quote:
En terecht, maandenlang stonden PSV'ers me belachelijk te maken toen ik zei dat Feijenoord óf kampioen, óf tweede werd. Dan moet je zelf ook de klappen kunnen ontvangen als het minder gaat

.
quote:
Ik ben nu wel benieuwd, misschien heb je het al eens gezegd hoor, wie zou jij "kopen/huren/uit de jeugd overhevelen" als je Brands was?
Ik heb daar een héél duidelijke mening over: Brands eruit pleuren

. Die man is het kankergezwel van PSV, je moet echt met zulke randdebielen oppassen want ze werken je de totale vernieling in. De Bosz' van PSV.
Kijk ,wat je nu gaat krijgen is een afzeikverhaal maar ik zou zeggen, 'deal with it' want het is nou eenmaal gewoon zo pijnlijk als dit

. Er werden
belachelijke bedragen gestopt in de aanvalslinie van PSV. Zo'n Wijnaldum voor 5,5 miljoen euro, jezus christus. Die heeft bij Feijenoord een aantal keer met mazzel een voetbal goed op zijn pantoffel laten vallen, maar heeft gewoon het overzicht niet in het veld. Hetzelfde principe als Cabral (alleen dan op het middenveld): hij kijkt niet.
Dan kun je nog zóveel andere vaardigheden hebben (een hoop elementen was hij véél sterker dan Clasie te noemen zoals Clasie begin dit seizoen was, o.a. conditioneel en snelheid aan de bal): als je niet kan kijken terwijl je voetbalt, kom je niet ver. Het is als autorijden terwijl je een krant leest of zit te SMS'en: we beweren allemaal dat het wel lukt en we er niet minder om rijden, yet somehow zien we het nooit mensen doen die coureur zijn vanuit hun werk

.
Mertens, Strootman? tientallen miljoenen gingen erin. Het zijn leuke spelers hoor, en zeker Mertens zie ik nog wel uitgroeien tot internationaal (sub)topniveau. Strootman heb ik een harder hoofd in. Maar laten we reëel zijn: het zijn beide jongens die excellereerden bij Utrecht maar zich nog 'niet bewezen' hadden. Om dan wel zúlke bedragen te spenderen is onverantwoord. Zeker Strootman heeft het niveau IMHO gewoon niet bewezen én je ziet zijn ontwikkeling gewoon
afvlakken. Dat is natuurlijk dramatisch voor iemand die zoveel geld gekost heeft. Mertens is wat dat betreft 100 keer beter (ander soort voetballer natuurlijk) en heeft echt wel de potentie om de top te halen: maar of dat in dit PSV lukt...

Dan nog andere jongens. Zo'n Matavz. Ach ach, jongens toch. Dat doet toch pijn aan je ogen (NOFI, wij hebben hetzelfde met onze gasten op die positie dit jaar

). Het verschil is dat ook daar weer miljoenen mee gemoeid zijn, en ze bij ons komen uit de jupilerleague en zo nodig nog beter spelen ook

. Dat is de zoveelste 'miskoop' van Brands.
En nee, met 'miskoop' bedoel ik niet 'slechte voetballer die geen tyfus kan' zoals Babovic of Van den Burgerking. Het verschil? Brands zou voor beide voetballers waarschijnlijk nog geld betalen ook

, bij Feijenoord waren die gasten gratis (zelfs salaris werd niet betaald). Nog specifieker dus: het zijn jongens die écht wel iets kunnen met een balletje, alleen kunnen ze níét zóvéél met een balletje dat de geinvesteerde miljoenen het wáárd zijn (of ooit zullen zijn, op Mertensje en met veel mazzel, ik hoop het echt voor jullie, Strootman).
En als je dan al een elftal hebt wat 'an sich' voor Nederlandse begrippen gewoon sterk lijkt in het middenveld en in de aanval, dan kan het pech zijn dat ze niet goed samen weten te spelen. Dat kan altijd. Dat kan je van tevoren niet ruiken, niemand niet. Maar welke volslagen idioot beslist dan om de verdedigende linie niet te versterken (tip: Brands

). Dan ben je toch niet goed bij je kokosnoot?
Ik moet daarom ook heel hard lachen om de jongens hier die Leerdam niet willen zien komen. Die zou echt goed kunnen renderen op LB, hoewel jullie daar nu ook een goede hebben sinds een wedstrijd of 10. het verschil? Leerdam zou daar wél directe 'transfervalue' betekenen voor PSV, heeft een laag salaris et cetera. Al zal hij waarschijnlijk zelf daar niet eens willen spelen.
Kijk, PSV moet het gewoon - helaas - niet van zijn jeugdopleiding hebben. Als we bij Feijenoord één positie pakken dan braken deze jongens de laatste jaren door: Centrale Verdediging: Rekik, Bruma, Aké, De Vrij, Schenkeveld, Ramsteijn... The list goes on and on.
Dat geeft ook niet want PSV stond de laatste jaren bekend als briljante scouters, gasten die spelers voor weinig kochten en voor veel verkochten, et cetera et cetera. Nu is er echter sprake van paniek: PSV MOET EN ZAL Champions League halen, er wordt niet gebouwd, er worden miljoenen gespendeerd aan gasten die vaak nog niet de helft van dat bedrag waard zijn. Dat heb je te danken aan Brands, die óók nog eens geen verrassinkjes uit Zuid-Amerika etc. meer weet te halen.
In dat geval is er nog maar één optie, om terug te komen op mijn begin: het kankergezwel afsnijden. ZO SNEL MOGELIJK een Technisch Directeur die met weinig middelen veel kan bereiken. Ik bedoel: Hoe haal je het in je bolis om Bakkal,
die geen contract meer tekent, een jaar te
verhuren en dan ook nog eens 80% van zijn salaris te betalen! AAN EEN - van origine - grote concurrent!
Dat zegt al genoeg. Dankzij Bakkal haalde Feijenoord het vCL ticket wat anders ogenschijnlijk voor PSV was geweest, waarmee PSV zich het miljoenenbal in had kunnen schieten. Het is tekenend voor het falen van Brands.
Ik ga er niet vanuit dat PSV (snel) een goede jeugdopleiding zal verkrijgen, dus dit is het stappenplan:
- Brands eruit (ZSM, hij verneukt echt jullie gelden)
- Weer scouten in Scandinavië en Zuid-Amerika
- Het ouderwetse 'gogme' van PSV terug, die jongens als Romario wisten te halen

Ik ben bang dat het niet gaat lukken om de laatste twee punten te realiseren met Brands aan het stuur. Echt, geloof me, die gast is een nagel aan jullie doodskist.