quote:Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef larry_flynt het volgende:
Nou ja je komt de bijna nooit alleen als er iets te halen is ( verjaardag/feestdag) en dan wil je nu opeens mee... Ik geef je vader groot gelijk!
Ben het hier wel een beetje mee eens. Je bent toch volwassen...quote:Op maandag 4 juni 2012 11:45 schreef Rebubbled het volgende:
Tsjah, ik begrijp je vader wel. Je woont nu op jezelf, bent 6 jaar ouder dan je jongere broertje. Het houdt een keer op natuurlijk. Of moet hij vakanties voor je blijven betalen tot ook je zusje uit huis is? Maar zijn opmerking in de auto vind ik dan weer niet helemaal correct en hij had dit met jou moeten bespreken, niet met de rest.
Dat vind ik wel schandalig. Je vader hoort dat soort dingen met jou te bespreken, niet met je minderjarige broertje.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
Later hoorde ik van m'n broertje dat hij op de terugweg had gezegd dat hij vond dat hij al genoeg vakanties voor mij betaald had en dat ik zelf te lui zou zijn om te werken (ik heb tijdens m'n studie bijna altijd een bijbaantje gehad). Ik vroeg me af hoe andere in over deze situatie denken. Is het raar als je als ouders voor je ene kind wel het ticket betaald en voor de andere niet? Het betekend dus ook dat ik met kerst, de verjaardag van m'n broertje en oud&nieuw niet met hen kan zijn.
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:46 schreef Zjummie het volgende:
Als hij inderdaad jouw eerdere vakanties heeft betaald snap ik zijn gedachten wel.
Hij heeft er in ieder geval voor te zorgen dat alle kinders ongeveel evenveel krijgen om gezeik te voorkomen.
En hij had het sowieso met jou moeten bespreken ja.
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?
Je broertje is 17.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
[..]
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.quote:behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
Nee, maar je broertje is een minderjarig kind.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Plotselinge belangstelling? Hij komt er plotseling achter, toch een verschilletje.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat je vader geen zin heeft je plotselinge belangstelling in gezinsvakanties te financieren.
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..quote:
'Die mensen' zijn zijn ouders, niet gewoon 'n groep mensen bij wie je je niet welkom hoeft te voelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Silenus het volgende:
Laat die mensen toch lekker naar Australie gaan zeg, waarom moeten zij ook nog eens 1000 euro aftikken? Trouwens, als je alleen het ticket hoeft te betalen is 3 weken Australie voor 1000 euro geen geld.
Er zijn in Nederland tienduizenden studenten met een studieschuld die elke zomer een maand gaan reizen, die zitten ook niet te zemelen over minderjarige broertjes die nog gratis met hun ouders meemogen.
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..
In mijn ogen is dit iets wat je niet een unieke ervaring, en als ik later meerdere kinderen heb zou ik ze maar wat graag die mogelijkheid geven, en dan allemaal, onafhankelijk van of de kinderen op het moment van dat ik het plan wel of niet ouder dan 18 zijn.
Neuh, maar da's gewoon mijn interpretatie van de posts van TS, kan tochquote:
Waarom enkel dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.quote:
Zeer zeker niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Omdat ik in 't weekend in de stad waar ik studeer voetbal, ik ook wel eens een weekend naar schoonouders ga en soms ook gewoon andere dingen te doen heb. M'n sociale leven vind zich plaats in de stad waar ik studeer, bij m'n ouders in de buurt heb ik geen vrienden ofzo meer, dus dan kom ik 't weekend ook alleen voor mijn ouders.quote:
Je smily sprak boekdelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.
Maar daar gaat het dus om; misschien heeft je vader echt niet zomaar 1000 euro extra te besteden en zijn jouw bijdragen gewoon nodig. Dat kan toch?
Juist.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Delen ja. Delen krijgen pas hun ware betekenis in verhouding tot het geheel, waar jij niets van weet.quote:
Geen recht, maar je mag je er wel sociaal iets over afvragen natuurlijk. Nogmaals; het gaat om z'n vader en om ongelijke behandeling (en leeftijd vind ik niet per se een reden voor ongelijke behandeling, bovendien heeft papa gezegd dat de reden is dat hij niet meer bij het gezin hoort). Het gaat dus niet om zomaar andermans geld waar TS aanspraak op wilt maken, maar op een bepaalde situatie waardoor TS zich buitengesloten voelt. Logisch.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?
Je ouders betalen de vakantie van kids die zelf op vakantie gaan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Iets zegt me dat iemand met de username 'JeMoeder' zelf nog thuis woont.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?
Drink eens een kopje thee. Ik sloeg de plank niet eens mis.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Delen ja. Delen krijgen pas hun ware betekenis in verhouding tot het geheel, waar jij niets van weet.
TS kan bovendien voor zichzelf opkomen lijkt mij, dus hij heeft jou niet nodig om hem te gaan verdedigen als iemand hem een simpele vraag stelt.
Ik zou het in dat geval erger vinden dat hij niet aan mijn studie bijdraagt, dan dat ik niet meemag met een gezinsvakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.
Dit is niet een vakantie die ze jaarlijks doen he, in sowieso de laatste 25 jaar is dit de tweede keer dat hij op vakantie gaat buiten Europa.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Dit is niet een vakantie die ze jaarlijks doen he, in sowieso de laatste 25 jaar is dit de tweede keer dat hij op vakantie gaat buiten Europa.
Ja, jij weet beter waarom ik die vraag stelde dan ikzelf.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Drink eens een kopje thee. Ik sloeg de plank niet eens mis.Ga buiten spelen.
Wel als de andere kinderen dat ook mogen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?
en is het niet ontzettend gemeen voor de jongste, die bv net 16 is, terwijl de oudere van 22 geen zin heeft mee te gaan (maar bv tot zn 19e en 20e wél meeging met pa en ma en alles betaald kreeg) dat de ouders maar geheel ophouden op vakantie te gaan met hun kinderen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je ouders betalen de vakantie van kids die zelf op vakantie gaan?
Allejezus zeg, een klap voor m'n bek kon ik krijgen als ik zoiets durfde te vragen
Maakt dat ik niet snap dat ze het er in eerste instantie überhaupt niet met mij over hebben (volgens m'n broertje hadden ze het hier twee maanden geleden ofzo al over), en daarnaast zou ik zoals ik eerder aangaf in zo'n situatie al m'n kinderen die mogelijkheid willen bieden.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?
Met het antwoord, bedoel ik. Die kon iedereen wel raden. Het is niet raar om je ouders eens per maand te zien als je een levendig studentenleven leidt. En uit die smily sprak afkeuring van jou, als dat slechts een deel van jouw gevoelens bij die vraag was had je er maar meer bij moeten zetten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ja, jij weet beter waarom ik die vraag stelde dan ikzelf.
Idem, kan me ook niet voorstellen dat ouders zo'n vakantie zouden willen sponsorenquote:Op maandag 4 juni 2012 12:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.
Als mijn ouders mijn zuipvakanties hadden betaald vroeger had ik nu in een groot vrijstaand huis gewoond nl.
Nou, gewoon een gokje mijnerzijds: jij gaat de afgelopen jaren niet mee met de gezinsvakanties, dat is een gegeven. Waarom zou hij je dan nu in moeten lichten en sterker nog, voor je betalen? Ik denk dat dat je vaders' afweging is.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Maakt dat ik niet snap dat ze het er in eerste instantie überhaupt niet met mij over hebben (volgens m'n broertje hadden ze het hier twee maanden geleden ofzo al over), en daarnaast zou ik zoals ik eerder aangaf in zo'n situatie al m'n kinderen die mogelijkheid willen bieden.
Het ging om een vakantie met Vinea, toen ik 15-18 was. Vanaf m'n 16e ofzo ben ik niet meer mee geweest met de 'gewone' gezinsvakantie omdat ik niet zo graag in Kroatië op wandelvakantie hoef en dan liever thuis bleef om wat met vrienden te doen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.
Als mijn ouders mijn zuipvakanties hadden betaald vroeger had ik nu in een groot vrijstaand huis gewoond nl.
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Met het antwoord, bedoel ik. Die kon iedereen wel raden. Het is niet raar om je ouders eens per maand te zien als je een levendig studentenleven leidt. En uit die smily sprak afkeuring van jou, als dat slechts een deel van jouw gevoelens bij die vraag was had je er maar meer bij moeten zetten.
Jezus, gaan jullie effe ergens anders kibbelen...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Het ging om een vakantie met Vinea, toen ik 15-18 was. Vanaf m'n 16e ofzo ben ik niet meer mee geweest met de 'gewone' gezinsvakantie omdat ik niet zo graag in Kroatië op wandelvakantie hoef en dan liever thuis bleef om wat met vrienden te doen.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.
Idem met een vakantie voor 3 weken naar Australie voor slechts 1000 euro.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:26 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik heb juist nergens moeite mee, jij begon te flippen over mijn post. Ik reageer hier op posts waar ik op wil reageren, daar heb jij niets mee te maken. En als jij dat niet kan hebben, is dat jóuw probleem.
Anders gaan jullie even in een ander topic verder met het gekissebis?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, gewoon een gokje mijnerzijds: jij gaat de afgelopen jaren niet mee met de gezinsvakanties, dat is een gegeven. Waarom zou hij je dan nu in moeten lichten en sterker nog, voor je betalen? Ik denk dat dat je vaders' afweging is.
Die laatste afweging die jij maakt is een mooie en ik denk dat ik dat zelf misschien ook wel zo zou voelen, maar ik ben je vader niet, dus tja. Ik zou er wel rekening mee houden als hij eens wat van mij wil. Ik zou hem bijvoorbeeld niet naar Schiphol brengen, om maar eens wat te noemen
Misschien goed om je vader daar eens op aan te spreken.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.
Want jij bent nu al zwaar bezig met je planning voor Kerst? Dan ben je een van de weinige jongeren voor wie dat geldt...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.
Ja want dit is wel een nuttige bijdrage. Negeer het dan, houdt het vanzelf op. Nu wéér een post van mij die niet over de inhoud gaat.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
[..]
Anders gaan jullie even in een ander topic verder met het gekissebis?
Wat maakt het nou uit of ik bezig ben met het plannen van Kerst, hij verteld het vrienden toch ook niet zodat ze daar met kerst rekening mee kunnen houden..quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Want jij bent nu al zwaar bezig met je planning voor Kerst? Dan ben je een van de weinige jongeren voor wie dat geldt...
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef Lokasenna het volgende:
Erg raar om te verwachten dat je dat na je 20e nog allemaal zomaar krijgt.
Naar Australië gaan is geen unieke kans, dat continent blijft daar nog wel even liggen, ga erheen als je het wel kunt betalen later.
Je moet als jongere wel leren werken voor leuke dingen, toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.
Maar vind je dat erg om te horen? Het is wel zuur dat je niet bij je familie kan zijn met Kerst. Maar voor iemand die maar 1 keer in de twee maanden bij zijn familie is zal dat wel meevallen toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met je vader hier even over in gesprek? En dan inderdaad niet met het geld als belangrijkste reden, maar vooral zijn motivatie om jou er niet bij te betrekken/uit te nodigen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Omdat veel mensen alles bekijken door hun eigen kleine brilletje. Bekrompen heet dat ook wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.
Leuk als ze met je meebetalen zodat je je financieel kunt redden als student, maar 1000 euro voor een reis vind ik een heel ander verhaal.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Nou, het maakt in zoverre uit dat je vrij verongelijkt bent. 'Je eigen zoon vertellen dat hij niet hoeft te komen met Kerst omdat hij met de mensen die wel tot zijn gezin behoren' enz. Het klinkt nogal dramatisch, allemaal.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:30 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of ik bezig ben met het plannen van Kerst, hij verteld het vrienden toch ook niet zodat ze daar met kerst rekening mee kunnen houden..
Ik kom denk ik wel uit een goed bedeeld gezin en veel van mijn vrienden ook, maar die krijgen echt geen vakantie cadeau van hun ouders hoor. Misschien dat ze wel eens 50 euro toegestoken krijgen, maar een vakantie betalen zeer zeker niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.
Meer! Die 1000 is alleen voor de vliegtickets!quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Leuk als ze met je meebetalen zodat je je financieel kunt redden als student, maar 1000 euro voor een reis vind ik een heel ander verhaal.
Exact dit ja. Ik zou kinderen absoluut helpen hun schoolboeken etc. te kunnen betalen, maar ik zou op hun 23e geen tickets meer voor ze kopen, het is niet dat ze die vakantie echt nodig hebben ofzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.
Ja dat is dus de hele vraag. Hij hoeft voor zover ik weet alleen de tickets te betalenquote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meer! Die 1000 is alleen voor de vliegtickets!
Hij heeft toch ook bijbaantjes etc? Dat leren werken vind ik trouwens wel een onzinnige reden, leren werken kun je ook vanaf je vijfentwintigste, of vanaf je veertigste.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je moet als jongere wel leren werken voor leuke dingen, toch?
Tja, TS krijgt een vrij redelijk aanbod, zijn ticket zelf betalen en de rest van de vakantie gratis meedoen met de rest van het gezin, ik vind het nog vrij royaal hoor.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daarom, ik zou als ik TS er meer mee zitten dat ik helemaal zelf opdraai voor de kosten van m'n studie dan dat ik niet gesponsord meemag op vakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.
TS gaat al sinds zijn 16e niet meer mee op gezinsvakanties. Ik snap wel dat vader TS nu dan ook niet uitnodigt, vader heeft de indruk dat TS geen zin heeft om met hem op vakantie te gaan. En in feite is dat ook zo, alleen de bestemming maakt dat nu toevallig andersquote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat TS er op een verjaardag achter moet komen dat het gezin waar hij kennelijk niet (meer) bijhoort op vakantie naar Australië gaat.
Ik kan me wel voorstellen dat paps vindt dat hij de vakantie voor zijn meerderjarige zoon niet meer hoeft te dokken, maar ik vind het ook nogal bot dat hij diezelfde meerderjarige zoon niet vanaf het begin al de kans heeft gegeven mee te gaan, al dan niet door een deel van de kosten (ticket) zelf te betalen.
"Ik zou meekunnen als ik zelf de tickets zou betalen". Hij zegt niet "Ik mag mee als ik alles lekker zelf zou betalen."quote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit laatste.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, daarom, ik zou als ik TS er meer mee zitten dat ik helemaal zelf opdraai voor de kosten van m'n studie dan dat ik niet gesponsord meemag op vakantie.
[..]
TS gaat al sinds zijn 16e niet meer mee op gezinsvakanties. Ik snap wel dat vader TS nu dan ook niet uitnodigt, vader heeft de indruk dat TS geen zin heeft om met hem op vakantie te gaan. En in feite is dat ook zo, alleen de bestemming maakt dat nu toevallig anders
Waarom iemand van 16 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen dat wel geven, en iemand van 23 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen niet geven? Waarom zou je als ouder op basis van de leeftijd iemand wel de kans geven om mee te gaan en de ander niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef Lokasenna het volgende:
Erg raar om te verwachten dat je dat na je 20e nog allemaal zomaar krijgt.
Naar Australië gaan is geen unieke kans, dat continent blijft daar nog wel even liggen, ga erheen als je het wel kunt betalen later.
Omdat die andere kinderen minderjarig zijn misschien?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook bijbaantjes etc? Dat leren werken vind ik trouwens wel een onzinnige reden, leren werken kun je ook vanaf je vijfentwintigste, of vanaf je veertigste.Je moet toch wel op den duur, en dan moet je nog zestig jaar.
Natuurlijk is het hebben van een bijbaantje gezond, ook op sociaal vlak, voor jongeren. Maar als je als ouders genoeg geld hebt om alle kinderen mee op reis te nemen; waarom dan in vredesnaam 1 niet willen financieren puur omdat 'ie ouder is? Zoals bekend zijn veel studenten niet de rijksten op aarde, dus het is ook niet zo dat TS het makkelijk zelf kan betalen.
Daarbij wil vader van TS niet betalen omdat TS niet meer 'bij het gezin hoort', dus het gaat niet eens om het feit dat hij ouder is. Ik snap best dat dat geen prettige reden is voor TS om te horen.
Dat leggen we dus allemaal uit in andere posts, maar daar reageer je niet op.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Waarom iemand van 16 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen dat wel geven, en iemand van 23 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen niet geven? Waarom zou je als ouder op basis van de leeftijd iemand wel de kans geven om mee te gaan en de ander niet?
Misschien gaat de familie in Australië ook weer wandelen terwijl TS veel liever een beetje chillt op een strand. Zit je helemaal in Australië, is er nog geen reet aan!quote:Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
TS gaat al sinds zijn 16e niet meer mee op gezinsvakanties. Ik snap wel dat vader TS nu dan ook niet uitnodigt, vader heeft de indruk dat TS geen zin heeft om met hem op vakantie te gaan. En in feite is dat ook zo, alleen de bestemming maakt dat nu toevallig anders
Maar jouw wereld is niet de wereld van een ander. Mijn ouders hebben wel vaker mijn vakanties in ieder geval ge'support', dwz het ticket betaalt of iets dergelijks. Als ik net niet genoeg had (studente, twee bijbaantjes, maar dure reis waarin zij mij wel wilden steunen). En nogmaals, als ouders het geld er ruimschoots voor hebben, waarom zouden ze dan niet hun kinderen daarvan mee laten profiteren?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik kom denk ik wel uit een goed bedeeld gezin en veel van mijn vrienden ook, maar die krijgen echt geen vakantie cadeau van hun ouders hoor. Misschien dat ze wel eens 50 euro toegestoken krijgen, maar een vakantie betalen zeer zeker niet.
Omdat de een volwassen is en de ander niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Waarom iemand van 16 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen dat wel geven, en iemand van 23 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen niet geven? Waarom zou je als ouder op basis van de leeftijd iemand wel de kans geven om mee te gaan en de ander niet?
Jij vraagt: waarom niet? Kennelijk denkt zijn vader nu: waarom wel? En daar gaat het over.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar jouw wereld is niet de wereld van een ander. Mijn ouders hebben wel vaker mijn vakanties in ieder geval ge'support', dwz het ticket betaalt of iets dergelijks. Als ik net niet genoeg had (studente, twee bijbaantjes, maar dure reis waarin zij mij wel wilden steunen). En nogmaals, als ouders het geld er ruimschoots voor hebben, waarom zouden ze dan niet hun kinderen daarvan mee laten profiteren?
Geld verdienen moeten we allemaal toch nog lang genoeg, maar tijdens het studentenleven ishet wel fijn als je ouders nog kunnen en willen bijspringen. Ik zou het wel raar vinden als iemand 40 uur per week werkt, een ruim salaris heeft en dan nog steeds zich laat financieren door z'n ouders.Maar dat is hier niet aan de orde.
Waarom zou je jouw eigen privé dingetjes sowieso willen laten betalen door je ouders? Dat voelt toch sowieso niet goed?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Maar jouw wereld is niet de wereld van een ander. Mijn ouders hebben wel vaker mijn vakanties in ieder geval ge'support', dwz het ticket betaalt of iets dergelijks. Als ik net niet genoeg had (studente, twee bijbaantjes, maar dure reis waarin zij mij wel wilden steunen). En nogmaals, als ouders het geld er ruimschoots voor hebben, waarom zouden ze dan niet hun kinderen daarvan mee laten profiteren?
Geld verdienen moeten we allemaal toch nog lang genoeg, maar tijdens het studentenleven ishet wel fijn als je ouders nog kunnen en willen bijspringen. Ik zou het wel raar vinden als iemand 40 uur per week werkt, een ruim salaris heeft en dan nog steeds zich laat financieren door z'n ouders.Maar dat is hier niet aan de orde.
Dat is toch geen reden? Moet daarom een ander buitengesloten worden?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Omdat die andere kinderen minderjarig zijn misschien?
Omdat die jongen van 16 niet financieel in staat KAN zijn om dat zelf te betalen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof ik helemaal geen interesse toon, maar ik heb ook wel op andere manieren contact dan alleen door langs te komen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om bij mij langs te komen, maar dat gebeurt zelden..quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Maar vind je dat erg om te horen? Het is wel zuur dat je niet bij je familie kan zijn met Kerst. Maar voor iemand die maar 1 keer in de twee maanden bij zijn familie is zal dat wel meevallen toch?
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met je vader hier even over in gesprek? En dan inderdaad niet met het geld als belangrijkste reden, maar vooral zijn motivatie om jou er niet bij te betrekken/uit te nodigen?
Wil ik ook wel, ik ben het gesprek in de auto begonnen. Maar toen gaf hij aan dat hij het er op dat moment niet over wilde hebben en deze week wel zou bellen. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet via de telefoon wilde bespreken en toen kwam er geen reactie meer.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met je vader hier even over in gesprek? En dan inderdaad niet met het geld als belangrijkste reden, maar vooral zijn motivatie om jou er niet bij te betrekken/uit te nodigen?
Dat is geen reden? Meen je dat nou?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden? Moet daarom een ander buitengesloten worden?Waarom is dat minderjarig zijn een reden?
Er zijn momenten geweest dat ik het als thuiswonende met bijbaantje (die kids van 16 en 17 ook hebben) er ruimer bij zat dan als student.
Dus wat is de reden; principieel leeftijd? Echt waar?
TS gaat al zeven jaar niet meer mee met de gezinsvakanties. 7 jaar! Hij wordt niet buitengesloten, hij maakt al jaren geen deel meer uit van de gezinsvakanties.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden? Moet daarom een ander buitengesloten worden?Waarom is dat minderjarig zijn een reden?
Er zijn momenten geweest dat ik het als thuiswonende met bijbaantje (die kids van 16 en 17 ook hebben) er ruimer bij zat dan als student.
Ja. Het moet een keer ophouden. Het is alleen maar een gunst van je ouders dat ze meebetaalden aan jouw reizen, ze waren nergens toe verplicht.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
En op waarom wel komen betere redenen (TS heeft geen geld, TS hoort bij het gezin) dan waarom niet (TS is ouder, punt. Dat zegt toch niks?? Het gaat toch om de situatie waarin TS zit?).quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij vraagt: waarom niet? Kennelijk denkt zijn vader nu: waarom wel? En daar gaat het over.
Waarom niet over de telefoon? Heb je uberhaupt wel een prettige relatie met je pa? Kan toch gewoon dat hij even met zijn nieuwe gezin wil uitwaaien, dat kun je hem toch ook gunnen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof ik helemaal geen interesse toon, maar ik heb ook wel op andere manieren contact dan alleen door langs te komen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om bij mij langs te komen, maar dat gebeurt zelden..
[..]
[..]
Wil ik ook wel, ik ben het gesprek in de auto begonnen. Maar toen gaf hij aan dat hij het er op dat moment niet over wilde hebben en deze week wel zou bellen. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet via de telefoon wilde bespreken en toen kwam er geen reactie meer.
Waarom? Ik heb geen moeite met geld uitgeven van een ander, als ik weet dat die ander me dat gunt. Mijn ouders gaan niet op een gegeven moment dat geld terug vragen ofzo, en ik weet dat ze er geen boterham minder om hoeven eten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Waarom zou je jouw eigen privé dingetjes sowieso willen laten betalen door je ouders? Dat voelt toch sowieso niet goed?
Jij wil op je eigen benen staan en zelfstandig op vakantie gaan, zonder dat je ouders daar een rol in spelen. En dan wel je hand ophouden? Dat is gewoon krom.
Als het je echt hoog zit, dan ga je ernaartoe of bespreek je het toch per telefoon.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Je doet nu net alsof ik helemaal geen interesse toon, maar ik heb ook wel op andere manieren contact dan alleen door langs te komen. Daarnaast hebben zij ook de mogelijkheid om bij mij langs te komen, maar dat gebeurt zelden..
[..]
[..]
Wil ik ook wel, ik ben het gesprek in de auto begonnen. Maar toen gaf hij aan dat hij het er op dat moment niet over wilde hebben en deze week wel zou bellen. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet via de telefoon wilde bespreken en toen kwam er geen reactie meer.
En dat ie op zichzelf woont, denk ik.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Anders zal hij het toch uit eigen portemonnee moeten betalen, dus ja ik zie het enigszins als financiële steun.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik als 35-jarige arbeidsongeschikt zou zijn en het zou moeten doen met een schamele uitkering is mijn situatie ook financieel niet toereikend maar het zou op zo'n leeftijd toch wel genant zijn je ouders te vragen je vakantie te betalen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
En op waarom wel komen betere redenen (TS heeft geen geld, TS hoort bij het gezin) dan waarom niet (TS is ouder, punt. Dat zegt toch niks?? Het gaat toch om de situatie waarin TS zit?).
Wat is de inhoud van die reden dan? Hij is ouder, punt? Nee, ik vind dat geen reden. TS kan meer geld verdienen dan de jongen van zestien, dát vind ik een reden. Maar dat is in dit geval niet eens waar, want TS heeft meerdere financiele verplichtingen en het moge toch bekend zijn, nogmaals, dat studenten niet zomaar 1000 euro ergens hebben liggen, waar papa dit wellicht wel heeft.quote:
Maar gezien je reactie met dit topic kan ik me best voorstellen dat je vader deze bui al zag hangen, dat kan best verklaren waarom je het nog niet eerder hoorde, omdat je Pa al een probleemreactie verwachtte.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:30 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of ik bezig ben met het plannen van Kerst, hij verteld het vrienden toch ook niet zodat ze daar met kerst rekening mee kunnen houden..
Dat zal dan wel een verschil in mentaliteit zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:43 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb geen moeite met geld uitgeven van een ander, als ik weet dat die ander me dat gunt. Mijn ouders gaan niet op een gegeven moment dat geld terug vragen ofzo, en ik weet dat ze er geen boterham minder om hoeven eten.
Wie weigert dat nou in vredesnaam.
Papa's keuze of hij dat aan zijn volwassen zoon die uit huis woont en al 7 jaar niet meer is meegeweest wil schenken. En papa zegt nee. Dus ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:44 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat is de inhoud van die reden dan? Hij is ouder, punt? Nee, ik vind dat geen reden. TS kan meer geld verdienen dan de jongen van zestien, dát vind ik een reden. Maar dat is in dit geval niet eens waar, want TS heeft meerdere financiele verplichtingen en het moge toch bekend zijn, nogmaals, dat studenten niet zomaar 1000 euro ergens hebben liggen, waar papa dit wellicht wel heeft.
Van TS zou best verwacht kunnen worden dat hij een deel zelf bekostigt.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
En op waarom wel komen betere redenen (TS heeft geen geld, TS hoort bij het gezin) dan waarom niet (TS is ouder, punt. Dat zegt toch niks?? Het gaat toch om de situatie waarin TS zit?).
Het móet natuurlijk helemaal niet ophouden, het kán ophouden. Als ouders er geen zin meer in hebben voor die kosten op te draaien. Maar als dat puur is omdat hij ouder is, vind ik dat een waardeloze reden. Als ze er geen zin meer in hebben omdat ze dan zelf meer te besteden hebben; dan is het wel weer een begrijpelijke reden.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja. Het moet een keer ophouden. Het is alleen maar een gunst van je ouders dat ze meebetaalden aan jouw reizen, ze waren nergens toe verplicht.
Dan had vader ook wel voor het boeken met TS mogen overleggen of hij interesse had in deze vakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van TS zou best verwacht kunnen worden dat hij een deel zelf bekostigt.
Waarom bepaal jij voor zijn vader dat hij het wel moet betalen?
Je snapt het verschil tussen kinderen en volwassenen niet??quote:Op maandag 4 juni 2012 12:36 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ga ook nog af en toe met mijn ouders mee op vakantie, en dan betalen zij dat voor me. Maar ik zie dat niet als vanzelfsprekend maar als een gunst, aangezien ik toch volwassen ben.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het móet natuurlijk helemaal niet ophouden, het kán ophouden. Als ouders er geen zin meer in hebben voor die kosten op te draaien. Maar als dat puur is omdat hij ouder is, vind ik dat een waardeloze reden. Als ze er geen zin meer in hebben omdat ze dan zelf meer te besteden hebben; dan is het wel weer een begrijpelijke reden.
Het gaat ook om elkaar iets gunnen he.Er is meer dan alleen 'het is mijn geld, dus dat zeik je'. Lelijke instelling. Als je het hebt, waarom het dan niet delen? Met je zoon nota bene. Er is blijkbaar meer aan de hand (TS hoort niet bij het gezin volgens z'n vader).
Ja, dat staat al sinds reactie een buiten kijf. Er is ook bijna niemand die dat bestrijdt.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had vader ook wel voor het boeken met TS mogen overleggen of hij interesse had in deze vakantie.
Ligt aan je reden van arbeidsongeschikt zijn. Als ik in een rolstoel ben beland zouden mijn ouders zonder gene bijspringen, en ik zou me daar dan ook niet voor schamen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als ik als 35-jarige arbeidsongeschikt zou zijn en het zou moeten doen met een schamele uitkering is mijn situatie ook financieel niet toereikend maar het zou op zo'n leeftijd toch wel genant zijn je ouders te vragen je vakantie te betalen.
Ik hoor hier een verwende dochter!quote:Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het móet natuurlijk helemaal niet ophouden, het kán ophouden. Als ouders er geen zin meer in hebben voor die kosten op te draaien. Maar als dat puur is omdat hij ouder is, vind ik dat een waardeloze reden. Als ze er geen zin meer in hebben omdat ze dan zelf meer te besteden hebben; dan is het wel weer een begrijpelijke reden.
Het gaat ook om elkaar iets gunnen he.Er is meer dan alleen 'het is mijn geld, dus dat zeik je'. Lelijke instelling. Als je het hebt, waarom het dan niet delen? Met je zoon nota bene. Er is blijkbaar meer aan de hand (TS hoort niet bij het gezin volgens z'n vader).
Terwijl TS de gezinsvakanties al sinds zijn 16e te min vindt? Ik zal wel heel onaardig zijn hoor, maar het zou niet in me opkomen...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had vader ook wel voor het boeken met TS mogen overleggen of hij interesse had in deze vakantie.
Nee, waarom? Het reizen, de onderneming, dát is wat het zelfstandig maakt. Het geld is slechts het middel om daar te komen. Geld alleen zien als middel en niet als doel, dat is het verschil in mentaliteit waar we het over hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat zal dan wel een verschil in mentaliteit zijn.
Het punt wat overigens wel blijft staan is het volgende. Je wil zelf op vakantie, zonder dat je ouders daar een rol in spelen, want dat hoort bij het zelfstandig worden. En dan ga je wel je hand ophouden? Dat is krom, ongeacht of je ouders het je gunnen of niet.
Ik bepaal niks, was dat maar waar.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van TS zou best verwacht kunnen worden dat hij een deel zelf bekostigt.
Waarom bepaal jij voor zijn vader dat hij het wel moet betalen?
Gezinsvakanties naar exotische bestemmingen zullen wel echt goed zijn voor zijn zelfstandigheid ja.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:50 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, waarom? Het reizen, de onderneming, dát is wat het zelfstandig maakt. Het geld is slechts het middel om daar te komen. Geld alleen zien als middel en niet als doel, dat is het verschil in mentaliteit waar we het over hebben.
Ik beschouw geld niet als issue. Als ik 100 euro extra van mijn baas krijg, plotseling, en ik ben onderweg naar mijn vriendin betaal ik gewoon samen met haar daar het etentje van. Dat heet gunnen en plezier maken en niet steeds denken aan je 'zuurverdiende centen'.
Omdat Pa dat kennelijk vindt?!quote:Op maandag 4 juni 2012 12:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik bepaal niks, was dat maar waar.Ik geef slechts mijn mening, net als jij 'bepaalt' (mening geeft) dat TS zelf een deel kan bekostigen.
Over mijn manier van communiceren? Zoals eerder gezegd heb ik het niet besproken op de verjaardag omdat daar andere mensen bij waren, ben ik gewoon het gesprek begonnen toen hij me naar de trein bracht en gaf hij toen aan het er niet over te hebben. Daarna heeft hij het er dus nog wel met m'n broertje in de auto over gehad.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Maar gezien je reactie met dit topic kan ik me best voorstellen dat je vader deze bui al zag hangen, dat kan best verklaren waarom je het nog niet eerder hoorde, omdat je Pa al een probleemreactie verwachtte.
Verder: Vaar je wel heel erg blind op wat je vader je broertje heeft verteld. Maar wat je broertje zegt is ook maar een vereenvoudigde weergave van het geheel. Voordat je beledigd gaat zijn zou ik eigenlijk eerst even zelf aan Pa vragen wat nou de achterliggende redenenen zijn, daar kan heus meer (of minder) achter steken dan hij aan je broertje verteld.
Enneh: Als je mij vraagt wat logisch is, dan zou ik denken dat je als gezin op vakantie gaat met de thuiswonende kinderen. Je bent het nest uit, je hebt nu je eigen nest. Je leeft daar ook naar, omdat je slechts sporadisch bij je vader op bezoek gaat, met feestdagen en verjaardagen enzo. Op zijn best is het misschien vreemd dat hij je niks verteld heeft, maar ik vind het volkomen logisch klinken dat uitwonende kinderen niet meer mee op de gezinsvakantie gaan. Ik vind het moeilijk om jouw reageren niet als eenvoudige jaloezie te zien. Er is je niets door de neus geboord ofzo, maar het steekt je schijnbaar vreselijk dat je broertje en zusje iets krijgen wat aan jouw neus voorbij gaat. Je zou ook gewoon blij voor ze kunnen zijn, om maar een dwarsstraat te noemen...
Vind je het voor je broertje leuk, dat hij aan jou moet verklaren, waarom Pa je niet uitgenodigd heeft? Waarom breng je je broertje in die positie, in plaats van dat je zelf met je pa gaat praten? Daaruit krijg ik al twijfels over jouw manier van opstellen en communiceren...
Het is geen nieuw gezin, ze zijn vijf jaar geleden getrouwd, en ik heb ook nog gewoon een jaar ofzo met hen samen gewoond.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:42 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Waarom niet over de telefoon? Heb je uberhaupt wel een prettige relatie met je pa? Kan toch gewoon dat hij even met zijn nieuwe gezin wil uitwaaien, dat kun je hem toch ook gunnen?
Ik zeg ook niet dat je niet dankbaar hoeft te zijn, maar ik vind het ook niet 'bizar' van mijn ouders.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ga ook nog af en toe met mijn ouders mee op vakantie, en dan betalen zij dat voor me. Maar ik zie dat niet als vanzelfsprekend maar als een gunst, aangezien ik toch volwassen ben.
Ik woon al 10 jaar niet meer thuis.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Iets zegt me dat iemand met de username 'JeMoeder' zelf nog thuis woont.
Vroeg het me gewoon af, maar hoe is je band verder met je pa en zijn nieuwe vrouw? Misschien val je gewoon buiten de boot, kan toch ook?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:52 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Over mijn manier van communiceren? Zoals eerder gezegd heb ik het niet besproken op de verjaardag omdat daar andere mensen bij waren, ben ik gewoon het gesprek begonnen toen hij me naar de trein bracht en gaf hij toen aan het er niet over te hebben. Daarna heeft hij het er dus nog wel met m'n broertje in de auto over gehad.
[..]
Het is geen nieuw gezin, ze zijn vijf jaar geleden getrouwd, en ik heb ook nog gewoon een jaar ofzo met hen samen gewoond.
Dat is wel een beetje zo.quote:
M'n broertje gaat dit jaar ook niet mee met de 'gezinsvakantie' in de zomer, die vindt dat vanaf die leeftijd net zo 'te min'. Maar dit is in mijn ogen niet vergelijkbaar met een gewone gezinsvakantie, zoals copycat al zei:quote:Op maandag 4 juni 2012 12:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Terwijl TS de gezinsvakanties al sinds zijn 16e te min vindt? Ik zal wel heel onaardig zijn hoor, maar het zou niet in me opkomen...
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:46 schreef Copycat het volgende:
Dit klinkt natuurlijk ook niet als een huis-tuin-en-keuken-vakantietje, maar als een Christmas/New Year's family experience. En daarvan zou ik me op deze wijze ook enorm buitengesloten voelen.
Dat heb ik ook een beetje; als zo'n vakantie nou echt het stretchen van m'n budget was dan zou het wat anders zijn, maar als het prima binnen budget mogelijk is, dan zou ik zo'n vakantie met m'n hele gezin willen doen, dus ook m'n meerderjarige kind.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje zo.Maar niet onterecht. Ik zou als ik het geld had, en TS heeft dat ook gezegd, er nooit voor kiezen voor één kind een vakantie niet te betalen, puur omdat hij ouder is. Als ik er het geld niet voor heb; tuurlijk, dan zou ik het kind aangeven zelf bij te dragen, omdat hij hier meer toe in staat is dan de andere kinderen. Maar als ik het geld er wel voor heb; waarom zou ik dan in vredesnaam dat hem onthouden?
Het is niet alleen een verwende houding van mij, wat blijkbaar ook als raar wordt beschouwd in dit topic is 'gul zijn' met je centen.
Omdat ze het liever uitgeven aan iets anders, iets waar ze zelf wat aan hebben bijvoorbeeld? Een nieuwe jacuzzi ofzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:55 schreef Taurus het volgende:
Maar als ik het geld er wel voor heb; waarom zou ik dan in vredesnaam dat hem onthouden?
Iedereen mag dat ook zelf weten, niemand hier gaat naar die vader van TS toe om voor hem te bepalen waar hij het aan uitgeeft. Maar het leuke aan een forum is dat dit ons de gelegenheid geeft een mening te hebben over zijn situatie. Anders houdt dit topic op.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Omdat ze het liever uitgeven aan iets anders, iets waar ze zelf wat aan hebben bijvoorbeeld? Een nieuwe jacuzzi ofzo.
Ik heb ook nog wel wat geld om te geven aan hongerige kindjes in Afrika, maar dat krijgen ze ook niet. Ga ik komend weekend allemaal lekker zelf opzuipen.(Nu zijn die hongerige kindjes niet m'n eigen kinderen, maar iedereen mag lekker zelf weten waar zijn geld aan uitgegeven wordt.)
Om dan vanuit mijn ervaring te spreken, mijn pa heeft mij ook naar de meest vreemde locaties mee op vakanite genomen, soms met mijn zusje, soms niet. Ook heeft ie regelmatig mijn zusje meegenomen en mij niet. Gewoon omdat ik niet mee kon/wilde of omdat hij alleen met mijn zusje en zijn vriendin wilde (dan nam die zelfs haar vriend wel mee). Kan gewoon, moet je verder ook niet moeilijk over doen mijns inziens.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje zo.Maar niet onterecht. Ik zou als ik het geld had, en TS heeft dat ook gezegd, er nooit voor kiezen voor één kind een vakantie niet te betalen, puur omdat hij ouder is. Als ik er het geld niet voor heb; tuurlijk, dan zou ik het kind aangeven zelf bij te dragen, omdat hij hier meer toe in staat is dan de andere kinderen. Maar als ik het geld er wel voor heb; waarom zou ik dan in vredesnaam dat hem onthouden?
Het is niet alleen een verwende houding van mij, wat blijkbaar ook als raar wordt beschouwd in dit topic is 'gul zijn' met je centen.
Om die jongen een beetje zelfstandigheid te leren! Voor jou is zo'n beetje het enige criterium dat Pa het niet hoeft te betalen als Pa het geld echt niet heeft. En je hebt het wel over 'delen' , maar het komt meer over als 'vinden dat je er recht op hebt omdat Pa een dikke portemonnee heeft.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:55 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik, waarschijnlijk speelt er iets anders. TS zegt ook niet 'recht te hebben op..', TS voelt zich buitengesloten, en dat kan ik wel begrijpen zoals hij het uitlegt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Om dan vanuit mijn ervaring te spreken, mijn pa heeft mij ook naar de meest vreemde locaties mee op vakanite genomen, soms met mijn zusje, soms niet. Ook heeft ie regelmatig mijn zusje meegenomen en mij niet. Gewoon omdat ik niet mee kon/wilde of omdat hij alleen met mijn zusje en zijn vriendin wilde (dan nam die zelfs haar vriend wel mee). Kan gewoon, moet je verder ook niet moeilijk over doen mijns inziens.
Kan me voorstellen dat TS zich buitengesloten voelt, maar ergens recht op hebben (en al helemaal de manier hoe TS zich opstelt) geldt dan natuurlijk niet. Die vader heeft blijkbaar een reden, die moet TS zien te achterhalen, heeft denk ik helemaal niets met geld te maken.
Wat hebben ze er aan dat ze m'n broertje en zusje meenemen? In hoeverre verschilt dat van wat ze er aan hebben als ze mij meenemen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:58 schreef Silenus het volgende:
[..]
Omdat ze het liever uitgeven aan iets anders, iets waar ze zelf wat aan hebben bijvoorbeeld? Een nieuwe jacuzzi ofzo.
Ik heb ook nog wel wat geld om te geven aan hongerige kindjes in Afrika, maar dat krijgen ze ook niet. Ga ik komend weekend allemaal lekker zelf opzuipen.(Nu zijn die hongerige kindjes niet m'n eigen kinderen, maar iedereen mag lekker zelf weten waar zijn geld aan uitgegeven wordt.)
Welke zelfstandigheid te leren? Ik ben op m'n'n 17e op kamers gegaan en heb buiten m'n bestuursjaar om altijd een bijbaantje gehad vanaf m'n 14e.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om die jongen een beetje zelfstandigheid te leren! Voor jou is zo'n beetje het enige criterium dat Pa het niet hoeft te betalen als Pa het geld echt niet heeft. En je hebt het wel over 'delen' , maar het komt meer over als 'vinden dat je er recht op hebt omdat Pa een dikke portemonnee heeft.
Ik kan me voorstellen dat dat in jouw hoofd zo over komt, maar dat heeft echt te maken met jouw houding t.o.v. geld. Zoals ik al zei deel ik zelf ook veel, en dat is niet omdat anderen recht hebben op mijn dikke portemonnee.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Om die jongen een beetje zelfstandigheid te leren! Voor jou is zo'nmbeetje het enige criterium dat Pa het niet hoeft te betalen als Pa het geld echt niet heeft. En je hebt het wel over 'delen' , maar het komt meer over als 'vinden dat je er recht op hebt omdat Pa een dikke portemonnee heeft.
Nou, ze dragen de zorg voor je broertje en zusje, misschien? Voor je zusje altijd, voor je broertje om de week. Toch wat anders dan een volwassen zoon die eens in de maand of twee maanden een keertje langs komt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:03 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Wat hebben ze er aan dat ze m'n broertje en zusje meenemen? In hoeverre verschilt dat van wat ze er aan hebben als ze mij meenemen?
Gelukkig niet, ik vind dat zelden een mooi woord. "Mijn, mijn, mijn". Beleef je bijna nooit plezier aan.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap wel dat het lekker is als Pa en Ma van alles voor je kunnen betalen, maar 'mijn' snap je dus helemaal niet, Taurus.
Mijn kant.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Gelukkig niet, ik vind dat zelden een mooi woord. "Mijn, mijn, mijn". Beleef je bijna nooit plezier aan.
Dit heeft toch niks te maken met zorg dragen. Ze nemen hen toch niet mee naar Australië om voor hen te zorgen. Die drie weken zouden ze prima bij de andere ouder kunnen zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ze dragen de zorg voor je broertje en zusje, misschien? Voor je zusje altijd, voor je broertje om de week. Toch wat anders dan een volwassen zoon die eens in de maand of twee maanden een keertje langs komt.
Je broertje en zusje wonen nog thuis. Je broertje in elk geval om de week.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:03 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Wat hebben ze er aan dat ze m'n broertje en zusje meenemen? In hoeverre verschilt dat van wat ze er aan hebben als ze mij meenemen?
Jouw kant? Zelfstandigheid aanleren door hem zelf te laten betalen voor deze vakantie? Je leest toch dat hij al veel zelf betaalt? Hij is toch al behoorlijk zelfstandig? Waarom is dat nog een reden dan?quote:
Ik zou niet zo 'hun vakanties' gaan betalen, maar wel voor hen zorgen. Volgens mij is dat wel het idee van de maatschappij, als ouder zorg je voor je kinderen van 0 tot x jaar, en zij doen vervolgens hetzelfde bij hun kinderen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:04 schreef Lokasenna het volgende:
Als je ouders bejaard zijn en jij dik verdient, ga je dan ook hun vakanties betalen? Ik weet niet hoor. Dat hoort er dan wel een beetje bij, als je verwacht dat ze jou altijd steunen als ze er rijk genoeg voor zijn.
Dat beweert toch ook niemand?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Je broertje en zusje wonen nog thuis. Je broertje in elk geval om de week.
Tuurlijk, het was leuk geweest als ze jou ook hadden gevraagd om er zo een echte familievakantie van te maken, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht. Het is niet iets waar je recht op hebt.
Hoezo, geen enkele reden? Natuurlijk wel. Kun je prima vroeg mee beginnen! Jong geleerd, oud gedaan!quote:Op maandag 4 juni 2012 13:14 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jouw kant? Zelfstandigheid aanleren door hem zelf te laten betalen voor deze vakantie? Je leest toch dat hij al veel zelf betaalt? Hij is toch al behoorlijk zelfstandig? Waarom is dat nog een reden dan?
Zelfstandigheid 'leren' is trouwens overrated. Dat leer je bij wijze van spreken ook wel als je ouders op je dertigste opeens de geldkraan dichtdraaien omdat je allang een baan had kunnen hebben met salaris. Geen enkele reden om dat al vanaf jongs af aan in werking te stellen als dat niet nodig is (qua budget) en als zoonlief zich prima ontwikkelt (studeren, bijbaantjes, etc.)
Wat heeft dat thuiswonen er mee te maken dat zij als ouders er wat aan hebben? Silenus gaf als argument dat ze mij niet mee moesten nemen omdat ze er niks aan hebben. Dat geld toch net zo goed voor het meenemen van m'n broertje en zusje.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Tuurlijk, het was leuk geweest als ze jou ook hadden gevraagd om er zo een echte familievakantie van te maken, maar dat zijn ze helemaal niet verplicht. Het is niet iets waar je recht op hebt.
Luister nou naar jezelf man. Nou ben je al aan het beargumenteren waarom je broertje en zusje die vakantie niet hoeven te krijgen, waar ben je nou in godsnaam mee bezig, anders dan jaloers zijn?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Dit heeft toch niks te maken met zorg dragen. Ze nemen hen toch niet mee naar Australië om voor hen te zorgen. Die drie weken zouden ze prima bij de andere ouder kunnen zijn.
En de discussie is dus welke leeftijd er op de plaats van die x komt te staan.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:15 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik zou niet zo 'hun vakanties' gaan betalen, maar wel voor hen zorgen. Volgens mij is dat wel het idee van de maatschappij, als ouder zorg je voor je kinderen van 0 tot x jaar, en zij doen vervolgens hetzelfde bij hun kinderen.
Het kán wel, maar het is niet nodig. Ik ben ook goed terecht gekomen (en nu financieel onafhankelijk) terwijl ik toch echt tot mijn vijfentwintigste nooit huur heb hoeven betalen, laat staan mijn studie en óók nog eens wat reizen betaalt heb gekregen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoezo, geen enkele reden? Natuurlijk wel. Kun je prima vroeg mee beginnen! Jong geleerd, oud gedaan!
Als ik de reacties van TS lees, dan denk ik ondertussen dat hij wel het idee heeft dat hij op evenveel 'recht' heeft op dit moment. Anders had hij wel vooral gesproken over de manier waarop het gegaan is.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat beweert toch ook niemand?Het is toch niet zo moeilijk om te snappen dat TS bij zijn familie niet denkt aan 'waar hij recht op heeft' maar 'hoe hij gewaardeerd wordt'?
En andere verwende nesten komen er pas te laat achter dat ze maar beter hun best hadden moeten doen met studeren en bijbaantjes.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het kán wel, maar het is niet nodig. Ik ben ook goed terecht gekomen (en nu financieel onafhankelijk) terwijl ik toch echt tot mijn vijfentwintigste nooit huur heb hoeven betalen, laat staan mijn studie en óók nog eens wat reizen betaalt heb gekregen.![]()
Los jij dat raadsel maar eens op dan. Zelfstandigheid leren leer je ook als je af en toe mee mag met je ouders op vakantie. Geen probleem.
Dat is dan goed stom van die verwende nesten, en niet van hun ouders. Niet iedereen is hetzelfde nee, dus ook minder verwende nesten maken stomme beslissingen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En andere verwende nesten komen er pas te laat achter dat ze maar beter hun best hadden moeten doen met studeren en bijbaantjes.
't is niet voor iedereen gelijk, hè?
Ik beargumenteer nergens dat die niet mee zouden moeten gaan. Ik gun het hen van harte! Ik probeer alleen aan te geven dat dat argument wat gebruikt wordt nergens op slaat omdat in die beargumentering er ook geen reden is om m'n broertje en zusje mee te nemen. Maar blijkbaar probeer je in mijn berichten jaloezie te zoeken ofzo..quote:Op maandag 4 juni 2012 13:17 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Luister nou naar jezelf man. Nou ben je al aan het beargumenteren waarom je broertje en zusje die vakantie niet hoeven te krijgen, waar ben je nou in godsnaam mee bezig, anders dan jaloers zijn?
Je begrijpt het dus gewoon niet. Zeg dat dan.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik beargumenteer nergens dat die niet mee zouden moeten gaan. Ik gun het hen van harte! Ik probeer alleen aan te geven dat dat argument wat gebruikt wordt nergens op slaat omdat in die beargumentering er ook geen reden is om m'n broertje en zusje mee te nemen. Maar blijkbaar probeer je in mijn berichten jaloezie te zoeken ofzo..
Ouders hebben ook een rol, zeker wel. En soms hebben ze helaas heel weinig invloed op hoe het uitpakt met een kind.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is dan goed stom van die verwende nesten, en niet van hun ouders. Niet iedereen is hetzelfde nee, dus ook minder verwende nesten maken stomme beslissingen.
Dan heb je geluk gehad en mag je in blijdschap je handen dichtknijpen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het kán wel, maar het is niet nodig. Ik ben ook goed terecht gekomen (en nu financieel onafhankelijk) terwijl ik toch echt tot mijn vijfentwintigste nooit huur heb hoeven betalen, laat staan mijn studie en óók nog eens wat reizen betaalt heb gekregen.![]()
Los jij dat raadsel maar eens op dan. Zelfstandigheid leren leer je ook als je af en toe mee mag met je ouders op vakantie. Geen probleem.
Het gaat aan de ene kant om de manier waarop het gegaan is, en aan de andere kant kan ik niet begrijpen dat je als ouder niet beide kinderen meeneemt. Dat zou je kunnen verworden als denken 'recht te hebben op', maar volgens mij is dat toch wel iets anders.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:19 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ik de reacties van TS lees, dan denk ik ondertussen dat hij wel het idee heeft dat hij op evenveel 'recht' heeft op dit moment. Anders had hij wel vooral gesproken over de manier waarop het gegaan is.
Dat ze hem niet meevragen hoeft trouwens ook helemaal niet samen te hangen met hoe hij gewaardeerd wordt.
Wat begrijp ik niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:23 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Je begrijpt het dus gewoon niet. Zeg dat dan.
Nou, nee. Niet dus.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:25 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Het gaat aan de ene kant om de manier waarop het gegaan is, en aan de andere kant kan ik niet begrijpen dat je als ouder niet beide kinderen meeneemt. Dat zou je kunnen verworden als denken 'recht te hebben op', maar volgens mij is dat toch wel iets anders.
Dat er een verschil is tussen jou en je broertje. Hij is 17 en woon nog bij zijn pa. Jij bent 23 en zelfstandig. Groot verschil, zeker in de ogen van je ouders.quote:
De manier waarop het gegaan is, is logisch in het licht van al zeven jaren niet meer mee gaan op gezinsvakantie. Het ging jou misschien alleen om de bestemming, je vader zal misschien gedacht hebben dat het ook om het gezelschap ging en alleen al daarom is zijn handelswijze best logisch imho.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:25 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Het gaat aan de ene kant om de manier waarop het gegaan is, en aan de andere kant kan ik niet begrijpen dat je als ouder niet beide kinderen meeneemt. Dat zou je kunnen verworden als denken 'recht te hebben op', maar volgens mij is dat toch wel iets anders.
Punt is dat het hier niet voor alle kinderen geldt. En dat de oudste zoon dan wel 'zelfstandig' is, maar niet ruim in de financien als student zijnde. Indien de ouders wel het geld ervoor hebben om hem ook mee te nemen, snap ik niet waarom ze dat niet zouden doen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:26 schreef Soempie het volgende:
Taurus, ergens komt er toch een moment waarop je je kinderen los laat. Dan is het leuk als ouders bedenken dat een vakantie met z'n allen gaaf zou zijn, maar dat is dan iets extra's. Als je dat niet krijgt, tja, dan niet he.
Maar het is best ronduit belachelijk dat hij niet eens ingelicht is. Dat hij niet thuis woont zegt toch verder niks?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren wel elk jaar een lang weekendje weggeweest met m'n vader en broertje op citytrip. Je doet alsof ik vanaf dat ik het huis uit ben geen contact meer zoek met m'n ouders buiten de verjaardag om, maar dat is niet zo.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
De manier waarop het gegaan is, is logisch in het licht van al zeven jaren niet meer mee gaan op gezinsvakantie. Het ging jou misschien alleen om de bestemming, je vader zal misschien gedacht hebben dat het ook om het gezelschap ging en alleen al daarom is zijn handelswijze best logisch imho.
Die hebben wel een rol, maar vakanties voor je kind betalen is geen slechte beslissing an sich. Hoeft totaal geen slechte gevolgen te hebben. Zeker niet in de situatie die TS beschrijft (studeert en heeft bijbaantjes gehad en op zichzelf gewoond, etc.). Dat is geen kwestie meer van 'zelfstandigheid bijleren', dit is een kwestie van 'waarom word ik niet hetzelfde behandelt als de anderen?' en dan volstaat 'omdat hij ouder is' wat mij betreft niet, en wat TS zelf betreft ook niet. Praat dan met de ouders, zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ouders hebben ook een rol, zeker wel. En soms hebben ze helaas heel weinig invloed op hoe het uitpakt met een kind.
En ze zijn beiden zijn kind, dat is toch het enige wat telt? Who cares waar hij woont.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat er een verschil is tussen jou en je broertje. Hij is 17 en woon nog bij zijn pa. Jij bent 23 en zelfstandig. Groot verschil, zeker in de ogen van je ouders.
Als je niet snapt waarom kinderen anders worden behandeld dan volwassenen, moet je voor de grap eens ons hele rechtssysteem onder de loupe nemen. Het ligt zeg maar in het fundament van de hele samenleving, dat kinderen anders worden behandeld dan volwassenen. Ga je ook klagen dat je niet meer hoeft aan te geven hoe laat je thuis bent als je gaat stappen? Of snap je het in die situatie ineens weer wel wat het verschil is?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Die hebben wel een rol, maar vakanties voor je kind betalen is geen slechte beslissing an sich. Hoeft totaal geen slechte gevolgen te hebben. Zeker niet in de situatie die TS beschrijft (studeert en heeft bijbaantjes gehad en op zichzelf gewoond, etc.). Dat is geen kwestie meer van 'zelfstandigheid bijleren', dit is een kwestie van 'waarom word ik niet hetzelfde behandelt als de anderen?' en dan volstaat 'omdat hij ouder is' wat mij betreft niet, en wat TS zelf betreft ook niet. Praat dan met de ouders, zou ik zeggen.
Hoezo? Dat jochie van 17 heeft een heel ander leven dan TS, vindt niet dat het hetzelfde is.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:37 schreef mootie het volgende:
[..]
En ze zijn beiden zijn kind, dat is toch het enige wat telt? Who cares waar hij woont.
Ik heb een jaar met ze samengewoond, maar ging studeren toen ik nog 3 maanden 17 was.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:38 schreef Leandra het volgende:
Ik ben benieuwd hoe en wanneer het gezin gevormd is;
TS zegt sinds zijn 17de uit huis te zijn, maar was dat omdat zijn ouders toen gingen scheiden?
Heeft TS überhaupt ooit met de nieuwe vrouw van zijn vader onder 1 dak gewoond, of kwam die relatie pas toen TS zelfstandig woonde en heeft hij feitelijk vanaf zijn 17de bij geen enkel gezin meer gehoord, niet bij het gezin van zijn moeder, en niet bij het gezin van zijn vader?
Bel je pa nou maar gewoon op. Maak hem duidelijk dat je je gekwetst voelt en praat het uit zonder op je strepen te gaan staan. Scheelt je een hoop gejank en getwijfel aan de hand van de speculatie hier in dit topic.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:35 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren wel elk jaar een lang weekendje weggeweest met m'n vader en broertje op citytrip. Je doet alsof ik vanaf dat ik het huis uit ben geen contact meer zoek met m'n ouders buiten de verjaardag om, maar dat is niet zo.
Ah okay, je hebt daar zelfs in huis gewoond, het is dus niet zo dat je daar nooit gewoond hebt, omdat je bij je moeder woonde en hoogstens de weekenden daar was.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:40 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik heb een jaar met ze samengewoond, maar ging studeren toen ik nog 3 maanden 17 was.
Dat bedoel ik met 'de manier waarop'. Dat is ook niet zo fraai gegaan en daarom kan ik me indenken dat TS zich buitengesloten voelt. Maar dat hij die vakantie niet krijgt, daar hoeft hij zich niet buitengesloten om te voelen. Hij is volwassen, gaat ook met andere vakanties niet mee, woont op zichzelf, etc. Genoeg redenen om z'n eigen vakantie te regelen. Dus inderdaad: dan niet. Waarom is dat te makkelijk gezegd?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Punt is dat het hier niet voor alle kinderen geldt. En dat de oudste zoon dan wel 'zelfstandig' is, maar niet ruim in de financien als student zijnde. Indien de ouders wel het geld ervoor hebben om hem ook mee te nemen, snap ik niet waarom ze dat niet zouden doen.
Er moet dus meer aan de hand zijn, en dat blijkt ook wel uit de reactie van pa van TS 'je hoort niet echt meer bij dit gezin'.
'Tsja, dan niet' is natuurlijk te makkelijk gezegd in deze situatie. Niet omdat TS de vakantie niet krijgt, maar omdat hij zich buitengesloten voelt, en dat snap ik wel als ik de situatie zo lees. Praten met de ouders lijkt dus de enige optie. Niet 'tsja, dan niet'.
a. Dat argument is nieuw, want ondanks dat het je diverse keren gevraagd is, heb je aangegeven sinds je 16e niet meer mee te zijn geweest op vakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:35 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren wel elk jaar een lang weekendje weggeweest met m'n vader en broertje op citytrip. Je doet alsof ik vanaf dat ik het huis uit ben geen contact meer zoek met m'n ouders buiten de verjaardag om, maar dat is niet zo.
Ik vind het wel nuttig om de reacties, ook al zijn ze aan de hand van speculaties, hier te zien. De mening van m'n broertje, vriendin, schoonouders kwamen overeen met die van mij, maar vind 't wel goed om hier ook andere reacties te zienquote:Op maandag 4 juni 2012 13:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bel je pa nou maar gewoon op. Maak hem duidelijk dat je je gekwetst voelt en praat het uit zonder op je strepen te gaan staan. Scheelt je een hoop gejank en getwijfel aan de hand van de speculatie hier in dit topic.
Dat, of accepteer dat je vader en vrouw het recht hebben om cadeau's te geven zoals zij dat graag willen. Jij kiest ervoor om gekwetst te zijn, maar je kunt ook zeggen dat je te oud bent om met de familie mee te gaan, en dat je het je broer en zus van harte gunt.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:40 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Bel je pa nou maar gewoon op. Maak hem duidelijk dat je je gekwetst voelt en praat het uit zonder op je strepen te gaan staan. Scheelt je een hoop gejank en getwijfel aan de hand van de speculatie hier in dit topic.
Juist.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat, of accepteer dat je vader en vrouw het recht hebben om cadeau's te geven zoals zij dat graag willen. Jij kiest ervoor om gekwetst te zijn, maar je kunt ook zeggen dat je te oud bent om met de familie mee te gaan, en dat je het je broer en zus van harte gunt.
Je bent jaloers, als ik het zo lees. Daar is niks mis mee, maar geef het gewoon toe, dat voelt gewoon lekkerder voor jezelf.
Een rationele benadering is hier helemaal niet van toepassing. Dit gaat om een gezin. Als jouw vader vanaf je achttiende je helemaal heeft losgelaten 'want nu ben je volwassen', vind ik dat oprecht zielig voor je.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:38 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Als je niet snapt waarom kinderen anders worden behandeld dan volwassenen, moet je voor de grap eens ons hele rechtssysteem onder de loupe nemen. Het ligt zeg maar in het fundament van de hele samenleving, dat kinderen anders worden behandeld dan volwassenen. Ga je ook klagen dat je niet meer hoeft aan te geven hoe laat je thuis bent als je gaat stappen? Of snap je het in die situatie ineens weer wel wat het verschil is?
En als jij alleen was uitgenodigd, had je dan zitten miepen dat je vriendin niet was uitgenodigd?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:43 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik vind het wel nuttig om de reacties, ook al zijn ze aan de hand van speculaties, hier te zien. De mening van m'n broertje, vriendin, schoonouders kwamen overeen met die van mij, maar vind 't wel goed om hier ook andere reacties te zien
Het gaat hier om luxe he. Als TS echt in de shit zit kan hij vast wel bij z'n ouders terecht.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een rationele benadering is hier helemaal niet van toepassing. Dit gaat om een gezin. Als jouw vader vanaf je achttiende je helemaal heeft losgelaten 'want nu ben je volwassen', vind ik dat oprecht zielig voor je.
Jaloezie is zeker het verkeerde woord, ik gun het hen allemaal van harte. Ik snap alleen niet waarom ze mij niet meenemen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:43 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Dat, of accepteer dat je vader en vrouw het recht hebben om cadeau's te geven zoals zij dat graag willen. Jij kiest ervoor om gekwetst te zijn, maar je kunt ook zeggen dat je te oud bent om met de familie mee te gaan, en dat je het je broer en zus van harte gunt.
Je bent jaloers, als ik het zo lees. Daar is niks mis mee, maar geef het gewoon toe, dat voelt gewoon lekkerder voor jezelf.
Alleen omdat ze wat spulletjes kreeg?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het gaat hier om luxe he. Als TS echt in de shit zit kan hij vast wel bij z'n ouders terecht.
Ik vind het sneu voor jou dat je zo'n verwend nest bent.
Het heeft toch niks met mijn vader te maken, wat schuif je me voor een rare zieligheid in de schoenen? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als ik op mezelf zou gaan, dat ik dan mijn eigen boontjes zou doppen, zelf zou bepalen hoe laat ik naar bed ga en wat ik eet, en mijn eigen vakanties regel.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een rationele benadering is hier helemaal niet van toepassing. Dit gaat om een gezin. Als jouw vader vanaf je achttiende je helemaal heeft losgelaten 'want nu ben je volwassen', vind ik dat oprecht zielig voor je.
Dan moet je het er met je vader over hebben. Kunnen wij jou verder ook niet mee helpen.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Jaloezie is zeker het verkeerde woord, ik gun het hen allemaal van harte. Ik snap alleen niet waarom ze mij niet meenemen.
Waarom gunnen ze het jou niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Jaloezie is zeker het verkeerde woord, ik gun het hen allemaal van harte. Ik snap alleen niet waarom ze mij niet meenemen.
Nee, maar wel de manier waarop ze nu over deze zaken denkt. Als ze zegt dat ze zich niet voor kan stellen waarom die vader het niet zou betalen, dan vind ik dat jammer/ sneu. Ik hou van zelfstandigheid, als iemand alles krijgt tot ver in de studietijd, dan is dat hartstikke mooi natuurlijk. Maar als iemand er al op gaat rekenen, dan vind ik dat toch wel behoorlijk verwend.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Alleen omdat ze wat spulletjes kreeg?
Volgens mij snap je vooral niet waarom ze je niet gevraagd hebben voor ze gingen boeken. En terecht.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Precies dit.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:48 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Het heeft toch niks met mijn vader te maken, wat schuif je me voor een rare zieligheid in de schoenen? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als ik op mezelf zou gaan, dat ik dan mijn eigen boontjes zou doppen, zelf zou bepalen hoe laat ik naar bed ga en wat ik eet, en mijn eigen vakanties regel.
Ik snap gewoon niet waarom je op je 23e boos bent dat je niet mee mag op vakantie met pappa. En ik snap niks van mensen die als volwassene nog verwachten van hun ouders dat ze als een kind en gezinslid behandeld worden.
Zelf vind ik Taurus echt niet verwend klinken. Het ligt gewoon aan het soort gezin waar je in opgroeit.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Het gaat hier om luxe he. Als TS echt in de shit zit kan hij vast wel bij z'n ouders terecht.
Ik vind het sneu voor jou dat je zo'n verwend nest bent.
Soempie en ik zitten duidelijk op dezelfde lijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, maar wel de manier waarop ze nu over deze zaken denkt. Als ze zegt dat ze zich niet voor kan stellen waarom die vader het niet zou betalen, dan vind ik dat jammer/ sneu. Ik hou van zelfstandigheid, als iemand alles krijgt tot ver in de studietijd, dan is dat hartstikke mooi natuurlijk. Maar als iemand er al op gaat rekenen, dan vind ik dat toch wel behoorlijk verwend.
Wtf, ben je als volwassene ineens geen gezinslid meer? Ik had altijd een idee dat ik een normale familie had, maar blijkbaar zijn we heel raar. Iedereen hoort na zijn 20e nog gewoon bij het gezin.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:48 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Het heeft toch niks met mijn vader te maken, wat schuif je me voor een rare zieligheid in de schoenen? Ik ben er altijd vanuit gegaan dat als ik op mezelf zou gaan, dat ik dan mijn eigen boontjes zou doppen, zelf zou bepalen hoe laat ik naar bed ga en wat ik eet, en mijn eigen vakanties regel.
Ik snap gewoon niet waarom je op je 23e boos bent dat je niet mee mag op vakantie met pappa. En ik snap niks van mensen die als volwassene nog verwachten van hun ouders dat ze als een kind en gezinslid behandeld worden.
Ik moet ook zeggen dat ik de opmerking heb gemaakt, omdat ze over 'zieligheid' begon, terwijl het zelfstandig zijn helemaal niet zielig is.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Zelf vind ik Taurus echt niet verwend klinken.
Ik snap niks van mensen die hun kinderen, of ze nou 8, 12, 16 of 25 zijn, niet meenemen op zo'n reis indien ze daar wel de mogelijkheden voor hebben.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:48 schreef drijfhout het volgende:
[..]
En ik snap niks van mensen die als volwassene nog verwachten van hun ouders dat ze als een kind en gezinslid behandeld worden.
Dit!quote:Op maandag 4 juni 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij snap je vooral niet waarom ze je niet gevraagd hebben voor ze gingen boeken. En terecht.
Ongeacht of je dan een deel van de kosten zelf had moeten betalen.
Als voorbeeld, pieperd.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:48 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja, daarom opende je dit topic, dat had ik wel door.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik snap niks van mensen die hun kinderen, of ze nou 8, 12, 16 of 25 zijn, niet meenemen op zo'n reis indien ze daar wel de mogelijkheden voor hebben.
TS gaat anders in de OP behoorlijk uitvoerig op de kosten in. TS vindt dat zijn vader hem gratis mee had moeten nemen naar Australië, omdat dat in zijn ogen hoort.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij snap je vooral niet waarom ze je niet gevraagd hebben voor ze gingen boeken. En terecht.
Ongeacht of je dan een deel van de kosten zelf had moeten betalen.
Vraag het dan aan je vader!!!quote:Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik snap niks van mensen die hun kinderen, of ze nou 8, 12, 16 of 25 zijn, niet meenemen op zo'n reis indien ze daar wel de mogelijkheden voor hebben.
Het gaat om de manier waarop.. Ongelooflijk dat jullie dat niet doorhebben, het gaat helemaal niet om het geld an sich. TS vraagt zich af waarom de rest anders wordt behandeld dan hij, en terecht (vind ik).quote:Op maandag 4 juni 2012 13:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Nee, maar wel de manier waarop ze nu over deze zaken denkt. Als ze zegt dat ze zich niet voor kan stellen waarom die vader het niet zou betalen, dan vind ik dat jammer/ sneu. Ik hou van zelfstandigheid, als iemand alles krijgt tot ver in de studietijd, dan is dat hartstikke mooi natuurlijk. Maar als iemand er al op gaat rekenen, dan vind ik dat toch wel behoorlijk verwend.
Geef ik je dan ook helemaal gelijk in, bedankt voor de ophelderingquote:Op maandag 4 juni 2012 13:53 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel, ik wil nu gewoon de mening van anderen horen. Als dit forum daar niet voor bedoeld is dan kan 3/4 van R&P wel weg...quote:
Maar dan zeg je dus nu zeker te weten dat je vader wel de mogelijkheden heeft. Dat vraag ik me oprecht af. Het kan natuurlijk een prinicipieel punt van je vader zijn dat jij niet meer bij het gezin hoort, maar het zou ook zo maar een financiele overweging kunnen zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind iedereen hier veel te pragmatisch over het gezinsleven denken, bijna 'wettelijk'. Dat is toch raar, zou je zeggen. Maar blijkbaar kan het in andere gezinnen er anders aan toegaan natuurlijk, maar het komt op mij wat zakelijk en 'kil' over.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Zelf vind ik Taurus echt niet verwend klinken. Het ligt gewoon aan het soort gezin waar je in opgroeit.
Ik ben enig kind, en ik kan nu (40) nog steeds aankloppen voor financiele steun, mocht het nodig zijn.
En mocht ik 2 jongere broertjes/zusjes hebben gehad, dan zou er echt geen sprake van zijn dat mijn ouders tijdens kerst/oudjaar zo'n speciale reis gingen boeken zonder mij te informeren. Ze zouden het gewoon een stuk leuker vinden als iedereen er bij zou zijn. Als ze het geld hadden zouden ze voor me betalen, zo niet, zouden we heus wel een oplossing vinden.
En er zijn hier al veel redenen gegeven waarom de andere kinderen wel mee gaan.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop.. Ongelooflijk dat jullie dat niet doorhebben, het gaat helemaal niet om het geld an sich. TS vraagt zich af waarom de rest anders wordt behandeld dan hij, en terecht (vind ik).
Overigens hoef ik niet sneu gevonden te worden hoor, ik heb een belachelijk goed leven (gehad).
Vervolgens bij je broertje de uitleg vandaan halen waarom papa je niet mee wil nemen lijkt me ook niet prettig, daarmee breng je je kleine broertje in een lullige positie. Ik heb het sterke vermoeden dat Pa wel redenen heeft die niet in dit topic en niet in de uitleg van broertje terug te vinden zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:58 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als voorbeeld, pieperd.
TS is niet boos, TS voelt zich buitengesloten en ik kan me dat wel voorstellen. Los van het geld. De hele benadering klinkt gewoon niet prettig.
En er zijn ook veel redenen gegeven waarom die redenen geen goede redenen zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
En er zijn hier al veel redenen gegeven waarom de andere kinderen wel mee gaan.
Ik heb toch ook gezegd dat ik de manier waarop de gesprekken gevoerd worden (of niet gevoerd) niet zo netjes vind? Maar dat staat los van het betalen van de reis.
Dat wilde ik daarmee niet suggereren, dat je de vraag hier niet zou kunnen stellen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel, ik wil nu gewoon de mening van anderen horen. Als dit forum daar niet voor bedoeld is dan kan 3/4 van R&P wel weg...
quote:Toen ik 's avonds naar de trein werd gebracht heb ik gevraagd of ik dus echt zelf de kaartjes moest betalen, terwijl m'n broertje en zusje wel gewoon gratis mee mogen.
Kortom: voor thuiswonende kinderen betaalt vader, voor niet thuiswonende kinderen niet. Best een heldere grens.quote:Helaas kwam er op mijn vraag niet echt een antwoord, omdat m'n vader op dat moment geen zin had om er over te praten, behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
De leeftijd van kinderen maakt natuurlijk ook uit of en wat ouders bijven (mee-)betalen..quote:Op maandag 4 juni 2012 13:57 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft dat steun en liefde van ouders niet in de weg te staan.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind iedereen hier veel te pragmatisch over het gezinsleven denken, bijna 'wettelijk'. Dat is toch raar, zou je zeggen. Maar blijkbaar kan het in andere gezinnen er anders aan toegaan natuurlijk, maar het komt op mij wat zakelijk en 'kil' over.
Ben ik ook wel met je eens. Hier wordt veel te snel veel te zwart wit over familiezaken gekeken.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:00 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind iedereen hier veel te pragmatisch over het gezinsleven denken, bijna 'wettelijk'. Dat is toch raar, zou je zeggen. Maar blijkbaar kan het in andere gezinnen er anders aan toegaan natuurlijk, maar het komt op mij wat zakelijk en 'kil' over.
Zakelijk en kil met je kinderen omgaan niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig hoeft dat steun en liefde van ouders niet in de weg te staan.
Zakelijk met financiën omgaan niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zakelijk en kil met je kinderen omgaan niet?
Jij bent de eerste die ik het zo zwart-wit zie stellen!quote:Op maandag 4 juni 2012 14:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ben ik ook wel met je eens. Hier wordt veel te snel veel te zwart wit over familiezaken gekeken.
Aan de ene kant ben je een kind als je nog iets (maakt niet uit wat) ontvangt als je het huis uit gaat. Maar aan de andere kant ben verwende snotblaag als je het raar vindt dat je niets meer krijgt als je uit huis gaat.
Zo werkt dat natuurlijk ook niet in het dagelijks leven.
Waarom zou hij tegen m'n broertje iets anders dan de daadwerkelijke redenen zeggen? Als m'n vader de daadwerkelijke redenen niet wil geven had hij toch ook niks tegen hem hoeven zeggen op de terugweg van mij wegbrengen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:01 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vervolgens bij je broertje de uitleg vandaan halen waarom papa je niet mee wil nemen lijkt me ook niet prettig, daarmee breng je je kleine broertje in een lullige positie. Ik heb het sterke vermoeden dat Pa wel redenen heeft die niet in dit topic en niet in de uitleg van broertje terug te vinden zijn.
Een beetje interpreteren hier en daar en daar komt het bij het gros wel op neer.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij bent de eerste die ik het zo zwart-wit zie stellen!
't een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:
Dit alles wil toch niet zeggen dat zijn vader hem verder niet steunt of niet van hem houdt.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:06 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zakelijk en kil met je kinderen omgaan niet?
Zeg ik toch ook niet, ik had het over Lienekiens reactie op Taurus.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:13 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dit alles wil toch niet zeggen dat zijn vader hem verder niet steunt of niet van hem houdt.
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit, wat Taurus zakelijk en kil vindt, helemaal niet de steun en liefde in de weg hoeft te staan.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Zeg ik toch ook niet, ik had het over Lienekiens reactie op Taurus.
Hoeft niet, maar als TS zich geroepen voelt een topic hierover te openen en zich buitengesloten voelt, staat er misschien toch wel iets in de weg.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit, wat Taurus zakelijk en kil vindt, helemaal niet de steun en liefde in de weg hoeft te staan.
Je vader wilde dat wel in een tweegesprek zeggen, maar jij was degene die dat verhinderde met het slappe excuus dat je dat niet per telefoon wilde doen. Ik lees ook nergens dat je vervolgens nog real-life langs bent gegaan ofzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:11 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Waarom zou hij tegen m'n broertje iets anders dan de daadwerkelijke redenen zeggen? Als m'n vader de daadwerkelijke redenen niet wil geven had hij toch ook niks tegen hem hoeven zeggen op de terugweg van mij wegbrengen.
Je hebt zelf de communicatie-deur dichtgegooid. En besloten op het verhaal van je broertje af te gaan.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:41 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
[..]
Weet ik niet, ligt helemaal aan de reden die de vader van TS geeft waarom hij TS zo buiten het gezin wil houden.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:15 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit, wat Taurus zakelijk en kil vindt, helemaal niet de steun en liefde in de weg hoeft te staan.
"Waarom" is een boosheidsvraag.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:47 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik snap alleen niet waarom ze mij niet meenemen.
Eentje die wel terecht is. Dat dan weer wel.quote:
Ik wil dat niet via de telefoon doen omdat ik bij zo'n gesprek iemand wil kunnen zien. Ik hou er niet van om persoonlijke dingen waarbij gevoelens meespelen via de telefoon te bespreken. Daarnaast ben ik niet real-life langs gegaan omdat ik gister dus weer naar de stad ben gegaan waar ik studeer, en daar verplichtingen heb.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:18 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je vader wilde dat wel in een tweegesprek zeggen, maar jij was degene die dat verhinderde met het slappe excuus dat je dat niet per telefoon wilde doen. Ik lees ook nergens dat je vervolgens nog real-life langs bent gegaan ofzo.
[..]
Je hebt zelf de communicatie-deur dichtgegooid. En besloten op het verhaal van je broertje af te gaan.
Dan willen ze hem er blijkbaar niet echt bij. Als ze hem er wel echt bij willen dan betalen ze dat ook.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:22 schreef Soempie het volgende:
Ze willen hem toch ook wel meenemen, hij moet alleen z'n ticket betalen.
Ze wilden hem in eerste instantie niet meenemen, anders hadden ze hem wel gevraagd.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:22 schreef Soempie het volgende:
Ze willen hem toch ook wel meenemen, hij moet alleen z'n ticket betalen.
Klopt, hij hoeft ook niet per se mee van ze. Maar het mag wel. Is toch ook niet zo gek: hij woont niet meer thuis en gaat al jaren zonder z'n ouders weg.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dan willen ze hem er blijkbaar niet echt bij. Als ze hem er wel echt bij willen dan betalen ze dat ook.
En?quote:Op maandag 4 juni 2012 14:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Ze wilden hem in eerste instantie niet meenemen, anders hadden ze hem wel gevraagd.
Echter, gaan ze wel tijdens kerst. Een (althans in mijn kringen) redelijk familieding.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
Klopt, hij hoeft ook niet per se mee van ze. Maar het mag wel. Is toch ook niet zo gek: hij woont niet meer thuis en gaat al jaren zonder z'n ouders weg.
Wat zou jij een goede vraag of insteek vinden?quote:
Heb ik al gezegd; ik meen te lezen dat TS een steek van jaloezie voelt. Dat erkennen, en daarmee in stilte mee leren omgaan, dat lijkt me een prachtige gelegenheid om te leren over jezelf.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat zou jij een goede vraag of insteek vinden?
Het is ook wel lullig voor TS. Het lijkt me ook veel leuker om echt met zijn allen zo'n reis te ondernemen. Maar ja, er is ook iets te zeggen voor de redenering van zijn vader.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:40 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Heb ik al gezegd; ik meen te lezen dat TS een steek van jaloezie voelt. Dat erkennen, en daarmee in stilte mee leren omgaan, dat lijkt me een prachtige gelegenheid om te leren over jezelf.
Waarom is dat 'normaal' dan (in de veronderstelling dat je het financieel om het even is)?quote:Op maandag 4 juni 2012 15:40 schreef Pharmacist het volgende:
Toen ik 19 was geworden (en uit huis ging) kon ik ook niet meer gratis mee met mijn ouders op vakantie. Mijn jongere broertjes nog wel. Heb ik me nooit druk over gemaakt. Ik heb 18 jaar gratis mee gekund, das al mooi genoeg.
Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik het "gratis mee op vakantie" op een zekere leeftijd ook afkappen, lijkt me niet meer dan normaal.
Het is normaal dat op een bepaalde leeftijd je je eigen vakantie betaald. Waar de grens ligt is natuurlijk subjectief, voor mij wat dat toen ik 19 was en uit huis ging.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:45 schreef HostiMeister het volgende:
Waarom is dat 'normaal' dan (in de veronderstelling dat je het financieel om het even is)?
Maar dit is een gezinsvakantie. Het is natuurlijk wel wat apart te noemen als je ouders je vakanties (blijven) betalen die je zelf onderneemt, maar in dit geval gaat het gezin op vakantie met elkaar, en betalen de ouders wel voor broertje en zusje. Mijn ouders betalen dit soort vakanties overigens nog steeds voor mij, gewoon omdat het op uitnodiging van hen gebeurt. Als ik mijn ouders ergens mee naartoe neem, betaal ik ook voor hen.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het is normaal dat op een bepaalde leeftijd je je eigen vakantie betaald. Waar de grens ligt is natuurlijk subjectief, voor mij wat dat toen ik 19 was en uit huis ging.
Natuurlijk, voor sommige ligt de grens hoger dan 19 jaar misschien. Ik heb echter 3 broertjes en mijn ouders verdienen modaal, ik ga dan niet van ze verwachten dat ze op mijn 23e nog mijn vakanties betalen (en die van mijn 3 broertjes dus). Het houdt een keer op.
Ik heb ook mijn eigen rijbewijs betaald, dat vond ik vroeger wel vervelend omdat veel klasgenoten die gratis kregen. Nu kan ik me de situatie van mijn ouders goed voorstellen.
Voor mij was het net zo goed een gezinssituatie. Toen ik 19 werd gingen mijn ouders naar Scandinavie met mijn broertjes. Als ik mee wilde moest ik betalen. Ik zie niet in wat daar vreemd aan is.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
Maar dit is een gezinsvakantie. Het is natuurlijk wel wat apart te noemen als je ouders je vakanties (blijven) betalen die je zelf onderneemt, maar in dit geval gaat het gezin op vakantie met elkaar, en betalen de ouders wel voor broertje en zusje. Mijn ouders betalen dit soort vakanties overigens nog steeds voor mij, gewoon omdat het op uitnodiging van hen gebeurt. Als ik mijn ouders ergens mee naartoe neem, betaal ik ook voor hen.
Het houdt dus helemaal niet 'een keer op', althans, dat verschilt per gezin/persoon.
Maar vroegen ze je nog wel mee, of 'hoorde je niet meer bij het gezin' na je 18e?quote:Op maandag 4 juni 2012 15:40 schreef Pharmacist het volgende:
Toen ik 19 was geworden (en uit huis ging) kon ik ook niet meer gratis mee met mijn ouders op vakantie. Mijn jongere broertjes nog wel. Heb ik me nooit druk over gemaakt. Ik heb 18 jaar gratis mee gekund, das al mooi genoeg.
Als ik zelf kinderen zou hebben zou ik het "gratis mee op vakantie" op een zekere leeftijd ook afkappen, lijkt me niet meer dan normaal.
Tuurlijk vroegen ze datquote:Op maandag 4 juni 2012 15:57 schreef mootie het volgende:
Maar vroegen ze je nog wel mee, of 'hoorde je niet meer bij het gezin' na je 18e?
Naar mijn idee gaat het juist om het niet eens vragen of TS mee wil.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Tuurlijk vroegen ze dat. Dit topic echter gaat over betalen (zie titel en 1e post).
Deze zin uit de openingspost: "In mijn ogen is het vreemd dat als je meerdere kinderen hebt je de een wel gratis meeneemt, en de ander niet."quote:Op maandag 4 juni 2012 15:59 schreef mootie het volgende:
[..]
Naar mijn idee gaat het juist om het niet eens vragen of TS mee wil.
Volgens mij was een kennis op een feestje de eerste die vroeg of TS meeging, waarop vader antwoordde dat hij wel mee mocht als hij zelf z'n ticket betaalde...quote:Op maandag 4 juni 2012 15:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Tuurlijk vroegen ze dat. Dit topic echter gaat over betalen (zie titel en 1e post).
Ik ga hier niet over doorzemelen. Kijk naar de topictitel en vraag jezelf af wat het probleem van TS is. Lees de eerste 30 reacties en zie wat lezers als issue hebben opgepikt.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij was een kennis op een feestje de eerste die vroeg of TS meeging, waarop vader antwoordde dat hij wel mee mocht als hij zelf z'n ticket betaalde...
Daarom is dit ook een rare situatie; TS gaat ook niet meer met ouders op vakantie en zijn broertje dacht ik ook niet, maar dit is een gezinsvakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Voor mij was het net zo goed een gezinssituatie. Toen ik 19 werd gingen mijn ouders naar Scandinavie met mijn broertjes. Als ik mee wilde moest ik betalen. Ik zie niet in wat daar vreemd aan is.
Dat jaar ging ik naar Barcelona met mijn destijdse vriendin, naar Lowlands en ik had nog een herkansing van mijn studie. Ik had sowieso niet zoveel behoefte meer om met mijn ouders op vakantie te gaan omdat we in hele andere dingen geinteresseerd waren. Ik ken maar weinig jongeren die op die leeftijd nog met hun ouders op vakantie gaan.
Hier wil ik je wel een puntje geven ik dat dit misschien groter is dan een zomervakantiereis met het gezin.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:03 schreef Taurus het volgende:
Daarom is dit ook een rare situatie; TS gaat ook niet meer met ouders op vakantie en zijn broertje dacht ik ook niet, maar dit is een gezinsvakantie.
Als jij moest betalen omdat je ouders het geld niet meer hebben is dat natuurlijk niet vreemd, je mag best een bijdrage van je kinderen verwachten na een bepaalde leeftijd. Maar als het alleen is omdat je boven de achttien bent, vind ik dat persoonlijk een rare redenatie. Als je ouders het geld hebben, en jij wilt mee of ze vragen je mee, waarom zouden zij het dan niet voor je betalen als jij het geld niet hebt?
Ik denk dat ik begrijp wat voor vakantie TS bedoelt; ik ga ook al jaren niet meer met mijn ouders op vakantie, omdat ik op een gegeven moment zelfstandig op vakantie wilde. Niet omdat ik vakanties met mijn ouders niet leuk vind, maar gewoon omdat het qua levensfase minder logisch wordt, je wilt andersoortige vakanties. Nu gaan we nog wel af en toe weg met de hele familie, en als dit op uitnodiging van mijn familie is (zij willen ons graag meenemen) betaal ik niet mee. Volgens mij is de reis waar TS het over heeft niet hetzelfde als 'gaan we nog mee met de ouders naar Frankrijk dit jaar', maar is het bijzondere juist dat ze met het hele gezin met kerst een grote reis gaan maken.
Ook niet als ze zeggen, we vieren met het hele gezin Kerst daar, als je mee wil moet je zelf schokken. Meh, zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hier wil ik je wel een puntje geven ik dat dit misschien groter is dan een zomervakantiereis met het gezin.
Aan de andere kant is TS 23 en komt maar weinig thuis. Als ik het bericht goed begrijp kan hij mee als hij de reiskosten (EUR 1000) betaalt. Tenzij ik dit laatste verkeerd begrijp lijkt me dit minder dan de helft van de totale kosten (reizen binnen Australie, overnachting, eten en entrekosten van waarever ze naartoe gaan). Ik zou daar echt niet over klagen.
Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik jou een verwend nest.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:08 schreef HostiMeister het volgende:
Ook niet als ze zeggen, we vieren met het hele gezin Kerst daar, als je mee wil moet je zelf schokken. Meh, zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten.
Het feit alleen al dat ze tegen je zeggen (via een kennis) dat ze Kerst in Australie vieren, zonder jou zou mij ook in het verkeerde keelgat schietenquote:Op maandag 4 juni 2012 16:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik jou een verwend nest.
Daar ben ik ook al van beticht, maar het ligt echt aan wat voor gezinssituatie je gewend bent. Wij zeggen ook niet over jou dat je een armoedzaaier bent.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Omdat ik het vreemd vind dat ik zelf moet betalen voor een familieaangelegenheid? Vreemde definitie heb je dan van verwendquote:Op maandag 4 juni 2012 16:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Oh, je hebt je toch niet echt onthouden van een waardeoordeel.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:13 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daar ben ik ook al van beticht, maar het ligt echt aan wat voor gezinssituatie je gewend bent. Wij zeggen ook niet over jou dat je een armoedzaaier bent.Als TS op het opvallend vindt dat hij niet wordt meegevraagd in eerste instantie, en dat als hij mee mag hij zelf moet meebetalen, dan zal dat wel terecht vreemd voor hem zijn. Daarom moet hij ook praten met z'n ouders.
Ik weet zeker dat mijn broer het ook raar zou vinden als mijn ouders voor mij een vakantie betaalden destijds, en hij moest opeens bijbetalen. En dat is absoluut geen verwend nest, maar het valt binnen de gezinssituatie gewoon op als 'buitensluit-gedrag'.
Hangt ook van de situatie af. Die van TS is dit "Mijn ouders zijn gescheiden, en ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen." Ow, en hij is 23.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:12 schreef Zjummie het volgende:
Het feit alleen al dat ze tegen je zeggen (via een kennis) dat ze Kerst in Australie vieren, zonder jou zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten
Je vergeet de context:quote:Op maandag 4 juni 2012 16:13 schreef Taurus het volgende:
Daar ben ik ook al van beticht, maar het ligt echt aan wat voor gezinssituatie je gewend bent. Wij zeggen ook niet over jou dat je een armoedzaaier bent.Als TS op het opvallend vindt dat hij niet wordt meegevraagd in eerste instantie, en dat als hij mee mag hij zelf moet meebetalen, dan zal dat wel terecht vreemd voor hem zijn. Daarom moet hij ook praten met z'n ouders.
Ik weet zeker dat mijn broer het ook raar zou vinden als mijn ouders voor mij een vakantie betaalden destijds, en hij moest opeens bijbetalen. En dat is absoluut geen verwend nest, maar het valt binnen de gezinssituatie gewoon op als 'buitensluit-gedrag'.
Op je 23e verwachten dat je vader (die je eens in de 1-2 maanden ziet) een reis naar de andere kant van de wereld voor je betaalt... ja, dat noem ik verwend.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat ik het vreemd vind dat ik zelf moet betalen voor een familieaangelegenheid? Vreemde definitie heb je dan van verwend
En de situatie is blijkbaar ook dat TS de kerstdagen en oud&nieuw normaal gesproken met ouders, broer en stiefzus doorbrengt. Iets wat hem nu, zonder inspraak, wordt ontnomen.quote:Hangt ook van de situatie af. Die van TS is dit "Mijn ouders zijn gescheiden, en ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen." Ow, en hij is 23.
Volgens mij heb ik alleen gezegd dat ik het zielig vindt voor iemand die vanaf zijn achttiende totaal los wordt gelaten, ongeacht de omstandigheden, alleen omdat 'ie 18 is.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Oh, je hebt je toch niet echt onthouden van een waardeoordeel.
Arme TSquote:Op maandag 4 juni 2012 16:18 schreef Zjummie het volgende:
En de situatie is blijkbaar ook dat TS de kerstdagen en oud&nieuw normaal gesproken met ouders, broer en stiefzus doorbrengt. Iets wat hem nu, zonder inspraak, wordt ontnomen.
Misschien hecht ik meer waarde aan het idee 'dat ik niet bij mijn gezin ben met Kerst' dan aan het hele zelf betaal principe. Ik zou (in die situatie) ook oprecht beledigd zijn dat hij het niet voor me zou betalen.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Op je 23e verwachten dat je vader (die je eens in de 1-2 maanden ziet) een reis naar de andere kant van de wereld voor je betaalt... ja, dat noem ik verwend.
Ook gezinssituatie; mijn broer kwam ook zo weinig thuis. Omdat 'ie in Groningen woonde/studeerde en het veel te druk had. Daar zouden mijn ouders nooit over hebben gezegd 'je komt hier bijna nooit, dus betaal je je eigen reis maar' (sowieso geen reden daarvoor, vind ik persoonlijk). De enige reden die ik kan bedenken om geen reis voor je kinderen te betalen als jij die organiseert, is dat je het geld er niet voor hebt.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hangt ook van de situatie af. Die van TS is dit "Mijn ouders zijn gescheiden, en ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen." Ow, en hij is 23.
[..]
Je vergeet de context:
"Mijn broertje (17) is daar om de week en m'n stiefzusje (16) altijd."
"Mijn ouders zijn gescheiden, en ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen."
TS voelt zich verbonden met zijn familie, woont al een tijd op zichzelf, komt regelmatig thuis, maar komt niet ieder weekend op de koffie. Lijkt mij een normale situatie, maar dat doet m.i. niet eens ter zake.quote:
Sterker nog, afgelopen jaar ging ik in de zomer met 2 goede vrienden naar USA/Canada. Mijn broertje wilde graag mee, maar kon het niet betalen omdat hij nog studeerde.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:22 schreef HostiMeister het volgende:
Je gaat toch ook niet tegen je maten (die bijvoorbeeld nog studeren terwijl je zelf al lekker verdient) voorstellen om iets belachelijk duurs te gaan doen voor vakantie omdat jij het toevallig wel kan betalen?
Ligt er he-le-maal aan hoe je verstandhouding met je broertje is. Als jij altijd op vakantie gaat met je broer en graag had gewild dat ie mee was gegaan zou ik persoonlijk een andere locatie uitkiezen. Het is een afweging maken.quote:Op maandag 4 juni 2012 16:25 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Sterker nog, afgelopen jaar ging ik in de zomer met 2 goede vrienden naar USA/Canada. Mijn broertje wilde graag mee, maar kon het niet betalen omdat hij nog studeerde.
Dit jaar gaat hij wel mee, Rusland dit keer.
Vind je echt dat ik niet naar USA/Canada had moeten gaan omdat mijn broertje nog studeerde?
De twintig gepasseerd, dan hoeven de ouders echt geen duizend euro voor een vakantie te betalen, hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:38 schreef kijkmij het volgende:
Ik zou me zelf in zo'n situatie redelijk gepasseerd voelen en een beetje pissig zijn. En dan niet eens vanwege het geld maar meer omdat je op een verjaardag moet opvangen dat ze zo ver weg gaan op vakantie. Het is geen weekendje Terschelling. Kennelijk wist de hele familie het al maar jij nog niet? Wanneer wilden ze je dat vertellen? En het geld gedeelte vind ik zelf dat je vader daar ook niet helemaal goed zit. Je stiefzus en je broer krijgen ieder een tickket van 1000 euro cadeau en jij krijgt niks? Ik vind dat een beetje vreemd. Maar waar ik zelf het meest mee zou zitten is dat hele verhaal dat je helemaal niet gevraagd bent en het via een ander moest horen.
Nee maar het gaat mij meer om het principe. 1000 euro is veel geld. Mijn ouders zijn daar iets anders in. Mijn broertje heeft het niet zo breed en ik red me aardig. Mijn ouders stoppen mijn broertje vaak iets toe en mij dan niet maar dat hoeft ook niet. Maar een tijdje geleden ging zijn auto stuk en heeft mijnvader hem 5000 euro gegeven om een andere auto te kopen. Die heeft hij nodig om op zijn werk te komen. Ik kreeg weer niks. Dat werd mij te gek. Ik heb daar toen iets van gezegd en kreeg toen van mijn vader een lading shit over me heen en hij zei "jij hebt een goede baan en dan durf je ook nog te klagen dat we XXX helpen?" Ik ben kwaad weg gegaan. Mijn moeder heeft toen ervoor gezorgd dat ik langs kwam en we er over hebben gesproken. We hebben het wel uitgesproken. Ik heb geen 5000 euro gehad maar daar ging het me niet om. Ik vind gewoon als je de een teveel geeft en de ander niks dan loopt er wel iets scheef.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
De twintig gepasseerd, dan hoeven de ouders echt geen duizend euro voor een vakantie te betalen, hoor.
Maar het feit dat je over een auto spreekt, geeft al aan dat het over een meerderjarige gaat in jouw geval. Dit gaat over één volwassen zoon die eens in de maand a twee maanden langskomt voor feesten en partijen, en twee minderjarige, thuiswonende kinderen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:50 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Nee maar het gaat mij meer om het principe. 1000 euro is veel geld. Mijn ouders zijn daar iets anders in. Mijn broertje heeft het niet zo breed en ik red me aardig. Mijn ouders stoppen mijn broertje vaak iets toe en mij dan niet maar dat hoeft ook niet. Maar een tijdje geleden ging zijn auto stuk en heeft mijnvader hem 5000 euro gegeven om een andere auto te kopen. Die heeft hij nodig om op zijn werk te komen. Ik kreeg weer niks. Dat werd mij te gek. Ik heb daar toen iets van gezegd en kreeg toen van mijn vader een lading shit over me heen en hij zei "jij hebt een goede baan en dan durf je ook nog te klagen dat we XXX helpen?" Ik ben kwaad weg gegaan. Mijn moeder heeft toen ervoor gezorgd dat ik langs kwam en we er over hebben gesproken. We hebben het wel uitgesproken. Ik heb geen 5000 euro gehad maar daar ging het me niet om. Ik vind gewoon als je de een teveel geeft en de ander niks dan loopt er wel iets scheef.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |