Naar het asiel brengen?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:18 schreef dawg het volgende:
snarf. hoe kun je zorgen dat een maltezer van 12 jaar oud niet meer zo enorm hard en veel en schel blaft als er iemand komt, gaat, of aanbelt?
mja ik weet daar t antwoord wel op... maar moet toegeven dat mijn oudtse ook blaft bij de bel... of nou ja.. als iemand zich aankondigd, want ze blaft ook als er geklopt wordt, of wanneer ik briefje aan de deur hang dat mensen ff op telefoon moeten bellen en ik zeg "ok ik doe ff open" .. dan blaft ze ookquote:Op maandag 4 juni 2012 18:18 schreef dawg het volgende:
snarf. hoe kun je zorgen dat een maltezer van 12 jaar oud niet meer zo enorm hard en veel en schel blaft als er iemand komt, gaat, of aanbelt?
doe ik goed he.. zo tussen koken en eten doorquote:Op maandag 4 juni 2012 18:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik wou het topic al "Zomerjurkjes" noemen (jij vuige lapohunter!)
als ik bij mijn ouders kom, blaft dat beest een minuut of 3/4 voor ie weer rustig is. idem als ik weer vertrek. ik maak aanstalten om op te staan en hij vliegt al overeind.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:20 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
mja ik weet daar t antwoord wel op... maar moet toegeven dat mijn oudtse ook blaft bij de bel... of nou ja.. als iemand zich aankondigd, want ze blaft ook als er geklopt wordt, of wanneer ik briefje aan de deur hang dat mensen ff op telefoon moeten bellen en ik zeg "ok ik doe ff open" .. dan blaft ze ook
anyway... wat ik bij mn jongste heb gedaan is aanleren dat zodra de bel gaat hij ergens anders dan bij de voordeur gaat zitten en dan beloond wordt
snap niet goed wat je bedoelt met blaffe wanneer iemand weggaat...je bedoelt opstaan van de stoel of een postbode die wegloopt?
Hij mag je nietquote:Op maandag 4 juni 2012 18:22 schreef dawg het volgende:
[..]
als ik bij mijn ouders kom, blaft dat beest een minuut of 3/4 voor ie weer rustig is. idem als ik weer vertrek. ik maak aanstalten om op te staan en hij vliegt al overeind.
in zn mandje sturen en negeren tot hij rustig is...?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:22 schreef dawg het volgende:
[..]
als ik bij mijn ouders kom, blaft dat beest een minuut of 3/4 voor ie weer rustig is. idem als ik weer vertrek. ik maak aanstalten om op te staan en hij vliegt al overeind.
doet hij t trouwens "ineens"of al jaaaaaren....?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:23 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
in zn mandje sturen en negeren tot hij rustig is...?
al jaren. het is iets erger geworden toen mijn ouders jaren geleden op vakantie gingen en hem bij mijn oom hebben gedumpt.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:24 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
doet hij t trouwens "ineens"of al jaaaaaren....?
anders kan t natuurlijk ook zijn (gezien n leeftijd) dat hij wat doof/blind wordt en gewoon schrikt van plotselinge bewegingen en geluiden...
Dan naar z'n mand sturen en negeren. Of het maar accepteren, er is duidelijk iets mis gegaan in de opvoeding.quote:
aha duidelijk.... ik zou "gewoon" 1 ding uitzoeken om te trainen... niet alles tegelijk, anders wordt je zelf overspannen en je hondje raarkt ook gefrustreerd daardoor.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:28 schreef dawg het volgende:
[..]
al jaren. het is iets erger geworden toen mijn ouders jaren geleden op vakantie gingen en hem bij mijn oom hebben gedumpt.
geen idee. naar mij luistert ie perfect, mits mijn ouders er niet bij zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan naar z'n mand sturen en negeren. Of het maar accepteren, er is duidelijk iets mis gegaan in de opvoeding.
niet helemaal mee eens, niet meteen afschepen op de opvoeding. zijn meerdere redenen waaro de hond zo doet, Kan ook een keer erg geschrokken zijn en dat t daardoor komt (ga nu geen techisch verhaal ophangen, rustig maar haha)quote:Op maandag 4 juni 2012 18:29 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan naar z'n mand sturen en negeren. Of het maar accepteren, er is duidelijk iets mis gegaan in de opvoeding.
Als hij het al jaren doet en het erger wordt, dan schort er wel wat aan de opvoeding.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:33 schreef marbasnarf het volgende:
[..]
niet helemaal mee eens, niet meteen afschepen op de opvoeding. zijn meerdere redenen waaro de hond zo doet, Kan ook een keer erg geschrokken zijn en dat t daardoor komt (ga nu geen techisch verhaal ophangen, rustig maar haha)
Ah, bevestiging van mijn vermoeden dusquote:Op maandag 4 juni 2012 18:31 schreef dawg het volgende:
[..]
geen idee. naar mij luistert ie perfect, mits mijn ouders er niet bij zijn.
dus ik denk dat ie zichzelf hoog in de rangorde plaatst bij mij ouders. pf hoe dat precies ook werkt.
tja. mijn ouders zijn wel een beetje softies inderdaad. maakt verder niet uit maar denk niet dat zij het hem nog afgeleerd krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:36 schreef Samzz het volgende:
[..]
Als hij het al jaren doet en het erger wordt, dan schort er wel wat aan de opvoeding.
[..]
Ah, bevestiging van mijn vermoeden dus.
Nee, dat maakt ook niet uit. Blaffen is wat bij betreft een van de minst erge dingen die een hond kan doen. En ik denk het inderdaad ook niet, vooral omdat hij al zo oud is en het nooit goed geleerd heeft, krijgen mensen die niet doortastend zijn het er niet makkelijk of gewoonweg niet uit.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:38 schreef dawg het volgende:
[..]
tja. mijn ouders zijn wel een beetje softies inderdaad. maakt verder niet uit maar denk niet dat zij het hem nog afgeleerd krijgen.
quote:
ze hebben te snel medelijden als ie zielig doet. bijv als ze de riem pakken om hem uit te laten. als ie bij mij dan blaft leg ik die riem terug en wacht een kwartier, totdat ie netjes stil is en blijft zittwn als ik de riem omdoe. mijn ouders geven hem zijn beestje in zijn bek zodat ie niet kan blaffen. tja.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat maakt ook niet uit. Blaffen is wat bij betreft een van de minst erge dingen die een hond kan doen. En ik denk het inderdaad ook niet, vooral omdat hij al zo oud is en het nooit goed geleerd heeft, krijgen mensen die niet doortastend zijn het er niet makkelijk of gewoonweg niet uit.
Nee, ik heb namelijk wel smaak.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Iemand hier die een Hyundai i10 rijdt?
Is dat een eenwieler?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:46 schreef Bartholomeus het volgende:
Iemand hier die een Hyundai i10 rijdt?
Die komt nog wel eens op mijn FB, ok?quote:
Ssssssttttt!quote:
Je moet het pedaal ook met force naar beneden trappenquote:Op maandag 4 juni 2012 18:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb zo'n.... nja... hondehok te leen, mijn eigen voiture staat bij de schadehersteller. Met dank aan een gladiool die zo nodig het gat in de file dicht moest stampen terwijl ik er al half voor zat![]()
Ik was serieus bang dat de motor uit elkaar zou klappen, het is een 95pk 1.3 automaatje en echt met geen hamer vooruit te rammen. Ook niet met een héle groteJe zou denken dat met zo'n koekblikkie 95pk toch ruim voldoende zou moeten zijn
Dat heb ik ook heus wel gedaanquote:Op maandag 4 juni 2012 18:54 schreef screwloose het volgende:
[..]
Je moet het pedaal ook met force naar beneden trappen
95 pk is best wel veel voor zo'n ding ja.
Wat ga je dit pupje allemaal vragen?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:43 schreef marbasnarf het volgende:
ik ga weer aan t werk, gesprek met een nieuw klantje (pupje) leuk!!
Ergste is nog dat die lul doorgereden is, en omdat ik van rijstrook verwisselde krijg ik nu de aansprakelijkheid in m'n schoenenquote:
quote:Op maandag 4 juni 2012 18:52 schreef Bartholomeus het volgende:
Ik heb zo'n.... nja... hondehok te leen, mijn eigen voiture staat bij de schadehersteller. Met dank aan een gladiool die zo nodig het gat in de file dicht moest stampen terwijl ik er al half voor zat![]()
Ik was serieus bang dat de motor uit elkaar zou klappen, het is een 95pk 1.3 automaatje en echt met geen hamer vooruit te rammen. Ook niet met een héle groteJe zou denken dat met zo'n koekblikkie 95pk toch ruim voldoende zou moeten zijn
Tering.. Heb je getuigen?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ergste is nog dat die lul doorgereden is, en omdat ik van rijstrook verwisselde krijg ik nu de aansprakelijkheid in m'n schoenen
Dat idee jaquote:
Negativequote:
Wat is er gebeurd eigenlijk?quote:Op maandag 4 juni 2012 18:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ergste is nog dat die lul doorgereden is, en omdat ik van rijstrook verwisselde krijg ik nu de aansprakelijkheid in m'n schoenen
Nou, file, ik moest invoegen want einde invoegstrook, de auto voor hem trekt op, ik geef richting aan, zet hem er tussen, en hij dacht: moooooooooooooooinie! En toen stond er dus een vrachtwagen met zijn rechter hoek tegen mijn linker achterkantquote:
Wtfquote:Op maandag 4 juni 2012 19:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, file, ik moest invoegen want einde invoegstrook, de auto voor hem trekt op, ik geef richting aan, zet hem er tussen, en hij dacht: moooooooooooooooinie! En toen stond er dus een vrachtwagen met zijn rechter hoek tegen mijn linker achterkant![]()
Hij dacht dus serieus met zijn vrachtwagen mij er wel even uit te trekken ofzo
Bart,quote:Op maandag 4 juni 2012 19:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, file, ik moest invoegen want einde invoegstrook, de auto voor hem trekt op, ik geef richting aan, zet hem er tussen, en hij dacht: moooooooooooooooinie! En toen stond er dus een vrachtwagen met zijn rechter hoek tegen mijn linker achterkant![]()
Owkeeequote:Op maandag 4 juni 2012 19:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |