abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:43:30 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600575
Zwangerschap & geboorte

12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Spees_Eend
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
.... met gevoel voor drama....
pi_112600653
Kersjes :* Zouden ze eerder willen inleiden en zou je dat zelf zien zitten? Zou je zo graag een andere zwangerschap wensen.

Ik heb zo'n doomoo voedingskussen met bolletjesvulling en die leg ik als het ware om me heen (ene uiteinde rechts, andere links). Als ik me omdraai hoef ik dan alleen maar het andere uiteinde te pakken en tussen m'n knieën/buik te proppen. Hoeft niet het hele kussen mee naar de andere kant, ideaal! Alsnog moest ik eraan wennen, maar nu doe ik het zelfs in m'n slaap :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112600739
Poeh Kers toch :*. Hoop dat het binnenhouden nu echt even blijft hoor.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:54:11 #4
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600753
Maanden geleden heeft mijn gyn eens geroepen dat ze me echt niet tot 42 weken zouden laten kwakkelen. Maar die gyn zie ik tegenwoordig eigenlijk niet meer, hij heeft het druk en doet volgens mij geen controles meer. Da's het nadeel van het ziekenhuis, ik ben elke keer bij een andere arts op controle. Voordeel is echter dat ik ze nu allemaal wel ken daarzo, ook van de opnamen :P
We zien wel, ik ben er echt zoooooo klaar mee, maar dat is natuurlijk geen legitieme reden om te gaan inleiden of wat dan ook.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:55:25 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600774
Oudste kwam trouwens met 42 weken, jongste met 40+5. Als die lijn zich voortzet dan haal ik nu mijn datum niet eens!
pi_112600805
Ik kan me indenken dat je er klaar mee bent. Is het wel iets dat je nog gaat bespreken?

Hoe is het trouwens met Pardijntje? Hou jij al iets binnen?
pi_112600854
Kersjes, Jeetje, wat heftig, blij dat je nu iets binnen kunt houden. *O* voor week 35 :* En ik denk dat er in jouw geval reden genoeg is hoor om in te leiden, als je zo beroerd bent.

Hier week 37 vandaag... nog een beetje vreemd idee dat ik week 38 niet ga halen, maar als ik dan weer van de pijn niet eens kan omdraaien in bed ben ik er toch wel heel blij mee.

Dit weekend begint vandaag voor mij, ik ga met een lieve vriend op pad, ons laatste pre-spruit tripje samen. Morgen komen wat vrienden langs en kijken we voetbal (ik ben alleen fanatiek als NL speelt, verder snap ik de ballen van voetbal). En zondag gaan we lekker nestelen en rommelen in de babykamer.

Hier nog tips wat mee te nemen aan eten naar het ziekenhuis? Dacht zelf aan wat muesli/notenrepen, energy drank voor manlief en snoepjes om op te sabbelen voor mezelf.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:00:04 #8
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600880
Ja As :@ Ik kan het altijd proberen.
Volgende week vrijdag zit ik bij de arts-assistent, die mag daar sowieso niks over zeggen geloof ik. Dan de keer daarop maar bij de "echte" gyn. Sowieso is het beleid in dit ziekenhuis geloof ik om met 41 weken in te leiden.

Ja Pardijntje, hoe is het?
Ik zat gister aan de Nutridrink en moest aan je denken!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:01:55 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600927
Lunta, da's voldoende hoor! Sowieso zul je zelf weinig trek hebben, de maaltijden die je in het ziekenhuis krijgt zal je man wel lekker op kunnen eten. En als je pech hebt dan kots je alles er tijdens de weeën gewoon weer uit ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:02:35 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600947
En na de bevalling is er.... beschuit met muisjes!
pi_112600971
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Lunta misschien wat kleingeld voor in de automaat.
Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
pi_112601003
Dat was overigens in het oude maasstad, weet niet naar welk ziekenhuis jij gaat.
  Forum Admin vrijdag 8 juni 2012 @ 09:07:03 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_112601021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:04 schreef As1981 het volgende:
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
Hier in het zkh zijn er juist wel maaltijden voor de partner in de verloskamer (maar wat kleingeld is geen overbodige luxe).

Mijn vriendin mocht vannacht nog een nachtje extra blijven ter observatie van de harde buiken, hoe wel ik het idee hebt dat het minder is geworden. Hopelijk mag ze vandaag wel naar huis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_112601055
Zo zie je elk ziekenhuis is anders. ik duim mee dat ze vandaag mee mag naar huis.
pi_112601145
Meld. Vannacht weer wat beter geslapen gelukkig :) Wel veel rare dromen gehad.

Lunta 37 weken! Rotterdam is inderdaad niet ver weg, wat grappig!
En Kersjes 35! Nog even meid.. Je bent er bijna :*

Bij ons zijn er ook maaltijden voor de partner in de verloskamer :) Maar kleingeld is inderdaad wel een fijne tip. Verder ga ik ook mueslirepen op het boodschappenlijstje zetten. En ik dacht zelf ook aan krentenbollen ofzo. Zeker ook omdat de inleiding nog wel even kan duren hier..

Echt grote plannen hebben we niet dit weekend, nog even met z'n tweetjes samen ergens (uitgebreid) lunchen en dan nog wat puntjes op de i in de babykamer (luieremmer uitpakken etc) en ik wil dat mn lief de vloer nog even dweilt. En dan is het echt klaar :D
Ik vind het wel enorm spannend allemaal hoor :@

Oh, en mijn oma wil een Stokke Tripp Trapp voor ons kopen, of nouja, voor de baby, als cadeautje :D Ben ik echt heel blij mee! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112601274
Kersjes, hihihi, slim gedacht, ik kan natuurlijk altijd bestellingen doen bij manlief als ik echt ergens heel erg trek in krijg. Swirls ofzo ;) (Beste uitvinding in ziekenhuis ever, een Swirls).

As, oe, kleingeld is ook een goede! Ik hoor wel meer over geen eten voor de partner, maar waarom zetten ze dat dan niet op de lijst met wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis? Wij gaan naar het Erasmus Sophia. Man neemt maandag geen brood mee, en kijkt hoe het loopt, hij is waarschijnlijk toch te nerveus om iets te eten ;) Toen we er waren voor controles in het weekend kreeg hij ook brood, en de hamburgers in de kantine vindt hij erg lekker, misschien gokt hij op geen eten en gaat hij daar zitten snaaien ;)

Pharkus, hopen dat ze naar huis mag, zou fijn zijn! :Y

Marjolijntje, hier hebben wel drie verloskundigen me op het hart gedrukt dat het gemakkelijk drie, vier dagen kan duren. Dus of ik genoeg vermaakt meenam, zeker als ik een ruggenprik wilde.
Wij hebben een Dapper gekocht toen ze voor de helft van het geld op groupon stonden, ook heel blij mee :D
pi_112601276
Haha kan ik me voorstellen marjolijn!
Lijkt.mij een gek idee dat inleiden.

Hier was er wel eten voor de partner op de verloskamer. Althans mijn vriend kreeg ook gewoon ontbijt ;)
Maar dat was na de bevalling, volgens.mij kreeg mn zwager ook eten tijdens.de inleiding van mn zus, maar dat weet k niet zeker meer.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:20:06 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112601346
Wij zijn de hele tijd gefaciliteerd met eten en drinken in de verloskamers.
pi_112601455
Hier geen idee. Die 2 keer in het ziekenhuis waren beide rond 3 uur 's nachts. Had wel geluk dat mijn lief geen beschuit met muisjes lust. Dus had ik dubbel :Y)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112601476
Misschien was het hier wel een uitzondering dan. Geen idee hoe het nu is. Hier tijdens de bevalling ook geen trek in eten gehad hoor, beide niet. Maar na een nacht hard werken was die boterham toch wel lekker.
pi_112601556
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
Maar idd.toen alles.achter de rug was was iets eten wel fijn :D
pi_112601730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
En vooral veel drinken zodat je snel moest plassen en naar huis mocht :P
pi_112601762
Ik moest 24 uur blijven ivm vaccuumpomp bij Floris :D
Of.nou ja eigenlijk 12 uur, maar kinderarts vond 24 uur beter (anders s avonds naar huis)
pi_112601879
Son, kijk dat is ook weer nuttige informatie. Ze kunnen bij mij geen schatting doen hoe lang we moeten blijven, maar ik heb grote kans op een pomp, dus dan is het sowieso niet meteen naar huis.
pi_112602090
Mijn eigen verloskundige zei dat ik er ook rekening mee moest houden dat ik nog 24 uur moest blijven in verband met mijn bloeddruk, dus we gaan het wel zien. Ik heb in ieder geval tijdschriften, een boek en mn ipad in mn ziekenhuistas zitten. En ik kan altijd mijn lief of mijn ouders vragen om nog iets op te halen van thuis.
En dat het meerdere dagen kon duren is hier ook verteld ja, zeker omdat ze eerst met die tabletten moeten gaan beginnen. Als het alleen een infuus was geweest, had ik maandag mn kindje ook al gehad.

Moet trouwens het papier van de erkenning ook mee naar het ziekenhuis? En ik vind het ook moeilijk wat mijn lief moet, hij gaat mee naar de opname, maar als het dan nog meerdere dagen kan duren, lijkt het me handiger dat hij gewoon gaat werken. Maarja, zijn werk is ook weer niet echt om de hoek (1,5 uur reistijd..) Ik vind het lastig. Uiteraard is ie wel goed mobiel bereikbaar en kan hij direct weg als het nodig is.
pi_112602134
Ik zou bewijs van erkenning wel meenemen. Dan kan je vriend meteen op het ziekenhuis de kleine aangeven.
pi_112602201
Ja, papieren zou ik meenemen! En wil hij er niet gewoon bij zijn? Die van mij mag van 9 tot 9 bij me zijn, maar ik heb al gezegd dat ik hem er waarschijnlijk tussendoor gewoon uit schop. Wij nemen een laptop mee met series (heb ik me heel erg voor moeten inhouden, om niet het nieuwe seizoen GoT te kijken). Maar ook mijn tablet gaat mee, dat werkt wat fijner in een bed. En mijn breiwerk natuurlijk ook, dat dekentje moet en zal af :P
pi_112602246
Nauwelijks bijgelezen, maar Bijtje: gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_112602302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:43 schreef Lunta het volgende:
Son, kijk dat is ook weer nuttige informatie. Ze kunnen bij mij geen schatting doen hoe lang we moeten blijven, maar ik heb grote kans op een pomp, dus dan is het sowieso niet meteen naar huis.
Dat kan ook weer verschillend zijn geloof k. Althans ik weet dat gerbera na de.pomp wel redelijk snel naar.huis mocht, maar uiteindelijk moest blijven/bleef omdat ze duizelig oid was.

Maar hier is voor.de pomp besloten omdat zn hartslag al tijdens.de ontsluitingsweeen wegviel. Niet omdat de uitdrijving niet vorderde. Daarom had ie ook niet zo'n beste start (en redelijk wat tracties.ook, vk's waren ook onder de indruk, zelfs dit keer bij de intake ;)), dus denk dat dat ook wel meespeelde bij mn opname.
pi_112602380
Sofie is ook met de pomp geboren, en als alles volgens planning was gegaan, dan had ik ook snel naar huis gemogen. Alleen ging het niet helemaal zo (bloeddruk en fluxus), dus toch nog 2 dagen moeten blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaatjejannie op 08-06-2012 10:47:12 ]
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:02:56 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112602397
Wij moesten sowieso 24 uur blijven door pomp, hoge bloeddruk (wist ik op voorhand) en fluxus. Hij is op woensdag om 18.02 geboren dus we hoorden al vrij snel dat we niet eerder thuis zouden zijn dan vrijdag.

Uiteindelijk werd het langer door opname op de kinderafdeling maar dat is weer een ander verhaal.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:24:24 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112603133
Bijtje, ik lees nu pas dat je jongens zijn geboren, gefeliciteerd! :* Wat snel, nog sneller dan je eerste bevalling of niet? Hoe vindt je dochter haar twee broertjes? En hoe gaat het met jou en je zoons? Geniet ze!
pi_112603243
:* voor iedereen die hem nodig heeft.

Kom ik even gewoon blij zijn, ik heb ineens een roze wolkje gevonden O+ (goed moment om boodschappen te gaan doen en ongetwijfeld ontzettend nat te regenen oO< )
pi_112603515
Hier ook pomp, en als ik op mijn benen had kunnen staan :P mocht ik 2 uur na de bevalling gewoon naar huis.. maar met een HB van 4.nogwat ging dat niet zo lekker, dus daarom nachtje gebleven.. vond ik achteraf helemaal niet erg!

Oh jongens, na vandaag heb ik verlof O+ O+ :D :')
pi_112603542
Ophelia :D lekker van genieten :D
pi_112603843
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Same here. Ik heb wel af en toe kleine slokjes genomen, zodat ik niet uit zou drogen. Na de bevalling heb ik toen wel 3 liter gedronken en ben toen tig keer wezen plassen (ze hadden alleen koud water in het zkh en dat was kkkkkoud in november!). Vanwege hoge bloeddruk en vacuumpomp moest ik ook langer in het zkh blijven (12 uur).

Eten wilde ik niet omdat ik bang was dat het eruit zou komen. Voor de nodige energie heb ik toen wat dextro energie genomen. Was wel blij dat ik dat mee had genomen!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_112604027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:56 schreef Lunta het volgende:
Ja, papieren zou ik meenemen! En wil hij er niet gewoon bij zijn? Die van mij mag van 9 tot 9 bij me zijn, maar ik heb al gezegd dat ik hem er waarschijnlijk tussendoor gewoon uit schop. Wij nemen een laptop mee met series (heb ik me heel erg voor moeten inhouden, om niet het nieuwe seizoen GoT te kijken). Maar ook mijn tablet gaat mee, dat werkt wat fijner in een bed. En mijn breiwerk natuurlijk ook, dat dekentje moet en zal af :P
Hij wil er er bij zijn hoor! Maar hij moet sowieso van de afdeling af tussen 13:00 en 15:00, verplichte rusttijd en dan mag er echt geen bezoek zijn. En als het nog 3-4 dagen gaat duren dan is dat ook wel weer heel erg lang.. We weten het nog niet goed.
Papieren gaan mee dan :) Al geloof ik dat je bij ons in het ziekenhuis geen aangifte kunt doen, helaas.
pi_112604040
Ik kon niet plassen na de bevalling :D wat ik ook deed, en mijn blaas was inmiddels hugeeeee dus ik kreeg een katheter. Helemaal niet erg, want voor het eerst een hele nacht kunnen blijven liggen na 9 maanden elk uur eruit 's nachts was heeeeeeel welkom O+
pi_112604505
Hmm Gerbera misschien wil/kan jij dan mijn vraag ook wel beantwoorden want ik ben een beetje nieuwsgierig hoe het voelt als ze zo'n katheter inzetten. Doet het pijn, voel je uberhaupt iets? Als je niet wilt beantwoorden begrijp ik dat hoor :*

Sinds de voorlichting die ik laatst in het ziekenhuis heb gehad ben ik helemaal om v.w.b. ruggenprik, was daar eerst echt panisch voor maar da's gelukkig gezakt. Maar ik zit nog met die katheter in mijn maag die je er als cadeau bij krijgt.
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 11:04:05 #40
5428 crew  miss_sly
pi_112604601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm Gerbera misschien wil/kan jij dan mijn vraag ook wel beantwoorden want ik ben een beetje nieuwsgierig hoe het voelt als ze zo'n katheter inzetten. Doet het pijn, voel je uberhaupt iets? Als je niet wilt beantwoorden begrijp ik dat hoor :*

Sinds de voorlichting die ik laatst in het ziekenhuis heb gehad ben ik helemaal om v.w.b. ruggenprik, was daar eerst echt panisch voor maar da's gelukkig gezakt. Maar ik zit nog met die katheter in mijn maag die je er als cadeau bij krijgt.
Ik heb tijdens de bevalling ook een katheter gehad en heb er helemaal niets van gemerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:04:10 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112604608
twinkle, bij mij werd de katheter na de ruggeprik gezet.
pi_112604623
Ze hebben vlak voor het persen een katheter gezet zodat de blaas goed leeg was en die was niet zo fijn... maar dan staat je hele onderkant ( :+ ) al op standje richting persen ;) dus dat vond ik niet onlogisch en het was verder ook niet storend... die haalden ze er direct daarna weer uit en dat was het..

De Katheter die ik later kreeg (die ook de nacht bleef zitten) voelde ik helemaal niks van :)
pi_112604676
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:04 schreef Kyara het volgende:
twinkle, bij mij werd de katheter na de ruggeprik gezet.
Bij mij ook. Ik vond het een ongemakkelijk gevoel, maar pijn is een te groot woord.
pi_112604781
Niks om bang voor te zijn dus begrjip ik? :)
Ik zal eens wat googlen om te kijken hoe ze zo'n ding eigenlijk zetten want dat heb ik ook nooit begrepen. Heb nu nog zoiets van: 'Dat past toch nooit?' :+

Thanks!
pi_112604874
Bijtje, gefeliciteerd met je jongens!!

Ik zit ook te twijfelen of ik straks thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
En ook of ik uberhaupt een ruggeprik etc zou willen. Vind het allemaal best wel eng. Ruggeprik etc vind ik dan zelfs enger dan bevallen.

Zoals ik me nu voel zou ik liever thuis bevallen, vertrouwd in mijn eigen omgeving. En niet dat circus aan mijn bed, dat is een beetje de voorstelling die ik krijg bij het ziekenhuis.

Bij hoeveel weken ga je hierover eigenlijk met je vk in gesprek?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:12:39 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112604954
Kwisted, je mag tijdens je bevalling nog beslissen of je thuis blijft of toch naar het ziekenhuis wilt (tenzij je medisch bent natuurlijk).

Wij hadden een bevallingsgesprek rond de 36 weken geloof ik.

Ruggeprik is doodeng als je er zo over na denkt. Als je midden in een bevalling zit dan is het peace of cake. Bij mij hebben ze hem midden in een wee gezet en ik heb er echt niks van gevoeld.
pi_112604971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Niks om bang voor te zijn dus begrjip ik? :)
Ik zal eens wat googlen om te kijken hoe ze zo'n ding eigenlijk zetten want dat heb ik ook nooit begrepen. Heb nu nog zoiets van: 'Dat past toch nooit?' :+

Thanks!
Uhm... als er iets niet past dan is dat het hoofd van je kind... :D

Kwisted, wat vind je eng aan een ruggenprik?
pi_112605108
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor naalden ofzo, en eigenlijk ook niet voor pijn. Maar een naald tussen mijn ruggewervels vind ik toch zo'n akelig idee :{
pi_112605154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor naalden ofzo, en eigenlijk ook niet voor pijn. Maar een naald tussen mijn ruggewervels vind ik toch zo'n akelig idee :{
Die naald zit er maar heel even hoor! Ze laten een heel dun slangetje zitten, geen hele naald :D
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:19:33 #50
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112605190
Kwisted, ik zag als een berg op tegen de ruggeprik (overigens, eigenlijk tegen alles wat bij de ks kwam kijken!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is mij echt 100% meegevallen. Ik dacht ook dat ik niet zou kunnen ontspannen voor de prik, maar de mensen op de ok bij ons waren zoooo lief en eigenlijk ging het vanzelf, ik heb er weinig tot niks van gevoeld!
pi_112605231
Volgende week waarschijnlijk allemaal versie babies O+

Hier moest ik ook best nog lang in het ziekenhuis blijven omdat het me niet lukte om te plassen :')
Pakjes frisdrank waren trouwens wel erg prettig om uit een rietje te drinken.
Volgende controle gaan we het bevallingsplan bespreken hier, ben dan 37 weken. Heb al wel allerlei folders meegekregen. Heb alleen beschuit met muisjes gehad in het ziekenhuis verder niets, maar dat kwam ook omdat ik er midden in de nacht was.

Ik ga weer voor de pethedine als ik het niet meer trek, ruggeprik vind ik ook een beetje een eng idee. Al heb ik van veel meiden gehoord dat je hier echt nauwelijks wat van voelt.

Ik ben al een paar dagen snotverkouden, opgezette klieren en koortsig. Heel irritant. VK heeft me aangeraden om wel paracetamol te slikken anders zou de koorts misschien weeeen kunnen opwekken. Gister controle gehad, alles was verder goed en kindje lag vast in bekken. Sinds deze week ben ik ook standaard s'nachts om 4.00 uur wakker omdat ik naar de wc moet en kindje ook wakker is..
pi_112605420
Hebben ze geen Remifentanil in jullie ziekenhuis Mereltje?

Ik heb tijdens de bevalling dus Remifentanil gehad en daar teken ik zo weer voor :D Ik heb laatst bij mijn opname een Pethidine prik gehad en dat was niet onaangenaam, maar het idee als het dan heel snel gaat ineens en je kindje dus last kan hebben van de Pethidine (wat het niet heeft van de Remifentanil) staat me wat tegen....
pi_112605511
uhm en nog een vraagje trouwens :P

Hoe lang blijven je borsten nog doorgroeien?? Ik vind ze nu wel groot genoeg eigenlijk, en ben 25 weken.

Al die medicatie-namen die ik nu lees. Is dat verdoving wat door een infuus wordt gegeven ofzo?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:30:52 #54
348178 NotTheSame
pi_112605683
Kwisted:
Misschien heb je hier wat aan?
Folder van het Slotervaart over soorten pijnstillers en de uitwerking.
pi_112605686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:25 schreef Gerberaatje het volgende:
Hebben ze geen Remifentanil in jullie ziekenhuis Mereltje?

Ik heb tijdens de bevalling dus Remifentanil gehad en daar teken ik zo weer voor :D Ik heb laatst bij mijn opname een Pethidine prik gehad en dat was niet onaangenaam, maar het idee als het dan heel snel gaat ineens en je kindje dus last kan hebben van de Pethidine (wat het niet heeft van de Remifentanil) staat me wat tegen....
Dat hebben ze bij ons niet in het ziekenhuis. Ruggeprik vind ik dan weer een stapje verder in pijnstilling. Weet wel dat ons kindje wel een beetje last heeft gehad van de Pethedine, maar ze houden het allemaal goed in de gaten. Toen het geboren is was ze niet suf ofzo.. ik begin zo langzamerhand zo benieuwd te worden of we een meisje of jongen krijgen ..
pi_112605717
Remifentanil hebben ze niet in het ziekenhuis waar ik wil bevallen, want dat wilde ik eerst ook (als ik voor pijnstilling zou kiezen). Maar dat had er ook mee te maken dat ik onwijs bang voor die ruggenprik was, net als Kwisted. Het idee dat ze zo'n ding in je ruggenmerg zetten .. Brrr

Maar blijkbaar is er een verschil tussen een 'gewone' ruggenprik en een ruggenprik die ze zetten voor een keizersnede. Middels een plaatje hebben ze dat ook aan ons laten zien toen met de voorlichting.

Je hebt epiduraal (bij een 'normale' bevalling) en spinaal (keizersnee) als ik het goed heb. Eerst wordt je huid schijnbaar ook verdoofd met iets waardoor je het zetten van de prik helemaal niet of nauwelijks voelt.

Waar ik vooral bang voor was, was dat ik zou stoppen met adem halen omdat de prik te hoog is gezet. Maar bij een epidurale is die kans vele malen kleiner.

Kwisted misschien helpt het als je je er meer in verdiept? (mocht je dat nog niet gedaan hebben tenminste). Dat zou een deel van je angst misschien weg kunnen nemen?
pi_112605922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:30 schreef NotTheSame het volgende:
Kwisted:
Misschien heb je hier wat aan?
Folder van het Slotervaart over soorten pijnstillers en de uitwerking.
ja bedankt! Heb het gelezen.

Hmm als ik dat zo lees allemaal, met name de nadelige effecten, hoop ik dat ik het zonder ook aan kan. Vroeger deden vrouwen het toch ook zonder.. :? Ik krijg vast oerkrachten als ik beval :P
pi_112605959
Een epiduraal kan overigens ook gebruikt worden bij een keizersnede, dan toppen ze hem af en is hij sterk genoeg om mee te opereren. Het klinkt allemaal eng, maar ik kies zonder twijfel voor een ruggenprik als het nodig is. :Y
pi_112605988
En zo is het Kwisted! Vertrouwen in je eigen kunnen en lichaam is het allerbelangrijkste in deze. :Y
Het is voor iedereen anders en je moet gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
pi_112606081
weetje waar ik ook een beetje over twijfel.. Ik zou wel thuis willen bevallen, maar het is ontzettend gehorig hier in huis. Is het nou echt zo dat je gaat schreeuwen enzo? :? :? :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:40:24 #61
348178 NotTheSame
pi_112606093
Twinkle, dat heb je goed. Bij een epiduraal worden de motorische zenuwen niet verdoofd, bij een spinaal wel. Dus bij een epiduraal kun je zelf nog persen, bij eens spinaal niet.
Ik had overigens een spinaal. En ik had voor het eerst in m'n leven echt warme voeten toen ze em gezet hadden :') (door de verdovingsvloeistof)! Maar ik heb wel m'n sokken aangehouden op de operatietafel :') !
pi_112606819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:40 schreef Kwisted het volgende:
weetje waar ik ook een beetje over twijfel.. Ik zou wel thuis willen bevallen, maar het is ontzettend gehorig hier in huis. Is het nou echt zo dat je gaat schreeuwen enzo? :? :? :P
Dat is verschillend per persoon, maar als je gaat schreeuwen zal het je op dat moment weinig boeien :+ en je buren weten als het goed is tegen die tijd wel dat de baby eraan zit te komen :D dus die zullen dan ook niet heel raar opkijken ;)
pi_112606925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij ons niet in het ziekenhuis. Ruggeprik vind ik dan weer een stapje verder in pijnstilling. Weet wel dat ons kindje wel een beetje last heeft gehad van de Pethedine, maar ze houden het allemaal goed in de gaten. Toen het geboren is was ze niet suf ofzo.. ik begin zo langzamerhand zo benieuwd te worden of we een meisje of jongen krijgen ..
Natuurlijk :Y ze houden het allemaal goed in de gaten en als er geen andere mogelijkheid is tussen niets en ruggeprik zou ik er ook zo voor kiezen :Y

Ruggeprik was mij ook een stap te ver, máár als mijn bevalling langer had geduurd had ik er vast om gevraagd :+
pi_112607030
Dat zou echt het laatste zijn waar ik me druk om zou maken Kwisted. Kan jou het schelen :+

Ik heb gezegd dat ik, als ik het echt echt echt niet meer trek, voor een ruggeprik ga. Vind ik ook eng en liever zonder, maar ik bedacht me dat ik daar op dat moment vast niet meer aan denk... Pethidine wil ik niet en Remifentanil wist ik ook al niet zo zeker i.v.m. eventuele effecten op de ademhaling, waar ik toch al moeite mee heb om die onder controle te houden. Of is dat onzin?
pi_112607331
Lees toevallig iets over pijnstilling,

Heb pethadine gekregen omdat ik moest wachten op de ruggeprik (wilde eerst geen pethadine maar rug & buikweeën tegelijk waren geen pretje)

Ik had er wel meer rust door en de rugweeën voelde ik niet meer.

Toen een ruggeprik.. Die was 2x verkeerd gezet, alleen m'n rug en billen waren verdoofd :+ en het 1e uur persen geen persweeën gevoeld. (lastig persen..)

Tot zover de pijnstilling dus..

Kwisted
Borsten worden nog veel groter als je borstvoeding gaat geven :9
pi_112607421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:40 schreef Kwisted het volgende:
Ik maakte wel 'geluid' toen ik persweeën had. Maar qua hardheid van geluid valt het wel mee, het is meer de heftigheid van dat je de weeën niet kunt tegenhouden en je lichaam neemt het over.

Het kan je echt niets schelen of je geluid maakt, poept of wat dan ook.

Het enige wat je wilt is je kleine mupje O+
pi_112607455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:02 schreef clauwheee het volgende:
Dat zou echt het laatste zijn waar ik me druk om zou maken Kwisted. Kan jou het schelen :+

Ik heb gezegd dat ik, als ik het echt echt echt niet meer trek, voor een ruggeprik ga. Vind ik ook eng en liever zonder, maar ik bedacht me dat ik daar op dat moment vast niet meer aan denk... Pethidine wil ik niet en Remifentanil wist ik ook al niet zo zeker i.v.m. eventuele effecten op de ademhaling, waar ik toch al moeite mee heb om die onder controle te houden. Of is dat onzin?
Hier geen enkel effect op mijn ademhaling (de remifentanil..) ja die werd er rustiger door :+ omdat de weeën heel snel op elkaar kwamen en ik sowieso de rust in mijn ademhaling al niet meer had ff!

Ik heb er niet van gehoord ook dat het effect op je ademhaling zou kunnen hebben? Van Pethidine weet ik dat het wel effect op de ademhaling van je kindje kan hebben (en nog andere dingen, zoals suffigheid enzo) als die vrij vlot na het geven van de prik wordt geboren. Máár je bent dan in het ziekenhuis en dat houden ze dan echt wel goed in de gaten :Y

Nog een verschil met remifentanil is dat zodra de remifentanil pomp uit gaat het binnen no time uitgewerkt is. Pethidine werkt tussen de 2-4 uur (en kan daarna nog wat doorwerken) dus als het ineens wel vlot gaat kun je daar nog wat 'last' van hebben...
pi_112607489
Ik heb Remifentanil (dat is zo'n pompje toch?) gehad tijdens de bevalling (toen ik wee opwekkers kreeg) en dat was super. Het haalde de scherpe randjes er vanaf. Ben nu heel benieuwd hoe deze bevalling zou gaan verlopen. Maar deze zal nog wel even blijven zitten.
pi_112607548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:12 schreef Gerberaatje het volgende:

Ik heb er niet van gehoord ook dat het effect op je ademhaling zou kunnen hebben?
Volgens de folder van de KNOV is er een kleine kans op ademstilstand bij de moeder. Maar goed, iedere vorm van pijnbestrijding heeft zijn eigen kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
pi_112607603
Oh ok! Kun je nagaan :+ zo ver had ik me nog niet eens ingelezen (destijds dus ook al niet :'))
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:19:34 #71
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112607769
Bij mijn eerste bevalling moest ik bijna 7 uur wachten op de ruggenprik :X
In de tussentijd Pethidine gekregen, maar dat had totaal geen effect.
De 2e bevalling zonder pijnstilling gedaan, maar die ging gelukkig ook een stuk sneller.
Ik zal nooit die verpleegkundige vergeten die zei dat de baby echt wel tijdens haar dienst zou komen toen we pas 2 uur in het ziekenhuis waren. Manlief en ik geloofden er geen bal van, maar ze had gelijk gekregen :Y
Wat een contrast met die eerste horror-bevalling. Die toffe co-assistent die een feestje had en ruim 4 uur na afloop van zijn dienst pas wegging omdat hij er al zo lang bij was geweest en nu wel de grande finale wilde meemaken :D
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:21:26 #72
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112607849
Ervaren dames, hebben jullie er ook zo'n zin in? ;)
pi_112607885
Ik hoop echt echt echt dat ik deze allerlaatste keer gewoon weer lekker thuis kan blijven. Midden in de winter, huisje lekker warm, andere kinderen gewoon lekker slapen. En als die dan wakker worden hebben ze gewoon een broertje/zusje O+ Heerlijk lijkt me dat.
pi_112607919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:21 schreef Kersjes het volgende:
:Y ik heb er gewoon weer zin in O+
pi_112607927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh ok! Kun je nagaan :+ zo ver had ik me nog niet eens ingelezen (destijds dus ook al niet :'))
Die folder is het enige wat ik tot nu toe heb gelezen. :D Ik hoop dat ik het zonder pijnbestrijding af kan maar ik moet er toch eens serieus naar gaan kijken.

Mijn kat is trouwens een enorme sadist. Komt als ik op mijn rug lig precies zo op me liggen dat ik hem er niet af kan tillen of duwen, enige manier om overeind te komen is dan een soort sit-up maar dat lukt dus niet zo goed meer :')
pi_112608031
Van je ademhaling klopt (kans is zeer klein). Je word volgens mij dan ook medisch als je zo'n pompje krijgt. En als het goed is word je ook gemonitord.

Tja zin in. Hmmm... Ik wil vooral dat het achter de rug is :)
pi_112608042
Oeh pijnstilling. Voor de bevalling wilde k eigenlijk geen pethidine. Tijdens.de bevalling wilde ik pijnstilling. Voor een ruggenprik was k al te ver (had toen 5cm ontsluiting). Andere optie was pethidine. Nou ik vond op dat moment alles prima :D
Moest daarvoor aan de ctg en toen bleek Floris dus te dippen in zn hartslag, waardoor k dus nooit pijnstilling gekregen heb.
Dat was rond half 5 dat ik aangaf het te willen en om kwart voor 8 is ie geboren. Achteraf dus blij dat k geen pethidine gehad heb.
pi_112608195
Ik vond het pompje trouwens wel super. Ik kon er lekker van ontspannen. Doordat en de wee opwekkers ging het echt super snel.
pi_112608197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:22 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:Y ik heb er gewoon weer zin in O+
:D
Ik heb vooral zin in de baby ;)
En ik hoop dat de bevalling niet te snel gaat :')
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:29:15 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608203
Haha Adesse, vooral dat :D

Son, ik kreeg hem dus wel bij 5 cm. Maar ik had toen al 17 uur heftige weeën en werd verdorie al die tijd in het ziekenhuis aan het lijntje gehouden: "De anesthesist komt zo bij je!" heb ik geloof ik wel 1000x moeten aanhoren :{
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:33:27 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608384
Hier gaat het trouwens al een stuk beter weer. Mijn urine is nog wel weinig en donker, maar ik ben goed aan het eten en drinken en duizeligheid en hoofdpijn zijn ook bijna weg. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik toch even mee naar de bruiloft van M's neef vanmiddag. Doe ik morgen wel weer rustig aan..
pi_112608397
Ja das denk k t verschil bij mij.
Mijn bevalling was rond 1 uur begonnen...was dus na 3,5 uur dat ik dat wilde :P mn vliezen waren nog.geen 2 uur daarvoor doorgeprikt. Weet ook niet precies de reden meer, alleen dat ie dat zei :') (en ik dacht, whatever, ik heb pijn en daar wil ik iets tegen)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:34:30 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608427
De reden van het doorprikken van de vliezen bedoel je?
pi_112608511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:34 schreef Kersjes het volgende:
De reden van het doorprikken van de vliezen bedoel je?
De.reden dat ik geen ruggenprik kreeg :P
Staat er een beetje vaag.

Doorprikken van de vliezen deed de vk thuis.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:40:22 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608675
Ah, ok.

Hier zijn beide keren ook de vliezen doorgeprikt. En beide keren bleek ik als toilet gebruikt te zijn :P
Ik zou het dus echt heel bizar vinden als de bevalling nu beginnen zou met spontaan gebroken vliezen, lijkt me echt heeeeel raar!
pi_112608711
Adesse, ik ben sowieso al medisch :P dus dat maakt voor mij niets uit :D

Spontaan gebroken vliezen lijkt mij ook heeeeel gek!
pi_112608861
Als mijn vliezen maar niet op de slaapkamer breken. Daar ligt tapijt :'(
pi_112608871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:29 schreef adesse het volgende:
Ik vond het pompje trouwens wel super. Ik kon er lekker van ontspannen. Doordat en de wee opwekkers ging het echt super snel.
Je wordt toch bij iedere vorm van pijnbestrijding automatisch medisch?
Voor mij verder niet relevant want ik ben het al, vrijwillig, dat dan weer wel.
pi_112608901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Als mijn vliezen maar niet op de slaapkamer breken. Daar ligt tapijt :'(
Dat is juist extra veilig, kun je niet uitglijden ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:45:55 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112608939
kun je vrijwillig medisch zijn dan :?

(behalve dan in geval van pijnbestrijding)
pi_112608993
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef Kyara het volgende:
Bij uitzondering, ik mocht kiezen na de IUI. Of naar de verloskundige of bij de gyneacoloog blijven.
pi_112609035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat is juist extra veilig, kun je niet uitglijden ;)
Ja maar hoe krijg je dat schoon!!

Wij liggen normaal op zolder maar dat mag niet. Dus er gaat straks een beval bed op de slaapkamer van Matthias.
pi_112609065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:48 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja maar hoe krijg je dat schoon!!
Zou er een verzekering zijn die dat dekt? :D
pi_112609122
Haha dan nog. Alles ligt helemaal vastgeplakt. We zouden er niet blij van worden als alles eruit moest!!

Misschien valt het onder waterschade :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:53:58 #95
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112609271
waterschade _O-
pi_112609290
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef Kyara het volgende:

(behalve dan in geval van pijnbestrijding)
Je bent sowieso vrij om te kiezen voor vlos of gyn, je bent dan alleen niet in dat geval meteen 'medisch'.. Als je vrijwillig voor de gyn kiest en hebt een normale zkh bevalling beval je alsnog poliklinisch. (dus ook je eigen bijdrage betaal je dan zeg maar). Alleen wordt er vaak gaandeweg wel 'iets' gevonden, waardoor je toch medisch wordt.
pi_112609381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:54 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je bent sowieso vrij om te kiezen voor vlos of gyn, je bent dan alleen niet in dat geval meteen 'medisch'.. Als je vrijwillig voor de gyn kiest en hebt een normale zkh bevalling beval je alsnog poliklinisch. (dus ook je eigen bijdrage betaal je dan zeg maar). Alleen wordt er vaak gaandeweg wel 'iets' gevonden, waardoor je toch medisch wordt.
Denk dat er van elke 10 bevallingen in het ziekenhuis bij 8 wel iets gevonden word dat het medisch word.
pi_112609443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef Kwisted het volgende:
Kan ik me helemaal voorstellen, oorspronkelijk wilde ik ook helemaal geen ruggenprik. Maar toen de ontsluiting een gebed onder einde leek te worden (te zwakke weeën) en ik weeënopwekkers moest krijgen en men mij daarbij direct een ruggenprik aanbod, vond ik het allang best. Dus uiteindelijk tot geprikt. Het viel enorm mee, het prikken deed geen pijn, het spul werkte perfect en ik heb geen bijwerkingen gehad. En gelukkig gaat het in verreweg de meeste gevallen zo, vertelde de anaesthesist.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:58:22 #99
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112609444
Ik mocht vorige keer halverwege de zwangerschap ook kiezen of ik bij de gyn wilde blijven of naar de vk wilde. Gekozen voor de gyn omdat ik dan verzekerd zou zijn om in het ziekenhuis van mijn keus te bevallen. In het ziekenhuis moest ik sowieso omdat ik GBS-draagster was en tijdens de bevalling 2 antibiotica-giften moest krijgen via infuus.
Binnenkort moet ik weer op GBS laten testen. Ik hoef het nu niet te hebben namelijk.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:58:45 #100
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112609459
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:04 schreef As1981 het volgende:

Hier hetzelfde beleid, maar aangezien zo'n maaltijd voor mij veeeeeeeeeeeeeel te veel is (magnetronmaaltijd) hebben we gewoon gevraagd om een 2e bord en dit was geen enkel probleem. Wij kregen de uitleg dat het verzekeringstechnisch is, en er maar 1 maaltijd per verzekering in rekening gebracht kan worden ofzo. Een boterham o.i.d had geen enkel probleem geweest daarintegen.

We zien wel hoe alles loopt.
Gister weer controle gehad bij de gyn ivm de blijvende harde buiken in combinatie met felle steken 'down-under' en er blijkt al een verwekingsproces in gang te zijn. Voor de zekerheid is gisteren een kopie dossier overgedragen naar het LUMC in Leiden mocht het anders lopen de komende dagen. Mocht de pijn erger worden dan willen ze me in Leiden zien voor verdere controle/overname. Blijft het stabiel dan blijf ik voorlopig nog onder begeleiding van gyn/vk en mag ik bij beide mijn controles gewoon blijven doen. vanaf 37 weken mag de vk in principe de start maken en afhankelijk van hoe het loopt wordt er tijdens de bevalling dan gekeken wie de 'eind-verantwoording' krijgt.
Kortom, duidelijkheid en onzekerheid...

Kersjes vervelend dat het nog steeds niet lekker gaat, maar het einde komt nu nabij :*
Marjolijntje, blij toe dat je wel een beetje geslapen hebt :*
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:00:21 #101
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112609514
Heuse verweking Maffe :o
Och meid toch, hoeveel extra zorgen kun je er bij hebben :*
pi_112609566
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:59 schreef Gerberaatje het volgende:

Ruggeprik was mij ook een stap te ver, máár als mijn bevalling langer had geduurd had ik er vast om gevraagd :+
Ja, ik denk ook dat er uiteindelijk veel afhangt van of het allemaal een beetje opschiet. Ik hoorde een tijdje terug dat een ruggenprik meestal gegeven wordt bij bevallingen die erg lang duren (en ook omdat daar vaak weeënopwekkers aan te pas komen). Geen idee meer waar ik dat las, maar zo was 't in mijn geval in elk geval ook.

Ik vond 't wel jammer hoor, dat het allemaal zo medisch ging, maar het alternatief was waarschijnlijk dat mijn bevalling een uitputtingsslag was geworden. Nou, dan maar die ruggenprik. :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:11:39 #103
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112609988
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:21 schreef Kersjes het volgende:
Op dit moment, als ik 37 weken zou zijn, had het van mij mogen beginnen (mits garantie geen na-weeen ofc :+ )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon n stuiterballetje
pi_112610234
Ik hoop dat je kleintje nog even binnen blijft maffe muts het liefst tot de 37wk maar zeker tot na de 32wk (al ben je dan volgens mij al???). Heb je al longrijpingsspuiten gehad.
pi_112610761
Ik zie enorm op tegen de pijn....
Elke bevalling is bij mij ongeveer hetzelfe gegaan, met als enig verschil dat de eerste en 4e echt met het breken van de vliezen begon en de andere met "wat gerommel"
Zo gauw dat gerommel serieus wordt kom ik in een enorme weeenstorm (zowel buik als rugweeen) terecht en ben ik echt de weg kwijt van de pijn....
Ik wil het liefst thuis bevallen hoewel ik dus enorm tegen die "storm" aan hik...
Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat de verschillende middelen met het kindje doen...
Ik vind het ( voor mezelf!!!) een enorm raar idee dat ik tijdens de zwangerschap op allerlei zaken let en op het laatst nog even vanalles aan " troep" toe zou laten dienen....

Maar ik heb me er nog helemaal niet in verdiept, dus misschien praat ik wel onzin nu!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_112611018
Vamp jij hebt beetje zelfde wat ik heb. De bevallingen hier duurden niet lang maar waren wel heftig door de weeenstorm en rugweeen. Ik zie daarom heel erg tegen deze bevalling op. Ik heb al wel over pijnbestrijding nagedacht maar wil heel graag thuis bevallen en dat kan dan niet. En het gaat deze keer misschien ook wel weer zo snel dat ik daar niks aan heb. Zal er gewoon door heen moeten. Maar toch... De laatste bevalling is nog niet lang genoeg geleden om het vergeten te zijn zeg maar!!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:54:58 #107
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112611892
Lief van jullie dat er naar me gevraagd is

Beschuit met muisjes dat vond ik zo vreemd! Dat bleef na de bevalling meteen zitten!

Dieetste wil me eigenlijk aan sonde hebben, van gyn mag ik zelf bepalen
vind het moeilijk en ben ook eigenwijs
maar als zo doorgaat vrees ik dat ik er niet helemaal aan ontkom, in ieder geval infuus, inmiddels -6 kg en mocht bij de 5 niet verder afvallen

Kersjes weet jij dat, ze zeggen wel dat buikbaby geen last van heeft, maar ketonen is toch soort van afvalstof? Dat kan toch ook niet goed zijn
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:56:16 #108
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112611933
Vamp! Jij hebt niet eens tijd om naar zkh te gaan joh...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 14:11:00 #109
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112612577
Maffe ! Ik hoop zo dat je kleintje nog even blijft zitten :*
pi_112613141
Oei maffe ... Jouw kleintje moet nog echt even blijven zitten hoor!
Nu rust houden zeker?
pi_112614101
oi maffe! hou die baby nog ff binnen hoor ;)
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_112616924
jeetje maffe! Jouw baby moet echt nog even binnen blijven hoor :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 15:56:54 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112617518
Ik had spontaan gebroken vliezen, het komt bijna nooit voor hoorde ik tijdens mijn zwangerschap. Ik liep toen ik overtijd was met een matje rond, in de auto, op bezoek e.d. overal sleepte ik dat ding mee naartoe, alsof ik een voorgevoel had.

En waar braken ze.... 's nachts op het toilet na een plasje. :D

En het voelt idd heel gek, ik voelde een druk op mijn baarmoedermond, dat gebied, gaf toe aan die druk en toen stroomde er wat vocht uit en meer en meer....
En dan kan je je ook niet meer voortbewegen zonder iets van een handoek/ babypamper/ kraamverband, want dan doet het bij weeen 'guts' 'guts'. :')

Tot zover... :) :W
pi_112617683
Nou t hoeft niet te gutsen...
Bij niet volledig ingedaalde baby en doorgeprikte vliezen begon t bij mij pas.te lopen toen k t.ziekenhuis inliep. 3 kwartier later :')
En zo'n groot hoofd had ie ook weer niet ;)
pi_112618034
Maffe! Helemaal overheen gelezen! Je kindje moet nog lekker even blijven zitten!
pi_112623514
Hier ook geen geguts, vliezen braken spontaan. Ik was al wel in het ziekenhuis, want werd de dag daarna ingeleid.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:39:28 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112631863
Bij jongste mocht ik de weeën staand opvangen, ook na het breken van de vliezen. De verpleging had allemaal matjes op de grond gelegd zodat ik daarop kon lekken en het gutste er soms echt uit.
Lekker meconiumhoudend vruchtwater dat overal langs sijpelde :P
Veel bewegingsvrijheid had ik niet want ik zat aan het infuus, maar staand ging het zo veel beter dan liggend! Ga ik dit keer weer doen :Y

We zijn weer terug van de bruiloft. Het was leuk en het ging me prima af, maar in de auto op weg naar huis kreeg ik een wegtrekker en nu ben ik echt een beetje murw van gaarheid. Nu bankhangen.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:41:29 #118
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112631991
Pardijntje, hoe dat precies zit met die ketonen weet ik niet. Ik heb verschillende versies gehoord: het is wel slecht voor de baby of juist niet en alleen voor de mama...
Feit is dat er, ondanks menigmaal aanwezige ketonen, toch gezonde kindjes geboren zijn bij zowel jou als mij. Dus houd hoop :*
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:51:25 #119
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112632580
Inderdaad, zoveel mogelijk rust (voor zover dat gaat met 2 kids) geen til/buk beweging.
En ben voornemens om de kurk op z'n plek te houden hoor _O- nog minstens 5 weken en 2 dagen blijven zitten is de boodschap -O- (31w4d atm)
Ik blijf positief, maar heb het er best moeilijk mee zo af en toe dat een onbezorgde zwangerschap me gewoon niet gegunt is.
Gewoon n stuiterballetje
pi_112632957
op je kont jij muts!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_112633465
Heb je het advies gehad magnesium te slikken maffemuts?
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 21:14:29 #122
309370 Nanadu
pi_112633922
Ik had ook spontaan gebroken vliezen. Ik heb eerst 2 keer gel gekregen om de baarmoedermond te laten verweken en na de laatste keer smeren begonnen al na een half uur de weeen. Vier uur laten braken mijn vliezen spontaan en dat was een vreemd gevoel :Y Ik heb net even na gevraagd aan mijn man hoe het bij ons zat met eten krijgen in het ziekenhuis, omdat ik mij er niks meer van kan herinneren. Mijn man heeft wel eten aangeboden gekregen en ik wilde zelf de hele dag geen eten. Na de bevalling kreeg ik beschuit met muisjes, maar die kwam er meteen weer uit :r
Ik heb een ruggeprik gehad en daarna pethidine, omdat de ruggeprik niks uithaalde bij mij. Mocht ik weer zo'n helse bevalling krijgen zou ik er zo weer voor kiezen, maar dan het liefst natuurlijk wel een werkende ruggeprik ;)

Maffe wat balen dat je dit er ook nog bij hebt. :*
bij mij gaat het ook niet echt goed met de harde buiken. Gisteren had ik er weer de hele dag last van en vandaag ook. Als ik stilzit gaat het goed, maar zodra ik op sta om alleen al naar de w.c te gaan dan wordt mijn buik meteen keihard. Ik heb nu ook helemaal een beurs gevoel in mijn buik van de hele dag door harde buiken. Vanochtend was het ook weer even dat ik er pijnscheuten bij voelde richting mijn schaamstreek. Als het morgen niet beter wordt dan doe ik wel een belletje richting ziekenhuis om even na te vragen hoe zij erover denken. Ik weet dat harde buiken op zich niet erg zijn, maar ik ken het niet dat je dit bij iedere beweging krijgt, er bijna niet van kan lopen en aan het eind van de dag een beurs gevoel hebt :?
pi_112634389
Jeetje Maffe :{ wat een zorgen erbij zo. Ik duim dat je kleintje nog even lekker binnen blijft. :*
Dat je het moeilijk kunt hebben met het feit dat je niet onbezorgd zwanger kunt zijn kan ik me heel goed indenken. :*

Nanadu, ook voor jou een :* zou inderdaad een belletje wagen als het morgen nog zo is.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:35:57 #124
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_112634988
Maffe veel sterkte :* Lijkt me erg zwaar zo

En om nog even op de pijnstillingsdiscussie terug te komen... Ik had bij de 1e remifentanil en daar ging ik enorm van ijlen :@

De 2e bevalling wilde ook niet vlotten. Na zo'n 6 uur op 3 cm blijven hangen, was de ruggenprik meer dan welkom. Had ik vooraf nooit verwacht. De 2e bevalling zou ik zo overdoen. Had alleen achteraf verhoging en dit kon door de ruggenprik komen. Dus 2 paracetamols gekregen en toen mochten we ophoepelen (om 3 uur 's nachts :X )

Overigens heeft mijn vriend beide keren een warme maaltijd gekregen tijdens de bevallingen. Allebei de keren stamppot rauwe andijvie met spekjes en dat vind ik echt heel vies. Oh en de 2e keer krijg hij ook nog een gevulde koek, maar dat was omdat het zijn verjaardag was :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Stiemie op 08-06-2012 21:45:03 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 21:37:27 #125
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112635056
maffe, hou jij je kleintje nog even lekker binnen!

Hier ook spontaan gebroken vliezen, of gaat het om vliezen die breken zonder enig voorwerk?

Hier een ruggeprik na 24 uur weeën, net als bij Cantare omdat het zo enorm lang duurde, inclusief wee opwekkers. Ik had geen geboorteplan, alleen het plan thuis te bevallen, dat werd hem dus niet. Geen idee of het ziekenhuis aan iets van andere pijnstilling doet. :@

Pardijntje en kersjes, pff ik heb het zo met jullie te doen. Lijkt me loodzwaar en vreselijk om je dag in dag uit zo beroerd te voelen.
pi_112635383
Maffe, oei! Kruk d'rin! Veel te vroeg. Sterkte :*

Vandaag op pad geweest met een lieve vriend, nu echt alles in huis (met een ongezonde voorkeur voor polkadots, wedden dat ik die na mijn bevalling spontaan zat ben). Al de hele dag een drukkend gevoel tegen mijn bmm en krampen/harde buiken. Die kleine is ook hyperactief (pijnlijk -O- ).

En beetje smerig onder spoiler,
SPOILER
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:03:52 #127
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112636609
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:43 schreef Lunta het volgende:
Maffe, oei! Kruk d'rin! Veel te vroeg. Sterkte :*

Vandaag op pad geweest met een lieve vriend, nu echt alles in huis (met een ongezonde voorkeur voor polkadots, wedden dat ik die na mijn bevalling spontaan zat ben). Al de hele dag een drukkend gevoel tegen mijn bmm en krampen/harde buiken. Die kleine is ook hyperactief (pijnlijk -O- ).

En beetje smerig onder spoiler,
SPOILER
k hou t bij een kurk ok? n kruk is wel heul groot _O-
Over Magnesium: ik krijg al bijvoeding, en mijn ervaring bij magnesium is obstipatie en om nou nog meer dan 30ml lactulose te gaan gebruiken wordt me een beetje te gek. krijg nu 110% van de ADH binnen van Magnesium en daar houden we het voor nu even bij.
Longrijpingsspuit: als het verergert moet ik die inderdaad gaan krijgen, maar dan is het wel tijdens een opname in Leiden (daar zit hier het neonatale centrum) probeer ik dus nog even uit te stellen zolang het gaat ;)
En v.w.b je spoiler:
SPOILER
Gewoon n stuiterballetje
pi_112636627
Slijmprop Lunta?

Er zijn hier een hele hoop dames die wel een dikke duim en/of een knuffel kunnen gebruiken: bij deze!

En wij krijgen en jongen *O* (waar zitten die blauwe jompels :)).

En heb ook ineens uit het niets een ferme blaasontsteking te pakken (meestal voel ik die aankomen en ben ik ze te snel af met 'n fles cranberry juice).
Maar nu: AUW!!! :'(
pi_112637042
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:03 schreef maffemuts het volgende:

[..]

k hou t bij een kurk ok? n kruk is wel heul groot _O-
:@ Oeps... :|W

Liza, *O* Denk hier blauw bij, wat leuk zeg! *O* En balen van de blaasontsteking :*
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:12:45 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112637118
Leuk Liza! Ik heb wel een groene voor je *G*

maffe :*
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 22:13:59 #131
309370 Nanadu
pi_112637178
Lunta kan het inderdaad niet de slijmprop zijn?

Liza een jongen, wat leuk! Insert jompels

Pardijntje wat balen dat je misschien aan de sonde moet, veel sterkte.
pi_112637405
Is er hier een expert? Op een uur tijd en 2 liter later van "hmm is dit een blaasontsteking?" naar hevige aandrang + pijn + constant minibeetjes plassen (met heel veel pijn op het eind). Heb ook zo'n drukkend gevoel in m'n onderbuik. Word er gek van!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:21:11 #133
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112637611
Liza, ik zou alsnog heel snel naar een HAP gaan. Ik heb het tijdens de eerste zwangerschap ook gehad en er werd gezegd dat je heel goed moet uitkijken voor nierbekkenontsteking en dat soort dingen. Kan gevaarlijk zijn dus als een wiedeweerga een AB kuur gaan halen.

Ik dacht ook altijd, dat plas ik er wel uit, maar ik pieste op een gegeven moment bloed en dat was niet goed.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:24:48 #134
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112637944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:17 schreef OooLizaooO het volgende:
Is er hier een expert? Op een uur tijd en 2 liter later van "hmm is dit een blaasontsteking?" naar hevige aandrang + pijn + constant minibeetjes plassen (met heel veel pijn op het eind). Heb ook zo'n drukkend gevoel in m'n onderbuik. Word er gek van!
Inderdaad, bel even met de HAP voor overleg, in het ergste geval laten ze je nu even komen om naar je urine te kijken en anders morgen ochtend met ochtendurine. better to be save than sorry ;)
Gewoon n stuiterballetje
pi_112638301
Weer een hoop geschreven vandaag.

Kersjes, fijn dat je vandaag toch nog naar de bruiloft kon. Nu duimen dat je dat morgen niet hoeft te bekopen.

Pardijntje, misschien toch opname, wat rot voor je :*.

Maffe, wat schrikken joh! :o -O- Kruk of kurk, whatever. Als de kleine nog maar even blijft zitten!!

Nanadu, rustig aan en idd even contact met het ziekenhuis als het niet beter gaat.

Liza, een jongen voor jullie!! *G* Beterschap voor de blaasontsteking.

Lunta, klinkt als de slijmprop idd :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112638424
Blaasontsteking kan ook weeën opwekken (weet niet of dat ook al zo vroeg in de zwangerschap geldt) maar ik zou even langs de hap gaan idd.
pi_112638489
'k Plas nu al bloed. Op naar de HAP!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:33:49 #138
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112638529
Wat hebben jullie nare dingen, liza en maffe, sterkte zeg :*

Oh en jochies zijn zo leuk O+¡
pi_112638701
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 22:32 schreef OooLizaooO het volgende:
'k Plas nu al bloed. Op naar de HAP!
Oei, dat is wel heel snel gegaan dan! Beterschap! :*
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:36:41 #140
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112638722
oh bah, liza sterkte en beterschap !
en maffemuts,, hopenlijk blijft je kleintje nog ff zitten !
pi_112639035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:56 schreef Juud79 het volgende:
Ik had spontaan gebroken vliezen, het komt bijna nooit voor hoorde ik tijdens mijn zwangerschap. Ik liep toen ik overtijd was met een matje rond, in de auto, op bezoek e.d. overal sleepte ik dat ding mee naartoe, alsof ik een voorgevoel had.

Valt wel mee toch? 10% volgens de ene bron begint met gebroken vliezen, andere bronnen zeggen 20% van alle bevallingen beginnen met gebroken vliezen. T is geen royale kans maar heel zeldzaam is t niet.

Bij mij bij allebei begonnen met gebroken vliezen, zonder enige waarschuwing *knak*plop*plons* Bij oudste hoorde ik eerst de knak en kon toen nog richting wc maar onderweg was ik al de helft kwijt. Idd dat gutsen. Bij jongste had ik wsl een hoge vliesscheur en was het vruchtwaterverlies minimaal. Ik twijfelde zelf of ze wel gebroken waren maar de *knak* was onmiskenbaar en de wee die een kwartier later volgde ook :P

En nog over katheters, ik vond mijn verblijfskatheter een hel. Dat ding jeukte en irriteerde als een malle en ik heb hem nog een week voelen zitten terwijl ie er allang uit was. Pure irritatie. Niet zo gek achteraf, maar dat wist ik toen niet.
SPOILER
:)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 22:55:16 #142
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112639801
Mignonne :X

Ai Liza, gauw aan de antibiotica!
  † In Memoriam † vrijdag 8 juni 2012 @ 22:58:53 #143
309370 Nanadu
pi_112640014
liza wat gaat dat snel, hopen dat ab kuurtje helpt!
pi_112641269
Oei Liza, gaat wel heel snel! Hopelijk met een kuurtje er snel weer vanaf! :*
En wat leuk, een jongen! *G*

pardijntje en alle andere dames die het kunnen gebruiken; :*

Kom net uit bad, heerlijk! Probeerde een boek te lezen maar Beppie was aan het feesten :D Te grappig om m'n buik zo te zien bewegen!
I found myself alone,
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:46:45 #145
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112642453
Maffe, jeetje joh! :o Sterkte met niks doen :*

En Lizo, balen van de blaasontsteking, en wat leuk, een jongen
Als je dacht alles gezien te hebben...
pi_112642811
Net terug. Ik pies bijna puur bloed :/. En zoveel pijn! Nog nooit meegemaakt met een blaasontsteking. Monuril gekregen en genomen. Hoop dat 't snel wat beter gaat.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 00:34:18 #147
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112644958
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:53 schreef OooLizaooO het volgende:
Net terug. Ik pies bijna puur bloed :/. En zoveel pijn! Nog nooit meegemaakt met een blaasontsteking. Monuril gekregen en genomen. Hoop dat 't snel wat beter gaat.
Jeetje heftig! :o

Sterkte :*
Als je dacht alles gezien te hebben...
  zaterdag 9 juni 2012 @ 02:58:50 #148
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112648249
Sterkte met de kuur Liza! En denk aan je rust :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_112649045
Jeetje Liza dat klinkt heftig. Hoop dat die kuur aanslaat. Maffe heel veel sterkte met rustig aandoen. Ik hoop dat het nog lang blijft zitten. Nanadu dat klinkt ook niet fijn. Hopelijk kan het geen kwaad.

Hier een beetje vroeg wakker door peuter. Vanochtend even boodschapjes doen. Tussen de middag even slapen en vanmiddag verjaardag.
pi_112649121
Auwe Liza :X Blaasontsteking kan zo'n pijn doen!
pi_112649205
Auw Liza, goed dat je er nu wat voor gekregen hebt! Hopelijk ben je er snel vanaf!

Vannacht weer beter geslapen, zit gelukkig vol energie. Moet ook wel, want ik wil vandaag ontzettend veel doen o.a. babybedje en box verven. We gaan zien hoe ver we komen, anders hebben we morgen nog een dag :P

En ik lees dat je een jongen krijgt .. Sorry heb hier alleen roze jompels *O* :+
Maar het gaat om het idee :Y

Wij zitten nog in spanning tot vrijdag .. Nu wil ik het echt graag weten. Hopen dat ze het kunnen zien :Y
pi_112649207
Liza dat klinkt heftig, hopelijk slaat de AB snel aan.

Maffemuts die van jou moet nog even blijven zitten. succes met niets doen.

Verder gelezen en weinig onthouden. De vermoeidheid en rare dromen beginnen hier toe te slaan. Altijd fijn om iets ban klachten te hebben.
pi_112649278
Liza, dat klinkt heel pijnlijk :X
En een jongetje, leuk O+

Maffe, laat die kleine nog.maar even zitten!

As, 'fijn' dat,de eerste klachten komen :D

Hier gaat alles nog steeds zn gangetje. T wordt gewoon saai :') tuurlijk wel wat klachten, dingen die wat minder,gaan, maar is ook logisch met ruim 34 weken.
Dreumes heeft ons ook lekker laten slapen. Die was t om kwart voor 9 zat in zn bed :D dus ook lekker.
pi_112649294
Klinkt fijn Sonnetje O+

Ik vond die laatste weken, vanaf dat de baby was ingedaald, eigenlijk beide keren het fijnst.
pi_112649350
Mijn kinderen dalen niet echt in geloof.ik :') deze is nog niet ingedaald (maandag,nog niet iig). En had even opgezocht Floris lag bibi vanaf 36 weken controle. Nooit vast gelegen ;)
Ben benieuwd wat deze doet :D
Vooral maagzuurtechnisch is dat wat minder (maar.ook dat,is prima onder controle te houden met rennies). En t zit soms wat minder comfortabel, maar ach :D
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:08:03 #156
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649358
Goedemorgen dames!
Wat een rotweer buiten -O-

Liza, de ab slaat doorgaans vrij vlot aan, ik hoop dat je snel klachtenvrij zult zijn.

Lekker uitgeslapen Sonnetje!
pi_112649367
Voeten in je maag :D
Al vraag ik me af of het uitmaakt.
De oudste lag bij mij wel ingedaald, maar ik had een rand blauwe plekken bovenaan mijn buik,langs mijn ribben vlak voor hij geboren werd.
pi_112649372
Fijn Sonnetje dat het zo goed gaat en dat dreumes meewerkt.

ik heb ook niet te klagen hoor. maar vind de bevestiging in kleine dingen wel fijn.
pi_112649384
Dat ken ik dus niet. Yaro was relatief rustig in mijn buik. Maar daarbuiten :D
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:12:14 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649414
Wat dat betreft is het een voordeel om bij de gyn te lopen en elke keer een controle te hebben met echo erbij. Zorgen maken of het wel goed gaat met de kleine heb ik vrijwel niet hoeven doen, maar dat is ook een van de redenen daarvoor natuurlijk.
pi_112649468
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:10 schreef As1981 het volgende:
Dat ken ik dus niet. Yaro was relatief rustig in mijn buik. Maar daarbuiten :D
Hier ook niet. Idd het rustige in de buik heeft.ie later goed gemaakt :D
Dat klinkt wel naar free :X
Hier gelukkig rustige buikbaby's als ik dat zo lees :D
pi_112649481
Liza jeetje, dat die ab maar snel z'n werk doet! En een jochie, leuk!

Maffe, die kleine nog ff een poos binnen houden hoor!

Nou, meld dan maar hè :D
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:18:52 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649495
Clauwheee, ben je echt al LLM? :o
pi_112649511
Haha jep :D
pi_112649513
Whaaa Clauwhee! Jij bent nog maar net zwanger joh! :D
pi_112649527
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:12 schreef Kersjes het volgende:
Wat dat betreft is het een voordeel om bij de gyn te lopen en elke keer een controle te hebben met echo erbij. Zorgen maken of het wel goed gaat met de kleine heb ik vrijwel niet hoeven doen, maar dat is ook een van de redenen daarvoor natuurlijk.
dat is dan weer het fijne. vond ik inderdaad ook.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:23:39 #167
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649551
Over 2 weken ben ik ook alweer LLM... Het begint godzijdank eindelijk een beetje op te schieten :D
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:26:00 #168
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112649577
As, lopen bij de gyn heeft ook z'n nadelen hoor. Een vk is veel toegankelijker, die bel je sneller en daar klets je ook mee over een stuk meer dingen. Ik heb alleen bij de zwangerschap van oudste bij de vk gelopen en ik vond het altijd wel gezellig met de meiden! Een gyn is toch een stuk zakelijker. En de idiote parkeertarieven bij het ziekenhuis niet te vergeten 8)7
pi_112649582
*O* clauwhee LLM *O*
Gaat opschieten :o
pi_112649591
Bizar toch! Ik heb hier iemand in huis die het allemaal te lang duurt. Die zei net, 37 wk, het mag komen, ik weet wel iets wat schijnt te helpen. Pipo :D. Mijn lijstjes zijn nog niet af, hij mot nog ff geduld hebben :P.

En Kers, bij jou schiet het nu inderdaad ook op. Eindelijk aftellen na al die weken afzien :*
pi_112649611
Ik vond het bij de vk ook veel gemoedelijker, en veel minder lang wachten. Maar aan de andere kant wel fijn dat alles nu extra goed in de gaten gehouden wordt
*poef* nu is het weg
pi_112649625
:D
Ik moet er ook nog even niet aan denken dat ze met 37 weken komt. Hebben we nog maar 2 weken (en 3 dagen) voor alles :o ben ik nog even niet aan toe hoor :D
40 weken vind.k op dit.moment prima _O-

Over gyns kan ik niet meepraten :P alleen bij de bevalling en nacontrole gezien.
Vind vk wel handig, helemaal met Floris. Heb met mn zus wel s een uur ofzo gewacht op een controle bij de gyn :') nou met Floris zou dat niet echt fijn zijn ;)
pi_112649779
Ik vind de vk ook fijner dan het ziekenhuis, ben blij dat ik nu pas onder controle ben bij het zkh en niet eerder al. En inderdaad, die parkeertarieven, 1,30 per uur bij ons. Gaat een dure week worden volgende week.. :P

Liza, ik hoop dat de ab snel aan slaat! Klinkt niet goed
En Maffe, duw die kruk/kurk maar goed naar binnen hoor, bij je houden die kleine!
Clauwheee ook al LLM :D Succes met je lijstje!

En hier ook meld. Mn buik doet best zeer sinds gisterenavond, alsof er van binnen een hoop spanning op staat. Nou voel ik me ook al flink nerveus voor maandag, dus dat helpt ook niet echt mee. :+ Verder gewoon gammel, moe en er hoeft maar iets verkeerd te gaan of ik ga janken. :') Hoezo, nerveus?
pi_112649808
Net terug van weekje mallorca.

Verse beebs gemist zag ik, Thistleweed en bijtje gefeliciteerd!

En liza beterschap wel erg heftige blaasontsteking :o

Bij mij ook vrij saai verder, voel me goed, voor het eerst af en toe last van maagzuur verder niks.
Weekje was heerlijk, eerste drie dagen vooral geslapen :d dat dan weer wel.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:46:36 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112649813
Bij de meeste ziekenhuizen kun je ook een dag- of weekkaart kopen. Dan kun je ook makkelijk in- en uitrijden en het scheelt ook veel geld. Moeite waard om even te checken....
pi_112649884
Bij mijn vlos is het ook betaald parkeren :P
Maar de sfeer is wel absoluut relaxed.
Met gyns geen ervaring.
pi_112649903
Ik had helemaal niets met de vk. had steeds een andere. vond het ook niet erg om naar de gyn te gaan met 20 weken.
ze kwamen voor de nacontrole wel thuis dat hoefde van mij ook niet.
pi_112650018
Even laten weten dat de antibiotica aanslaat! Pfieuw! Klachten zijn een stuk minder en veel draaglijker. Wat was me dat vannacht :x
pi_112650030
Fijn Liza, werkt prettig snel!
Pak je er wel ook paracetamol bij?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:04:53 #180
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112650032
Oh ja, dat krijg je straks ook weer. Al die "vreemden" die al dan niet onaangekondigd bij je over de vloer komen...
De kraam natuurlijk, de vk die een paar keer langskomt, de gehoortest-mevrouw, de wijkverpleegkundige....
pi_112650038
Fijn dat het zo snel werkt Liza!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:05:20 #182
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112650041
Goed zo Liza!
pi_112650051
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:04 schreef Kersjes het volgende:
Oh ja, dat krijg je straks ook weer. Al die "vreemden" die al dan niet onaangekondigd bij je over de vloer komen...
De kraam natuurlijk, de vk die een paar keer langskomt, de gehoortest-mevrouw, de wijkverpleegkundige....
Ik heb best wel een hekel aan vreemden over de vloer, ik ga dan ook voor een kraamhotel de eerste dagen.
pi_112650093
N was er bij Sofie helemaal van overtuigd dat ze met 37 weken zou komen. Hij had maar 1 ervaring met zwangerschap/bevallen, en dat was met schoonzusje. Haar zoontje kwam met 37 weken, dus "Ilse" zou ook dan komen. Hij was echt hevig teleurgesteld dat het nog zolang duurde. Ik ben uiteindelijk met 41.3 bevallen.

Hoe dat nu zal gaan, geen idee. Ik weet dat ik met de bevalling een extra infuus krijg, en dat ze na de bevalling medicatie gaan geven om de baarmoeder snel te laten krimpen. Om zo de kans op weer fluxus te voorkomen. (dat is hoe ik het verhaaltje begrepen heb. Geen idee of ik het goed begrepen heb)

Ik had het ook geen enkel probleem gevonden om weer naar de vk te gaan. Toch een wat kleinschaliger clubje mensen en toch persoonlijker.

Liza, hoe ben je de nacht doorgekomen??
*poef* nu is het weg
pi_112650100
Poeh gelukkig Liza!
pi_112650111
oohw, zie net dat je al een update gedaan had.. Fijn dat het al aanslaat.
Wat leuk trouwens een jongetje! Wat weet je het al vlug trouwens!

Clauwhee, jij LLM... JIj bent toch pas net zwanger?

[ Bericht 30% gewijzigd door kaatjejannie op 09-06-2012 10:18:11 ]
*poef* nu is het weg
pi_112650113
Fijn dat het zo snel aanslaat Liza!
pi_112650203
Ik heb wel fijne vk's, dus vind t er wel prima :D
Vorige keer met 40.5 bevallen. Ik was t toen wel zat, maar.goed was ook vooral de nieuwsgierigheid.
Nu mag t wel rond.de 40 weken gebeuren :P denk dat ik t tegen die tijd ook wel zat ben ;) maar ik heb nog.te veel te doen om eerder te bevallen :')
pi_112650212
Liza, fijn dat de ab zo snel aan lijkt te slaan!
pi_112650239
Hier de eerste keer met 37+0 (dat was schrikken! :o )
De tweede keer met 39+1

Dus nu gaan we voor 41+2? :P
pi_112650278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:18 schreef freecell het volgende:
Hier de eerste keer met 37+0 (dat was schrikken! :o )
De tweede keer met 39+1

Dus nu gaan we voor 41+2? :P
Dit had ik nog even gemist!! Gefeliciteerd! Hoever ben je?
*poef* nu is het weg
pi_112650298
17+4 :)
pi_112650358
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:46 schreef Kyara het volgende:
Bij de meeste ziekenhuizen kun je ook een dag- of weekkaart kopen. Dan kun je ook makkelijk in- en uitrijden en het scheelt ook veel geld. Moeite waard om even te checken....
Zo tof is het bij ons niet, helaas. Geregeld door de gemeente. Wel een dagtarief van 'maar' 13 euro :') Nouja, het is voor een goed doel. En het is niks vergeleken bij wat we verder al uitgegeven hebben :P
pi_112650405
Liza, fijn dat de antibiotica zo snel heeft geholpen. En wat leuk dat je een jongetje krijg.

Maffemuts, sterkte met rustig aan doen. Maar beeb moet nog ff blijven zitten. Dus doe kurk er maar gauw in

Clauwhee (mijn iPhone maakte er flauwheden van) wat leuk dat je nu LLM bent

Ik ben moe. Ik ben gisteren om half elf naar bed gegaan en om half tien (was wel een aantal keer wakker geworden tussendoor) en lig nu uitgeteld op de bank. Ik heb wel even de oppashond uitgelaten. Dat dan weer wel.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:30:26 #195
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_112650476
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:21 schreef freecell het volgende:
17+4 :)
Proficiat! Lopen we bijna precies gelijk :)

Ik mag toch hopen dat een ziekenhuis inderdaad een regeling biedt qua parkeerkosten voor iemand die langere tijd moet blijven!
pi_112650614
Free! Wat leuk, ik wist niet dat je weer zwanger bent!! Gefeliciteerd!
pi_112650639
Flauwheden omentielvo? :D. Kan soms wel van toepassing zijn hoor ;). Enne, rustig aan!
pi_112650787
Free wat gaaf *O*
pi_112650822
Free ik kan me ook niet herinneren dat ik je al gefeliciteerd heb, bij deze anders nogmaals *O*
pi_112650857
Ik had het ook nog niet echt heel duidelijk op fok gezet, dus jullie konden het ook nog niet echt weten ;)

Maar bedankt. *O*

Wij vinden het ook helemaal leuk :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:51:31 #201
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_112650879
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 10:30 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Proficiat! Lopen we bijna precies gelijk :)

Ik mag toch hopen dat een ziekenhuis inderdaad een regeling biedt qua parkeerkosten voor iemand die langere tijd moet blijven!
Meestal wel :Y. Ik ben met 34 weken bevallen en wij kregen direct de dag erna een gratis in -en uitrijkaart voor de weken erna. Dat was anders wel een aardig bedrag geworden.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_112650923
Hier niet :P
Net twee weken met mijn oudste in het ziekenhuis gezeten en mijn man heeft maar weekkaarten gekocht voor zichzelf. Was wel prijzig.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:57:29 #203
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_112651009
Jeetje, dat vind ik wel slecht hoor... Je zult maar een kleine portemonnee hebben..
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_112651402
Clauwhee LLM!!

Liza; fijn dat de ab aanslaat!

Freecell; gefeliciteerd! *O*

Parkeertarieven van het zh; :X
Fijne is ook dat ze standaard minimaal een halfuur uitlopen met afspraken. Ik moet eens navragen of ze iets van een abonnement hebben daar.

Mijn buik 'trilt' af en toe, alsof ze bibbert in mijn buik :D Vraag me echt af wat ze dan aan 't doen is.
I found myself alone,
pi_112651461
Freecell, gefeliciteerd!!! *O*

Hier is het ¤2,30 per uur in de garage. Voor bevalling/kraamtijd kan je een 14 dagen kaart kopen voor stukken minder. Maar ik denk dat we onderhand wel ¤250 in een jaar daar hebben gedeponeerd aan parkeergeld :N

Kort nachtje gehad, maar dat vind ik niet zo heel erg. Vanmorgen de laatste wasjes uitgezocht, die worden nu gedraaid. De babyspullen bij elkaar geraapt en morgen gaan we zijn kamer helemaal schoonmaken en kunnen we wat inrichten.
Vanavond voetbal, maar overdag ook wat bezoek, mensen die ik graag nog even zie voor maandag. En dan is voetbal een perfect excuus om ze uit te nodigen. Ik heb gisteren zelfs een oranje jurk gekocht, dus ik ben in de sfeer :D

Eigenlijk heb ik gewoon heel veel zin in komende week! *O*
pi_112651488
Gefeliciteerd Freecell! *O*

Had ik het ergens anders toch goed gelezen!
pi_112651503
Gefeliciteerd Freecell! *O*
pi_112652264
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:54 schreef As1981 het volgende:
Ik had helemaal niets met de vk. had steeds een andere. vond het ook niet erg om naar de gyn te gaan met 20 weken.
ze kwamen voor de nacontrole wel thuis dat hoefde van mij ook niet.
Dit :D maar bij mij speelt natuurlijk mijn 'medische' achtergrond wat zwanger worden betreft al mee, en ik heb graag korte lijnen (vooral met die hydro..) de vlos was best lief, maar had daar weinig verstand van (logisch ook) en mijn eigen lijnen met de gyn waren korter dan die van haar :D daarbij ben ik wel van het zakelijke van de medische kant :@ gewoon even de feiten en 10 min later weer buiten :P klaar.

Daarbij heeft mijn gyn me helemaal begeleid, al vanaf 2004, qua ivf, operaties en alles. Het is helemaal niet onpersoonlijk (juist niet! Hij wilde me nu graag ook extra zien komende tijd, omdat ik er helemaal door heen zit :D super lief O+)

Hier lopen ze eigk nooit uit bij de gyn, althans, mijn gyns niet :P maar ik probeer ook altijd ruim van te voren afspraken te plannen als één van de eerste 's morgens.. 's middags loopt veel vaker uit, logisch ook.

Qua geld voor parkeren; bewaar bonnetjes! Je kunt bij je belastingaangifte een deel terugkrijgen :) duurt dan nog wel even voor je het krijgt :P aan gezien de aangiftes net gebeurd zijn :') maar het scheelt toch weer.

Ik las een LLM mijlpaal voor Clau O+ fijn!! *O*

Liza :{ dat klinkt echt heel erg niet goed... hopelijk slaat de antibiotica snel aan! En een jongen O+ gefeli!

Freecell, gefeliciteerd!

Hier vandaag 34 weken :D en daar ben ik toch wel mega blij mee, na de weeën van 2 weken terug... kleine mag nog wat weken blijven zitten, maar toch ben ik blij dat de 34 weken gehaald zijn!

En verlof *O* oké, valsspelen gezien ik al vanaf maart in de ziektewet zit :') maargoed, toch officieel verlof! Nu kan ik echt gaan aftellen :P
  † In Memoriam † zaterdag 9 juni 2012 @ 11:58:06 #209
309370 Nanadu
pi_112652298
gefeliciteerd Freecell *O* *O*

Fijn dat de ab aanslaat Liza.

Hier gaat het gelukkig beter dan de afgelopen dagen. Zolang ik maar bijna niks doe heb ik niet zoveel last van die harde buiken. Ik denk dus toch, ondanks dat ik al vrij weinig meer doe op mijn werk het toch iets teveel is. Maar ja nog maar twee weken en dan heb ik verlof *O*
Ik vond het bij de verloskundige ook een stuk persoonlijker dan in het ziekenhuis. Ik ben wel blij dat ik dezelfde gyn heb als bij mijn dochter en daar kan ik het wel goed mee vinden. Hier is het uurtarief voor het ziekenhuis 1,00 euro, dus dat valt nog mee. (ik ben amsterdamse parkeertarieven gewend :X )
pi_112653007
Freecell gefeliciteerd!! *O*

Liza, fijn dat de AB goed aanslaat.

Clau LLM *O*

Gerbera officieel verlof :)

Hier ook betaald parkeren bij t ziekenhuis, vind ik niet zo gek eigenlijk. Als ze iedereen die er langdurig ligt moeten vrijstellen, blijf je bezig...

Bij de vk is het blauwe zone maar ik ga sowieso meestal fietsen. Het is op 5 min van huis :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112654430
Gefeliciteerd Freecell! Weer samen zwanger :).
Maar je steekt me weeral voorbij met 17+, dat deed je vorige keer ook al met bevallen ;) :p.
pi_112654787
:D Ik zag het ook al Liza! Gezellig! Maar ik heb er nog 1 tussendoor gehad,hihi.

Lees stiekem al wel een tijdje af en toe mee, maar voelde me in het begin eigenlijk vooral heel beroerd en dan word ik zo'n zeur, dus dan post ik maar niet ;)

Pas nu langzamerhand begin ik me zwanger te voelen ipv ziek ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:25:20 #213
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_112655019
Freecell, gefeliciteerd *O*
Volgens mij poste je ook al niet veel meer voordat je zwanger was ;(
Nu hopelijk weer wat meer?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_112655533
Niet zoveel in OUD inderdaad, verder nog wel hier en daar :)
Ik vind het wel gezellig, maar heb twee actieve peuters ;)
En straks een peuter, een nèt kleuter en een baby :o

Nu wel ff tijd, enkelbanden gescheurd en een prachtig instabiel bekken, ik ga nergens heen ;)
pi_112657367
Woow Freecell, klinkt alsof je behoorlijk aan de bank gekluisterd bent dan momenteel. En dan nog twee kleintjes, heftig hoor! En gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap :)

Ik kom mezelf weer tegen :') .. Veul ste veul gedaan vanmorgen. Net even lekker uuurtje op de bank liggen rusten. Van het schilderen van het babybedje komt vandaag niks meer. Dus morgen proberen we weer!
Doe straks nog koken en dan gaan we gezellig bij vrienden EK kijken. Maar verder doet madammeke niks meer (ja, de beeb voelen O+ .. Blijft mooi he)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:42:10 #216
100412 mefke79
komt goed!
pi_112657711
He Freecell, gefeliciteerd!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112658751
Zwanger zijn en verweking :') en dan even lekker een dutje gaan doen in bed en dan elke 5 minuten wakker schrikken van je eigen gesnurk :')
pi_112659355
Kom hier ook maar even koekeloeren. Ben ook zwanger en "al" 27 weken zwanger.
4 september uitgerekend maar voorgevoel zegt dat het een augustus kindje word.

Krijg een mannetje en heb al een meiske van 4,5.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:48:07 #219
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112660100
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:11 schreef Gerberaatje het volgende:
Zwanger zijn en verweking :') en dan even lekker een dutje gaan doen in bed en dan elke 5 minuten wakker schrikken van je eigen gesnurk :')
't zou verboden moeten worden _O- :Y :*

Sterkte Gerberaatje!
Gewoon n stuiterballetje
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:49:06 #220
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112660132
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:29 schreef lovelyjubbly1 het volgende:

En welkom :)
(en Freecell ook welkom *O* )
Gewoon n stuiterballetje
pi_112660141
Hahaha andere verweking als bij jou natuurlijk (en 'gelukkig' maar ;)) ik snurk normaal echt amper.... :D en nu :@ beschamend bijna!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:55:15 #222
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112660336
Ah nieuwe zwangere! Gefeliciteerd! Beide al een eindje op weg...

Liza fijn dat ab al wat doet!

Gerbera beetje bijgetankt wel?

Ik mag bijtanken in het ziekenhuis helaas
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:56:58 #223
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_112660395
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef pardijntje het volgende:

Bah Pardijntje, had zo gehoopt voor je dat dat niet nodig zou zijn! Aan de andere kant kun je nu wel echt de rust en de behandeling krijgen die jij en je kleintje nodig hebben...
Heel veel sterkte :*
Gewoon n stuiterballetje
pi_112660444
Toch ziekenhuis pardijntje (:
Balen (:
Knuffel!
pi_112660539
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef pardijntje het volgende:

pi_112660851
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:29 schreef lovelyjubbly1 het volgende:

gefeliciteerd!
pi_112660901
Ach pardijntje wat balen :( hoop dat je je snel beter gaat voelen. :*
pi_112660952
He verdorrie Pardijntje! Hopelijk knap je snel een beetje op...!
pi_112661465
Pardijntje, toch naar t ziekenhuis -O-. Hopelijk knap je er wat van op :*.

Lovelyjubbly (lol, in het vervolg zeg ik gewoon LJ hoor :P) welkom en gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112662228
Balen Pardijntje :( Ik hoop dat het ziekenhuis je goed doet! :*
Over snurken, mn vriend snurkt meer sinds ik zwanger ben :') Zou hij ook aan het verweken zijn?
En nieuwe zwangeren, welkom! *O*

Net nog even de stad in geweest, slingers gehaald voor als ze geboren is enzo, wilde mn lief graag O+ Nu wel weer helemaal kapot. Morgen niks meer doen hoor (behalve lopen zenuwen :') )
pi_112662586
Of slaap jij lichter Marjolijntje?? ;) :D ik zweer bij de Otalgan was oordoppen als ik zwanger ben :+ ik denk dat ik anders geen huwelijk meer had gehad :') mijn vent snurkt altijd al wel flink, maar niet zwanger slaap ik daar dwars doorheen :+ (1 doof oor helpt ook, ik slaap altijd op mijn goede oor)...

Maar zwanger slaap ik zo licht en als ik dan ook nog eens elk uur op moet om te plassen dan slaap ik helemaal niet meer in.. Maar met die oordoppen wel O+ zo krijg ik de meeste slaap....
pi_112662663
Ja ik slaap ook lichter hoor :D maar vind het leuker om te zeggen dat hij meer gaat snurken omdat ik zwanger ben :P en oordoppen en af en toe een flinke por werken prima hier ;)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:10:09 #233
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112662800
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren!!

Pardijntje, wat balen dat je in het ziekenhuis moet bijtanken, sterkte van het weekend!

Dit weekend werken we aan de babykamer, k mag nu even de kamer niet binnen omdat ze het bedje in elkaar aan het zetten zijn enz. Dus maar even bijfokken, ik had wel een schrik vanmorgen. Was boodschappen gaan doen, al beetje harde buiken maar goed gingen wel redelijk snel weer weg. Stap ik de woonkamer binnen verlies ik vocht :{ Eerst denken of ik niet de baby op mijn blaas had gevoeld maar dat was het niet, afscheiding is bij mij normaal gesproken dikker. Broek was ook nat, het liep langs mijn benen naar beneden. Toch twijfelen of ik nu wel de vk moet gaan bellen. Toch maar even gedaan, als het niet meer werd dan kan het geen kwaad, anders moet ik toch even terug bellen. Het is dus even afwachten:) Maar was even schrikken..
Be dance |Be real| Be You
pi_112662949
:{ Rot dat je toch naar het ziekenhuis moet Pardijntje. Veel sterkte en hopelijk snel weer thuis en dat het beter gaat :*

LovelyJubblie (ik ga ook voor LJ hoor :D) gefeliciteerd en welkom! *O*

Oei Loodje, da's inderdaad schrikken zeg! Hopelijk niks bijzonders. :*
I found myself alone,
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:27:30 #235
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112663287
@Lenehe, hoop het ook niet. Was wel vruchtwater maar volgens de vk kan het ene keertje een beetje lekken. Hoop dat het niet verder gaat lekken en dat ie nog ff 13 weken blijft zitten :D

Nu beetje klaarmaken om voetbal te kijken, mocht net even in de kamer spieken, het wordt echt mooi! Jammer genoeg mag ik niet verder helpen, maar het is zo mooi, ga er zeker een paar uur spenderen vanavond na de wedstrijd:) Inrichten enz
pi_112663347
En foto's maken Loodje! We willen het kamertje wel zien!

Verder hoop ik dat je niet nog meer vocht verliest hoor, netjes op je beurt wachten! :* Die baby van jou is nog niet klaar om buiten te komen spelen!
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:30:11 #237
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112663392
Hahaha Marjo, ik ga zeker foto's maken en idd mijn beebee mag nog even binnen spelen:D

*O* *O* Voor de dames die met verlof zijn, geniet ervan! Ik ben aan het aftellen, nog 5 weken :D

Voor de dames die voetbal kijken, veel plezier vanavond, ik moet eerlijk zeggen ben eigenlijk voor Spanje(Spaanse achtergrond), maar als NL speelt dan juich ik ze wel toe hoor;) Gun het NL ook wel om een keertje te winnen. Maar dan moeten ze wel goed spelen;)
pi_112663772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 17:27 schreef Loodje het volgende:
@Lenehe, hoop het ook niet. Was wel vruchtwater maar volgens de vk kan het ene keertje een beetje lekken. Hoop dat het niet verder gaat lekken en dat ie nog ff 13 weken blijft zitten :D

Die snap ik niet helemaal :? 'zomaar' een keertje wat vruchtwater lekken??? Is het niet gewoon wat waterige afscheiding? Want als er een scheur in je vliezen zit, zou je toch wel even moeten laten checken op jouw termijn, niet?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 17:49:06 #239
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112663933
Nee, het was dus geen afscheiding, maar mijn buikspieren staan constant gespannen. Hierdoor kun je een keertje meer vocht verliezen maar betekent niet dat je vliezen gebroken zijn:) Normaal gesproken zijn buikspieren ontspannen, in mijn geval (danser, placering) ben ik gewend altijd lichtjes aan te spannen, het is moeilijk om dit te ontspannen. Maar als het aan blijft houden moet ik alsnog bellen, is natuurlijk dan niet goed. Tot nu toe nog niet echt meer vocht verloren dus opzich wel ok.
pi_112664133
Uhhh...óf je hebt t verhaal van je VK niet helemaal goed begrepen Loodje of je moet er enorm op staan dat je verwezen en herbeoordeeld wordt! Vruchtwater verliezen bij jouw termijn is niet iets wat zomaar een beetje voorkomt om vervolgens weer vrolijk verder te gaan. Zomaar een keertje vruchtwater lekken gebeurt niet, als het niet aanhoudt is het eenandere vorm van vochtverlies geweest en afscheiding kan werkelijk waterdun en geurloos zijn, als je VK heeft geconstateerd dat het wél vruchtwater is hoor je nu NIET rustig af te wachten!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:14:01 #241
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_112664717
Zolang ik verder geen vocht verlies, is er niets aan de hand. Ik moet het dus gewoon afwachten, het kan dan inderdaad afscheiding zijn wat waterdun is, wat ik echter nog niet eerder gehad heb. Ken meer dansers die dit eerder hebben gehad. Daar werd hetzelfde verteld. Daar was verder ook niets aan de hand. BAby beweegt gewoon goed. Nu heb ik weer gewone afscheiding, niet zo waterig als 2x vanmorgen. Dus ga er vanuit dat het nu gewoon goed zit:D Maar als het weer langs mijn benen loopt dan bel ik natuurlijk de vk direct weer.

Mocht het toch iets zijn, dan houd ik jullie natuurlijk op de hoogte, maar hoop het niet;)

[ Bericht 8% gewijzigd door Loodje op 09-06-2012 18:21:24 ]
  zaterdag 9 juni 2012 @ 18:55:40 #242
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_112666615
Loodje, ik zou echt nog een keer bellen. Als het wel vruchtwater is valt er misschien nog wat te remmen. Ik zou op deze termijn 0,0 risico nemen.
A grand adventure has begun.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 19:00:35 #243
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112666850
Ik snap niet dat ze niet even checken of het vruchtwater is of iets anders. Dat kan een vk toch controleren?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 19:02:03 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112666921
Tot je straks opeens een kind van 13 weken te vroeg in een uur uitperst. Nee doe lekker rustig aan. Verstandig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_112667129
quote:
Was wel vruchtwater maar volgens de vk kan het ene keertje een beetje lekken.
Het ging mij om deze zin. Vanwaar die zekerheid? Want als dat inderdaad zeker ismag je je niet af laten schepen met de mededeling dat dan nou eenmaal af en toe eens voorkomt!

Het klinkt veel aannemelijker dat het geen vruchtwater is, want bij deze termijn verwacht je dan veel continuer vochtverlies door niet ingedaald hoofd, maar dan moet je niet roepen dat het wél vruchtwater was. (met dus de note dat als dat niet jouw woorden waren maar die van je VK dat je per direct een second opinion moet regelen)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_112667390
Je verliest 3 dingen, vruchtwater, afscheiding, of urine
SPOILER
Urine en afscheiding verliezen is allebei probleemloos en normaal maar een beetje vruchtwater verliezen kan niet hoor. Je bent ook niet een beetje zwanger en je gaat ook niet ooit een keer een beetje dood. Je vliezen breken, of niet. En gebroken vliezen op jouw termijn is écht niet wenselijk.

Ik zou t advies van poppedein aannemen :Y) professioneler krijg je niet op dit uur :+
pi_112669264
Ja maar op Babybytes zegge se dat da gewoon kan.
dus. kweetniet waar hullie je infermatsie vandaan hallen?
pi_112670725
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 19:51 schreef Kleurdoos het volgende:
_O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112671008
Wow wat veel reacties al het gaat snel hier haha

Noem me gerust LJ als dat makkelijker is ;)

@ loodje ditzelfde heb ik precies ook sinds vorige week en mijn vk zegt dat het gewoon ook afscheiding is. Bij mijn eerste moest mijn vliezen gebroken worden dus weet ook nie echt wat te verwachten. Het komt bij mij om de dag eigenlijk wel voor dat het langs mn benen loop en tog zeker weet dat ik niet moet plassen. Doe nu licht maandverbandje in want om nou steeds een natte plek te hebben is ook nie charmant haha

@pardijntje waarom moet jij het ziekenhuis in als ik vragen mag? Heb het grotendeels niet gevold en om nou het hele topic te gaan doorlezen 8)7

Hebben jullie ook op 27 weken bloedtest gedaan omdat je bloedgroep negatief is? Ik heb dat vrijdag gedaan en vraag me af wat er nou gebeurt mocht je baby wel bloedgroep positief hebben..
pi_112671203
Dan krijg je na de zwangerschap nog een prik en met .. Wk weet niet meer precies hoeveel weken
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juni 2012 @ 20:17:37 #251
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112671373
*lurker inbreekt

Ik had ook regelmatig last van waterdunne afscheiding, baby groeit, drukt op de blaas en daardoor verlies je aanmerklijk sneller urine omdat je spieren het ook niet meer tegenhouden, die krijgen ook aardig wat te verduren. Zwangerschapsincontinentie is een redelijk bekend verschijnsel.

*lurker weer wegsluipt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_112671479
Ik moest op een gegeven moment 3x per dag mijn onderbroek vervangen...het was ook echt dun maar mijn vk verzekerde me dat het inderdaad afscheiding was :Y (ik had haar vaak gevraagd of dat echt geen kwaad kon want vond het zo raar)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112672206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:12 schreef lovelyjubbly1 het volgende:
Wow wat veel reacties al het gaat snel hier haha

Noem me gerust LJ als dat makkelijker is ;)

@ loodje ditzelfde heb ik precies ook sinds vorige week en mijn vk zegt dat het gewoon ook afscheiding is. Bij mijn eerste moest mijn vliezen gebroken worden dus weet ook nie echt wat te verwachten. Het komt bij mij om de dag eigenlijk wel voor dat het langs mn benen loop en tog zeker weet dat ik niet moet plassen. Doe nu licht maandverbandje in want om nou steeds een natte plek te hebben is ook nie charmant haha

@pardijntje waarom moet jij het ziekenhuis in als ik vragen mag? Heb het grotendeels niet gevold en om nou het hele topic te gaan doorlezen 8)7

Hebben jullie ook op 27 weken bloedtest gedaan omdat je bloedgroep negatief is? Ik heb dat vrijdag gedaan en vraag me af wat er nou gebeurt mocht je baby wel bloedgroep positief hebben..
Dan krijg je met 30 weken en net na de bevalling een prik met anti-d :) that's it!
pi_112673224
Ik lees nu pas het nieuws over Bijtje! Gefeliciteerd met je mannetjes!!! *O* *O*
pi_112673662
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 19:51 schreef Kleurdoos het volgende:
soms denk ik wel eens dat ik op babybytes university ben beland ;(
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:08:33 #256
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_112673741
Mijn definitieve datum is na vandaag bekend: 24 december 2012
Heb vanmorgen mijn echo gehad
(links onder is die van vanmorgen, daarboven van 2 dagen eerder, daarnaast 2 van 3 weken eerder)
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_112673907
dat wordt misschien wel een kerstkindje dan! O+ Mooie echo foto's ook!

Dames ik wil wat meer foto's zien in het buikentopic. Vind ik zo leuk om te zien! Ik heb alvast het goede voorbeeld gegeven :P
  zaterdag 9 juni 2012 @ 21:35:47 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112674866
Ah nee Pardijntje... Hopelijk knap je gauw weer op. Krijg je infuusvoeding? Dat ging hier vele malen beter dan de sonde. Sterkte :*

LJ en Freecell, gefeliciteerd en welkom hier!
Willen jullie in de OP? Geef dan even jullie datum door.

Ladylike, mooi!

Werkelijk iedereen die ik de laatste tijd spreek begint uit zichzelf tegen me over eerder inleiden. Het begint nu echt grappig te worden :D
Niet dat inleiden nou zo lollig is hoor, maar zelf begin ik daar echt niet over. Ik bevestig alleen dat ik het nu echt goed zat ben en er bij vlagen echt flink doorheen zit :P
pi_112675327
Ahh Pardijntje ik hoop dat je snel weer opknapt en naar huis mag! Echt rottig voor je :*
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:08:00 #260
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112675999
Dank allemaal voor het medeleven tis niet anders
voor nu alleen infuus maar nog steeds niet geplast, verpleegster zei al jou lijf haalt wat in
en nog beter ik hoef niks! Daar waar vorige keer gepusht tot eten enzo zegt ze nu jij kent jou lijf...

Meisje had het er wel moeilijk mee bleef zeggen mama ook thuis slapen
heb ons slaapliedje gezongen en kreeg wel dikke knuffel
  zaterdag 9 juni 2012 @ 22:10:05 #261
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112676065
oh je Pardijntje, wat klote zeg. En je kleine meisje, ze zal je missen zeg, zo sneu.
pi_112679715
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:08 schreef pardijntje het volgende:
Dank allemaal voor het medeleven tis niet anders
voor nu alleen infuus maar nog steeds niet geplast, verpleegster zei al jou lijf haalt wat in
en nog beter ik hoef niks! Daar waar vorige keer gepusht tot eten enzo zegt ze nu jij kent jou lijf...

Meisje had het er wel moeilijk mee bleef zeggen mama ook thuis slapen
heb ons slaapliedje gezongen en kreeg wel dikke knuffel
  zondag 10 juni 2012 @ 07:40:49 #263
258612 nytar
boys boys boys
pi_112684599
hallo ladies!!
Ik kom weer binnenvallen na een weekje denemarken! 3 topics gemist (damn wat gaat dat hard) dus ik heb wat terugleeswerk te doen.

Hier ondertussen last van mn bekken gekregen, maar gelukkig was mn vriendin (fysio) mee op vakantie. Kon ik gelijk om tips en trucs vragen...

Nu alweer 14 weken zwanger, en volgende week intake gesprek voor de 20 weken echo. Spannende tijden!!
pi_112684623
Bijtje van harte met je jongens!!

Nieuwe zwangeren welkom!!

Pardijntje beterschap!

Wauw, lees je een paar topics door en blijven er maar 3 dingen hangen. :* voor iedereen die het kan gebruiken.

Ik ben extreem moe, maar slapen lukt maar niet. Nog maar 1 weekje werken gelukkig.
pi_112684757
Meld :P

Goedemorgen allemaal. Zo ver ons laatste dagje uitslapen, allebei om 8 uur wakker en ben er maar uitgegaan wegens rugpijn :') Vandaag nog even de laatste dingen in huis schoonmaken, voor de derde keer mn tas nakijken, bed op klossen en dan ben ik er klaar voor denk ik..

Gisteren nog een doek gemaakt van gordijnstof, om straks kaartjes op te spelden. Hangt nu in de woonkamer maar verhuist uiteindelijk naar haar slaapkamer als een soort van prikbord. Maar ik merk dat dat toch ook niet echt meer makkelijk gaat nu, even achter de naaimachine :')
  zondag 10 juni 2012 @ 08:29:45 #266
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112684763
Meurning! Zat gisteren de wij te lezen en daar ging het over dromen. Ik droom echt vage dingen zeg, vooral veel over exen en vroeger, vooral middelbare schooltijd. In de wij staat dat je een periode aan het afsluiten bent maar in dacht dat ik dat bin de eerste wel gedaan had ;)

Hoe is het met de dames? Pardijntje al een beetje opgeknapt in het ziekenhuis? En liza geen pijn meer?
Kersjes bij jou dan?
  zondag 10 juni 2012 @ 08:33:38 #267
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112684781
Al gespannen Marjolijntje?
pi_112684796
Ik ben best wel nerveus ja, stiekem. Maarja, komt wel goed :)
pi_112684840
Ik haak hier weer in.

Becky die dromen zijn raar he. ik heb ze nu ook. Vorige keer geen last van gehad. En periode aan het afsluiten, mmmm. Ik droomde over geboorte, overleden kindjes, oud collegea's, schoonzus en fok mensen. Beetje vreemde mix.

Het is vandaag wel een prachtige dag Marjolijntje voordat je het ziekenhuis in gaat.
  zondag 10 juni 2012 @ 08:53:42 #270
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112684895
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 08:36 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben best wel nerveus ja, stiekem. Maarja, komt wel goed :)
is niet gek hoor, je weet gewoon dat je vanaf morgen voor de rest van je leven iemand hebt om voor te zorgen en van te houden. O+
pi_112684897
*O* Voor nieuwe zwangeren *O*

Pardijntje :* Hopen dat je niet al te lang hoeft te blijven.

Marjolijntje, :* Spannend hè? ;)

Hier een korte nacht gehad, redelijk geslapen, om zes uur wakker en zelfs besloten om nog even te blijven liggen. De planning voor vandaag is nog wat wazig, maar het weer is goed, dus desnoods ga ik even in de zon zitten. Gisteren was supergezellig om nog even wat mensen te zien, maar ook zo moeilijk om niet tot volgende week te zeggen :X
  zondag 10 juni 2012 @ 08:59:56 #272
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112684921
Free, wat goed trouwens, derde kindje! Leuk zeg (had er wel iets van meegekregen op 1 of andere manier). Hoe is het nu met je oudste?
pi_112684965
Ik vind het ook echt wel heel maf hoor! Kans is erg klein dat ons meisje er morgen al is, maar toch.. Dat ze morgen gaan beginnen is ook al spannend zat. En dat komende nacht mn laatste nacht thuis is zonder kindje, ik vind het nog zo enorm onwerkelijk!

Als het weer vandaag zo blijft, dan wil ik ook echt nog even naar buiten, even een ijsje halen ofzo O+
pi_112685029
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 08:59 schreef becky27 het volgende:
Free, wat goed trouwens, derde kindje! Leuk zeg (had er wel iets van meegekregen op 1 of andere manier). Hoe is het nu met je oudste?
Oudste is weer thuis sinds woensdag. Fijn!
Nu nog aansterken. Hij is nog wel snel moe enzo.

Leuk he? O+ nog een hummeltje O+
pi_112685131
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 09:07 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik vind het ook echt wel heel maf hoor! Kans is erg klein dat ons meisje er morgen al is, maar toch.. Dat ze morgen gaan beginnen is ook al spannend zat. En dat komende nacht mn laatste nacht thuis is zonder kindje, ik vind het nog zo enorm onwerkelijk!
Dat vinden wij ook zo'n raar idee, de eerstvolgende nacht zijn we met zijn drieën O+

quote:
Als het weer vandaag zo blijft, dan wil ik ook echt nog even naar buiten, even een ijsje halen ofzo O+
O+ IJsje O+ Hopen dat in het gat waar wij wonen de ijsboer open is op zondag ;)
pi_112685163
Hihi, de ijsboer is hier de enige winkel (volgens mij) die open is op zondag :P
pi_112685174
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 09:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Hihi, de ijsboer is hier de enige winkel (volgens mij) die open is op zondag :P
Hier ook *O* Net even opgezocht, ooooh, ijs, lekker :9~
pi_112685554
:W

Geniet van je dag Marjolijntje! Oh sorry en Lunta ook natuurlijk :)

[ Bericht 16% gewijzigd door clauwheee op 10-06-2012 11:16:08 ]
pi_112685669
Marjolijntje en Lunta, geniet van deze mooie laatste dag zonder beeb. Wat zal dat maf zijn :D

En de rest natuurlijk ook! :* Hier echt geen wolkje aan de lucht te bekennen (Noord-Limburg). Ik was om half 5 al wakker ( :') .. uit mezelf), zojuist een flink stuk met de hond gewandeld. Zometeen even bij schoonouders buurten zodat mijn schoonmama mijn buikje weer kan bewonderen, die's zo begaan met alles :)

Aaahh nog maar 5 daagjes tot de 20-weken echo. Ik tel echt af :Y
pi_112685720
Marjoleintje en Lunta geniet ervan!

Hier alles rustig en een heerlijke rustige dag voor de boeg. Vanavond naar de pannenkoekboederij met mijn zoontje.
pi_112685756
Freecell ik had jou nieuws gemist. gefeliciteerd!!!
  zondag 10 juni 2012 @ 10:52:28 #282
351479 KatyM
Hihaah!
pi_112686451
Freecell gefeliciteerd!

Lunta en marjolijntje, fijne dag vandaag! Raar hoor dat jullie gewoon weten wanneer je je baby in handen hebt, ongeveer dan. Ook wel fijn O+

Ik ga vandaag winkelen en nog naar ikea, moet ook gebeuren.
  zondag 10 juni 2012 @ 11:54:10 #283
374616 pardijntje
gelooft in wonderen
pi_112687785
Lunta en marjolijntje fijne dag vandaag! Laatste nachtje zo!

Ijs , als ik weer naar huis ga trakteer ik mezelf ook denk ik hihi

geen nieuws hier, redelijk geslapen
pi_112689138
Fijn dat je redelijk geslapen hebt.

Hier een druk weekend. We zijn eindelijk de tuin peuterproef aan het maken. Oftewel vijver leeg, dicht gooien en bekleden met kunstgras.

En met Yaro's nieuwe kamer. Gisteren vier winkels bezocht voor ideeen en een zooi gekocht bij Ikea. Net opnieuw naar de ikea geweest voor wat laatste dingen. Nu op weg naar een verjaardag en dan gaan we vanavond een start maken met verven.
pi_112689446
Babywhirlpool, nog geen ¤ 1.000,-
Je kunt ook te ver gaan lijkt me...
pi_112689981
Nou inderdaad een warm badje en een gewone massage deden hier ook wonderen.
pi_112693815
Marjolijntje en Lunta; veel succes morgen! Het lijkt me ook heel erg onwerkelijk en vreemd.
Zet 'm op alvast en geniet lekker van deze dag nog, het weer is in ieder geval heerlijk!
I found myself alone,
  zondag 10 juni 2012 @ 15:36:05 #288
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112694549
Marjolijntje en Lunta, jullie allerlaatste loodjes als stel zonder kind... Spannend hoor!

Becky, ik heb gelukkig goed de kans gekregen om de eerder deze week opgelopen tekorten weer aan te vullen. Het overgeven is nu weer "genormaliseerd".
En die dromen, breek me de bek niet open... Wat een vaagheid er allemaal voorbij komt, ik zou er meerdere boeken over kunnen schrijven :D

En nu heb ik ook zin in ijs!
pi_112695023
Dan zou ik er voor gaan Kersjes. Mango was favourite toch?
  zondag 10 juni 2012 @ 16:07:29 #290
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112695722
Er liggen alleen nog Snickers-ijsjes in de vriezer. En die kan ik nu niet eten vanwege allergische peuter...
Morgen maar weer ijs inslaan bij de supermarkt :9
pi_112696686
Ja ik droom me ook te pletter :D En LLM'ers, hebben jullie ook zo'n last van jullie darmen?
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2012 @ 16:35:12 #292
309370 Nanadu
pi_112696786
Marjolijntje ik hoop dat jullie nog een beetje genieten van jullie laatste dagje zonder jullie baby. Het weer is in ieder geval goed 8-) Veel succes morgen ^O^

Pardijntje gelukkig dat je een redelijke nacht hebt gehad. Weet je al hoelang je moet blijven?

Wij hebben vandaag kleertjes ingeslagen voor de baby. Ik moet zeggen dat ik dit een stuk moeilijker vind voor een jongen dan voor een meisje. In de meeste winkels hangt er ook veel meer voor meiden dan voor jongens.
pi_112696921
Ik vind het sowieso een hel, kleertjes. Terwijl ik een hardcore shopper ben normaal. Valt me echt tegen van mezelf, snap er niks van :P
  zondag 10 juni 2012 @ 16:56:12 #294
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112697718
Nanadu, het is inderdaad zo oneerlijk verdeeld wat dat betreft. Dan heb je 10 rekken vol leuke meisjeskleren, en met een beetje geluk 2 rekken voor jongens waar heel misschien wat leuks tussen zit. Welkom in de wereld van jongensmama's :{

Clauwheee, die van mij werken sowieso nogal raar vanwege de medicijnen die ik gebruik. Maar ik ben nog geen LLM :P
  Forum Admin zondag 10 juni 2012 @ 16:58:14 #295
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_112697797
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:56 schreef Kersjes het volgende:
Nanadu, het is inderdaad zo oneerlijk verdeeld wat dat betreft. Dan heb je 10 rekken vol leuke meisjeskleren, en met een beetje geluk 2 rekken voor jongens waar heel misschien wat leuks tussen zit. Welkom in de wereld van jongensmama's :{

Clauwheee, die van mij werken sowieso nogal raar vanwege de medicijnen die ik gebruik. Maar ik ben nog geen LLM :P
Dit viel mij gisteren ook al op
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:58:52 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112697817
voor jongens moet je iets beter zoeken maar er zijn heel veel leuke jongenkleertjes te koop :Y
  zondag 10 juni 2012 @ 17:04:48 #297
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112698010
quote:
17s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:58 schreef Kyara het volgende:
voor jongens moet je iets beter zoeken maar er zijn heel veel leuke jongenkleertjes te koop :Y
Als ik kijk naar wat jij bij Lindex bestelt is er in jouw smaak idd wel genoeg te koop :Y

Ik vind het aanbod vaak tegenvallen.

Zo saai en standaard. Voor meisjes zijn er veel meer vrolijke motiefjes e.d. Ik hou van wat bonter dan er te koop is voor jongens.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112698106
Ladylike, ik heb gewoon over je hee gelezen :@ Mooie fotootjes hoor :Y
I found myself alone,
  zondag 10 juni 2012 @ 17:08:47 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112698141
Ik vind dat Hema nooit zoveel heeft voor jongens maar veel leuks voor meisjes. H&M vind ik pas leuk vanaf maat 62/68. Zara heeft ook wel leuke dingen en bij Lindex kan ik inderdaad ook goed slagen.

Ik vind dat jij ook leuke dingen koopt DML. Die hou ik dan wel in v&a in de gaten ;)
  zondag 10 juni 2012 @ 17:16:57 #300
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112698492
Hema is idd voor meisjes veeeeel leuker. Vrolijke motiefjes en kleurtjes.

Dank je Kyara. Het is wel erg op de groei kopen dan. Binnenkort maar eens schiften in maat 86 shirts. Het wordt al kort :o

Maar off topic :+

LLM :*
Vanaf morgen weer twee verse baby's onderweg *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112698931
Dicht :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: