Europe is in institutioneel en democratisch opzicht verre van af. Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ik bedoel is dat je door je volledig aan dit proces te onderwerpen en er geen invloed meer op uit kunt oefenen juist het Nederlandse lot uit handen geeft. De Euro is tot stand gekomen met grote institutionele weeffouten die nu rechtgezet moeten worden. Maar die paar miljard die 'de Euro' ons nu kost zijn niets vergeleken met wat het heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:39 schreef Bombshell het volgende:
[..]
En ik vind het een gevraalijk assumptie dat Nederland maar geld moet blijven afdragen omdat de zuiderlijke landen op omvallen staan. Met het risico dat Nederland hier ook in wordt meegetrokken. Je kijkt toch wel het nieuws neem ik. Het ESM is nog niet in werking of Spanje staat er al aan de deur te kloppen. Daarom zeg ik eruit stappen, ik heb geen vertrouwen in Brussel. Een groep niet democratisch gekozen bestuurders die koste wat kost hun droom zullen verwezelijken. Het Nederlandse lot daar in handen leggen vind ik vele malen gevaarlijker klinken.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel de gemeenschappelijke munteenheid nou eigenlijk precies heeft opgeleverd. Voegt die nou echt zo extreem veel toe ipv. vrijhandel waarbij ieder land z'n eigen munt behoudt?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Europe is in institutioneel en democratisch opzicht verre van af. Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat ik bedoel is dat je door je volledig aan dit proces te onderwerpen en er geen invloed meer op uit kunt oefenen juist het Nederlandse lot uit handen geeft. De Euro is tot stand gekomen met grote institutionele weeffouten die nu rechtgezet moeten worden. Maar die paar miljard die 'de Euro' ons nu kost zijn niets vergeleken met wat het heeft opgeleverd.
De NAVO heeft niets met de EU te maken hoor, die blijft echt welquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:16 schreef Igen het volgende:
Wat dat betreft vind ik het dom en naïef, hoe sommigen kunnen denken dat we best heel Defensie weg kunnen bezuinigen en uit de EU kunnen stappen en tegelijk denken dat we dan nog steeds vrolijk door kunnen gaan met onze rol als handelsland,
Heb ik dan ergens het woord 'NAVO' in mijn vorige post gebruikt? Eens kijken.... nee.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De NAVO heeft niets met de EU te maken hoor, die blijft echt wel
Er is ook niemand tegen de NAVO , waar haal je dat vandaan??
Daar hadden we de EEG voor,quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:28 schreef Igen het volgende:
Want de NAVO heeft ook helemaal niks met het hele verhaal te maken, omdat het een defensie-verbond is en geen organisatie die ons gaat helpen met het drijven van handel.
En nu heet het 'EU'. Maar als je de euro (munteenheid) even wegdenkt, dan is het principe nog steeds min of meer hetzelfde.quote:
Spaanse banken zoals ING?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:54 schreef HansvanOchten het volgende:
Tsjah het idee dat NL straks vele miljoenen (miljarden?) mag gaan ophoesten omdat spaanse banken verkeerde beleggings beslissingen hebben gemaakt is toch ook van de zotte.
Laat zo'n bank maar lekker failliet gaan.
Er zijn geen Griekse onderdelen afgeschreven. ING heeft zelf het verlies op zijn Griekse obligaties genomen (dus afgeschreven). Dat is toch wat anders.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:07 schreef HansvanOchten het volgende:
De griekse onderdelen van ING konden ook afgeschreven worden terwijl er nog 5 miljard winst werd gemaakt in 2011. Ook dit jaar maakt ING winst.
Natuurlijk snap ik dat een omvallende bank niet wenselijk is, maar miljarden met belastinggeld van "de burger" gebruiken om verkeerde keuzes van financiele instellingen te dekken is toch ook belachelijk.
Alleen is de EU veel Burocratischer en kost het duizendvoudigequote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:58 schreef Igen het volgende:
En nu heet het 'EU'. Maar als je de euro (munteenheid) even wegdenkt, dan is het principe nog steeds min of meer hetzelfde.
Spaanse banken ook en ik betaal liever voor ING, zodat de NL-overheid nog wat inspraak kan eisen, dan geld weggooien richting Zuid Europa, zonder invloed.quote:
Het hele bestuur met de Raad, Commissie, het Parlement, het Hof van Justitie enz. bestond allemaal ook ten tijde van de EEG al. De hoeveelheid richtlijnen, verordeningen en jurisprudentie is natuurlijk na verloop van tijd wel toegenomen, maar dat was met behoud van de EEG dus net zo goed gebeurd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Alleen is de EU veel Burocratischer en kost het duizendvoudige
DE EEG was een papieren instantie en had niet twee hoofdkantoren
Dat was dus foutquote:
Fout wordt hersteld, binnenkort een politiek en fiscale unie. Blij dan?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat was dus fout
Geen politieke en FiscaleUnie dan geen MUNT
Da gleuf ik niequote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Fout wordt hersteld, binnenkort een politiek en fiscale unie. Blij dan?
Nee, ik geloof ook niet dat jij ooit blij wordtquote:
Het zal ongetwijfeld een succes worden. De eenheid in Europa is geweldig.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, ik geloof ook niet dat jij ooit blij wordt
Maar de EU/euro wordt zeker verder opgetuigd.
Je kan wel in dit mini-landje achter de dijk gaan zitten met een dekentje over je hoofd getrokken, en net doen alsof de rest van de wereld niet bestaat, maar daar ga je het niet mee redden. Gelukkig zijn er mensen die dat ook beseffen. Welke kleinerende karikatuur of scheldterm je er ook voor bedenkt.
DE kiezer wil het nietquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:43 schreef bascross het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld een succes worden. De eenheid in Europa is geweldig.
Ik, michaelmoore, DE kiezer.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
DE kiezer wil het niet
http://www.z24.nl/analyse(...)keuro_s_drukken.html
DE kiezer bestaat niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
DE kiezer wil het niet
http://www.z24.nl/analyse(...)keuro_s_drukken.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |