quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef Asskimo het volgende:
[..]
Vind ik ook niet echt. Ik zie duidelijke verschillen. De ogen van de wights hebben oogwit in tegenstelling tot the White Walkers die enkel een pupil + iris hebben. De lichamen van the White Walkers zien er bijzonder gespierd uit, ze zijn langer dan de normale mens en hebben geen grammetje vet aan het lijf zitten. Wights zien er gewoontjes uit en ze zijn aangevroten.
Ja in screenshots zie je het wel maar ik kijk de serie een keer en ga niet frame voor frame zitten kijken of ik verschillen kan vinden. Zo in de shots en gevechten dacht ik dat ze hetzelfde waren, wat nu duidelijk niet zo is. Maar echt duidelijk was het niet vond ik.quote:
Nee, ben geen boekenlezer.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik wil ff weten of diegenen die zo heel goed het verschil kunnen zien tussen wights en whitewalkers boekenlezers zijn?
Het blijkt niet alleen uit "kunnen zien" maar ook over hoe erover gepraat wordt. Toen Jon die ondode maat van 'm doodsloeg bij Mormont in z'n kamer, was er alleen paniek dáárom. Niet omdat er een White Walker aan de andere kant van de muur was gekomen, bijvoorbeeld. Dat zou veel, veel, VEEEEEL erger zijn geweest.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik wil ff weten of diegenen die zo heel goed het verschil kunnen zien tussen wights en whitewalkers boekenlezers zijn?
In de serie komt het verschil gewoon niet goed naar voren, en jullie zijn veel te overtuigd vind ik, met zulke beperkte info die de serie weergeeft.
En die acteur heet nog Ian Whyte ookquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:44 schreef Gwywen het volgende:
Die ene White Walker, dat is trouwens dezelfde vent die Gregor Clegane speelde.
Nee, nog niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:47 schreef ser het volgende:
Er is nog geen White Walker gestorven in de serie of heb ik dat gemist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Ben een boekenlezer, maar puur op de serie afgaand. Aflevering 1 scene 1, komen ze allebei voor, daar is het al duidelijk dat White Walkers groter zijn dan mensen. De jongen die daar wegrend geeft nog eens aan dat hij White Walkers heeft gezien voor die onthoofd wordt. De aanval op mormont is door wights, niemand raakt in rep en roer over White Walkers, dus dat waren ze niet. Er is er kort nog een te zien bij Craster in seizoen 2. En als je de slot scene nog een keer erbij pakt, dan zie je duidelijk het verschil tussen White Walkers en Wights, naast dat er nu wel drie blasts voor White Walkers zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef Kloonhommel het volgende:
In de serie komt het verschil gewoon niet goed naar voren, en jullie zijn veel te overtuigd vind ik, met zulke beperkte info die de serie weergeeft.
Ik ben een boeklezer maar hier ben ik nog lang niet met het boek. Dus nee, ik herkende ze ook zonder de wetenschap hoe het wordt beschreven in de boeken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef Kloonhommel het volgende:
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:49 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, nog niet.Haha tis uitverkocht! Erg leuk voor Doornroosje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee hoor dat is geen plothole, maar niet zo grondig in de serie uitgelegd als in het boek.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:42 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit was ook al zo'n plothole van jewelste: de Wall wordt enkel weergegeven als een giga muur van Mount Everesthoogte, en toch komt die Osha er doorheen?? Door de poorten dan? Vond dit al wat vreemd.... Hoe "vervallen" is die muur werkelijk en moeten we ons zorgen gaan maken??
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Word on the street is dat er twee nieuwe Night's Watch castings zijn voor seizoen 3![]()
[ afbeelding ]
Okee, thanks!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:50 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee hoor dat is geen plothole, maar niet zo grondig in de serie uitgelegd als in het boek.
De Wall is een onneembare vesting, maar de laatste duizenden jaren steeds slechter bemand en daardoor ook slechter onderhouden.
Slechts 3 van de 19 Night's Watch strongholds zijn bemand, dat heeft ertoe geleid dat er ook slechts minimaal toezicht is op de Wall.
Er zijn simpelweg niet genoeg manschappen om te voorkomen dat Wildlings er in het oosten of westen langs af glippen, of om expeditie's beyond the Wall uit te voeren om bijvoorbeeld tunnels te zoeken.
dat je tegenwoordig fantasy op je lijst mag zettenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:02 schreef Klipnap het volgende:
Vraag 2 van de boektoets voor Engels: "Leg uit waarom jouw boek binnen het thema "school/puberteit" past."
Ik heb maar een lulverhaal over Jon opgehangen
ze had ook niet gezegd dat er een thema was!
Docenten zijn al lang blij als je IETS leestquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:57 schreef Klauz het volgende:
[..]
dat je tegenwoordig fantasy op je lijst mag zetten
In het boek staan ook geen plaatjes erbij hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef Kloonhommel het volgende:
Which reminds me: Wilhelm scream in GoT: op 0:40minquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef knep het volgende:
Ik kreeg bij de schreeuw van die white walkers een beetje een Nazgûl idee.
Duh! In het boek staan wel meer gedetaileerde beschrijvingen hoe iemand eruitziet en beweegt en misschien staat er wel letterlijk: de white walker kijkt om zich heen (dan al niet in het engels).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:12 schreef megamandy het volgende:
[..]
In het boek staan ook geen plaatjes erbij hoor
Goed hè, zijn wijquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:
Het valt ook trouwens op dat het vooral de boekenlezers zijn die het verschil kunnen zien of weten.
Of die mensen denken er gewoon verder over na kan ook.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Duh! In het boek staan wel meer gedetaileerde beschrijvingen hoe iemand eruitziet en beweegt en misschien staat er wel letterlijk: de white walker kijkt om zich heen (dan al niet in het engels).
Het valt ook trouwens op dat het vooral de boekenlezers zijn die het verschil kunnen zien of weten.
We mochten zelf een boek uitkiezen, maar ze vergat te vermelden dat er een thema wasquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Coming of Age van Sansa Stark in een middeleeuwse cultuur?
Uitgehuwelijkt, flowering, meisjes die op jonge leeftijd (10,11,12) al tot vrouw verklaard worden.. etc etc.
Maar dat is natuurlijk slechts een bijverhaal in het geheel, dus dan vraag ik me af waarom je ASOIAF hebt moeten lezen als het thema 'school/puberteit' is.
Goed zo! Als je het verschil niet ziet tussen een gerimpelde verschrompelde opa en een klein mollig kind, sjonge, moest je naar de opticien.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef Rabieluh het volgende:
Blij dat ik gewoon het verschil zie tussen de White Walkers en het zombieloopvolk sjonge.
Wel fijn dat jij leven in het topic brengt, zulke mensen zijn nodig als het seizoen voorbij is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:45 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Goed zo! Als je het verschil niet ziet tussen een gerimpelde verschrompelde opa en een klein mollig kind, sjonge, moest je naar de opticien.
Pilot, budget etc. etc.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:45 schreef Rabieluh het volgende:
Woah wat een verschil, wist niet dat het zo erg was. De 2e is idd veeeeeeeeeeeeel beter.
Ik herinner me geen whitewalker in S1, wel de zombies die in een groepje bij elkaar lagen toen een verkenner ze vond.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef eQuaL het volgende:
Dit was de white walker uit seizoen 1:
[ afbeelding ]
Doe mij dan maar deze badass
[ afbeelding ]
Die WhiteW doodde bijna iedereen behalve die "deserter" van the Nights Watch, die Ned dus later moest onthoofdenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik herinner me geen whitewalker in S1, wel de zombies die in een groepje bij elkaar lagen toen een verkenner ze vond.
Die 1e plaatje zegt mij dus niets.
Dat Ned een deserteur moest onthoofden herinner ik me wel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:52 schreef Wihakayda het volgende:
[..]
Die WhiteW doodde bijna iedereen behalve die "deserter" van the Nights Watch, die Ned dus later moest onthoofden
Is ook maar een fractie van een seconde zichtbaar:quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:48 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik herinner me geen whitewalker in S1, wel de zombies die in een groepje bij elkaar lagen toen een verkenner ze vond.
Die 1e plaatje zegt mij dus niets.
Knap dat je dit nog weet en cool als zulke dingen in een serie zitten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef SilverBrooke het volgende:
die lichamen in seizoen 1 lagen in een bepaald figuur, dit was hetzelfde figuur als in de laatste aflevering van seizoen 1 dany het vuur liet branden. Wat is dit voor een figuur..magic?
Op precies 5.31 zie je hemquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:55 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Is ook maar een fractie van een seconde zichtbaar:
Op 5:29, en dan frame voor frame bekijken
Omdat jij het niet zag, moeten diegenen die het wel gezien hebben wel meer informatie hebben dan jij !?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:18 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Duh! In het boek staan wel meer gedetaileerde beschrijvingen hoe iemand eruitziet en beweegt en misschien staat er wel letterlijk: de white walker kijkt om zich heen (dan al niet in het engels).
Ik zie net dat youtube filmpje, ze liggen in de vorm van een gesloten oog, snap ik nou goed dat de vuur die dany maakt (om drogo te verbranden neem ik aan, in diezelfde vorm is?)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef SilverBrooke het volgende:
die lichamen in seizoen 1 lagen in een bepaald figuur, dit was hetzelfde figuur als in de laatste aflevering van seizoen 1 dany het vuur liet branden. Wat is dit voor een figuur..magic?
Nee, is uit de serie ook nog totaal niet duidelijk geworden wat nu wights & white walkers zijn imo. Zo zijn er wel meer tekortkomingen in de serie, hadden we het vanacht ook al over...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:09 schreef SilverBrooke het volgende:
[..]
Dat is toch niet te zien als je de aflevering gewoon kijkt.
Het kan ook niet één groot uitlegfestijn worden, dan wordt het supertraag allemaal. Dat kan gewoon niet bij een serie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Nee, is uit de serie ook nog totaal niet duidelijk geworden wat nu wights & white walkers zijn imo. Zo zijn er wel meer tekortkomingen in de serie, hadden we het vanacht ook al over...
Bla bla bla, het valt op dat boekenlezers vaak essentiele info hebben of zien of weten die de seriekijkers ontgaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat jij het niet zag, moeten diegenen die het wel gezien hebben wel meer informatie hebben dan jij !?
Misschien moet je zelf eens beter opletten.
yep dat dacht ik wel, maar ben nog maar een simple serie kijker. Wel de boeken al in huisquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:15 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik zie net dat youtube filmpje, ze liggen in de vorm van een gesloten oog, snap ik nou goed dat de vuur die dany maakt (om drogo te verbranden neem ik aan, in diezelfde vorm is?)
Ik denk dat de serie makers ook een gigantische blunder hebben begaan in seizoen één om een stukje weg te laten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:17 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bla bla bla, het valt op dat boekenlezers vaak essentiele info hebben of zien of weten die de seriekijkers ontgaan.
Je bedoelt?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:19 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat de serie makers ook een gigantische blunder hebben begaan in seizoen één om een stukje weg te laten.
bla, bla bla, het valt mij op dat ook mensen die de boeken niet gelezen hebben het wel begrijpen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:17 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Bla bla bla, het valt op dat boekenlezers vaak essentiele info hebben of zien of weten die de seriekijkers ontgaan.
Als boekenlezers niet in deze topicreeks verteld hadden dat er white walkers en wights waren, had geen enkele seriekijker dat geweten hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
bla, bla bla, het valt mij op dat ook mensen die de boeken niet gelezen hebben het wel begrijpen.
Werkelijk? Dat vind ik knap? Slechts 1 gaf aan geen boekenlezer te zijn. Jivis. Je baseert je mening op 1 persoon. Of je wilt mij napraten?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
bla, bla bla, het valt mij op dat ook mensen die de boeken niet gelezen hebben het wel begrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |