Wat voor onderwerp is dat?quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:05 schreef Mishu het volgende:
[..]
Een vriend van mij, die binnen hetzelfde werkveld actief is, kreeg namelijk van zijn werkgever de mogelijkheid om op dit onderwerp te promoveren. Dus blijkbaar is er bij deze organisatie de wens om iemand op dit onderwerp te laten promoveren...
quote:Op zaterdag 24 november 2012 20:51 schreef Mishu het volgende:
[..]
Dat wil ik niet zeggen omdat het volgens mij een heel goed onderwerp is.
Eerlijk is eerlijk, werd laatst door een baas binnen mijn gebied gezegd dat ik mijn idee zo snel mogelijk moest claimen omdat anders iemand anders er mee vandoor zou kunnen gaan. Nooit verwacht dat zoiets echt zou kunnen gebeuren, maar tochj wel eventjes extra hard doorgeschrevenquote:
Hele late reactie want terug aan het lezen, maar hier op uPenn lijkt het wel het tegenovergestelde. Voor gradstudents is het normaal de hele week tot 8-9 uur en dan ook nog in het weekend allebei de dagen te werken. Tegelijkertijd vraag ik me soms af waar ze die tijd in godsnaam aan besteden omdat ze niet meer output lijken te hebben dan de goede gradstudents in mijn NL uni.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
BedanktLekker ook om te zoiets relativerends te lezen over die zogenaamde topuni's
Ik vind dat wel inspirerend werken.quote:Op zondag 25 november 2012 01:08 schreef oompaloompa het volgende:
Vandaag en gisteren ook meerdere faculty tegen gekomen terwijl het een officiele feestdag is en alles op campus gesloten is. Dat is als eenzame Nederlandse kneus geen thanksgiving vier is een ding, maar dat Amerikaanse faculty werkt vond ik nogal opvalend.
Ik bedoelde het ook niet als iets negatiefs hoor, meer als een andere situatie als UCLA eerder op die pagina.quote:Op zondag 25 november 2012 07:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik vind dat wel inspirerend werken.
In 2004, toen ik in Boston mijn proefschrift aan het schrijven was, wonnen de Red Sox voor het eerst in jaren de World Series. Kan me nog goed herinneren hoe ik 's avonds en 's nachts aan het schrijven was, en tussen de paragrafen en grafieken door naar een TV-toestel op een andere verdieping liep om de wedstrijd te volgen, waar ik dan nog twee collega's tegenkwam. Maakte niet uit wanneer je er was; er waren altijd wel mensen aan het werk. Zondag nacht 4 uur? Twee uur 's nachts tijdens Oud en Nieuw? Er was altijd wel iemand aanwezig. Zelf vond ik het ook heerlijk om helemaal alleen in alle rust aan het werk te kunnen zijn, zonder dat er elke 10 minuten iemand iets vroeg.
Later, in Indiana, was het na vijf uur 's avonds over en sluiten. Vlak voor conferenties werd er wel wat steviger doorgewerkt, maar over het algemeen was het daar een stuk rustiger. Te rustig.
Hier in Japan wordt er wel veel harder gewerkt, maar is er bijna geen communicatie tussen de verschillende faculty. Dat heb ik zo onderhand ook wel weer gezien. Tijd om iets anders te zoeken.
Hmm, die docent die ik gemaild heb zal toch niet mijn idee gaan jatten he?quote:Op zondag 25 november 2012 01:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, werd laatst door een baas binnen mijn gebied gezegd dat ik mijn idee zo snel mogelijk moest claimen omdat anders iemand anders er mee vandoor zou kunnen gaan. Nooit verwacht dat zoiets echt zou kunnen gebeuren, maar tochj wel eventjes extra hard doorgeschreven
Maar ja de kans dat toevallig net iemand op fok! het idee leest en besluit dat, zelfs met een enorme achterstand, het een goed idee is dat te jatten en er onderzoek naar te doen is extreem klein. Tegelijkertijd is de feedback die je hier kunt krijgen, afhankelijk van het deelgebied, enorm waardevol als je probeert een aio-plek te vinden.
[..]
Hele late reactie want terug aan het lezen, maar hier op uPenn lijkt het wel het tegenovergestelde. Voor gradstudents is het normaal de hele week tot 8-9 uur en dan ook nog in het weekend allebei de dagen te werken. Tegelijkertijd vraag ik me soms af waar ze die tijd in godsnaam aan besteden omdat ze niet meer output lijken te hebben dan de goede gradstudents in mijn NL uni.
Vandaag en gisteren ook meerdere faculty tegen gekomen terwijl het een officiele feestdag is en alles op campus gesloten is. Dat is als eenzame Nederlandse kneus geen thanksgiving vier is een ding, maar dat Amerikaanse faculty werkt vond ik nogal opvalend.
Het is toch niet wat je in het spss topic hebt gepost?quote:Op maandag 26 november 2012 00:18 schreef Mishu het volgende:
[..]
Hmm, die docent die ik gemaild heb zal toch niet mijn idee gaan jatten he?![]()
![]()
Nee, heeft er op een hele andere manier wel mee te makenquote:Op maandag 26 november 2012 00:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is toch niet wat je in het spss topic hebt gepost?
Ik heb meestal wel aardige ideeën maar niet het doorzettingsvermogen ze dan ook netjes op te schrijven. Heb nu 4 papers in de kast liggen die allemaal af geschreven moeten worden maar zit ondertussen al weer aan ander onderzoek te denken -.-quote:Op maandag 26 november 2012 00:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben altijd jaloers op mensen met briljante ideeën
Zo gaat het bij mij ook. Ik word helemaal gek van alle ideeën die ik nog heb om te onderzoekenquote:Op maandag 26 november 2012 00:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb meestal wel aardige ideeën maar niet het doorzettingsvermogen ze dan ook netjes op te schrijven. Heb nu 4 papers in de kast liggen die allemaal af geschreven moeten worden maar zit ondertussen al weer aan ander onderzoek te denken -.-
(niet dat mijn ideeën briljant zijn of zo, maar ik denk dat dat gedeelte bij mij beter ontwikkeld is dan het opschrijf&publiceer gedeelte)
Ik lijd aan hetzelfde euvel. Daarom lukt het ook prima om patenten gepubliceerd te krijgen (de teller staat op 11), omdat ik daar alleen het idee voor hoef aan te leveren, wat meestal niet meer dan 4 A4tjes is, en de patent lawyer het echte werk doet. Maar artikelen schrijven vraagt veel meer doorzettingsvermogen.quote:Op maandag 26 november 2012 00:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb meestal wel aardige ideeën maar niet het doorzettingsvermogen ze dan ook netjes op te schrijven. Heb nu 4 papers in de kast liggen die allemaal af geschreven moeten worden maar zit ondertussen al weer aan ander onderzoek te denken -.-
(niet dat mijn ideeën briljant zijn of zo, maar ik denk dat dat gedeelte bij mij beter ontwikkeld is dan het opschrijf&publiceer gedeelte)
Een aio plek is wel een baan voor 4 jaar hè dus als je die al binnen hebt is dat jaartje extra stufi ook wel terug te betalenquote:Op maandag 26 november 2012 14:21 schreef Mishu het volgende:
Hey, even een update. Mail terug gehad, ze is van mening dat ik zowel de capaciteiten als het doorzettingsvermogen heb. Positief dus. En of we een afspraak konden maken dat ik misschien mijn bachelorscriptie bij haar kan maken (zij heeft in hetzelfde gebied onderzoek gedaan). Ze zei echter wel dat ik dan de RM zou moeten doen, wat ik echt heel erg leuk vind, ware het niet dat mijn stufi op een gegeven moment ook op begint te raken en ik dus liever een 1-jarige master zou willen doen...
Ik twijfel dus nog heel erg wat voor mij het beste/slimste is. Aan de ene kant weet ik dat ik ver zou kunnen komen en dat ik 4 jaar promoveren wel leuk zou vinden. Aan de andere kant zie ik op tegen 2 jaar alleen maar research vakken hebben en financieel moeten bikkelen en in Amsterdam wonen terwijl ik terug wil naar mijn hometown.
Makkelijkste weg zou afstuderen aan 1-jarige master zijn en flink gaan verdienen bij de overheid. Ook dat zou ik denk ik leuk vinden, ik weet alleen dat ik best wel wat vaardigheden heb waarmee ik wat zou kunnen toevoegen aan de wetenschap. Maar als ik de cijfers zo bekijk, 30 studenten per jaar voor deze master, dan heb ik het idee dat er wel meer mensen zijn die wel wat toe kunnen voegen aan de wetenschap
Uhm ja die heb je nog niet binnen he met een RM, 30 mensen die wellicht wel dezelfde Phd willen doen...quote:Op maandag 26 november 2012 14:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Een aio plek is wel een baan voor 4 jaar hè dus als je die al binnen hebt is dat jaartje extra stufi ook wel terug te betalen
of een publicatie van je b-these, dan gaan ook veel wegen open hoorquote:Op maandag 26 november 2012 16:25 schreef oompaloompa het volgende:
Ik begrijp niet waarom, als je intrinsiek gemotiveeerd bent om onderzoek te doen, je niet de master kiest waarin je onderzoek doet. Ik weet niet hoe het in politicologie (?) zit maar binnen de psy als je geen rema hebt gedaan en toch wil promoveren moet je een heel erg goed verhaal hebben.
Dan nog, je wilt als uni gemotiveerde goede mensen, als iemand de mogelijkheid heeft een RM te doen, onderzoek te doen en over onderzoek te leren en er voor kiest dat niet te doen, dan zegt dat waarschijnlijk iets over iemands motivatie.quote:Op maandag 26 november 2012 16:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
of een publicatie van je b-these, dan gaan ook veel wegen open hoor![]()
Leuk zo'n RM, maar publicaties overrulen het braaf gevolgd hebben van onderzoekscolleges en tentamens wel enorm, een zelfstandige publicatie laat zien dat je in staat bent niet alleen over onderzoek te leren, maar dat in resultaten om te kunnen zetten.
edit: neemt niet weg dat het publiceren van je b-these ook gewoon erg lastig is. Of je moet een natuurtalent zijn (en dan ook idd geen RM nodig hebben), maar de meesten zullen dit niet voor elkaar krijgen, hoe goed de bedoeling vaak ook is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |