abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juni 2012 @ 16:03:56 #61
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_112970377
Kleuren torentjes!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_112970538
wat kim zegt en bonte ballonnen, lottino, knappe koppen. heb je een ipad?
pi_112978932
Spring, ik speel met mijn zoon boomgaardje, vindt hij heel erg leuk ^O^ :

http://www.bordspelmania.eu/spellen/detail/boomgaardje_940.html

En verder wat al genoemd is: memorie, kleurentorentjes, hamertje tik, mini lectron en mini-loco.

Met mijn dochter speel ik kwartet en Halli Galli.
pi_112978960
Volgens mij bestaat er van dat boomgaardje-spel nog een simpelere versie, maar deze kan echt al heel goed.
pi_112978997
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:10 schreef bodpa09 het volgende:
heb je een ipad?
wij sinds een paar uur wel..

tips??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_112979137
Oh en domino ^O^ .

En kroko loco. Ik verzin wel vaak in eerste instantie wat eenvoudigere spelregels, en dan als ik merk dat ze er aan toe zijn, maak ik het moeilijker. :P
pi_112979338
Dank voor de tips! Ik ga neuzen!

Oh, en geen Ipad.
pi_112981288
Bedoel je geen bambino loco groofsken?

@Vicks: wok hebben er nu zappelin, rompompom, kleutertasje (groot succes), elektro (nog groter succes), ziggy's present en juf jannie op staan. Time geeks is nog erg lastig, maar hij vindt het wel erg leuk.
pi_112982329
Nee, we hebben mini-loco (van kikker en zijn vriendjes). S kreeg het voor haar vierde verjaardag, maar die was er heel snel op uitgekeken (veel te makkelijk echt). R vindt het wèl leuk :D

Maar ik moet hem wel helpen hoor, wijzen op de nummertjes, de stappen benoemen zeg maar. ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door groofskendezoveelste op 16-06-2012 22:00:30 ]
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:58:08 #70
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_112982906
Weet iemand waar het kinder-app topic is?
pi_112983639
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:58 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand waar het kinder-app topic is?
heb hem geschopt voor je
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_112984088
Wij hebben een domino met dieren, dat is echt super. Kan ze een hele slinger maken in de kamer.

Memory gaat al heel goed en gewoon heel veel puzzelen. Dat kan ze ook goed doen aan tafel. Dan kan Wies er niet bij met haar grijpgrage handjes.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_112984332
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 20:33 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij sinds een paar uur wel..

tips??
Niet aan je kind(eren) laten zien. :P ik mag nooit meer op de IPad :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_112996084
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 22:25 schreef Estrys het volgende:

[..]

Niet aan je kind(eren) laten zien. :P ik mag nooit meer op de IPad :(
Aw :{

Cars app, gratis; Paratroopers, Angry Birds. Die doen het hier allemaal heel goed. Ik dacht dat dat een grap was met die Kinder-app topic 8)7
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112996300
Memory op mijn telefoon is ook echt een hit!
Ik verbaas me erover dat ze het daar zo op geleerd heeft

wij twijfelen nog over de aanschaf van een tablet

sinds gister zijn we echt weer thuis, nu ritme terug vinden, al is mini zonder overstuur huilen gaan slapen, heb wel ruim een uur bij dr in de kamer gezeten maar het is een begin!
pi_113001660
Spring, hier heb je Noris. Die hoort bij Simba enzo en maken spelletjes voor de kinderdagverblijf-leeftijd. Wij hebben van hun het slangen-puzzel-spel en daar kan je echt heel veel variaties van spelen. Die kan je vast ook in Nederland vinden!
Lotte!
Noah!
pi_113020511
Ik zag net bij de buren Bambino loco, dat schijnt leuk te zijn en is vanaf 3 jaar. Wij hebben ook memory en net een reuzen kwartet voor hem gekregen. Je moet wellicht een beetje aangepast spelen, bijvoorbeeld met kaartjes open op tafel. En je moet het vooral kwa spelregels niet zo precies nemen.

Hier krijgen wij trouwens al sinds hij 2,5 is best vaak "waarom"- vragen. Vandaag gebruikte hij zelfs het woordje "bovendien" en ook nog eens helemaal correct. Hij imiteert ons ook en kwam ineens aan tafel met de vraag "Hoe was het op je werk?" _O-

En hij heeft me vandaag de kleren gebracht, die ik aan moest doen O+ Ook leuk, geen middagslaapje willen doen maar dan om 19 uur met het hoofd op tafel tijdens het avondeten in slaap vallen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113022255
Tinuviel O+ . Hier ook weleens: "Ik wil ook werken." En vooral in hoe ze tegen haar broertje praat, hoor ik mezelf erg terug: "Ach, ben je moe schatje?", dat soort dingen. O+ .

Gisteren na mijn verjaardag ging ze tot mijn stomme verbazing zonder enig protest naar bed (misschien omdat oma haar erin legde?), vanavond kregen we alsnog de krijspartij. We hadden vandaag ook nog wel een drukke dag gehad, dus ze was gewoon echt overprikkeld dit weekend. Zo sneu eigenlijk. Eenmaal in bed hebben we geen kik meer van haar gehoord.
pi_113023329
Bleie hopen dat ze dan goed slaapt en tijdens het slapen kan verwerken.

Hier zijn onze woorden ook terug te vinden in de communicatie met broertje, zoals "jochie toch" of "schatje" wat dus letterlijk is wat wij zeggen.

Nu maar hopen dat de moeheid bijdraagt aan uitslapen ondanks het vroegere naar bed gaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113025008
Ik hoop t ook, dit soort dagen leiden ook weleens tot moeilijke nachten...

Hopelijk wordt er bij jou uitgeslapen!

Heel andere vraag nog: wij hebben het peuterdekbed van de hema, maar ik vind dat ze daar zo ontzettend onder ligt te zweten nu, terwijl t helemaal nog niet zo warm is. En ze heeft een pyjama met korte mouwen aan, wel met een hemd eronder, maar toch, niet overdreven warm toch? Iemand ook deze ervaring? Of betere met andere dekbedden?
pi_113039570
Wij hebben het dekbed van de Ikea & dat is wel een goede wat ons betreft. Als het echt heel heet is doen we onze peuter ook in een pyama met korte mouwen of zelfs alleen onder een lakentje. Maar dat was de laatste nachten niet van toepassing.

En vanochtend sliep hij tot 7.10 uur *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113039616
geen dekbedden hier. ravi houdt er niet van en selene heeft het eerder te warm dan te koud. dus we houden het op een dekbedovertrek met een dekentje erover
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113040254
Die van Hema ook hier en die is idd wat warm. Als het te warm wordt dan doe ik de deken van het ledikant in een dekbedovertrek, dat is koeler.

Op het bed van Kleuter hebben we een ikea dekbed ,4 seizoenen, maar we gebruiken alleen zomer tot nu toe.
Fake it till you make it...
pi_113040419
Thanks, Linda, ga eens kijken. :)

L slaapt hier ook onder een vrij warm dekbedje. Daarom draagt ze 's nachts alleen een luier.
pi_113040480
Hier ook een dekbed bij allebei, als het te warm is, vind je ze 's morgens op of naast het dekbed, redden ze zich prima mee :Y

F heeft gisteren besloten dat slaapzakken voor baby's zijn.
Ik had hem zijn pyjama aangedaan en we deden uit gewoonte altijd nog een slaapzak.
Kruipt hij zijn bed in, dus ik pak de slaapzak *hoofdschudden*
Niet? Nou, dan niet :D

Nu dus zonder, haha :D
pi_113040486
Ik: Zijn je sloffen te klein?
L: Nee hoor, mijn voeten zijn te groot.

Dat krijg je als je eerste reactie standaard 'nee' is. Word je inventief van. :+
  maandag 18 juni 2012 @ 10:44:54 #87
100412 mefke79
komt goed!
pi_113041979
Spring :P Zou het antwoord van de mijne kunnen zijn.

Pff, we hadden een rumoerige avond en nacht met Driekus. We hadden een bbq bij mijn neef en moesten daarna nog een uurtje rijden. Dus rond zessen de auto in en meneer sliep in drie minuten. Thuis overgeheveld naar bed, maar dat werd 1 groot drama met uithalen, snikken, huilen, krijsen, hoesten en kokhalzen. Uiteindelijk rustig gekregen, snikt ie nog wat na en vraagt dan allerliefst: mama, wil jij alsjeblieft weggaan? Ik dus echt :? bleek dat papa moest komen voor het verhaaltje, die doet dat normaal en daar mocht niet van worden afgeweken.
Vannacht om half vier riep ie: mama, mama. Heel helder en wakker. Begon ie een heel verhaal over enge olifanten die kindjes eten. Ik snapte er de ballen van, maar meneer wilde water, dus dat ging ik halen. Begint ie opeens weer te kokhalzen, uit het niets. Dus snel op de grond gezet emmer gehaald, man wakker gemaakt. UIteindelijk hield ie geloof ik bijna alles wel binnen, maar het hele bed was kletsnat. Dus verschonen en het bed weer in. Net wordt ie wakker, heel erg warm en lusteloos....
Edit: man roept net, Driekus is wakker en voelt wel heeeel erg warm.
Aha: koorts zorgt bij hem voor het beroerd voelen. En er heerst al even zesde ziekte. Ik geloof dat ik 1 en 1 is twee kan doen...Nou ja, we kijken het aan, paracetamol erin en zo lang hij verder zo blijft is het prima. Ik heb em al gevraagd om zijn kin op de borst te doen, maar dat wil hij niet. Eigenwijzigheid denk ik. Ik vind dat altijd maar eng, maar goed, mijn man heeft zelf hersenvliesontsteking gehad en die zei net al dat hij toen geen licht of geluid kon verdragen terwijl Driekus lekker in het zonnetje ligt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113042131
Wijs m anders ff op zn teen, Mef. Mss dat ie dan goed naar beneden kijkt?
  maandag 18 juni 2012 @ 10:53:32 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_113042271
Spring, dat had ik em ook al gevraagd: Waar zijn je tenen? Die lagen onder de deken was het antwoord...Hij heeft net een flinke dosis paracetamol gedronken, nu kijken of hij binnen een half uurtje wat opknapt. Vooralsnog blijft ie goed in bed liggen, dat doet ie normaal nooit. Misschien moeten we er maar van ' genieten'.
(als in: als het echt zesde ziekte is, dan zat dit er aan te komen, dus tja. En als het dat niet is heb ik nog tijd genoeg om me zorgen te gaan maken)
pi_113042589
Straks even als ie staat? Sterkte iig!

Wij hebben net bananenijs gemaakt. Twee bananen in stukjes een nachtje in de vriezer en dan met melk in de blender. Hartstikke lekker!
pi_113042767
Beterschap voor Driekus!

L is ook lekker scherp :D

Jaël was vannacht in de weer.Ze heeft nog steeds af en toe dat ze wakker word omdat er 'spinnen' in haar bed zitten.. Gisteravond ook wakker, maar er was niets zei ze. Gevraagd of ze moest plassen, dat moest wel even en weer te bed. Komt ze rond 1 uur, toch weer het spinnen verhaal, mocht ze bij mij in bed en ging papa in haar bed, geen probleem. Maar half werd ze weer wakker en piepen en jammeren, dus ik vraag wat er is, nou heel drama want ze had geen hemd aan... Tjonge je hebt nooit een hemd aan. Heel verhaal dat als mijn schoonzusje oppast dat ze dan wel een hemd aan mag en toen hysterisch gillen omdat ik eignelijk geen hemd wilde pakken. Toch maar en hemd gehaald, maar men waar haald ze het vandaan!! Pffff!! Gelukkig besloot S tot 7 uur te slapen ipv van de normale tussen 5 en 6, anders was ik nu helemaal gebroken geweest denk ik!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 18 juni 2012 @ 11:25:52 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_113043384
Tja, spinnen in je bed lijkt me ook eng. En ik kan me er nog iets bij voorstellen ook. Die olifanten die Driekus meende te zien vannacht schrijven we dan maar weg op het conto van de koorts.

Is het trouwens normaal dat peuters bijna dwangmatig kunnen vasthouden aan rituelen en gewoonten? Ik vind het soms bijna eng zo erg als Driekus hecht aan een vast patroon. Zo heeft hij bij mijn ouders een bakje met de grootste poppetjes van mijn oude lego. Daar zitten ook helmpjes bij met losse vizieren. Kind is gek van motors, dus ook van die helmen. Maar dat moet dan ook meteen en op zijn manier en als het niet lukt (wat 9 van de 10 keer zo is, het is niet gemaakt op peutervingers) dan wordt hij echt enorm boos.
Hetzelfde gebeurt als we bij iets anders afwijken, als hij bijvoorbeeld niet op het knopje van de lift mag drukken bij oma. En dan wordt ie me toch driftig. Pff.
pi_113043440
Volgens mij zijn alle peuters in dat opzicht idd een beetje autistisch, Mef. Voelt het veiligst of zo.
  maandag 18 juni 2012 @ 11:28:47 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_113043481
ah, fijn om te weten dat ik niet de enige ben met zo'n vasthoudende peuter.
pi_113043585
Leander heeft dat ook hoor. Vooral in de ochtend. Ik moet bv eerst Mikael zijn kleren klaarleggen dan Matthias aankleden en dan hem. Als bv Matthias nog slaapt en ik hem dus eerst wil aankleden krijgt ie een driftbui.
Soms is het ook wel makkelijk. Hij zou bv met klei nooit alle kleurtjes bij elkaar in doen. Mikael heeft de klei een grote zwarte bonk, Leander heeft nog steeds 5 potjes met verschillende kleuren :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113044070
Hier meestal wel redelijk flexibele oudste :)
Er valt goed mee te overleggen zeg maar. Maargoed, natuurlijk ook niet altijd (nee, ik wil GEEEEEEN broek aan' hadden we vanmorgen)
De jongste weten we niet zo goed, aangezien die nog steeds geen woord zegt, maar die vindt het geloof ik ook wel ok als dingen wat anders gaan.

Alleen gisteren was zijn speen+doekje kwijt. En alleen een speen was echt geen vervanging :X Dat was wel een redelijk drama.
Gelukkig na een kwartiertje terug gevonden.
pi_113044890
hier is het thema altijd "eerst ravi!"

en dat is dat :{w
  maandag 18 juni 2012 @ 12:24:26 #98
100412 mefke79
komt goed!
pi_113045410
Naar zijn tenen kijken deed hij niet, maar kijken waar de geknoeide hageslag bleef (in zijn slabber met opvangbord) deed hij wel. Conclusie: geen last van zijn nek. En hij heeft al een boterham op. Komt vast goed met die oudste van mij.
pi_113047382
Fijn Mefke!

En hier ook inderdaad veel structuur! Vooral voor het slapen gaan hele rituelen en als ik iets vergeet dan komt ze haar bed uit met de mededeling dat dat nog moet gebeuren.
En ze heeft een epriode steeds meer dingen erbij bedacht en ik vind het lastig om nu weer wat te minderen. We doen nu, pijama aan, tanden poetsen, water drinken, haren kammen, boekje lezen, liedje zingen, bidden, muziekje aan, dikke knuffel en licht uit! pffffffffffff, ik zou bijv. willen dat ze kiest tussen boekje lezen of liedje zingen, maar dan is het brullen want we moeten allebeihei!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_113047525
MamaPurk, wat een verhaal dat Jaël vertelde. Hier krijgen we ook weleens te horen, dat andere kinderen iets mogen/ doen of dat hij ergens anders iets wel mag. Als ze ouder worden, wordt dat volgens mij nog meer.

Mef fijn dat het alweer wat beter gaat met hem.

Aan patronen vasthoudende peuter hebben wij hier ook, bv eerst wc doorspoelen dan pas broeken aan. Dat laatste hoeft voor hem volgens mij toch niet zo nodig. Hij loopt ook graag zonder :P Soms is het ook dat hij dingen zelf wil doen en soms een combi van zelf doen en aan patroon vasthouden denk ik. Sowieso heeft hij net een hele heftige fase want alles "MOET NU".
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113047990
Meh, net een instantie gebeld of onze mini misschien in aanmerking komt voor een speciale psz voor kinderen met een communicatie-achterstand.
Het beste om te doen, maar het voelt als mijn lieve knulletje in de handen van onderzoekers gooien. -O-
  maandag 18 juni 2012 @ 13:57:09 #102
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113048835
oh jeetje Free, dat lijkt me ook best lastig. Maar als het hem helpt is het ook veel waard natuurlijk.
pi_113049363
Moeilijke situatie Free. Maar ik neem aan, dat die "onderzoekers" veel ervaring hebben en hem beter kunnen begeleiden en ondersteunen, dan leidsters van een gewone psz
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 18 juni 2012 @ 14:09:28 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_113049452
Meh, dat is niet leuk Freecell! Is F.'je al eens ergens getest op iets? :*
A grand adventure has begun.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:10:30 #105
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_113049511
Hier trouwens weinig rituelen eigenlijk. Het moet eigenlijk steeds anders, dan weer zingen, dan weer een boekje. Das ook een ritueel eigenlijk ;-)

Vandaag heeft Noortje voor het eerst gepoogd in het peuterbedje te slapen. Zoals verwacht geen succes. ;) De overgang zal vooral 'de aanhouder wint zijn toch'? Of zijn er hier nog fantastische tips te verkrijgen zodat ze niet 20 keer op de gang staat?
  maandag 18 juni 2012 @ 14:15:56 #106
265732 Keshet
pi_113049762
Ik hoorde gisteravond om half 10 ineens klepperende voetjes op de overloop...

Staat daar ineens E. in alleen een rompertje in de woonkamer.

'Amma nee pjaamaa.
Amma nee laapzak.
Amma nee bet!!!!! }:|
Amma spelen! Amma bouwen! Amma buiten spelen!! *O* '

Dus. }:|

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had haar in bed gelegd in een pyjama en slaapzak, in een ledikantje. Slaapzak was netjes uitgedaan en het pyjamajasje mist nu 3 knopen...De broek had ze netjes uitgedaan.
Ze heeft me ook nog op mijn verzoek laten zien hoe ze uit haar ledikantje klimt. :X Tijd voor een peuterbedje denk ik. :D
pi_113049899
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:09 schreef Keshet het volgende:
Meh, dat is niet leuk Freecell! Is F.'je al eens ergens getest op iets? :*
Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.
We wilden hem de kans geven om nog ' uit te vouwen'
Maargoed, dat is bijna een jaar geleden en het kereltje begint wel buiten de marge te vallen.

Hier thuis is het geen probleem, maar op de PSZ zitten ze bijvoorbeeld met de handen in het haar.
We zien hier thuis het punt wel hoor, hij is 'anders'. Maar we kunnen gewoon ook anders met hem om gaan en dan redden we ons prima :+
Maar dat kan je van een psz niet verwachten :)

Nougoed, het balletje rolt :) Ze gaan hem op communicatie en ontwikkeling onderzoeken. -O-
kwilnie.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:19:51 #108
265732 Keshet
pi_113049972
Dasnapik. :*
pi_113050001
Becky, een hekje voor haar slaapkamerdeur? (helpt niet natuurlijk... sorry. Geen tips hier, het ging meteen heel goed, en afgelopen weekend met logeren bij opa en oma had ze ook geen problemen met een campingbedje weer. Gelukkig!!)

Free, wat rottig... Maar hopelijk kun je zo wel hulp krijgen voor F. Maar leuk is het natuurlijk zeker niet. :*

Mefke, hier nog zo'n autist peuter hoor... maar gelukkig slechts op een aantal gebieden. En soms past zij zelf de situatie aan zodat we ons daar vervolgens de volgende weken aan moeten gaan houden. Ze heeft nu ook een boek wat perse voorgelezen moet worden 's avonds in bed. Ik vind het een stom boek (er staan plaatjes en woordjes los in, geen verhaaltjes of zo) maar goed zij vind het prachtig. Ik probeer wel Nijntje, maar dat wordt niet meer geaccepteerd. |:(

Verder gaat het hier prima... meiske is met vlagen heeeeeeel lief (komt je spontaan kussen en knuffelen. vooral als ze iets wil :+ ) en met vlagen heeeel vervelend. Maar nu vooral heel sneu, ze is dit weekend helemaal lek geprikt door een zooitje muggen bij opa en oma, en nu zitten haar handen, onderarmen, onderbenen en voeten helemaal onder. Het kriebelt als de ziekte en de boel is flink opgezwollen (allergie?) maar ook al opengekrabt/geschuurd dus anti-muggen spul of azijn zorgt voor nog meer drama want dat prikt natuulijk vreselijk. Kind lag gewoon te kermen en huilen in haar slaap gisteravond... En volgens manlief ook nog te trillen in haar bedje van de au voor ze eindelijk sliep. We hebben haar maar wat sinaspril tegen de pijn/jeuk gegeven in de hoop dat het wat zou verzachten... gelukkig heeft ze wel redleijk geslapen en deed het haar naar eigen zeggen nog maar een klein beetje au vanochtend. ;(
pi_113050971
is toch ook niks aan free :*

sterkte met het peuterbed keshet :D

hier inene een heel stil huis, want selene is met sangdrax naar het westen. die heeft morgen een workshop in delft en blijft bij zn moeder dan (met selene dus). ben benieuwd vanavond, want ze hebben al in dik een jaar niet meer alleen geslapen.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:51:23 #111
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_113051470
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:18 schreef freecell het volgende:

[..]

Nee, hij heeft de eerste anderhalf jaar natuurlijk minimaal 8uur per dag gehuild, dus moeilijke start.
We wilden hem de kans geven om nog ' uit te vouwen'
Maargoed, dat is bijna een jaar geleden en het kereltje begint wel buiten de marge te vallen.

Hier thuis is het geen probleem, maar op de PSZ zitten ze bijvoorbeeld met de handen in het haar.
We zien hier thuis het punt wel hoor, hij is 'anders'. Maar we kunnen gewoon ook anders met hem om gaan en dan redden we ons prima :+
Maar dat kan je van een psz niet verwachten :)

Nougoed, het balletje rolt :) Ze gaan hem op communicatie en ontwikkeling onderzoeken. -O-
kwilnie.
:* en toch zijn dat nog de minst vervelende onderzoekjes ;)
Via MEE? of andere?
Succes en als ik zie hoe het nu hier gaat was dat het allemaal dubbel en dwars waard ;)
mijn pm staat open he voor vragen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_113051654
Deurhekje helpt wel, de vraag is of je het zo wil oplossen.
Bij ons kwam de peuter ook op sommige avonden tig keer uit bed. Hier hielp het af en toe om nog even in de kamer naast de zijne te blijven zitten tot hij sliep. Af en toe ook gezegd dat hij in zijn kamer moet bliijven, niet in zijn bed. We geven hem soms ook nog een boekje of wat speelgoed om in zijn bed te nemen. Dan bleef hij nog een beetje spelen in bed, maar na een tijdje viel hij vanzelf in slaap.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113051749
Via een andere organisatie :)
Ik wil hem ook nog niet bij integrale vroeghulp oid hebben, ik vind hem ECHT tejong.
Alleen spraak en communicatiedingen moet je vroeg aanpakken.
  maandag 18 juni 2012 @ 15:16:06 #114
100412 mefke79
komt goed!
pi_113052565
Boh, Free, ik snap dat het niet leuk is. Zou er ook niets aan vinden. Van de andere kant: wel goed dat je het doet, dat je em daarmee een kans geeft zeg maar. En wie weet, is er gewoon niets of maar iets heel kleins aan de hand en valt het reuze mee.

Lijnloos, auw. Reageert ze altijd zo sterk op muggen?

Keshet, gewoon uit bed klimmen! Hihi. Dat stadium hebben wij nooit bereikt, toen lag meneer al in zijn gewone bed. En daar komt hij pas sinds een week of 4 zelf uit. Hij lijkt ook gewoon te veel op mij, is te nieuwsgierig. Maakt dus zelf de lamp aan en pakt een boekje om in bed te lezen. Of roept naar ons als wij naar boven lopen ' dat de auto nat is' . En als je dan vraagt hoe hij dat weet laat ie je braaf zien hoe hij op het bed klimt om door het raam te kunnen kijken. Juist.

Vandaag is ie vooral sneutjes. Hij heeft het of bloedheet of ijskoud en ligt op de mobiel van mijn man in zijn eigen bedje fireman sam (ja, die in het engels) te kijken. Dat is schijnbaar leuker dan dezelfde serie in het Nederlands :?
pi_113052920
Freecell: :* Dat is ook niet leuk, maar wel goed dat je t laat onderzoeken; dan kan hij indien nodig ook hulp krijgen.

Becky: als onze peuter haar bed uitkomt (wat ze niet zo heel vaak meer doet) passen wij een beetje de 'supernanny-methode' toe. Eerst een paar keer zeggen dat het bedtijd is, en haar met een kus en knuffel terug in bed leggen, na en paar keer alleen zeggen dat het bedtijd is en haar terugleggen. Dat is meestal al ruim voldoende. Alleen manlief heeft iets meer de neiging om haar nog wel een slokje water te geven, en nog een verhaaltje voor te lezen, enz. Dat schiet dus niet op. Als er echt iets is, lossen we dat natuurlijk wel op, maar vaak is het gewoon uitstelgedrag.

Bij ons ook een best uitgebreid bedritueel: schone luier + pyjama, tanden poetsen, haren kammen, broertje een kusje geven, verhaaltje lezen, knuffel, muziekje aan (twee verschillende, gelijktijdig). Op papier valt het wel mee, maar als ze geen zin heeft, ben je er best een tijd mee bezig.
pi_113058782
Mef, Brandweerman Sam= Fireman Sam is hier ook favoriet. En hij is gek op de filmpjes van Fantasia 2000. Leuke filmpjes en tegelijkertijd in aanraking met klassieke muziek. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113062951
ok, dat ravi het niet zo op miertjes had, wist ik. maar zonet met het avondeten was er een vlieg binnen :X echt, ventje compleet over de rooie, probeerde al krijsend en trillend uit de kinderstoel te klimmen :'(

iemand een plan hoe ik dit eruit krijg? op korte termijn? we zitten oip het platteland. nogal veel vliegjes/spinnetjes/miertjes enzovoorts
pi_113063849
Filmpjes kijken? Bij de zeeman zo'n vliegenvang en -bestudeersetje kopen en samen beestjes bekijken? O+

L is nergens bang voor juist. Legde van de week zelfs dr hand voor een hommel zodat erop erop kon kruipen. Dr commentaar is bij de meeste insecten: "Aaah, wat een lieve schat, hè?"
pi_113063928
En zeggen dat die beestjes hartstikke bang van Ravi zijn? "Kijk eens hoe groot, sterk en eng ie jou vindt? Hij is bang! Kijk, hij vliegt snel weg."
pi_113064040
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 19:25 schreef -Spring het volgende:
Filmpjes kijken? Bij de zeeman zo'n vliegenvang en -bestudeersetje kopen en samen beestjes bekijken? O+

L is nergens bang voor juist. Legde van de week zelfs dr hand voor een hommel zodat erop erop kon kruipen. Dr commentaar is bij de meeste insecten: "Aaah, wat een lieve schat, hè?"
selene is precies zo. die laat graag miertjes over haar hand kruipen enzo, wil bijtje aaien. dat werk. ik stond echt even met mijn handen in het haar, zo heftig ging hij tekeer ;(

uiteindelijk heb ik de vliegenmepper gepakt en daar ging mijn karma van de dag :') en toen ravi aan de hand meegenomen en de dooie vlieg laten kijken. eerst wilde hij niet, maar toen ik ging porren in de vlieg ( :X ) durfde hij wel dichterbij te komen. ik heb hem ook geattendeerd op de leuke spin en bij (geschilderd) op zn bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')