abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112944615
quote:
Nee, zie de algemene waarheid steeds voorbij komen.
Volgens mij is die waarheid van jou wel erg negatief, ik zit net op dit fok forum en heb van jou nog geen 1 positieve reactie gezien? Waarom volg je dit eigenlijk als je toch zo negatief er over bent?

Misschien kun je dit beter in real-life doen dan op dit topic want hier bereik je sowieso weinig mee gabber. :)
When you feel life coming down on you like a heavy weight
When you feel this crazy society adding to the strain
Take a stroll to the nearest water's edge, remember your place
Many moons have risen and fallen long, long before you came
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:22:40 #212
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:19 schreef eurm het volgende:

[..]

Volgens mij is die waarheid van jou wel erg negatief, ik zit net op dit fok forum en heb van jou nog geen 1 positieve reactie gezien? Waarom volg je dit eigenlijk als je toch zo negatief er over bent?

Misschien kun je dit beter in real-life doen dan op dit topic want hier bereik je sowieso weinig mee gabber. :)
Ik volg het vanwege ervaringen.

Als ik weer zo'n meisje tegenkom is het direct afgelopen.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_112944822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:22 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik volg het vanwege ervaringen.

Als ik weer zo'n meisje tegenkom is het direct afgelopen.
Ahaa, heb je er veel moeten afwijzen met je op FOK! verworven wijsheid? Want dan weet ik een beetje of FOK! wel de goede plek is voor die kennis :Y.
dag
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:26:54 #214
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Ahaa, heb je er veel moeten afwijzen met je op FOK! verworven wijsheid? Want dan weet ik een beetje of FOK! wel de goede plek is voor die kennis :Y.
Sorry?
pi_112945512
Wat een verzuurde mensen hier. Laat haar toch lekker. Ja, Australie is cliché, ja haar relatie gaat kapot, ja ze houdt geen geld over -waarschijnlijk wel een SOA- en woont daarna op haar 25ste weer bij paps en mams, ja ze krijgt net zoals voorheen een saaie baan, maar dat mag de pret niet drukken!

Lekker gaan TS!
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 15 juni 2012 @ 21:19:32 #216
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112946808
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:46 schreef starla het volgende:
Wat een verzuurde mensen hier. Laat haar toch lekker. Ja, Australie is cliché, ja haar relatie gaat kapot, ja ze houdt geen geld over -waarschijnlijk wel een SOA- en woont daarna op haar 25ste weer bij paps en mams, ja ze krijgt net zoals voorheen een saaie baan, maar dat mag de pret niet drukken!

Lekker gaan TS!
:')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 22:36:16 #217
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_112950444
Mijn vriend is nu voor een half jaar weg, maar heeft 3 weken terug besloten om toch eerder thuis te komen (maar 3 weken eerder, maar alsnog ben ik er super gelukkig mee). Ik zeg, ga vooral, ik merk aan hem dat het hem erg goed doet! Je leert echt voor jezelf zorgen en leert er veel mensen kennen :). Maar pin jezelf niet vast aan een datum, je weet nooit hoe je het daar hebt en of je na een tijdje de 'vastigheid' niet gaat missen. Maar als ik het zo lees heb je jezelf goed ingelezen en heb je alles goed op een rijtje, super!

Ik zie dat je de beslissing al gemaakt hebt om uit elkaar te gaan, en volgens mij ook verstandig. Onze relatie was op het moment dat hij ging super, en ik merk gewoon dat ik (en hij ook) nu pas merk hoe erg ik hem mis en hoe goed het zit tussen ons. Natuurlijk ben ik alsnog enormbang dat hij erg veranderd is als hij terugkomt, maar so be it, dat merk ik dan wel. Misschien dat je er in Australië achter komt dat je hem toch erg mist en andersom, maar zo niet dan heb je in ieder geval zekerheid over hoe of wat. Ik denk dat je de goede beslissing hebt gemaakt :).
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_112950504
Nee ik zou niet alleen gaan.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:26:23 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112953458
1. Je relatie is al dood.
2. Je zit al vanaf je 17e aan een kerel vast maar nu jullie beide volwassen zijn, blijkt dat jullie helemaal niet bij elkaar passen.
3. Na 7 jaar heb je nog altijd NIETS van een toekomst met hem opgebouwd en hij lijkt ook geen aanstalten te maken om iets met jou op te bouwen.

Mens, wat doe je nog hier en waarom in vredesnaam reageren op fok-frusti psy-freak?
Resistance is futile.
pi_112953922
Gaan, absoluut! Maar dat wist je zelf ook al :) @ongeveer in dezelfde situatie gezeten, beste jaar van mn leven gehad.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:38:32 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112954099
Oh ja: ik ben ook vertrokken op mijn 24ste. 5 jaar later nog steeds niet terug. En ik kan je dit aanraden want:

-Je wordt met jezelf geconfronteerd => je leert jezelf kennen in overlevingsmodus omdat je op jezelf aangewezen bent en hierdoor word je erg zelfstandig. Het geeft je zelfvertrouwen en het enige dat je daarvoor moet doen is uit de shit blijven en genieten. What better way?

-Mensen die reizen en andere culturen zien, hebben een ander, veel ruimdenkender wereldbeeld. Je word gedwongen om je eigen cultuur tegen het licht te houden en ook dat is erg confronterend. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan en huilend teruggaan, er zijn mensen die dit mateloos interessant vinden en die er heel goed door leren relativeren. Want dat leer je wel, of je nu naar Afrika, Belgie of Australie gaat. Doordat je met cultuurverschillen moet dealen, pik je vanzelf nieuwe gewoonten op omdat je die eigenlijk veel fijner vindt dan je Nederlandse gewoontes.

-Je ontdekt heel snel wat jij wel en niet fijn vindt. Omdat je domweg geen regels hebt, doe je eigenlijk alleen maar dingen waar je zin in hebt. Bevalt het je niet, move on. Wederom: je leert jezelf kennen.

Keerzijde: bij terugkomst hebben veel mensen nog steeds geen idee wat ze willen 'bereiken'. Mensen komen vaak terug met het idee dat ze willen 'genieten van het leven' maar het beroerde is dat 'genieten van het leven' doorgaans niet te combineren is met een 40 urige werkweek of veeleisende studie. De enige oplossing is eigenlijk om op dat punt je leven zo aangenaam mogelijk te maken en oprecht kiezen voor werk/vriendschappen/relaties om het genieten, en niet om de status etc etc.
Resistance is futile.
pi_112954157
Mijn ervaring van afgelopen oktober-maart:

Ik (20 jaar) zou samen met mijn vriendin gaan. Na 5 dagen in Sydney (begin van onze reis) maakte dat wijf het uit en daar zat ik dan. :X Gelukkig leerde ik al vrij gauw nieuwe mensen kennen. De eerste anderhalve maand was zeer klote, maar daarna echt een toptijd gehad.

Je mag dan wel alleen zijn, maar echt eenzaam zul je je niet snel voelen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_112980665
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:38 schreef Seven. het volgende:
Oh ja: ik ben ook vertrokken op mijn 24ste. 5 jaar later nog steeds niet terug. En ik kan je dit aanraden want:

-Je wordt met jezelf geconfronteerd => je leert jezelf kennen in overlevingsmodus omdat je op jezelf aangewezen bent en hierdoor word je erg zelfstandig. Het geeft je zelfvertrouwen en het enige dat je daarvoor moet doen is uit de shit blijven en genieten. What better way?

-Mensen die reizen en andere culturen zien, hebben een ander, veel ruimdenkender wereldbeeld. Je word gedwongen om je eigen cultuur tegen het licht te houden en ook dat is erg confronterend. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan en huilend teruggaan, er zijn mensen die dit mateloos interessant vinden en die er heel goed door leren relativeren. Want dat leer je wel, of je nu naar Afrika, Belgie of Australie gaat. Doordat je met cultuurverschillen moet dealen, pik je vanzelf nieuwe gewoonten op omdat je die eigenlijk veel fijner vindt dan je Nederlandse gewoontes.

-Je ontdekt heel snel wat jij wel en niet fijn vindt. Omdat je domweg geen regels hebt, doe je eigenlijk alleen maar dingen waar je zin in hebt. Bevalt het je niet, move on. Wederom: je leert jezelf kennen.

Keerzijde: bij terugkomst hebben veel mensen nog steeds geen idee wat ze willen 'bereiken'. Mensen komen vaak terug met het idee dat ze willen 'genieten van het leven' maar het beroerde is dat 'genieten van het leven' doorgaans niet te combineren is met een 40 urige werkweek of veeleisende studie. De enige oplossing is eigenlijk om op dat punt je leven zo aangenaam mogelijk te maken en oprecht kiezen voor werk/vriendschappen/relaties om het genieten, en niet om de status etc etc.
Heerlijk als ik dit lees! nu wil ik het liefst morgen al vertrekken :D

Niks of niemand houd mij iig tegen daar ben ik al lang blij om.
  zondag 17 juni 2012 @ 08:29:28 #224
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_112995539
In mijn persoonlijke omgeving ook enkel positieve verhalen gehoord, dus ik ga ook naar Australië. Ben het helemaal met Seven eens. :Y
  zondag 17 juni 2012 @ 08:48:31 #225
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_112995626
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:15 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

Hoe denken jullie hierover?
Wil je nou toestemming van ons om je te laten uitwonen door elke Ausie die je pad kruist?
  zondag 17 juni 2012 @ 09:00:55 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112995708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:19 schreef Gladif het volgende:
Als ik het zo lees, denk ik dat je gaat en dat de relatie geen stand houdt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_112999405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:50 schreef eurm het volgende:

[..]

Nou bij mij heeft het zo z'n redenen maar de hoofdzaak is vooral om dat ik gewoon simpel weg toe ben aan wat nieuws (spanning). Maar ook de reden die jij geeft die sleur, zelfde mensen en niet genoeg spanning. Misschien ook wel om mijzelf weer een beetje terug te vinden..

Dat reisbureau zit die in Enschede? want ik heb ook gelezen dat er open dagen zijn, waar ik eigenlijk wel heen wil.

Ik wil over ongeveer een half jaar vertrekken. Binnenkort begin ik met fulltime werken zodat ik zeker weet dat ik genoeg om een half jaar bommetje hard te gaan genieten :cheer:

Wanneer wil jij ongeveer vertrekken?
Bedankt voor de reacties allemaal, fijn dat er mensen zijn die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en ook echt gegaan zijn :D Doet me goed om te lezen!

Dat reisbureau zit in Alkmaar. Er zijn inderdaad open dagen, maar ik kan aankomende keren niet. Dus ik ga langs het reisbureau en 1 op 1 praten/uitzoeken/ervaringen aanhoren :D Je moet maar even kijken op www.australianbackpackers.nl, daar staat sowieso al super veel informatie op.

Ik wil eind april weg gaan.
Gewoon normaal doen ja.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:41:12 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_112999650
ik zou trouwens wel eerst even wolf creek kijken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_112999715
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:41 schreef MikeyMo het volgende:
Deze werd mij inderdaad al eerder aangeraden, even checken of 'ie te downloaden valt
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000159
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties allemaal, fijn dat er mensen zijn die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en ook echt gegaan zijn :D Doet me goed om te lezen!

Dat reisbureau zit in Alkmaar. Er zijn inderdaad open dagen, maar ik kan aankomende keren niet. Dus ik ga langs het reisbureau en 1 op 1 praten/uitzoeken/ervaringen aanhoren :D Je moet maar even kijken op www.australianbackpackers.nl, daar staat sowieso al super veel informatie op.

Volgens mij begint de winter dan daar, miss iets om rekening mee te houden. Tenminste in het zuiden. Het noorden kent geen echte winter.
pi_113000370
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:00 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Volgens mij begint de winter dan daar, miss iets om rekening mee te houden. Tenminste in het zuiden. Het noorden kent geen echte winter.
Ik ben van plan om in het oosten te beginnen, volgens mij komt dat wel goed. Vriend van me is ook in april vertrokken en liep alleen maar op slippers en in een korte broek. :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000437
Regenseizoen is veel vervelender als je niet van regen houd. Ik vond het trouwens heerlijk...lekker in zomerkleding en slippers door de hoosbuien denderen.

Ik begin ook wel erg terug te verlangen nu. Was echt een topjaar en zou het zo weer doen!
pi_113000485
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:10 schreef Sekhmet het volgende:
Regenseizoen is veel vervelender als je niet van regen houd. Ik vond het trouwens heerlijk...lekker in zomerkleding en slippers door de hoosbuien denderen.

Ik begin ook wel erg terug te verlangen nu. Was echt een topjaar en zou het zo weer doen!
Ik houd in NL niet van regen maar in een ander land is het heel anders denk ik. Zoals je zegt idd, in zomerkleding er doorheen banjeren. :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000879
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb die site ook al gezien en gekeken wanneer er opendagen zijn, de aankomende kan ik ook niet :( maar dat mag de pret niet drukken ik zorg wel dat ik alle info krijg die ik moet hebben.. Mijn lijstje met hoeveel ik apart moet zetten is net precies klaar en ik vetrek hopelijk in januari. (mooie tijd dacht ik zo)

Jij hebt dus nog wel even om goed te sparen.. maar jij bent van plan om een jaar te gaan? ik namelijk een half jaar. Erna wil ik wel weer een studie oppakken.. hoe vies lastig het ook gaat worden :)
pi_113001012
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:27 schreef eurm het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb die site ook al gezien en gekeken wanneer er opendagen zijn, de aankomende kan ik ook niet :( maar dat mag de pret niet drukken ik zorg wel dat ik alle info krijg die ik moet hebben.. Mijn lijstje met hoeveel ik apart moet zetten is net precies klaar en ik vetrek hopelijk in januari. (mooie tijd dacht ik zo)

Jij hebt dus nog wel even om goed te sparen.. maar jij bent van plan om een jaar te gaan? ik namelijk een half jaar. Erna wil ik wel weer een studie oppakken.. hoe vies lastig het ook gaat worden :)
Ik wil inderdaad een jaartje gaan. Maar bedenk me net dat ik misschien toch wat later ga, want ik moet mijn rijbewijs "even" halen. Theorie is binnen en heb al veel lessen gehad en het einde is in zicht en ben opeens gestopt, waarom mag Joost weten, slaat nergens op :D Dus als ik die gewoon kan halen voor ik erheen ga zou dat fijn zijn. Sowieso kost dat ook weer geld weet je. Dus misschien vertrek ik wel in mei of juni ofzo. Duurt wel nog laaaaang zeg. Januari is inderdaad een chille tijd alleen ik ga dat niet redden qua sparen.
Gewoon normaal doen ja.
pi_113001224
quote:
Haha ik zou hem kijken in het vliegtuig als je er bijna bent :P
pi_113001493
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:37 schreef eurm het volgende:

[..]

Haha ik zou hem kijken in het vliegtuig als je er bijna bent :P
Wat is dat voor iets dan? :P
Gewoon normaal doen ja.
pi_113001947
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik wil inderdaad een jaartje gaan. Maar bedenk me net dat ik misschien toch wat later ga, want ik moet mijn rijbewijs "even" halen. Theorie is binnen en heb al veel lessen gehad en het einde is in zicht en ben opeens gestopt, waarom mag Joost weten, slaat nergens op :D Dus als ik die gewoon kan halen voor ik erheen ga zou dat fijn zijn. Sowieso kost dat ook weer geld weet je. Dus misschien vertrek ik wel in mei of juni ofzo. Duurt wel nog laaaaang zeg. Januari is inderdaad een chille tijd alleen ik ga dat niet redden qua sparen.
Ja als je een jaar gaat heb je natuurlijk meer centen nodig, tenzij je daar je zelf kapot wil werken en verder niet echt wilt genieten? :P waarom stop je dan ook zo ineens? anders kon je misschien wel nog eerder naar Australie!

Dat duurt zeker nog eventjes, maar je weet waar je het voor doet :) koop anders een grote poster hang hem aan het plafond boven je bed, elke ochtend als je dan wakker word zie je waar je het voor doet. haha

Die film gaat over een gruwelijke redneck die backpackers afslacht (L)
pi_113002110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:53 schreef eurm het volgende:

[..]

Ja als je een jaar gaat heb je natuurlijk meer centen nodig, tenzij je daar je zelf kapot wil werken en verder niet echt wilt genieten? :P waarom stop je dan ook zo ineens? anders kon je misschien wel nog eerder naar Australie!

Dat duurt zeker nog eventjes, maar je weet waar je het voor doet :) koop anders een grote poster hang hem aan het plafond boven je bed, elke ochtend als je dan wakker word zie je waar je het voor doet. haha

Die film gaat over een gruwelijke redneck die backpackers afslacht (L)
Ik wil sowieso 4000 euro hebben om daar de eerste maanden te kunnen genieten en daarna wil ik gaan werken. Ik ben gestopt omdat ..... geen idee! Geen zin/tijd meer :') Slaat nergens op natuurlijk, was zo dichtbij! Oehh ja een grote poster. Misschien wel een heel goed idee!

Oh ik weet niet of ik die film wil zien, is die eng? :P
Gewoon normaal doen ja.
pi_113002369
Ik zou voor een landkaart van Australië gaan en de plekken aanstippen waar je heen wilt...kun je daarbij wegdromen (eventueel fototjes erop plakken).

En ik vond het in Australië erg makkelijk om tijdelijk wat werk te doen of in ruil voor schoonmaken gratis te overnachten in de hostels. Het geld vloog er nl wel doorheen op een gegeven moment.
pi_113002641
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik wil sowieso 4000 euro hebben om daar de eerste maanden te kunnen genieten en daarna wil ik gaan werken. Ik ben gestopt omdat ..... geen idee! Geen zin/tijd meer :') Slaat nergens op natuurlijk, was zo dichtbij! Oehh ja een grote poster. Misschien wel een heel goed idee!

Oh ik weet niet of ik die film wil zien, is die eng? :P
Ja en je moet 4000 hebben om uberhaupt daar naar binnen te komen. Dit is dus echt wel het minimale wat je moet hebben.. wat doe je nu dan? volg je nog een studie of werk je ? full-time?

Gek maar waar ik ga vanaf augustus fulltime werken en als het goed is kan ik dan ook met ongv 4500 richting australie in januari :D

Haha, nou ik weet niet of je van thriller houd maar deze is niet heel chill voor als je in je 1tje gaat backpacken door aussie.
pi_113002670
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:02 schreef Sekhmet het volgende:
Ik zou voor een landkaart van Australië gaan en de plekken aanstippen waar je heen wilt...kun je daarbij wegdromen (eventueel fototjes erop plakken).

En ik vond het in Australië erg makkelijk om tijdelijk wat werk te doen of in ruil voor schoonmaken gratis te overnachten in de hostels. Het geld vloog er nl wel doorheen op een gegeven moment.
Die landkaart vind ik trouwens ook wel een hele strakke! even kijken waar ik een mooie landkaart kan vinden op internet. Goeie Sekhmet! :D
  zondag 17 juni 2012 @ 14:13:37 #243
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_113002866
quote:
Trololo :') die film heb ik ook gekeken, toen ik in Oz was en op het punt stond die richting op te gaan. Ben nog ergens langs gereden waar het bordje "Wolf Creek ..(aantal).. km -->" stond, wij zaten in die auto van eeeek dit is creepy :X
  zondag 17 juni 2012 @ 14:14:58 #244
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_113002920
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:43 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Wat is dat voor iets dan? :P
Horrorfilm over backpackers die worden vermoord door een engerd in de outback. Gewoon Crocodile Dundee kijken, veel leuker ;)
pi_113006762
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:13 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Trololo :') die film heb ik ook gekeken, toen ik in Oz was en op het punt stond die richting op te gaan. Ben nog ergens langs gereden waar het bordje "Wolf Creek ..(aantal).. km -->" stond, wij zaten in die auto van eeeek dit is creepy :X
Haha, zeker een vette film alleen niet als je naar Australië wilt gaan en al helemaal niet als je er bent dacht ik zo :')
pi_113007286
hoe staat het nu met partner van ts? gaat ze nu toch eerst rijbewijs halen (hoezo besluiteloos :') ), dus wat met vriendlief totdat ts de gebaande wegen in australie gaat volgen? ~:)
pi_113045355
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:02 schreef Sekhmet het volgende:

Heb een super grote landkaart gekregen van een maat van me en ook super veel boekjes en informatie enzo. Dus heb wat te lezen/doen :D

quote:
19s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:03 schreef dawg het volgende:
hoe staat het nu met partner van ts? gaat ze nu toch eerst rijbewijs halen (hoezo besluiteloos :') ), dus wat met vriendlief totdat ts de gebaande wegen in australie gaat volgen? ~:)
Ik ben niet besluitloos, mijn besluit staat vast ;) Maar wellicht vertrek ik wat later.
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:23:57 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113050164
Heb ik wel nog een vraag: is hij bereid om te wachten tot je vertrek voor hij zijn eigen vrijheid op gaat eisen?

Wie weet wat de vakantie nog doet voor jullie relatie, misschien is er ergens toch nog een beetje ruimte om te werken aan 'ons'. Maar wacht niet tot jullie elkaar gaan haten ergens vlak voor je vertrek, want hij verdient (ongetwijfeld) wel wat beters dan dat.

Oftewel: hou hem niet onnodig aan het lijntje. Ga boeken voor vertrek in mei/juni want mogelijk houdt hij rekening met de optie dat je alleen maar dreigt te vertrekken. Zet concrete stappen of zet het uit je hoofd. Het is niet eerlijk om te wachten met boeken tot jij je rijbewijs hebt, want je stelt het alleen maar uit, en zo gaat het leventje dan zo een beetje door. Over 4 jaar woon je dan ineens samen met hem en jullie liefdesbaby danwel ongelukje, en dan blijkt *ineens* dat jullie nooit bij elkaar gepast hebben.
Resistance is futile.
pi_113050503
4000 euro voor de eerste maanden :'). Zoek eerst eens uit wat de prijzen zijn in Australië! Die zijn echt schrikbarend hoog. Je moet bovendien meen ik $AUD 6500 ofzo op je bank hebben staan.
Met name voedsel is haast onbetaalbaar. Een brood is $5,- kamerhuur $300 per week oid.. Hier staat overigens wel een minimumloon van $15 per uur tegenover.

Verder je relatie, dat komt denk ik niet goed. Zelfde ervaring, zelfde leeftijden (25 en 24), zelfde lengte (7jaar) van een relatie. Wat moeilijkheden down the road, en dat is ook niet goed gegaan. Ook wij zijn vlak voor dat ze wegging nog op vakantie gegaan, en dat ging gewoon goed en we hadden lol.. Maar blijkbaar later in Australië is ze zich zaken gaan realiseren ..

Ik heb er geen spijt van haar te laten gaan, want zij moet ook gewoon doen en laten wat ze wil. Haar hier houden was ook niet goed geweest voor ons en haar studie. Bovendien blijf ik van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wil doen.

Maar ik wil je dus waarschuwen voor de prijzen. Misschien dat je met ¤4500 beter in zuid-oost Azië kunt gaan backpacken...

Ohja, nog 1 ding: Hou hem niet aan het lijntje als je het niet ziet zitten, daarmee maak je het voor jezelf lastiger en wordt de pijn voor hem alleen maar groter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 18-06-2012 14:39:58 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_113061159
quote:
19s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
4000 euro voor de eerste maanden :'). Zoek eerst eens uit wat de prijzen zijn in Australië! Die zijn echt schrikbarend hoog. Je moet bovendien meen ik $AUD 6500 ofzo op je bank hebben staan.
Met name voedsel is haast onbetaalbaar. Een brood is $5,- kamerhuur $300 per week oid.. Hier staat overigens wel een minimumloon van $15 per uur tegenover.

Verder je relatie, dat komt denk ik niet goed. Zelfde ervaring, zelfde leeftijden (25 en 24), zelfde lengte (7jaar) van een relatie. Wat moeilijkheden down the road, en dat is ook niet goed gegaan. Ook wij zijn vlak voor dat ze wegging nog op vakantie gegaan, en dat ging gewoon goed en we hadden lol.. Maar blijkbaar later in Australië is ze zich zaken gaan realiseren ..

Ik heb er geen spijt van haar te laten gaan, want zij moet ook gewoon doen en laten wat ze wil. Haar hier houden was ook niet goed geweest voor ons en haar studie. Bovendien blijf ik van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wil doen.

Maar ik wil je dus waarschuwen voor de prijzen. Misschien dat je met ¤4500 beter in zuid-oost Azië kunt gaan backpacken...

Ohja, nog 1 ding: Hou hem niet aan het lijntje als je het niet ziet zitten, daarmee maak je het voor jezelf lastiger en wordt de pijn voor hem alleen maar groter.
Nee, je moet 5000 dollar op je bank hebben staan. Dat is 4000 euro. Dat is echt wel te doen hoor voor de eerste 3 maandjes ;) Ik weet hoe duur Australië is, zoals ik al eerder zei ik heb echt mijn huiswerk wel gedaan.

quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:23 schreef Seven. het volgende:
Heb ik wel nog een vraag: is hij bereid om te wachten tot je vertrek voor hij zijn eigen vrijheid op gaat eisen?

Wie weet wat de vakantie nog doet voor jullie relatie, misschien is er ergens toch nog een beetje ruimte om te werken aan 'ons'. Maar wacht niet tot jullie elkaar gaan haten ergens vlak voor je vertrek, want hij verdient (ongetwijfeld) wel wat beters dan dat.

Oftewel: hou hem niet onnodig aan het lijntje. Ga boeken voor vertrek in mei/juni want mogelijk houdt hij rekening met de optie dat je alleen maar dreigt te vertrekken. Zet concrete stappen of zet het uit je hoofd. Het is niet eerlijk om te wachten met boeken tot jij je rijbewijs hebt, want je stelt het alleen maar uit, en zo gaat het leventje dan zo een beetje door. Over 4 jaar woon je dan ineens samen met hem en jullie liefdesbaby danwel ongelukje, en dan blijkt *ineens* dat jullie nooit bij elkaar gepast hebben.
We gaan niet als vijanden uit elkaar. Waarom, is het niet eerlijk om te wachten tot ik mijn rijbewijs heb? Dat is toch mijn keuze? We wachten eerst Cuba af en daarna zien we verder hoe we het gaan doen. Nogmaals we zijn geen vijanden van elkaar; integendeel. We mogen elkaar graag maar we weten allebei dat we niet voor elkaar bestemd zijn, althans niet nu. Ik woon niet over 4 jaar ineens samen. Mijn rijbewijs staat zo goed als voor de deur; theorie in de zak en ook het examen is dichtbij. Hij weet dat ik het meen ook, het is niet zo dat dit een loos dreigementje is en dat weet hij. ;)
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:09:53 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113070301
TS, waarom hou je hem aan het lijntje?
Resistance is futile.
pi_113070961
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:09 schreef Seven. het volgende:
TS, waarom hou je hem aan het lijntje?
Lol, ik houd niemand aan het lijntje. We zijn nog bij elkaar we dit SAMEN willen. Ik ga niet naar Australië omdat ik het zo graag uit wil maken met hem en omdat ik bij hem weg wil. Je hebt totaal het verkeerde beeld. Heb je alle pagina's gelezen of alleen de laatste? ;)
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:44:23 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113073059
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Lol, ik houd niemand aan het lijntje. We zijn nog bij elkaar we dit SAMEN willen. Ik ga niet naar Australië omdat ik het zo graag uit wil maken met hem en omdat ik bij hem weg wil. Je hebt totaal het verkeerde beeld. Heb je alle pagina's gelezen of alleen de laatste? ;)
Ik heb alles gelezen en ik zie nergens een reden tot lollen. Zo ga je niet om met de mensen waar je van houdt.
Resistance is futile.
pi_113073684
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen en ik zie nergens een reden tot lollen. Zo ga je niet om met de mensen waar je van houdt.
Ik lol vanwege jouw kortzichtigheid. Moge dat duidelijk zijn.
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:12:19 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113075326
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:51 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik lol vanwege jouw kortzichtigheid. Moge dat duidelijk zijn.
Ah OK. Laten we hopen dat je toekomstige ex net zo makkelijk denkt over dit alles en geen bittere nasmaak aan jullie 7 jaar samen overhoudt.
Resistance is futile.
pi_113083905
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:19 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Nee, je moet 5000 dollar op je bank hebben staan. Dat is 4000 euro. Dat is echt wel te doen hoor voor de eerste 3 maandjes ;) Ik weet hoe duur Australië is, zoals ik al eerder zei ik heb echt mijn huiswerk wel gedaan.

Mijn vriendin dacht ook dat ze haar huiswerk wat dat betreft wel gedaan had, maar schrok van het één in het andere.. Mijn neef precies hetzelfde. Die had overigens flink meer dan 4000euro mee, en zijn geld was na 2-2,5 maand op.

Maargoed, veel plezier daar en hopelijk ben je voor jezelf een ervaring rijker..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_113084271
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn vriendin dacht ook dat ze haar huiswerk wat dat betreft wel gedaan had, maar schrok van het één in het andere.. Mijn neef precies hetzelfde. Die had overigens flink meer dan 4000euro mee, en zijn geld was na 2-2,5 maand op.

Maargoed, veel plezier daar en hopelijk ben je voor jezelf een ervaring rijker..
Ik was in totaal (dus inclusief reis ed) ongeveer 20.000 gulden kwijt. Heb daar ook moeten werken om verder te kunnen reizen en een auto gekocht. Het was het allemaal meer dan waard. Was wel 14 jaar geleden, kan best wat veranderd zijn. Maar het gaat hard als je veel wilt zien en doen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 01:13:19 #258
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113173726
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_113223389
quote:
Las het ja :o
Gewoon normaal doen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties