abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112499428
WO Rechten

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP
Maharbal (2x - Fiscaal en Notarieel)

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas
H-D

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
Nailpolish

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis
Ties02

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove
kapiteintje
wimjongil

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101
Eriksd
Tchock
Yreal

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99
Dr.Cooper

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith
SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
ScottTracy
Rainb0ws
evelien89

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---
Memento-Mori

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

[ Bericht 0% gewijzigd door H-D op 05-06-2012 22:55:32 ]
pi_112499637
Omdat het toch over zekerheden ging :P
pi_112499675
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:

[..]

Kon de diamant niet als hoofdzaak worden aangemerkt ogv de waarde tov de gouden ring? Hier had je trouwens omdat je op de zaaksvormingstoer ging HR Hollander's Kuikenbroederij kunnen gebruiken :P
Ja ik had dus dat er geen hoofdzaak kon worden aangemerkt, lid 2 is dat volgens mij, goud/diamant.. Wat je zegt ogv die geld waarde klopt opzich wel.
Ja kip/ei verhaal vond ik niet relevant genoeg in deze, ookal gaat dat ook over zaaksvorming inderdaad.

Mag ik trouwens in de OP? :@
pi_112499912
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:47 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja ik had dus dat er geen hoofdzaak kon worden aangemerkt, lid 2 is dat volgens mij, goud/diamant.. Wat je zegt ogv die geld waarde klopt opzich wel.
Ja kip/ei verhaal vond ik niet relevant genoeg in deze, ookal gaat dat ook over zaaksvorming.

Mag ik trouwens in de OP? :@
Maar Hollander's Kuikenbroederij geeft wel de richtlijnen van wanneer je van een nieuwe zaak kan spreken in het geval van zaaksvorming --> nieuwe identiteit van de zaak, menselijke stimulans etc.

Tuurlijk waar studeer je? :P
pi_112500095
Hmmja ik vond de zaaksvorming hier logisch genoeg, twee dingen samenvoegen (kunstmatig) tot iets nieuws onafscheidelijks. Dat met dat kip/ei had ik meer in gedachten als wanneer je van zaaksvorming spreekt als het niet heel duidelijk is, bij natuurlijke producten bijv.; druiventrossen> druiven> wijn. kippen> eieren enz.

Groningen (RUG) studeer ik ^O^
pi_112500550
Vrijdag strafrecht he :o
Zie het wel positief in, heb dat processuele model er wel goed inzitten. Arrestjes ook wel.
pi_112500613
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:54 schreef Ties02 het volgende:
Hmmja ik vond de zaaksvorming hier logisch genoeg, twee dingen samenvoegen (kunstmatig) tot iets nieuws onafscheidelijks. Dat met dat kip/ei had ik meer in gedachten als wanneer je van zaaksvorming spreekt als het niet heel duidelijk is, bij natuurlijke producten bijv.; druiventrossen> druiven> wijn. kippen> eieren enz.

Groningen (RUG) studeer ik ^O^
Fixed

Mja je moet gewoon de criteria uit de wet of jurisprudentie gebruiken. Hoe logisch het ook is. De argumentatie ontleent zijn kracht aan de richtlijnen van de HR in deze. Ook al noem je het arrest gewoon even. Zodat je wel laat zien dat je de verbanden kan leggen en het snapt.

Verder zou ik het nog steeds aannemlijk vinden de diamant als hoofdzaak te zien en de ring zelf als bestanddeel...sowieso had de bank dat een fijne uitkomst gevonden denk ik :P xD
pi_112500617
Ik heb op 31 mei ook het tentamen inleiding burgerlijk recht gemaakt. Een pittig tentamen, maar volgens mij heb ik genoeg om een goed cijfer eruit te slepen. Ik hoorde wel dat de afdeling burg. recht aan de UL strenger dan andere afdelingen is. Ben best bang dus :P

Ik twijfel echter nog steeds over een antwoord dat ik op een vraag van 't tentamen heb gegeven. Het gaat over rangorde bij verhaal. Ik mocht het vragenblad mee naar huis nemen, dus misschien kunnen jullie checken of ik het juiste antw. heb gegeven.

De casus is als volgt:

Aspergekwekerij Hollandaise is op 25 mei 2012 failliet verklaard. De failliete boedel bestaat slechts uit een aspergemachine, die op 25 mei 2012 een waarde heeft van 15.000 euro. Bij de curator in het faillissement van Hollandaise melden zich:

- Feenstra met een vordering van 16.000 euro: het nog openstaande bedrag op een lening die zij aan de aspergekwekerij had verstrekt t.b.v. de aanschaf van de plantmachine;

- Jansen met een vordering van 1.500 euro wegens achterstallig loon uit arbeidsovk voor het steken van asperges in de periode 25 april t/m 24 mei 2012;

- Bouwman met een vordering van 2.000 euro wegens onderhoud en reparatie van de plantmachine.

Vraag: Wat is de onderlinge rangorde bij verhaal van Feenstra, Jansen en Bouwman?

Mijn antw: De hoofdregel is 3:277 BW. Schuldeisers hebben gelijkheid, behoudens de door de wet erkende redenen van voorrang. O.g.v. 3:278 vloeit voorrang o.a. voort uit pand, hypo en voorrecht. In casu is er geen sprake van voorrang krachtens pand- of hypotheekrecht. Wel is er sprake van zowel een speciaal voorrecht als van een algemeen voorrecht. Krachtens art. 3:280 hebben speciale voorrechten voorrang boven algemene voorrechten.

De rangorde is als volgt:

1. Bouwman, hij heeft namelijk o.g.v. art. 3:285 een speciaal voorrecht.
2. Jansen, want hij heeft een algemeen voorrecht o.g.v. 3:288 onderdeel e
3. Feenstra, want zij is een concurrende schuldeiser aangezien zij geen door de wet erkende reden van voorrang heeft.

Nu twijfel ik sterk over het artikel dat ik bij Bouwman heb genoemd. Ik weet dat hij een speciaal voorrecht heeft, maar ik twijfelde of dat op grond van art. 3:284 (behoud van een goed) of dat het op grond van art. 3:285 (bearbeiding van een goed) was. Ik ben bang dat ik het onjuiste artikel heb genoemd, maar denk wel, als dat het geval is, dat ik wel wat punten krijg toegekend voor de rest. Wat denken jullie??

Wie of wie verschaft mij wat inzicht?? :D Op het internet word ik ook niet veel wijzer.
pi_112500653
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:01 schreef Ties02 het volgende:
Vrijdag strafrecht he :o
Zie het wel positief in, heb dat processuele model er wel goed inzitten. Arrestjes ook wel.
Strafrecht :r :X 3x over gedaan :P
pi_112500740
Huh ben je geen eerste jaars? Ik vind privaatrecht ook interessanter :P
pi_112500869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef Alejandro1989 het volgende:
Ik heb op 31 mei ook het tentamen inleiding burgerlijk recht gemaakt. Een pittig tentamen, maar volgens mij heb ik genoeg om een goed cijfer eruit te slepen. Ik hoorde wel dat de afdeling burg. recht aan de UL strenger dan andere afdelingen is. Ben best bang dus :P

Ik twijfel echter nog steeds over een antwoord dat ik op een vraag van 't tentamen heb gegeven. Het gaat over rangorde bij verhaal. Ik mocht het vragenblad mee naar huis nemen, dus misschien kunnen jullie checken of ik het juiste antw. heb gegeven.

De casus is als volgt:

Aspergekwekerij Hollandaise is op 25 mei 2012 failliet verklaard. De failliete boedel bestaat slechts uit een aspergemachine, die op 25 mei 2012 een waarde heeft van 15.000 euro. Bij de curator in het faillissement van Hollandaise melden zich:

- Feenstra met een vordering van 16.000 euro: het nog openstaande bedrag op een lening die zij aan de aspergekwekerij had verstrekt t.b.v. de aanschaf van de plantmachine;

- Jansen met een vordering van 1.500 euro wegens achterstallig loon uit arbeidsovk voor het steken van asperges in de periode 25 april t/m 24 mei 2012;

- Bouwman met een vordering van 2.000 euro wegens onderhoud en reparatie van de plantmachine.

Vraag: Wat is de onderlinge rangorde bij verhaal van Feenstra, Jansen en Bouwman?

Mijn antw: De hoofdregel is 3:277 BW. Schuldeisers hebben gelijkheid, behoudens de door de wet erkende redenen van voorrang. O.g.v. 3:278 vloeit voorrang o.a. voort uit pand, hypo en voorrecht. In casu is er geen sprake van voorrang krachtens pand- of hypotheekrecht. Wel is er sprake van zowel een speciaal voorrecht als van een algemeen voorrecht. Krachtens art. 3:280 hebben speciale voorrechten voorrang boven algemene voorrechten.

De rangorde is als volgt:

1. Bouwman, hij heeft namelijk o.g.v. art. 3:285 een speciaal voorrecht.
2. Jansen, want hij heeft een algemeen voorrecht o.g.v. 3:288 onderdeel e
3. Feenstra, want zij is een concurrende schuldeiser aangezien zij geen door de wet erkende reden van voorrang heeft.

Nu twijfel ik sterk over het artikel dat ik bij Bouwman heb genoemd. Ik weet dat hij een speciaal voorrecht heeft, maar ik twijfelde of dat op grond van art. 3:284 (behoud van een goed) of dat het op grond van art. 3:285 (bearbeiding van een goed) was. Ik ben bang dat ik het onjuiste artikel heb genoemd, maar denk wel, als dat het geval is, dat ik wel wat punten krijg toegekend voor de rest. Wat denken jullie??

Wie of wie verschaft mij wat inzicht?? :D Op het internet word ik ook niet veel wijzer.
Is de plantmachine hetzelfde als de aspergemchine?
pi_112500908
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:04 schreef Ties02 het volgende:
Huh ben je geen eerste jaars? Ik vind privaatrecht ook interessanter :P
3e Notarieel ;) daarom ken ik ook al die arresten enzo weetjewel :P
pi_112501103
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:07 schreef H-D het volgende:

[..]

3e Notarieel ;) daarom ken ik ook al die arresten enzo weetjewel :P
Ah ok, ik dacht al wat ben je intelligent :D
pi_112501158
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Is de plantmachine hetzelfde als de aspergemchine?
Oops, sorry!! Heb het niet juist overgenomen. In de casus staat een aspergeplantmachine. Dus die plantmachine van Bouwman is hetzelfde als die aspergemachine :P
pi_112501538
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:11 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Oops, sorry!! Heb het niet juist overgenomen. In de casus staat een aspergeplantmachine. Dus die plantmachine van Bouwman is hetzelfde als die aspergemachine :P
Ok anders was je snel klaar xD
Het zijn zeker geen kosten voor behoud imo! Zie Hollander's Kuikenbroederij. Normaal onderhoud valt daar niet onder. Het moet beperkt worden opgevat. Alleen kosten om dreigend teniet gaan van de zaak te voorkomen. Lijkt mij niet het geval hier. Blijkt nergens uit.

Denk dat bearbeiding wel kan kloppen zolang Bouwman maar zelf bij het werk betrokken is geweest. De bepaling is ook geschreven met het oog op kleine zelfstandigen en hun mindere economische positie. Dus denk wel dat je goed zit met Bouwman en met die loonkosten ook wel denk ik. Zie anders Asser/Van Mierlo & Van Velten 3-VI over zekerheidsrechten :P

De vraag is trouwens heel lief want geen pand en hypotheek en bodemrecht fiscus enzo. :P
pi_112501586
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:10 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ah ok, ik dacht al wat ben je intelligent :D
Haha lol valt ook wel weer mee hr :P

Maar vind je het leuk tot nu toe?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:19:44 #17
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112501657
Oh boy, ik moet over een paar weken Goederen- en Insolventierecht herkansen, maar ik moet eerst het tentamen van Grensoverschrijdend Privaatrecht maken voordat ik me meer kan storten op Goederen- en Insolventierecht.
pi_112501773
Morgenochtend ARL, dat wordt pas een topper.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_112502259
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:17 schreef H-D het volgende:

[..]

Ok anders was je snel klaar xD
Het zijn zeker geen kosten voor behoud imo! Zie Hollander's Kuikenbroederij. Normaal onderhoud valt daar niet onder. Het moet beperkt worden opgevat. Alleen kosten om dreigend teniet gaan van de zaak te voorkomen. Lijkt mij niet het geval hier. Blijkt nergens uit.

Denk dat bearbeiding wel kan kloppen zolang Bouwman maar zelf bij het werk betrokken is geweest. De bepaling is ook geschreven met het oog op kleine zelfstandigen en hun mindere economische positie. Dus denk wel dat je goed zit met Bouwman en met die loonkosten ook wel denk ik. Zie anders Asser/Van Mierlo & Van Velten 3-VI over zekerheidsrechten :P

De vraag is trouwens heel lief want geen pand en hypotheek en bodemrecht fiscus enzo. :P
Je bent een baas! Hartstikke bedankt man. Wij hebben geen arresten voor dit onderdeel voorgeschreven gekregen, dus daar was ik niet echt van op de hoogte. Wel zag ik net dat het arrest op pag. 188 van het Compendium genoemd werd. Sowieso heb ik dat de afgelopen weken gelezen, maar dat was ik op het tentamen vergeten. Ik concentreerde me vooral op de voorgeschreven juri :P

De te leren stof over rangorde bij verhaal was trouwens echt weinig. Beide boeken (nieuwenhuis & compendium) gingen niet echt inhoudelijk in op de betekenis en de toepassing van speciale/algemene voorrechten. Pand en hypo werden wel goed inhoudelijk uiteengezet, jammer dat ik dat nie kreeg. :P

Haha, ja, een inleidend vakje :d Hoop met heel mijn hart dat ik het afgesloten heb!!
pi_112502411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef dreamzk het volgende:
De extensieve variant helemaal
pi_112502469
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef dreamzk het volgende:
Succes man. Je zult hem knallen!! :)
pi_112502544
--
Verkeerde topic
pi_112502726
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:29 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Je bent een baas! Hartstikke bedankt man. Wij hebben geen arresten voor dit onderdeel voorgeschreven gekregen, dus daar was ik niet echt van op de hoogte. Wel zag ik net dat het arrest op pag. 188 van het Compendium genoemd werd. Sowieso heb ik dat de afgelopen weken gelezen, maar dat was ik op het tentamen vergeten. Ik concentreerde me vooral op de voorgeschreven juri :P

De te leren stof over rangorde bij verhaal was trouwens echt weinig. Beide boeken (nieuwenhuis & compendium) gingen niet echt inhoudelijk in op de betekenis en de toepassing van speciale/algemene voorrechten. Pand en hypo werden wel goed inhoudelijk uiteengezet, jammer dat ik dat nie kreeg. :P

Haha, ja, een inleidend vakje :d Hoop met heel mijn hart dat ik het afgesloten heb!!
Yw! :D

Nja gelijk heb je dat je dn de voorgeschreven arresten leert. :P Compendium Hijma/Olthof + dat veeeeeeels te inleidende blaadje van Nieuwenhuis moest ik ook in het 1e jaar. En als je geen arrestenbundel erbij mag moet je gewoon de verplichte arresten goed leren.

Pand en hypotheek is leuk maar afzonderlijk ook niet heel spannend dus eigenlijk zou je gewoon een mooie casus moeten krijgen met voorrechten, bodemrecht fiscus èn pand en hypotheekhouders :P

Of je moet lastige vragen gaan stellen over al dan niet teniet gaan van pand en hypotheek, zaaksvervanging of over de grenzen en de werking van het fiducia verbod ofzo (HR Sogelease) :D
pi_112503579
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:38 schreef H-D het volgende:

[..]

Yw! :D

Nja gelijk heb je dat je dn de voorgeschreven arresten leert. :P Compendium Hijma/Olthof + dat veeeeeeels te inleidende blaadje van Nieuwenhuis moest ik ook in het 1e jaar. En als je geen arrestenbundel erbij mag moet je gewoon de verplichte arresten goed leren.

Pand en hypotheek is leuk maar afzonderlijk ook niet heel spannend dus eigenlijk zou je gewoon een mooie casus moeten krijgen met voorrechten, bodemrecht fiscus èn pand en hypotheekhouders :P

Of je moet lastige vragen gaan stellen over al dan niet teniet gaan van pand en hypotheek, zaaksvervanging of over de grenzen en de werking van het fiducia verbod ofzo (HR Sogelease) :D
Precies! Zo dacht ik er ook over :p Wij mochten alleen bij inl. staats- en bestuursrecht een arrestenbundel erbij houden. Bij de rest v/d vakken alles gewoon uit ons kop leren :p

Ik denk dat ik dat volgend jaar ook ga krijgen bij goederenrecht oid. Wel moet ik dan dit vak hebben gehaald, anders ben ik straks de lul. Ik voldoe dan niet aan de ingangseis voor verbintenissenrecht, goedenrecht en Romeins recht :P Maar ik heb goede hoop! Mocht ik het niet gehaald hebben, dan gewoon in juli herkansen.

Ik hou je op de hoogte! :D
pi_112504750
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:55 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Precies! Zo dacht ik er ook over :p Wij mochten alleen bij inl. staats- en bestuursrecht een arrestenbundel erbij houden. Bij de rest v/d vakken alles gewoon uit ons kop leren :p

Ik denk dat ik dat volgend jaar ook ga krijgen bij goederenrecht oid. Wel moet ik dan dit vak hebben gehaald, anders ben ik straks de lul. Ik voldoe dan niet aan de ingangseis voor verbintenissenrecht, goedenrecht en Romeins recht :P Maar ik heb goede hoop! Mocht ik het niet gehaald hebben, dan gewoon in juli herkansen.

Ik hou je op de hoogte! :D
Wij ook in het 1e jaar. Vanaf 2e pas met bundel :P

En ik ben benieuwd :D
pi_112508164
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:32 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

De extensieve variant helemaal
Blij dat ik de commitment heb gehad om intensief te volgend, hoef nu maar 4 te halen voor eerste 2 vragen. Even hopen dat ze me liggen :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112509105
Zo Staatsrecht, zo'n afgrijselijk vak. Duim voor me!
pi_112509512
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:07 schreef Ansu het volgende:
Zo Staatsrecht, zo'n afgrijselijk vak. Duim voor me!
Succes ^O^
pi_112510633
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef H-D het volgende:

[..]

Fixed

Mja je moet gewoon de criteria uit de wet of jurisprudentie gebruiken. Hoe logisch het ook is. De argumentatie ontleent zijn kracht aan de richtlijnen van de HR in deze. Ook al noem je het arrest gewoon even. Zodat je wel laat zien dat je de verbanden kan leggen en het snapt.

Verder zou ik het nog steeds aannemlijk vinden de diamant als hoofdzaak te zien en de ring zelf als bestanddeel...sowieso had de bank dat een fijne uitkomst gevonden denk ik :P xD
Ik had zelf ook dat de diamant door natrekking bestanddeel van de ring werd. De diamant was namelijk ¤500 en de uiteindelijke ring (dus inclusief diamant) ¤2500. Hij werd dus in een nogal dure (gouden) ring gemonteerd. Ik weet niet of dat de doorslag kan geven, maar zo heb ik het in elk geval gedaan. :)

Tot nu toe vind ik bestuursrecht/strafrecht het minst interessant. Privaatrecht vind ik leuk omdat het wat meer 'puzzelen' is. Volgens mij zit er meer uitdaging in (in elk geval van de inleidende propedeusevakken) Verder gaat m'n voorkeur eigenlijk vooral uit naar staatsrecht en internationaal-/unie-recht. De richting Ba internationaal en Europees recht icm keuzetraject privaatrecht zie ik dan ook wel zitten. Ik wil wel civiel effect, dus moet extra alsnog bestuurs 2, 3 en straf 2, 3. Het zij zo. ;)
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:21:52 #30
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_112510749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:17 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik had zelf ook dat de diamant door natrekking bestanddeel van de ring werd. De diamant was namelijk ¤500 en de uiteindelijke ring (dus inclusief diamant) ¤2500. Hij werd dus in een nogal dure (gouden) ring gemonteerd. Ik weet niet of dat de doorslag kan geven, maar zo heb ik het in elk geval gedaan. :)
Er is een bewerking (=menselijke arbeid) gedaan door de juwelier en er is een nieuwe zaak met een nieuwe naam ontstaan. In dat geval gaat het om zaaksvorming. Dat met die verschillende geldwaarden heeft waarschijnlijk te maken met de vraag wat de verhouding van het mede-eigendom is ex 5:14
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_112510865
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Er is een bewerking (=menselijke arbeid) gedaan door de juwelier en er is een nieuwe zaak met een nieuwe naam ontstaan. In dat geval gaat het om zaaksvorming. Dat met die verschillende geldwaarden heeft waarschijnlijk te maken met de vraag wat de verhouding van het mede-eigendom is ex 5:14
Hmm, ik denk dat je inderdaad een punt hebt.
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:29:48 #32
124676 RobertoCarlos
pi_112510979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat je inderdaad een punt hebt.
Tja... sorry ;)
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:57:29 #33
124676 RobertoCarlos
pi_112511937
Leiden is weer eens de beste blijkt uit een test... (vinden we zelf :P)
http://media.leidenuniv.nl/legacy/rechtsgeleerdheid.pdf
pi_112512255
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Leiden is weer eens de beste blijkt uit een test... (vinden we zelf :P)
http://media.leidenuniv.nl/legacy/rechtsgeleerdheid.pdf
VU stijf onderaan :') Master misschien maar ergens anders doen hehe
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:16:50 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112512590
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:07 schreef Jorwol het volgende:

[..]

VU stijf onderaan :') Master misschien maar ergens anders doen hehe
Ik zou niet teveel van dat lijstje uitgaan.

De twee slechts 'beoordeelde' masters zijn de masters publiekrecht en privaatrecht van de UvA. Terwijl beide masters niet bestaan :') Er valt dan ook weinig onderzoek naar te doen. Daar heeft een stagiaire flink lopen rommelen met de gegevens. Wat wel vaker voorkomt bij dit soort ranglijstjes, en de studiekeuze er niet makkelijker opmaakt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_112512790
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik zou niet teveel van dat lijstje uitgaan.

De twee slechts 'beoordeelde' masters zijn de masters publiekrecht en privaatrecht van de UvA. Terwijl beide masters niet bestaan :') Er valt dan ook weinig onderzoek naar te doen. Daar heeft een stagiaire flink lopen rommelen met de gegevens. Wat wel vaker voorkomt bij dit soort ranglijstjes, en de studiekeuze er niet makkelijker opmaakt.
Nee dat lijstje is natuurlijk sowieso eigenlijk onzin, want hoe kun je als student op de VU nou oordelen hoe jouw studie is ten opzichte van andere universiteiten? Ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk, als de faciliteiten ruk zijn, dan zijn ze ook ruk. Overigens snap ik dat niet, want daar heb ik echt 0,0 problemen mee.

Toch heb ik altijd het idee dat de VU gewoon met alle studies slecht aangeschreven staat :P
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:41:16 #37
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112513524
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:23 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Nee dat lijstje is natuurlijk sowieso eigenlijk onzin, want hoe kun je als student op de VU nou oordelen hoe jouw studie is ten opzichte van andere universiteiten? Ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk, als de faciliteiten ruk zijn, dan zijn ze ook ruk. Overigens snap ik dat niet, want daar heb ik echt 0,0 problemen mee.

Toch heb ik altijd het idee dat de VU gewoon met alle studies slecht aangeschreven staat :P
VU heeft als probleem erg klein te zijn. Bedrijfskunde/economie wordt er nog degelijk gegeven - hoewel Rotterdam daar natuurlijk op excelleert - maar de sociale wetenschappen en rechtsgeleerdheid zijn gewoon te beperkt i.v.m de grote UvA broer op een paar km afstand. De VU heeft als voordeel dat de kleinschaligheid intensief onderwijs mogelijk maakt, maar dat trekt ook veel bij andere universiteiten gesjeesde en allochtone/polder studenten aan. Met alle respect: niet het volk dat het meest intellectuele en uitdagende klimaat met zich meebrengt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_112518882
Hee allemaal.

Even een afstudeervraagje tussendoor.
Ik moet nu de vakken voor mijn laatste jaar gaan kiezen, waaronder het afstudeerwerk (scriptie). Die kun je volgens het overzicht inroosteren in de 2e periode en in de laatste periode. Volgens mensen om me heen kon het alleen in de laatste periode, want het is raar om af te studeren als je pas op de helft van je jaar bent en daarna nog vakken moet doen.

Volgens de studieadviseur kun je wel degelijk je afstudeerwerk in periode 2 doen en is dit helemaal niet raar. Ikzelf zou het liefst ermee eindigen, maar als ik hem in de 2e periode doe kan ik wel leukere vakken kiezen. Wat is jullie idee hierover of hebben jullie hier ervaring mee? Zien jullie voordelen en logica in afstuderen in periode 2 en daarna nog vakken moeten volgen? Ik denk bijv. dat de onderwerpkeuze voor je scriptie minder groot is aangezien je later pas de overige vakken/stof krijgt.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:10:23 #39
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112519454
Je studeert pas af wanneer je laatste vak is gehaald en niet wanneer je scriptie is ingeleverd, hoewel dat in de praktijk vaak wel het laatste is wat je doet. Sommige studenten schrijven in jaar drie al hun scriptie om in het uitloop jaar vier tijd vrij te hebben voor de laatste vakken. De scriptie hoeft dus niet per se geschreven te worden aan het eind van het jaar, maar wanneer jou dat het beste uitkomt. Als je meer tijd hebt in de twee periode dan in de laatste periode dan zou ik daarvoor gaan.
--
pi_112519603
Ik heb nog nooit een vak meer gehaat dan Contractenrecht in perspectief.
pi_112520415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog nooit een vak meer gehaat dan Contractenrecht in perspectief.
Kijk er ook tegenop, ben maar de HC's aan het kijken omdat ik me er niet toe kan zetten :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112520559
ARL was goed te doen :)
pi_112520726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:35 schreef Speedy_T het volgende:
ARL was goed te doen :)
Vond die vraag met Laicite wel pittig, had die tekst niet zo goed voorbereid. A en B dus maar beejte op de gok gedaan, C was niet zo heel moeilijk.

Had je extensieve variant of intensieve?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112520797
Extensief, wat duidelijk in mijn voordeel was want Laicite kende ik ook voor geen meter :P. De rest was allemaal best wel makkelijk
pi_112520894
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:39 schreef Speedy_T het volgende:
Extensief, wat duidelijk in mijn voordeel was want Laicite kende ik ook voor geen meter :P. De rest was allemaal best wel makkelijk
Ah k, welke vragen kwamen nog langs?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112520982
Hart vs Radbruch, Nozick, normatief relativisme, nussbaum, relational distance theory, galanter
pi_112521057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:43 schreef Speedy_T het volgende:
Hart vs Radbruch, Nozick, normatief relativisme, nussbaum, relational distance theory, galanter
Hm das wel chill, op Nussbaum na. Maar goed, hoefde maar een 4 te halen en kon al redelijk veel over Posner en Dworkin kwijt dus hopelijk was dat voldoende. Maandag EU-recht?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112521112
Nee, ben 3de jaars. Moest uit jaar 2 alleen grondrechten en ARL. Heb nu voorwaardelijk vakantie :P
pi_112521213
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:46 schreef Speedy_T het volgende:
Nee, ben 3de jaars. Moest uit jaar 2 alleen grondrechten en ARL. Heb nu voorwaardelijk vakantie :P
Ah chill, hoe ging grondrechten bij jou dan? Vond het een stuk moeilijker dan in de oefententamens, hoefde gelukkig niet het essay te schrijven. Had ik nooit gered in de tijd.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112521358
Grondrechten was best wel kut idd. Ik had de avond ervoor internationaal privaatrecht dus had ook te weinig tijd om de focus te switchen naar grondrecht. Hoop op een nipte voldoende maar een herkansing is geen ramp. Ik moest wel t essay schrijven en had idd weinig tijd over
pi_112523644
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:21 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nieuwe naam is eigenlijk niet relevant, het gaat om nieuwe identiteit remember? :P En verder is zaaksvorming behoorlijk grijs gebied en is m.i. wel degelijk de stelling verdedigbaar dat een van de twee een hoofdzaak is en de ander een bestanddeel(zeker als je vanuit de positie van pandgever/bank redeneert). Als je bijvoorbeeld een meer conservatieve kijk op het begrip zaaksvorming hanteert zoals bijv. Meijers in zijn toelichting zou je kunnen concluderen dat er geen sprake van zaaksvorming is. Ik vind je redenering iets te kort door de bocht :P.

En mede-eigendom komt niet aan de orde toch? Beide zaken waren van de juwelier dacht ik.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:19:21 #52
124676 RobertoCarlos
pi_112525359
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:42 schreef H-D het volgende:

[..]

Nieuwe naam is eigenlijk niet relevant, het gaat om nieuwe identiteit remember? :P En verder is zaaksvorming behoorlijk grijs gebied en is m.i. wel degelijk de stelling verdedigbaar dat een van de twee een hoofdzaak is en de ander een bestanddeel(zeker als je vanuit de positie van pandgever/bank redeneert). Als je bijvoorbeeld een meer conservatieve kijk op het begrip zaaksvorming hanteert zoals bijv. Meijers in zijn toelichting zou je kunnen concluderen dat er geen sprake van zaaksvorming is. Ik vind je redenering iets te kort door de bocht :P.

En mede-eigendom komt niet aan de orde toch? Beide zaken waren van de juwelier dacht ik.
Lees paragraaf 4.8 maar even voor een antwoord op al uw vragen: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false

Zo hebben wij het iig geleerd...
pi_112525731
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:19 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Lees paragraaf 4.8 maar even voor een antwoord op al uw vragen: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false

Zo hebben wij het iig geleerd...
Snijders/Rank-Berenschot :D mja anders lees jij Asser/Mijnssen, Van Velten & Bartels over eigendom en zakelijke rechten :P dan krijg je wat meer een overzicht van verschillende visies en/of kritieken daarop mbt zaaksvorming. Verder leggen zowel de Asser als Pitlo/Reehuis veel minder nadruk op de naam maar meer op identiteit. Maar misschien wordt hetzelfde bedoeld. Maar misschien ook niet. Jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat verschillende handboeken verschillende accenten/visies poneren.

For the record: ik zeg ook niet dat jouw visie verkeerd is! Helemaal niet zelfs :P maar het is niet de ènige oplossing m.i. de andere kant is denk ik ook verdedigbaar hoewel misschien niet de langer de meest gangbare leer. Maar daardoor natuurlijk niet meteen onwaar.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:34:00 #54
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112526043
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:27 schreef H-D het volgende:

[..]

Snijders/Rank-Berenschot :D mja anders lees jij Asser/Mijnssen, Van Velten & Bartels over eigendom en zakelijke rechten :P dan krijg je wat meer een overzicht van verschillende visies en/of kritieken daarop mbt zaaksvorming. Verder leggen zowel de Asser als Pitlo/Reehuis veel minder nadruk op de naam maar meer op identiteit. Maar misschien wordt hetzelfde bedoeld. Maar misschien ook niet. Jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat verschillende handboeken verschillende accenten/visies poneren.

For the record: ik zeg ook niet dat jouw visie verkeerd is! Helemaal niet zelfs :P maar het is niet de ènige oplossing m.i. de andere kant is denk ik ook verdedigbaar hoewel misschien niet de langer de meest gangbare leer. Maar daardoor natuurlijk niet meteen onwaar.
En zo sprak hij.
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
pi_112526234
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:34 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

En zo sprak hij.
Wanneer hoor jij eigenlijk of je voor de HAVO geslaagd bent? Snel wel neem ik aan?
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:56:22 #56
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112527055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wanneer hoor jij eigenlijk of je voor de HAVO geslaagd bent? Snel wel neem ik aan?
De 14e... duuuurt lang.. :(
"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money."
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:28:16 #57
124676 RobertoCarlos
pi_112530622
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:27 schreef H-D het volgende:
Is ook zo, het is eigenlijk niets eens echt mijn visie... Zoals gezegd: zo heb ik het moeten/mogen leren aan de UL en het tentamen van het vak van de vraagsteller komt van de UL ic. van dezelfde vakgroep, dus de kans is best groot dat ze de lijn Snijders hanteren...
Maar idd er was niet voor niets jarenlang een strijd Meijers-Snijder :)
pi_112531849
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Is ook zo, het is eigenlijk niets eens echt mijn visie... Zoals gezegd: zo heb ik het moeten/mogen leren aan de UL en het tentamen van het vak van de vraagsteller komt van de UL ic. van dezelfde vakgroep, dus de kans is best groot dat ze de lijn Snijders hanteren...
Maar idd er was niet voor niets jarenlang een strijd Meijers-Snijder :)
Is Snijders ook niet (oud) hoogleraar in Leiden?
pi_112532441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Is Snijders ook niet (oud) hoogleraar in Leiden?
Volgens mij wel :P Hij geeft als het goed is burgerlijk procesrecht aan derdejaarsstudenten

Pas geleden stond trouwens op BlackBoard dat hij opzoek was naar een chauffeur om hem rond te rijden. Wat een baas :p
pi_112532474
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:12 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Volgens mij wel :P Hij geeft als het goed is burgerlijk procesrecht aan derdejaarsstudenten
Hij heeft ook een heel goed maar doodsaai boek geschreven over burgerlijk procesrecht samen met prof. Klaassen ( hier hoogleraar BPR en aansprakelijkheidsrecht) :P

Haha idd bazenactie^^ :P
pi_112533354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:13 schreef H-D het volgende:

[..]

Hij heeft ook een heel goed maar doodsaai boek geschreven over burgerlijk procesrecht samen met prof. Klaassen ( hier hoogleraar BPR en aansprakelijkheidsrecht) :P

Haha idd bazenactie^^ :P
Haha, daar zijn die profs wel vaker goed in :$
pi_112533561
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:30 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Haha, daar zijn die profs wel vaker goed in :$
Naja vaak z ijn het wel echt hele goede boeken:P
pi_112533711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

De 14e... duuuurt lang.. :(
Voor je het weet is het zover ;-)
Ik heb zelf ook de route HAVO-VWO gedaan :-)
pi_112533935
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Voor je het weet is je rechtenstudie al voorbij man :P
pi_112533968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Naja vaak z ijn het wel echt hele goede boeken:P
True! :d
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:49:54 #66
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112534503
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:40 schreef H-D het volgende:

[..]

Voor je het weet is je rechtenstudie al voorbij man :P
Appels zijn ronder dan rond.

[ Bericht 16% gewijzigd door DanielBackward op 06-06-2012 20:00:46 ]
pi_112534828
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Oh gaaf! :) Zou je kunnen vertellen welke vakken je op vwo vergeleken de havo echt tegenvielen? (ik neem aan de je E&M had?)
Ik denk dat je iemand anders wilde quoten? :P Ik heb namlijk gewoon VWO gedaan maar had wel E&M :P maar wist je al toch? :P
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:00:34 #68
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112535153
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Oh gaaf! :) Zou je kunnen vertellen welke vakken je op vwo vergeleken de havo echt tegenvielen? (ik neem aan de je E&M had?)
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:01:09 #69
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112535182
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik denk dat je iemand anders wilde quoten? :P Ik heb namlijk gewoon VWO gedaan maar had wel E&M :P maar wist je al toch? :P
Ja, sorry haha.
pi_112535239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij bedoelde :) en ik ben van voor de profielen. Qua niveau viel niets mij tegen, ik herinner me alleen dat ik buitenproportioneel meer boeken moest lezen voor mijn talen.
pi_112535281
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:01 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Ja, sorry haha.
Vind je nieuwe post ook wel leuk though.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:06:00 #72
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112535455
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ik denk dat je mij bedoelde :) en ik ben van voor de profielen. Qua niveau viel niets mij tegen, ik herinner me alleen dat ik buitenproportioneel meer boeken moest lezen voor mijn talen.
Ahh oke, nouja dat is alleen maar een goede voorbereiding op een rechten studie isn't it?

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:02 schreef H-D het volgende:

[..]

Vind je nieuwe post ook wel leuk though.
Ja, had vandaag m'n sollicitatie dus er ik zit nog in de Apple wereld.
pi_112535522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Ahh oke, nouja dat is alleen maar een goede voorbereiding op een rechten studie isn't it?

[..]

Hoe ging het? :D
pi_112535771
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

[..]

Tuurlijk :) Ik heb echt genoten van die twee jaar VWO. Alles net een beetje serieuzer.
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:12:37 #75
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112535807
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:07 schreef H-D het volgende:

[..]

Hoe ging het? :D
Laat ik beginnen met dat ik het een 'pittige' ondervraging vond, ik stond er misschien niet helemaal bij stil dat dat zou gebeuren. Je moet in zo een zaak natuurlijk met dure producten en (relatief) veel geld overweg kunnen en ik was alleen nog maar de 'supermarkt-sollicitatie procedures' gewend die natuurlijk geen reet voorstellen. Moest mezelf zowel positief als negatief belichten, vertellen wat ik in bepaalde situaties zou doen etc. etc. Ging me goed af, al zeg ik het zelf. Ik heb echter geen verkoopervaring dus dat kan een breekpunt worden als er iemand komt die dat wel heeft. (De sollicitatie rondes waren nog niet afgelopen..) Maar ik heb dus goede hoop. En natuurlijk een leerzame ervaring voor als ik straks bij E&Y* ga solliciteren :D
pi_112535882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met dat ik het een 'pittige' ondervraging vond, ik stond er misschien niet helemaal bij stil dat dat zou gebeuren. Je moet in zo een zaak natuurlijk met dure producten en veel geld overweg kunnen en ik was alleen nog maar de 'supermarkt-sollicitatie procedures' gewend die natuurlijk geen reet voorstellen. Moest mezelf zowel positief als negatief belichten, vertellen wat ik in bepaalde situaties zou doen etc. etc. Ging me goed af, al zeg ik het zelf. Ik heb echter geen verkoopervaring dus dat kan een breekpunt worden als er iemand komt die dat wel heeft. (De sollicitatie rondes waren nog niet afgelopen..) Maar ik heb dus goede hoop. En natuurlijk een leerzame ervaring voor als ik straks bij E&S ga solliciteren :D
Haha ja dat ken ik. Zware procedure idd voor verkoper :P maar je hebt wel goede hoop dus?
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:17:04 #77
343891 DanielBackward
Appels zijn rond!
pi_112536062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:14 schreef H-D het volgende:

[..]

Haha ja dat ken ik. Zware procedure idd voor verkoper :P maar je hebt wel goede hoop dus?
Ja I guess so :P maarja even afwachten tot volgende week, hoop echt dat ik dan kan beginnen :D
pi_112536145
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:17 schreef DanielBackward het volgende:

[..]

Ja I guess so :P maarja even afwachten tot volgende week, hoop echt dat ik dan kan beginnen :D
Hoop ook voor je! :D en ook uitslag van je examens dan :P spannende week voor je.
pi_112540301
HD, Hoe ging vpb?
pi_112540376
Laaastiiiiig! Maar hoop dat ik 'm net gehaald heb :D :P
pi_112556003
Pfffff.....dinsdag Inleiding Bestuursrecht. Ik heb geen zin meer om nog wat te doen, maar ik durf het ook niet te laten :')
pi_112559418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Pfffff.....dinsdag Inleiding Bestuursrecht. Ik heb geen zin meer om nog wat te doen, maar ik durf het ook niet te laten :')
:r sterkte.
pi_112559506
ik moet ook weer eens echt actief gaan studeren :@
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:20:00 #84
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112560423
Ik moet nog steeds mijn allerlaatste tentamen voorbereiden. Echt geen zin in :')
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:26:40 #85
256090 Giku
graag verwijderen
pi_112560720
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Gelukkig vind ik Bestuursrecht het makkelijkste rechtsgebied(tussen Privaat/Straf/Bestuurs), maar dat kan aan mij liggen ;)

Heb over anderhalve week Inleiding Rechtssociologie (RuG), iemand enig idee wat ik kan verwachten?
graag verwijderen
pi_112560808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:20 schreef eriksd het volgende:
Ik moet nog steeds mijn allerlaatste tentamen voorbereiden. Echt geen zin in :')
heffing van Concerns?
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:30:04 #87
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112560857
Ik ben nu ook bezig met voorbereiden op wat wellicht mijn allerlaatste rechtententamen ooit zou kunnen worden. Maar ik denk dat ik volgend jaar mij ook weer ga inschrijven voor een aantal vakken die dit jaar niet aan bod zijn gekomen. Hoewel het 8-8-4 systeem wel een boel doet veranderen.

Ik heb gisteren een paar oude bachelor tentamens geoefend met iemand derde jaars student en het is grappig om te zien hoe 'simpel' die eigenlijk zijn, terwijl ik daar een jaartje terug nog hard op heb lopen zwoegen. Op een gegeven moment kom je op een punt dat je het gewoon kan. Net zoals met zwemmen en autorijden. Raar idee dat het ooit allemaal heel ingewikkeld leek.
--
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:32:04 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112560933
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

heffing van Concerns?
Internationaal. Wel het leukste vak uit de hele studie.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_112561094
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Internationaal. Wel het leukste vak uit de hele studie.
nou kom op, heb je het maar gehad :)
pi_112561333
Vandaag, als het goed is, de één na laatste scriptiebespreking gehad. Van het weekend nog even "bikkelen" om de laatste puntjes op de i te zetten en dan krijg ik volgens mijn begeleidster volgende week vrijdag de goedkeuringsbrief!!!!

*O* *O* *O*
pi_112561382
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vandaag, als het goed is, de één na laatste scriptiebespreking gehad. Van het weekend nog even "bikkelen" om de laatste puntjes op de i te zetten en dan krijg ik volgens mijn begeleidster volgende week vrijdag de goedkeuringsbrief!!!!

*O* *O* *O*
grats
pi_112561401
quote:

*O* *O* *O*
Nice nice.
pi_112561415
heb jij al zomervakantie hd?
pi_112561490
Nog lang niet jij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112561531
Ook zoiets. Maar momenteel kan ik mezelf nog niet eens zetten tot het lezen van samenvattingen. ;(
pi_112561806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Ook zoiets. Maar momenteel kan ik mezelf nog niet eens zetten tot het lezen van samenvattingen. ;(
Ik heb even rust ingepland want maandag tentamen maar is open boek tentamen.
pi_112561833
Ik om 17.15, dan morgen om 10 uur en weer om 14.15

:'(
pi_112562232
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:55 schreef Yreal het volgende:
Ik om 17.15, dan morgen om 10 uur en weer om 14.15

:'(
Sterkte!! En succes!
pi_112563641
quote:

*O* *O* *O*
Goed _O_
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:04:28 #100
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112564157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Hetzelfde probleem hiero. Ik heb een tentamen en twee herkansingen, maar ik heb helemaal geen zin.
pi_112564514
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hetzelfde probleem hiero. Ik heb een tentamen en twee herkansingen, maar ik heb helemaal geen zin.
Echt alles is boeiender dan dit..

Eigenlijk hoef ik nu maar even 2 dingen te leren. Een WW berekening maken en een Wao berekening.
pi_112565054
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Echt alles is boeiender dan dit..

Eigenlijk hoef ik nu maar even 2 dingen te leren. Een WW berekening maken en een Wao berekening.
Dat ding heet WIA geloof ik....
pi_112565087
Ik heb morgen vakantie* *O*
pi_112565160
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:30 schreef Tchock het volgende:
Ik heb morgen vakantie* *O*
Lucky you, ik moet nog Europees recht erin zien te knallen na CIP
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112565208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:32 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Lucky you, ik moet nog Europees recht erin zien te knallen na CIP
Ik verwacht eigenlijk niet dat ik CIP in één keer ga halen.
pi_112565327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:28 schreef H-D het volgende:

[..]

Dat ding heet WIA geloof ik....
kan je nagaan hoe goed ik mijn sociaalzekerheidsrecht ken. Ik ben al lang blij dat de wwik is afgeschaft. Wat een onzin was dat.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:52:35 #107
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112565938
Het is mij nog niet gelukt juiste besluiten te vinden op wetten.nl. Absolute aanfluiting die boutsite.
Bis bis bis
pi_112566141
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk niet dat ik CIP in één keer ga halen.
Gewoon voor elk onderwerp heel proef essay in je kop stampen en die morgen toepassen op een normatieve stelling. Ik hoop op historisch perspectief, vorig jaar bij tt en herkansing niet voor gekomen en is niet heel erg moeilijk.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:01:21 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112566209
Komop mensen, met CIP zou je geen moeite mogen hebben. Net als Europees Recht. Ik verwacht minstens een 7.5 van iedereen.
Bis bis bis
pi_112566253
Zat er hier niet iemand die arbeidsrecht doet?
pi_112566255
quote:
8s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:01 schreef eriksd het volgende:
Komop mensen, met CIP zou je geen moeite mogen hebben. Net als Europees Recht. Ik verwacht minstens een 7.5 van iedereen.
Wat een hilarische post trouwens waarin je in je onderschrift naar linkt :D
pi_112568073
quote:
8s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:01 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het wel lief hoe jij iedere keer onze mentor bent O+
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:01:57 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112568487
Mijn ervaring trouwens met het schrijven van essay's is dat zeker de eerste drie jaar het begrijpelijk en bovenal lekker leesbaar presenteren van een juridisch verhaal boven de inhoud gaat.

Als ik mijn stukken teruglees gaat het eigenlijk nergens over, maar ben je voor je het weet 15 pagina's verder.
Bis bis bis
pi_112568530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:01 schreef eriksd het volgende:
Mijn ervaring trouwens met het schrijven van essay's is dat zeker de eerste drie jaar het begrijpelijk en bovenal lekker leesbaar presenteren van een juridisch verhaal boven de inhoud gaat.

Als ik mijn stukken teruglees gaat het eigenlijk nergens over, maar ben je voor je het weet 15 pagina's verder.
Nou hier was dat na de eerste 2 jaar wel echt voorbij. 3e jaars essays moesten wel van een heel ander niveau zijn.
pi_112568590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:01 schreef eriksd het volgende:

Ik heb voor Europese Rechtsgeschiedenis een 8 voor een essay over een onderwerp dat ik niet geleerd had. Ik heb ook sterk die ervaring, dus.
pi_112568697
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb voor Europese Rechtsgeschiedenis een 8 voor een essay over een onderwerp dat ik niet geleerd had. Ik heb ook sterk die ervaring, dus.
Ik had in mijn eerste jaar ook een of ander inhoudsloos essay over de positie van de Koning geschreven, was meer een aaneenschakeling van voetnoten en quotes volgens mij :')
pi_112569022
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:06 schreef H-D het volgende:

[..]

Ik had in mijn eerste jaar ook een of ander inhoudsloos essay over de positie van de Koning geschreven, was meer een aaneenschakeling van voetnoten en quotes volgens mij :')
Ik had niet geleerd dus ik wist echt niets :') Ook geen quotes.
pi_112569079
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had niet geleerd dus ik wist echt niets :') Ook geen quotes.
Ja nja je moest voetnoten gebruiken dus dan moet je ook wel wat quoten dus had zo'n bundel gevonden met allemaal bijdragen van hoogleraren over de Koning :P
pi_112571187
quote:

*O* *O* *O*
Gefeliciteerd!!
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:49:12 #120
124676 RobertoCarlos
pi_112575373
quote:

*O* *O* *O*
*O* *O* *O*
pi_112591776
Hui, iemand ooit tentamen gemaakt op UvA science park 306?
pi_112591975
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:14 schreef Tchock het volgende:
Hui, iemand ooit tentamen gemaakt op UvA science park 306?
bijna elke keer :P
pi_112592039
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

bijna elke keer :P
Oké, hoe kom ik daar het makkelijkst en hoe vind ik de tentamenzaal daar? :@
pi_112592080
Waar woon je?
pi_112592116
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:19 schreef Yreal het volgende:
Waar woon je?
Zwolle. Dus als je vertelt vanaf Amersfoort ofzo, daar kom ik wel ( :') :D)
pi_112592256
https://maps.google.nl/ma(...)ord-Holland&t=m&z=17

Gewoon het station uit en dan richting noorden. Grootste gebouw aan je rechterhand. is de sportzaal
pi_112593032
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan je nagaan hoe goed ik mijn sociaalzekerheidsrecht ken. Ik ben al lang blij dat de wwik is afgeschaft. Wat een onzin was dat.
Socialezekerheidsrecht O+

Mijn scriptie gaat over de WIA, nou ja eigenlijk over de persoon die niet in de WIA valt maar goed :P
pi_112593322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:33 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Socialezekerheidsrecht O+

Mijn scriptie gaat over de WIA, nou ja eigenlijk over de persoon die niet in de WIA valt maar goed :P
dus toch, reageer voortan eens wat sneller, ik moest tentamen doen :P
pi_112593759
Sorry ;( ik lees je vraag over iemand die arbeidsrecht deed ook echt pas na deze post van jou :P

Ben vanmiddag (en vanavond) even druk bezig geweest met helemaal niet aan Uni of scriptie denken :P
pi_112593865
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:46 schreef Yashaaaaa het volgende:
Sorry ;( ik lees je vraag over iemand die arbeidsrecht deed ook echt pas na deze post van jou :P

Ben vanmiddag (en vanavond) even druk bezig geweest met helemaal niet aan Uni of scriptie denken :P
goedzo :9
pi_112593948
Mocht er een eventuele herkansing zijn, pm me dan even.. -knip, auteursrecht enzo-

[ Bericht 53% gewijzigd door GlowMouse op 08-06-2012 00:21:50 ]
pi_112594086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mocht er een eventuele herkansing zijn, pm me dan even... -knip-
Oh dat is wel tof. Boom basics zijn geweldig. Maaruh, ik hoop dat ik hem nu heb, dit is de 4de keer dat ik hem doe :+

[ Bericht 10% gewijzigd door GlowMouse op 08-06-2012 00:21:59 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:22:08 #133
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_112595235
zie pi
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_112595418
quote:
8s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:22 schreef GlowMouse het volgende:
zie pi
Vertel.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:27:52 #135
258802 Yreal
henk..!
pi_112595467
Wat, serieus? :{
pi_112595492
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:27 schreef Yreal het volgende:
Wat, serieus? :{
Hoe heb jij CIP geleerd eigenlijk :') Ik kloot maar wat aan :')
  vrijdag 8 juni 2012 @ 00:45:56 #137
258802 Yreal
henk..!
pi_112596127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 00:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe heb jij CIP geleerd eigenlijk :') Ik kloot maar wat aan :')
Eigen standpunt argumenteren ob de schrijvers
pi_112605798
Iemand tips voor Grensoverschrijdend privaatrecht aan de EUR?
pi_112606756
Het is maar goed dat Yreal heeft uitgelegd hoe ik er kom, scheelt weer zoeken voor de herkansing :') wat een schijtvak.

Ps. Yreal heeft een toffe motor _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Tchock op 08-06-2012 12:01:28 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 11:56:59 #140
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112606790
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:33 schreef Ansu het volgende:
Iemand tips voor Grensoverschrijdend privaatrecht aan de EUR?
Denk grensverleggend.
Bis bis bis
pi_112607111
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Denk grensverleggend.
Goeie tip.
pi_112608615
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:56 schreef Tchock het volgende:
Het is maar goed dat Yreal heeft uitgelegd hoe ik er kom, scheelt weer zoeken voor de herkansing :') wat een schijtvak.

Viel mee toch? Beetje lullen over politieke beleidsvrijheid van rechter om de zwakke partijen te beschermen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:42:36 #143
258802 Yreal
henk..!
pi_112625112
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:56 schreef Tchock het volgende:

Vond hem wel aardig te doen eerlijk gezegd. Sorry dat ik niet wat socialer was, had geen zin om de motor te duwen :P
pi_112627498
Kan niet zeggen dat ik echt goed in de stof zit van Grensoverschrijdend Privaatrecht :').

Maar ik zie het morgen wel.
Geen referral hier.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 23:08:25 #145
258802 Yreal
henk..!
pi_112640480
+ de bochtjes om het science park heen zijn tof. Motor was goed warm dus ik dacht, ik maak nog een rondje :9~

http://goo.gl/maps/wUyH _O_
pi_112655241
Nou dat was geen onverdeeld succes denk ik.
Geen referral hier.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:34:57 #147
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112655371
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Nou dat was geen onverdeeld succes denk ik.
Het waren vage meerkeuzevragen, maar de open vragen waren wel te doen. Ik kan pas meer zeggen als ze de antwoorden van de meerkeuzevragen online droppen.
pi_112655772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:34 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het waren vage meerkeuzevragen, maar de open vragen waren wel te doen. Ik kan pas meer zeggen als ze de antwoorden van de meerkeuzevragen online droppen.
Ik had die hele Amerika vraag gemist in de stof.

Heb dus maar wat algemeen geluld over bevoegdheidsverdeling tussen staten en federale overheid :').

Wat daar nou privaatrechtelijk aan is, mis ik een beetje, deze vraag had meer bij staatsrecht gepast.
Geen referral hier.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:51:12 #149
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112655883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

Ik had die hele Amerika vraag gemist in de stof.

Heb dus maar wat algemeen geluld over bevoegdheidsverdeling tussen staten en federale overheid :').

Wat daar nou privaatrechtelijk aan is, mis ik een beetje, deze vraag had meer bij staatsrecht gepast.
Die vraag ging over handel en de federatie moest maatregelen nemen om de handel te bevorderen, maar ze moesten zich onthouden van maatregelen die de handel konden belemmeren. Het eerste deel had ik, maar niet het tweede deel van het antwoord. Gelukkig dat ik net dat stuk goed had doorgelezen. Ik denk dat ik een voldoende heb, maar de vraag is alleen wat voor voldoende. Daar moeten de meerkeuzevragen mij meer over vertellen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:12:46 #150
258802 Yreal
henk..!
pi_112658820
Heeft er hier iemand eventueel jurisprudentie bundels van handelsrecht of ondernemingsrecht die ik zou mogen lenen / overnemen? :@
pi_112661035
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:12 schreef Yreal het volgende:
Heeft er hier iemand eventueel jurisprudentie bundels van handelsrecht of ondernemingsrecht die ik zou mogen lenen / overnemen? :@
Handelsrecht zeker. Vak al gehaald dus heb hem niet meer nodig :) Boeken er ook voor nodig?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 16:28:28 #152
258802 Yreal
henk..!
pi_112661474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 16:14 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Handelsrecht zeker. Vak al gehaald dus heb hem niet meer nodig :) Boeken er ook voor nodig?
yessss. Hoeveel? De jurisprudentie bundel is essentieel, het boek kan ik eventueel uit de bieb halen.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:02:17 #153
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112695494
Ik heb de meerkeuzevragen van Grensoverschrijdend Privaatrecht kunnen nakijken en dat viel wel redelijk mee voor mij. 7 fout op 30 vragen levert mij dus 27 van de 40 punten op. Verder heb ik niet veel punten laten liggen bij de open vragen. Alleen begin ik het arrest Cassis de Dijon echt goed zat te worden.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:52:13 #154
258802 Yreal
henk..!
pi_112699903
cassis de dijon is wel gaaf. ik was de enige op het hbo die hem snapte
pi_112700062
had gelukkig 27 vd 30 goed, open vragen gingen niet heel geweldig dus nog even duimen voor 20 vd 60 punten, dan is hij binnen!
  zondag 10 juni 2012 @ 19:18:19 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112703595
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:52 schreef Yreal het volgende:
Het arrest komt echt mijn neus uit omdat ik dit arrest al bij twee vakken heb gehad.
pi_112704686
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:18 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het arrest komt echt mijn neus uit omdat ik dit arrest al bij twee vakken heb gehad.
Het is dan ook een erg belangrijk arrest :P
pi_112708520
quote:
:')
pi_112723441
quote:
Spreekt niet voor het hbo :').

Onderscheid tussen rechtmatige geproduceerde producten binnen de EU zijn altijd maatregelen van gelijke werking, zoiets was het toch?

Krijgen jullie trouwens ook snel verkrampte handen met tentamens schrijven? Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten waarop ik nog lange stukken tekst met de hand schrijf, en dat is te merken :').
Geen referral hier.
  maandag 11 juni 2012 @ 09:36:30 #160
258802 Yreal
henk..!
pi_112727184
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:21 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Onderscheid tussen rechtmatige geproduceerde producten binnen de EU zijn altijd maatregelen van gelijke werking, zoiets was het toch?

Krijgen jullie trouwens ook snel verkrampte handen met tentamens schrijven? Tentamens zijn eigenlijk de enige momenten waarop ik nog lange stukken tekst met de hand schrijf, en dat is te merken :').
Rule of reason toch? Dat arrest stelde wanneer handelsbeperkingen wel waren toegestaan ... toch?
pi_112729786
quote:

[..]

moet je ook europees nog?
  maandag 11 juni 2012 @ 11:20:22 #162
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_112729866
quote:

Ja, volgens mij had het inderdaad iets te maken met maatregelen van gelijke werking. Ik moet volgend jaar Europees Recht overdoen door mijn falen dit collegejaar.

Verder heb ik nooit last van verkrampte handen omdat ik nog relatief veel schrijf met de hand tijdens colleges en het samenvatten van de lesstof als ik ga leren.
pi_112730738
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:18 schreef Ansu het volgende:

[..]

moet je ook europees nog?
Ja :')
Geen referral hier.
pi_112736566
Wat vinden de rechtenstudenten hier eigenlijk zo interessant aan hun studie? Waardoor is dit volgens jou de leukste studie? Waar zit de uitdaging?
  maandag 11 juni 2012 @ 14:12:51 #165
258802 Yreal
henk..!
pi_112736636
Het problemen oplossen. Je krijgt een hele bak regels, uitspraken, principes en gebruiken.

Dan moet jij het vooraf gestelde doel bereiken. Het is net 1 grote puzzel.
pi_112736813
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:12 schreef Yreal het volgende:
Het problemen oplossen. Je krijgt een hele bak regels, uitspraken, principes en gebruiken.

Dan moet jij het vooraf gestelde doel bereiken. Het is net 1 grote puzzel.
Ja, dat herken ik zeker. Jij doet fiscaal toch? Waarom heb je juist voor die richting gekozen?
  maandag 11 juni 2012 @ 14:18:11 #167
258802 Yreal
henk..!
pi_112736898
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:16 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, dat herken ik zeker. Jij doet fiscaal toch? Waarom heb je juist voor die richting gekozen?
in mijn ogen is dat juist het meest juridische technische gebied. Nergens anders zoveel veranderingen, zoveel compliciteit en zoveel mensen die onder de regeltjes uit proberen te komen. Maar ook heel tastbaar, omdat iedereen er mee te maken krijgt.

Oh, en geld.
  maandag 11 juni 2012 @ 14:20:07 #168
258802 Yreal
henk..!
pi_112736967
Al trekt het ondernemingsrecht mij trouwens ook enorm
pi_112737125
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:11 schreef Valid het volgende:
Wat vinden de rechtenstudenten hier eigenlijk zo interessant aan hun studie? Waardoor is dit volgens jou de leukste studie? Waar zit de uitdaging?
In aanvulling tot wat Yreal zegt trekt mij ook erg aan dat het vakgebied zo in beweging is. Er is geen waarheid of iets dergelijks, alles komt neer op interpretatie en meningen. Dat maakt het heel boeiend en onderwerp van eeuwige discussie.

Ik heb voor ik voor rechten koos ook gekeken naar Natuurkunde en andere bètastudies, maar daar is alles zo strak en nauw. Je leert de regels en formules en je bent klaar. Wat ook heel interessant is en ongetwijfeld een stuk moeilijker dan rechten, maar dat trok me veel minder aan :)
pi_112737462
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

In aanvulling tot wat Yreal zegt trekt mij ook erg aan dat het vakgebied zo in beweging is. Er is geen waarheid of iets dergelijks, alles komt neer op interpretatie en meningen. Dat maakt het heel boeiend en onderwerp van eeuwige discussie.

Ik heb voor ik voor rechten koos ook gekeken naar Natuurkunde en andere bètastudies, maar daar is alles zo strak en nauw. Je leert de regels en formules en je bent klaar. Wat ook heel interessant is en ongetwijfeld een stuk moeilijker dan rechten, maar dat trok me veel minder aan :)
Ja, dat vind ik ook. Zelf ben ik een paar jaar geleden begonnen met Geschiedenis en doe nu -ook uit interesse en voor een deel ivm toekomstplannen- internationaal en Europees recht erbij.

Waar ik wel een beetje tegenaan loop is dat de moeilijkheid vooral in de hoeveelheid zit, in elk geval in het eerste jaar. Hoe het in latere jaren wordt weet ik natuurlijk niet, maar tot nu toe is het niet moeilijk, maar wel redelijk veel. Mensen die een tentamen slecht maken hebben over het algemeen gewoon niet genoeg gestudeerd, terwijl je je bij andere studies meer kapot kan bijten op een tentamen en hem dan slecht maken puur omdat je het gewoon niet begrijpt. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer.

Hoe zien jullie dat? Ben je het met me eens dat de moeilijkheid vooral in de hoeveelheid zit, en niet in het hoge niveau?
  maandag 11 juni 2012 @ 14:43:58 #171
258802 Yreal
henk..!
pi_112737909
Vind de hoeveelheid prima behapbaar eerlijk gezegd. Niveau ook. Tot nu toe heb ik het idee dat als je iets niet haalt, je gewoon echt niet goed geleerd hebt inderdaad.
pi_112738098
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:43 schreef Yreal het volgende:
Vind de hoeveelheid prima behapbaar eerlijk gezegd. Niveau ook. Tot nu toe heb ik het idee dat als je iets niet haalt, je gewoon echt niet goed geleerd hebt inderdaad.
Dat bedoel ik. Daardoor mis ik soms de uitdaging in de zin van vakken die gewoon heel moeilijk zijn in plaats van vooral veel. Zeg maar wat je bij natuurkunde waarschijnlijk wel hebt --> je kapot bijten op een vak en dan een zes halen omdat je het niveau eigenlijk nauwelijks aan kunt. Lijkt me heerlijk om dat gevoel ook een keer te hebben. Misschien dat dat in latere jaren anders wordt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Valid op 11-06-2012 14:54:32 ]
pi_112739928
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:48 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. Daardoor mis ik soms de uitdaging in de zin van vakken die gewoon heel moeilijk zijn in plaats van vooral veel. Zeg maar wat je bij natuurkunde waarschijnlijk wel hebt --> je kapot bijten op een vak en dan een zes halen omdat je het niveau eigenlijk nauwelijks aan kunt. Lijkt me heerlijk om dat gevoel ook een keer te hebben. Misschien dat dat in latere jaren anders wordt.
Zet de drempel dan eens wat hoger voor jezelf? In principe is alles onder de 10 een onvoldoende, je beheerst de stof dan niet volledig.
pi_112740029
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:48 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat wordt wel anders. Na een tijdje moet je ook echt wel begrijpen en veel verbanden kunnen leggen.
pi_112740059
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:32 schreef Nomadd het volgende:

[..]

Zet de drempel dan eens wat hoger voor jezelf? In principe is alles onder de 10 een onvoldoende, je beheerst dan niet alle stof.
Hmhm. Punt blijft alleen wel dat je bijna niet te doen is om een 10 te halen, omdat je gewoon niet alles kunt onthouden. Het is meer een probleem van onthouden dan een probleem van snappen.

Al merk ik wel dat dit niet bij alle vakken geldt. Voor sommige vakken hoef je weinig te onthouden maar gaat het vooral om een vaardigheid die je al dan niet voldoende beheerst.
pi_112740109
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Hmhm. Punt blijft alleen wel dat je bijna niet te doen is om een 10 te halen, omdat je gewoon niet alles kunt onthouden. Het is meer een probleem van onthouden dan een probleem van snappen.

Al merk ik wel dat dit niet bij alle vakken geldt. Voor sommige vakken hoef je weinig te onthouden maar gaat het vooral om een vaardigheid die je al dan niet voldoende beheerst.
Ga anders eens bladeren in iets als Asser/Maeijer, Van Solinge & Nieuwe Weme over de Naamloze en Besloten Vennootschap. Kijken of je dan nog zo luchtig doet. :+
pi_112740312
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef H-D het volgende:

[..]

Ga anders eens bladeren in iets als Asser/Maeijer, Van Solinge & Nieuwe Weme over de Naamloze en Besloten Vennootschap. Kijken of je dan nog zo luchtig doet. :+
Waarschijnlijk niet inderdaad, je zult gelijk hebben. :P

Het is meer dat ik nu een beetje twijfel of er wel genoeg uitdaging in de studie zit. Tegelijkertijd is het natuurlijk zo dat je met alle kennis, inzichten, wetten, etc. die je aangereikt krijgt zelf nieuwe combinaties en interpretaties van nieuwe problemen moet kunnen formuleren. Op dat punt onderscheidt je je natuurlijk door inzicht en analytisch vermogen en niet op het vermogen om feiten te onthouden. En het zal in volgende jaren vast moeilijker worden, vooral wat ik bijvoorbeeld over Europees recht hoor (aan de RuG). ;)
pi_112741685
Kut, contractenrecht niet gehaald -O- Eerste herkansing maken. Fuck, die zag ik niet aan komen ;(
  maandag 11 juni 2012 @ 16:32:06 #179
258802 Yreal
henk..!
pi_112742301
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:
Kut, contractenrecht niet gehaald -O- Eerste herkansing maken. Fuck, die zag ik niet aan komen ;(
27 van de 45 punten voor een voldoende, the fuck.. :{

Nouwja, gezzelig.
pi_112743005
quote:
15s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

27 van de 45 punten voor een voldoende, the fuck.. :{

Nouwja, gezzelig.
Dat is gewoon 60%, zo gek is dat toch niet
  maandag 11 juni 2012 @ 16:49:36 #181
258802 Yreal
henk..!
pi_112743063
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:48 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Dat is gewoon 60%, zo gek is dat toch niet
vind het behoorlijk hoog voor open vragen. en je zit bij 33 al op een 8 :{
  maandag 11 juni 2012 @ 16:51:47 #182
258802 Yreal
henk..!
pi_112743145
Vooral kut dat ik het niet heb gehaald door zo'n eenvoudige vraag..

ik was er vanuit gegaan dat een advocaat die meerdere panden in de nijmegese binnenstad bezat, wel zou weten dat er studenten wonen en de muren dun zijn. Maarja, dat stond niet in de casus.

Net de punten die ik mis.
pi_112743397
Je had toch ook die deeltoets met maar 15 mc-vragen.. Ik kan wel begrijpen dat ze die normering dan wat strenger maken, al is volgens mij 60% heel standaard en kun je er beter maar aan wennen :P
  maandag 11 juni 2012 @ 17:00:54 #184
57586 Bananenman
-----------
pi_112743566
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:51 schreef Yreal het volgende:
Vooral kut dat ik het niet heb gehaald door zo'n eenvoudige vraag..

ik was er vanuit gegaan dat een advocaat die meerdere panden in de nijmegese binnenstad bezat, wel zou weten dat er studenten wonen en de muren dun zijn. Maarja, dat stond niet in de casus.

Net de punten die ik mis.
:')
  maandag 11 juni 2012 @ 18:42:19 #185
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112748470
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:32 schreef Valid het volgende:

[..]

Hoe zien jullie dat? Ben je het met me eens dat de moeilijkheid vooral in de hoeveelheid zit, en niet in het hoge niveau?
Nee. Maar dan hangt vooral af hoe geïnteresseerd je bent in het juridische metier en dus hoe diep je op de stof in wil gaan. Dan kom je de rafelige randjes tegen en dan kan je echt abstract gaan redeneren.

Alleen al om die reden mag het niveau velen malen omhoog. Alles wat nu in 4 jaar zit in 2 jaar proppen en de laatste 2 echt hardcore maken. Ook veel meer schrijven en eventueel zelfs publiceren.
Bis bis bis
pi_112748678
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nee. Maar dan hangt vooral af hoe geïnteresseerd je bent in het juridische metier en dus hoe diep je op de stof in wil gaan. Dan kom je de rafelige randjes tegen en dan kan je echt abstract gaan redeneren.

Alleen al om die reden mag het niveau velen malen omhoog. Alles wat nu in 4 jaar zit in 2 jaar proppen en de laatste 2 echt hardcore maken. Ook veel meer schrijven en eventueel zelfs publiceren.
Ja precies. Studenten worden in mijn ervaring niet echt gepushed om de rafelige randjes te ontdekken. Misschien dat het dus in latere jaren anders wordt, maar ik heb m'n propedeuse dit jaar vrij makkelijk met een 8,5 gemiddeld kunnen halen, naast 35 ec bij Geschiedenis. Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen.
  maandag 11 juni 2012 @ 18:47:26 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112748788
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:45 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja precies. Studenten worden in mijn ervaring niet echt gepushed om de rafelige randjes te ontdekken. Misschien dat het dus in latere jaren anders wordt, maar ik heb m'n propedeuse dit jaar vrij makkelijk met een 8,5 gemiddeld kunnen halen, naast 35 ec bij Geschiedenis. Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen.
Het is veel te vrijblijvend inderdaad. Studenten worden nauwelijks uitgedaagd zelf te denken. Ik zou ook een geheel andere tentamenopzet hanteren na het eerste jaar: alle hulpmiddelen toegestaan, een hele reeks aan opgaven die steeds moeilijker worden en dan maar kijken wie relevante dingen weet neer te pennen en die ook nog eens kan onderbouwen.
Bis bis bis
  maandag 11 juni 2012 @ 19:04:35 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_112749612
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is veel te vrijblijvend inderdaad. Studenten worden nauwelijks uitgedaagd zelf te denken. Ik zou ook een geheel andere tentamenopzet hanteren na het eerste jaar: alle hulpmiddelen toegestaan, een hele reeks aan opgaven die steeds moeilijker worden en dan maar kijken wie relevante dingen weet neer te pennen en die ook nog eens kan onderbouwen.
helemaal waar. Maar ja, meer studenten = meer geld. En meer studenten bereik je niet met moeilijker onderwijs.
pi_112750470
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:47 schreef eriksd het volgende:

[..]

Meer praktische vakken boven onzindingen als Contractenrecht in Perspectief en Europese Rechtsgeschiedenis lijkt mij ook een goed plan.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:25:09 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_112750728
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Meer praktische vakken boven onzindingen als Contractenrecht in Perspectief en Europese Rechtsgeschiedenis lijkt mij ook een goed plan.
Ga dan gewoon een honnours traject lopen bij hbo-rechten :P
  maandag 11 juni 2012 @ 19:25:50 #191
258802 Yreal
henk..!
pi_112750778
Nog steeds op zoek naar een jurisprudentiebundel voor ondernemingsrecht en handelsrecht trouwens.
pi_112750856
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ga dan gewoon een honnours traject lopen bij hbo-rechten :P
Waarom zou ik :')
  maandag 11 juni 2012 @ 19:27:03 #193
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112750864
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mwoah, beetje kennis van het hoe en wat en reflecteren op de huidige stand van zaken kan ook geen kwaad. Laatst begon een of andere Engelse collega over de proceskansen in de UK en toen kwam die hele riedel van common law enzo weer langs.
Bis bis bis
pi_112750986
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Mwoah, beetje kennis van het hoe en wat en reflecteren op de huidige stand van zaken kan ook geen kwaad. Laatst begon een of andere Engelse collega over de proceskansen in de UK en toen kwam die hele riedel van common law enzo weer langs.
Ja, oké. Kennis over buitenlands recht is wel essentieel. Maar door dat te tentamineren met essays waar de inhoud compleet ondergeschikt is aan de vorm is zo'n vak in mijn ogen waardeloos.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:30:18 #195
258802 Yreal
henk..!
pi_112751094
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, oké. Kennis over buitenlands recht is wel essentieel. Maar door dat te tentamineren met essays waar de inhoud compleet ondergeschikt is aan de vorm is zo'n vak in mijn ogen waardeloos.
Dan moeten we dus niet het vak afschaffen, maar de inhoud relevant maken ;)
pi_112751152
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan moeten we dus niet het vak afschaffen, maar de inhoud relevant maken ;)
Kan ook. :P Ik vind het in zijn huidige vorm gewoon waardeloos. Maar misschien komt dat met de 8-8-4-methode goed?
  maandag 11 juni 2012 @ 19:34:36 #197
258802 Yreal
henk..!
pi_112751384
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kan ook. :P Ik vind het in zijn huidige vorm gewoon waardeloos. Maar misschien komt dat met de 8-8-4-methode goed?
Dan gaat cip eruit :P Al met al zal het het onderwijs ongetwijfeld ten goede komen, maar het verdwijnen van de vakanties vind ik maar niks.
pi_112751596
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dan gaat cip eruit :P Al met al zal het het onderwijs ongetwijfeld ten goede komen, maar het verdwijnen van de vakanties vind ik maar niks.
Ik vind dat niet zo heel erg :P Ik vind vakanties ook fijn, maar als je alles haalt heb je met een normaal vakkenpakket zo'n 15-20 weken vrij in het jaar. No thank you.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:48:12 #199
258802 Yreal
henk..!
pi_112752205
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo heel erg :P Ik vind vakanties ook fijn, maar als je alles haalt heb je met een normaal vakkenpakket zo'n 15-20 weken vrij in het jaar. No thank you.
2 weken kerst en 8 weken (-herkansingen zomer). Vind het niet om over naar huis te schrijven.
pi_112752246
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

2 weken kerst en 8 weken (-herkansingen zomer). Vind het niet om over naar huis te schrijven.
Ik ben in december-januari ook dik vier weken vrij geweest.

edit: vijf? :?
  maandag 11 juni 2012 @ 19:50:19 #201
258802 Yreal
henk..!
pi_112752316
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ben in december-januari ook dik vier weken vrij geweest.

edit: vijf? :?
Dat gaat er dus uit
pi_112752459
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat gaat er dus uit
En geheel terecht.
  maandag 11 juni 2012 @ 19:53:28 #203
258802 Yreal
henk..!
pi_112752543
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

En geheel terecht.
Niemand die je tegen houdt om de hele vakantie in de JB te gaan zitten, maar ik had liever januari vrij.
pi_112755913
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 18:45 schreef Valid het volgende:

[..]

Daar ben je toch gewoon zelf bij. Het staat een ieder vrij zich zo veel te verdiepen als jezelf wilt. Daar hoef je imo op een academisch niveau niet tot gepushed te worden. Dat moet je zelf uit eigen beweging doen.
pi_112755963
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 19:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

En geheel terecht.
Nee man die mini vakanties zijn lekker.
  maandag 11 juni 2012 @ 20:48:58 #206
57586 Bananenman
-----------
pi_112756253
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Nee man die mini vakanties zijn lekker.
Je noemt vijf weken vrij een minivakantie? Ik wens je veel plezier later als je aan het werk bent met 20/25 vakantiedagen per jaar :')
  maandag 11 juni 2012 @ 20:50:27 #207
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112756356
Geniet er nog maar van zolang het kan inderdaad.
Bis bis bis
pi_112756498
quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:48 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Je noemt vijf weken vrij een minivakantie? Ik wens je veel plezier later als je aan het werk bent met 20/25 vakantiedagen per jaar :')
Daarom wil ik ook niet dat het weg gaat? Omdat ik het later niet meer heb? Duh! :')
  maandag 11 juni 2012 @ 21:56:38 #209
57586 Bananenman
-----------
pi_112761157
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:52 schreef H-D het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook niet dat het weg gaat? Omdat ik het later niet meer heb? Duh! :')
Daar reageer ik niet op, logisch dat je het fijn vindt. Ik reageer op het feit dat jij vijf weken vrij een 'minivakantie' noemt. Ik dacht dat juristen goed in begrijpend lezen waren?
pi_112762152
quote:
15s.gif Op maandag 11 juni 2012 21:56 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Daar reageer ik niet op, logisch dat je het fijn vindt. Ik reageer op het feit dat jij vijf weken vrij een 'minivakantie' noemt. Ik dacht dat juristen goed in begrijpend lezen waren?
Gerelateerd aan de zomervakantie. Smartass.
pi_112762470
Ik bedoel 5<8. Dus. Snap je?
  maandag 11 juni 2012 @ 22:52:30 #212
377224 PascalAFCA
Huntelaar erin!!!
pi_112765902
Hallo rechtenstudenten ;)

In september ga ik ook studeren, maar ik heb nog steeds geen keuze gemaakt.
Ik ben al bij verschillende universiteiten voor verschillende rechtenstudies geweest, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Zat ook erg te denken aan bestuur en organisatie( b en o) en politicologie mede omdat op rechten open dag mij verteld werd, dat je 'iets' met taal moet hebben, dat heb ik niet bepaald maar goed. Nou zit ik toch aan fiscaal recht te denken, dan zal ik naar de uva of leiden moeten. Aangezien ik dichtbij Utrecht woon, zat ik te denken om daar de bachelor rechtsgeleerdheid te volgen en dan later de master fiscaal recht. Is dit nadelig t.o.v. een volledige bachelor fiscaal recht aan de uva/leiden?

Is de studie echt zo taalgericht? Met andere woorden moet je per se een link met talen hebben?

Bedankt !
pi_112766296
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:52 schreef PascalAFCA het volgende:

Ik ben al bij verschillende universiteiten voor verschillende rechtenstudies geweest, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Zat ook erg te denken aan bestuur en organisatie( b en o) en politicologie mede omdat op rechten open dag mij verteld werd, dat je 'iets' met taal moet hebben, dat heb ik niet bepaald maar goed. Nou zit ik toch aan fiscaal recht te denken, dan zal ik naar de uva of leiden moeten. Aangezien ik dichtbij Utrecht woon, zat ik te denken om daar de bachelor rechtsgeleerdheid te volgen en dan later de master fiscaal recht. Is dit nadelig t.o.v. een volledige bachelor fiscaal recht aan de uva/leiden?

Is de studie echt zo taalgericht? Met andere woorden moet je per se een link met talen hebben?

Bedankt !
Je moet wel enige affiniteit met taal hebben. Je bent immers vaak bezig met het lezen van allerlei stukken en interpreteren daarvan. En het zelf poduceren van teksten.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:58:22 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_112766341
Je mag voor zover ik weet alleen met fiscaal recht instromen in de master.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:59:39 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112766458
De losse master biedt m.i. te weinig voor de praktijk.
Bis bis bis
  dinsdag 12 juni 2012 @ 00:53:49 #216
377224 PascalAFCA
Huntelaar erin!!!
pi_112772440
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:59 schreef eriksd het volgende:
De losse master biedt m.i. te weinig voor de praktijk.
Oke, dan kan ik helaas niet naar Utrecht. Mij is aangeraden om Fiscaal Recht te studeren, omdat die richting het meest gunstige perspectief biedt.
pi_112772485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:53 schreef PascalAFCA het volgende:

[..]

Oke, dan kan ik helaas niet naar Utrecht. Mij is aangeraden om Fiscaal Recht te studeren, omdat die richting het meest gunstige perspectief biedt.
Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je leuk en interessant vindt. Als je Fiscaal geen fuck aan vindt, doe het dan ook niet. Anders kom je je studie niet door. Ga kijken. Loop mee. Ga niet iets studeren omdat anderen zeggen dat dat moet of goed is.
pi_112772577
quote:
12s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:52 schreef PascalAFCA het volgende:

Bedankt !
Woon zelf in Utrecht en studeer Fiscaal aan de Uva, prima te doen. Maar ga geen bachelor doen omdat het je geadviseerd is dat het je het beste toekomst perspectief geeft, dan ga je het zwaar hebben tijdens je studie en later bij het werken. Besides, als je op de Uva zit loop je eerste jaar gelijk mee met de normale rechtsgeleerdheid dus kan je altijd nog switchen in je 2e jaar.

En yreal, gereageerd op je DM's, sorry voor mn apathische reactie vermogen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112772987
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:55 schreef H-D het volgende:

[..]

Uiteindelijk moet je gewoon doen wat je leuk en interessant vindt. Als je Fiscaal geen fuck aan vindt, doe het dan ook niet. Anders kom je je studie niet door. Ga kijken. Loop mee. Ga niet iets studeren omdat anderen zeggen dat dat moet of goed is.
En vooral niet omdat je denkt dat er 'veel werk is' of 'veel geld te verdienen valt' wanneer je klaar bent met die studie. Stuk voor stuk verkeerde hoofdredenen om een studie te kiezen.

Heb mezelf mede door die positieve praatjes ook ingeschreven voor Fiscaal Recht, maar ben daar snel genoeg op terug gekomen. Veel te saai...maargoed dat is mijn mening. ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2012 01:17:37 ]
pi_112778759
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 01:16 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

En vooral niet omdat je denkt dat er 'veel werk is' of 'veel geld te verdienen valt' wanneer je klaar bent met die studie. Stuk voor stuk verkeerde hoofdredenen om een studie te kiezen.

Heb mezelf mede door die positieve praatjes ook ingeschreven voor Fiscaal Recht, maar ben daar snel genoeg op terug gekomen. Veel te saai...maargoed dat is mijn mening. ;)
Nja vind het zelf wel heel interessant. Maar hij moet gewoon zelf even gaan kijken.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:52:43 #221
258802 Yreal
henk..!
pi_112778800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 00:53 schreef PascalAFCA het volgende:

[..]

fiscaal moet je liggen, anders spring je binnen een maand voor de trein. En dat wil ik niet, want dan heb ik vertraging :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:59:05 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112779057
Fiscaal doen vanwege het geld is inderdaad een springplank tot een depressie. Maar dat geldt voor de meeste juridische specialisaties als die jou niet liggen. Maar als je een saaie lul bent en je gaat graag voor zekerheid en het is je om het even waarmee je de dagen vult dan is het natuurlijk een richting die je zeker in de gaten moet houden.
--
pi_112779131
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:59 schreef Ryon het volgende:
Fiscaal doen vanwege het geld is inderdaad een springplank tot een depressie. Maar dat geldt voor de meeste juridische specialisaties als die jou niet liggen. Maar als je een saaie lul bent en je gaat graag voor zekerheid en het is je om het even waarmee je de dagen vult dan is het natuurlijk een richting die je zeker in de gaten moet houden.
Anders kun je beter staats-en bestuursrecht doen inderdaad. Dat is zò opwindend en spannend.
pi_112779596
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 20:44 schreef H-D het volgende:

[..]

Daar ben je toch gewoon zelf bij. Het staat een ieder vrij zich zo veel te verdiepen als jezelf wilt. Daar hoef je imo op een academisch niveau niet tot gepushed te worden. Dat moet je zelf uit eigen beweging doen.
Uiteraard ben je er zelf bij en kun je jezelf zoveel uitdagen als je wil. Ik ben echter van mening dat een diploma een soort minimumniveau aan zou moeten geven. Tot nu toe heb ik het gevoel dat je cum laude af kan studeren zonder een stap verder te gaan dan nodig is. Zo heb ik nu m'n eerste jaar met alleen maar achten en negens gehaald. Daarnaast is jezelf buiten de noodzakelijk stof om verdiepen in verschillende rechtsgebieden en de nuances daarin (tot nu toe in elk geval) niet van toegevoegde waarde voor tentamens. Deze extra inzet betaalt zich wel uit in het schrijven van papers etc., maar dat gebeurt wonderlijk genoeg dan weer nauwelijks bij rechten -ook in latere jaren.

Ik ben het met je eens dat op het WO veel van de inzet van studenten zelf moet komen, maar ik vind het wel kwalijk en vooral ook jammer dat je zulke hoge cijfers kunt halen zonder echt in de stof te duiken.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:15:53 #225
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112779672
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:01 schreef H-D het volgende:

[..]

Anders kun je beter staats-en bestuursrecht doen inderdaad. Dat is zò opwindend en spannend.
Touche. Naast fiscaal inderdaad de meest introverte afstudeerrichting. Maar je moet toch wat.
--
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:23 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112779717
Met dien verstande dat je als fiscaal jurist vanaf het begin bij overnames zit, wat volgens mij voor die andere richting minder geldt.
Bis bis bis
pi_112779785
Iemand hier toevallig in 1e jaar RuG rechten die elementair belastingrecht moet doen? heb nul colleges gevolgd en zou graag antwoorden van de klapper willen hebben, van de de MC-vragen :)

(wat een schijt vak trouwens)
pi_112779791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:13 schreef Valid het volgende:

[..]

Uiteraard ben je er zelf bij en kun je jezelf zoveel uitdagen als je wil. Ik ben echter van mening dat een diploma een soort minimumniveau aan zou moeten geven. Tot nu toe heb ik het gevoel dat je cum laude af kan studeren zonder een stap verder te gaan dan nodig is. Zo heb ik nu m'n eerste jaar met alleen maar achten en negens gehaald. Daarnaast is jezelf buiten de noodzakelijk stof om verdiepen in verschillende rechtsgebieden en de nuances daarin (tot nu toe in elk geval) niet van toegevoegde waarde voor tentamens. Deze extra inzet betaalt zich wel uit in het schrijven van papers etc., maar dat gebeurt wonderlijk genoeg dan weer nauwelijks bij rechten.

Ik ben het met je eens dat op het WO veel van de inzet van studenten zelf moet komen, maar ik vind het wel kwalijk en vooral ook jammer dat je zulke hoge cijfers kunt halen zonder echt in de stof te duiken.
En je hoeft niks te doen wat geen toegevoegde waarde voor de tentamens heeft? Studenten moeten dat gewoon zelf doen. Als ze dat willen. Eigen verantwoordelijkheid.
En oh je eerste jaar is natuurlijk niet representatief voor je studie. Dus ik vind je reactie enigzins overdreven. En later in je studie moet je ook teksten produceren die van een iets hoger niveau zijn die dingen in je P jaar.

En misschien moet je eens bij de mogelijkheid stil staan dat jezelf misschien makkelijker leert en/of slimmer bent dan de gemiddelde student? Mocht dat zo zijn ben jij natuurlijk niet echt een maat meer voor de gemiddelde moeilijkheid van de studie. :P
pi_112779819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:19 schreef ylSs het volgende:
Iemand hier toevallig in 1e jaar RuG rechten die elementair belastingrecht moet doen? heb nul colleges gevolgd en zou graag antwoorden van de klapper willen hebben, van de de MC-vragen :)

Zou zeggen; pak je boek erbij en ga heel snel leren. Voor het, als dat al niet het geval is, te laat is.
pi_112779838
quote:

Die ga ik ook nog doen! Je kunt de colleges terugkijken via nestor, wel doodsaai alleen. Ik ga hem in de herkansing doen begin juli want heb nu een andere deadline, maar ik zou de antwoorden ook graag willen hebben. :)
pi_112779843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

Touche. Naast fiscaal inderdaad de meest introverte afstudeerrichting. Maar je moet toch wat.
Klopt. :P

Daarom doe ik ook maar Notarieel ernaast. Is die iets minder introvert in jouw ogen dan? :+
pi_112779918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Zou zeggen; pak je boek erbij en ga heel snel leren. Voor het, als dat al niet het geval is, te laat is.
Tentamen is komende donderdag, dus lijkt me inderdaad erg laat om nu nog te beginnen als je geen colleges hebt gevolgd en dus ook tijdens het blok waarschijnlijk niets hebt gedaan voor dit vak. ;)
pi_112779926
Nah te laat valt wel mee, burgerlijk recht ook gehaald met een 7 en niets voor gedaan tot 2 weekjes voor het tentamen.

Maar niemand die de antwoorden heeft van de klapper? Colleges kijken via nestor was ik al mee bezig :)
pi_112779957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:23 schreef Valid het volgende:

[..]

Tentamen is komende donderdag, dus lijkt me inderdaad erg laat om nu nog te beginnen als je geen colleges hebt gevolgd en dus ook tijdens het blok waarschijnlijk niets hebt gedaan voor dit vak. ;)
Dat is balen dan :P
pi_112780012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:23 schreef ylSs het volgende:
Nah te laat valt wel mee, burgerlijk recht ook gehaald met een 7 en niets voor gedaan tot 2 weekjes voor het tentamen.

Maar niemand die de antwoorden heeft van de klapper? Colleges kijken via nestor was ik al mee bezig :)
Ga je hem komende donderdag doen of in de herkansing begin juli?
pi_112780046
Ik ga hem donderdag doen, en ik ben op de helft eergister begonnen. Heb alleen werkcolleges en hoorcolleges niet gevolgd. Maar hoorcolleges tot week 4 nu wel gezien dus denk wel dat goed komt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:38:13 #237
258802 Yreal
henk..!
pi_112780371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:17 schreef eriksd het volgende:
Met dien verstande dat je als fiscaal jurist vanaf het begin bij overnames zit, wat volgens mij voor die andere richting minder geldt.
De rest kan nog zo leuke plannen maken, jij beslist of het te betalen is?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:42:41 #238
258802 Yreal
henk..!
pi_112780523
Examennummer 48. Dat is toch wel wat anders dan 732+
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:44:07 #239
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112780563
quote:
Ter berekening van de belastingvrijstelling ter voorkoming van dubbele belasting heeft belanghebbende de door haar op BRC 9 393 079 884 berekende winst van de vaste inrichting in Brazilië omgerekend tegen het gemiddelde van de valutakoersen op 1 januari en 31 december 1993, resulterend in een bedrag van ƒ 718 331 088. De Inspecteur heeft dit bedrag uiteindelijk met ƒ 705 282 486
Die dacht even zijn bonus vast te stellen :P
Bis bis bis
  dinsdag 12 juni 2012 @ 12:21:20 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112781934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:20 schreef H-D het volgende:

[..]

Klopt. :P

Daarom doe ik ook maar Notarieel ernaast. Is die iets minder introvert in jouw ogen dan? :+
Nou, dat is ook niet best :P Maar de richting notarieel is sowieso.. wat merkwaardig. In Amsterdam was het ook even een tijdje spannend of de richting überhaupt wel een geldig diploma zou opleveren. De combinatie fiscaal/notarieel zie je grappig genoeg wel veel. Vriendin heeft dat ook gedaan.
--
pi_112786401
Heeft iemand misschien ook oefententamens en/of college-aantekeningen op zijn computer van het vak Inleiding Rechtsinformatica (RuG)? Alvast bedankt.
pi_112786833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 12:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nou, dat is ook niet best :P Maar de richting notarieel is sowieso.. wat merkwaardig. In Amsterdam was het ook even een tijdje spannend of de richting überhaupt wel een geldig diploma zou opleveren. De combinatie fiscaal/notarieel zie je grappig genoeg wel veel. Vriendin heeft dat ook gedaan.
Njaa zeg :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_112788596
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 11:42 schreef Yreal het volgende:
Examennummer 48. Dat is toch wel wat anders dan 732+
Welcome to fiscaal recht.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_112796470
Een 4,4 voor tweede deeltoets strafrecht. Vak gehaald met een 6. Ik schaam me enorm.
pi_112797398
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:
Een 4,4 voor tweede deeltoets strafrecht. Vak gehaald met een 6. Ik schaam me enorm.
Toch gefeliciteerd :-)

Ik sta inmiddels aan de oever van de Styx. Om 19:00 Inleiding Bestuursrecht.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:38:08 #246
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112797553
Sterkte en succes.

Ga je nu al solliciteren naar een fiscale stage Yreal? Is dat niet erg vroeg?

[ Bericht 71% gewijzigd door eriksd op 12-06-2012 18:50:32 ]
Bis bis bis
pi_112798555
Hoe belangrijk zijn je cijfers later eigenlijk? Gaat een zesje voor strafrecht je tegenwerken als je ooit die richting in wil gaan?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:04:09 #248
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112798735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:00 schreef Tchock het volgende:
Hoe belangrijk zijn je cijfers later eigenlijk? Gaat een zesje voor strafrecht je tegenwerken als je ooit die richting in wil gaan?
Het zal niet meehelpen.
Bis bis bis
pi_112799012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het zal niet meehelpen.
Dat snap ik. Maar maakt het substantieel iets uit? De herkansing is wel een gokje, moet alles ver van te voren doen dan.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:10:23 #250
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112799157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar maakt het substantieel iets uit? De herkansing is wel een gokje, moet alles ver van te voren doen dan.
Tsja, als je een master Strafrecht gaat doen en die met een 8 gemiddeld aftikt is er niets aan het handje. Alleen is dat niet erg waarschijnlijk als je hier een 6 voor haalt. Daarnaast zullen er zeker vragen over gesteld worden.

Mijn algemene advies is altijd voor vakken waar je in verder wil niet lager dan een 7.5 te staan.
Bis bis bis
pi_112799208
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, als je een master Strafrecht gaat doen en die met een 8 gemiddeld aftikt is er niets aan het handje. Alleen is dat niet erg waarschijnlijk als je hier een 6 voor haalt. Daarnaast zullen er zeker vragen over gesteld worden.
Maar het ligt aan gebrek aan inzet, niet aan kennis. Dat weet ik wel.
pi_112799324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:12 schreef Tchock het volgende:
Toch gefeliciteerd. Weer één die je kunt wegstrepen :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:12:34 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112799332
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan zou ik hem sowieso over doen. Een 6 is gewoon een matig cijfer. Feitelijk gezien heb je het enige strafrechtelijke vak (materieel) met moeite af weten te ronden, dat is de indruk die gewekt wordt.
Bis bis bis
pi_112799349
quote:

[..]

In welk jaar zit je?
pi_112799365
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:12 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

In welk jaar zit je?
Eerste.
pi_112799489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eerste.
Is er verder in je bachelor geen ander strafrechtelijk vak? Zo ja, blink daar in uit zodat je dit cijfer compenseert.
pi_112799550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan zou ik hem sowieso over doen. Een 6 is gewoon een matig cijfer. Feitelijk gezien heb je het enige strafrechtelijke vak (materieel) met moeite af weten te ronden, dat is de indruk die gewekt wordt.
Ja, dat is wel zo... Meh, moeilijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:14 schreef Alejandro1989 het volgende:

[..]

Is er verder in je bachelor geen ander strafrechtelijk vak? Zo ja, blink daar in uit zodat je dit cijfer compenseert.
Strafprocesrecht nog in het derde jaar.
pi_112799718
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Toch gefeliciteerd :-)

Ik sta inmiddels aan de oever van de Styx. Om 19:00 Inleiding Bestuursrecht.
Succes! :)
pi_112800091
quote:

[..]

Dan zou ik hem gewoon herkansen als ik jou was. :)
Als je verder wil in het strafrecht is het niet gunstig dat je voor het enige materiële vak een zes hebt gehaald. Bij strafrecht schijnt het sowieso minder makkelijk zijn om een toffe baan te vinden, dus dan zou ik extra op m'n cijfers letten.

Herkansen en dan laten zien (ook aan jezelf) dat je er voor wilt en kunt werken en mikken op de acht. Daarmee laat je aan toekomstige potentiële werkgevers ook zien dat je het strafrecht vanaf het begin al interessant vond er er gemotiveerd mee bezig was. Dat zou ik doen.
pi_112800131
quote:

Heb dat vak ook alleen tijdens de werk colleges gevolgd.. Inderdaad verschrikkelijk, ik gooi het ook wel op de herkansing.. Heb morgen ook nog elementaire bestuurskunde

Burgerlijk recht trouwens gehaald met een 8 :)
pi_112800321
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Heb dat vak ook alleen tijdens de werk colleges gevolgd.. Inderdaad verschrikkelijk, ik gooi het ook wel op de herkansing.. Heb morgen ook nog elementaire bestuurskunde

Nice! Ik een negen. B-) Gemiddelde was een 6,2 en 70% heeft een voldoende. Waarom doe je én elementaire bestuurskunde, én elementair belastingrecht? Twijfel je nog tussen de bachelors fiscaal recht en recht & bestuur?
pi_112800714
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:25 schreef Valid het volgende:

[..]

Nice! Ik een negen. B-) Gemiddelde was een 6,2 en 70% heeft een voldoende. Waarom doe je én elementaire bestuurskunde, én elementair belastingrecht? Twijfel je nog tussen de bachelors fiscaal recht en recht & bestuur?
Gefeliciteerd beiden. Mooie cijfers! :d
pi_112800820
Nee wil niks bestuurlijks gaan doen, vak leek me wel interessant maar het is echt ontzettend gelul in de ruimte, over modellen problemen oplossingen... :')

Maar dacht dat ik als ik 2 vakken zou doen ook meer kans had mn P te halen. zijn beide 4 punten. :P maargoed denk dat ik er hoogstens 1 in een keer voldoende haal.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:33:07 #264
258802 Yreal
henk..!
pi_112800824
5.4 voor strafrecht :'(

Kill me, kill me now :'( :'(
pi_112801736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:22 schreef Valid het volgende:

[..]

Dan zou ik hem gewoon herkansen als ik jou was. :)
Als je verder wil in het strafrecht is het niet gunstig dat je voor het enige materiële vak een zes hebt gehaald. Bij strafrecht schijnt het sowieso minder makkelijk zijn om een toffe baan te vinden, dus dan zou ik extra op m'n cijfers letten.

Herkansen en dan laten zien (ook aan jezelf) dat je er voor wilt en kunt werken en mikken op de acht. Daarmee laat je aan toekomstige potentiële werkgevers ook zien dat je het strafrecht vanaf het begin al interessant vond er er gemotiveerd mee bezig was. Dat zou ik doen.
Hmmm, denk toch dat ik daar maar voor ga dan. Kan het weekend voor de herkansing nauwelijks leren, dus dan heb ik vanaf morgen iets meer dan een week om twee herkansingen te leren. Moet te doen zijn :D
pi_112801805
Wij kunnen geeneens herkansen na een voldoende :( niet eerlijk
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:47:51 #267
258802 Yreal
henk..!
pi_112801813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:38 schreef eriksd het volgende:
Sterkte en succes.

Ga je nu al solliciteren naar een fiscale stage Yreal? Is dat niet erg vroeg?
Zit natuurlijk ook al in het 4de jaar op het hbo. Als ik daar iets in die richting zou kunnen doen zou ik dat wel erg leuk vinden.
pi_112802032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zit natuurlijk ook al in het 4de jaar op het hbo. Als ik daar iets in die richting zou kunnen doen zou ik dat wel erg leuk vinden.
Yreal, weet jij hoe dat zit met inschrijven en herkansingen?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:58:03 #269
258802 Yreal
henk..!
pi_112802541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Yreal, weet jij hoe dat zit met inschrijven en herkansingen?
je gaat naar sis. Je drukt op inschrijven, je zoekt het vak.

Dan kijk je of de snelle herkansing open is, zoja schrijf je je in, zo nee even kijken in de beschrijving of dat je automatisch wordt ingeschreven
pi_112802700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:58 schreef Yreal het volgende:

[..]

je gaat naar sis. Je drukt op inschrijven, je zoekt het vak.

Dan kijk je of de snelle herkansing open is, zoja schrijf je je in, zo nee even kijken in de beschrijving of dat je automatisch wordt ingeschreven
Haha okay :D Gewoon normaal inschrijven dus :@
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:05:03 #271
258802 Yreal
henk..!
pi_112803044
Klopt. Contractenrecht, strafrecht en ero is gewoon inschrijven
pi_112805440
quote:

[..]

Mijn algemene advies is altijd voor vakken waar je in verder wil niet lager dan een 7.5 te staan.
Goed advies. Het staat ook erg raar als je voor zo'n vak een 6 staat.
pi_112805910
Word er echt zo strikt gekeken naar cijfers in je eerste jaar?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:56:21 #274
258802 Yreal
henk..!
pi_112806037
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:45 schreef H-D het volgende:

[..]

Goed advies. Het staat ook erg raar als je voor zo'n vak een 6 staat.
Toedeloe, ze kunnen met wat. Voor vakken die niet in het fiscale spectrum zitten is een 6 voldoende (en fiscaal strafrecht zal mij aan mijn anus oxideren :P )
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:57:04 #275
258802 Yreal
henk..!
pi_112806236
links kutkabinet :(
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:00:30 #277
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112806324
quote:
Het wetsvoorstel over de vereenvoudiging en flexibilisering van het bv-recht is vanmiddag door de Eerste Kamer als hamerstuk afgedaan. Geen van de leden wenste het woord te voeren over het wetsvoorstel, waarop het zonder stemming door de Kamer werd aanvaard. Hierna werd door het ministerie van Veiligheid en Justitie bekendgemaakt dat de flex-bv vanaf 1 oktober wordt ingevoerd.

Het wetsvoorstel dat op 31 mei 2007 voor het eerst werd ingediend, wijzigt in boek 2 van het Burgerlijk Wetboek de regeling voor bv’s met beperkte aansprakelijkheid waardoor het eenvoudiger wordt om een bv op te richten. De gevolgen zijn ingrijpend en gelden voor bestaande en nieuwe bv’s. Zo is het minimumkapitaal van 18.000 euro niet langer vereist en vervallen diverse regelingen voor kapitaal- en crediteurenbescherming. Daar staat tegenover dat een bestuurder eerder aansprakelijk kan worden gesteld bij bijvoorbeeld een dividenduitkering. De nieuwe regels zullen in een aantal gevallen aanleiding vormen tot wijziging van statuten van een bestaande bv.
Bis bis bis
pi_112806476
Voorlopig geslaagd met een 6. Er zaten wel wat dubieuze vragen tussen dus ik heb hoop dat het nog een klein 7tje wordt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:03:12 #279
258802 Yreal
henk..!
pi_112806490
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

^O^ _O_
pi_112806745
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Toedeloe, ze kunnen met wat. Voor vakken die niet in het fiscale spectrum zitten is een 6 voldoende (en fiscaal strafrecht zal mij aan mijn anus oxideren :P )
Weet je het zeker? Komt op mij over als behoorlijk narrow minded en weinig ambitieus. Probeer het mooie van andere rechtsgebieden en ook interdisciplinaire vakken te zien, daar wordt je gewoon een beter ontwikkeld jurist (en mens) van.

Waarom doe je eigenlijk richting fiscaal?
pi_112807259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het ging ook over vakken waar je later iets mee wilt remember :P
pi_112807366
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:06 schreef Valid het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Komt op mij over als behoorlijk narrow minded en weinig ambitieus. Probeer het mooie van andere rechtsgebieden en ook interdisciplinaire vakken te zien, daar wordt je gewoon een beter ontwikkeld jurist (en mens) van.

Het is onvermijdelijk dat je interesses en voorkeuren gaat ontwikkelen. Ik bijvoorbeeld geef geen moer om staats - en bestuursrecht. Dus daar hou ik me dan ook zo min mogelijk mee bezig.
pi_112807396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Balen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:19:10 #284
258802 Yreal
henk..!
pi_112807546
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:06 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik vind bijna alles , behalve strafrecht, geweldig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Balen.
hoezo balen? Ik vind het opzich wel een interessante ontwikkeling. Niet meer dat gedoe om dat start kapitaal en ook geen eindeloze bescherming van de bestuurders meer.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:19:29 #285
377224 PascalAFCA
Huntelaar erin!!!
pi_112807573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:57 schreef Yreal het volgende:
http://nos.nl/audio/38314(...)e-jaar-ingekort.html

2 jaar minder ov jaarkaart ;(
Allemaal meedoen aan de G500 ;)
pi_112808010
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik vind bijna alles , behalve strafrecht, geweldig.

[..]

hoezo balen? Ik vind het opzich wel een interessante ontwikkeling. Niet meer dat gedoe om dat start kapitaal en ook geen eindeloze bescherming van de bestuurders meer.
Hmmja vond kapitaal en crediteurenbescherming opzich geen verkeerde gedachtes. Van de andere kant is zo'n vernieuwing onvermijdelijk om te kunnen concureren met zoiets als de 'Ltd'.

Godzijdank wordt niet alsnog dat wetsvoorstel personenvennootschappen ingevoerd :')
pi_112809840
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:16 schreef H-D het volgende:

[..]

Het is onvermijdelijk dat je interesses en voorkeuren gaat ontwikkelen. Ik bijvoorbeeld geef geen moer om staats - en bestuursrecht. Dus daar hou ik me dan ook zo min mogelijk mee bezig.
Het is inderdaad onvermijdelijk dat je interesse in een bepaalde richting ontwikkelt. Dat wil echter niet zeggen dat je je ergens zo makkelijk mogelijk van af maakt als iets niet je directe voorkeur heeft en daarbij dus opeens de hele drive om op hoog niveau te presteren laat varen. Met die werkhouding loop je een keer vast denk ik. ;)
pi_112809841
Rechten is toch een gamma studie? :@
pi_112809966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef kort het volgende:
Nee, alfa.
pi_112810095
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef Valid het volgende:

[..]

Het is inderdaad onvermijdelijk dat je interesse in een bepaalde richting ontwikkelt. Dat wil echter niet zeggen dat je je ergens zo makkelijk mogelijk van af maakt als iets niet je directe voorkeur heeft en daarbij dus opeens de hele drive om op hoog niveau te presteren laat varen. Met die werkhouding loop je een keer vast denk ik. ;)
Achja als je er 100% zeker toch niks mee wilt doen later kan ik me voorstellen dat je eerder tevreden bent :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:24:47 #291
258802 Yreal
henk..!
pi_112812045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef Valid het volgende:

[..]

Een 6 is nog steeds voldoende
pi_112813390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Een 6 is nog steeds voldoende
Maar wel op het laagst mogelijke niveau. Achja, ieder z'n instelling he. :P
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:59:43 #293
258802 Yreal
henk..!
pi_112814766
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:41 schreef Valid het volgende:

[..]

Maar wel op het laagst mogelijke niveau. Achja, ieder z'n instelling he. :P
Mwa. Een 6 op universitair niveau is in mijn ogen nog steeds een voldoende op het hoogste niveau.
  woensdag 13 juni 2012 @ 00:23:17 #294
256090 Giku
graag verwijderen
pi_112819827
quote:
Ik ben het hier eerder mee eens dan een 6. Zeker voor vakken waar je je later in wil verdiepen of een master in wil volgen. Zo heb ik het eerste halfjaar de kantjes er een beetje afgelopen in de P, dat heb ik het tweede en derde halfjaar van m'n studie wel gemerkt. Desondanks heb ik wel voor de vakken over Burgerlijk recht altijd 7+ gehaald. Helaas afgelopen semester ernstig ziek geweest waardoor ik niet genoeg tijd had om Procesrecht 1 te leren (moet ik binnenkort herkansen) waardoor ik daar een 5 voor had, maar die haal ik het liefst ook met een 8 of meer.
6-jes houd ik wel over voor vakken waar ik me minder in interesseer.
graag verwijderen
  woensdag 13 juni 2012 @ 01:39:38 #295
377224 PascalAFCA
Huntelaar erin!!!
pi_112821774
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:52 schreef kort het volgende:
Dacht gamma, maar schijnt toch wel erg veel met taal te maken te hebben, gaat me keuze niet echt positief beïnvloeden denk ik....
pi_112821955
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:54 schreef Ties02 het volgende:
Word er echt zo strikt gekeken naar cijfers in je eerste jaar?
Het is geen middelbare school meer dat het niveau steeds moeilijker wordt en je steeds strenger beoordeeld wordt. Vakken die je nu haalt komen vaak niet meer terug. Dus je niveau aan het eind van het vak ligt op het niveau na drie jaar, en daar kijkt dus iedereen naar. Dat je net begonnen bent maakt niet zo veel uit.

Anders gezegd: je cijfers worden niet meer of minder waard naarmate je vordert in je bachelor.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tchock op 13-06-2012 02:24:44 ]
pi_112822797
Een 6 voor Collectief Arbeidsrecht.. Had er meer van verwacht.
pi_112823073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:00 schreef Tchock het volgende:
Ik heb in de BA3 ook een 6 gehaald voor strafrecht, de master loop ik nu met gemiddeld een 7,5 door. Zit groot verschil in het bachelorvak en de mastervakken qua inhoud in Leiden.
pi_112823184
Vandaag een begin maken met Inleiding Privaatrecht. Ik heb er potdomme nou al zin an *;
pi_112824544
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 08:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Vandaag een begin maken met Inleiding Privaatrecht. Ik heb er potdomme nou al zin an *;
Succes! :) Ik vond Burgerlijk recht I (zal vergelijkbaar zijn?) ook erg leuk.
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:55:20 #301
165633 eriksd
The grand facade...
pi_112825171
Dat commentaar van de orde liegt er ook niet om :')
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')