abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112536868
Ach je moet wat over hebben voor veiligheid en vrijheid.
Onze voorouders hebben dit betaald met hun leven en wij doen dit met geld.
pi_112539635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Blijft een ontwerp uit 1980, en het heeft twee motoren dus je onderhoudskosten zijn hoger.
2 motoren heeft ook als voordeel dat de kans om te overleven mocht er eentje geraakt zijn ook veel groter word. En voor de Eurofielen onder ons zou het een mooie kans zijn om Europese solidariteit te tonen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:23:51 #28
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112539735
Doelloos gedoe met die vliegtuigen die 9/10 keer toch maar staan weg te rotten :')
pi_112540131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:31 schreef DeRakker. het volgende:
Voor ons een kleine prijs inderdaad. Vroeger betaalde men met het leven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Donald Duck held woensdag 6 juni 2012 @ 21:33:04 #30
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_112540319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:22 schreef Alleskids het volgende:

[..]

en wie is die geavanceerde vijand/geavanceerder wordende vijand? De grootste bedreiging komt in de toekomst ergens uit het oosten. dan heeft Nederland ook tanks nodig, en een goed uitgeruste marine. Maar de tanks worden verkocht, de marine wordt uitgekleed tot Belgisch nivo met alleeen nog 2 roeiboten.
De meest reaitische bedreiging komt van guerrilla-achtige groepen als de taliban. hoeveel geavanceerde vliegtuigen heeft de taliban?
China kan een potentiële tegenstander worden. Er liggen genoeg conflicten op de loer in de komende decennia. De Chinezen zijn flink aan het investeren in hun leger. Vliegdekschepen, onderzeeërs. stealth-toestellen. Lui achterover leunen en denken dat het allemaal wel los loopt, zou bijzonder naïef zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_112540415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:33 schreef __Saviour__ het volgende:

Lui achterover leunen en denken dat het allemaal wel los loopt, zou bijzonder naïef zijn.
Na 70 jaar vrede kan men het zich niet meer voorstellen.
pi_112540962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:34 schreef waht het volgende:

[..]

Na 70 jaar vrede kan men het zich niet meer voorstellen.
De volgende oorlog gaat om grondstoffen en fossiele brandsftoffen. :)
  Overall beste user 2022 woensdag 6 juni 2012 @ 21:44:14 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_112541043
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:43 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Nee, om drinkwater.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_112541062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:43 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Die oorlog is al begonnen. Godzijdank in verre oorden.
pi_112541243
Wat een onzin, de koers van de dollar is dit jaar ongunstiger voor Nederland in die zin dan vorig jaar.
pi_112545559
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, om drinkwater.
Ook ja :)
pi_112553834
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:10 schreef Buitendam het volgende:
Bejaarden mogen tegenwoordig hun eigen rollator bij elkaar sparen van hun AOW'tje, maar gelukkig is er wel geld genoeg voor die kisten en hebben we straks wel van die kekke vliegtuigen.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  donderdag 7 juni 2012 @ 02:04:39 #38
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112554195
quote:

[..]

China kan een potentiële tegenstander worden. Er liggen genoeg conflicten op de loer in de komende decennia. De Chinezen zijn flink aan het investeren in hun leger. Vliegdekschepen, onderzeeërs. stealth-toestellen. Lui achterover leunen en denken dat het allemaal wel los loopt, zou bijzonder naïef zijn.
Zijn dat ook die gasten die ons de onderdelen leveren zoals de chips?

De JSF zou ons werkgelegenheid bieden. Lol yes 200 banen extra bij Stork waarvan 120 banen in Turkije omdat we het weer hebben uitbesteed. Poeh dat scheelt natuurlijk.
En voorlopig blijkt de MIG nog een zeer geduchte tegenstander te zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 7 juni 2012 @ 02:12:40 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_112554268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:05 schreef 2cv het volgende:
Dan moet je een prijs afspreken die (wat) hoger ligt dan het geraamde budget. B.v. geraamd budget + 10%.
Het moest nog ontwikkeld worden(en nog steeds). Dan kun je moeilijk een prijs afspreken. Dit is typisch een klus op regie. Je kunt slechts bagger afleveren. De JSF zal toch moeten voldoen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_112554904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:54 schreef Viajero het volgende:
Waarom sluiten regeringen niet een contract waar in staat:

Ik koop op deze datum 85 JSf vliegtuigen.

Ze kunnen het volgende: (XXXXXXX)
En ze kosten 60 Miljoen Euro per stuk.

Als ze dan duurder uitvallen dan kost dat het bedrijf dat ze bouwt, maar niet de regering.

En waarom stelt geen enkele politicus, ook oppositie politici, nooit die vraag?
Zou ik es moeten proberen bij m'n klanten. Na tekenen van het contract; "Ja, ehh, het wordt toch ff duurder, maar je krijgt minder waar voor je geld".

:|W

We hadden voor een Europees vliegtuig moeten gaan. Waar hebben we anders die kloteEU voor? :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112555680
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:31 schreef DeRakker. het volgende:
Wat heeft het maken van domme keuzes en het volharden in domme keuzes te maken met veiligheid en vrijheid?

Non argument.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112555733
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wat heeft het maken van domme keuzes en het volharden in domme keuzes te maken met veiligheid en vrijheid?

Non argument.
Het is geen domme keuze.
Dat jij dat vindt is niet meteen een feit.
Experimentele projecten kunnen altijd duurder uitvallen, het is tenslotte nog een experiment.
Feit is dat we nieuwe toestellen nodig hebben doordat F16 verouderd zijn en al een keer verbeterd zijn.
Of je nou Saab kiest of de JSF... dat maakt dan ook niet echt veel meer.
pi_112555757
quote:

[..]

Des te meer reden om niet te investeren in de zwakke versie van een vliegtuig wat van alles een beetje kan en daardoor niks goed kan terwijl de prijs/kwaliteit-verhouding aldoor en van beide kanten achteruit gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:19:00 #44
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_112555794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:54 schreef Viajero het volgende:
Waarom sluiten regeringen niet een contract waar in staat:

Ik koop op deze datum 85 JSf vliegtuigen.

Ze kunnen het volgende: (XXXXXXX)
En ze kosten 60 Miljoen Euro per stuk.

Als ze dan duurder uitvallen dan kost dat het bedrijf dat ze bouwt, maar niet de regering.

En waarom stelt geen enkele politicus, ook oppositie politici, nooit die vraag?
Dit snap ik niet. Daarnaast hebben de meest betrokken bouwers in dit project toch de nodige ervaring met het bouwen van dit soort rommel. Je moet toch na zo'n periode met een zinnige begroting kunnen komen?
pi_112555916
Hij gaat vast nog wel over de 70 miljoen heen voor hij hier staat. Maar dan nog, je kunt wel blijven bezuinigen op defensie maar een keer gaat dat toch mis omdat het voor vrede en vrijheid op de lange duur toch echt nodig is om een fatsoenlijk leger op de been te houden. Elke keer die budgetoverschrijdingen horen vind ik niet zo heel spannend want dat heb je bij ontwikkeling van iets heel nieuws.

Dat gezegd hebbende is vind ik dat er destijds teveel naar de militairen geluisterd is. Als ik naar m'n installateur luister heb ik ook in no-time een superdeluxe domotica systeem hier waarmee ik voor het lieve sommetje van 3000 euro de verwarming met m'n iPhone kan regelen. Alleen heb ik daar geen behoefte aan en wordt het met een draaiknop ook warm, en nog veel goedkoper ook. Vanaf de zijlijn lijkt het er op dat het leger toen zich wel heel erg als 'deze want de rest is rotzooi en ik wil er niet eens naar kijken' opgesteld heeft, als een stampvoetend jochie zeg maar.
pi_112555936
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:19 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Daarnaast hebben de meest betrokken bouwers in dit project toch de nodige ervaring met het bouwen van dit soort rommel. Je moet toch na zo'n periode met een zinnige begroting kunnen komen?
als ze een f16 opnieuw zouden ontwikkelen vast wel, maar met een splinternieuw state-of-the-art apparaat waar veel onbekende variabelen inzitten is dat gewoon erg moeilijk. Dat is op zich niets nieuws maar had destijds wel beter meegewogen moeten worden.
pi_112556000
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:14 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Het is geen domme keuze.
Dat jij dat vindt is niet meteen een feit.
Het is een risico, er is voor gewaarschuwd, er is nog geen seconde positief nieuws naar buiten gekomen, en toch zetten we door.

Dat is in het boek van geestelijk gezonde mensen zonder dubbele agenda gewoon een domme keuze.

quote:
Experimentele projecten kunnen altijd duurder uitvallen, het is tenslotte nog een experiment.
Feit is dat we nieuwe toestellen nodig hebben doordat F16 verouderd zijn en al een keer verbeterd zijn.
Of je nou Saab kiest of de JSF... dat maakt dan ook niet echt veel meer.
Feit is dat we hebben gekozen voor een product waar al snel veel twijfels over waren. Die hebben zich alleen maar verder opgestapeld.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_112556034
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:19 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Waarom? De aankoopbeslissing is politiek, je pakt de nationale defensies in zodat die pro zijn, en de Amerikaanse politiek zet druk op buitenlandse regeringen. Dan heb je dat commitment binnen en betekent een duurder wordend toestel op zich meer omzet en dus meer winst.

Het is geen vrije markt of zo waar je moet concurreren met andere vliegtuigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112556069
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:35 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Het is een risico, er is voor gewaarschuwd, er is nog geen seconde positief nieuws naar buiten gekomen, en toch zetten we door.
Het was vooraf te verwachten dat het ongeveer zo zou lopen. Is het dan niet juist verstandig om door te gaan aangezien dit is waar voor gekozen is? Je kunt wel blijven zwabberen.

Hoe zit het trouwens met die tegenorders? Ik had begrepen dat die net iets boven de verwachting lagen en daarmee de uitgaven in evenwicht hielden. Maar ik heb daar nog geen neutrale bron van gezien.
pi_112556089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:38 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Het was vooraf te verwachten dat het ongeveer zo zou lopen. Is het dan niet juist verstandig om door te gaan aangezien dit is waar voor gekozen is? Je kunt wel blijven zwabberen.
Nee, als het te gek wordt neem je je verlies en stop je. Maar als je iets als dit voorziet stap je er gewoon niet in natuurlijk.

quote:
Hoe zit het trouwens met die tegenorders? Ik had begrepen dat die net iets boven de verwachting lagen en daarmee de uitgaven in evenwicht hielden. Maar ik heb daar nog geen neutrale bron van gezien.
Zien is geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')