Dat is dus terreur prediken ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Iedereen die deze koelbloedige moordenaars verdedigt gun ik van harte een bezoekje van Indonesische militairen.
Nogal wiedes, ze hadden al laten zien dat ze op alles wat beweegt schoten. Dat er een paar levend uit zijn gekomen was in onze buurlanden niet gebeurd. Daar geldt in dit soort situaties terecht schieten om te doden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is dus terreur prediken ?
Overigens heeft de toenmalige minister van Agt er bewust voor gekozen een stel kapers af te knallen tijdens de bevrijdingsactie. Men wist waar ze zaten in de trein.
was dat zo ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:34 schreef Nobu het volgende:
[..]
Nogal wiedes, ze hadden al laten zien dat ze op alles wat beweegt schoten.
was dat zo?quote:Dat er een paar levend uit zijn gekomen was in onze buurlanden niet gebeurd. Daar geldt in dit soort situaties terecht schieten om te doden.
Ja, dat was zo. En nee, dat is geen terreur. Dat is de veiligheid van je burgers zo goed mogelijk waarborgen door een paar beesten af te schieten. Dat die dan geen rechtzaak krijgen is hun eigen keuze. Ze hadden zich immers allang kunnen overgeven als ze voor hun barbaarse daden terecht willen staan. Eenmaal tijdens de bestorming gaat niet onmiddelijk schieten ten koste van de veiligheid van onschuldigen. Men had immers gedreigd de gijzelaars om te brengen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
was dat zo ?
[..]
was dat zo?
een rechtstaat moet kiezen om een terrorist voor de rechter te brengen en dan te veroordelen... dat was niet de keuze van de regering toen.....
enzo wordt de rechtstaat door terreurdreiging zelf een terrorist.
Een staat die bepaalde mensen als beesten gaat zien en gaat moorden is met terreur bezig.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, dat was zo. En nee, dat is geen terreur. Dat is de veiligheid van je burgers zo goed mogelijk waarborgen door een paar beesten af te schieten.
Soms kan het niet anders dan dat je er een paar kapot moet schieten, zodat er geen onschuldige doden vallenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een staat die bepaalde mensen als beesten gaat zien en gaat moorden is met terreur bezig.
Een rechtstaat zegt toch altijd dat iedereen een eerlijk proces verdient?
Die vielen dus wel door de staat. Een paar treinpassagiers werden ook vermoord door het leger.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Soms kan het niet anders dan dat je er een paar kapot moet schieten, zodat er geen onschuldige doden vallen
Of hypnotiseren, of naar buiten lokken met een smoesje, of of ofquote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het kon natuurlijk wel anders.... Gas in de coupe pompen bijv..
Gas dat ongemerkt iedereen onmiddellijk verdoofd zonder te doden? Bestaat niet.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die vielen dus wel door de staat. Een paar treinpassagiers werden ook vermoord door het leger.
Bewuste keuze geweest van de regering.
Jij kent toch niet mijn mening al die decennia ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:57 schreef Nobu het volgende:
[..]
Gas dat ongemerkt iedereen onmiddellijk verdoofd zonder te doden? Bestaat niet.
Maar het siert jou, en de Molukse gemeenschap, dat je zeurt over dode terroristen die weerloze mensen vermoorden en ondertussen aan die slachtoffers in al die decennia nooit een woord vuil gemaakt hebt. Echt, fantastisch.
Veelzeggend dat je het over deze boeg gooit. Ik ga maar weer voetbal kijken, voor ik me ga ergeren.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij kent toch niet mijn mening al die decennia ?
Hoe ken je mij dan veroordelen op een mening die je niet kent ?
Hoezo veelzeggend wat ? Je zit met vooroordelen .Jij kan iemands mening niet afwijzen als je die mening helemaal niet kent:quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:05 schreef Nobu het volgende:
[..]
Veelzeggend dat je het over deze boeg gooit. Ik ga maar weer voetbal kijken, voor ik me ga ergeren.
Laat deze reactionaire krent eerst zijn eigen ministerie op orde krijgen, in plaats van met valse medailles goede sier proberen te maken.quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)igert_insigne__.html
Leider mariniers De Punt weigert insigne
DEN HAAG - De leider van de mariniers die in 1977 de treinkaping door Molukse jongeren bij De Punt beëindigden, weigert het insigne voor getoonde moed dat minister Hillen (Defensie) hen wil geven.
Kees Kommer noemt het tegenover de NOS ethisch fout om onderscheidingen te geven aan mariniers die opdracht kregen „om burgers dood te schieten”. Bovendien vindt hij het vreemd dat de schutters van de politie, die tegelijkertijd de gijzeling in een lagere school in Bovensmilde beëindigden, niets krijgen.
Er is meer kritiek op de insignes. Oud-Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn, zelf als Starfighterpiloot betrokken bij het beëindigen van de kaping, noemt het ongelukkig, omdat het verdriet van de Molukkers wordt genegeerd.
(...) http://www.telegraaf.nl/b(...)igert_insigne__.html
Nogmaals: doorgeslagen tolerantie. Binnenkort moeten Hitler en Osama ook gerehabiliteerd worden zeker?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 21:57 schreef Ringo het volgende:
De militairen die destijds aan de actie meededen zijn verstandiger dan Hillen zelf.
[..]
Laat deze reactionaire krent eerst zijn eigen ministerie op orde krijgen, in plaats van met valse medailles goede sier proberen te maken.
Het zoveelste staaltje foute symboolpolitiek van een kabinet vol hufters en horken.
Wie wilt Ringo rehabiliteren?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nogmaals: doorgeslagen tolerantie. Binnenkort moeten Hitler en Osama ook gerehabiliteerd worden zeker?
Nee het gaat niet om de rehabiltatievan daders, dat is natuurlijk onzin.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:14 schreef beantherio het volgende:
Nogmaals: doorgeslagen tolerantie. Binnenkort moeten Hitler en Osama ook gerehabiliteerd worden zeker?
Aan het verleden Én heden van Turkije nog veel meer.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja aan het verleden van Nederland kleeft er een hoop smerig bloed.
Gas in een open coupé? Veel succes!quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die vielen dus wel door de staat. Een paar treinpassagiers werden ook vermoord door het leger.
Bewuste keuze geweest van de regering.
Hoeft ook niet, die heeft ie allang gekregen en terecht natuurlijk, want wie weet wat die gek allemaal nog meer van plan was .....quote:Op zondag 10 juni 2012 08:15 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De soldaat die Osama doodschoot krijgt van mij ook geen medaille.
Dick Berlijn is er over heen gevlogen om de aandacht van de mariniers af te leiden, trein isquote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Frappant feitje, Dick Berlijn heeft destijds zelf met een Starfighter die trein beschoten
quote:Maar ook omdat er in 1977 al mariniers gedecoreerd zijn tot ridder in de orde van Oranje-Nassau.
Op 11 juni 1977 werd de treinkaping bij de Punt tot een gewelddadig einde gebracht door de Bijzondere Bijstands Eenheid (BBE) van de mariniers. Zesendertig scherpschutters doorzeefden de gekaapte trein op vier plaatsen met 15.000 kogels. Hierbij kwamen zes gijzelnemers en twee gijzelaars om het leven.
http://www.wereldjournali(...)_mariniers_al_gerid/quote:En waarom een actie belonen, die ook betreurd werd door een politiek kopstuk en tijdens de kapingen een hoofdrolspeler als den Uyl? Die zelfs zei: ,,Het blijft een executie van mensen -...in overtreding, maar het is een executie.''
Erg berouwvol klinkt die Molukse regering in ballingschap niet, het lijkt me beter dat ze terug gaan naar Indonesië om daar verder te gaan met hun regering in ballinschap.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:17 schreef tong80 het volgende:
De Molukse regering in ballingschap reageert met afgrijzen.President John Wattilete spreekt van een klap in het gezicht van de Molukse gemeenschap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |