http://www.telegraaf.nl/t(...)_over_Willems__.htmlquote:Cruijff vol lof over Willems
AMSTERDAM - Johan Cruijff gaat in zijn exclusieve column voor Telesport in op de wedstrijd van Oranje. De legendarische nummer veertien keek met veel genoegen naar Jetro Willems.
"Ik vond het mooi om te zien, dat Jetro Willems niet alleen de beste trap had, maar ook opbouwend de sterkste van alle zes de verdedigers was. Zijn directe tegenstander werd ook als eerste gewisseld, wat toch iets zei over hoe hij zich verdedigend staande hield.
Ik heb genoten van die jongen, die niet alleen technisch sterk is, maar het Nederlands elftal in ieder geval van één probleem heeft verlost: de positie van linksback staat niet meer ter discussie."
quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef Kenju het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)_over_Willems__.html
Nu nog wat media trainingquote:Op maandag 11 juni 2012 10:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]De komende 14-16 jaar gewoon de linksback van het NL elftal.
Och, als dat het belangrijkste isquote:
Zeker niet, meer een fout van perschef Jansmaquote:Op maandag 11 juni 2012 10:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Och, als dat het belangrijkste isLaat de wat meer mondige jongens maar lekker de interviews doen. Zie Willems ook geen aanvoerder worden of iets.
Lijkt mij ook, volgens mij is Willems van nature al een rustige jongen. Moet je hem vooral na een slopende en rot wedstrijd voor de camera zettenquote:Op maandag 11 juni 2012 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker niet, meer een fout van perschef Jansma
Ik begreep het niet zo goed want ze hebben inmiddels al gedoucht dan moet je toch al redelijk hersteld zijn, in ieder geval niet buiten adem maar het zal met teveel nadenken om niets verkeerds te zeggen te maken hebben.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:28 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, volgens mij is Willems van nature al een rustige jongen. Moet je hem vooral na een slopende en rot wedstrijd voor de camera zetten
Leek me niet echt buiten adem te zijn ofzo. Genee zag er een beetje teveel in.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik begreep het niet zo goed want ze hebben inmiddels al gedoucht dan moet je toch al redelijk hersteld zijn, in ieder geval niet buiten adem maar het zal met teveel nadenken om niets verkeerds te zeggen te maken hebben.
Nou, hij stond wel de hele tijd te leunen, en op een gegeven moment haalde hij ook zijn handen over zijn gezicht.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Leek me niet echt buiten adem te zijn ofzo. Genee zag er een beetje teveel in.
Die handen kan ook door evt teleurstelling komen ofzo. Of misschien was hij inderdaad moe, geen idee.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:49 schreef Kenju het volgende:
Over dat mediatraining, weet ik niet of ik dat wel wil. Ze zijn ook wel erg opportunistisch als het hierom gaat hè? De ene keer vinden ze het sprekende poppen waar geluid uit komt maar die eigenlijk niets zeggen, en nu staat Willems hier in alle oprechtheid doodmoe te zijn, en krijgt hij kritiek hierop.
Een journalist moet gewoon de verantwoordelijkheid nemen en hem wat ontzien. Dus niet vragen om een mening, maar naar zijn eigen beleving van de wedstrijd over zijn eigen positie en over zijn directe tegenstander oid.
[..]
Nou, hij stond wel de hele tijd te leunen, en op een gegeven moment haalde hij ook zijn handen over zijn gezicht.
zag er inderdaad meer uit dat hij emotioneel wasquote:Op maandag 11 juni 2012 10:52 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Die handen kan ook door evt teleurstelling komen ofzo. Of misschien was hij inderdaad moe, geen idee.
Kan ik me ook wel voorstellen na zo'n wedstrijd opzich.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:55 schreef Tyron het volgende:
[..]
zag er inderdaad meer uit dat hij emotioneel was
quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef Kenju het volgende:
[..]
En ik kan me ook wel voorstellen dat hij moe is. Hij heeft nog nooit 90 minuten op dit niveau en tempo gespeeld. Prachtig dat hij overeind gebleven is en lof krijgt voor zijn prestaties. Beste aankoop van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:59 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kan ik me ook wel voorstellen na zo'n wedstrijd opzich.
quote:PSV en Memphis Depay lijken eindelijk nader tot elkaar te komen. De Eindhovenaren deden al sinds april pogingen de linksbuiten langer vast te leggen, maar dat lukte tot nog toe niet. Even zag het er zelfs naar uit dat Schalke 04 tussenbeide zou komen en Depay weg zou halen bij PSV, maar dat gebeurde niet. Volgens het Eindhovens Dagblad zijn beide partijen er inmiddels bijna over uit dat Depay tot 2016 blijft.
Kijk als een legende het zegt dan is het zo, vanavond dus Derksen fap op Jetro..quote:Op maandag 11 juni 2012 10:13 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dat is een trekje van hem net als de Stroot..quote:Op maandag 11 juni 2012 10:49 schreef Kenju het volgende:
Nou, hij stond wel de hele tijd te leunen, en op een gegeven moment haalde hij ook zijn handen over zijn gezicht.
Tjah, niet alleen PSV pakt ze van Sparta. Maar wel veel de laatste tijd.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:18 schreef Snuf. het volgende:
Wat een walgelijke kutclub zijn jullie tochTot enkele jaren geleden vond ik PSV wel een toffe club, maar ik hoop nu dat jullie zo snel mogelijk failliet gaan. Jullie maken willens en wetens een club kapot..
Niet alleen PSV, maar het grootste gedeelte van de jongens gaat naar PSV..quote:Op maandag 11 juni 2012 18:24 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tjah, niet alleen PSV pakt ze van Sparta. Maar wel veel de laatste tijd.
Verschil is dat het in Nederland in een veel grote mate gebeurt, vooral daar in Eindhoven. Sparta investeert (in tegenstelling tot amateurclubs) veel geld in de jeugdopleiding en op deze manier wordt er op Spangen niks voor gevangen en waarschijnlijk moet er binnen nu en een jaar of 2 flink geschrapt worden op deze jeugdopleiding en komen er substantieel minder talenten uit. Het is dus ook "slecht voor het Nederlandse voetbal" (al maakt me dat persoonlijk geen flikker uit) wat PSV aan het doen is.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:31 schreef Typisch het volgende:
En als Snuf. het zegt dan is het zo!
Alleen vergeet je nu even dat élke club het doet. FC Bal op het Dak die eerste klasse speelt haalt ook spelers van de buren als ze lager spelen. PSV, Feyenoord en Ajax halen ze van Sparta en Cambuur terwijl Chelsea, City en Arsenal ze weer van PSV, Feyenoord en Ajax halen. Zo werkt dat nou eenmaal.
en vervolgens over 4 jaar spelen ze bij FC Volendam.. 2% haalt het uiteindelijkquote:Op maandag 11 juni 2012 18:31 schreef Typisch het volgende:
En als Snuf. het zegt dan is het zo!
Alleen vergeet je nu even dat élke club het doet. FC Bal op het Dak die eerste klasse speelt haalt ook spelers van de buren als ze lager spelen. PSV, Feyenoord en Ajax halen ze van Sparta en Cambuur terwijl Chelsea, City en Arsenal ze weer van PSV, Feyenoord en Ajax halen. Zo werkt dat nou eenmaal.
Ik snap je punt. Maar die fout ligt niet bij PSV. Zolang die zich gewoon aan de regels houden, is het hun goed recht om talenten weg te roven bij andere clubs. Misschien is het niet netjes, maar dat zal hun aan de reet roesten als er elke 2 jaar een Willems doorbreekt. Maar je krijgt toch bij transfers wel een deel van de opbrengst?quote:Op maandag 11 juni 2012 18:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Verschil is dat het in Nederland in een veel grote mate gebeurt, vooral daar in Eindhoven. Sparta investeert (in tegenstelling tot amateurclubs) veel geld in de jeugdopleiding en op deze manier wordt er op Spangen niks voor gevangen en waarschijnlijk moet er binnen nu en een jaar of 2 flink geschrapt worden op deze jeugdopleiding en komen er substantieel minder talenten uit. Het is dus ook "slecht voor het Nederlandse voetbal" (al maakt me dat persoonlijk geen flikker uit) wat PSV aan het doen is.
PSV moet gewoon het fatsoen hebben een flinke som (gemeente) geld neer te leggen voor al deze jongens. Maargoed, Brabander zijn sowieso al vervelende mensen.
quote:Op maandag 11 juni 2012 18:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik snap je punt. Maar die fout ligt niet bij PSV. Zolang die zich gewoon aan de regels houden, is het hun goed recht om talenten weg te roven bij andere clubs. Misschien is het niet netjes, maar dat zal hun aan de reet roesten als er elke 2 jaar een Willems doorbreekt. Maar je krijgt toch bij transfers wel een deel van de opbrengst?
quote:Op maandag 11 juni 2012 18:39 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt he-le-maal nergens over die bedragen. 5% van de vergoeding gaat naar de opleidende clubs waar de speler van 12 tot 21 heeft gespeeld. Het loopt langzaam op van 12 jaar met 5% van die 5% en 21 met 15% van die 5%. Als Sparta een speler van zijn 12e tot zijn 17e krijgen ze misschien 2% van de totale transfersom..
KNVB en Fifa moeten van die 5% gewoon 25% maken, dan gaat het al wat meer lonen om zelf jongens op te leiden. Maar goed, binnen nu en 2 jaar is het over bij Sparta en kunnen we eerst de opleiding en vervolgens de hele club opdoeken.. Grotendeels door dit soort praktijken..
Hopelijk worden Willems, Strootman, Duarte, Viergever, Emnes en Falkenburg verpatst, dan vangt Sparta nog een beetje geld.
Het is gewoon walgelijk als je in 2 jaar iets van 7 jongens van een club overneemt, je haalt gewoon die hele opleiding leeg. Maar goed, de gemeentegeld deal heeft wel laten zien dat er in Eindhoven geen enkel fatsoen zit.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Maar dat ligt dus aan de regels, niet aan PSV.
quote:Op maandag 11 juni 2012 18:26 schreef Snuf. het volgende:
De KNVB moet gewoon ingrijpen en zorgen dat er miljoenen moeten worden neergelegd voor zo'n jongen
Nog een jaartje geen CL in het verschiet, dus wie het laatst lacht lacht het best.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Het is gewoon walgelijk als je in 2 jaar iets van 7 jongens van een club overneemt, je haalt gewoon die hele opleiding leeg. Maar goed, de gemeentegeld deal heeft wel laten zien dat er in Eindhoven geen enkel fatsoen zit.
Goed is niet het woord. Op dit moment wel, maar er wordt 25% van de begroting geïnvesteerd in de jeugdopleiding en dat kan gewoon niet meer als het zo doorgaat. Dan moet daarmee gestopt worden en dat zou echt funest zijn voor de club.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:42 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nog een jaartje geen CL in het verschiet, dus wie het laatst lacht lacht het best.Sparta gaat toch gewoon goed qua financiën? Of niet meer?
't Is heel simpel. Prijzen zijn overal omhoog gegaan. Dus talenten die hun debuut al hebben gemaakt zijn meteen aardig geprijsd. dan kun je ze beter wat vroeger halen. Dat gebeurd om ons heen namelijk ook. Alleen zijn daar de tv gelden en overige inkomsten wat hoger waardoor vaak wel nog de hoofdprijs betaald wordt. Vroeger haalde PSV talenten die net doorgebroken waren voor een redelijke prijs, waarna ze de opstap naar het buitenland maakte. Nu is het zo dat subtoppers hoofdprijzen vragen voor hun spelers, waardoor die rechtstreeks naar het buitenland vertrekken of waarna ze transfervrij de deur uit lopen. Dan moet je als club andere opties zoeken.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:35 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Verschil is dat het in Nederland in een veel grote mate gebeurt, vooral daar in Eindhoven. Sparta investeert (in tegenstelling tot amateurclubs) veel geld in de jeugdopleiding en op deze manier wordt er op Spangen niks voor gevangen en waarschijnlijk moet er binnen nu en een jaar of 2 flink geschrapt worden op deze jeugdopleiding en komen er substantieel minder talenten uit. Het is dus ook "slecht voor het Nederlandse voetbal" (al maakt me dat persoonlijk geen flikker uit) wat PSV aan het doen is.
PSV moet gewoon het fatsoen hebben een flinke som (gemeente) geld neer te leggen voor al deze jongens. Maargoed, Brabander zijn sowieso al vervelende mensen.
Je moet gewoon je eigen spelers opleiden.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:47 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
't Is heel simpel. Prijzen zijn overal omhoog gegaan. Dus talenten die hun debuut al hebben gemaakt zijn meteen aardig geprijsd. dan kun je ze beter wat vroeger halen. Dat gebeurd om ons heen namelijk ook. Alleen zijn daar de tv gelden en overige inkomsten wat hoger waardoor vaak wel nog de hoofdprijs betaald wordt. Vroeger haalde PSV talenten die net doorgebroken waren voor een redelijke prijs, waarna ze de opstap naar het buitenland maakte. Nu is het zo dat subtoppers hoofdprijzen vragen voor hun spelers, waardoor die rechtstreeks naar het buitenland vertrekken of waarna ze transfervrij de deur uit lopen. Dan moet je als club andere opties zoeken.
Volgens mij heeft Ajax trouwens dit seizoen de meeste talenten bij Sparta weggehaald hoor. PSV maar eentje en Willems hebben ze netjes voor betaald.
quote:Op maandag 11 juni 2012 19:08 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Je moet gewoon je eigen spelers opleiden.
Dat kunnen ze niet.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:08 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Eens, maar Als dat nooit je filosofie is geweest moet je anders denken. Er is de laatste jaren veel geinvesteerd in de jeugdopleiding dus ik verwacht wel dat PSV hier op termijn de vruchten van gaat plukken.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:08 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Precies. Affelay, Bakkal, Marcellis en Aisatti zijn allemaal behoorlijk spelers geworden. Geen wereldtoppers (op Affelay na) maar wel zelf opgeleid en heel behoorlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Eens, maar Als dat nooit je filosofie is geweest moet je anders denken. Er is de laatste jaren veel geinvesteerd in de jeugdopleiding dus ik verwacht wel dat PSV hier op termijn de vruchten van gaat plukken.
Ik vind dat echt héél karig voor een club als PSV. En Afellay en Bakkal zijn alweer 25+.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:20 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Precies. Affelay, Bakkal, Marcellis en Aisatti zijn allemaal behoorlijk spelers geworden. Geen wereldtoppers (op Affelay na) maar wel zelf opgeleid en heel behoorlijk.
En daarbij, de definitie 'jeugdspeler' is ook vrij beperkt. Alsof Sparta ze allemaal vanaf de F-jes zelf opleidt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |