abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112442892
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Volgens Bianconeri is het allemaal onzin. Terwijl de Bijbel net zo goed evolutie rechtvaardigt. Ik las een keer een interpreatie dat die volgorde van zeedieren, landdieren etc. ook in die volgorde in de bijbel staat, en een dag voor God duurt niet zo lang als een dag voor de mens, daarom is het wél in overeenstemming. Als ze dít nou in kerken zouden prediken, zou een hoop onzin de wereld uitgeholpen zijn.
Weer zoiets wat ik dus niet kan volgen. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat het boek niet de werkelijkheid beschrijft? Waarom altijd die wanhopige pogingen om teksten zo te verdraaien dat het op de een of andere manier toch enigszins klopt?
  maandag 4 juni 2012 @ 20:59:22 #52
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112443091
Ik mis nog wel steeds de dwang waar men het steeds over heeft. Mentale dwang is volgens mij aanwezig in elke vertakking van het christendom, de islam, het jodendom en bij vrijwel elke andere religie, en helemaal als de grootste bron van informatie voor een volk nog steeds een heilig boek is.

Wat iets een sekte maakt zijn de mensen, en eigenlijk is iedere jehova die ik tegen ben gekomen hartstikke aardig geweest. En mijn persoonlijke observatie is misschien niet een echt argument, maar kan er iemand hier bewijzen dat je er niet uit kunt stappen als je er klaar mee bent?

Zonder in elkaar geslagen worden of te worden vermoord.

Er niet uit 'kunnen' stappen vanwege gebrek aan mentale kracht en motivatie is toch echt je eigen probleem.
  maandag 4 juni 2012 @ 20:59:43 #53
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112443112
Eigenlijk is alle religie een sekte, daar kan ik me ook wel in vinden.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:00:00 #54
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112443130
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Weer zoiets wat ik dus niet kan volgen. Hoe moeilijk is het om te accepteren dat het boek niet de werkelijkheid beschrijft? Waarom altijd die wanhopige pogingen om teksten zo te verdraaien dat het op de een of andere manier toch enigszins klopt?
Wat ik bedoel is dat daar niet de werkelijkheid in staat, maar dit is de manier om tenminste op een manier een wetenschappelijk feit toegankelijk te maken voor gelovigen. Want als je de bijbel niet gebruikt geloven ze het toch nooit, en daar zijn we slechter mee af lijkt me.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:01:02 #55
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112443201
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik mis nog wel steeds de dwang waar men het steeds over heeft. Mentale dwang is volgens mij aanwezig in elke vertakking van het christendom, de islam, het jodendom en bij vrijwel elke andere religie, en helemaal als de grootste bron van informatie voor een volk nog steeds een heilig boek is.

Wat iets een sekte maakt zijn de mensen, en eigenlijk is iedere jehova die ik tegen ben gekomen hartstikke aardig geweest. En mijn persoonlijke observatie is misschien niet een echt argument, maar kan er iemand hier bewijzen dat je er niet uit kunt stappen als je er klaar mee bent?

Er niet uit 'kunnen' stappen vanwege gebrek aan mentale kracht en motivatie is toch echt je eigen probleem.
Scientology voldoet eerder aan die omschrijving van geweld en geslagen worden als je eruit wilt stappen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:01:09 #56
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112443210
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Allemaal op zoek naar de waarheid en er denken gemakkelijk vanaf te komen.
pi_112443542
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Allemaal op zoek naar de waarheid en er denken gemakkelijk vanaf te komen.
En een 'weet ik niet' is dan weer te moeilijk te accepteren blijkbaar.

Socrates was zijn tijd ver vooruit.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:07:34 #58
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112443663
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En een 'weet ik niet' is dan weer te moeilijk te accepteren blijkbaar.

Socrates was zijn tijd ver vooruit.
Ik heb een filosofisch opstel hierover geschreven in een bepaald topic, als je tijd hebt kun je die lezen als je wil, het topic heet: Over waarheid en waarom iedere waarheid klopt. Wat ik echter wel denk is dat een stap naar wetenschappelijk denken zou zijn is als je christenen via de bijbel wetenschap probeert uit te leggen, daarom ook dat ik voorstander ben van die evolutie-uitleg op die manier, dan krijg je niet van die achterlijke gemeenschappen zoals de Amish.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:21:22 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112444736
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zucht nogmaals:

Ik ben nergens bang voor, heb zelfvertrouwen wel. God is een duidelijk bestaand iets en is absoluut goed.

En ten tweede ik kan heel goed objectief kijken. Jij hebt blijkbaar iets heel ergs anti-JG meegemaakt waardoor je nog zoveel lijstjes met bewijzen kan geven dat JG geen sekte is en toch blijf je heel koppig zonder enige goede onderbouwing schreeuwen dat we wel sekte zijn.
Terwijl de definities en kenmerken anders tonen.
Holy shit, je bent nog dommer dan ik dacht. Je denkt dat zelfvertrouwen enige rol speelt in feiten. En je denkt dat je objectief kunt kijken naar de religie die je zelf aanhangt. Waarom zou jij dat wel kunnen en die andere 7 miljard gelovigen niet?

Kerel, de volgende keer dat je iemand lastig valt en ze willen de deur dichtslaan, zet dan niet je voet tussen de deur, maar je hoofd. Dat kan alleen maar helpen.
pi_112444948
Jullie spelen wel heel erg op de man atm, alle goede argumenten zijn nu wel langsgekomen denk ik zo. :{

Overigens, niemand is objectief.
pi_112445014
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Holy shit, je bent nog dommer dan ik dacht. Je denkt dat zelfvertrouwen enige rol speelt in feiten. En je denkt dat je objectief kunt kijken naar de religie die je zelf aanhangt. Waarom zou jij dat wel kunnen en die andere 7 miljard gelovigen niet?

Kerel, de volgende keer dat je iemand lastig valt en ze willen de deur dichtslaan, zet dan niet je voet tussen de deur, maar je hoofd. Dat kan alleen maar helpen.
Zoals ik al een paar keer eerder zei: 'jij bent dom' vind ik nooit zo'n sterk argument.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:25:51 #62
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112445083
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoals ik al een paar keer eerder zei: 'jij bent dom' vind ik nooit zo'n sterk argument.
Een volwassen, normale discussie helpt niet, dus ik ga het eens op zijn niveau proberen. :')
pi_112445220
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een volwassen, normale discussie helpt niet, dus ik ga het eens op zijn niveau proberen. :')
Ga gerust je gang, maar erg zinnig lijkt het me niet.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:29:39 #64
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112445430
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:07 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Ik heb een filosofisch opstel hierover geschreven in een bepaald topic, als je tijd hebt kun je die lezen als je wil, het topic heet: Over waarheid en waarom iedere waarheid klopt. Wat ik echter wel denk is dat een stap naar wetenschappelijk denken zou zijn is als je christenen via de bijbel wetenschap probeert uit te leggen, daarom ook dat ik voorstander ben van die evolutie-uitleg op die manier, dan krijg je niet van die achterlijke gemeenschappen zoals de Amish.
Aan de andere kant geef je ze wel weer gelijk door het via de bijbel uit te leggen, moet alleen jij je weer aanpassen. En die kerel gaat dit ook aan zijn kinderen vertellen, omdat hij denkt de evolutie via de bijbel te kunnen verklaren.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:30:53 #65
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112445545
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Aan de andere kant geef je ze wel weer gelijk door het via de bijbel uit te leggen, moet alleen jij je weer aanpassen. En die kerel gaat dit ook aan zijn kinderen vertellen, omdat hij denkt de evolutie via de bijbel te kunnen verklaren.
Zie jij een betere oplossing? Amish gemeenschappen in Nederland lijkt me ook niet ideaal.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:34:13 #66
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112445823
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ga gerust je gang, maar erg zinnig lijkt het me niet.
Mij ook niet, maar het is wel leuker.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:35:46 #67
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112445954
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mij ook niet, maar het is wel leuker.
Het heeft geen zin, Bianconeri is misleid door satan waardoor hij in creationisme gelooft.
pi_112446223
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het heeft geen zin, Bianconeri is misleid door satan waardoor hij in creationisme gelooft.
Hm. Dan lijkt het erop dat we allemaal misleid zijn door Satan. Heeft hij toch nog gewonnen.
  maandag 4 juni 2012 @ 21:41:53 #69
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112446512
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Dan lijkt het erop dat we allemaal misleid zijn door Satan. Heeft hij toch nog gewonnen.
Nee toch, want God heeft ons het inzicht gegeven dat evolutie klopt. (Ik doe maar even net als Bianconeri, dan kun je misschien wél met hem discussiëren.)
pi_112448142
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee toch, want God heeft ons het inzicht gegeven dat evolutie klopt. (Ik doe maar even net als Bianconeri, dan kun je misschien wél met hem discussiëren.)
Dan moet je beginnen met: "haha sukkel jij bent dom!".

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2012 22:01:10 ]
pi_112448487
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 21:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Ik begon niet op dat niveau hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:59 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
maar kan er iemand hier bewijzen dat je er niet uit kunt stappen als je er klaar mee bent?

Ja dat valt te bewijzen.
Als je zonde begaat en geen berouw hebt word je eruit getrapt.
Als je zelf niet wil dan blijf je gewoon lekker weg hoor, kunt later dan aangeven dat je er totaal niets meer mee wilt.

Het enige wat lastig zal zijn is zoals je zegt mentale kracht. Verder zal je geen enkel probleem ondervinden.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:54 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

Wij geloven niet in de evolutie. Ook de wetenschap is geen geloof.

Dat is iets wat religieuzen maar moeilijk kunnen begrijpen.
Je gelooft wel in de evolutie. Tis totaal niet bewezen dus je moet maar het geloof hebben dat het zo is.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:

Volgens Bianconeri is het allemaal onzin. Terwijl de Bijbel net zo goed evolutie rechtvaardigt. Ik las een keer een interpreatie dat die volgorde van zeedieren, landdieren etc. ook in die volgorde in de bijbel staat, en een dag voor God duurt niet zo lang als een dag voor de mens, daarom is het wél in overeenstemming. Als ze dít nou in kerken zouden prediken, zou een hoop onzin de wereld uitgeholpen zijn.
Evolutie is onzin(aangezien het geen enkele logica raakt) totdat het bewezen wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

Dan begrijp ik je verkeerd. Evolutie is wetenschap. Als je dat weglacht, prima, maar dan neem je wetenschap niet serieus.
Omdat ik evolutie verwerp is wetenschap ineens iets wat ik niet serieus neem?
Zelfs heel veel wetenschappers verwerpen evolutie, best raar dan.
Evolutie is gewoon verre van bewezen.
pi_112449140
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:04 schreef bianconeri het volgende:
Evolutie is niet alleen bewezen, het is een vaststaand feit. Het is waarneembaar.

Maar geen probleem als jij dat wilt ontkennen. Voor mijn part noem je de aarde plat. Ook best.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:18:28 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_112449747
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:04 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik begon niet op dat niveau hoor.

[..]

Ja dat valt te bewijzen.
Als je zonde begaat en geen berouw hebt word je eruit getrapt.
Als je zelf niet wil dan blijf je gewoon lekker weg hoor, kunt later dan aangeven dat je er totaal niets meer mee wilt.

Het enige wat lastig zal zijn is zoals je zegt mentale kracht. Verder zal je geen enkel probleem ondervinden.

[..]

Je gelooft wel in de evolutie. Tis totaal niet bewezen dus je moet maar het geloof hebben dat het zo is.

[..]

Evolutie is onzin(aangezien het geen enkele logica raakt) totdat het bewezen wordt.

[..]

Omdat ik evolutie verwerp is wetenschap ineens iets wat ik niet serieus neem?
Zelfs heel veel wetenschappers verwerpen evolutie, best raar dan.
Trololololo.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat je ons gewoon zit te trollen. Dat zou alles netjes verklaren. Dan zou ik wel respect hebben voor je uiterst succesvolle troll.
pi_112450457
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Trololololo.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat je ons gewoon zit te trollen. Dat zou alles netjes verklaren. Dan zou ik wel respect hebben voor je uiterst succesvolle troll.
Mwoah, ik vind vond Ali beter.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 00:20:28 #75
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_112459088
Bianconeri, je bent per ongeluk vergeten om mijn laatste vraag te quoten. En je bent dus ook vergeten deze te beantwoorden. Om je het zoeken te besparen plaats ik hem hier nogmaals voor je. Dat is wel zo overzichtelijk.

"Ohja en plaats tenslotte aub even een bron
waarin staat dat vast is komen te staan dat
het bewezen is dat het de God van de JG's
was die alles maakte, en niet Zeus, Odin of
het vliegend spaghetti monster. Die
waarneming en dat bewijs voor die claim
heb ik namelijk niet kunnen vinden."

Even voor de duidelijkheid: ik bedoel dus geen bijbelquotes maar wetenschappelijke bewijzen die aantonen dat de God van de jg's alles gemaakt heeft.

Nog steeds is je verweer tegen de bewijzen van de evolutietheorie me niet helemaal duidelijk.
Je hebt dus zelf onderzoek gedaan (dat moet wel want je hebt een hekel aan mensen die zelf geen onderzoek willen doen, werd me duidelijk). En als conclusie stel je dat evolutie dikke lol is? En als bewijs daarvoor draag je aan dat hans en grietje in je tuin wonen? Zeg ik het zo goed?

Tot slot nog even over dat apendingetje. Goed dat je het aankaart want ook veel atheisten zien dit fout. De mens komt inderdaad niet uit 'de aap'. Tenminste niet de mensapen die nu leven. Dit volgende kan misschien een schok zijn, maar de mens is een aap. De chimpansees in de dierentuin zijn niet onze voorouders maar eerder evolutionaire 'broers'. De soorten uit het geslacht Australopithecus worden nu beschouwd als de directe voorouders van het geslacht Homo, waartoe ook de moderne mens behoort.

Dan is dat in ieder geval helder. :)
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')