Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 13:21 |
Voor alle duidelijkheid: de Uithoflijn (tramverbinding tussen Utrecht Centraal en de campus van de Universiteit op de Uithof, eventueel doorgetrokken naar Zeist) heeft HELEMAAL NIETS te maken met de verbreding van de A27. De minister heeft de Uithoflijn in een eerder stadium toegezegd. Met deze actie verlaagt zij zich tot het niveau kleuter. De tramlijn is broodnodig als vervanging van de honderden vervuilende bussen die nu dagelijks heen en weer pendelen om vele tienduizenden reizigers te verplaatsen. Door de keuze van de minister mogen deze studenten nog jaren extra als haringen in een ton in de bus en behouden de inwoners van Utrecht deze vervuilende pendeldienst. Triest, kinderachtig, niveau kleuter. Meer woorden wil ik niet vuilmaken aan de actie van deze blonde grobbebol met de te grote snoeppot. ![]() bron | |
Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 13:21 |
ah poep, kan iemand mijn typo in de tt aanpassen? | |
Q. | donderdag 7 juni 2012 @ 13:22 |
Wat een kinderachtig kleutergedrag inderdaad, had ik niet verwacht van haar. | |
Netsplitter | donderdag 7 juni 2012 @ 13:22 |
Ze is al vaker incompetent gebleken, dus dit verbaast me niks. | |
Q. | donderdag 7 juni 2012 @ 13:24 |
"Ik mag geen snoepjes uit de grote pot dus jullie mogen ook geen snoepjes uit de grote pot boehoehoe want de jongetjes doen gemeen tegen me!" | |
Q. | donderdag 7 juni 2012 @ 13:38 |
![]() | |
drumstickNL | donderdag 7 juni 2012 @ 13:44 |
| |
Ferrari_Tape | donderdag 7 juni 2012 @ 13:50 |
Mooie dame. | |
Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 13:51 |
Het meest bizarre is nog dat de aanleg van de tramlijn al is begonnen. Bomen zijn gekapt, grond is gereed gemaakt, bakken zijn her en der gelegd, contracten zijn gesloten en rekeningen zullen binnenkort op de mat vallen. Bakje voor de nieuwe tram: ![]() | |
Asphias | donderdag 7 juni 2012 @ 13:52 |
moet ik nog langer met die bussen als sardientje rijden. | |
Q. | donderdag 7 juni 2012 @ 14:08 |
Die trol wil de gemeente Utrecht breken op deze manier, als die 110 miljoen uit eigen zak moet worden betaalt is de gemeente op de fles. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 7 juni 2012 @ 14:10 |
De fuck? Als dit waar is is het een motie van wantouwen waard. De kleuterklas is ergens anders. | |
Cracka-ass | donderdag 7 juni 2012 @ 14:25 |
Ik vroeg me al af of het voor de tram was aangezien het nogal uit de route ligt gevoelsmatig. Stopt de tram ook nog op Lunetten? | |
Q. | donderdag 7 juni 2012 @ 14:45 |
Nee. Dit is het tracé: ![]() De halte Koningsweg is vervallen in het definitief ontwerp trouwens. | |
Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 15:33 |
En dat terwijl D66 alleen maar wil kijken naar een alternatief voor 2x7 baansweg (namelijk 2x6 baansweg) wat een besparing op kan leveren van vele honderden miljoenen. Moet dit bezuinigingskabinet toch aanspreken dacht ik zo? Oh wacht, asfalt, rechtse hobby, mag wat kosten... | |
Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 15:36 |
bron | |
Cracka-ass | donderdag 7 juni 2012 @ 15:43 |
Niet meer dan logisch als ik dat kaartje zo bekijk. | |
waht | donderdag 7 juni 2012 @ 16:05 |
Koekje van eigen deeg. Nederlandse politiek, hè. | |
Tocadisco | donderdag 7 juni 2012 @ 16:29 |
Het enige wat er eigenlijk nog aan mist is de uitspraak 'lekker puh!! ![]() | |
paulgo | donderdag 7 juni 2012 @ 17:52 |
Minster Schulz is blond. Heeft de spreuk domme blondjes er mee te maken?? ![]() | |
Netsplitter | donderdag 7 juni 2012 @ 17:57 |
Nee. Ze denkt mensen op deze manier te kunnen chanteren en belazeren. Ze weet dus donders goed waar ze mee bezig is. Alleen blijkt daar uit steeds dat ze incompetent is en dus asap van haar plaats gezet moet worden. | |
Nielsch | donderdag 7 juni 2012 @ 19:05 |
Deze minister hoeft in een kabinet met D66 en GL iig niet meer terug te komen als ze dit doorzet. Eigen schuld... | |
Hi_flyer | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:01 |
De A27 is daar toch al 2x6? | |
Cracka-ass | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:04 |
2x4 | |
Nielsch | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:07 |
2x4 inderdaad. Gaat de A27 naar 2x7 dan gaat dat 400 miljoen euro kosten omdat er een nieuwe bak geplaatst moet worden. Gaat de A27 naar 2x6 dan kan het als het goed is in de huidige bak en liggen de kosten aanzienlijk lager. Naar dat alternatief wil D66 nu kijken. En omdat een kamermeerderheid D66 hierin steunt, is de minister nu boos en wil ze ook niet over de brug komen met het geld dat ze heeft toegezegd voor een broodnodige tramlijn van Utrecht Centraal Station naar de Uithof. Een project dat compleet niets met de A27 te maken heeft. | |
CasB | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:09 |
Vrouwen moeten gewoon geen besluiten nemen over infrastructuur, verkeer en vervoer, want daar hebben ze gewoon geen verstand van. Dat is in de afgelopen 20 jaar al vaak genoeg gebleken. | |
Nielsch | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:11 |
Waarbij ik me afvraag waarom een kamermeerderheid die minister niet gewoon kan dwingen om dat geld over te maken naar Utrecht? | |
Q. | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:16 |
Dat ding is alleen een probleem omdat het één lange weefstrook is. ![]() | |
Q. | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:19 |
Inderdaad, het vervoersprobleem naar de Uithof (40.000 studenten in dubbelgelede bussen die elke 2 minuten gaan via een klein stukje busbaan en voor de rest over gewone wegen) moet worden opgelost, ongeacht de oplossing voor de A27. Het geld was al toegezegd door Den Haag en de voorbereidingen zijn al getroffen. | |
Cracka-ass | vrijdag 8 juni 2012 @ 12:22 |
Dit ja. Als mensen nou niet als dolle stieren bij de eerste blokjes van baan proberen te wisselen zou het probleem al een stuk minder zijn. De problemen worden voornamelijk veroorzaakt door slechte doorstroming naar de A28 en A12. Als ze daar binnenkort klaar zijn met de werkzaamheden lijkt een 2x6 oplossing ruim voldoende voor jaren en jaren. | |
freako | vrijdag 8 juni 2012 @ 14:06 |
Dat kan een Kamermeerderheid ook. Alleen is de Kamer pas net geïnformeerd over het voornemen van de minister, daar gaat dus nog even tijd overheen voordat erover gedebatteerd wordt. Eind deze maand, volgens de OP. | |
paulgo | zaterdag 9 juni 2012 @ 20:14 |
De Uithof tramlijn zou ook goedkoper anders uitgevoerd kunnen worden. Het trace van de begraafplaats Soestduinen tot aan de Uithof is grotendeels klaar. Dan zijn er drie mogelijkheden: 1. Gebruik de gewone spoorbaan tussen Utrecht CS en begraafplaats soestduinen voor een lighrail spoorverbinding naar de Uithof. 2. Gebruik de oude maliebaanspoorweg, die haast nooit gebruikt wordt, via het spoorwegmuseum en station Overvecht naar Utrecht CS, voor een extra treinverbinding, naar de Uithof. 3. Gebruik de oude maliebaanspoorweg via het spoorwegmuseum voor een sneltram naar de Uithof over bestaand trace. Dan kan die buslijn 11 ook verdwijnen. Ook kan dan een deel van het trace gebruikt worden voor een sneltram naar Zeist. | |
Litpho | zaterdag 9 juni 2012 @ 21:35 |
Wanneer is ze ooit competent gebleken? Niet waar het gaat over het spoor in ieder geval. | |
Nielsch | zaterdag 9 juni 2012 @ 22:04 |
En hoe wou je een trein van spoor 1 (Utrecht CS --> Begraafplaats Soestduin) op spoor 2 (Maliebaanspoorweg) krijgen? En stel dat dat al lukt en je naar het Maliebaanstation gaat, wat dan? Rechtsaf door het Wilhelminapark een spoor aanleggen? | |
paulgo | zondag 10 juni 2012 @ 08:39 |
De trein gaat ban spoor 1 via Soestduinen en dan rechtdoor over het al nieuw gebouwde trace onder de Waterlinieweg naar de Uithof. Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing als er (tijdelijk) het bestaande spoor gebruikt wordt voor een Uithof spoorbaan. Dan gaat hij dus helemaal niet over de maliebaan spoorweg. Tot voor een paar jaar geleden reed op het korte baanvak Utrecht CS- Soestduinen altijd de museumlijn van en naar het spoorwegmuseum. Hij keerde bij Lunetten en sloeg de Maliebaanspoorweg in. Nu rijdt die zelfde museumlijn via station Overvecht en de andere kant van de Maliebaanspoorweg. In mijn genoemde optie 2 rijdt de trein netzo als en in plaats van de Spoorwegmuseumlijn van Utrecht CS via Overvecht ,Spoorwegmuseum , linksom via Soestduinen naar de Uithof. Ecvhter er is nog een probleem met deze optie 2 Er moet nog een afslag komen voor Voordorp richting de Eykmanlaan voor een directe aansluiting van de Maliebaanspoorweg van en naar station Overvecht. ( Deze nieuwe bocht gaat voornamelijk door weilanden en zou technisch geen probleem moeten zijn. Dan wordt die Maliebaanspoorweg tenminste weer zinvol gebruikt overdag en wordt het drukbereden spoor ten zuiden van Utrecht CS ontlast | |
Pietverdriet | zondag 10 juni 2012 @ 10:28 |
Groot gelijk, de ecoweenies moeten ophouden met zeuren. | |
Hexagon | zondag 10 juni 2012 @ 11:51 |
Ik hoop dat hier gewoon een motie van wantrouwen tegenaan wordt gesmeten. Wat een schraal mens. | |
Hexagon | zondag 10 juni 2012 @ 11:52 |
Precies weg met de natuur. Goedkopere alternatieven moeten ook niet onderzocht worden. Daar moet asfalt gegoten worden. | |
paulgo | zondag 10 juni 2012 @ 18:48 |
Eigenlijk moeten ze juist op infrastructuur bezuinigen. Want de toegevoegde waarde van meer infrastructuur , snelwegen en spoorbanen is minimaal voor ons land. Meer snelwegen betekent eventjes minder files. Maar dan nemen meer mensen de auto en raken al die nieuwe snelwegen binnen de kortste keren weer verstopt. Spoorbanen blijken vaak totaal niet rendabel: HSL lijn, Betuwelijn enz. Laten ze dus maar veel meer bezuinigen op infrastructuur. | |
Cracka-ass | zondag 10 juni 2012 @ 18:50 |
Dit nog steeds geloven anno 2012. ![]() | |
Litpho | zondag 10 juni 2012 @ 19:25 |
Door middel van weer zo'n minister op Infrastructuur? Dat gaat werken ![]() | |
Pietverdriet | zondag 10 juni 2012 @ 19:27 |
Kijk, weer zo iemand die gelijk begint te huilen als er een weg bijkomt. | |
Q. | zondag 10 juni 2012 @ 19:31 |
Altijd lekker, het belangrijkste recreatiegebied van de stad Utrecht nog verder verkleinen. ![]() | |
Hexagon | maandag 11 juni 2012 @ 14:56 |
Tja wanneer je met wat inspanning een alternatief kan bedenken waardoor er geen natuur gesloopt hoeft te worden dan is dat toch echt mijn voorkeur. Maargoed dan ben je natuurlijk meteen een hippie. | |
Pietverdriet | maandag 11 juni 2012 @ 15:12 |
Dat is altijd het gelul als het besluit is genomen om de uitvoering te saboteren. Dit is precies de reden waarom het tot voor kort 30-40 jaar duurde om een weg aan te leggen omdat nimby's alle vertragingsmethoden aangrepen om te dreineren. Maar goed, dat zou jij moeten weten als bestuurder. | |
Leandra | maandag 11 juni 2012 @ 15:19 |
Ja, je hebt 2 km om van baan te wisselen, maar iedereen moet in de eerste 100 meter naar de andere baan... | |
Hexagon | maandag 11 juni 2012 @ 15:22 |
Dus alles moet maar wijken voor asfalt? Ook al is er een alternatief? Overigens heb ik laatst in een zelfde soort kwestie ook gestemd tegen een variant door een natuurgebied en voor een alternatieve variant over bestaande wegen. Hoorde helaas niet bij de meerderheid, maar toch. | |
Red_85 | maandag 11 juni 2012 @ 15:39 |
Goedzo. Er is al teveel gelult door de ecosukkeltjes, nu koekje van eigen deeg. | |
Tocadisco | maandag 11 juni 2012 @ 16:20 |
Gaat nog wat worden met de samenleving als we op basis van credo's als 'koekje van eigen deeg' besluiten gaan nemen ![]() | |
Hexagon | maandag 11 juni 2012 @ 16:22 |
Precies en wanneer er bij keuzes altijd voor gekozen moet worden om voor natuuronvriendelijke varianten te kiezen als er betere alternatieven zijn. Want dat moet. Anders ben je een ecosukkeltje. | |
Q. | maandag 11 juni 2012 @ 17:11 |
En dan gaat het stilstaan. Ook als je dat 2x6 of 2x50 maakt, dat maakt geen fuck uit. | |
Q. | maandag 11 juni 2012 @ 17:13 |
Ja, want de 40.000 studenten en medewerkers van de Universiteit en Hogeschool Utrecht die nu elke dag in de lijn 12s zitten opgepropt zijn ook echt de tegenstanders van de verbreding van de A27. ![]() |