abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:25:31 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112616118
Hoihoi,

Afgelopen woensdag was het flink wat file, en die omzeilde ik door een stukje over een parkeerhaven heen te rijden. Ik heb wel even stil gestaan op de parkeerplaats omdat ik dacht dat ik wat wou eten, maar bij nader inzien had ik daar toch geen zin in.

Naderhand zeiden wat vrienden van me dat dit illegaal is en dat daar een boete op staat.
Dus ik heb het zojuist proberen op te zoeken, maar ik kan niets vinden.

Dus aan jullie de vraag; is file omzeilen door over de parkeerhaven te rijden illegaal? En zo ja, wat voor boete staat daar op?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:26:00 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_112616131
Nope mag niet, en je bent een lul dat je het doet.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bill_E op 08-06-2012 15:36:18 (ik kan geen onderbouwing vinden ) ]
pi_112616143
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:26 schreef Bill_E het volgende:
Nope mag niet,
Bron?
quote:
en je bent een lul dat je het doet.
Dat wel natuurlijk.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:30:56 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_112616372
Ik zou zweren dat er een nieuwe regelgeving voor was sinds 1 a 2 jaar, ik krijg hem even niet gevonden.
pi_112616463
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:30 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zweren dat er een nieuwe regelgeving voor was sinds 1 a 2 jaar, ik krijg hem even niet gevonden.
Ik heb ook ooit zoiets gehoord, maar ik vraag me af of dat nog doorgegaan is eigenlijk.
Ik weet wel dat men automobilisten is gaan ontmoedigen door controles te houden. En ze kunnen bekeuren op snelheid natuurlijk (50km/u max).

Maar TS is zelfs nog even gestopt, dus dan lijkt het mij helemaal geen probleem :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:37:27 #6
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_112616705
TS, wat denk je dat er gebeurt als meerdere mensen dat gaan doen?

Juist, de file word hierdoor alleen maar langer omdat jullie allemaal weer in moeten voegen, en het is smerig tegenover de mensen die je inhaalt. Ik weet ook bijna zeker dat het verboden is, kan zogauw geen bron vinden.

Wel is het zo dat als je stopt je wel goed zit natuurlijk, al is het maar voor kort want een belletje naar je vrouw dat je wat later thuis komt door de file ofzo mag natuurlijk wel.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:37:29 #7
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_112616707
Ik ben misschien in de war, met de regel dat je zodra je eenmaal een uitvoegstrook neemt, niet meer mag invoegen. Dat is in 2009 ingevoerd.

Verder is het allang aangetoond dat file's langer worden als mensen parkeerplaatsen / tankstations gaan gebruiken als kortere route.
pi_112616888
Het mag. Wat politie wel vaak doet is daar controles gaan houden waardoor het je juist tijd kost. Verder ben je inderdaad een klootzak als je dit doet.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:46:41 #9
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112617117
Lol, wat een moraalridders hier. Terecht dat je het doet hoor TS, al kan ik me niet voorstellen dat je hier veel tijd mee wint.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:48:18 #10
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112617177
Als je stil staat, zou ik niet weten wat het probleem is.

Als je keihard over die parkeerhaven scheurt zou dat wel strafbaar zijn lijkt me zo.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:49:48 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_112617241
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:46 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Lol, wat een moraalridders hier. Terecht dat je het doet hoor TS
Ik denk dat 99% van de weggebruikers dit afkeurt, dat zijn dan allemaal moraalridders?
Nou vooruit, dan ben ik maar een moraalridder
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_112617438
Een parkeerplaats is bedoeld om te parkeren. Dus uitvoegen van de snelweg, doorrijden over de parkeerplaats en dan weer invoegen is niet toegestaan. Het is geen extra rijstrook.
Maar aangezien jij hebt stilgestaan, is er geen probleem met wat jij hebt gedaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_112617569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Een parkeerplaats is bedoeld om te parkeren. Dus uitvoegen van de snelweg, doorrijden over de parkeerplaats en dan weer invoegen is niet toegestaan.
Dat mag gewoon hoor.
Of je moet me de wet/bebording aanwijzen waar staat dat je verplicht moet parkeren als je een parkeerterrein oprijdt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_112617622
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet mag.

Je kan je namelijk altijd verweren; je dacht dat je moest pissen, maar uiteindelijk toch niet. Om maar een dwarsstraat te noemen.

En hoe lang zou je 'geparkeerd' moeten staan om geen boete te ontvangen?

Kortom: lijkt me niet te handhaven.
pi_112617736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef bierjoost het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet mag.

Je kan je namelijk altijd verweren; je dacht dat je moest pissen, maar uiteindelijk toch niet. Om maar een dwarsstraat te noemen.

Dat is niet helemaal waar, het is tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer toegestaan om bijvoorbeeld een uitvoegstrook op te rijden om vervolgens weer terug de rijbaan op te gaan (ook niet als je je 'vergiste').

Echter is de situatie die TS schetst niet verboden.
'And I called your name,
pi_112617756
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef bierjoost het volgende:
Kortom: lijkt me niet te handhaven.
Voetgangers die door rood lopen is ook nauwelijks te handhaven. Dat wil nog niet zeggen dat het mag.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:04:17 #17
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112617822
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:49 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van de weggebruikers dit afkeurt, dat zijn dan allemaal moraalridders?
Nou vooruit, dan ben ik maar een moraalridder
Mm... eigenlijk heb je ook wel gelijk. Gelukkig zie je het niet gebeuren, daarom erger je je er ook niet aan
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112618365
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:02 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, het is tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer toegestaan om bijvoorbeeld een uitvoegstrook op te rijden om vervolgens weer terug de rijbaan op te gaan (ook niet als je je 'vergiste').

Echter is de situatie die TS schetst niet verboden.
Daar heb je een punt inderdaad.
pi_112618580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voetgangers die door rood lopen is ook nauwelijks te handhaven. Dat wil nog niet zeggen dat het mag.
Door rood lopen is wel duidelijk iets wat fout is. Wat hierbij lastig te bepalen is.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_112618885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:20 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Door rood lopen is wel duidelijk iets wat fout is. Wat hierbij lastig te bepalen is.
Lastig te bepalen?
Het is gewoon toegestaan. Niet verboden. Niet strafbaar. Het mág.
'And I called your name,
pi_112622947
Is niet verboden, echter op plaatsen waar het vaak voorkomt kan het gebeuren dat de wegbeheerder dit stukje weg afsluit of dat de politie controles uitvoert ofwel je gewoon een kwartier stil laten staan voordat je weer verder mag.

Tevens een van de redenen waarom ik op dat soort plaatsen nooit ruimte geeft om in te voegen.
pi_112623037
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Tevens een van de redenen waarom ik op dat soort plaatsen nooit ruimte geeft om in te voegen.
Kun jij aan een auto zien of hij gestopt is op de parkeerplaats, of de file omzeilt? Knap van je :Y
pi_112623080
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Kun jij aan een auto zien of hij gestopt is op de parkeerplaats, of de file omzeilt? Knap van je :Y
De goede lijden dan ook onder de kwaden. :6
pi_112623333
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Is niet verboden, echter op plaatsen waar het vaak voorkomt kan het gebeuren dat de wegbeheerder dit stukje weg afsluit of dat de politie controles uitvoert ofwel je gewoon een kwartier stil laten staan voordat je weer verder mag.

Dat is dan weer wel strafbaar, daar kan je een EMG voor krijgen.

quote:
2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:

a. onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers;
b. niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming;
Bron
pi_112623774
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is dan weer wel strafbaar, daar kan je een EMG voor krijgen.

[..]

Bron
Daar haal ik niet uit dat het verplicht is om ritsers er tussen te laten, dus hoe je hierbij komt is mij een raadsel, dat het niet netjes is dat klopt.

Artikel 54
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')