quote:Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef larry_flynt het volgende:
Nou ja je komt de bijna nooit alleen als er iets te halen is ( verjaardag/feestdag) en dan wil je nu opeens mee... Ik geef je vader groot gelijk!
Ben het hier wel een beetje mee eens. Je bent toch volwassen...quote:Op maandag 4 juni 2012 11:45 schreef Rebubbled het volgende:
Tsjah, ik begrijp je vader wel. Je woont nu op jezelf, bent 6 jaar ouder dan je jongere broertje. Het houdt een keer op natuurlijk. Of moet hij vakanties voor je blijven betalen tot ook je zusje uit huis is? Maar zijn opmerking in de auto vind ik dan weer niet helemaal correct en hij had dit met jou moeten bespreken, niet met de rest.
Dat vind ik wel schandalig. Je vader hoort dat soort dingen met jou te bespreken, niet met je minderjarige broertje.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
Later hoorde ik van m'n broertje dat hij op de terugweg had gezegd dat hij vond dat hij al genoeg vakanties voor mij betaald had en dat ik zelf te lui zou zijn om te werken (ik heb tijdens m'n studie bijna altijd een bijbaantje gehad). Ik vroeg me af hoe andere in over deze situatie denken. Is het raar als je als ouders voor je ene kind wel het ticket betaald en voor de andere niet? Het betekend dus ook dat ik met kerst, de verjaardag van m'n broertje en oud&nieuw niet met hen kan zijn.
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:46 schreef Zjummie het volgende:
Als hij inderdaad jouw eerdere vakanties heeft betaald snap ik zijn gedachten wel.
Hij heeft er in ieder geval voor te zorgen dat alle kinders ongeveel evenveel krijgen om gezeik te voorkomen.
En hij had het sowieso met jou moeten bespreken ja.
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?
Je broertje is 17.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
[..]
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.quote:behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
Nee, maar je broertje is een minderjarig kind.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Plotselinge belangstelling? Hij komt er plotseling achter, toch een verschilletje.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat je vader geen zin heeft je plotselinge belangstelling in gezinsvakanties te financieren.
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..quote:
'Die mensen' zijn zijn ouders, niet gewoon 'n groep mensen bij wie je je niet welkom hoeft te voelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Silenus het volgende:
Laat die mensen toch lekker naar Australie gaan zeg, waarom moeten zij ook nog eens 1000 euro aftikken? Trouwens, als je alleen het ticket hoeft te betalen is 3 weken Australie voor 1000 euro geen geld.
Er zijn in Nederland tienduizenden studenten met een studieschuld die elke zomer een maand gaan reizen, die zitten ook niet te zemelen over minderjarige broertjes die nog gratis met hun ouders meemogen.
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..
In mijn ogen is dit iets wat je niet een unieke ervaring, en als ik later meerdere kinderen heb zou ik ze maar wat graag die mogelijkheid geven, en dan allemaal, onafhankelijk van of de kinderen op het moment van dat ik het plan wel of niet ouder dan 18 zijn.
Neuh, maar da's gewoon mijn interpretatie van de posts van TS, kan tochquote:
Waarom enkel dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.quote:
Zeer zeker niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Omdat ik in 't weekend in de stad waar ik studeer voetbal, ik ook wel eens een weekend naar schoonouders ga en soms ook gewoon andere dingen te doen heb. M'n sociale leven vind zich plaats in de stad waar ik studeer, bij m'n ouders in de buurt heb ik geen vrienden ofzo meer, dus dan kom ik 't weekend ook alleen voor mijn ouders.quote:
Je smily sprak boekdelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.
Maar daar gaat het dus om; misschien heeft je vader echt niet zomaar 1000 euro extra te besteden en zijn jouw bijdragen gewoon nodig. Dat kan toch?
Juist.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Delen ja. Delen krijgen pas hun ware betekenis in verhouding tot het geheel, waar jij niets van weet.quote:
Geen recht, maar je mag je er wel sociaal iets over afvragen natuurlijk. Nogmaals; het gaat om z'n vader en om ongelijke behandeling (en leeftijd vind ik niet per se een reden voor ongelijke behandeling, bovendien heeft papa gezegd dat de reden is dat hij niet meer bij het gezin hoort). Het gaat dus niet om zomaar andermans geld waar TS aanspraak op wilt maken, maar op een bepaalde situatie waardoor TS zich buitengesloten voelt. Logisch.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?
Je ouders betalen de vakantie van kids die zelf op vakantie gaan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Iets zegt me dat iemand met de username 'JeMoeder' zelf nog thuis woont.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?
Drink eens een kopje thee. Ik sloeg de plank niet eens mis.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:16 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Delen ja. Delen krijgen pas hun ware betekenis in verhouding tot het geheel, waar jij niets van weet.
TS kan bovendien voor zichzelf opkomen lijkt mij, dus hij heeft jou niet nodig om hem te gaan verdedigen als iemand hem een simpele vraag stelt.
Ik zou het in dat geval erger vinden dat hij niet aan mijn studie bijdraagt, dan dat ik niet meemag met een gezinsvakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.
Dit is niet een vakantie die ze jaarlijks doen he, in sowieso de laatste 25 jaar is dit de tweede keer dat hij op vakantie gaat buiten Europa.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Dit is niet een vakantie die ze jaarlijks doen he, in sowieso de laatste 25 jaar is dit de tweede keer dat hij op vakantie gaat buiten Europa.
Ja, jij weet beter waarom ik die vraag stelde dan ikzelf.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Drink eens een kopje thee. Ik sloeg de plank niet eens mis.Ga buiten spelen.
Wel als de andere kinderen dat ook mogen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?
en is het niet ontzettend gemeen voor de jongste, die bv net 16 is, terwijl de oudere van 22 geen zin heeft mee te gaan (maar bv tot zn 19e en 20e wél meeging met pa en ma en alles betaald kreeg) dat de ouders maar geheel ophouden op vakantie te gaan met hun kinderen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:17 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Je ouders betalen de vakantie van kids die zelf op vakantie gaan?
Allejezus zeg, een klap voor m'n bek kon ik krijgen als ik zoiets durfde te vragen
Maakt dat ik niet snap dat ze het er in eerste instantie überhaupt niet met mij over hebben (volgens m'n broertje hadden ze het hier twee maanden geleden ofzo al over), en daarnaast zou ik zoals ik eerder aangaf in zo'n situatie al m'n kinderen die mogelijkheid willen bieden.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus het feit dat dit een 'bijzondere reis' is, maakt dat jij vindt dat je gratis mee zou moeten mogen?
Met het antwoord, bedoel ik. Die kon iedereen wel raden. Het is niet raar om je ouders eens per maand te zien als je een levendig studentenleven leidt. En uit die smily sprak afkeuring van jou, als dat slechts een deel van jouw gevoelens bij die vraag was had je er maar meer bij moeten zetten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:18 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ja, jij weet beter waarom ik die vraag stelde dan ikzelf.
Idem, kan me ook niet voorstellen dat ouders zo'n vakantie zouden willen sponsorenquote:Op maandag 4 juni 2012 12:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.
Als mijn ouders mijn zuipvakanties hadden betaald vroeger had ik nu in een groot vrijstaand huis gewoond nl.
Nou, gewoon een gokje mijnerzijds: jij gaat de afgelopen jaren niet mee met de gezinsvakanties, dat is een gegeven. Waarom zou hij je dan nu in moeten lichten en sterker nog, voor je betalen? Ik denk dat dat je vaders' afweging is.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Maakt dat ik niet snap dat ze het er in eerste instantie überhaupt niet met mij over hebben (volgens m'n broertje hadden ze het hier twee maanden geleden ofzo al over), en daarnaast zou ik zoals ik eerder aangaf in zo'n situatie al m'n kinderen die mogelijkheid willen bieden.
Het ging om een vakantie met Vinea, toen ik 15-18 was. Vanaf m'n 16e ofzo ben ik niet meer mee geweest met de 'gewone' gezinsvakantie omdat ik niet zo graag in Kroatië op wandelvakantie hoef en dan liever thuis bleef om wat met vrienden te doen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze dan de 'gewone' gezinsvakanties bedoelen. Als je ook nog je eigen prive-vakanties betaald kreeg slaat dit hele verhaal al helemaal nergens op.
Als mijn ouders mijn zuipvakanties hadden betaald vroeger had ik nu in een groot vrijstaand huis gewoond nl.
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Met het antwoord, bedoel ik. Die kon iedereen wel raden. Het is niet raar om je ouders eens per maand te zien als je een levendig studentenleven leidt. En uit die smily sprak afkeuring van jou, als dat slechts een deel van jouw gevoelens bij die vraag was had je er maar meer bij moeten zetten.
Jezus, gaan jullie effe ergens anders kibbelen...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Het ging om een vakantie met Vinea, toen ik 15-18 was. Vanaf m'n 16e ofzo ben ik niet meer mee geweest met de 'gewone' gezinsvakantie omdat ik niet zo graag in Kroatië op wandelvakantie hoef en dan liever thuis bleef om wat met vrienden te doen.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik stel mijn vragen hoe ik ze wil stellen. Daar heb jij niets mee te maken, al helemaal niet als ze niet eens naar jou toe gericht zijn. Je hebt mijn intentie gewoon verkeerd in geschat. Punt. Einde discussie. Dat jij dat niet kunt hebben is jouw probleem.
Idem met een vakantie voor 3 weken naar Australie voor slechts 1000 euro.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:26 schreef Taurus het volgende:
[..]Ik heb juist nergens moeite mee, jij begon te flippen over mijn post. Ik reageer hier op posts waar ik op wil reageren, daar heb jij niets mee te maken. En als jij dat niet kan hebben, is dat jóuw probleem.
Anders gaan jullie even in een ander topic verder met het gekissebis?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, gewoon een gokje mijnerzijds: jij gaat de afgelopen jaren niet mee met de gezinsvakanties, dat is een gegeven. Waarom zou hij je dan nu in moeten lichten en sterker nog, voor je betalen? Ik denk dat dat je vaders' afweging is.
Die laatste afweging die jij maakt is een mooie en ik denk dat ik dat zelf misschien ook wel zo zou voelen, maar ik ben je vader niet, dus tja. Ik zou er wel rekening mee houden als hij eens wat van mij wil. Ik zou hem bijvoorbeeld niet naar Schiphol brengen, om maar eens wat te noemen
Misschien goed om je vader daar eens op aan te spreken.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.
Want jij bent nu al zwaar bezig met je planning voor Kerst? Dan ben je een van de weinige jongeren voor wie dat geldt...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen jaren niet mee geweest omdat ik aan de vakantie zoals zij die invulden weinig heb. Zoals gezegd is dit een hele andere reis. Daarnaast lijkt het me niet zo raar om je eigen zoon te vertellen dat hij met kerst niet langs hoeft te komen omdat hij dan met de mensen die wel tot z'n gezin behoren op vakantie is in Australië.
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:25 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Bizar dat je ouders dat voor je betaald hebben. Dat is echt niet iets wat veel ouders zullen doen, dus daar kun je al blij mee zijn.
Ja want dit is wel een nuttige bijdrage. Negeer het dan, houdt het vanzelf op. Nu wéér een post van mij die niet over de inhoud gaat.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
[..]
Anders gaan jullie even in een ander topic verder met het gekissebis?
Wat maakt het nou uit of ik bezig ben met het plannen van Kerst, hij verteld het vrienden toch ook niet zodat ze daar met kerst rekening mee kunnen houden..quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Want jij bent nu al zwaar bezig met je planning voor Kerst? Dan ben je een van de weinige jongeren voor wie dat geldt...
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef Lokasenna het volgende:
Erg raar om te verwachten dat je dat na je 20e nog allemaal zomaar krijgt.
Naar Australië gaan is geen unieke kans, dat continent blijft daar nog wel even liggen, ga erheen als je het wel kunt betalen later.
Je moet als jongere wel leren werken voor leuke dingen, toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.
Maar vind je dat erg om te horen? Het is wel zuur dat je niet bij je familie kan zijn met Kerst. Maar voor iemand die maar 1 keer in de twee maanden bij zijn familie is zal dat wel meevallen toch?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Waarom ga je niet met je vader hier even over in gesprek? En dan inderdaad niet met het geld als belangrijkste reden, maar vooral zijn motivatie om jou er niet bij te betrekken/uit te nodigen?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Omdat veel mensen alles bekijken door hun eigen kleine brilletje. Bekrompen heet dat ook wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.
Leuk als ze met je meebetalen zodat je je financieel kunt redden als student, maar 1000 euro voor een reis vind ik een heel ander verhaal.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Waarom is het raar om na je 20e geen financiële steun (in de zin van een vakantie) meer te verwachten van je ouders? Wat een rare gedachte. Ik ken geen 20jarigen die financieel onafhankelijk zijn.
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef kahnus het volgende:
[..]
Nou, het maakt in zoverre uit dat je vrij verongelijkt bent. 'Je eigen zoon vertellen dat hij niet hoeft te komen met Kerst omdat hij met de mensen die wel tot zijn gezin behoren' enz. Het klinkt nogal dramatisch, allemaal.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:30 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of ik bezig ben met het plannen van Kerst, hij verteld het vrienden toch ook niet zodat ze daar met kerst rekening mee kunnen houden..
Ik kom denk ik wel uit een goed bedeeld gezin en veel van mijn vrienden ook, maar die krijgen echt geen vakantie cadeau van hun ouders hoor. Misschien dat ze wel eens 50 euro toegestoken krijgen, maar een vakantie betalen zeer zeker niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nounou, bizar is ook wel weer een groot woord. Als het geld er voor is, waarom niet? In goed bedeelde gezinnen komt dat vast vaker voor.
Meer! Die 1000 is alleen voor de vliegtickets!quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Leuk als ze met je meebetalen zodat je je financieel kunt redden als student, maar 1000 euro voor een reis vind ik een heel ander verhaal.
Exact dit ja. Ik zou kinderen absoluut helpen hun schoolboeken etc. te kunnen betalen, maar ik zou op hun 23e geen tickets meer voor ze kopen, het is niet dat ze die vakantie echt nodig hebben ofzo.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.
Ja dat is dus de hele vraag. Hij hoeft voor zover ik weet alleen de tickets te betalenquote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Meer! Die 1000 is alleen voor de vliegtickets!
Hij heeft toch ook bijbaantjes etc? Dat leren werken vind ik trouwens wel een onzinnige reden, leren werken kun je ook vanaf je vijfentwintigste, of vanaf je veertigste.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je moet als jongere wel leren werken voor leuke dingen, toch?
Tja, TS krijgt een vrij redelijk aanbod, zijn ticket zelf betalen en de rest van de vakantie gratis meedoen met de rest van het gezin, ik vind het nog vrij royaal hoor.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, daarom, ik zou als ik TS er meer mee zitten dat ik helemaal zelf opdraai voor de kosten van m'n studie dan dat ik niet gesponsord meemag op vakantie.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vakantie naar Australië op je 23ste vind jij financiële steun? Ja, dat is raar.
TS gaat al sinds zijn 16e niet meer mee op gezinsvakanties. Ik snap wel dat vader TS nu dan ook niet uitnodigt, vader heeft de indruk dat TS geen zin heeft om met hem op vakantie te gaan. En in feite is dat ook zo, alleen de bestemming maakt dat nu toevallig andersquote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Leandra het volgende:
Beetje jammer dat TS er op een verjaardag achter moet komen dat het gezin waar hij kennelijk niet (meer) bijhoort op vakantie naar Australië gaat.
Ik kan me wel voorstellen dat paps vindt dat hij de vakantie voor zijn meerderjarige zoon niet meer hoeft te dokken, maar ik vind het ook nogal bot dat hij diezelfde meerderjarige zoon niet vanaf het begin al de kans heeft gegeven mee te gaan, al dan niet door een deel van de kosten (ticket) zelf te betalen.
"Ik zou meekunnen als ik zelf de tickets zou betalen". Hij zegt niet "Ik mag mee als ik alles lekker zelf zou betalen."quote:Op maandag 4 juni 2012 12:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit laatste.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, daarom, ik zou als ik TS er meer mee zitten dat ik helemaal zelf opdraai voor de kosten van m'n studie dan dat ik niet gesponsord meemag op vakantie.
[..]
TS gaat al sinds zijn 16e niet meer mee op gezinsvakanties. Ik snap wel dat vader TS nu dan ook niet uitnodigt, vader heeft de indruk dat TS geen zin heeft om met hem op vakantie te gaan. En in feite is dat ook zo, alleen de bestemming maakt dat nu toevallig anders
Waarom iemand van 16 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen dat wel geven, en iemand van 23 die financieel niet in staat is om dat zelf te betalen niet geven? Waarom zou je als ouder op basis van de leeftijd iemand wel de kans geven om mee te gaan en de ander niet?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:28 schreef Lokasenna het volgende:
Erg raar om te verwachten dat je dat na je 20e nog allemaal zomaar krijgt.
Naar Australië gaan is geen unieke kans, dat continent blijft daar nog wel even liggen, ga erheen als je het wel kunt betalen later.
Omdat die andere kinderen minderjarig zijn misschien?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:34 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hij heeft toch ook bijbaantjes etc? Dat leren werken vind ik trouwens wel een onzinnige reden, leren werken kun je ook vanaf je vijfentwintigste, of vanaf je veertigste.Je moet toch wel op den duur, en dan moet je nog zestig jaar.
Natuurlijk is het hebben van een bijbaantje gezond, ook op sociaal vlak, voor jongeren. Maar als je als ouders genoeg geld hebt om alle kinderen mee op reis te nemen; waarom dan in vredesnaam 1 niet willen financieren puur omdat 'ie ouder is? Zoals bekend zijn veel studenten niet de rijksten op aarde, dus het is ook niet zo dat TS het makkelijk zelf kan betalen.
Daarbij wil vader van TS niet betalen omdat TS niet meer 'bij het gezin hoort', dus het gaat niet eens om het feit dat hij ouder is. Ik snap best dat dat geen prettige reden is voor TS om te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |