Ik heb ook ooit zoiets gehoord, maar ik vraag me af of dat nog doorgegaan is eigenlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:30 schreef Bill_E het volgende:
Ik zou zweren dat er een nieuwe regelgeving voor was sinds 1 a 2 jaar, ik krijg hem even niet gevonden.
Ik denk dat 99% van de weggebruikers dit afkeurt, dat zijn dan allemaal moraalridders?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:46 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Lol, wat een moraalridders hier. Terecht dat je het doet hoor TS
Dat mag gewoon hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:54 schreef spijkerbroek het volgende:
Een parkeerplaats is bedoeld om te parkeren. Dus uitvoegen van de snelweg, doorrijden over de parkeerplaats en dan weer invoegen is niet toegestaan.
Dat is niet helemaal waar, het is tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer toegestaan om bijvoorbeeld een uitvoegstrook op te rijden om vervolgens weer terug de rijbaan op te gaan (ook niet als je je 'vergiste').quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:59 schreef bierjoost het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat dit niet mag.
Je kan je namelijk altijd verweren; je dacht dat je moest pissen, maar uiteindelijk toch niet. Om maar een dwarsstraat te noemen.
Voetgangers die door rood lopen is ook nauwelijks te handhaven. Dat wil nog niet zeggen dat het mag.quote:
Mm... eigenlijk heb je ook wel gelijk. Gelukkig zie je het niet gebeuren, daarom erger je je er ook niet aanquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van de weggebruikers dit afkeurt, dat zijn dan allemaal moraalridders?
Nou vooruit, dan ben ik maar een moraalridder
Daar heb je een punt inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, het is tegenwoordig bijvoorbeeld niet meer toegestaan om bijvoorbeeld een uitvoegstrook op te rijden om vervolgens weer terug de rijbaan op te gaan (ook niet als je je 'vergiste').
Echter is de situatie die TS schetst niet verboden.
Door rood lopen is wel duidelijk iets wat fout is. Wat hierbij lastig te bepalen is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voetgangers die door rood lopen is ook nauwelijks te handhaven. Dat wil nog niet zeggen dat het mag.
Lastig te bepalen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:20 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Door rood lopen is wel duidelijk iets wat fout is. Wat hierbij lastig te bepalen is.
Kun jij aan een auto zien of hij gestopt is op de parkeerplaats, of de file omzeilt? Knap van jequote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Tevens een van de redenen waarom ik op dat soort plaatsen nooit ruimte geeft om in te voegen.
De goede lijden dan ook onder de kwaden.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Kun jij aan een auto zien of hij gestopt is op de parkeerplaats, of de file omzeilt? Knap van je
Dat is dan weer wel strafbaar, daar kan je een EMG voor krijgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:00 schreef klipper het volgende:
Is niet verboden, echter op plaatsen waar het vaak voorkomt kan het gebeuren dat de wegbeheerder dit stukje weg afsluit of dat de politie controles uitvoert ofwel je gewoon een kwartier stil laten staan voordat je weer verder mag.
Tevens een van de redenen waarom ik op dat soort plaatsen nooit ruimte geeft om in te voegen.
Bronquote:2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
a. onvoldoende anticiperen op het gedrag van andere weggebruikers;
b. niet adequaat reageren op bijzondere verkeerssituaties, zoals filevorming;
Daar haal ik niet uit dat het verplicht is om ritsers er tussen te laten, dus hoe je hierbij komt is mij een raadsel, dat het niet netjes is dat klopt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is dan weer wel strafbaar, daar kan je een EMG voor krijgen.
[..]
Bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |