Jij snapt duidelijk niks van de westerse wereld. We mogen dan verschillende religies (of geen) hebben, maar we delen onze humanistische waarden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:56 schreef wapi het volgende:
[..]
Wie sprak er nou van "uitroeien"? We zorgen er gewoon voor dat de goddelozen niets meer in de pap te brokken hebben, en dat ze hun goddeloze uitvindels alleen nog maar aan mekaar kunnen opdringen. Het grootste probleem is inderdaad dat de christenen bereid moeten zijn om even de andere kant op te kijken. Maar dat is gewoon een klassiek politiek probleem. Volgens mij vinden we daar wel iets op.
Dat is een probleem van de Amerikaanse christenen, waar ik mij niet mee bemoei.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Haha zoals jouw 'christen' Obama die prohomo huwelijk is en je mattie Osama heeft laten omleggen?
Dat was misschien zo dertig jaar geleden. Diegenen die nu nog christen zijn, en die de ineenstorting van het christendom in Europa hebben meegemaakt, denken er misschien nu anders over. Beter laat dan nooit, trouwens. Het heeft geen zin om toe te geven aan de goddelozen en je eigen stellingen aan te passen aan hun voorkeuren. Dat is altijd een verliezende strategie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:00 schreef DustPuppy het volgende:
Jij snapt duidelijk niks van de westerse wereld. We mogen dan verschillende religies (of geen) hebben, maar we delen onze humanistische waarden.
In welk brugklasje heb dat alweer "begrijpend gelezen"? Moet je daar nog steeds op oefenen van de lerares?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Welke drugs gebruik jij wapi? En mag ik ook wat?
In welk brugklasje heb dat alweer "begrijpend schrijven"?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:13 schreef wapi het volgende:
[..]
In welk brugklasje heb dat alweer "begrijpend gelezen"?
Joh hij is niet eens in staat te lezen wie wat schrijft.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:20 schreef ems. het volgende:
[..]
In welk brugklasje heb dat alweer "begrijpend schrijven"?
Je snapt echt niet hoe onze samenleving (en de mensheid in zijn geheel) in elkaar zit. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:04 schreef wapi het volgende:
Dat was misschien zo dertig jaar geleden. Diegenen die nu nog christen zijn, en die de ineenstorting van het christendom in Europa hebben meegemaakt, denken er misschien nu anders over. Beter laat dan nooit, trouwens. Het heeft geen zin om toe te geven aan de goddelozen en je eigen stellingen aan te passen aan hun voorkeuren. Dat is altijd een verliezende strategie.
Ik snap het maar al te best, hoor. De houding van de goddelozen is voornamelijk gebaseerd op bluf. Uiteindelijk spreken we over een kleine groep van amper 2.5% van de wereldbevolking, die op de koop toe een geboortecijfer heeft dat onder het minimum ligt om zich in stand te houden, maar die toch probeert om haar goddeloze uitvindsels aan de rest op te dringen. Wacht maar tot er een globale woedeuitbarsting komt vanuit de islam. Dan zul je wel zien dat ik gelijk heb en dat de ballon snel doorprikt zal worden.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:53 schreef DustPuppy het volgende:
Je snapt echt niet hoe onze samenleving (en de mensheid in zijn geheel) in elkaar zit. Zoveel is wel duidelijk.
Jouw moslims kunnen een ministaat als israël niet eens met ze allen aanquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:03 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik snap het maar al te best, hoor. De houding van de goddelozen is voornamelijk gebaseerd op bluf. Uiteindelijk spreken we over een kleine groep van amper 2.5% van de wereldbevolking, die op de koop toe een geboortecijfer heeft dat onder het minimum ligt om zich in stand te houden, maar die toch probeert om haar goddeloze uitvindsels aan de rest op te dringen. Wacht maar tot er een globale woedeuitbarsting komt vanuit de islam. Dan zul je wel zien dat ik gelijk heb en dat de ballon snel doorprikt zal worden.
Zolang een massa er ongeorganiseerd bij zit, betekent ze niets. Dat geldt overal, hoor. Jij onderschat duidelijk de organiserende eigenschappen van simpelweg een gemeenschappelijke idee, namelijk, de islam. Daarenboven ben je veel te ongeduldig. Als die woedeuitbarsting er bijvoorbeeld pas binnen twintig jaar komt, so?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:09 schreef ems. het volgende:
De islam is te zelfdestructief om iets te kunnen betekenen in de wereld. Als ze wat minder belachelijke regels hadden was het misschien anders gelopen en waren moslims wel 'gevaarlijk', maar nu reguleert het zichzelf prima.
Economische ellende? Die komt er ook terug aan in het westen, hoor. Dat is lang begonnen en dat zal er niet op verbeteren. Trouwens, wie zegt dat die verspilzieke en materialistische gewoontes in het westen overal gecopieerd moeten worden? Waarom moet een mens nou zoveel consumeren als hij maar kan, en liefst nog meer? Wat is daar het nut van?quote:Kijk maar naar de landen waar de koran flink wordt nageleefd. Vrijwel alleen maar landen vol met ellende.
Die situatie verbetert vanzelf. Sinds de komst van het internet, is de oude wereld waar jij het over hebt, beginnen verdwijnen. Dat neemt natuurlijk tijd om zich wat te organiseren, maar ondertussen circuleert informatie vrij over het internet. Je hoeft helemaal nergens meer naartoe te gaan om relevante dingen te leren. Scholing is niet langer meer iets waar je naartoe gaat. Het is iets dat je doet. Hetzelfde geldt voor werk. Het is zelfs sterker dan dat. Als je ergens naartoe moet verhuizen om een betere job te vinden, dan zul er geen vinden, want een job is niet iets waar je naartoe gaat, maar iets dat je doet. M.a.w. als je het niet kunt doen waar je nu bent, dan zal je het ook niet kunnen waar je naartoe gaat. Dat is trouwens de reden waarom bijvoorbeeld de meeste software vandaag in India wordt gebouwd, maar dat je nauwelijks Indiërs in Nederland aantreft. Zijn die Indiërs dan zielig? Neen, die willen zelfs helemaal niet naar Nederland. Die zitten perfect goed waar ze nu zijn, hoor. En die zijn helemaal niet naar Nederland geweest om die technologie te leren beheersen, hoor.quote:Maarja, intelligentie is net zo gevaarlijk dus ze zullen niet snel educatie verbeteren ...
Jij woont in een wereld die niet meer bestaat. Jij verwart intelligentie met nationaliteit. Je verwart godsdienst met nationaliteit. Jij verwart intelligentie met godsdienst. En eigenlijk is jouw gedachtengang één grote soep.quote:... waardoor de islamlanden voornamelijk zullen bestaan uit simpel en onintelligent volk ...
Je begint nu duidelijk tekenen van verwarring te vertonen. Man wat een bullshit. Je doet net of atheïsten, door jou goddelozen genoemd, zich in georganiseerd verband inzetten om de wereld hun visie op te dringen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:03 schreef wapi het volgende:
[..]
Ik snap het maar al te best, hoor. De houding van de goddelozen is voornamelijk gebaseerd op bluf. Uiteindelijk spreken we over een kleine groep van amper 2.5% van de wereldbevolking, die op de koop toe een geboortecijfer heeft dat onder het minimum ligt om zich in stand te houden, maar die toch probeert om haar goddeloze uitvindsels aan de rest op te dringen. Wacht maar tot er een globale woedeuitbarsting komt vanuit de islam. Dan zul je wel zien dat ik gelijk heb en dat de ballon snel doorprikt zal worden.
die woede-uitbarstingen zijn vandaag de dag ook al orde van de dag hoor. En als je naar de aanleiding kijkt van deze uitbarstingen....quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef wapi het volgende:
Als die woedeuitbarsting er bijvoorbeeld pas binnen twintig jaar komt, so?
Waarom lieg je wapi?quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:03 schreef wapi het volgende:
[..]
Al komt hij in 100 jaar. De huidige islam is dermate verjaard dat het zichzelf automatisch buiten spel zet als het gaat om werelddominatie. Daarnaast kunnen ze lastig organiseren aangezien niet alle moslims zo stupide zijn dat ze naar iets dergelijke streven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:44 schreef wapi het volgende:
[..]
Zolang een massa er ongeorganiseerd bij zit, betekent ze niets. Dat geldt overal, hoor. Jij onderschat duidelijk de organiserende eigenschappen van simpelweg een gemeenschappelijke idee, namelijk, de islam. Daarenboven ben je veel te ongeduldig. Als die woedeuitbarsting er bijvoorbeeld pas binnen twintig jaar komt, so?
Zelfs met al die economische crisisjes die de laatste tijd langskomen komt het westen nog nergens bij de armoede in de buurt die de meeste islamlanden tentoonstellen. Nederlanders kunnen nu misschien een jaar niet op vakantie. Whooptiedoo.quote:Economische ellende? Die komt er ook terug aan in het westen, hoor. Dat is lang begonnen en dat zal er niet op verbeteren.
Goede vraag, wie zegt dat?quote:Trouwens, wie zegt dat die verspilzieke en materialistische gewoontes in het westen overal gecopieerd moeten worden? Waarom moet een mens nou zoveel consumeren als hij maar kan, en liefst nog meer? Wat is daar het nut van?
Zo simpel werkt het helaas niet. Daarnaast is het volk in de islamlanden vaak te arm of achtergesteld om internet te hebben, als dat al niet wordt gecensureerd door de islamdictators.quote:Die situatie verbetert vanzelf. Sinds de komst van het internet, is de oude wereld waar jij het over hebt, beginnen verdwijnen. Dat neemt natuurlijk tijd om zich wat te organiseren, maar ondertussen circuleert informatie vrij over het internet. Je hoeft helemaal nergens meer naartoe te gaan om relevante dingen te leren.
Niet in de derde wereldlanden waar ik het over heb. En al helemaal niet de soort scholing waar jij het over hebt. Daarom zeg ik ook; de islam houdt zichzelf 'klein' omdat het contraproductief is om islamieten kennis te geven.quote:Scholing is niet langer meer iets waar je naartoe gaat. Het is iets dat je doet.
Zeg dat tegen de moslim-immigranten. Dat is trouwens niet alleen toepasbaar op moslims, dus ik begrijp niet zo goed waar je het over hebt.quote:Hetzelfde geldt voor werk. Het is zelfs sterker dan dat. Als je ergens naartoe moet verhuizen om een betere job te vinden, dan zul er geen vinden, want een job is niet iets waar je naartoe gaat, maar iets dat je doet.
Apart dat jouw beeld zo verschilt van de werkelijkheid waarmee je mede-moslims worden geconfronteerd. Verklaar eens waarom er zoveel buitenlanders graag nederland in willen dan?quote:M.a.w. als je het niet kunt doen waar je nu bent, dan zal je het ook niet kunnen waar je naartoe gaat.
Reken maar dat er een hoop Indiërs naar nederland willen als ze daar de kans voor krijgen. Dat er software wordt gemaakt in India doet verder totaal niet terzake.quote:Dat is trouwens de reden waarom bijvoorbeeld de meeste software vandaag in India wordt gebouwd, maar dat je nauwelijks Indiërs in Nederland aantreft. Zijn die Indiërs dan zielig? Neen, die willen zelfs helemaal niet naar Nederland. Die zitten perfect goed waar ze nu zijn, hoor. En die zijn helemaal niet naar Nederland geweest om die technologie te leren beheersen, hoor.
Eensgelijk.quote:Jij woont in een wereld die niet meer bestaat. Jij verwart intelligentie met nationaliteit. Je verwart godsdienst met nationaliteit. Jij verwart intelligentie met godsdienst. En eigenlijk is jouw gedachtengang één grote soep.
Moet ik het allemaal in basisschool-taal doen zodat je het begrijpt? Het gaat om de inwoners van een land. En nee, daarmee bedoel ik niet dat iedereen in een moslimland per definitie dom is.quote:Hoe kan een land nou intelligent zijn, of niet?
Als je denkt dat alle wijsheid die je nodig zal hebben in een oud fictioneel boek staat vol met subjectieve statements dan ben je niet intelligent.quote:Of hoe kan een godsdienstgemeenschap nou intelligent zijn of niet?
Wartaal zonder doel.quote:Alleen mensen kunnen dat zijn. En wat kan je van een gemiddelde afleiden? Toch helemaal niets? Er bestaat toch niets dommers dan een gemiddelde? Of misschien toch: iemand die in termen van gemiddeldes denkt. Dat is natuurlijk nog een dommer fenomeen.
Wederom begin je over iets wat nergens iets mee te maken heeft en staar je je dood op iets wat je bewust verkeerd interpreteert.quote:Kijk bijvoorbeeld in de "credits" sectie van elke populaire software. Je treft daar een heel pak Indiërs aan, waarvan er heel wat moslim zijn. Je kan zó vijftig populaire technologiebedrijven vinden die bijna uitsluitend in India technologie ontwikkelen. Waar is de software voor jouw IPhone ontwikkeld, denk je? Daar heeft nooit iemand in Nederland aan gesleuteld, hoor.
Die hebben al helemaal niets met moslims, in tegenstelling tot de vaak te zachte west-Europeanen.quote:De grote kloof ligt al lang niet meer tussen de verschillende nationaliteiten of tussen de verschillende landen. Vandaag ligt de grote kloof vooral tussen diegenen die iets kunnen en diegenen die niets kunnen, en van die laatsten tref je er groeiende resem aan in Nederland, hoor; die op de koop die moeten concurreren tegen vergelijkbare dommeriken in China, die wel stukken goedkoper zijn. Het zijn dus de Chinezen die de oorlog tussen de dommeriken zullen winnen.
Ik heb nergens last van hoorquote:Mensen zoals jij horen duidelijk bij de grote verliezers van de globalisatie, die alleen maar harder en harder zullen beginnen verliezen, en dat vind ik nou echt super-rechtvaardig.
De moslims in kwestie hebben het al lastig genoeg en dat lijkt me nou weer nergens voor nodig. Ze moeten gewoon wat minder slaafs zijn en leren nadenken. Net zoals een hoop moslims wel gelukt is. Helaas is dat lastig in een hoop landen omdat ze daar bewust dom en onder de duim worden gehouden met de koran. Het treurige is dat dit vaak vanuit de families zelf gebeurt, geeneens vanuit de politiek.quote:Ik vind dat dat arrogante gepeupel nou maar eens op zijn bek moet gaan.
Ik ben niet beter dan een indiërquote:Als je persoonlijk zelf niets kan, dan vind ik dat je maar met je kont in de modder moet gaan zitten, in plaats krediet op te eisen voor andermans werk, verdiensten, en creativiteit, want waarom zou jij beter zijn dan bijvoorbeeld een Indiër die ook niets kan?
Ik zie geen enkele dictator en religieus leider internet verheerlijken, idd.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Kankeren op de goddelozen en dan het internet verheerlijken.....
En internetterroristen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele dictator en religieus leider internet verheerlijken, idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:13 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En internetterroristen?Ja, die wel. Maar dat zijn dan ook geen machthebbers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Je zit overal ter wereld met zowel lage als hoge inkomens. Bepaalde landen met moslimmeerderheid, zoals o.m. rond de Perzische Golf hebben de hoogste levensstandaard ter wereld. Andere landen nog, hebben grote arme lagen en relatief kleine rijke lagen binnen de bevolking. Neem nou Marokko. Casablanca is peperduur. Daar wonen heel wat mensen met een goed inkomen. Dan heb je andere streken in Marokko die wat armer zijn. Hetzelfde geldt voor Indonesië. Gemiddeldes zeggen maar weinig, hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:49 schreef ems. het volgende:
Zelfs met al die economische crisisjes die de laatste tijd langskomen komt het westen nog nergens bij de armoede in de buurt die de meeste islamlanden tentoonstellen.
In welk land met moslimmeerderheid kan je dan niet op het internet?quote:Zo simpel werkt het helaas niet. Daarnaast is het volk in de islamlanden vaak te arm of achtergesteld om internet te hebben, als dat al niet wordt gecensureerd door de islamdictators.
Maar kennis wordt niet "gegeven". Dat is iets dat je zelf opzoekt. Wie houdt er nou iemand anders tegen om te lezen over om het even welk onderwerp en daarover te praten met andere mensen? Dat hangt toch alleen van jouw eigen persoonlijke interesse af? Kies maar, hoor: ocw.mit.edu/courses.quote:Daarom zeg ik ook; de islam houdt zichzelf 'klein' omdat het contraproductief is om islamieten kennis te geven.
De tendens is dat iemand die migreert omdat hij niet aan de bak komt, iemand is die elders ook niet aan de bak zal komen. Dat was 30 jaar geleden niet zo, maar dat is wel zo geworden. Je zit tegenwoordig met jaarsalarissen in de technologiesector in Bangelore, India, van 50 000+ USD/jaar. Zo'n Indier wil toch nooit in Nederland komen wonen?quote:Zeg dat tegen de moslim-immigranten.
Historisch gezien, waren er na de dekolonisatie andere redenen, maar die zijn nu grotendeels verdwenen. Vandaag de dag, worden in Nederland, diegenen die niets kunnen, nog steeds gesubsidieerd worden door diegenen die wel iets kunnen. Uiteraard trekt Nederland van over de hele wereld mensen aan die niets kunnen. Dat terwijl, diegenen die wel iets kunnen de neiging hebben om uit Nederland weg te trekken en bijvoorbeeld hun fabriekjes elders neer te poten.quote:Verklaar eens waarom er zoveel buitenlanders graag nederland in willen dan?
Natuurlijk. Diegenen, die niets kunnen.quote:Reken maar dat er een hoop Indiërs naar nederland willen als ze daar de kans voor krijgen.
Jawel, hoor. Dat doet wel ter zake. Er wonen 200+ miljoen moslims in India. Een gedeelte van de technologiesector in India bestaat uit moslims.quote:Dat er software wordt gemaakt in India doet verder totaal niet terzake.
Door naar gemiddelden te kijken, begrijp je van de situatie natuurlijk niets. De ganse natuurkunde werkt bijvoorbeeld met incrementele waarden, en nooit met gemiddelden. De economie bijvoorbeeld ook. Een toename in de ene variabele leidt tot een toename of afname in de andere. Als je met gemiddelden begint te werken, dan werkt er in de natuurkunde niets meer.quote:Het gaat om de inwoners van een land. En nee, daarmee bedoel ik niet dat iedereen in een moslimland per definitie dom is.
Liever de fictie uit een oud boek dan de uitvindsels van dat dom gepeupel.quote:Als je denkt dat alle wijsheid die je nodig zal hebben in een oud fictioneel boek staat vol met subjectieve statements dan ben je niet intelligent.
Er kan heel wat onderwezen worden aan de moslimbevolking, maar zeker niet van de imbeciele uitvindsels van het gepeupel in Nederland over te nemen. De pijlers van de wetenschap die technologisch nut heeft, zijn de wiskunde en de natuurkunde. Voor het overige is het een kwestie van echt goed Engels te leren.quote:De moslims in kwestie hebben het al lastig genoeg en dat lijkt me nou weer nergens voor nodig. Ze moeten gewoon wat minder slaafs zijn en leren nadenken.
Ok. Als je met wat je kan over de hele wereld terecht kan, dan maak je inderdaad geen deel uit van het gepeupel, maar wat vind je dan zo leuk aan de opvattingen van dat plebs? Als je al over de hele wereld geweest bent, waarom spreek je dan in termen van stomme gemiddelden? Je kan in Jakarta toch juist hetzelfde doen als in Amsterdam, als je dat wil? Wat zou je daar niet kunnen doen, dat je in Nederland wel zou kunnen? Daarenboven zit je in Jakarta met een hele groep mensen die een heel "middle class" levenstijl hebben, en die echt niets te kort komen. Ben jij eigenlijk ooit wel eens buiten Nederland geweest? Het internet werkt echt overal, hoor.quote:En wederom, ik kan genoeg. Ik ben echt geen groot denker verder maar met mijn expertise kan ik over heel de wereld wel terecht.
Ca. 130 miljoen moslims in India t.o.v. ca. 830 miljoen hindoes.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:53 schreef wapi het volgende:
Jawel, hoor. Dat doet wel ter zake. Er wonen 200+ miljoen moslims in India. Een gedeelte van de technologiesector in India bestaat uit moslims.
En liever feiten en empirische kennis dan fictie uit een oud boek.quote:Liever de fictie uit een oud boek dan de uitvindsels van dat dom gepeupel.
Biologie, geologie, scheikunde, enz. hebben geen technologisch nut?quote:Er kan heel wat onderwezen worden aan de moslimbevolking, maar zeker niet van de imbeciele uitvindsels van het gepeupel in Nederland over te nemen. De pijlers van de wetenschap die technologisch nut heeft, zijn de wiskunde en de natuurkunde. Voor het overige is het een kwestie van echt goed Engels te leren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |