quote:Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef larry_flynt het volgende:
Nou ja je komt de bijna nooit alleen als er iets te halen is ( verjaardag/feestdag) en dan wil je nu opeens mee... Ik geef je vader groot gelijk!
Ben het hier wel een beetje mee eens. Je bent toch volwassen...quote:Op maandag 4 juni 2012 11:45 schreef Rebubbled het volgende:
Tsjah, ik begrijp je vader wel. Je woont nu op jezelf, bent 6 jaar ouder dan je jongere broertje. Het houdt een keer op natuurlijk. Of moet hij vakanties voor je blijven betalen tot ook je zusje uit huis is? Maar zijn opmerking in de auto vind ik dan weer niet helemaal correct en hij had dit met jou moeten bespreken, niet met de rest.
Dat vind ik wel schandalig. Je vader hoort dat soort dingen met jou te bespreken, niet met je minderjarige broertje.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
Later hoorde ik van m'n broertje dat hij op de terugweg had gezegd dat hij vond dat hij al genoeg vakanties voor mij betaald had en dat ik zelf te lui zou zijn om te werken (ik heb tijdens m'n studie bijna altijd een bijbaantje gehad). Ik vroeg me af hoe andere in over deze situatie denken. Is het raar als je als ouders voor je ene kind wel het ticket betaald en voor de andere niet? Het betekend dus ook dat ik met kerst, de verjaardag van m'n broertje en oud&nieuw niet met hen kan zijn.
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:46 schreef Zjummie het volgende:
Als hij inderdaad jouw eerdere vakanties heeft betaald snap ik zijn gedachten wel.
Hij heeft er in ieder geval voor te zorgen dat alle kinders ongeveel evenveel krijgen om gezeik te voorkomen.
En hij had het sowieso met jou moeten bespreken ja.
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar waren dat ook vakanties met het gezin?
Je broertje is 17.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:56 schreef Dark_Feather het volgende:
Ik heb geen geld omdat ik zelf m'n studie moet betalen. Afgelopen jaren heb ik vakanties en dergelijke ook gewoon zelf betaald, maar een reis naar Australië vind ik wel iets anders. Normaal gaan ze namelijk naar landen binnen Europa.
[..]
Mijn eerdere vakanties waren een weekje weg ergens in Europa, maar m'n broertjes vakantie komende zomer naar Spanje wordt ook betaald.
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.quote:behalve dat hij vond dat ik niet meer echt bij het gezin hoorde omdat ik niet thuis woon.
Nee, maar je broertje is een minderjarig kind.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Plotselinge belangstelling? Hij komt er plotseling achter, toch een verschilletje.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat je vader geen zin heeft je plotselinge belangstelling in gezinsvakanties te financieren.
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..quote:
'Die mensen' zijn zijn ouders, niet gewoon 'n groep mensen bij wie je je niet welkom hoeft te voelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:59 schreef Silenus het volgende:
Laat die mensen toch lekker naar Australie gaan zeg, waarom moeten zij ook nog eens 1000 euro aftikken? Trouwens, als je alleen het ticket hoeft te betalen is 3 weken Australie voor 1000 euro geen geld.
Er zijn in Nederland tienduizenden studenten met een studieschuld die elke zomer een maand gaan reizen, die zitten ook niet te zemelen over minderjarige broertjes die nog gratis met hun ouders meemogen.
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
En bedankt. Ik vind dat je pa het nogal lullig speelt.
quote:Op maandag 4 juni 2012 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Pa is gewoon een botte man. Wat 'ie bedoelt is waarschijnlijk: 'de afgelopen jaren heb je ook geen enkele belangstelling getoond in vakanties met het hele gezin, je komt hooguit eens in de maand langs, nogal maf dat je nu wel met ons meewil, enkel omdat we naar Australie gaan'. En daar heeft 'ie dan weer wel een punt imho.
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:03 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat m'n broertje de vakanties die ik al betaald heb gekregen, ook nog betaald gaat krijgen..
In mijn ogen is dit iets wat je niet een unieke ervaring, en als ik later meerdere kinderen heb zou ik ze maar wat graag die mogelijkheid geven, en dan allemaal, onafhankelijk van of de kinderen op het moment van dat ik het plan wel of niet ouder dan 18 zijn.
Neuh, maar da's gewoon mijn interpretatie van de posts van TS, kan tochquote:
Waarom enkel dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 11:41 schreef Dark_Feather het volgende:
ik kom 1x in de maand/2 maanden een weekendje naar huis, bijvoorbeeld met verjaardagen of feestdagen
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.quote:
Zeer zeker niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...quote:Op maandag 4 juni 2012 12:09 schreef Taurus het volgende:
[..]
Misschien omdat 'ie in een andere stad studeert? Kwantiteit hoeft niets te zeggen over de goede band met je ouders natuurlijk.
Omdat ik in 't weekend in de stad waar ik studeer voetbal, ik ook wel eens een weekend naar schoonouders ga en soms ook gewoon andere dingen te doen heb. M'n sociale leven vind zich plaats in de stad waar ik studeer, bij m'n ouders in de buurt heb ik geen vrienden ofzo meer, dus dan kom ik 't weekend ook alleen voor mijn ouders.quote:
Je smily sprak boekdelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:11 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Ik vraag iets aan de TS en jij, die niet de TS is, geeft antwoord, waarbij je gelijk dingen aanneemt over mijn vraag...
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:06 schreef Taurus het volgende:
[..]
Goed zo, vind ik ook een mooie instelling. Ik hou niet van dat 'je bent nu oud genoeg, ga zelf maar verdienen' als de ouders het nog gewoon kunnen betalen. Het moet geen principekwestie worden. Als ik het geld heb, gun ik m'n kinderen gewoon het plezier daarvan.
Maar daar gaat het dus om; misschien heeft je vader echt niet zomaar 1000 euro extra te besteden en zijn jouw bijdragen gewoon nodig. Dat kan toch?
Juist.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:14 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Ik volg z'n bankrekening niet, maar afgaande op de niet noodzakelijke nieuwe auto, verbouwde badkamer en wat andere uitgaven vermoed ik dat ze niet krap bij kas zitten.
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:12 schreef JeMoeder het volgende:
Het is lullig, maar je bent volwassen...
Ik zou als ouder nooit zo'n beslissing nemen. Of alle kinderen mee en betalen, of geen. Dit is gewoon lullig voor het buitenbeentje (TS).
Delen ja. Delen krijgen pas hun ware betekenis in verhouding tot het geheel, waar jij niets van weet.quote:
Geen recht, maar je mag je er wel sociaal iets over afvragen natuurlijk. Nogmaals; het gaat om z'n vader en om ongelijke behandeling (en leeftijd vind ik niet per se een reden voor ongelijke behandeling, bovendien heeft papa gezegd dat de reden is dat hij niet meer bij het gezin hoort). Het gaat dus niet om zomaar andermans geld waar TS aanspraak op wilt maken, maar op een bepaalde situatie waardoor TS zich buitengesloten voelt. Logisch.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Nou en? Het is toch zijn geld? Waarom denk je er recht op te hebben dan?
Je ouders betalen de vakantie van kids die zelf op vakantie gaan?quote:Op maandag 4 juni 2012 12:00 schreef Dark_Feather het volgende:
[..]
Nee, maar de vakantie van m'n broertje naar Spanje ook niet.
Iets zegt me dat iemand met de username 'JeMoeder' zelf nog thuis woont.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En tot welke leeftijd blijf je alle kinderen meeslepen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |