abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:43:30 #1
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600575
Zwangerschap & geboorte

12 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

04 juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
13 juli: Kersjes (jongen)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

Eerste helft augustus: SilkTie
01 augustus: Nanadu (jongen)
03 augustus: _Bunny_ (meisje)
06 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
16 augustus: Vamperotica
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

01 september: Sopho
10 september: LeNeHe (meisje)
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 september: Frups (jongetje)
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

08 november: Cocotrimonium
11 november: Spees_Eend
27 november: OooLizaooO
30 november: Kaatjejannie

06 december: Nytar
26 december: Ladylike
31 december: becky27

Estrys

2013

01 januari: rebel-angel
papillion

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
.... met gevoel voor drama....
pi_112600653
Kersjes :* Zouden ze eerder willen inleiden en zou je dat zelf zien zitten? Zou je zo graag een andere zwangerschap wensen.

Ik heb zo'n doomoo voedingskussen met bolletjesvulling en die leg ik als het ware om me heen (ene uiteinde rechts, andere links). Als ik me omdraai hoef ik dan alleen maar het andere uiteinde te pakken en tussen m'n knieën/buik te proppen. Hoeft niet het hele kussen mee naar de andere kant, ideaal! Alsnog moest ik eraan wennen, maar nu doe ik het zelfs in m'n slaap :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112600739
Poeh Kers toch :*. Hoop dat het binnenhouden nu echt even blijft hoor.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:54:11 #4
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600753
Maanden geleden heeft mijn gyn eens geroepen dat ze me echt niet tot 42 weken zouden laten kwakkelen. Maar die gyn zie ik tegenwoordig eigenlijk niet meer, hij heeft het druk en doet volgens mij geen controles meer. Da's het nadeel van het ziekenhuis, ik ben elke keer bij een andere arts op controle. Voordeel is echter dat ik ze nu allemaal wel ken daarzo, ook van de opnamen :P
We zien wel, ik ben er echt zoooooo klaar mee, maar dat is natuurlijk geen legitieme reden om te gaan inleiden of wat dan ook.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:55:25 #5
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600774
Oudste kwam trouwens met 42 weken, jongste met 40+5. Als die lijn zich voortzet dan haal ik nu mijn datum niet eens!
pi_112600805
Ik kan me indenken dat je er klaar mee bent. Is het wel iets dat je nog gaat bespreken?

Hoe is het trouwens met Pardijntje? Hou jij al iets binnen?
pi_112600854
Kersjes, Jeetje, wat heftig, blij dat je nu iets binnen kunt houden. *O* voor week 35 :* En ik denk dat er in jouw geval reden genoeg is hoor om in te leiden, als je zo beroerd bent.

Hier week 37 vandaag... nog een beetje vreemd idee dat ik week 38 niet ga halen, maar als ik dan weer van de pijn niet eens kan omdraaien in bed ben ik er toch wel heel blij mee.

Dit weekend begint vandaag voor mij, ik ga met een lieve vriend op pad, ons laatste pre-spruit tripje samen. Morgen komen wat vrienden langs en kijken we voetbal (ik ben alleen fanatiek als NL speelt, verder snap ik de ballen van voetbal). En zondag gaan we lekker nestelen en rommelen in de babykamer.

Hier nog tips wat mee te nemen aan eten naar het ziekenhuis? Dacht zelf aan wat muesli/notenrepen, energy drank voor manlief en snoepjes om op te sabbelen voor mezelf.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:00:04 #8
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600880
Ja As :@ Ik kan het altijd proberen.
Volgende week vrijdag zit ik bij de arts-assistent, die mag daar sowieso niks over zeggen geloof ik. Dan de keer daarop maar bij de "echte" gyn. Sowieso is het beleid in dit ziekenhuis geloof ik om met 41 weken in te leiden.

Ja Pardijntje, hoe is het?
Ik zat gister aan de Nutridrink en moest aan je denken!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:01:55 #9
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600927
Lunta, da's voldoende hoor! Sowieso zul je zelf weinig trek hebben, de maaltijden die je in het ziekenhuis krijgt zal je man wel lekker op kunnen eten. En als je pech hebt dan kots je alles er tijdens de weeën gewoon weer uit ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:02:35 #10
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112600947
En na de bevalling is er.... beschuit met muisjes!
pi_112600971
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Lunta misschien wat kleingeld voor in de automaat.
Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
pi_112601003
Dat was overigens in het oude maasstad, weet niet naar welk ziekenhuis jij gaat.
  Forum Admin vrijdag 8 juni 2012 @ 09:07:03 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_112601021
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:04 schreef As1981 het volgende:
Daar hoef je toch die smiley niet voor neer te zetten. kan het me wel voorstellen. bespreken kan geen kwaad toch.

Lunta misschien wat kleingeld voor in de automaat.
Hadden wij niet bij ons en de kantine was niet open in de nacht. Het beleid was dat er geen eten is voor de partner. Gelukkig maakte ze voor ons een uitzondering en kreeg mijn man een boterham.
Hier in het zkh zijn er juist wel maaltijden voor de partner in de verloskamer (maar wat kleingeld is geen overbodige luxe).

Mijn vriendin mocht vannacht nog een nachtje extra blijven ter observatie van de harde buiken, hoe wel ik het idee hebt dat het minder is geworden. Hopelijk mag ze vandaag wel naar huis.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_112601055
Zo zie je elk ziekenhuis is anders. ik duim mee dat ze vandaag mee mag naar huis.
pi_112601145
Meld. Vannacht weer wat beter geslapen gelukkig :) Wel veel rare dromen gehad.

Lunta 37 weken! Rotterdam is inderdaad niet ver weg, wat grappig!
En Kersjes 35! Nog even meid.. Je bent er bijna :*

Bij ons zijn er ook maaltijden voor de partner in de verloskamer :) Maar kleingeld is inderdaad wel een fijne tip. Verder ga ik ook mueslirepen op het boodschappenlijstje zetten. En ik dacht zelf ook aan krentenbollen ofzo. Zeker ook omdat de inleiding nog wel even kan duren hier..

Echt grote plannen hebben we niet dit weekend, nog even met z'n tweetjes samen ergens (uitgebreid) lunchen en dan nog wat puntjes op de i in de babykamer (luieremmer uitpakken etc) en ik wil dat mn lief de vloer nog even dweilt. En dan is het echt klaar :D
Ik vind het wel enorm spannend allemaal hoor :@

Oh, en mijn oma wil een Stokke Tripp Trapp voor ons kopen, of nouja, voor de baby, als cadeautje :D Ben ik echt heel blij mee! :D
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112601274
Kersjes, hihihi, slim gedacht, ik kan natuurlijk altijd bestellingen doen bij manlief als ik echt ergens heel erg trek in krijg. Swirls ofzo ;) (Beste uitvinding in ziekenhuis ever, een Swirls).

As, oe, kleingeld is ook een goede! Ik hoor wel meer over geen eten voor de partner, maar waarom zetten ze dat dan niet op de lijst met wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis? Wij gaan naar het Erasmus Sophia. Man neemt maandag geen brood mee, en kijkt hoe het loopt, hij is waarschijnlijk toch te nerveus om iets te eten ;) Toen we er waren voor controles in het weekend kreeg hij ook brood, en de hamburgers in de kantine vindt hij erg lekker, misschien gokt hij op geen eten en gaat hij daar zitten snaaien ;)

Pharkus, hopen dat ze naar huis mag, zou fijn zijn! :Y

Marjolijntje, hier hebben wel drie verloskundigen me op het hart gedrukt dat het gemakkelijk drie, vier dagen kan duren. Dus of ik genoeg vermaakt meenam, zeker als ik een ruggenprik wilde.
Wij hebben een Dapper gekocht toen ze voor de helft van het geld op groupon stonden, ook heel blij mee :D
pi_112601276
Haha kan ik me voorstellen marjolijn!
Lijkt.mij een gek idee dat inleiden.

Hier was er wel eten voor de partner op de verloskamer. Althans mijn vriend kreeg ook gewoon ontbijt ;)
Maar dat was na de bevalling, volgens.mij kreeg mn zwager ook eten tijdens.de inleiding van mn zus, maar dat weet k niet zeker meer.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:20:06 #18
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112601346
Wij zijn de hele tijd gefaciliteerd met eten en drinken in de verloskamers.
pi_112601455
Hier geen idee. Die 2 keer in het ziekenhuis waren beide rond 3 uur 's nachts. Had wel geluk dat mijn lief geen beschuit met muisjes lust. Dus had ik dubbel :Y)
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112601476
Misschien was het hier wel een uitzondering dan. Geen idee hoe het nu is. Hier tijdens de bevalling ook geen trek in eten gehad hoor, beide niet. Maar na een nacht hard werken was die boterham toch wel lekker.
pi_112601556
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
Maar idd.toen alles.achter de rug was was iets eten wel fijn :D
pi_112601730
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Trek had k ook niet. Heb amper gedronken, alles wat k dronk kwam er toch weer uit :')
En vooral veel drinken zodat je snel moest plassen en naar huis mocht :P
pi_112601762
Ik moest 24 uur blijven ivm vaccuumpomp bij Floris :D
Of.nou ja eigenlijk 12 uur, maar kinderarts vond 24 uur beter (anders s avonds naar huis)
pi_112601879
Son, kijk dat is ook weer nuttige informatie. Ze kunnen bij mij geen schatting doen hoe lang we moeten blijven, maar ik heb grote kans op een pomp, dus dan is het sowieso niet meteen naar huis.
pi_112602090
Mijn eigen verloskundige zei dat ik er ook rekening mee moest houden dat ik nog 24 uur moest blijven in verband met mijn bloeddruk, dus we gaan het wel zien. Ik heb in ieder geval tijdschriften, een boek en mn ipad in mn ziekenhuistas zitten. En ik kan altijd mijn lief of mijn ouders vragen om nog iets op te halen van thuis.
En dat het meerdere dagen kon duren is hier ook verteld ja, zeker omdat ze eerst met die tabletten moeten gaan beginnen. Als het alleen een infuus was geweest, had ik maandag mn kindje ook al gehad.

Moet trouwens het papier van de erkenning ook mee naar het ziekenhuis? En ik vind het ook moeilijk wat mijn lief moet, hij gaat mee naar de opname, maar als het dan nog meerdere dagen kan duren, lijkt het me handiger dat hij gewoon gaat werken. Maarja, zijn werk is ook weer niet echt om de hoek (1,5 uur reistijd..) Ik vind het lastig. Uiteraard is ie wel goed mobiel bereikbaar en kan hij direct weg als het nodig is.
pi_112602134
Ik zou bewijs van erkenning wel meenemen. Dan kan je vriend meteen op het ziekenhuis de kleine aangeven.
pi_112602201
Ja, papieren zou ik meenemen! En wil hij er niet gewoon bij zijn? Die van mij mag van 9 tot 9 bij me zijn, maar ik heb al gezegd dat ik hem er waarschijnlijk tussendoor gewoon uit schop. Wij nemen een laptop mee met series (heb ik me heel erg voor moeten inhouden, om niet het nieuwe seizoen GoT te kijken). Maar ook mijn tablet gaat mee, dat werkt wat fijner in een bed. En mijn breiwerk natuurlijk ook, dat dekentje moet en zal af :P
pi_112602246
Nauwelijks bijgelezen, maar Bijtje: gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_112602302
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:43 schreef Lunta het volgende:
Son, kijk dat is ook weer nuttige informatie. Ze kunnen bij mij geen schatting doen hoe lang we moeten blijven, maar ik heb grote kans op een pomp, dus dan is het sowieso niet meteen naar huis.
Dat kan ook weer verschillend zijn geloof k. Althans ik weet dat gerbera na de.pomp wel redelijk snel naar.huis mocht, maar uiteindelijk moest blijven/bleef omdat ze duizelig oid was.

Maar hier is voor.de pomp besloten omdat zn hartslag al tijdens.de ontsluitingsweeen wegviel. Niet omdat de uitdrijving niet vorderde. Daarom had ie ook niet zo'n beste start (en redelijk wat tracties.ook, vk's waren ook onder de indruk, zelfs dit keer bij de intake ;)), dus denk dat dat ook wel meespeelde bij mn opname.
pi_112602380
Sofie is ook met de pomp geboren, en als alles volgens planning was gegaan, dan had ik ook snel naar huis gemogen. Alleen ging het niet helemaal zo (bloeddruk en fluxus), dus toch nog 2 dagen moeten blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door kaatjejannie op 08-06-2012 10:47:12 ]
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:02:56 #31
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112602397
Wij moesten sowieso 24 uur blijven door pomp, hoge bloeddruk (wist ik op voorhand) en fluxus. Hij is op woensdag om 18.02 geboren dus we hoorden al vrij snel dat we niet eerder thuis zouden zijn dan vrijdag.

Uiteindelijk werd het langer door opname op de kinderafdeling maar dat is weer een ander verhaal.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:24:24 #32
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_112603133
Bijtje, ik lees nu pas dat je jongens zijn geboren, gefeliciteerd! :* Wat snel, nog sneller dan je eerste bevalling of niet? Hoe vindt je dochter haar twee broertjes? En hoe gaat het met jou en je zoons? Geniet ze!
pi_112603243
:* voor iedereen die hem nodig heeft.

Kom ik even gewoon blij zijn, ik heb ineens een roze wolkje gevonden O+ (goed moment om boodschappen te gaan doen en ongetwijfeld ontzettend nat te regenen oO< )
pi_112603515
Hier ook pomp, en als ik op mijn benen had kunnen staan :P mocht ik 2 uur na de bevalling gewoon naar huis.. maar met een HB van 4.nogwat ging dat niet zo lekker, dus daarom nachtje gebleven.. vond ik achteraf helemaal niet erg!

Oh jongens, na vandaag heb ik verlof O+ O+ :D :')
pi_112603542
Ophelia :D lekker van genieten :D
pi_112603843
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Sonnetje85 het volgende:
Same here. Ik heb wel af en toe kleine slokjes genomen, zodat ik niet uit zou drogen. Na de bevalling heb ik toen wel 3 liter gedronken en ben toen tig keer wezen plassen (ze hadden alleen koud water in het zkh en dat was kkkkkoud in november!). Vanwege hoge bloeddruk en vacuumpomp moest ik ook langer in het zkh blijven (12 uur).

Eten wilde ik niet omdat ik bang was dat het eruit zou komen. Voor de nodige energie heb ik toen wat dextro energie genomen. Was wel blij dat ik dat mee had genomen!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_112604027
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:56 schreef Lunta het volgende:
Ja, papieren zou ik meenemen! En wil hij er niet gewoon bij zijn? Die van mij mag van 9 tot 9 bij me zijn, maar ik heb al gezegd dat ik hem er waarschijnlijk tussendoor gewoon uit schop. Wij nemen een laptop mee met series (heb ik me heel erg voor moeten inhouden, om niet het nieuwe seizoen GoT te kijken). Maar ook mijn tablet gaat mee, dat werkt wat fijner in een bed. En mijn breiwerk natuurlijk ook, dat dekentje moet en zal af :P
Hij wil er er bij zijn hoor! Maar hij moet sowieso van de afdeling af tussen 13:00 en 15:00, verplichte rusttijd en dan mag er echt geen bezoek zijn. En als het nog 3-4 dagen gaat duren dan is dat ook wel weer heel erg lang.. We weten het nog niet goed.
Papieren gaan mee dan :) Al geloof ik dat je bij ons in het ziekenhuis geen aangifte kunt doen, helaas.
pi_112604040
Ik kon niet plassen na de bevalling :D wat ik ook deed, en mijn blaas was inmiddels hugeeeee dus ik kreeg een katheter. Helemaal niet erg, want voor het eerst een hele nacht kunnen blijven liggen na 9 maanden elk uur eruit 's nachts was heeeeeeel welkom O+
pi_112604505
Hmm Gerbera misschien wil/kan jij dan mijn vraag ook wel beantwoorden want ik ben een beetje nieuwsgierig hoe het voelt als ze zo'n katheter inzetten. Doet het pijn, voel je uberhaupt iets? Als je niet wilt beantwoorden begrijp ik dat hoor :*

Sinds de voorlichting die ik laatst in het ziekenhuis heb gehad ben ik helemaal om v.w.b. ruggenprik, was daar eerst echt panisch voor maar da's gelukkig gezakt. Maar ik zit nog met die katheter in mijn maag die je er als cadeau bij krijgt.
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 11:04:05 #40
5428 crew  miss_sly
pi_112604601
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm Gerbera misschien wil/kan jij dan mijn vraag ook wel beantwoorden want ik ben een beetje nieuwsgierig hoe het voelt als ze zo'n katheter inzetten. Doet het pijn, voel je uberhaupt iets? Als je niet wilt beantwoorden begrijp ik dat hoor :*

Sinds de voorlichting die ik laatst in het ziekenhuis heb gehad ben ik helemaal om v.w.b. ruggenprik, was daar eerst echt panisch voor maar da's gelukkig gezakt. Maar ik zit nog met die katheter in mijn maag die je er als cadeau bij krijgt.
Ik heb tijdens de bevalling ook een katheter gehad en heb er helemaal niets van gemerkt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:04:10 #41
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112604608
twinkle, bij mij werd de katheter na de ruggeprik gezet.
pi_112604623
Ze hebben vlak voor het persen een katheter gezet zodat de blaas goed leeg was en die was niet zo fijn... maar dan staat je hele onderkant ( :+ ) al op standje richting persen ;) dus dat vond ik niet onlogisch en het was verder ook niet storend... die haalden ze er direct daarna weer uit en dat was het..

De Katheter die ik later kreeg (die ook de nacht bleef zitten) voelde ik helemaal niks van :)
pi_112604676
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:04 schreef Kyara het volgende:
twinkle, bij mij werd de katheter na de ruggeprik gezet.
Bij mij ook. Ik vond het een ongemakkelijk gevoel, maar pijn is een te groot woord.
pi_112604781
Niks om bang voor te zijn dus begrjip ik? :)
Ik zal eens wat googlen om te kijken hoe ze zo'n ding eigenlijk zetten want dat heb ik ook nooit begrepen. Heb nu nog zoiets van: 'Dat past toch nooit?' :+

Thanks!
pi_112604874
Bijtje, gefeliciteerd met je jongens!!

Ik zit ook te twijfelen of ik straks thuis of in het ziekenhuis wil bevallen.
En ook of ik uberhaupt een ruggeprik etc zou willen. Vind het allemaal best wel eng. Ruggeprik etc vind ik dan zelfs enger dan bevallen.

Zoals ik me nu voel zou ik liever thuis bevallen, vertrouwd in mijn eigen omgeving. En niet dat circus aan mijn bed, dat is een beetje de voorstelling die ik krijg bij het ziekenhuis.

Bij hoeveel weken ga je hierover eigenlijk met je vk in gesprek?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:12:39 #46
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112604954
Kwisted, je mag tijdens je bevalling nog beslissen of je thuis blijft of toch naar het ziekenhuis wilt (tenzij je medisch bent natuurlijk).

Wij hadden een bevallingsgesprek rond de 36 weken geloof ik.

Ruggeprik is doodeng als je er zo over na denkt. Als je midden in een bevalling zit dan is het peace of cake. Bij mij hebben ze hem midden in een wee gezet en ik heb er echt niks van gevoeld.
pi_112604971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Niks om bang voor te zijn dus begrjip ik? :)
Ik zal eens wat googlen om te kijken hoe ze zo'n ding eigenlijk zetten want dat heb ik ook nooit begrepen. Heb nu nog zoiets van: 'Dat past toch nooit?' :+

Thanks!
Uhm... als er iets niet past dan is dat het hoofd van je kind... :D

Kwisted, wat vind je eng aan een ruggenprik?
pi_112605108
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor naalden ofzo, en eigenlijk ook niet voor pijn. Maar een naald tussen mijn ruggewervels vind ik toch zo'n akelig idee :{
pi_112605154
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor naalden ofzo, en eigenlijk ook niet voor pijn. Maar een naald tussen mijn ruggewervels vind ik toch zo'n akelig idee :{
Die naald zit er maar heel even hoor! Ze laten een heel dun slangetje zitten, geen hele naald :D
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:19:33 #50
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112605190
Kwisted, ik zag als een berg op tegen de ruggeprik (overigens, eigenlijk tegen alles wat bij de ks kwam kijken!).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is mij echt 100% meegevallen. Ik dacht ook dat ik niet zou kunnen ontspannen voor de prik, maar de mensen op de ok bij ons waren zoooo lief en eigenlijk ging het vanzelf, ik heb er weinig tot niks van gevoeld!
pi_112605231
Volgende week waarschijnlijk allemaal versie babies O+

Hier moest ik ook best nog lang in het ziekenhuis blijven omdat het me niet lukte om te plassen :')
Pakjes frisdrank waren trouwens wel erg prettig om uit een rietje te drinken.
Volgende controle gaan we het bevallingsplan bespreken hier, ben dan 37 weken. Heb al wel allerlei folders meegekregen. Heb alleen beschuit met muisjes gehad in het ziekenhuis verder niets, maar dat kwam ook omdat ik er midden in de nacht was.

Ik ga weer voor de pethedine als ik het niet meer trek, ruggeprik vind ik ook een beetje een eng idee. Al heb ik van veel meiden gehoord dat je hier echt nauwelijks wat van voelt.

Ik ben al een paar dagen snotverkouden, opgezette klieren en koortsig. Heel irritant. VK heeft me aangeraden om wel paracetamol te slikken anders zou de koorts misschien weeeen kunnen opwekken. Gister controle gehad, alles was verder goed en kindje lag vast in bekken. Sinds deze week ben ik ook standaard s'nachts om 4.00 uur wakker omdat ik naar de wc moet en kindje ook wakker is..
pi_112605420
Hebben ze geen Remifentanil in jullie ziekenhuis Mereltje?

Ik heb tijdens de bevalling dus Remifentanil gehad en daar teken ik zo weer voor :D Ik heb laatst bij mijn opname een Pethidine prik gehad en dat was niet onaangenaam, maar het idee als het dan heel snel gaat ineens en je kindje dus last kan hebben van de Pethidine (wat het niet heeft van de Remifentanil) staat me wat tegen....
pi_112605511
uhm en nog een vraagje trouwens :P

Hoe lang blijven je borsten nog doorgroeien?? Ik vind ze nu wel groot genoeg eigenlijk, en ben 25 weken.

Al die medicatie-namen die ik nu lees. Is dat verdoving wat door een infuus wordt gegeven ofzo?
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:30:52 #54
348178 NotTheSame
pi_112605683
Kwisted:
Misschien heb je hier wat aan?
Folder van het Slotervaart over soorten pijnstillers en de uitwerking.
pi_112605686
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:25 schreef Gerberaatje het volgende:
Hebben ze geen Remifentanil in jullie ziekenhuis Mereltje?

Ik heb tijdens de bevalling dus Remifentanil gehad en daar teken ik zo weer voor :D Ik heb laatst bij mijn opname een Pethidine prik gehad en dat was niet onaangenaam, maar het idee als het dan heel snel gaat ineens en je kindje dus last kan hebben van de Pethidine (wat het niet heeft van de Remifentanil) staat me wat tegen....
Dat hebben ze bij ons niet in het ziekenhuis. Ruggeprik vind ik dan weer een stapje verder in pijnstilling. Weet wel dat ons kindje wel een beetje last heeft gehad van de Pethedine, maar ze houden het allemaal goed in de gaten. Toen het geboren is was ze niet suf ofzo.. ik begin zo langzamerhand zo benieuwd te worden of we een meisje of jongen krijgen ..
pi_112605717
Remifentanil hebben ze niet in het ziekenhuis waar ik wil bevallen, want dat wilde ik eerst ook (als ik voor pijnstilling zou kiezen). Maar dat had er ook mee te maken dat ik onwijs bang voor die ruggenprik was, net als Kwisted. Het idee dat ze zo'n ding in je ruggenmerg zetten .. Brrr

Maar blijkbaar is er een verschil tussen een 'gewone' ruggenprik en een ruggenprik die ze zetten voor een keizersnede. Middels een plaatje hebben ze dat ook aan ons laten zien toen met de voorlichting.

Je hebt epiduraal (bij een 'normale' bevalling) en spinaal (keizersnee) als ik het goed heb. Eerst wordt je huid schijnbaar ook verdoofd met iets waardoor je het zetten van de prik helemaal niet of nauwelijks voelt.

Waar ik vooral bang voor was, was dat ik zou stoppen met adem halen omdat de prik te hoog is gezet. Maar bij een epidurale is die kans vele malen kleiner.

Kwisted misschien helpt het als je je er meer in verdiept? (mocht je dat nog niet gedaan hebben tenminste). Dat zou een deel van je angst misschien weg kunnen nemen?
pi_112605922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:30 schreef NotTheSame het volgende:
Kwisted:
Misschien heb je hier wat aan?
Folder van het Slotervaart over soorten pijnstillers en de uitwerking.
ja bedankt! Heb het gelezen.

Hmm als ik dat zo lees allemaal, met name de nadelige effecten, hoop ik dat ik het zonder ook aan kan. Vroeger deden vrouwen het toch ook zonder.. :? Ik krijg vast oerkrachten als ik beval :P
pi_112605959
Een epiduraal kan overigens ook gebruikt worden bij een keizersnede, dan toppen ze hem af en is hij sterk genoeg om mee te opereren. Het klinkt allemaal eng, maar ik kies zonder twijfel voor een ruggenprik als het nodig is. :Y
pi_112605988
En zo is het Kwisted! Vertrouwen in je eigen kunnen en lichaam is het allerbelangrijkste in deze. :Y
Het is voor iedereen anders en je moet gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt!
pi_112606081
weetje waar ik ook een beetje over twijfel.. Ik zou wel thuis willen bevallen, maar het is ontzettend gehorig hier in huis. Is het nou echt zo dat je gaat schreeuwen enzo? :? :? :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:40:24 #61
348178 NotTheSame
pi_112606093
Twinkle, dat heb je goed. Bij een epiduraal worden de motorische zenuwen niet verdoofd, bij een spinaal wel. Dus bij een epiduraal kun je zelf nog persen, bij eens spinaal niet.
Ik had overigens een spinaal. En ik had voor het eerst in m'n leven echt warme voeten toen ze em gezet hadden :') (door de verdovingsvloeistof)! Maar ik heb wel m'n sokken aangehouden op de operatietafel :') !
pi_112606819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:40 schreef Kwisted het volgende:
weetje waar ik ook een beetje over twijfel.. Ik zou wel thuis willen bevallen, maar het is ontzettend gehorig hier in huis. Is het nou echt zo dat je gaat schreeuwen enzo? :? :? :P
Dat is verschillend per persoon, maar als je gaat schreeuwen zal het je op dat moment weinig boeien :+ en je buren weten als het goed is tegen die tijd wel dat de baby eraan zit te komen :D dus die zullen dan ook niet heel raar opkijken ;)
pi_112606925
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Dat hebben ze bij ons niet in het ziekenhuis. Ruggeprik vind ik dan weer een stapje verder in pijnstilling. Weet wel dat ons kindje wel een beetje last heeft gehad van de Pethedine, maar ze houden het allemaal goed in de gaten. Toen het geboren is was ze niet suf ofzo.. ik begin zo langzamerhand zo benieuwd te worden of we een meisje of jongen krijgen ..
Natuurlijk :Y ze houden het allemaal goed in de gaten en als er geen andere mogelijkheid is tussen niets en ruggeprik zou ik er ook zo voor kiezen :Y

Ruggeprik was mij ook een stap te ver, máár als mijn bevalling langer had geduurd had ik er vast om gevraagd :+
pi_112607030
Dat zou echt het laatste zijn waar ik me druk om zou maken Kwisted. Kan jou het schelen :+

Ik heb gezegd dat ik, als ik het echt echt echt niet meer trek, voor een ruggeprik ga. Vind ik ook eng en liever zonder, maar ik bedacht me dat ik daar op dat moment vast niet meer aan denk... Pethidine wil ik niet en Remifentanil wist ik ook al niet zo zeker i.v.m. eventuele effecten op de ademhaling, waar ik toch al moeite mee heb om die onder controle te houden. Of is dat onzin?
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_112607331
Lees toevallig iets over pijnstilling,

Heb pethadine gekregen omdat ik moest wachten op de ruggeprik (wilde eerst geen pethadine maar rug & buikweeën tegelijk waren geen pretje)

Ik had er wel meer rust door en de rugweeën voelde ik niet meer.

Toen een ruggeprik.. Die was 2x verkeerd gezet, alleen m'n rug en billen waren verdoofd :+ en het 1e uur persen geen persweeën gevoeld. (lastig persen..)

Tot zover de pijnstilling dus..

Kwisted
Borsten worden nog veel groter als je borstvoeding gaat geven :9
pi_112607421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:40 schreef Kwisted het volgende:
Ik maakte wel 'geluid' toen ik persweeën had. Maar qua hardheid van geluid valt het wel mee, het is meer de heftigheid van dat je de weeën niet kunt tegenhouden en je lichaam neemt het over.

Het kan je echt niets schelen of je geluid maakt, poept of wat dan ook.

Het enige wat je wilt is je kleine mupje O+
pi_112607455
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:02 schreef clauwheee het volgende:
Dat zou echt het laatste zijn waar ik me druk om zou maken Kwisted. Kan jou het schelen :+

Ik heb gezegd dat ik, als ik het echt echt echt niet meer trek, voor een ruggeprik ga. Vind ik ook eng en liever zonder, maar ik bedacht me dat ik daar op dat moment vast niet meer aan denk... Pethidine wil ik niet en Remifentanil wist ik ook al niet zo zeker i.v.m. eventuele effecten op de ademhaling, waar ik toch al moeite mee heb om die onder controle te houden. Of is dat onzin?
Hier geen enkel effect op mijn ademhaling (de remifentanil..) ja die werd er rustiger door :+ omdat de weeën heel snel op elkaar kwamen en ik sowieso de rust in mijn ademhaling al niet meer had ff!

Ik heb er niet van gehoord ook dat het effect op je ademhaling zou kunnen hebben? Van Pethidine weet ik dat het wel effect op de ademhaling van je kindje kan hebben (en nog andere dingen, zoals suffigheid enzo) als die vrij vlot na het geven van de prik wordt geboren. Máár je bent dan in het ziekenhuis en dat houden ze dan echt wel goed in de gaten :Y

Nog een verschil met remifentanil is dat zodra de remifentanil pomp uit gaat het binnen no time uitgewerkt is. Pethidine werkt tussen de 2-4 uur (en kan daarna nog wat doorwerken) dus als het ineens wel vlot gaat kun je daar nog wat 'last' van hebben...
pi_112607489
Ik heb Remifentanil (dat is zo'n pompje toch?) gehad tijdens de bevalling (toen ik wee opwekkers kreeg) en dat was super. Het haalde de scherpe randjes er vanaf. Ben nu heel benieuwd hoe deze bevalling zou gaan verlopen. Maar deze zal nog wel even blijven zitten.
pi_112607548
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:12 schreef Gerberaatje het volgende:

Ik heb er niet van gehoord ook dat het effect op je ademhaling zou kunnen hebben?
Volgens de folder van de KNOV is er een kleine kans op ademstilstand bij de moeder. Maar goed, iedere vorm van pijnbestrijding heeft zijn eigen kleine kansen op ernstige bijwerkingen.
pi_112607603
Oh ok! Kun je nagaan :+ zo ver had ik me nog niet eens ingelezen (destijds dus ook al niet :'))
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:19:34 #71
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112607769
Bij mijn eerste bevalling moest ik bijna 7 uur wachten op de ruggenprik :X
In de tussentijd Pethidine gekregen, maar dat had totaal geen effect.
De 2e bevalling zonder pijnstilling gedaan, maar die ging gelukkig ook een stuk sneller.
Ik zal nooit die verpleegkundige vergeten die zei dat de baby echt wel tijdens haar dienst zou komen toen we pas 2 uur in het ziekenhuis waren. Manlief en ik geloofden er geen bal van, maar ze had gelijk gekregen :Y
Wat een contrast met die eerste horror-bevalling. Die toffe co-assistent die een feestje had en ruim 4 uur na afloop van zijn dienst pas wegging omdat hij er al zo lang bij was geweest en nu wel de grande finale wilde meemaken :D
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:21:26 #72
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112607849
Ervaren dames, hebben jullie er ook zo'n zin in? ;)
pi_112607885
Ik hoop echt echt echt dat ik deze allerlaatste keer gewoon weer lekker thuis kan blijven. Midden in de winter, huisje lekker warm, andere kinderen gewoon lekker slapen. En als die dan wakker worden hebben ze gewoon een broertje/zusje O+ Heerlijk lijkt me dat.
pi_112607919
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:21 schreef Kersjes het volgende:
Ervaren dames, hebben jullie er ook zo'n zin in? ;)
:Y ik heb er gewoon weer zin in O+
pi_112607927
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:15 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh ok! Kun je nagaan :+ zo ver had ik me nog niet eens ingelezen (destijds dus ook al niet :'))
Die folder is het enige wat ik tot nu toe heb gelezen. :D Ik hoop dat ik het zonder pijnbestrijding af kan maar ik moet er toch eens serieus naar gaan kijken.

Mijn kat is trouwens een enorme sadist. Komt als ik op mijn rug lig precies zo op me liggen dat ik hem er niet af kan tillen of duwen, enige manier om overeind te komen is dan een soort sit-up maar dat lukt dus niet zo goed meer :')
pi_112608031
Van je ademhaling klopt (kans is zeer klein). Je word volgens mij dan ook medisch als je zo'n pompje krijgt. En als het goed is word je ook gemonitord.

Tja zin in. Hmmm... Ik wil vooral dat het achter de rug is :)
pi_112608042
Oeh pijnstilling. Voor de bevalling wilde k eigenlijk geen pethidine. Tijdens.de bevalling wilde ik pijnstilling. Voor een ruggenprik was k al te ver (had toen 5cm ontsluiting). Andere optie was pethidine. Nou ik vond op dat moment alles prima :D
Moest daarvoor aan de ctg en toen bleek Floris dus te dippen in zn hartslag, waardoor k dus nooit pijnstilling gekregen heb.
Dat was rond half 5 dat ik aangaf het te willen en om kwart voor 8 is ie geboren. Achteraf dus blij dat k geen pethidine gehad heb.
pi_112608195
Ik vond het pompje trouwens wel super. Ik kon er lekker van ontspannen. Doordat en de wee opwekkers ging het echt super snel.
pi_112608197
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:22 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:Y ik heb er gewoon weer zin in O+
:D
Ik heb vooral zin in de baby ;)
En ik hoop dat de bevalling niet te snel gaat :')
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:29:15 #80
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608203
Haha Adesse, vooral dat :D

Son, ik kreeg hem dus wel bij 5 cm. Maar ik had toen al 17 uur heftige weeën en werd verdorie al die tijd in het ziekenhuis aan het lijntje gehouden: "De anesthesist komt zo bij je!" heb ik geloof ik wel 1000x moeten aanhoren :{
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:33:27 #81
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608384
Hier gaat het trouwens al een stuk beter weer. Mijn urine is nog wel weinig en donker, maar ik ben goed aan het eten en drinken en duizeligheid en hoofdpijn zijn ook bijna weg. Zoals het er nu naar uit ziet kan ik toch even mee naar de bruiloft van M's neef vanmiddag. Doe ik morgen wel weer rustig aan..
pi_112608397
Ja das denk k t verschil bij mij.
Mijn bevalling was rond 1 uur begonnen...was dus na 3,5 uur dat ik dat wilde :P mn vliezen waren nog.geen 2 uur daarvoor doorgeprikt. Weet ook niet precies de reden meer, alleen dat ie dat zei :') (en ik dacht, whatever, ik heb pijn en daar wil ik iets tegen)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:34:30 #83
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608427
De reden van het doorprikken van de vliezen bedoel je?
pi_112608511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:34 schreef Kersjes het volgende:
De reden van het doorprikken van de vliezen bedoel je?
De.reden dat ik geen ruggenprik kreeg :P
Staat er een beetje vaag.

Doorprikken van de vliezen deed de vk thuis.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:40:22 #85
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112608675
Ah, ok.

Hier zijn beide keren ook de vliezen doorgeprikt. En beide keren bleek ik als toilet gebruikt te zijn :P
Ik zou het dus echt heel bizar vinden als de bevalling nu beginnen zou met spontaan gebroken vliezen, lijkt me echt heeeeel raar!
pi_112608711
Adesse, ik ben sowieso al medisch :P dus dat maakt voor mij niets uit :D

Spontaan gebroken vliezen lijkt mij ook heeeeel gek!
pi_112608861
Als mijn vliezen maar niet op de slaapkamer breken. Daar ligt tapijt :'(
pi_112608871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:29 schreef adesse het volgende:
Ik vond het pompje trouwens wel super. Ik kon er lekker van ontspannen. Doordat en de wee opwekkers ging het echt super snel.
Je wordt toch bij iedere vorm van pijnbestrijding automatisch medisch?
Voor mij verder niet relevant want ik ben het al, vrijwillig, dat dan weer wel.
pi_112608901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Als mijn vliezen maar niet op de slaapkamer breken. Daar ligt tapijt :'(
Dat is juist extra veilig, kun je niet uitglijden ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:45:55 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112608939
kun je vrijwillig medisch zijn dan :?

(behalve dan in geval van pijnbestrijding)
pi_112608993
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef Kyara het volgende:
Bij uitzondering, ik mocht kiezen na de IUI. Of naar de verloskundige of bij de gyneacoloog blijven.
pi_112609035
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat is juist extra veilig, kun je niet uitglijden ;)
Ja maar hoe krijg je dat schoon!!

Wij liggen normaal op zolder maar dat mag niet. Dus er gaat straks een beval bed op de slaapkamer van Matthias.
pi_112609065
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:48 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja maar hoe krijg je dat schoon!!
Zou er een verzekering zijn die dat dekt? :D
pi_112609122
Haha dan nog. Alles ligt helemaal vastgeplakt. We zouden er niet blij van worden als alles eruit moest!!

Misschien valt het onder waterschade :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:53:58 #95
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112609271
waterschade _O-
pi_112609290
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:45 schreef Kyara het volgende:

(behalve dan in geval van pijnbestrijding)
Je bent sowieso vrij om te kiezen voor vlos of gyn, je bent dan alleen niet in dat geval meteen 'medisch'.. Als je vrijwillig voor de gyn kiest en hebt een normale zkh bevalling beval je alsnog poliklinisch. (dus ook je eigen bijdrage betaal je dan zeg maar). Alleen wordt er vaak gaandeweg wel 'iets' gevonden, waardoor je toch medisch wordt.
pi_112609381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:54 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je bent sowieso vrij om te kiezen voor vlos of gyn, je bent dan alleen niet in dat geval meteen 'medisch'.. Als je vrijwillig voor de gyn kiest en hebt een normale zkh bevalling beval je alsnog poliklinisch. (dus ook je eigen bijdrage betaal je dan zeg maar). Alleen wordt er vaak gaandeweg wel 'iets' gevonden, waardoor je toch medisch wordt.
Denk dat er van elke 10 bevallingen in het ziekenhuis bij 8 wel iets gevonden word dat het medisch word.
pi_112609443
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:16 schreef Kwisted het volgende:
Kan ik me helemaal voorstellen, oorspronkelijk wilde ik ook helemaal geen ruggenprik. Maar toen de ontsluiting een gebed onder einde leek te worden (te zwakke weeën) en ik weeënopwekkers moest krijgen en men mij daarbij direct een ruggenprik aanbod, vond ik het allang best. Dus uiteindelijk tot geprikt. Het viel enorm mee, het prikken deed geen pijn, het spul werkte perfect en ik heb geen bijwerkingen gehad. En gelukkig gaat het in verreweg de meeste gevallen zo, vertelde de anaesthesist.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:58:22 #99
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112609444
Ik mocht vorige keer halverwege de zwangerschap ook kiezen of ik bij de gyn wilde blijven of naar de vk wilde. Gekozen voor de gyn omdat ik dan verzekerd zou zijn om in het ziekenhuis van mijn keus te bevallen. In het ziekenhuis moest ik sowieso omdat ik GBS-draagster was en tijdens de bevalling 2 antibiotica-giften moest krijgen via infuus.
Binnenkort moet ik weer op GBS laten testen. Ik hoef het nu niet te hebben namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')