Ja ik had dus dat er geen hoofdzaak kon worden aangemerkt, lid 2 is dat volgens mij, goud/diamant.. Wat je zegt ogv die geld waarde klopt opzich wel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Kon de diamant niet als hoofdzaak worden aangemerkt ogv de waarde tov de gouden ring? Hier had je trouwens omdat je op de zaaksvormingstoer ging HR Hollander's Kuikenbroederij kunnen gebruiken
Maar Hollander's Kuikenbroederij geeft wel de richtlijnen van wanneer je van een nieuwe zaak kan spreken in het geval van zaaksvorming --> nieuwe identiteit van de zaak, menselijke stimulans etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ik had dus dat er geen hoofdzaak kon worden aangemerkt, lid 2 is dat volgens mij, goud/diamant.. Wat je zegt ogv die geld waarde klopt opzich wel.
Ja kip/ei verhaal vond ik niet relevant genoeg in deze, ookal gaat dat ook over zaaksvorming.
Mag ik trouwens in de OP?
Fixedquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:54 schreef Ties02 het volgende:
Hmmja ik vond de zaaksvorming hier logisch genoeg, twee dingen samenvoegen (kunstmatig) tot iets nieuws onafscheidelijks. Dat met dat kip/ei had ik meer in gedachten als wanneer je van zaaksvorming spreekt als het niet heel duidelijk is, bij natuurlijke producten bijv.; druiventrossen> druiven> wijn. kippen> eieren enz.
Groningen (RUG) studeer ik
Strafrechtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:01 schreef Ties02 het volgende:
Vrijdag strafrecht he![]()
Zie het wel positief in, heb dat processuele model er wel goed inzitten. Arrestjes ook wel.
Is de plantmachine hetzelfde als de aspergemchine?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef Alejandro1989 het volgende:
Ik heb op 31 mei ook het tentamen inleiding burgerlijk recht gemaakt. Een pittig tentamen, maar volgens mij heb ik genoeg om een goed cijfer eruit te slepen. Ik hoorde wel dat de afdeling burg. recht aan de UL strenger dan andere afdelingen is. Ben best bang dus![]()
Ik twijfel echter nog steeds over een antwoord dat ik op een vraag van 't tentamen heb gegeven. Het gaat over rangorde bij verhaal. Ik mocht het vragenblad mee naar huis nemen, dus misschien kunnen jullie checken of ik het juiste antw. heb gegeven.
De casus is als volgt:
Aspergekwekerij Hollandaise is op 25 mei 2012 failliet verklaard. De failliete boedel bestaat slechts uit een aspergemachine, die op 25 mei 2012 een waarde heeft van 15.000 euro. Bij de curator in het faillissement van Hollandaise melden zich:
- Feenstra met een vordering van 16.000 euro: het nog openstaande bedrag op een lening die zij aan de aspergekwekerij had verstrekt t.b.v. de aanschaf van de plantmachine;
- Jansen met een vordering van 1.500 euro wegens achterstallig loon uit arbeidsovk voor het steken van asperges in de periode 25 april t/m 24 mei 2012;
- Bouwman met een vordering van 2.000 euro wegens onderhoud en reparatie van de plantmachine.
Vraag: Wat is de onderlinge rangorde bij verhaal van Feenstra, Jansen en Bouwman?
Mijn antw: De hoofdregel is 3:277 BW. Schuldeisers hebben gelijkheid, behoudens de door de wet erkende redenen van voorrang. O.g.v. 3:278 vloeit voorrang o.a. voort uit pand, hypo en voorrecht. In casu is er geen sprake van voorrang krachtens pand- of hypotheekrecht. Wel is er sprake van zowel een speciaal voorrecht als van een algemeen voorrecht. Krachtens art. 3:280 hebben speciale voorrechten voorrang boven algemene voorrechten.
De rangorde is als volgt:
1. Bouwman, hij heeft namelijk o.g.v. art. 3:285 een speciaal voorrecht.
2. Jansen, want hij heeft een algemeen voorrecht o.g.v. 3:288 onderdeel e
3. Feenstra, want zij is een concurrende schuldeiser aangezien zij geen door de wet erkende reden van voorrang heeft.
Nu twijfel ik sterk over het artikel dat ik bij Bouwman heb genoemd. Ik weet dat hij een speciaal voorrecht heeft, maar ik twijfelde of dat op grond van art. 3:284 (behoud van een goed) of dat het op grond van art. 3:285 (bearbeiding van een goed) was. Ik ben bang dat ik het onjuiste artikel heb genoemd, maar denk wel, als dat het geval is, dat ik wel wat punten krijg toegekend voor de rest. Wat denken jullie??
Wie of wie verschaft mij wat inzicht??Op het internet word ik ook niet veel wijzer.
3e Notarieelquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:04 schreef Ties02 het volgende:
Huh ben je geen eerste jaars? Ik vind privaatrecht ook interessanter
Ah ok, ik dacht al wat ben je intelligentquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:07 schreef H-D het volgende:
[..]
3e Notarieeldaarom ken ik ook al die arresten enzo weetjewel
Oops, sorry!! Heb het niet juist overgenomen. In de casus staat een aspergeplantmachine. Dus die plantmachine van Bouwman is hetzelfde als die aspergemachinequote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Is de plantmachine hetzelfde als de aspergemchine?
Ok anders was je snel klaar xDquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:11 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Oops, sorry!! Heb het niet juist overgenomen. In de casus staat een aspergeplantmachine. Dus die plantmachine van Bouwman is hetzelfde als die aspergemachine
Haha lol valt ook wel weer mee hrquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ah ok, ik dacht al wat ben je intelligent
Je bent een baas! Hartstikke bedankt man. Wij hebben geen arresten voor dit onderdeel voorgeschreven gekregen, dus daar was ik niet echt van op de hoogte. Wel zag ik net dat het arrest op pag. 188 van het Compendium genoemd werd. Sowieso heb ik dat de afgelopen weken gelezen, maar dat was ik op het tentamen vergeten. Ik concentreerde me vooral op de voorgeschreven juriquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:17 schreef H-D het volgende:
[..]
Ok anders was je snel klaar xD
Het zijn zeker geen kosten voor behoud imo! Zie Hollander's Kuikenbroederij. Normaal onderhoud valt daar niet onder. Het moet beperkt worden opgevat. Alleen kosten om dreigend teniet gaan van de zaak te voorkomen. Lijkt mij niet het geval hier. Blijkt nergens uit.
Denk dat bearbeiding wel kan kloppen zolang Bouwman maar zelf bij het werk betrokken is geweest. De bepaling is ook geschreven met het oog op kleine zelfstandigen en hun mindere economische positie. Dus denk wel dat je goed zit met Bouwman en met die loonkosten ook wel denk ik. Zie anders Asser/Van Mierlo & Van Velten 3-VI over zekerheidsrechten
De vraag is trouwens heel lief want geen pand en hypotheek en bodemrecht fiscus enzo.
De extensieve variant helemaalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef dreamzk het volgende:
Morgenochtend ARL, dat wordt pas een topper.
Succes man. Je zult hem knallen!!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:21 schreef dreamzk het volgende:
Morgenochtend ARL, dat wordt pas een topper.
Yw!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:29 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Je bent een baas! Hartstikke bedankt man. Wij hebben geen arresten voor dit onderdeel voorgeschreven gekregen, dus daar was ik niet echt van op de hoogte. Wel zag ik net dat het arrest op pag. 188 van het Compendium genoemd werd. Sowieso heb ik dat de afgelopen weken gelezen, maar dat was ik op het tentamen vergeten. Ik concentreerde me vooral op de voorgeschreven juri![]()
De te leren stof over rangorde bij verhaal was trouwens echt weinig. Beide boeken (nieuwenhuis & compendium) gingen niet echt inhoudelijk in op de betekenis en de toepassing van speciale/algemene voorrechten. Pand en hypo werden wel goed inhoudelijk uiteengezet, jammer dat ik dat nie kreeg.
Haha, ja, een inleidend vakje :d Hoop met heel mijn hart dat ik het afgesloten heb!!
Precies! Zo dacht ik er ook over :p Wij mochten alleen bij inl. staats- en bestuursrecht een arrestenbundel erbij houden. Bij de rest v/d vakken alles gewoon uit ons kop leren :pquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Yw!
Nja gelijk heb je dat je dn de voorgeschreven arresten leert.Compendium Hijma/Olthof + dat veeeeeeels te inleidende blaadje van Nieuwenhuis moest ik ook in het 1e jaar. En als je geen arrestenbundel erbij mag moet je gewoon de verplichte arresten goed leren.
Pand en hypotheek is leuk maar afzonderlijk ook niet heel spannend dus eigenlijk zou je gewoon een mooie casus moeten krijgen met voorrechten, bodemrecht fiscus èn pand en hypotheekhouders
Of je moet lastige vragen gaan stellen over al dan niet teniet gaan van pand en hypotheek, zaaksvervanging of over de grenzen en de werking van het fiducia verbod ofzo (HR Sogelease)
Wij ook in het 1e jaar. Vanaf 2e pas met bundelquote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:55 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Precies! Zo dacht ik er ook over :p Wij mochten alleen bij inl. staats- en bestuursrecht een arrestenbundel erbij houden. Bij de rest v/d vakken alles gewoon uit ons kop leren :p
Ik denk dat ik dat volgend jaar ook ga krijgen bij goederenrecht oid. Wel moet ik dan dit vak hebben gehaald, anders ben ik straks de lul. Ik voldoe dan niet aan de ingangseis voor verbintenissenrecht, goedenrecht en Romeins rechtMaar ik heb goede hoop! Mocht ik het niet gehaald hebben, dan gewoon in juli herkansen.
Ik hou je op de hoogte!
Blij dat ik de commitment heb gehad om intensief te volgend, hoef nu maar 4 te halen voor eerste 2 vragen. Even hopen dat ze me liggenquote:
Succesquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:07 schreef Ansu het volgende:
Zo Staatsrecht, zo'n afgrijselijk vak. Duim voor me!
Ik had zelf ook dat de diamant door natrekking bestanddeel van de ring werd. De diamant was namelijk ¤500 en de uiteindelijke ring (dus inclusief diamant) ¤2500. Hij werd dus in een nogal dure (gouden) ring gemonteerd. Ik weet niet of dat de doorslag kan geven, maar zo heb ik het in elk geval gedaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Fixed
Mja je moet gewoon de criteria uit de wet of jurisprudentie gebruiken. Hoe logisch het ook is. De argumentatie ontleent zijn kracht aan de richtlijnen van de HR in deze. Ook al noem je het arrest gewoon even. Zodat je wel laat zien dat je de verbanden kan leggen en het snapt.
Verder zou ik het nog steeds aannemlijk vinden de diamant als hoofdzaak te zien en de ring zelf als bestanddeel...sowieso had de bank dat een fijne uitkomst gevonden denk ikxD
Er is een bewerking (=menselijke arbeid) gedaan door de juwelier en er is een nieuwe zaak met een nieuwe naam ontstaan. In dat geval gaat het om zaaksvorming. Dat met die verschillende geldwaarden heeft waarschijnlijk te maken met de vraag wat de verhouding van het mede-eigendom is ex 5:14quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:17 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik had zelf ook dat de diamant door natrekking bestanddeel van de ring werd. De diamant was namelijk ¤500 en de uiteindelijke ring (dus inclusief diamant) ¤2500. Hij werd dus in een nogal dure (gouden) ring gemonteerd. Ik weet niet of dat de doorslag kan geven, maar zo heb ik het in elk geval gedaan.![]()
Hmm, ik denk dat je inderdaad een punt hebt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er is een bewerking (=menselijke arbeid) gedaan door de juwelier en er is een nieuwe zaak met een nieuwe naam ontstaan. In dat geval gaat het om zaaksvorming. Dat met die verschillende geldwaarden heeft waarschijnlijk te maken met de vraag wat de verhouding van het mede-eigendom is ex 5:14
Tja... sorryquote:Op woensdag 6 juni 2012 10:26 schreef Valid het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat je inderdaad een punt hebt.
VU stijf onderaanquote:Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Leiden is weer eens de beste blijkt uit een test... (vinden we zelf)
http://media.leidenuniv.nl/legacy/rechtsgeleerdheid.pdf
Ik zou niet teveel van dat lijstje uitgaan.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:07 schreef Jorwol het volgende:
[..]
VU stijf onderaanMaster misschien maar ergens anders doen hehe
Nee dat lijstje is natuurlijk sowieso eigenlijk onzin, want hoe kun je als student op de VU nou oordelen hoe jouw studie is ten opzichte van andere universiteiten? Ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk, als de faciliteiten ruk zijn, dan zijn ze ook ruk. Overigens snap ik dat niet, want daar heb ik echt 0,0 problemen mee.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:16 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zou niet teveel van dat lijstje uitgaan.
De twee slechts 'beoordeelde' masters zijn de masters publiekrecht en privaatrecht van de UvA. Terwijl beide masters niet bestaanEr valt dan ook weinig onderzoek naar te doen. Daar heeft een stagiaire flink lopen rommelen met de gegevens. Wat wel vaker voorkomt bij dit soort ranglijstjes, en de studiekeuze er niet makkelijker opmaakt.
VU heeft als probleem erg klein te zijn. Bedrijfskunde/economie wordt er nog degelijk gegeven - hoewel Rotterdam daar natuurlijk op excelleert - maar de sociale wetenschappen en rechtsgeleerdheid zijn gewoon te beperkt i.v.m de grote UvA broer op een paar km afstand. De VU heeft als voordeel dat de kleinschaligheid intensief onderwijs mogelijk maakt, maar dat trekt ook veel bij andere universiteiten gesjeesde en allochtone/polder studenten aan. Met alle respect: niet het volk dat het meest intellectuele en uitdagende klimaat met zich meebrengt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:23 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Nee dat lijstje is natuurlijk sowieso eigenlijk onzin, want hoe kun je als student op de VU nou oordelen hoe jouw studie is ten opzichte van andere universiteiten? Ja tot op zekere hoogte wel natuurlijk, als de faciliteiten ruk zijn, dan zijn ze ook ruk. Overigens snap ik dat niet, want daar heb ik echt 0,0 problemen mee.
Toch heb ik altijd het idee dat de VU gewoon met alle studies slecht aangeschreven staat
Kijk er ook tegenop, ben maar de HC's aan het kijken omdat ik me er niet toe kan zettenquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:13 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog nooit een vak meer gehaat dan Contractenrecht in perspectief.
Vond die vraag met Laicite wel pittig, had die tekst niet zo goed voorbereid. A en B dus maar beejte op de gok gedaan, C was niet zo heel moeilijk.quote:
Ah k, welke vragen kwamen nog langs?quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:39 schreef Speedy_T het volgende:
Extensief, wat duidelijk in mijn voordeel was want Laicite kende ik ook voor geen meter. De rest was allemaal best wel makkelijk
Hm das wel chill, op Nussbaum na. Maar goed, hoefde maar een 4 te halen en kon al redelijk veel over Posner en Dworkin kwijt dus hopelijk was dat voldoende. Maandag EU-recht?quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:43 schreef Speedy_T het volgende:
Hart vs Radbruch, Nozick, normatief relativisme, nussbaum, relational distance theory, galanter
Ah chill, hoe ging grondrechten bij jou dan? Vond het een stuk moeilijker dan in de oefententamens, hoefde gelukkig niet het essay te schrijven. Had ik nooit gered in de tijd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:46 schreef Speedy_T het volgende:
Nee, ben 3de jaars. Moest uit jaar 2 alleen grondrechten en ARL. Heb nu voorwaardelijk vakantie
Nieuwe naam is eigenlijk niet relevant, het gaat om nieuwe identiteit remember?quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Er is een bewerking (=menselijke arbeid) gedaan door de juwelier en er is een nieuwe zaak met een nieuwe naam ontstaan. In dat geval gaat het om zaaksvorming. Dat met die verschillende geldwaarden heeft waarschijnlijk te maken met de vraag wat de verhouding van het mede-eigendom is ex 5:14
Lees paragraaf 4.8 maar even voor een antwoord op al uw vragen: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=falsequote:Op woensdag 6 juni 2012 15:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Nieuwe naam is eigenlijk niet relevant, het gaat om nieuwe identiteit remember?En verder is zaaksvorming behoorlijk grijs gebied en is m.i. wel degelijk de stelling verdedigbaar dat een van de twee een hoofdzaak is en de ander een bestanddeel(zeker als je vanuit de positie van pandgever/bank redeneert). Als je bijvoorbeeld een meer conservatieve kijk op het begrip zaaksvorming hanteert zoals bijv. Meijers in zijn toelichting zou je kunnen concluderen dat er geen sprake van zaaksvorming is. Ik vind je redenering iets te kort door de bocht
.
En mede-eigendom komt niet aan de orde toch? Beide zaken waren van de juwelier dacht ik.
Snijders/Rank-Berenschotquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lees paragraaf 4.8 maar even voor een antwoord op al uw vragen: http://books.google.nl/bo(...)#v=onepage&q&f=false
Zo hebben wij het iig geleerd...
En zo sprak hij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Snijders/Rank-Berenschotmja anders lees jij Asser/Mijnssen, Van Velten & Bartels over eigendom en zakelijke rechten
dan krijg je wat meer een overzicht van verschillende visies en/of kritieken daarop mbt zaaksvorming. Verder leggen zowel de Asser als Pitlo/Reehuis veel minder nadruk op de naam maar meer op identiteit. Maar misschien wordt hetzelfde bedoeld. Maar misschien ook niet. Jij weet waarschijnlijk net zo goed als ik dat verschillende handboeken verschillende accenten/visies poneren.
For the record: ik zeg ook niet dat jouw visie verkeerd is! Helemaal niet zelfsmaar het is niet de ènige oplossing m.i. de andere kant is denk ik ook verdedigbaar hoewel misschien niet de langer de meest gangbare leer. Maar daardoor natuurlijk niet meteen onwaar.
De 14e... duuuurt lang..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wanneer hoor jij eigenlijk of je voor de HAVO geslaagd bent? Snel wel neem ik aan?
Is ook zo, het is eigenlijk niets eens echt mijn visie... Zoals gezegd: zo heb ik het moeten/mogen leren aan de UL en het tentamen van het vak van de vraagsteller komt van de UL ic. van dezelfde vakgroep, dus de kans is best groot dat ze de lijn Snijders hanteren...quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:27 schreef H-D het volgende:
For the record: ik zeg ook niet dat jouw visie verkeerd is! Helemaal niet zelfsmaar het is niet de ènige oplossing m.i. de andere kant is denk ik ook verdedigbaar hoewel misschien niet de langer de meest gangbare leer. Maar daardoor natuurlijk niet meteen onwaar.
Is Snijders ook niet (oud) hoogleraar in Leiden?quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Is ook zo, het is eigenlijk niets eens echt mijn visie... Zoals gezegd: zo heb ik het moeten/mogen leren aan de UL en het tentamen van het vak van de vraagsteller komt van de UL ic. van dezelfde vakgroep, dus de kans is best groot dat ze de lijn Snijders hanteren...
Maar idd er was niet voor niets jarenlang een strijd Meijers-Snijder
Volgens mij welquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Is Snijders ook niet (oud) hoogleraar in Leiden?
Hij heeft ook een heel goed maar doodsaai boek geschreven over burgerlijk procesrecht samen met prof. Klaassen ( hier hoogleraar BPR en aansprakelijkheidsrecht)quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:12 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Volgens mij welHij geeft als het goed is burgerlijk procesrecht aan derdejaarsstudenten
Haha, daar zijn die profs wel vaker goed in :$quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:13 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij heeft ook een heel goed maar doodsaai boek geschreven over burgerlijk procesrecht samen met prof. Klaassen ( hier hoogleraar BPR en aansprakelijkheidsrecht)
Haha idd bazenactie^^![]()
Naja vaak z ijn het wel echt hele goede boeken:Pquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:30 schreef Alejandro1989 het volgende:
[..]
Haha, daar zijn die profs wel vaker goed in :$
Voor je het weet is je rechtenstudie al voorbij manquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Voor je het weet is het zover ;-)
Ik heb zelf ook de route HAVO-VWO gedaan :-)
True! :dquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Naja vaak z ijn het wel echt hele goede boeken:P
Appels zijn ronder dan rond.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:40 schreef H-D het volgende:
[..]
Voor je het weet is je rechtenstudie al voorbij man
Ik denk dat je iemand anders wilde quoten?quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Oh gaaf!Zou je kunnen vertellen welke vakken je op vwo vergeleken de havo echt tegenvielen? (ik neem aan de je E&M had?)
Oh gaaf!quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Voor je het weet is het zover ;-)
Ik heb zelf ook de route HAVO-VWO gedaan :-)
Ja, sorry haha.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik denk dat je iemand anders wilde quoten?Ik heb namlijk gewoon VWO gedaan maar had wel E&M
maar wist je al toch?
Ik denk dat je mij bedoeldequote:Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Oh gaaf!Zou je kunnen vertellen welke vakken je op vwo vergeleken de havo echt tegenvielen? (ik neem aan de je E&M had?)
Ahh oke, nouja dat is alleen maar een goede voorbereiding op een rechten studie isn't it?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij bedoeldeen ik ben van voor de profielen. Qua niveau viel niets mij tegen, ik herinner me alleen dat ik buitenproportioneel meer boeken moest lezen voor mijn talen.
Ja, had vandaag m'n sollicitatie dus er ik zit nog in de Apple wereld.quote:
Hoe ging het?quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ahh oke, nouja dat is alleen maar een goede voorbereiding op een rechten studie isn't it?
[..]
Ja, had vandaag m'n sollicitatie dus er ik zit nog in de Apple wereld.
Tuurlijkquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:06 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ahh oke, nouja dat is alleen maar een goede voorbereiding op een rechten studie isn't it?
[..]
Ja, had vandaag m'n sollicitatie dus er ik zit nog in de Apple wereld.
Laat ik beginnen met dat ik het een 'pittige' ondervraging vond, ik stond er misschien niet helemaal bij stil dat dat zou gebeuren. Je moet in zo een zaak natuurlijk met dure producten en (relatief) veel geld overweg kunnen en ik was alleen nog maar de 'supermarkt-sollicitatie procedures' gewend die natuurlijk geen reet voorstellen. Moest mezelf zowel positief als negatief belichten, vertellen wat ik in bepaalde situaties zou doen etc. etc. Ging me goed af, al zeg ik het zelf. Ik heb echter geen verkoopervaring dus dat kan een breekpunt worden als er iemand komt die dat wel heeft. (De sollicitatie rondes waren nog niet afgelopen..) Maar ik heb dus goede hoop. En natuurlijk een leerzame ervaring voor als ik straks bij E&Y* ga solliciterenquote:
Haha ja dat ken ik. Zware procedure idd voor verkoperquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:12 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Laat ik beginnen met dat ik het een 'pittige' ondervraging vond, ik stond er misschien niet helemaal bij stil dat dat zou gebeuren. Je moet in zo een zaak natuurlijk met dure producten en veel geld overweg kunnen en ik was alleen nog maar de 'supermarkt-sollicitatie procedures' gewend die natuurlijk geen reet voorstellen. Moest mezelf zowel positief als negatief belichten, vertellen wat ik in bepaalde situaties zou doen etc. etc. Ging me goed af, al zeg ik het zelf. Ik heb echter geen verkoopervaring dus dat kan een breekpunt worden als er iemand komt die dat wel heeft. (De sollicitatie rondes waren nog niet afgelopen..) Maar ik heb dus goede hoop. En natuurlijk een leerzame ervaring voor als ik straks bij E&S ga solliciteren
Ja I guess soquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Haha ja dat ken ik. Zware procedure idd voor verkopermaar je hebt wel goede hoop dus?
Hoop ook voor je!quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:17 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ja I guess somaarja even afwachten tot volgende week, hoop echt dat ik dan kan beginnen
quote:Op donderdag 7 juni 2012 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Pfffff.....dinsdag Inleiding Bestuursrecht. Ik heb geen zin meer om nog wat te doen, maar ik durf het ook niet te laten
Gelukkig vind ik Bestuursrecht het makkelijkste rechtsgebied(tussen Privaat/Straf/Bestuurs), maar dat kan aan mij liggenquote:Op donderdag 7 juni 2012 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Pfffff.....dinsdag Inleiding Bestuursrecht. Ik heb geen zin meer om nog wat te doen, maar ik durf het ook niet te laten
heffing van Concerns?quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:20 schreef eriksd het volgende:
Ik moet nog steeds mijn allerlaatste tentamen voorbereiden. Echt geen zin in
Internationaal. Wel het leukste vak uit de hele studie.quote:
nou kom op, heb je het maar gehadquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Internationaal. Wel het leukste vak uit de hele studie.
gratsquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vandaag, als het goed is, de één na laatste scriptiebespreking gehad. Van het weekend nog even "bikkelen" om de laatste puntjes op de i te zetten en dan krijg ik volgens mijn begeleidster volgende week vrijdag de goedkeuringsbrief!!!!
![]()
![]()
![]()
Nice nice.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
Vandaag, als het goed is, de één na laatste scriptiebespreking gehad. Van het weekend nog even "bikkelen" om de laatste puntjes op de i te zetten en dan krijg ik volgens mijn begeleidster volgende week vrijdag de goedkeuringsbrief!!!!
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb even rust ingepland want maandag tentamen maar is open boek tentamen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Ook zoiets. Maar momenteel kan ik mezelf nog niet eens zetten tot het lezen van samenvattingen.
Sterkte!! En succes!quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:55 schreef Yreal het volgende:
Ik om 17.15, dan morgen om 10 uur en weer om 14.15
Goedquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hetzelfde probleem hiero. Ik heb een tentamen en twee herkansingen, maar ik heb helemaal geen zin.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:47 schreef Yreal het volgende:
Ook zoiets. Maar momenteel kan ik mezelf nog niet eens zetten tot het lezen van samenvattingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |