In de praktijk begint dat toch wel met de oprichting van een stichting, want pas daarna kun je om donaties gaan vragen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Waarom is Marion dan geld aan het inzamelen in Nigeria, denk je?
Ik denk dat er meer financiële inbreng gevraagd wordt dan enkel deze notariële kosten.
Meestal werkt dat daar andersomquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:19 schreef HyperViper het volgende:
Geld inzamelen in Nigeria... dat is net als water halen in de Sahara. Ik wens Marion het beste.
Via Nigeria, niet in Nigeria.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:19 schreef HyperViper het volgende:
Geld inzamelen in Nigeria... dat is net als water halen in de Sahara. Ik wens Marion het beste.
Je zal toch ook echt een bestuur moeten kunnen aantonen bij de oprichting. En dat bestuur moet uit minimaal 3 personen bestaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat is veranderd, Tegenwoordig kun je een stichting in je eentje voor zo'n paar honderd euro oprichten, maar om zo'n mede-oprichter te willen worden zul je toch meer in de richting van een ton of zo moeten denken!
Wat is dan het probleem met de oprichting van de stichting? Die 600 euri kan het niet zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:24 schreef tornadomirakel het volgende:
Blijkbaar weten jullie het beter, dan mijn notaris hier, maar er zijn drie personen inclusief mijzelf reeds aanwezig, maak je daar geen zorgen over.
Parijs is natuurlijk de endeldarm van Europa, niet het beste voorbeeld. Maar hoe ervaart Marion Nigeria? Zie jij kans om werkelijk veranderingen door te voeren door jullie aanwezigheid daar? Het voelt allemaal een beetje gehaast.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:24 schreef tornadomirakel het volgende:
Blijkbaar weten jullie het beter, dan mijn notaris hier, maar er zijn drie personen inclusief mijzelf reeds aanwezig, maak je daar geen zorgen over.
Nigeria is een oude kolonie van Engeland, en doet het vrij aardig. Het Parijs van Afrika worden ze in die streek wel eens genoemd.
Ik zal het anders stellen, aangezien jij de enige bent die in dergelijke "vliegrampenexperimenten" gelooft:quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:40 schreef tornadomirakel het volgende:
Eerst dient men zich ervan bewust te worden, dat dit "vliegrampenexperiment" serieus plaats heeft gevonden, zodat er voldoende belangstelling voor zo'n excursie zou kunnen ontstaan, en dat zou met al die Bijlmerrampen op hoofdsteden van de ontkenningen ervan wel eens kunnen helpen. Haastige spoed is zelden goed, maar na dertig jaar van dit experiment ben ik toch al bijna aan mijn pensioen toe.
Wat is volgens jullie de cultuurstad van Europa dan?!
Punt 5 lijkt mij een beetje te hoog gegrepen vooralsnog Tornadomirakel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:24 schreef tornadomirakel het volgende:
1. In principe zou het een militaire operatie kunnen hebben betroffen, waarvoor minimaal 50 jaar geheimhouding vereist is, aangezien men zoiets als een staatsgeheim pleegt te koesteren.
2. Eerst dient zo'n operatie te worden uitgevoerd, terwijl het toch wel een paar jaar kan duren, voordat de zaak weer stabiel is, en de houder ervan zich weer een beetje goed voelt worden.
3. Verder dienen de explosieve kanten eerst te worden afgebouwd, voordat er iets gepubliceerd kan en mag worden.
4. De nevenverschijnselen beginnen pas de laatste jaren nog overleefbare vormen aan te nemen, zodat er eindelijk wat over gedicht en gepraat kan worden, en er wat films over kunnen worden gemaakt.
5. Een benefietconcert voor de miljoenen slachtoffers en nabestaanden van deze operatie zou de mensheid beslist niet ontsieren, en dan zou er gelijk voor zo'n stichting en excursie kunnen worden gezorgd!
Learning to fly van Tom Petty?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:55 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien dat sommigen een ontroerend nummer erover kunnen schrijven, zodat we met het beste nummer eindelijk weer een keer in de finale van het Eurosongfestival terecht kunnen komen.
Nou ga je nog op de man spelen ook?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:36 schreef tornadomirakel het volgende:
Volgens mij kunnen jullie ontzettend slecht tegen de waarheid, en het zingen van liederen over iets wat voor jullie nog vermeende leugens zijn, zou de waarheid wel eens onderbewust tot jullie door kunnen laten dringen, Schrijf een lied over zo'n experiment, of je het gelooft of niet, en zie of het iets met je doet, dat is mijn advies!
Hmm... Het idee van sensitiviteitstraining kan ik nog volgen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor liederen moet je niet bij mij zijn, want ik kan deze niet schrijven, dus zul je jezelf moeten proberen te indoctrineren met het schrijven van liederen hierover, maar je zou het een vorm van sensitivity-traning kunnen vinden! Baat het niet, het schaadt ook niet! Wat valt er volgens jullie te argumenteren dan? Een mens vertelt je toch doodgewoon, wat hem is overkomen!
Ik zie daar geen argument in.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Als ik het niet heb georganiseerd moet iemand anders dat gedaan hebben, en omdat het noch Oost noch West zorgen kon baren moet dit in wederzijds overleg zijn geporganiseerd om de Koude Oorlog niet fataal te laten escaleren. Het zou natuurlijk ook nog kunnen, dat ze mij net zomin konden geloven, toen allerlei ambassades hiervan op de hoogte werden gesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |