Ditquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:20 schreef Partyboy1991 het volgende:
Kan mij t schelen ik game wanneer ik wil en niemand heeft daar een fuck over te zeggen en ja ik ben gelukkig
mooi standaard antwoord op een situatie die zich overal kan plaatsvindenquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Er zijn weinig mannen die nog nooit gegamed hebben. En tegenwoordig ook steeds minder vrouwen. Dus is het per definitie slecht? Nee, absoluut niet. Kan het een obsessie worden en heeft het dan negatieve gevolgen? Ja.
Lolwhut. Speel dan ook geen sociale RPG's.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Als je niet uitkijkt ga je het boven je IRL contacten stellen en afbellen voor je werk/vrienden en zeggen dat je ziek bent omdat je de nieuwe raid niet wilt missen. Been there, done that.
Dat lijkt me ook niet nee.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:28 schreef dinosteen het volgende:
Ligt er aan hoe vaak en welk spel je speelt.
Zelf speel ik ongeveer 2-3x per week en in totaal niet meer dan 5 uur per week.
Geen problemen aan ondervonden.
Obsessies genoeg, maar een MMORPG heeft me gewoon nooit getrokken...quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:28 schreef Lokasenna het volgende:
Als je gevoelig bent voor obsessies, begin dan gewoon NOOIT aan een mmorpg.
Maar dat is een probleem bij alles.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:27 schreef Pwnicorn het volgende:
Er is gewoon balans nodig, en genoeg mensen die kunnen die balans niet vinden.
Mij ook niet tot ik er uit nieuwsgierigheid eentje ging spelen waar ik meteen een paar 'vrienden' maaktequote:Op donderdag 7 juni 2012 23:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Obsessies genoeg, maar een MMORPG heeft me gewoon nooit getrokken...
Precies!quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar dat is een probleem bij alles.
Werk, alcohol, drugs, vrije tijd, sporten enz...
Teveel is nooit goed.
Ja dat is met de meeste dingen die je 7 uur per dag doet denk ik zo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:29 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nee.
Maar met zo'n 7 uur per dag heeft dat wel echt veel invloed op je dagelijks leven.
Mijn hele leven zijn er wel dingen geweest die me 7 uur per dag kosten, ik ben nogal gevoelig voor dat soort dingen, ik heb gewoon tijdrovende hobby's nodig bij gebrek aan sociale vaardigheden etcquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:32 schreef dinosteen het volgende:
[..]
Ja dat is met de meeste dingen die je 7 uur per dag doet denk ik zo.
Misschien voor mensen die snel verslaafd raken volg gewoon de handleiding daar staat dat je 10-15 minuten rust moet nemen na het spelen.
mij eerst ook nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hier ook niet. Ik speel graag games (voornamelijk RPGs en adventures) maar doordeweeks eigenlijk nooit. Puur in het weekend. Dan kan ik soms een dag achter een game zitten maar doordeweeks vind ik het zonde van mijn weinige vrije tijd..quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
ik 3 jaar jammer genoegquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:39 schreef gogosweden het volgende:
[..]
mij eerst ook niet
Tot WOW
daarna 1.5 jaar van de wereld geweest, en op eens vond ik het geen reet aan meer
ik heb het nooit tot lvl 80 geschoptquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:41 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb nog steeds zo'n heimwee af en toe naar dat raiden enzo he
Of ingame evenementen met de hele kinship
Maar ook wel weer erg blij dat ik gestopt ben hoor.
Dat is wel kut dan. Ik ben blij dat ik er zo vroeg mee gestopt benquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:42 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
ik 3 jaar jammer genoeg, wel de een van de mooiste tijden gehad van mijn leven
.
Ik wil OF opgaan in een spelwereld OF tactisch uitgedaagd worden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:42 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Hier ook niet. Ik speel graag games (voornamelijk RPGs en adventures) maar doordeweeks eigenlijk nooit. Puur in het weekend. Dan kan ik soms een dag achter een game zitten maar doordeweeks vind ik het zonde van mijn weinige vrije tijd..
Ik zat niet in WoW, ik deed LotRO. Met 4 endgame charactersquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik heb het nooit tot lvl 80 geschopthad wel een erg succesvolle guild opgericht!
The Elite Horde Crew
zoek maar op de armory, bestaat nog steeds, 500+ members
Zolang je het met mate doet kan het welquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:47 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb wel veel minder werk de komende maanden, ik zou best wel een paar maandjes kunnen gaan gamen weer. Maar ik durf niet meer
Nouja ik was een tiener en stond er niet bij stil, mijn sociale contacten verdwenen en school skipte ik destijds vaak alleen maar omdat spel te spelenquote:Dat is wel kut dan. Ik ben blij dat ik er zo vroeg mee gestopt ben
ohquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zat niet in WoW, ik deed LotRO. Met 4 endgame characters
Ja, maar toen had ik een leven om te verneuken, nu heb ik eigenlijk nietsquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:49 schreef gogosweden het volgende:
[..]
oh
maar als je eenmaal gestopt bent kan je beter niet meer beginnen. want dan ben je terug bij af zegmaar
Tijd om daar iets aan te doen (al weet ik hoe tricky dat is als je dat betreft niets hebt om een begin mee te maken)quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, maar toen had ik een leven om te verneuken, nu heb ik eigenlijk niets
Geen vrienden en school tenminste.
Ik ga weer studeren in september. Tot die tijd sta ik in een dorp patat te bakken helaasquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijd om daar iets aan te doen (al weet ik hoe tricky dat is als je dat betreft niets hebt om een begin mee te maken)
Mijn vrienden wonen grotendeels ver weg en zijn te lui om zelf eens hier naar toe te komen tenzij ik ze expliciet uitnodig, en hier heb ik (nog) geen sociaal netwerk. Let's shake hands.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:00 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ga weer studeren in september. Tot die tijd sta ik in een dorp patat te bakken helaas
Alle mensen die ik er kende zitten op kamers in steden die niet in de buurt zijn. Het is een beetje lastig allemaal.
ongevraagd op de bonnefooi komen is ook niets hequote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mijn vrienden wonen grotendeels ver weg en zijn te lui om zelf eens hier naar toe te komen tenzij ik ze expliciet uitnodig, en hier heb ik (nog) geen sociaal netwerk. Let's shake hands.
Iets met om beurten initiatief nemen. Trein is voor hen even duur als voor mij.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ongevraagd op de bonnefooi komen is ook niets he
niet iedereen kan de kar trekken. soms moet je wat je wilt zelf maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Iets met om beurten initiatief nemen. Trein is voor hen even duur als voor mij.
Tja, de mijne vinden het blijkbaar zelfs teveel om me af en toe te bellen. Dat doe ik wel bij hen maar er komt nooit wat terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Iets met om beurten initiatief nemen. Trein is voor hen even duur als voor mij.
Hobby's verder? Heb ook 1,5 verkloot aan gamen. Gemenge gevoelens heb ik er over ik ben er wel door blijven zitten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tja, de mijne vinden het blijkbaar zelfs teveel om me af en toe te bellen. Dat doe ik wel bij hen maar er komt nooit wat terug.
Nauwelijks aanwezig. Ik hang rond op internet. Ik game niet eens meer maar het zou nuttiger zijn dan wat ik nu doe.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:37 schreef mrazura het volgende:
[..]
Hobby's verder? Heb ook 1,5 verkloot aan gamen. Gemenge gevoelens heb ik er over ik ben er wel door blijven zitten.
Ja dat niks doen is toch wel erg verslavend de tijd gaat ook zo snel dan. Zeker 's nachts voor je het weet is het alweer 2 uurquote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:39 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nauwelijks aanwezig. Ik hang rond op internet. Ik game niet eens meer maar het zou nuttiger zijn dan wat ik nu doe.
Wat ga je dan studeren? En bij wat voor kinship/server zat je? Ik heb jaren geleden redelijk veel gespeeld, bij de launch was dat toen, maar dat account is nu weg omdat ik het niet transformeerdequote:Op donderdag 7 juni 2012 23:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijd om daar iets aan te doen (al weet ik hoe tricky dat is als je dat betreft niets hebt om een begin mee te maken)
Als je de enige bent die zijn nek uitsteekt terwijl de rest zich beroept op zijn comfort-zone wordt je dat wel eens beu.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 01:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
niet iedereen kan de kar trekken. soms moet je wat je wilt zelf maken.
je moet duidelijker maken wat je van je vrienden verwacht. sowieso in iedere vriendengroep zijn er altijd 2 of 3 die de kar trekken en de rest volgt slaafsquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je de enige bent die zijn nek uitsteekt terwijl de rest zich beroept op zijn comfort-zone wordt je dat wel eens beu.
Dit dus. Er zijn maar weinig van mijn vrienden die mij zomaar bij hen thuis uitnodigen. Ikzelf doe dat meestal wel, hen uitnodigen. Voor feestjes enzo word ik wel altijd uitgenodigd maar voor gewoon een avond stappen ofzo moet ik altijd de opzet gevenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet duidelijker maken wat je van je vrienden verwacht. sowieso in iedere vriendengroep zijn er altijd 2 of 3 die de kar trekken en de rest volgt slaafs
Ik heb jaren geraid in WoW en nooit een verplichting gehad, learn2chooseaguild.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:47 schreef kahnus het volgende:
Het nare bij mmorpg is het gevoel hebben dat je verplicht wordt om te raiden, want zo niet, dan laat je de groep zitten. Ben blij dat ik geen mmorpg speel, het is simpelweg te verslavend (verschilt per individu ofc).
Inderdaad. Er kleven echt niet enkel nadelen aan wat anderen ons willen laten geloven. Niks mis met een potje Gears of wat niet al.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:51 schreef Murdera het volgende:
Goed voor je hand-oog coördinatie, algemene kennis, engels en de snelheid waarmee je hersenen links leggen.
Veel chirurgen moeten verplicht gamen, zodat ze een vastere hand krijgen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad. Er kleven echt niet enkel nadelen aan wat anderen ons willen laten geloven. Niks mis met een potje Gears of wat niet al.
Whut?quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Als je niet uitkijkt ga je het boven je IRL contacten stellen en afbellen voor je werk/vrienden en zeggen dat je ziek bent omdat je de nieuwe raid niet wilt missen. Been there, done that.
Als je even goed leest, staat er dat ik het gevoel kreeg dat ik moest raiden. Ik zat verder in een prima guild hoor met vooral irl vriendenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik heb jaren geraid in WoW en nooit een verplichting gehad, learn2chooseaguild.
Maar dat gevoel heb je jezelf opgelegd, de game of je guild niet, toch ?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:49 schreef kahnus het volgende:
[..]
Als je even goed leest, staat er dat ik het gevoel kreeg dat ik moest raiden. Ik zat verder in een prima guild hoor met vooral irl vrienden
Aardwetenschappen, ik zat op Eldar bij de Nederlandse kinship daar. Met F2P is het niet heel erg anders geworden, je moet alleen nu elke regio na the lone-lands kopen voor belachelijk veel puntenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 07:26 schreef MAHL het volgende:
[..]
Wat ga je dan studeren? En bij wat voor kinship/server zat je? Ik heb jaren geleden redelijk veel gespeeld, bij de launch was dat toen, maar dat account is nu weg omdat ik het niet transformeerdeNu zit ik erover te denken om het weer opnieuw te gaan spelen van de zomer, maar ik weet niet echt meer hoe alles werkt nu het F2P is enzo.
Zolang ze dan geen kettingzaag pakken vind ik alles bestquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Veel chirurgen moeten verplicht gamen, zodat ze een vastere hand krijgen.
Inderdaad, alleen lijken heel veel onderzoekers die conclusie al veel te voorbarig getrokken te hebben. Zolang je het verschil ziet tussen de realiteit en de fictieve wereld is er inderdaad niets aan de hand.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:28 schreef Murvgeslagen het volgende:
Als je een sociaal leven hebt en daarnaast regelmatig tot veel gamed is er geen man overboord, je moet alleen uitkijken als je heel erg weinig sociale contacten hebt, of die contacten er onder gaan leiden. De game kan dan dé wereld worden, get out and live the real life.
Klopt, veel te veel gamen is altijd een uitingsvorm van een al verkeerde situatie, geen oorzaak. Daar hoef je geen onderzoek voor te doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen lijken heel veel onderzoekers die conclusie al veel te voorbarig getrokken te hebben. Zolang je het verschil ziet tussen de realiteit en de fictieve wereld is er inderdaad niets aan de hand.
Ik ben samen met 2 anderen de helft die verder weg woont, maar het is ook een principe. Ik heb mijn relatie verbroken, ben verhuisd en woon alweer een tijdje alleen. Er zijn er pas twee langsgeweest.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet duidelijker maken wat je van je vrienden verwacht. sowieso in iedere vriendengroep zijn er altijd 2 of 3 die de kar trekken en de rest volgt slaafs
Precies. En als je het leuk vind om te doen zonder dat het een manie wordt is er niets aan de hand. Maar als je je letterlijk doodgamed dan is er toch wat meer aan de hand. Gelukkig komt dat niet zo heel vaak voor hier in NL.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:40 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Klopt, veel te veel gamen is altijd een uitingsvorm van een al verkeerde situatie, geen oorzaak. Daar hoef je geen onderzoek voor te doen.
Voor de een is het vluchten in de alcohol, de ander in de drugs, de ander in relatie na relatie na relatie, en de ander dus vluchten in een gamewereld (fantasiewereld) die je kan maken zoals je zelf wil. De meeste van die zaken zijn bij (behalve drugs) in normale mate heel gezond.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:47 schreef kahnus het volgende:
Dieptepunt was toch echt wel om 4uur snachts wekker zetten om vervolgens wat "herbs" te plukken voor potions![]()
Het nare bij mmorpg is het gevoel hebben dat je verplicht wordt om te raiden, want zo niet, dan laat je de groep zitten. Ben blij dat ik geen mmorpg speel, het is simpelweg te verslavend (verschilt per individu ofc).
quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:49 schreef CoolCat31 het volgende:
Nouja ik was een tiener en stond er niet bij stil, mijn sociale contacten verdwenen en school skipte ik destijds vaak alleen maar omdat spel te spelen.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:43 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik heb het nooit tot lvl 80 geschopthad wel een erg succesvolle guild opgericht!
The Elite Horde Crew
zoek maar op de armory, bestaat nog steeds, 500+ members
DIT zijn de gevolgen van gamen mensen! Je wordt een levenloze nerd die onbegrijpelijke posts op het fokforum slingert, ALS je er al uitkomt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:38 schreef Lokasenna het volgende:
Soms was het the Lord of the Rings hoofdstukken transscriberen in elfenschrift, soms de hele dag legpuzzels, maar niets gooide de boel zo overhoop als gamen
Ja want het is echt treurig inderdaad om een spelletje te spelen met andere mensen.....quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:52 schreef Silenus het volgende:
En dan te bedenken dat er nog steeds bleke paardenstaarten nu op hun zolderkamer met een of andere 'raid' (wtf dat ook is) bezig zijn. Als het niet zo ongelofelijk treurig zou zijn is het best om te lachen.
Nee inderdaad. Sommige vinden er zelfs de liefde van hun leven. En dat gun ik ze dan echt van harte, hoe raar het voor anderen ook kan klinken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:01 schreef PBateman1978 het volgende:
Het is natuurlijk maar een klein percentage dat ''24/7'' met zo'n MMORPG bezig is, het overgrote gedeelte houdt wel mate, en dan is er helemaal niets mis mee.
Toen ik nog speelde zijn er ook een paar stelletjes uit gekomen idd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Sommige vinden er zelfs de liefde van hun leven. En dat gun ik ze dan echt van harte, hoe raar het voor anderen ook kan klinken.
Tja als je via FOK! relaties kan krijgen ook via games imo. Ik zie ook niet in hoe raar dat dat is vergeleken met datingsites enzo.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:09 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Sommige vinden er zelfs de liefde van hun leven. En dat gun ik ze dan echt van harte, hoe raar het voor anderen ook kan klinken.
Dit ja, er zitten veel goede kanten aan gamen, maar net als bij alles moet je het gewoon niet te veel doen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:19 schreef ex het volgende:
Ach ik heb 7 jaar WoW gespeeldvanaf vanilla t/m WOTLK en vond het prima. Ik ging nog steeds uit, was nog steeds gewoon met school bezig etc ook gewoon een goede baan nu. Laatst nog een paar weken SWTOR gespeeld. Vond het toch wel weer lachen maar een beetje weinig mensen online.
Als er ooit nog is een goeie nieuwe MMORPG komt ga ik hem zonder problemen zo weer spelen en vind nu veel lol in Skyrim/Portal etc.
Niks mis mee zolang je het gewoon in balans hou. Woon gewoon samen, werk fulltime & heb een eigen bedrijf.. Lees ook nog steeds boeken en wandel veel met de hond en maak veel KM's op me fiets.
Het is maar hoe je er zelf mee om gaat, het hoeft nooit per definitie slecht te zijn.
Daarom, gamen kan nog heel vruchtbaar zijn ook!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:50 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Tja als je via FOK! relaties kan krijgen ook via games imo. Ik zie ook niet in hoe raar dat dat is vergeleken met datingsites enzo.
Ik denk dat de kans dat je een relatie krijgt door gamen redelijk klein is. Ik denk dat je met datingsites e.d. meer kans maakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daarom, gamen kan nog heel vruchtbaar zijn ook!
Was ook meer als grapquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat je een relatie krijgt door gamen redelijk klein is. Ik denk dat je met datingsites e.d. meer kans maakt.
Dat denk ik zelf ook, maar vind het niet vreemder dat je een relatie hebt via een game dan een relatie via datingsites. Vind het allebei niet echt vreemd hoor (zelf een relatie via FOK!)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans dat je een relatie krijgt door gamen redelijk klein is. Ik denk dat je met datingsites e.d. meer kans maakt.
dit dus.. ik kijk het wel eens mee als iemand anders het doet, maar ik zie er echt de lol niet van inquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het moet je ook liggen, anders is er inderdaad niks aan. En er zijn mensen die er alles voor overhebben om net dat ene wapen of voorwerp te bemachtigen... ook al gaat dat maanden duren.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dit dus.. ik kijk het wel eens mee als iemand anders het doet, maar ik zie er echt de lol niet van in![]()
gelukkigwant ik heb t gevoel dat ik verder best eens redelijk verslavingsgevoelig zou kunnen zijn
Daarom. En als je er toch goed in bent dan hoef je toch niet meteen geclassificeerd te worden als een nerd? Merk dat soms ook wel eens van mensen, dat ze gamers nerds vinden. En als je ze er dan mee confronteert krabbelen de lafaards meteen terug.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:24 schreef Comp_Lex het volgende:
Gamen is niet slecht net als soms een wijntje drinken ook niet slecht is.
Cocaine snuiven om een nacht door te halen met gamen, dan heb je idd geen grenzen meer.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:09 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Interessant topic, nog niet heel lang geleden vaak verslaafd geweest aan zombies in Cod waw, daarbij ook nog eens vaak met maten aan de alcohol en coke gezeten tijdens het gamen.. Tel alles daarbij op en dan kun je praten dat je van 10 tot 10 sochtends zwaar aan de ps3/xbox hing helemaal strak van de coke en ook nog eens agressief werd.
Dus uitkijken met die shit
Want overmatig alcohol en drugs gebruik is in andere omstandigheden wel verstandig? Nee, daar leidt het ook te vaak naar agressiviteit en voer je geen flikker uit, dat heeft echt niets met gamen te maken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:19 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Dat bedoel ik dus.. het snuiven deden we al, toen kwam die game verslaving, nou geloof me je denkt dan serieus dat je heel veel meemaakt (in de nepwereld om het zo te noemen), terwijl je geen flikker uitvoert en hele nacht strak aan het gamen bent.. En IRL zwaar agressief word.
Zoals ik al zei, uitkijken vooral met alcohol en drugs met het gamen
Overdaad schaad sowieso.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Want overmatig alcohol en drugs gebruik is in andere omstandigheden wel verstandig? Nee, daar leidt het ook te vaak naar agressiviteit en voer je geen flikker uit, dat heeft echt niets met gamen te maken.
Ongeacht wat je doet. Als je 6 liter water drinkt dan ga je dood.quote:
Uitkijken met jou zul je bedoelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:09 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Interessant topic, nog niet heel lang geleden vaak verslaafd geweest aan zombies in Cod waw, daarbij ook nog eens vaak met maten aan de alcohol en coke gezeten tijdens het gamen.. Tel alles daarbij op en dan kun je praten dat je van 10 tot 10 sochtends zwaar aan de ps3/xbox hing helemaal strak van de coke en ook nog eens agressief werd.
84 kilo chocola eten is ook dodelijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:06 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ongeacht wat je doet. Als je 6 liter water drinkt dan ga je dood.
Speel nu vooral de DMC HD Collection op de 360. Ben bezig met DMC2 (het zwarte schaap, toch vermakelijke gamequote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:15 schreef popolon het volgende:
Uurtje of twee per dag, hangt ervan af ook. Kan drie uur zijn maar ook een dag helemaal niks.
Persoonlijk zie ik geen enkel probleem.
World of Tanks is op dit moment erg in trek in mijn huis.
En voor die punten moet je weer betalen zeker? Dus het is eigenlijk helemaal niet meer F2Pquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Aardwetenschappen, ik zat op Eldar bij de Nederlandse kinship daar. Met F2P is het niet heel erg anders geworden, je moet alleen nu elke regio na the lone-lands kopen voor belachelijk veel punten
Betalend ga je in elk geval wel heel veel sneller, en je kunt sneller travellen enzo.
Hoog elitair gelul gehaltequote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
DIT zijn de gevolgen van gamen mensen! Je wordt een levenloze nerd die onbegrijpelijke posts op het fokforum slingert, ALS je er al uitkomt.![]()
En dan te bedenken dat er nog steeds bleke paardenstaarten nu op hun zolderkamer met een of andere 'raid' (wtf dat ook is) bezig zijn. Als het niet zo ongelofelijk treurig zou zijn is het best om te lachen.
Dat ligt eraan, als je je bij een groep mensen uit je eigen land weet aan te sluiten is de kans nog niet eens zo klein denk ik.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:02 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Levenloze nerd was ik al voor het gamen hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:52 schreef Silenus het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
DIT zijn de gevolgen van gamen mensen! Je wordt een levenloze nerd die onbegrijpelijke posts op het fokforum slingert, ALS je er al uitkomt.![]()
Toch 2 jaar WoW gedaan, maar zover als wat jij zegt kwam het toch nietquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Tja, dat raiden was maar af en toe en dan wil je er toch bij zijn, vooral bij nieuwe contentquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:10 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Toch 2 jaar WoW gedaan, maar zover als wat jij zegt kwam het toch niet. Kan zijn omdat ik ook helemaal niks om dat raiden gaf
2 vrienden van mij zijn er wel erg mee bezig geweest, van 16.00 tot 01.00 non stop WoW. En dan maar zeiken dat ik van 18.00 tot 20.00 online was
Online gamen is ook gewoon IN REAL LIFE, met ECHTE mensen, die je anders zou bellenquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:25 schreef Lokasenna het volgende:
Beste vriend werkt 17 uur per dag.. Ieder zijn ding hequote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Cocaine snuiven om een nacht door te halen met gamen, dan heb je idd geen grenzen meer.
Ik zou heel veel mensen, die ik online ben tegengekomen, niet willen opbellen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Online gamen is ook gewoon IN REAL LIFE, met ECHTE mensen, die je anders zou bellen
Op je kamer via je pc met mensen praten is toch van een heel ander kaliber dan een face0to-face gesprek met ze voeren, al is het inderdaad allebei het echte leven.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Online gamen is ook gewoon IN REAL LIFE, met ECHTE mensen, die je anders zou bellen
Waarom zoek je geen hobby? Als je veel tijd hebt en geld (door het werken) dan kan je toch genoeg doen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Levenloze nerd was ik al voor het gamen hoor
Ik heb wel een hobby, kostuums maken in fantasystijl.Maar alle uren die ik over heb vul ik er niet mee, hoogstens een uur of 2, 3, per dag.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:50 schreef Nomadd het volgende:
[..]
Waarom zoek je geen hobby? Als je veel tijd hebt en geld (door het werken) dan kan je toch genoeg doen?
Jij vult ze tenminste, ik zit soms dagen doelloos te klikken hier op fok en facebook. Kun je beter gamenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb wel een hobby, kostuums maken in fantasystijl.Maar alle uren die ik over heb vul ik er niet mee, hoogstens een uur of 2, 3, per dag.
Wat voor effecten leverde dat op dan? Je bent bezopen, stoned van de coke en nog een stoned van de game die je speelde, je had beter paddo's kunnen gebruiken coke is duur en echt slecht man.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:09 schreef FastFlyingJackson het volgende:
Mwa ik had toen al goed door, dat ik niet 9 uur achter de pc wou zittenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:16 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tja, dat raiden was maar af en toe en dan wil je er toch bij zijn, vooral bij nieuwe content
Geen hobby's die je leuk vindt die wat contact met mensen vereisen? Zo kan je makkelijk contacten opdoen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb wel een hobby, kostuums maken in fantasystijl.Maar alle uren die ik over heb vul ik er niet mee, hoogstens een uur of 2, 3, per dag.
Toen ik veel online games speelde, blowde ik er standaard bij. Paddos zijn echter wel het laatste waarbij je lekker kan gamen, loop dan een bos in.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:57 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Wat voor effecten leverde dat op dan? Je bent bezopen, stoned van de coke en nog een stoned van de game die je speelde, je had beter paddo's kunnen gebruiken coke is duur en echt slecht man.
Maar word je al niet stoned van het gamen trouwens? Na 6 uurtjes gamen was ik al vrij stoned te noemen, als ik dan cod zombies aan het spelen ben/was.
Stiekem toch even vragen; wat is jou record met zombies?
Zo eentje heb ik ook gekend. Die speelde echt alleen maar CounterStrike. Op school noemden ze hem de Witte Zombie.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 10:16 schreef maniack28 het volgende:
Studie niet afgemaakt door teveel gamen dus faal... hou jezelf een limiet voor en hou je daar ook aan.
Niet echt eigenlijk. Ik zou niet weten wat tenminste.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 02:49 schreef Nomadd het volgende:
[..]
Geen hobby's die je leuk vindt die wat contact met mensen vereisen? Zo kan je makkelijk contacten opdoen.
Pics van je sexy cosplay pakje?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 00:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dit.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:28 schreef Lokasenna het volgende:
Als je gevoelig bent voor obsessies, begin dan gewoon NOOIT aan een mmorpg.
Als je er zo 1 treft dan heb je inderdaad wel pechquote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:45 schreef lievedraak het volgende:
Ik heb aan het gamen een paar zeer goede vrienden overgehouden, die ik ook regelmatig face to face zit (wel superhandig als je in een internationaal spel mensen uit je eigen woonplaats tegenkomt).
Verder is het gewoon leuk om te doen, en het is fijn sociaal contact met mensen te hebben zonder dat je de deur uit hoeft.
Aan de andere kant was mijn ex-vriend er zo aan verslaafd, dat hij bijna nergens anders oog voor had.
Werken, eten, gamen, slapen, werken, eten, gamen, slapen....
In het weekend tot 's ochtends vroeg gamen om laat in de middag weer uit bed te komen![]()
Het heeft uiteindelijk heel erg bijgedragen aan mijn beslissing de relatie te verbreken.
Zoals de meeste hier al zeggen: geniet, maar game met mate en hou je "andere leven" ook in de gaten.
Tja, maar leg dat ze maar eens uit....quote:Op zondag 10 juni 2012 17:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Als je er zo 1 treft dan heb je inderdaad wel pech
Ik game ook op zijn tijd, maar ik heb ook andere dingen te doen. Voor zulke verslaafden heb ik geen respect of wat dan ook; die hebben hulp nodig.
Hahahahaquote:Op zondag 10 juni 2012 17:48 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Tja, maar leg dat ze maar eens uit....
"schat, ik denk dat je wat minder achter de ps3 zou moeten zitten, ik heb het gevoel dat we erdoor uit elkaar groeien."
"DAN GOOI IK DAT DING WEL WEG!! DAT WIL JE TOCH!?!?!?!?!?"
zucht.....alsof dat had geholpen
Mijn ex was toen heel erg bezig met MGO, tournaments (onder het eten, grrr) en daarvoor natuurlijk een uur oefenen, clanmatches enz. Leuk om naar te kijken, ben er zelf ook mee begonnen toen, maar niet de godganse dag.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hahahaha
Mijn ex vond de games die ik speelde wel leuk (lees God of War, Devil May Cry en meer van dat zulks). Helaas groeide we door andere dingen uit elkaar
Dat denk ik niet... ik denk dat als ik zijn ps3 het raam uit had gegooid, dat hij erachter was gesprongenquote:Op zondag 10 juni 2012 17:57 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
En als had je de PS3 eruit gemikt, dan speelde hij wel op wat anders... behalve op jou
Was een leuke headline geweest:quote:Op zondag 10 juni 2012 18:45 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Mijn ex was toen heel erg bezig met MGO, tournaments (onder het eten, grrr) en daarvoor natuurlijk een uur oefenen, clanmatches enz. Leuk om naar te kijken, ben er zelf ook mee begonnen toen, maar niet de godganse dag.
[..]
Dat denk ik niet... ik denk dat als ik zijn ps3 het raam uit had gegooid, dat hij erachter was gesprongen![]()
quote:Op zondag 10 juni 2012 19:02 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Was een leuke headline geweest:
"Man springt uit raam om Playstation te redden."
"Van onze correspondent.quote:
quote:Op zondag 10 juni 2012 19:16 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"Van onze correspondent.
In <insert woonplaats lievedraak> heeft zich een noodlottig ongeval voor gedaan. Een man van ongeveer 28 jaar is uit het raam gesprongen nadat zijn vriendin zijn Playstation 3 uit het raam had gegooid. De man kon dit niet verkroppen en sprong achter het stuk electronica aan en kwam daarbij om het leven.
De vriendin in kwestie had tegen de man gezegd dat ze de spelcomputer uit het raam zou gooien als hij er niet minder op zou spelen. Na een woordenwisseling voegde de vrouw daad bij het woord en gooide de spelcomputer uit het raam. "En zonder erbij na te denken sprong hij er zo achteraan!", reageerde de enigszins geschokte vrouw. "Ik vroeg alleen of hij wat meer tijd aan mij wilde besteden. Toen hij dat na vele keren vragen niet deed, heb ik boos zijn Playstation uit het raam gegooid.", voegde zij hieraan toe.
De politie is een onderzoek gestart."
Het moet je ding maar zijn. Zelf lijken mij die online games niet zeel heel boeiend en veel te sociaal. Ik ga liever alleen gamen of irl met een vriend.quote:Op zondag 10 juni 2012 01:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit.
Die online RPG's zijn veelste verslavend voor mij. 'k begin er nooit meer aan
Hmwa. Niet echt mee eens. Mijn beste vrienden spreek ik dagelijks via Teamspeak. Iedere dag langsgaan of überhaupt vaak langsgaan doordeweeks zit er niet in i.v.m opleidingen en bellen doe je ook niet voor triviale dingen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 22:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Op je kamer via je pc met mensen praten is toch van een heel ander kaliber dan een face0to-face gesprek met ze voeren, al is het inderdaad allebei het echte leven.
Je gaf me genoeg om iets leuks te bedenkenquote:Op zondag 10 juni 2012 19:42 schreef lievedraak het volgende:
[..]![]()
![]()
-hik-
![]()
![]()
![]()
![]()
btw leeftijd bijna goed, heb het uitgemaakt toen hij 30 was
Same here. Soms even online via Xbox Live en anders lekker singleplayer. Niks mis mee.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
Normaal game ik helemaal niet veel, maar als ik bezig ben met een leuke, kan het ook een obsessie worden.
[..]
Het moet je ding maar zijn. Zelf lijken mij die online games niet zeel heel boeiend en veel te sociaal. Ik ga liever alleen gamen of irl met een vriend.
Hulde...beste doel ooitquote:Op zondag 10 juni 2012 20:53 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Je gaf me genoeg om iets leuks te bedenken
En zo voel je je weer wat vrolijker, is mijn doel ook bereikt
Ik doe mijn bestquote:
Ik heb een psn, maar mijn ps3 vindt me niet lief meer...oververhit in 2 minutenquote:Op zondag 10 juni 2012 21:35 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Speel je nog wel eens online, of heb je een Gamertag/PSN account?
2 minutenquote:Op zondag 10 juni 2012 21:39 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Ik heb een psn, maar mijn ps3 vindt me niet lief meer...oververhit in 2 minuten![]()
Ben nog aan het overwegen of een andere ps3 de moeite waard is...
Er zijn op het moment geen games die de hele vriendenclub leuk vindt, dus we gamen bijna nooit meer..
Jup, en hij maakt daarbij het geluid van een professionele stofzuiger... briljant. Zet hem tegenwoordig al buiten neer voor ik hem aanzet :pquote:Op zondag 10 juni 2012 21:41 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
2 minuten
Zonde meid! Had je graag online gezien. Speel op mijn PS3 enkel singleplayer, gebruik mijn 360 meer voor al het andere
Een vrouw die shooters speelt, dat zie je niet heel erg vaak! Speel zelf veel Gears en af en toe UMvC3. Op de PS3 is het meer Yakuza, God of War en Ninja Gaiden Sigma.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:44 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Jup, en hij maakt daarbij het geluid van een professionele stofzuiger... briljant. Zet hem tegenwoordig al buiten neer voor ik hem aanzet :p
Ik speelde op ps3 vooral MAG, daarvoor MGO en natuurlijk LBP1 & 2![]()
Socom ook geprobeerd, vond ik wel redelijk maar de rest van de clan niet, dus dan is het toch anders gamen..
Ach ja, waar je mee omgaat..... alhoewel ik ook FF heb geprobeerd, maar ik kan niet wennen aan het verhaal-gamen-verhaal-gamen. Is leuker om gewoon naar te kijken.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:51 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een vrouw die shooters speelt, dat zie je niet heel erg vaak! Speel zelf veel Gears en af en toe UMvC3. Op de PS3 is het meer Yakuza, God of War en Ninja Gaiden Sigma.
Nu durf ik al niet meer tegen je te gamen, ik ga het afleggenquote:Op zondag 10 juni 2012 21:55 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Ach ja, waar je mee omgaat..... alhoewel ik ook FF heb geprobeerd, maar ik kan niet wennen aan het verhaal-gamen-verhaal-gamen. Is leuker om gewoon naar te kijken.
Daarbij sta ik bij MAG bij bijna elke match in de top 3
Zeker wetenquote:Op zondag 10 juni 2012 22:26 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Nu durf ik al niet meer tegen je te gamen, ik ga het afleggen![]()
Gelukkig heb ik dat voordeel, winner by defaultquote:Op zondag 10 juni 2012 22:32 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Zeker wetenals mijn ps3 het zou doen..
SC?quote:
Ach, als jij daar tevreden mee bent..quote:Op zondag 10 juni 2012 22:43 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik dat voordeel, winner by default
Dit doe ik tegenwoordig dan ook. Is ook veel leuker!quote:Op zondag 10 juni 2012 19:50 schreef Captain_Maximum het volgende:
Normaal game ik helemaal niet veel, maar als ik bezig ben met een leuke, kan het ook een obsessie worden.
[..]
Het moet je ding maar zijn. Zelf lijken mij die online games niet zeel heel boeiend en veel te sociaal. Ik ga liever alleen gamen of irl met een vriend.
Daarom met mate gamen. Alleen die maat is af en toe erg relatief.quote:Op maandag 11 juni 2012 07:45 schreef Cue_ het volgende:
Het grootste nadeel van gamen is dat je erdoor in een reallife isolement komt te zitten. Vaak maka je wel online vrienden maar vaak zie je die nooit in t echt.
En doordat je altijd maar achter je pc in je kamer zit krijg/houd je weinig echte vrienden. En hoor je regelmatig problemen als ze gestoptaijn en eig soort van socialiteit kwijt zijn.
Die maat verschilt ook per groep en persoon.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:04 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Daarom met mate gamen. Alleen die maat is af en toe erg relatief.
Uiteraard, daar doelde ik ook op. Sommige worden echt gek na een halfuur, en anderen zijn nog volkomen normaal na enkele uren zeg maar. Alleen telkens die beschuldigende vinger van de massa naar games als er eens iets gebeurd mag van mij ook wel wat minder.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:05 schreef Gray het volgende:
[..]
Die maat verschilt ook per groep en persoon.
natuurlijk is t afhankelijk van de persoon.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Uiteraard, daar doelde ik ook op. Sommige worden echt gek na een halfuur, en anderen zijn nog volkomen normaal na enkele uren zeg maar. Alleen telkens die beschuldigende vinger van de massa naar games als er eens iets gebeurd mag van mij ook wel wat minder.
Inderdaad. Sommige mensen slaan te ver door hierin. Als ik een keer online speel doe ik dat voor mijn plezier en niet voor eventuele clan-glorie. Het is louter vermaak voor mijzelf, en ik snap dat anderen daar anders over denken als ze online zijn met hun team. Af en toe is het bijna eng hoe goed ze samen kunnen spelen soms. Maar de prijs is dan zoals je aangeeft ook vrij hoog.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
natuurlijk is t afhankelijk van de persoon.
Als je een sociale game speelt dan zit er al snel een sociale 'druk' op om samen te spelen en dat je dan en dan aanwezig 'moet' zijn anders wordt je uit de clan gegooid. Hierdoor word er al snel meer tijd aan besteed dan je in eerste instantie miss wou.
Ik denk dat het meer een cirkel is en dat het beide kanten op kan.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
Jullie gaan heel erg uit van:
teveel gamen --> sociale of andere problemen
Maar is het niet veel vaker:
sociale of andere problemen --> teveel gamen?
"AA is for quitters! *HIC*"quote:Op maandag 11 juni 2012 10:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
"ik heb pas een alcohol probleem als de drank op is"
Die druk bepaal je toch echt helemaal zelf, er zijn ook zat ''clans'' die niet een minimum speeltijd verwachten, en toch progressie maken in het spel.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
natuurlijk is t afhankelijk van de persoon.
Als je een sociale game speelt dan zit er al snel een sociale 'druk' op om samen te spelen en dat je dan en dan aanwezig 'moet' zijn anders wordt je uit de clan gegooid. Hierdoor word er al snel meer tijd aan besteed dan je in eerste instantie miss wou.
Dat is ook zo, als je een goede groep hebt die IRL ook normaal met elkaar omgaat dan is het al minder prestatiedrang. Maar toch vind ik clans over het algemeen echt gericht op winnen en niet veel anders, tot het fanatieke toe zeg maar.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:16 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die druk bepaal je toch echt helemaal zelf, er zijn ook zat ''clans'' die niet een minimum speeltijd verwachten, en toch progressie maken in het spel.
Ik heb alleen maar in clans/guilds gezeten die het echte leven belangrijker vinden dan het spelletje.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat is ook zo, als je een goede groep hebt die IRL ook normaal met elkaar omgaat dan is het al minder prestatiedrang. Maar toch vind ik clans over het algemeen echt gericht op winnen en niet veel anders, tot het fanatieke toe zeg maar.
Ik ook.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar in clans/guilds gezeten die het echte leven belangrijker vinden dan het spelletje.
Dat je dan niet voorop loopt qua progress boeide mij echt helemaal niets.
Hoe vaak gebeurt het nou dat iemand opeens veel te veel gaat gamen terwijl hij een hele stabiele sociale situatie heeft, en dat die sociale contacten daar zwaar onder leiden?quote:Op maandag 11 juni 2012 08:32 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een cirkel is en dat het beide kanten op kan.
Bijna letterlijk de woorden van de gemiddelde junk.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:20 schreef Partyboy1991 het volgende:
Kan mij t schelen ik game wanneer ik wil en niemand heeft daar een fuck over te zeggen en ja ik ben gelukkig
Het gebeurt misschien niet vaak, maar het gebeurt wel degelijk. Heb het bij verschillende mensen op mijn oude opleiding zien gebeuren. Sociaal en kundig, en toen kwamen ze in aanraking met online gamen en werden het zombies.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:27 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Hoe vaak gebeurt het nou dat iemand opeens veel te veel gaat gamen terwijl hij een hele stabiele sociale situatie heeft, en dat die sociale contacten daar zwaar onder leiden?
Ik geloof daar nooit zo in, dat mensen zonder externe reden in ongezond gedrag vervallen, of dat nou overmatig gamen is of overmatig alcoholgebruik.
Hahaha het werden zombies, jammer genoeg was ik er ook zo een in mijn tienertijdquote:Op maandag 11 juni 2012 10:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het gebeurt misschien niet vaak, maar het gebeurt wel degelijk. Heb het bij verschillende mensen op mijn oude opleiding zien gebeuren. Sociaal en kundig, en toen kwamen ze in aanraking met online gamen en werden het zombies.
In zekere zin heb je wel gelijk, maar dat heeft ook wat te maken met de verslavende werking van games. Singleplayer heeft dan nog een einde, waardoor je met een week weer buiten bent, maar MMORPG's hebben dat niet, en kan wel gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:37 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Het gebeurt misschien niet vaak, maar het gebeurt wel degelijk. Heb het bij verschillende mensen op mijn oude opleiding zien gebeuren. Sociaal en kundig, en toen kwamen ze in aanraking met online gamen en werden het zombies.
Aanspreken is een ding, maar of ze dan willen luisteren is twee natuurlijk. Echte vrienden doen hun best om hun vriend te helpen.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
In zekere zin heb je wel gelijk, maar dat heeft ook wat te maken met de verslavende werking van games. Singleplayer heeft dan nog een einde, waardoor je met een week weer buiten bent, maar MMORPG's hebben dat niet, en kan wel gevaarlijk zijn.
Leesvoer over de verslavende kant:
http://www.cracked.com/ar(...)et-you-addicted.html
Maar ik vraag mij dan af of die gasten dan geen vrienden hebben die hen daar op aanspreken?
Inderdaad. Niks leuker dan met 4-5 man paar rondjes Horde bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Daarom zijn rondjes die een eindigheid hebben wel fijn. Dan kun je met jezelf afspreken een paar rondjes en dan iets anders.
3 rondjes inferno act 1quote:Op maandag 11 juni 2012 11:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad. Niks leuker dan met 4-5 man paar rondjes Horde bijvoorbeeld.
Zoiets.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:24 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Inderdaad. Niks leuker dan met 4-5 man paar rondjes Horde bijvoorbeeld.
quote:
Klopt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Veel chirurgen moeten verplicht gamen, zodat ze een vastere hand krijgen.
Ik sinds de Nintendo 8-bit, en toen is het snel doorgeslagenquote:Op woensdag 13 juni 2012 07:51 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Elke keer als ik op mijn PS3 speel,voel ik me juist lekker ontspannend.Actie,RPG,avontuur,strategie,beat them up,racen en FPS+multiplayer op hard niveau,maken het heel uitdagend.
Het gebeurd wel in mijn vrije tijd!
* Blue_Panther_Ninja is bijna 17,5 jaar lang een console gamer(sinds Februari 1995)
[..]
Klopt.
Playstation voor je verjaardag gekregen?quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:51 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
* Blue_Panther_Ninja is bijna 17,5 jaar lang een console gamer(sinds Februari 1995)
Ik ben ook sinds 1995 een consolegamer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 07:51 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Elke keer als ik op mijn PS3 speel,voel ik me juist lekker ontspannend.Actie,RPG,avontuur,strategie,beat them up,racen en FPS+multiplayer op hard niveau,maken het heel uitdagend.
Het gebeurd wel in mijn vrije tijd!
[..]
Klopt.
Of je gaat samen spelenquote:Op zondag 17 juni 2012 00:10 schreef Lillymii het volgende:
Gevolgen van Gaming?
Mijn ex was verslaafd.. vandaar ook ex![]()
Wel heb ik via zijn game verslaving mijn huidige scharrel ontmoet![]()
Die is overigens wat minder verslaafd en doet het af en toe eens voor de lol.. Hij heeft wel oog voor me..
En ditquote:Op zondag 17 juni 2012 01:37 schreef hasjman het volgende:
Of, na een aantal uren kom je er achter "hey wacht eens even, wat ik nu doe, als ik dat nou door een computer laat doen, ik maak een programma wat 24/7 kan spelen".
Heb toch een paar hele leuke vakanties te danken aan online gaming.
win win dusquote:Op zondag 17 juni 2012 00:10 schreef Lillymii het volgende:
Gevolgen van Gaming?
Mijn ex was verslaafd.. vandaar ook ex![]()
Wel heb ik via zijn game verslaving mijn huidige scharrel ontmoet![]()
Die is overigens wat minder verslaafd en doet het af en toe eens voor de lol.. Hij heeft wel oog voor me..
Dat bedoelde ik, lekker samen spelen met je nieuwe aanwinstquote:Op zondag 17 juni 2012 01:49 schreef Lillymii het volgende:
[..]
GeprobeerdMaar ik was niet goed genoeg voor m..
![]()
Speel nu wel eens samen met die ander nu
Dat zekerquote:Op zondag 17 juni 2012 10:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik, lekker samen spelen met je nieuwe aanwinst![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |