abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112671824
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

Iedereen die deze koelbloedige moordenaars verdedigt gun ik van harte een bezoekje van Indonesische militairen.
Dat is dus terreur prediken ?
Overigens heeft de toenmalige minister van Agt er bewust voor gekozen een stel kapers af te knallen tijdens de bevrijdingsactie. Men wist waar ze zaten in de trein.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:34:30 #77
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112672186
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is dus terreur prediken ?
Overigens heeft de toenmalige minister van Agt er bewust voor gekozen een stel kapers af te knallen tijdens de bevrijdingsactie. Men wist waar ze zaten in de trein.
Nogal wiedes, ze hadden al laten zien dat ze op alles wat beweegt schoten. Dat er een paar levend uit zijn gekomen was in onze buurlanden niet gebeurd. Daar geldt in dit soort situaties terecht schieten om te doden.
pi_112672304
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nogal wiedes, ze hadden al laten zien dat ze op alles wat beweegt schoten.
was dat zo ?

quote:
Dat er een paar levend uit zijn gekomen was in onze buurlanden niet gebeurd. Daar geldt in dit soort situaties terecht schieten om te doden.
was dat zo?
een rechtstaat moet kiezen om een terrorist voor de rechter te brengen en dan te veroordelen... dat was niet de keuze van de regering toen.....
enzo wordt de rechtstaat door terreurdreiging zelf een terrorist.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:42:28 #79
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112672536
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

was dat zo ?

[..]

was dat zo?
een rechtstaat moet kiezen om een terrorist voor de rechter te brengen en dan te veroordelen... dat was niet de keuze van de regering toen.....
enzo wordt de rechtstaat door terreurdreiging zelf een terrorist.
Ja, dat was zo. En nee, dat is geen terreur. Dat is de veiligheid van je burgers zo goed mogelijk waarborgen door een paar beesten af te schieten. Dat die dan geen rechtzaak krijgen is hun eigen keuze. Ze hadden zich immers allang kunnen overgeven als ze voor hun barbaarse daden terecht willen staan. Eenmaal tijdens de bestorming gaat niet onmiddelijk schieten ten koste van de veiligheid van onschuldigen. Men had immers gedreigd de gijzelaars om te brengen.
pi_112672698
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:42 schreef Nobu het volgende:

[..]

Ja, dat was zo. En nee, dat is geen terreur. Dat is de veiligheid van je burgers zo goed mogelijk waarborgen door een paar beesten af te schieten.
Een staat die bepaalde mensen als beesten gaat zien en gaat moorden is met terreur bezig.
Een rechtstaat zegt toch altijd dat iedereen een eerlijk proces verdient?

Maar jij vind niet dat ik voor deze "verdediging" mishandeld moet worden door Indonesische militairen ?
pi_112672747
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:45 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een staat die bepaalde mensen als beesten gaat zien en gaat moorden is met terreur bezig.
Een rechtstaat zegt toch altijd dat iedereen een eerlijk proces verdient?
Soms kan het niet anders dan dat je er een paar kapot moet schieten, zodat er geen onschuldige doden vallen :)
graag verwijderen
pi_112672851
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Soms kan het niet anders dan dat je er een paar kapot moet schieten, zodat er geen onschuldige doden vallen :)
Die vielen dus wel door de staat. Een paar treinpassagiers werden ook vermoord door het leger.
Bewuste keuze geweest van de regering.
Het kon natuurlijk wel anders.... Gas in de coupe pompen bijv..
pi_112672948
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Of hypnotiseren, of naar buiten lokken met een smoesje, of of of
graag verwijderen
  zaterdag 9 juni 2012 @ 20:57:50 #84
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112673258
quote:

[..]

Die vielen dus wel door de staat. Een paar treinpassagiers werden ook vermoord door het leger.
Gas dat ongemerkt iedereen onmiddellijk verdoofd zonder te doden? Bestaat niet.

Maar het siert jou, en de Molukse gemeenschap, dat je zeurt over dode terroristen die weerloze mensen vermoorden en ondertussen aan die slachtoffers in al die decennia nooit een woord vuil gemaakt hebt. Echt, fantastisch.
pi_112673510
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:57 schreef Nobu het volgende:

[..]

Gas dat ongemerkt iedereen onmiddellijk verdoofd zonder te doden? Bestaat niet.

Maar het siert jou, en de Molukse gemeenschap, dat je zeurt over dode terroristen die weerloze mensen vermoorden en ondertussen aan die slachtoffers in al die decennia nooit een woord vuil gemaakt hebt. Echt, fantastisch.
Jij kent toch niet mijn mening al die decennia ?
Hoe ken je mij dan veroordelen op een mening die je niet kent ?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:05:18 #86
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_112673606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:02 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij kent toch niet mijn mening al die decennia ?
Hoe ken je mij dan veroordelen op een mening die je niet kent ?
Veelzeggend dat je het over deze boeg gooit. Ik ga maar weer voetbal kijken, voor ik me ga ergeren.
pi_112673718
Ik ben ontstemt dat het verlies van mensen die kinderen gegijzeld hebben nog steeds zo tragisch wordt gevonden. Als die Molukkers ballen hadden gehad hadden ze de verantwoordelijken aangepakt. Je kaapt geen trein met mensen die niks met je problemen te maken hebben om je zin te krijgen.
pi_112673789
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:05 schreef Nobu het volgende:

[..]

Veelzeggend dat je het over deze boeg gooit. Ik ga maar weer voetbal kijken, voor ik me ga ergeren.
Hoezo veelzeggend wat ? Je zit met vooroordelen .Jij kan iemands mening niet afwijzen als je die mening helemaal niet kent:
Ik ben altijd tegen die acties geweest en ik ben nog meer tegen het vermoorden van mensen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:57:27 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_112675670
De militairen die destijds aan de actie meededen zijn verstandiger dan Hillen zelf.
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)igert_insigne__.html

Leider mariniers De Punt weigert insigne

DEN HAAG - De leider van de mariniers die in 1977 de treinkaping door Molukse jongeren bij De Punt beëindigden, weigert het insigne voor getoonde moed dat minister Hillen (Defensie) hen wil geven.

Kees Kommer noemt het tegenover de NOS ethisch fout om onderscheidingen te geven aan mariniers die opdracht kregen „om burgers dood te schieten”. Bovendien vindt hij het vreemd dat de schutters van de politie, die tegelijkertijd de gijzeling in een lagere school in Bovensmilde beëindigden, niets krijgen.

Er is meer kritiek op de insignes. Oud-Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn, zelf als Starfighterpiloot betrokken bij het beëindigen van de kaping, noemt het ongelukkig, omdat het verdriet van de Molukkers wordt genegeerd.

(...) http://www.telegraaf.nl/b(...)igert_insigne__.html
Laat deze reactionaire krent eerst zijn eigen ministerie op orde krijgen, in plaats van met valse medailles goede sier proberen te maken.
Het zoveelste staaltje foute symboolpolitiek van een kabinet vol hufters en horken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:14:48 #90
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_112676231
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 21:57 schreef Ringo het volgende:
De militairen die destijds aan de actie meededen zijn verstandiger dan Hillen zelf.

[..]

Laat deze reactionaire krent eerst zijn eigen ministerie op orde krijgen, in plaats van met valse medailles goede sier proberen te maken.
Het zoveelste staaltje foute symboolpolitiek van een kabinet vol hufters en horken.
Nogmaals: doorgeslagen tolerantie. Binnenkort moeten Hitler en Osama ook gerehabiliteerd worden zeker? :')
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:19:24 #91
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_112676470
Beetje dom van de minister om dit te bedenken is wat ik denk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_112676513
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:14 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nogmaals: doorgeslagen tolerantie. Binnenkort moeten Hitler en Osama ook gerehabiliteerd worden zeker? :')
Wie wilt Ringo rehabiliteren?
  zondag 10 juni 2012 @ 07:51:04 #93
241662 Jian
Well, well, well
pi_112684618
Het was natuurlijk niet de eerste kaping door Molukkers. Eraan voorafgaand vonden in 1975 kapingen plaats op de trein in Wijster en het Indonesische Consulaat, hierbij werden in totaal 4 burgers (1 in het consulaat en 3 op de trein) genadeloos afgeknald. Deze kapingen werden beëindigd doordat de kapers zich uiteindelijk overgaven en dus ongedeerd wegkwamen. Nog geen 2 jaar later was het weer raak, wederom 2 plaatsen; de School, met kinderen en de trein bij de Punt.
Hier kwam het uiteindelijk tot een goed gecoördineerde bevreidingsaktie waarbij mariniers de trein innamen en waarbij 6 van de terroristen werden neergeknald (jammer genoeg niet alle 9) en de kapingen, zowel in de trein als in de school werden beëindigd.

Bij de overgave van terroristen in 1975 vielen 4 burgerslachtoffers en geen bij de terroristen
Bij de gewapende bevrijdingsaktie in 1977 vielen 2 burgerslachtoffers en 6 terroristen.
De boodschap was afgegeven, de Nederlandse overheid onderhandelt niet met terroristen, die schieten we desnoods gewoon dood.

Er zijn daarna in Nederland, tot op heden geen kapingen door Molukkers meer geweest ..........

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 10-06-2012 08:33:26 ]
pi_112684696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:14 schreef beantherio het volgende:
Nee het gaat niet om de rehabiltatievan daders, dat is natuurlijk onzin.
Het gaat om de vraag of je voor het doden van mensen een medaille moet krijgen.
De soldaat die Osama doodschoot krijgt van mij ook geen medaille.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_112684707
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja aan het verleden van Nederland kleeft er een hoop smerig bloed.
Aan het verleden Én heden van Turkije nog veel meer.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112684714
quote:

[..]

Gas in een open coupé? Veel succes!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 10 juni 2012 @ 08:24:54 #97
241662 Jian
Well, well, well
pi_112684736
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 08:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De soldaat die Osama doodschoot krijgt van mij ook geen medaille.
Hoeft ook niet, die heeft ie allang gekregen en terecht natuurlijk, want wie weet wat die gek allemaal nog meer van plan was .....
pi_112717714
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:26 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Frappant feitje, Dick Berlijn heeft destijds zelf met een Starfighter die trein beschoten :P
Dick Berlijn is er over heen gevlogen om de aandacht van de mariniers af te leiden, trein is
niet vanuit de lucht beschoten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_112721884
quote:
Maar ook omdat er in 1977 al mariniers gedecoreerd zijn tot ridder in de orde van Oranje-Nassau.

Op 11 juni 1977 werd de treinkaping bij de Punt tot een gewelddadig einde gebracht door de Bijzondere Bijstands Eenheid (BBE) van de mariniers. Zesendertig scherpschutters doorzeefden de gekaapte trein op vier plaatsen met 15.000 kogels. Hierbij kwamen zes gijzelnemers en twee gijzelaars om het leven.
quote:
En waarom een actie belonen, die ook betreurd werd door een politiek kopstuk en tijdens de kapingen een hoofdrolspeler als den Uyl? Die zelfs zei: ,,Het blijft een executie van mensen -...in overtreding, maar het is een executie.''
http://www.wereldjournali(...)_mariniers_al_gerid/

[ Bericht 18% gewijzigd door Bluesdude op 11-06-2012 00:32:20 ]
  maandag 11 juni 2012 @ 08:27:02 #100
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_112726216
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:17 schreef tong80 het volgende:

De Molukse regering in ballingschap reageert met afgrijzen.President John Wattilete spreekt van een klap in het gezicht van de Molukse gemeenschap.

:P
Erg berouwvol klinkt die Molukse regering in ballingschap niet, het lijkt me beter dat ze terug gaan naar Indonesië om daar verder te gaan met hun regering in ballinschap.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')