En als jij te dom bent om speculatie uitsluitend op informatie uit de serie (dit is namelijk informatie die op deze manier niet in de boeken voorkomt) te zien als een boekenspoiler, dat is mijn probleem niet.

Op grond van de gebeurtenissen in het Huis der Doden voorspel ik dat Daenerys het laatste is wat we gaan zien als de aftiteling van de laatste aflevering van GoT gaat draaien.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:30:17 #15
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112659403
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef Asskimo het volgende:
Wat ik niet begrijp op het gebied van the White Walkers en the Wights is dat er over de White Walkers gesproken werd dat ze al duizenden jaren niet meer leven/gezien zijn. En daarnet las ik in een post dat een lijk een Wight wordt enkel alleen doordat een White Walker die 'geturned' heeft.
Hoe kan het dan dat ze bij the Night's Watch er niet van overtuigd zijn dat the White Walkers terug zijn na de aanval op Lord Commander Mormont in seizoen 1? Kan iemand dit svp uitleggen?
Ik weet niet zeker of ze het niet weten. Je hebt dat gesprek tussen Jon en Mormont over die zonen van Craster. Ikzelf heb me sindsdien afgevraagd of Mormont niet al gewoon wist dat er White Walkers zijn. Overigens zie je ook Sam steeds wijsheden uitkramen over de gevaren en de manier hoe er omgegaan wordt met White Walkers, waarvan ik me niet kan voorstellen dat Mormont er niks van weet.
pi_112659579
De meesten van de Nights Watch dachten dat White Walkers gewoon sprookjes figuren waren :P
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:35:58 #17
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112659585
Ja dat bedoel ik! Ze doen er zo oppervlakkig over! Alsof ze de komende gevaren niet herkennen (er is zelfs bewijs!). Ze maken zich nog drukker om de wildlings, wat op zich ook wel begrijpelijk is. Maar tóch vind ik ze als kippen zonder kop erbij lopen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Asskimo op 09-06-2012 15:48:03 ]
pi_112659595
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, dat weten we omdat we in de serie verteld hebben gekregen dat de komst van de draken samenhangt met de terugkeer van magie in de wereld. Verder weten we ook uit de serie dat die magie het sterkst is als Daenerys (de moeder) dicht bij de draken is. Een persoon die zo centraal is voor een belangrijk plot-element verwijderen verwijdert het plot element.

En als jij te dom bent om speculatie uitsluitend op informatie uit de serie (dit is namelijk informatie die op deze manier niet in de boeken voorkomt) te zien als een boekenspoiler, dat is mijn probleem niet.

Op grond van de gebeurtenissen in het Huis der Doden voorspel ik dat Daenerys het laatste is wat we gaan zien als de aftiteling van de laatste aflevering van GoT gaat draaien.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die throne room scene in het Huis letterlijk genomen moet worden en daarmee een kijkje in de toekomst is. Dat was de scene met Carl :') Drogo ook niet.

Het lijkt me allemaal meer een waarschuwing van: "Okee Dany, jij wil op de troon, dan kan je onheil verwachten...." Als in een nachtmerrie.

Het lijkt me idd logisch dat Dany tot het eind blijft, maar logica wordt niet altijd strikt aangehouden in GoT.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_112659687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:35 schreef Asskimo het volgende:
Ja dat bedoel ik! Ze doen er zo oppervlakkig over! Alsof ze niet de komende gevaren niet herkennen (er is zelfs bewijs!). Ze maken zich nog drukker om de wildlings, wat op zich ook wel begrijpelijk is. Maar tóch vind ik ze als kippen zonder kop erbij lopen..
Uiteindelijk hebben ze nog maar een paar wights gezien, en de white walkers nog nooit, dus dat is op zich niet zo vreemd. Vooral omdat de wildlings een enorm leger op de been hebben gebracht, zoals je kon zien.
pi_112659931
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:46:14 #22
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112660035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:38 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben ze nog maar een paar wights gezien, en de white walkers nog nooit, dus dat is op zich niet zo vreemd. Vooral omdat de wildlings een enorm leger op de been hebben gebracht, zoals je kon zien.
Nou dat vind ik niet. Een paar wights gezien betekent wmb the white walkers zijn back. Óf die paar wights moeten het duizenden jaren 'overleefd' hebben. :) Maar dat was niet het geval; één van die Wights hadden ze herkend als a brother of the Night's Watch (ofwel een nieuwe Wight).

En dat ze zich zo druk maken om die wildlings snap ik heus wel met die verlaten wildling stekjes en de geruchten over the King beyond the Wall.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:51:39 #23
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112660226
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:36 schreef Khaleesi het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat die throne room scene in het Huis letterlijk genomen moet worden en daarmee een kijkje in de toekomst is. Dat was de scene met Carl :') Drogo ook niet.

Het lijkt me allemaal meer een waarschuwing van: "Okee Dany, jij wil op de troon, dan kan je onheil verwachten...." Als in een nachtmerrie.

Het lijkt me idd logisch dat Dany tot het eind blijft, maar logica wordt niet altijd strikt aangehouden in GoT.
Het was een feitelijke mededeling van die magiër. Zijn reden om Daenerys in het Huis der Doden te willen houden. Mijn speculatie heeft niks te maken met die profetie.
pi_112660329
Was dat ook echt de throneroom van king's landing? Ik vond het er dermate anders uitzien dat ik vermoedde dat het Valyria was.

Maar dat zal wel niet :P
Conscience do cost.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:56:06 #25
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112660364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef ems. het volgende:
Was dat ook echt de throneroom van king's landing? Ik vond het er dermate anders uitzien dat ik vermoedde dat het Valyria was.

Maar dat zal wel niet :P
De iron throne stond er en de rosetten in de ramen waren hetzelfde dus ik zie geen reden om te denken dat het niet King's Landing is.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:57:49 #26
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112660417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:51 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was een feitelijke mededeling van die magiër. Zijn reden om Daenerys in het Huis der Doden te willen houden. Mijn speculatie heeft niks te maken met die profetie.
Oja en de magiër heeft t zelfs gezegd (in de serie!): You will be with them. In winter, summer and winther again. Dus kan ze nog jaaaaaaren door.. Echt geen boekspoiler wmb.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:58:40 #27
202546 Baszh
The Dude abides
pi_112660439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, dat weten we omdat we in de serie verteld hebben gekregen dat de komst van de draken samenhangt met de terugkeer van magie in de wereld. Verder weten we ook uit de serie dat die magie het sterkst is als Daenerys (de moeder) dicht bij de draken is. Een persoon die zo centraal is voor een belangrijk plot-element verwijderen verwijdert het plot element.

En als jij te dom bent om speculatie uitsluitend op informatie uit de serie (dit is namelijk informatie die op deze manier niet in de boeken voorkomt) te zien als een boekenspoiler, dat is mijn probleem niet.

Op grond van de gebeurtenissen in het Huis der Doden voorspel ik dat Daenerys het laatste is wat we gaan zien als de aftiteling van de laatste aflevering van GoT gaat draaien.
Iedereen kan dood :{w
Dat is juist net iets van deze serie :')
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:59:02 #28
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112660449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:57 schreef Asskimo het volgende:

[..]

Oja en de magiër heeft t zelfs gezegd (in de serie!): You will be with them. In winter, summer and winther again. Dus kan ze nog jaaaaaaren door.. Echt geen boekspoiler wmb.
Die uitspraak heb ik zelf meer gezien als een overmoedige uitspraak over dat ze nooit meer weg zou komen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:59:24 #29
202546 Baszh
The Dude abides
pi_112660466
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:57 schreef Asskimo het volgende:

[..]

Oja en de magiër heeft t zelfs gezegd (in de serie!): You will be with them. In winter, summer and winther again. Dus kan ze nog jaaaaaaren door.. Echt geen boekspoiler wmb.
Die magier zat er keihard naast, een minuut later stond hij in de fik
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:00:13 #30
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_112660497
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef ems. het volgende:
Was dat ook echt de throneroom van king's landing? Ik vond het er dermate anders uitzien dat ik vermoedde dat het Valyria was.

Maar dat zal wel niet :P
Deed mij aan als een kings landing in een tijd waarin alles kaput is
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:00:23 #31
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112660506
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:58 schreef Baszh het volgende:

[..]

Iedereen kan dood :{w
Dat is juist net iets van deze serie :')
Iedereen kan dood, maar je kunt niet een centraal plot element verwijderen zonder het verhaal te vernielen. En door de informatie van die magier is Daenerys van een hoofdpersoon in een plot-element veranderd. Ze kan niet meer dood voor het einde van de serie.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:03:26 #32
202546 Baszh
The Dude abides
pi_112660621
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

Iedereen kan dood, maar je kunt niet een centraal plot element verwijderen zonder het verhaal te vernielen. En door de informatie van die magier is Daenerys van een hoofdpersoon in een plot-element veranderd. Ze kan niet meer dood voor het einde van de serie.
Het is fantasy, van alles is mogelijk, zulke logica kun je zo omheen door een of ander magisch verhaaltje te verzinnen.

Trouwens die white walker uit s01e01 was er dus al ruim voor die draken, misschien is er nog een andere oorzaak voor de terugkerende magie
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:03:35 #33
162838 Asskimo
avoid boring people
pi_112660626
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Die uitspraak heb ik zelf meer gezien als een overmoedige uitspraak over dat ze nooit meer weg zou komen.
Ik ook, maar ook dat de magiër daarvan overtuigd van was. Meer dan zijn eigen leven bleek later :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:08:02 #34
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112660772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:03 schreef Baszh het volgende:

[..]

Het is fantasy, van alles is mogelijk, zulke logica kun je zo omheen door een of ander magisch verhaaltje te verzinnen.

Trouwens die white walker uit s01e01 was er dus al ruim voor die draken, misschien is er nog een andere oorzaak voor de terugkerende magie
Ja, in fantasy kan alles, vandaar dat de verteller je vertelt wat de 'realiteit' is. En in aflevering 10 hebben we een belangrijk stuk info gekregen; er is magie, die magie is sterk bij de draken en nog sterker als de draken bij de Moeder zijn.

Wat de White Walkers betreft; in aflevering 1 begint het met White Walkers, in aflevering 1 krijgt Daenerys de drakeneieren. Ik denk dat er een soort balans is tussen die twee.

Oh, en ik ruk de kop af van de eerste persoon die dat een spoiler durft te noemen want in de boeken wordt daar niet eens een hint van gegeven.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:10:45 #35
202546 Baszh
The Dude abides
pi_112660872
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, in fantasy kan alles, vandaar dat de verteller je vertelt wat de 'realiteit' is. En in aflevering 10 hebben we een belangrijk stuk info gekregen; er is magie, die magie is sterk bij de draken en nog sterker als de draken bij de Moeder zijn.

Wat verder helemaal niets uitsluit voor de toekomst, Dany kan gewoon falen, waarom zou die magie niet mogen afzwakken
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:14:47 #36
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112661032
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:10 schreef Baszh het volgende:

[..]

Wat verder helemaal niets uitsluit voor de toekomst, Dany kan gewoon falen, waarom zou die magie niet mogen afzwakken
Omdat het dan een ander verhaal is dan Martin is begonnen. Dat kan, maar dan is ie gewoon een slechte schrijver. Ik heb nog geen reden om aan te nemen dat dat het geval is.
pi_112661113
House of the Undying. Niet Huis der Doden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:19:02 #38
202546 Baszh
The Dude abides
pi_112661178
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat het dan een ander verhaal is dan Martin is begonnen. Dat kan, maar dan is ie gewoon een slechte schrijver. Ik heb nog geen reden om aan te nemen dat dat het geval is.
De Lord of Light heeft toch ook wat met vuur? Kan mooi de 'fire' zijn in a song of ice and fire :p
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_112661259
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Omdat het dan een ander verhaal is dan Martin is begonnen. Dat kan, maar dan is ie gewoon een slechte schrijver. Ik heb nog geen reden om aan te nemen dat dat het geval is.
HiZ, ik ben het totaal niet oneens met je hoor, maar anderzijds zou ik het wel erg jammer vinden als het allemaal al zo zwart op wit geschreven stond.
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
pi_112661274
Hoezo is het dan een ander verhaal? Ik niet begrijp ;o
Conscience do cost.
pi_112661346
White Walkers komen als het koud is en als de nachten langer worden, of het wordt kouder en de nachten worden langer als de White Walkers komen, het heeft geen relatie met de terugkeer van draken omdat de White Walkers al 10.000 jaar weg zijn en de draken nog maar anderhalve eeuw. Volgens die redenatie zouden White Walkers constant terug moeten komen tot anderhalve eeuw geleden.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:27:18 #42
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112661436
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:22 schreef ems. het volgende:
Hoezo is het dan een ander verhaal? Ik niet begrijp ;o
Een verhaal waarin er magie in de wereld is door de draken en de Moeder als tegenhanger van de ondergang door de White Walkers. Of een verhaal waarin er een oorlog is tussen een niet nader te benoemen aantal koningen in een middeleeuwse setting waar eventjes een rare situatie met bovennatuurlijke zaken is geweest. Noem het maar het WTF Draken/zombies? effect.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:29:06 #43
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112661492
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:24 schreef Kirov het volgende:
White Walkers komen als het koud is en als de nachten langer worden, of het wordt kouder en de nachten worden langer als de White Walkers komen, het heeft geen relatie met de terugkeer van draken omdat de White Walkers al 10.000 jaar weg zijn en de draken nog maar anderhalve eeuw. Volgens die redenatie zouden White Walkers constant terug moeten komen tot anderhalve eeuw geleden.
De White Walkers waren verslagen en waren in een soort winterslaap stel ik me voor; na het sterven van de laatste draak is de magie die ze onder controle hield verdwenen en zijn ze weer ontwaakt of zo. Ik heb geen idee wanneer de draken kwamen, maar volgens mij leven ze veel langer dan mensen.
pi_112661498
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Een verhaal waarin er magie in de wereld is door de draken en de Moeder als tegenhanger van de ondergang door de White Walkers. Of een verhaal waarin er een oorlog is tussen een niet nader te benoemen aantal koningen in een middeleeuwse setting waar eventjes een rare situatie met bovennatuurlijke zaken is geweest. Noem het maar het WTF Draken/zombies? effect.
Ik denk dat dit komt omdat de serie de geschiedenis van Westeros voor een groot deel laat liggen en doordat de titel van de serie heel misleidend is.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_112661547
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

De White Walkers waren verslagen en waren in een soort winterslaap stel ik me voor; na het sterven van de laatste draak is de magie die ze onder controle hield verdwenen en zijn ze weer ontwaakt of zo. Ik heb geen idee wanneer de draken kwamen, maar volgens mij leven ze veel langer dan mensen.
Halve boekenspoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:31:35 #46
1234 HiZ
Istanbullu
pi_112661567
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:29 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik denk dat dit komt omdat de serie de geschiedenis van Westeros voor een groot deel laat liggen en doordat de titel van de serie heel misleidend is.
Dat sowieso, maar ik ga er nog steeds vanuit dat we kijken naar een verfilming van A song of Ice and Fire :)

Er was trouwens altijd wel een residue van magie in de wereld; gelet op de bloedheks en Melisandre.
pi_112661662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat sowieso, maar ik ga er nog steeds vanuit dat we kijken naar een verfilming van A song of Ice and Fire :)

Er was trouwens altijd wel een residue van magie in de wereld; gelet op de bloedheks en Melisandre.
Je bedoeld Mirri Maz Duur? Bijna alle magie lijkt bloed gerelateerd, o.a. dat van die heks, Melissandre en Dany.
Beneath the gold, the bitter steel
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:41:36 #48
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_112661868
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, en ik ruk de kop af van de eerste persoon die dat een spoiler durft te noemen want in de boeken wordt daar niet eens een hint van gegeven.
Doe normaal man, fokin emo. :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_112662154
Ik durft te wedden dat GoT straks een heel vreemd, open einde gaat krijgen wat meer vragen oproept dan beantwoordt, en dat dan straks iedereen tevreden is en ontevreden. Dat lijkt zo'n beetje de norm voor populaire series tegenwoordig... :')
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:53:14 #50
331553 Schalks.
Ik wil eruit Houten Achtbaan 1
pi_112662266
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:49 schreef Khaleesi het volgende:
Ik durft te wedden dat GoT straks een heel vreemd, open einde gaat krijgen wat meer vragen oproept dan beantwoordt, en dat dan straks iedereen tevreden is en ontevreden. Dat lijkt zo'n beetje de norm voor populaire series tegenwoordig... :')
Beter een open einde waar ik mijn fantasie op kan gebruiken dan een gesloten einde waar ik het niet mee eens ben.
and then...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')