SPOILER: Lopers & targetsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Persoonlijke Records:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trainingschema's en infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Interval inspiratieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijden en evenementenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ToolsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HardloopwinkelsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Looptechniek & methodesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to RunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Vorige delen
Topicchain
Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers
Hier een idee om met elkaar een wedstrijd te lopen in plaats van tegen elkaar
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?
Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.Heb je interesse, stuur mij (MaleDuck) dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.quote:Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.
Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.
Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Dit is ook in het topic: Hardlopen voor beginners in LIF gepost.
Vanuit het topic in LIF hebben: Viking84, Guppyfriend, DJMO, xzaz, GotC (ovb), mosselmossel, Yuki (ovb), ikzelf. Dus we hebben er nu 8, dus zouden er nog 4 kunnen gebruiken, om 2 teams te kunnen maken.
[ Bericht 0% gewijzigd door MaleDuck op 05-06-2012 09:53:52 ]<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Binnenkort de 10km wedstrijdloop, doel is liefst onder de 42.30. Bij training had ik zondag een tijd van 42:59. Lijkt me dat de doelstelling wel gehaald kan worden aangezien ik nog veters moest strikken onderweg plus het zijn allemaal rechte stukken
Tijdens de training gemiddeld 14 km/h. Moet dus 15km/h worden binnen 3 week.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Lijkt me wel haalbaar ja, in een wedstrijd loop ik altijd flink sneller dan ik verwacht had, misschien wel dat je onder de 42 kan duikenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:46 schreef Kerol het volgende:
Binnenkort de 10km wedstrijdloop, doel is liefst onder de 42.30. Bij training had ik zondag een tijd van 42:59. Lijkt me dat de doelstelling wel gehaald kan worden aangezien ik nog veters moest strikken onderweg plus het zijn allemaal rechte stukken
Tijdens de training gemiddeld 14 km/h. Moet dus 15km/h worden binnen 3 week.
Ik heb gister op mn training de 10 gelopen in 41:21, doel is rond de 40 minuten te lopen over 2 weken.<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Waarom staan mijn 2011-doelen nog in de OP terwijl in de fokwiki (zie link in OP) dat wel al is bijgewerkt?
![]()
![]()
De wiki wordt niet meer gebruikt sinds de "open-nieuw-deel"-knop automatisch de vorige OP meeneemt...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:17 schreef knnth het volgende:
Waarom staan mijn 2011-doelen nog in de OP terwijl in de fokwiki (zie link in OP) dat wel al is bijgewerkt?
F means you're fucked![]()
Done... en mijn eigen doelstelling op de 10 km aangepast (van <42:00 naar <40:00, omdat ik gister al 41:21 liep...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:17 schreef knnth het volgende:
[ Bericht 7% gewijzigd door MaleDuck op 05-06-2012 09:54:31 ]<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Laat ik me hier ook maar eens melden. Ik was de afgelopen tijd alweer wat aan het hardlopen, maar sinds de halve marathon hier in Leeuwarden afgelopen zondag heb ik de hardloopkoorts weer helemaal te pakken en heb ik besloten ook maar wat doelen te stellen. Het gebrek aan doelen was naast studiedrukte namelijk de voornaamste reden dat vorig jaar besloot de sportschool in te duiken na een periode fanatiek lopen.
Ik wil me eerst richten op de 10k, dit jaar naar < 40:00 en volgende jaar als dezelfde loopwedstrijd in Leeuwarden gehouden wordt naar < 38:00. Misschien iets te ambitieus, maar daar komen we vanzelf achter. Vorig jaar liep ik na enkele weekjes trainen 10k in ongeveer 42:30, dus de doelen zijn in ieder geval niet volledige uit de lucht gegrepen.Doe haastig als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt
www.hattrick.org - FC Bifröst (1011663)
Fokhattrick.org!![]()
Vanochtend maar vroeg gelopen, want moest toch m'n fiets wegbregen voor onderhoud en daarna rondje terug naar huis gerend.
Maar zonder ontbijt (rustig) rennen blijft toch wel lastig, merk dat ik dan zelden lekker in m'n ritme kom eigenlijk. Moet nog wel beetje wennen aan m'n schoenen ook, voel m'n kuiten telkens wat. En heel licht m'n knie, dus maar even wat kortere rondjes tot een half uur / drie kwartier of zo in de opbouw voorlopig.
Jack does it in real time...![]()
ik had dit zelf kunnen schrijven..... ik weet niet precies hoe jij het hebt DeeBee maar ik loop dan altijd onrustigquote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:52 schreef DeeBee het volgende:
Maar zonder ontbijt (rustig) rennen blijft toch wel lastig, merk dat ik dan zelden lekker in m'n ritme kom eigenlijk.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Als ik loop zonder te ontbijten heb ik heel slappe/krachtloze benen en sneller duizelig. Loop aan het einde van de dag toch lekkerder.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!![]()
Heb jij trouwens trainingsrondjes die helemaal vlak zijn? Of is echt alles heuvelachtig bij jou in de buurt?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:53 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik had dit zelf kunnen schrijven..... ik weet niet precies hoe jij het hebt DeeBee maar ik loop dan altijd onrustig
* knnth verbijt zich nog steeds over de prachtige foto's![]()
![]()
Heb ik geen last van, ik loop heerlijk op een bak koffie en een appel+banaan. Mits de avond ervoor goed veel gegeten. Wel lekker stevig ontbijten na een duurloopje.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:04 schreef pietkanarie het volgende:
Als ik loop zonder te ontbijten heb ik heel slappe/krachtloze benen en sneller duizelig. Loop aan het einde van de dag toch lekkerder.
Hallo allemaal trouwens, loop de 10k niet onder de 40' zoals sommigen hier, maar laatst in 53' (in de hitte). Ga er hard voor trainen, om dat omlaag te krijgen.Feyenoord!!! * Barça![]()
Koffie! Ik zie ook altijd tweets van Butter langskomen waar hij eerst een kopje koffie neemt en dan een duurloop gaat doen. Als ik dat doe mag ik na tien minuten de bosjes opzoeken![]()
![]()
Best wel goed om te doen die ontbijtloopjes. Rustig opbouwen(begin met 10-15 minuten ofzo) en dat stimuleert je vetverbrandingsmechanisme. In het begin had ik ook nog wel eens last van zwak/duizelig voelen, maar nu loop ik makkelijk 45 minuten op rustig tempo (70% max hartslag) op een glas water... Langer nog niet geprobeerd..![]()
22:44 op de 5km nu, dat is ten opzichte van 2 weken geleden weer ruim een minuut eraf![]()
nog anderhalf minuut te gaan en dan loop ik op de tijd van mn pr!![]()
21:58 hier op de 5 km vanavond. Ik had vrijdag voor 't eerst in een maand of 2 weer gelopen en vanavond voor de 2e keer weer, maar het ging nog niet geheel pijnloos vanavond.
Deze zomer maar eens een echt PR neerzetten want ik kan me herinneren dat ik 'm wel eens onder de 20 minuten heb gelopen, maar de exacte tijd nooit echt onthouden helaas.![]()
's Ochtends lopen is voor mij sowieso een drama, maar als ik ga dan eet ik van tevoren niets. Hooguit neem ik een kop thee met een schep suiker. Overigens loop ik 's avonds liever ook op een lege maag, ook als dat betekent dat ik pas tegen 22:30 uur een bord warm eten voor mijn neus heb.![]()
25 hier en ik had als maximum 198 en gemiddeld 190 vandaag tijdens de 5Kquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
24:p
Hier mijn geweldige Intervaltraining: http://connect.garmin.com/activity/185983117![]()
![]()
Doe mij zo'n lichaam. Maar ik functioneer sowieso niet op weinig eten. Dan is de concentratiequote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:23 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Heb ik geen last van, ik loop heerlijk op een bak koffie en een appel+banaan. Mits de avond ervoor goed veel gegeten. Wel lekker stevig ontbijten na een duurloopje.
Hallo allemaal trouwens, loop de 10k niet onder de 40' zoals sommigen hier, maar laatst in 53' (in de hitte). Ga er hard voor trainen, om dat omlaag te krijgen.
slecht, het tempo laag en ik voel me dan heel afwezig. Ga ik eten en drinken dan is het weer goed. Heel onhandig, vooral als er niet zoveel gelegenheid is om te eten (weinig pauze). Dat is even offtopic...
I believe i can fly!
Altijd baas boven baasquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:55 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
25 hier en ik had als maximum 198 en gemiddeld 190 vandaag tijdens de 5K![]()
![]()
Neuh, heb gewoon een bizar hoge hartslag tijdens het sporten. 175 is voor mij relaxed joggen, het begint boven de 190 pas pijn te doen en in eindsprinten wil ik nog wel eens boven de 205 halenquote:![]()
![]()
I know..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:01 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Een hoge hartslag is niet perse beter...Efficiëntie is het sleutelwoord.
![]()
Vanochtend HRrust van 54 ... dat lag een jaar geleden op 59-60.
Maandagavond uur na de training op bed gaan liggen, binnen een minuut daalde mijn hartslag van 80 naar 57.![]()
Je loopt gemiddeld 1'36" per 400m, dat is behoorlijk hard, zeker gezien de korte pauzes. Deze training zou ik niet zo vaak doen als ik jou was. Beter loop je ze rond de 1'50" (uitgaande van een 5k-tijd in 23'), dan kan je de training wel iedere week doen. Wil je ze wel zo snel lopen neem dan wat meer rust tussendoor (denk aan 2 minuten of langer) en doe de training vooral niet te vaak.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:53 schreef xzaz het volgende:
Hier mijn geweldige Intervaltraining: http://connect.garmin.com/activity/185983117
En in alle gevallen: probeer ze even snel te lopen. Dus niet van 1'26" via 1'33" naar 1'42"![]()
![]()
Mijn HRMax is 186. Rusthartslag is 42. LSD probeer ik rond 142 te lopen. Dat is 70% van het potentieel tussen HR rust en HRMax (Karvonen!). In een wedstrijd loop ik echter 170+, ongeveer 90%.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:01 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Een hoge hartslag is niet perse beter...
Het leuke van Karvonen tov percentages van je HRMax is trouwens dat je het trainingseffect heel goed ziet, namelijk de lager wordende rusthartslag.
Voor de volledigheid: 70% volgens Karvonen is dus: HRRust + 0.70*(HRMax - HRRust)
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2012 15:37:21 ]![]()
Je hebt gelijk (ik merk het aan me poten), had wat rustiger aan moeten doen dan kan het stabiel lopen ook wat beter. De pauzes helpen daar alleen al bij. Het is voor mij ook allemaal nieuw maar dat weet je wel van Tweakers.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:09 schreef knnth het volgende:
[..]
Je loopt gemiddeld 1'36" per 400m, dat is behoorlijk hard, zeker gezien de korte pauzes. Deze training zou ik niet zo vaak doen als ik jou was. Beter loop je ze rond de 1'50" (uitgaande van een 5k-tijd in 23'), dan kan je de training wel iedere week doen. Wil je ze wel zo snel lopen neem dan wat meer rust tussendoor (denk aan 2 minuten of langer) en doe de training vooral niet te vaak.
En in alle gevallen: probeer ze even snel te lopen. Dus niet van 1'26" via 1'33" naar 1'42"
Bedankt voor de feedback.![]()
Mijn eerste 400m-intervaltraining (dik drie jaar geleden) ging trouwens identiek aan de jouwe
Ach, je moet alles een keer gedaan en verprutst hebben![]()
![]()
Vraagje, ik ben bezig met de 10km van Renate.
Ik heb op de 24ste juni een hardloopwedstrijd waar ik graag aan mee wil gaan doen, alleen als ik nu om de dag een training loop, dan valt mijn laatste training op de 24ste..
Kan ik het toch doen? Toch die wedstrijd lopen? Of wordt het dan een blamage?
Ik wil zo graag dan lopen, met veel familieleden en vrienden de 10km...
![]()
Ik denk dat je moet kiezen wat je belangrijker vindt: je trainingsschema of je wedstrijd. Normaal gesproken zou je de week voor een wedstrijd niet meer zoveel moeten doen (tenzij je enorm goed getraind bent).
Je kan ook proberen de wedstrijd als training te lopen, dan kan je doortrainen. Maar dan is de consequentie wel dat je niet voor een snelle tijd moet gaan.![]()
Of dat een beetje nuttig was.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:59 schreef knnth het volgende:
Yup, in combinatie met een maximaaltest. Wat wil je weten?![]()
Hoi, ik loop veel hard voor mijn marathontraining en ik merk dat ik mijn voeding e.d. beter moet regelen. Ik moet vaak kakken tijdens het lopen... Daarnaast ga ik vaak te laat lopen en slaap dan niet goed. Ik wil nu proberen 's middags te lopen maar twijfel dan een beetje wanneer en wat te eten. Misschien kunnen jullie me helpen bij de volgende aanvangstijden:
Half 4: Ik eet om een uur of 1 meestal. 4 broodjes met jam eet ik dan of iets anders zoets Ik loop dan ongeveer 2 uur (duurloop).
Half 6: Ik wil na werk voor het avondeten lopen. Ik loop dan een uur (interval). Ik vermoed dat ik wel om een uur of 3 wat moet eten en voldoende moet drinken uiteraard?
Bedankt voor jullie advies!![]()
Vond ik wel. Er werd niets gevonden (hartfilmpje, longtest en nog wat dingen die ik vergeten ben) maar het geeft toch wat meer zekerheid als je een positief trainingsadvies krijgt. Verder nuttige/nutteloze feitjes zoals je precieze lengte, gewicht en vetpercentage.quote:
Daarna een maximaaltest waarmee ik mijn omslagpunt en HRmax te weten kwam, wat handig is als je traint met hartslagzones. Ik kreeg achteraf nog een brief op de post met alle details over mijn hartslagzones.
Destijds was ik ervoor verzekerd dus het kostte me effectief een tientje ofzo.![]()
Hallo Jakees, het plan voor de aanvangstijd van half 4 lijkt me prima, wanneer je toch honger krijgt zou ik de lunch iets naar achteren verschuiven.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:58 schreef jakees het volgende:
Hoi, ik loop veel hard voor mijn marathontraining en ik merk dat ik mijn voeding e.d. beter moet regelen. Ik moet vaak kakken tijdens het lopen... Daarnaast ga ik vaak te laat lopen en slaap dan niet goed. Ik wil nu proberen 's middags te lopen maar twijfel dan een beetje wanneer en wat te eten. Misschien kunnen jullie me helpen bij de volgende aanvangstijden:
Half 4: Ik eet om een uur of 1 meestal. 4 broodjes met jam eet ik dan of iets anders zoets Ik loop dan ongeveer 2 uur (duurloop).
Half 6: Ik wil na werk voor het avondeten lopen. Ik loop dan een uur (interval). Ik vermoed dat ik wel om een uur of 3 wat moet eten en voldoende moet drinken uiteraard?
Bedankt voor jullie advies!
Wat je bij half 6 zegt klopt ook, dan zou ik wel om een uur of 3 wat eten wil je om half 6 niet licht in het hoofd worden van te weinig eten. Voldoende drinken moet natuurlijk altijd.![]()
ok thx, dus niet nodig om een uur van tevoren nog wat te eten. En qua drinken, ik heb wel eens gehoord proberen een half uur voor het lopen niets meer te drinken.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 13:28 schreef T1992 het volgende:
[..]
Hallo Jakees, het plan voor de aanvangstijd van half 4 lijkt me prima, wanneer je toch honger krijgt zou ik de lunch iets naar achteren verschuiven.
Wat je bij half 6 zegt klopt ook, dan zou ik wel om een uur of 3 wat eten wil je om half 6 niet licht in het hoofd worden van te weinig eten. Voldoende drinken moet natuurlijk altijd.![]()
Nee hoor, niet per se nodig om een uur van tevoren nog wat te eten. Zelf eet ik voor wedstrijden minimaal 2 uur van tevoren niks meer, krijg er anders meestal last van.. Waarschijnlijk is dit ook persoonsgebonden, zou gewoon doen wat voor jou het prettigst aanvoelt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:34 schreef jakees het volgende:
[..]
ok thx, dus niet nodig om een uur van tevoren nog wat te eten. En qua drinken, ik heb wel eens gehoord proberen een half uur voor het lopen niets meer te drinken.
Ik zou zelf ook niet meer al te veel drinken vlak voor een lange duurloop, hooguit een paar slokjes vlak voordat je weg gaat.
Gisteren weer eens een lange rustige duurloop gedaan, 18 km in 1:30. Wil meer duurvermogen krijgen voor mijn volgende 10km wedstrijd, denk dat dit voor mij cruciaal is, wil ik onder de 36 min komen. Met de snelheid zit het wel goed denk ik (laatste tijd veel snelheid-trainingen gedaan en 5km tijd staat nu op 17:29).![]()
Ik loop al een aantal jaren hard, maar de afgelopen 2 maanden heb ik stil gezeten door een blessure aan m'n kuit en enkel. Ik geloof dat ik nu weer helemaal pijnvrij ben. Ik wil graag weer gaan lopen, maar wat voor een schema moet ik hanteren (ivm overbelasting)?
Ik liep voorheen altijd 2x p/week. 1x een uur en 1x 1.5 uur."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Oef, kapot. 41'40" op de 10k en het ging zwaar, heel zwaar. Als je bijna halverwege op de klok bij de finish je 5k-PR ziet staan en je moet nog een rondje weet je dat je iets niet goed doet
Bleek achteraf vrij goed vol te houden: precies een minuut van mijn drie weken oude PR en een vrij goede klassering denk ik.
Nog maar 101 seconden ...![]()
Dat kan je het beste zelf aanvoelen denk ik. Goed luisteren naar de signalen; tijdens maar zeker ook de dag erna: pijn de volgende dag betekent dat de training ervoor teveel was. Hoe heb je de blessures opgelopen? Welke intensiteit heb je je vroegere trainingen gedaan? Van 2x per week zou je geen overbelasting hoeven krijgen zou ik denken, genoeg (teveel) dagen rust om te herstellenquote:Op zondag 10 juni 2012 12:17 schreef yozd het volgende:
Ik loop al een aantal jaren hard, maar de afgelopen 2 maanden heb ik stil gezeten door een blessure aan m'n kuit en enkel. Ik geloof dat ik nu weer helemaal pijnvrij ben. Ik wil graag weer gaan lopen, maar wat voor een schema moet ik hanteren (ivm overbelasting)?
Ik liep voorheen altijd 2x p/week. 1x een uur en 1x 1.5 uur.Netjes! Lekker he als je minuten van je PR aflooptquote:Op zondag 10 juni 2012 13:00 schreef knnth het volgende:
Oef, kapot. 41'40" op de 10k en het ging zwaar, heel zwaar. Als je bijna halverwege op de klok bij de finish je 5k-PR ziet staan en je moet nog een rondje weet je dat je iets niet goed doet
Bleek achteraf vrij goed vol te houden: precies een minuut van mijn drie weken oude PR en een vrij goede klassering denk ik.
Nog maar 101 seconden .... Ik heb gisteren ook met dat winderige weer door de polder en tussen de kassen een nieuw PR op de 10km gelopen. Eigenlijk ging het best goed, maar was naderhand niet helemaal tevreden (zat met 37:30 in mijn hoofd). Startte niet voorin genoeg, veel wind en toch veel alleen gelopen. Het groepje waarmee ik eerst tot km 3 de wind trotseerde (kop over kop) ging te langzaam, maar alleen ging ik niet veel sneller en kostte het veel moeite.
Bij km 6 kwam er iemand met een stuk sneller tempo voorbij en ik moest en zou aanhaken. Dat ging nog best goed... kon toch dat tempo volhouden. Hij sneed bochten af dus ik moest om de zoveel tijd weer een gat dichten van 3-4 meter, maar daar werd mijn motivatie om hem bij te houden juist groter. Aan het einde kon ik m niet bijhouden alleen...
Doorkomst 5km: 19:10 en uiteindelijke tijd 38:06. Dat moet met betere omstandigheden sneller kunnen!![]()
Ik denk dat ik te lang doorgelopen heb met een schoen die "op" was. Had alleen last van mijn linkerbeen. Toen ik met mijn schoenen naar een specialist ging, zei die direct dat mijn linkerschoen totaal geen demping meer had (ik had hem toen niet verteld waar ik last van had).quote:Op zondag 10 juni 2012 14:16 schreef bananablues het volgende:
[..]
Dat kan je het beste zelf aanvoelen denk ik. Goed luisteren naar de signalen; tijdens maar zeker ook de dag erna: pijn de volgende dag betekent dat de training ervoor teveel was. Hoe heb je de blessures opgelopen? Welke intensiteit heb je je vroegere trainingen gedaan? Van 2x per week zou je geen overbelasting hoeven krijgen zou ik denken, genoeg (teveel) dagen rust om te herstellen
Ik heb even gegoogled en ben net begonnen met dit schema: http://www.fysiotherapier(...)twoord-hardlopen.pdf . Het voelt alsof ik weer helemaal overnieuw moet beginnen, maar misschien is dit wel de beste manier.
-edit-
Of is 2 dagen rust teveel als er geen pijn is?
[ Bericht 2% gewijzigd door yozd op 10-06-2012 16:01:13 ]"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Gisteren ondanks de harde wind mijn PR op de 10K met bijna 3 minuten (!) verbeterd tijdens een loop in MaasdijkEn we hadden meer last dan profijt van de wind
Het was 53:41, en nu is het 50:55 geworden. Ik kom bijna in de buurt van grote-mensen-tijden
F means you're fucked![]()
Me maar ingeschreven voor 4 mijl van Dam tot Dam. Met enkele collega's lopen die werkelijk waar nooit hardlopen. Vandaag als afsluiter van de week maar rustig 4 mijl gelopen dus. Uitgekomen op 32:52, dus daar zit nog wel wat verbetering in
Eerst nu maar gaan richten op de halve marathon eind augustus![]()
![]()
Het is heel erg persoonlijk. Ik kan zelf prima lopen direct na mijn werk (vaak haal ik dan onderweg wel een banaan of saucijzenbroodje bij de AH) en ook in de ochtenden (heel licht ontbijt, zoals wat yoghurt en/of banaan) kan prima duurlopen doenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:58 schreef jakees het volgende:
Bedankt voor jullie advies!Wel probeer ik dan de avond van tevoren wel goed te eten (pasta oid).
Voor de marathon zelf let ik echt goed op mn voeding de week van tevoren en probeer ik iets beter te ontbijten(ik ontbijt normaal nooit
. Ik ben me nu al aan het voorbereiden op de marathon in oktober (Minneapolis), die start om 8u 's ochtends... Gelukkig zou ik dan nog last moeten hebben van de jetlag, dus dat komt goed uit
Met drinken moet je proberen niet in 1 keer veel te drinken, maar juist alles te verdelen over de gehele dag (water/thee, geen frisdranken en koffie!). Voor de duurloop nog een glas water en gaan!
Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk! Zelf moet je gewoon wat gaan proberen, je komt er vanzelf achter wat goed werktThe line is a dot to you!![]()
Netjes! Ik blijf een beetje hangen rond jouw tijd... Het lukt maar niet om onder de 40 te komenquote:Op zondag 10 juni 2012 13:00 schreef knnth het volgende:
Nog maar 101 seconden ...
The line is a dot to you!![]()
Weer een lekkere blessure, al tijdje met lopen last links van mn kont. Weet iemand wat daar zit?
Afgelopen zondag werd het bij het voetballen erger, voelde zelfs iets scheuren![]()
Hopelijk komt mn wedstrijd over 2,5 week niet in gevaar.
Als ik mn hand er trouwens op leg zit er bij het lopen ook iets 'los'. Knakt de hele tijd, terwijl dit rechts niet zo is.Bodybuilding #1
Hardlopen #2![]()
Hallo loopvrienden, nog een vraagje. Ik moet voor mijn marathontraining morgen lopen maar heb overdag een beetje weinig tijd. Ik wil voordat ik ga werken lopen. Nu kan ik 2 dingen doen:
1) Om 6 uur gaan lopen en erna eten
2) Om 7 uur lopen en half 6 eten. Ik hoef maar 45 minuutjes te lopen rond de 5:00 de kmwat in mijn schema niet de zwaarste training is. Ik heb wel eens gehoord dat als je 's ochtends vroeg gaat lopen op zich nog kan "teren" op je voeding van de dag ervoor en beter niet kan eten en drinken voor lopen. Wat zouden jullie adviseren?![]()
Ik ben zondag verhuisd, dus zonet even een eerste loopje in de omgeving gedaan (hoewel ik al aardig bekend was in Amsterdam Oost hoor) Prachtig langs de Ringdijk, de Amstel en anderhalf rondje Oosterpark. 6,6km vanaf huis, dus perfect als ik niet zo ver wil gaan. Zo genoten dat ik er uiteindelijk maar 29:23 over deed, dat is dus 4:26/km.. iets te hard voor een training.
![]()
Je moet niks natuurlijkquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:47 schreef jakees het volgende:
Hallo loopvrienden, nog een vraagje. Ik moet voor mijn marathontraining morgen lopen maar heb overdag een beetje weinig tijd. Ik wil voordat ik ga werken lopen. Nu kan ik 2 dingen doen:
2) Om 7 uur lopen en half 6 eten. Ik hoef maar 45 minuutjes te lopen rond de 5:00 de kmwat in mijn schema niet de zwaarste training is. Ik heb wel eens gehoord dat als je 's ochtends vroeg gaat lopen op zich nog kan "teren" op je voeding van de dag ervoor en beter niet kan eten en drinken voor lopen. Wat zouden jullie adviseren?Je kan beter na het lopen eten, maar zoals ik eerder zei is het erg persoonlijk. Gewoon wat proberen en staar je niet blind op je schema!! Een keer overslaan vanwege tijdgebrek/geen zin/moeheid is geen probleem
Vandaag gelopen, heb weer zin. Moet wachten tot overmorgen10k duurloop
*Zet jaren 90 muziek op zijn Ipod*![]()
Gewoon een banaan naar binnenwerken en wat water. Maar voor 5km, je kan het ook zonder doen. Trial and errorquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:47 schreef jakees het volgende:
2) Om 7 uur lopen en half 6 eten. Ik hoef maar 45 minuutjes te lopen rond de 5:00 de kmwat in mijn schema niet de zwaarste training is. Ik heb wel eens gehoord dat als je 's ochtends vroeg gaat lopen op zich nog kan "teren" op je voeding van de dag ervoor en beter niet kan eten en drinken voor lopen. Wat zouden jullie adviseren?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Thx Kepler / Slacker_nl. Ik ga het proberen zonder te eten. Het is trouwens 10 KM, ik neem wel een banaantje en neem een gelletje mee en laat wel even weten hoe of wat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:57 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Gewoon een banaan naar binnenwerken en wat water. Maar voor 5km, je kan het ook zonder doen. Trial and error![]()
Waarom ben je gebonden aan deze tijden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef jakees het volgende:
[..]
Thx Kepler / Slacker_nl. Ik ga het proberen zonder te eten. Het is trouwens 10 KM, ik neem wel een banaantje en neem een gelletje mee en laat wel even weten hoe of wat.![]()
morgen eerst werken van 9 tot 7 daarna voetbal kijken. Normaal loop ik rond 5-en de laatste tijd .D aarvoor 10 / 11uur 's avonds. Dan kon ik niet pitten dat was wel een nadeel, wel lekker als je in je eentje op straat loopt.quote:![]()
oww 10k, dat lukt me altijd prima zonder extra etenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef jakees het volgende:
[..]
Thx Kepler / Slacker_nl. Ik ga het proberen zonder te eten. Het is trouwens 10 KM, ik neem wel een banaantje en neem een gelletje mee en laat wel even weten hoe of wat.Is het nog gelukt?
He het is gelukt, thx! Vond het niet prettig moet ik zeggen. Ik had een gelletje meegenomen en had toch al snel trek al snel gelletje genomen maar kwam er niet snel in. Liep afgelopen vrijdag 22 KM met veel wind bijna dezelfde snelheid en was nu niet helemaal fris. Ik had die dag ervoor ook om 9 uur gezaalvoetbald dat helpt natuurlijk ook niet mee.quote:Op woensdag 13 juni 2012 23:07 schreef kepler het volgende:
[..]
oww 10k, dat lukt me altijd prima zonder extra etenIs het nog gelukt?
![]()
Tijdje weggeweest vanwege drukte en andere prioriteiten, hardlopen alleen nog maar voor conditiebehoud gedaan, maar ik abonneer me weer even op deze topicreeks: ben weer wat aan het opbouwen langzaam.voor alle mensen die me misschien nog kennen
![]()
![]()
Ik zat van de week nog te denken waar je was geblevenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:05 schreef Grumpey het volgende:
Tijdje weggeweest vanwege drukte en andere prioriteiten, hardlopen alleen nog maar voor conditiebehoud gedaan, maar ik abonneer me weer even op deze topicreeks: ben weer wat aan het opbouwen langzaam.voor alle mensen die me misschien nog kennen
Welkom terug!
Na een dramatische poging tot een intervaltraining maandag vandaag weer een lekker trainingsrondje gemaakt, 5k in 21:35. Na drie weekjes training geeft dat weer hoop om in de herfst ergens de 10k rond de 40 minuten te lopen.
Doe haastig als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt
www.hattrick.org - FC Bifröst (1011663)
Fokhattrick.org!![]()
Hoi vraagje weer. Gisteren mijn duurloop training gedaan voor de marathon. 25km. Ging wel lekker wel iets te hard gelopen. Nu moet ik volgens mijn schema een uitlooptraining doen. Zouden jullie dit de dag na de duurloop doen of een dag ertussen?![]()
Dag erna, nu is het juist het moment om die stoffen af te drijven.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Mijn trainer zei laatst dat het beter is om de 2e dag na een wedstrijd rust te nemen, de dag na de wedstrijd dus uitlopen.
Ik merk het zelf ook dat na ~20 uur de benen pas stijf beginnen te worden als ik hard heb gerend.
[ Bericht 4% gewijzigd door bananablues op 16-06-2012 20:47:59 ]![]()
Op losseveter.nl is nu trouwens deel 2 van hun gratis atletiekmagazine te downloaden. Alhoewel veel over baanatleten gaat (wat ook erg leuk interessant is), staat er ook een interessant artikel in over Renato Canova, italiaanse marathoncoach en een schema van Moses Mosop.
Interessante analyse van het trainen: het verschil tussen adaptatie (slecht) en stimuli (goed).
En een quote: "‘Er is geen passie om het ‘aërobe huis’ te bouwen. Vroeger werd dat deels nog
ondervangen door alledaagse activiteiten maar de bewegingsarmoede wordt
steeds groter. Intensiteit zonder basis leidt echter tot niets. Dat is een grote
methodologische fout die nu wordt gemaakt, dat bedoel ik met die shortcut.
De coaches die nog iets weten over de marathon zijn oud en niet meer betrokken.
De jonge generatie steekt alle energie in de ‘kers op de taart’. Maar er
is helemaal geen taart.’"![]()
Ik heb echt 0 motivatie om te gaan hardlopen. Afgelopen weken ook niets gedaan, vooral omdat ik er geen tijd voor had i.v.m. volgeplande tentamen week, ook erg weinig geslapen... Moet ik gewoon dwars de demotivatie heen rennen? Of wachten tot m'n lichaam er gewoon weer zin in heeft??I believe i can fly!
Dat van die kers op de taart zonder dat er een taart is, is wel een sterke/goede uitspraak!!I believe i can fly!
Herkenbaar. Laatste keer dat ik ben geweest is twee maanden geleden.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:40 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb echt 0 motivatie om te gaan hardlopen. Afgelopen weken ook niets gedaan, vooral omdat ik er geen tijd voor had i.v.m. volgeplande tentamen weekHeb het helaas druk met werk en studie, maar verwacht dat ik vanaf volgende week meer tijd heb. Probeer het dan weer op te pakken.
![]()
Klopt, heel irritant dat het sporten er soms weken bij in kan schieten door werk en studie.... En dan valt je conditie vaak ook behoorlijk terug...quote:Op zondag 17 juni 2012 11:57 schreef TvhN het volgende:
[..]
Herkenbaar. Laatste keer dat ik ben geweest is twee maanden geleden.Heb het helaas druk met werk en studie, maar verwacht dat ik vanaf volgende week meer tijd heb. Probeer het dan weer op te pakken.
I believe i can fly!
Ben ik erg benieuwd naar. Vrees voor het ergste...quote:Op zondag 17 juni 2012 12:05 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
En dan valt je conditie vaak ook behoorlijk terug...![]()
Ik probeer nu langzaamaan maar weer een taart te bakken ja...
Hehe, nee laatste tijd relatief veel gewerkt om mijn 'aerobe huis' wat steviger neer te zetten, deels omdat ik gewoon wat rustiger moet opbouwen na een blessure, maar omdat inderdaad interval-training en prikkels gewoon niet een gunstig effect hebben zonder een degelijke basis.
Binnenkort het artikel maar even lezen in z'n geheel, nu eerst een rondje rennen zo!![]()
Wel apart dat het zelfs de Kenianen lijkt te overkomen, maar dat heeft ook te maken met het feit dat veel jonger er nu ook al atleten richting de marathon gaan lijkt mij en dat er heel veel snel vanuit de baanatletiek komen.Jack does it in real time...![]()
Ik had het de afgelopen 2 weken ook. Niet gelopen en totaal geen zin door drukte op werk en sociaal. Maar ik ben nu weer begonnen met flink te trainen, kwestie van even doorzetten!quote:Op zondag 17 juni 2012 11:40 schreef pietkanarie het volgende:
Ik heb echt 0 motivatie om te gaan hardlopen. Afgelopen weken ook niets gedaan, vooral omdat ik er geen tijd voor had i.v.m. volgeplande tentamen week, ook erg weinig geslapen... Moet ik gewoon dwars de demotivatie heen rennen? Of wachten tot m'n lichaam er gewoon weer zin in heeft??
Of je inschrijven voor een wedstrijd over een paar weken
Ben tegen mijn demotivatie in toch gaan lopen, klein stukje... en als ik eenmaal onderweg ben is het wel weer lekker. Nu weer consequent drie keer per week gaan lopen en dan kom ik als het goed is vanzelf weer in het ritme.I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: