abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112355235

quote:
De Chinezen, ze kopiëren alles. iPhones, Louis Vuitton-handtassen... en het Oostenrijkse dorp Hallstatt. Ze hadden er een slechter dorp kunnen uitkiezen: Hallstatt is werelderfgoed en beroemd omwille van zijn pastelkleurige huizen op de oevers van een schitterend meer.

Het dorp van zo'n 900 inwoners werd niet tot in de details nagebouwd, wat zelfs volgens de Chinese projectontwikkelaars 'onmogelijk' is. Toch zijn de overeenkomsten iets te opvallend, om door te gaan voor louter inspiratie: het dorp werd aan een artificieel meer gebouwd, in de Chinese provincie Guangdong, en ook de kerk en engelenbeelden staan in het bijlange na niet katholieke Chinese dorp. De naam? Hallstatt See.

Ander klimaat
Wat de projectontwikkelaars niet hebben meegekopieerd is het klimaat: de Chinese versie ligt in een subtropisch klimaat en zal dus wellicht nooit sneeuw zien.

Het dorp is ook enkel bedoeld voor rijke gezinnen, en toeristen. China Minmetals Corporation heeft 940 miljoen dollar betaald voor de ontwikkeling van dit dorp, en hoopt er dan ook wat uit te halen.

Niet grappig
De (Oostenrijkers) inwoners van Hallstatt konden er eerst niet mee lachen dat hun dorp zomaar werd gekopieerd zonder overleg. De Chinezen wisten niet wat ze hoorden: in hun vastgoedmarkt is een kopie bouwen heel gewoon.

Uiteindelijk draaiden de Oostenrijkers bij, en een delegatie was zelfs aanwezig bij de openingsceremonie in China.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)opend-in-China.dhtml

Alles namaken is het enige dat ze kunnen die Chinezen.
Ура для россии
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:58:33 #2
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112355401
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:55 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat is omdat veel dingen die de Chinezen echt willen ver van de realiteit zitten, ook als ze 5 baantjes tegelijk hebben. En een reis naar Oostenrijk is haast onbetaalbaar voor de gemiddelde Chinees.
Feyenoord Rotterdam
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 20:17:29 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_112356338
dit vind ik eigenlijk wel tof, mogen ze hier ook doen ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_112356852
En toch klopt er iets niet.

Ik weet wat het is: bloembakken en hanggeraniums :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:09:19 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_112359182
Ik snap niet wat ze eraan vinden om naar zoiets neps te gaan. Hebben ze soms ook 500 Oostenrijkers als figuranten geimporteerd? Als je daar geweest bent ben je meer over China te weten gekomen dan over Oostenrijk. Totaal nutteloos dus. Zielig eigenlijk.
The End Times are wild
pi_112359368
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:28 schreef Tayu het volgende:
En toch klopt er iets niet.

Ik weet wat het is: bloembakken en hanggeraniums :)
Ski pistes 8-)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_112360823
Tiroler muziek. :Y
Ура для россии
pi_112361413
Hahaha, na volgende week zit ik een half uur rijden daar vandaan. Ga al een paar jaar in die streek op zomervakantie. Eens gaan vragen daar hoe het er mee zit.
Het IS een heel charmant dorpje, dus ik begrijp die spleetogen wel.
pi_112365367
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet wat ze eraan vinden om naar zoiets neps te gaan. Hebben ze soms ook 500 Oostenrijkers als figuranten geimporteerd? Als je daar geweest bent ben je meer over China te weten gekomen dan over Oostenrijk. Totaal nutteloos dus. Zielig eigenlijk.
Op reis gaan is voornamelijk een statussymbool. En dan dien je ook met zoveel mogelijk foto's thuis te komen. Foto's in een Europees dorp scoren dan een stuk beter dan kiekjes vanaf de Chinese muur.

Je kunt ook vraagtekens zetten bij Madame Tussauds maar daar zit dezelfde gedachte achter.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_112365632
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef LXIV het volgende:
1. Lang niet alle Chinezen hebben het geld om naar Oostenrijk of een ander Europees land af te reizen. Op deze manier kan je je voor een klein beetje geld toch nog in "authentiek" Oostenrijk wanen.

2. Van de 1340 miljoen Chinezen zal er heus een deel zijn die in zo'n huis willen wonen. Dit is toch anders dan een klassiek Chinees huis qua architecteur en in zo'n huis wonen werkt veelal statusverhogend. Prima manier om voor de investeerders dus te cashen.

Win-win situatie.

Ze zijn helemaal slim als ze complete Europese steden daar nabouwen (dus alles erop en eraan). Desnoods importeer je wat lokale Europeanen om het gevoel nog echter te maken en je laat hen in die steden daar werken. De meeste Aziaten hebben helemaal geen geld om naar Europa af te reizen. Op die manier kunnen ze goedkoop naar deze steden in China af te reizen om toch nog het gevoel te hebben naar Europa te zijn geweest. Cashen dus.
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 23:08:10 #11
8781 crew  Frutsel
pi_112365799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:17 schreef sp3c het volgende:
dit vind ik eigenlijk wel tof, mogen ze hier ook doen ^O^
Maaskantje namaken in China?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:31:48 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112366851
quote:
[ afbeelding ]

[..]

Dat zeiden ze niet zolang geleden van de Japanners ook. Echter zie je al dat er in China nu ook al eigen merken populair beginnen te worden in het Westen (zoals Huawei). Geef het nog 30 jaar en je zal zien dat er verschillende topmerken vandaan zullen komen net zoals dat nu het geval is met Zuid-Korea en Japan. (50 jaar geleden was het ondenkbaar dat de meeste apparatuur uit die regio zou komen)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_112368146
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zeiden ze niet zolang geleden van de Japanners ook. Echter zie je al dat er in China nu ook al eigen merken populair beginnen te worden in het Westen (zoals Huawei). Geef het nog 30 jaar en je zal zien dat er verschillende topmerken vandaan zullen komen net zoals dat nu het geval is met Zuid-Korea en Japan. (50 jaar geleden was het ondenkbaar dat de meeste apparatuur uit die regio zou komen)
En gezien het feit dat China 10x Japan is en nog een veelvoud daarvan 30x Zuid-Korea zullen dat flink wat merken zijn in de toekomst. Op zich heb je nu al wel een bescheiden aantal.

Huawei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lenovo
Website
Haier
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het telefoonsegment heb je natuurlijk een hoop gekopieer maar dat kun je van wel meer fabrikanten zeggen, die langzaam opschuiven richting de iPhone. Meizu en Xiaomi zijn de wat bekendere merken die in plaats van alleen kopiëren langzaam beginnen op te schuiven en in ieder geval de thuismarkt proberen te veroveren. In het autosegment heb je Geely dat langzaam aan de weg timmert. (Door bijvoorbeeld Volvo te kopen van Ford.) De lachwekkende botsproeven van 3 jaar terug behoren tot het verleden.

Het is gewoon wachten tot Chinese merken gaan domineren want er is simpelweg meer geld te verdienen als zelfstandig product in plaats een goedkope versie van het echte product. De technologische knowhow hebben ze beetje bij beetje bij elkaar gejat, dus dat zit wel snor.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  Moderator zondag 3 juni 2012 @ 00:57:59 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_112369378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:08 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Maaskantje namaken in China?
China namaken in maaskantje :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_112372686
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat zeiden ze niet zolang geleden van de Japanners ook.

[..]
Verschil is echter dat de Japanners volgens mij maar weinig "gekopieerd" hebben. Lang voor dat we hier in het westen Japanse elektronica, auto's enz. konden kopen, produceerden ze dat soort zaken namelijk al.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 3 juni 2012 @ 08:04:42 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112372833
940 miljoen dollar om een dorp van 900 inwoners te kopiëren... Duur wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 juni 2012 @ 08:23:09 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112372870
Geweldig gedaan :D
The truth was in here.
  zondag 3 juni 2012 @ 09:43:35 #18
93664 waht
Mushir
pi_112373420
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:58 schreef o.us het volgende:

[..]

Dat is omdat veel dingen die de Chinezen echt willen ver van de realiteit zitten, ook als ze 5 baantjes tegelijk hebben. En een reis naar Oostenrijk is haast onbetaalbaar voor de gemiddelde Chinees.
Het is onbetaalbaar voor 95%. Men vergeet doorgaans dat de overgrote meerderheid van Chinezen in pure armoede leeft. De winsten van de afgelopen decennia komen vooral bij de superrijken terecht, in China is derhalve een echte kloof tussen arm en rijk. In tegenstelling tot in ons landje.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_112376280
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 07:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Verschil is echter dat de Japanners volgens mij maar weinig "gekopieerd" hebben. Lang voor dat we hier in het westen Japanse elektronica, auto's enz. konden kopen, produceerden ze dat soort zaken namelijk al.
Wat auto's betreft klopt dat zeker niet. De Japanners waren in eerste instantie ook helden in kopiëren, tot ze hun niche vonden. Consumer-electronics weet ik niet, iemand?
  zondag 3 juni 2012 @ 12:21:46 #20
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112376632
Moeten ze dan niet zoveel % van de inkomsten afstaan aan Hallstadt? Omdat er minder Chinese toeristen komen ofzo.
pi_112376808
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 3 juni 2012 @ 14:18:06 #22
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112384670
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:21 schreef Klipnap het volgende:
Moeten ze dan niet zoveel % van de inkomsten afstaan aan Hallstadt? Omdat er minder Chinese toeristen komen ofzo.
Waarom zouden ze? Hallstadt heeft toch geen patent op de bouw van bepaalde huizen?
pi_112384719
quote:
Hahaha, geweldig _O- :
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 23:04 schreef Zienswijze het volgende:

Ze zijn helemaal slim als ze complete Europese steden daar nabouwen (dus alles erop en eraan). Desnoods importeer je wat lokale Europeanen om het gevoel nog echter te maken en je laat hen in die steden daar werken. De meeste Aziaten hebben helemaal geen geld om naar Europa af te reizen. Op die manier kunnen ze goedkoop naar deze steden in China af te reizen om toch nog het gevoel te hebben naar Europa te zijn geweest. Cashen dus.
pi_112384939
Hehehehe geweldig nu nog een stukje Brussel. :Y :P
Ура для россии
pi_112385881
Met het Atomium erbij.
  zondag 3 juni 2012 @ 16:24:45 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_112386088
quote:
De (Oostenrijkers) inwoners van Hallstatt konden er eerst niet mee lachen
Dat Vlaams blijft toch een vreemd taaltje :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 juni 2012 @ 16:26:17 #28
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_112386155
Als ze het complete centrum van een stad als London, Rome, Parijs, Brussel of Amsterdam/Utrecht kunnen nabouwen vind ik het nog indrukwekkender.
Feyenoord Rotterdam
  zondag 3 juni 2012 @ 16:33:48 #29
255844 stroopdoosch
Roma Invicta
pi_112386449
Kansloos.

Aziaten. :r
De Republiek
pi_112386725
Ik ben benieuwd wanneer ze ons intellectueel eigendomsrecht gaan kopiëren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112386858
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer ze ons intellectueel eigendomsrecht gaan kopiëren.
Hopelijk nooit, of in ieder geval op een slimmere manier.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zondag 3 juni 2012 @ 17:28:54 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112388596
china pwns again!
  zondag 3 juni 2012 @ 18:20:37 #33
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_112390604
Laat ze Tibet en Taiwan maar kopiëren, dan hoeven ze daar ook niet meer heen.
pi_112396738
quote:
12s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:29 schreef Aether het volgende:
Holland Village Shanghai

[ afbeelding ]
Die airco's aan de buitenkant van de panden. :')
Life is Music
pi_112397448
Och, er zijn ook Nederlanders die naar een nagemaakt Amsterdam in Turkije gaan...

http://www.booking.com/ho(...)t.nl.html?aid=311093;label=hotel-86486-tr-j8EuF8YaJ_IkCTXsDtGamwS7924801524;ws=&gclid=CMnNiInesrACFW1ItAod6zIFWQ
PWBF
pi_112401553
pi_112401838
Dat is ook maar gewoon een deel van de Chinese vastgoedbubble. Lokale officials krijgen daar vanuit Peking normen opgelegd over hoe groot de economische groei moet zijn.

Als dat niet lukt met "normale" economische activiteiten, dan jassen ze er wel weer een project zoals dit doorheen, of ze bouwen een helemaal nieuwe stad waar niemand in kan wonen omdat zelfs de prijzen voor een flatje in een woontoren veel te hoog liggen voor een gewone Chinees. :')
pi_112402158
Ik ben jaren geleden in het Japanse park huis den Bosch geweest.. Best wel humor om daar rond te lopen als nederlander..

Dit is een Signature....
  zondag 3 juni 2012 @ 22:42:19 #39
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112404421
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:02 schreef Krantenman het volgende:
Dat is ook maar gewoon een deel van de Chinese vastgoedbubble. Lokale officials krijgen daar vanuit Peking normen opgelegd over hoe groot de economische groei moet zijn.

Als dat niet lukt met "normale" economische activiteiten, dan jassen ze er wel weer een project zoals dit doorheen, of ze bouwen een helemaal nieuwe stad waar niemand in kan wonen omdat zelfs de prijzen voor een flatje in een woontoren veel te hoog liggen voor een gewone Chinees. :')
Vergeet niet dat men in China wel massaal aan sociale huisvesting doet. In principe krijgt iedereen een plek om te wonen van de overheid. Ik heb 2 weken geleden met de hi-speed trein een tocht gemaakt van Shanghai naar Beijing. Het beeld uit de trein? 5 uur lang op >300 km/u alleen maar flats in aanbouw gezien. Zeker een paar duizend. Wel fascinerend om te zien.
pi_112404641
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ik heb 2 weken geleden met de hi-speed trein een tocht gemaakt van Shanghai naar Beijing. Het beeld uit de trein? 5 uur lang op >300 km/u alleen maar flats in aanbouw gezien. Zeker een paar duizend. Wel fascinerend om te zien.
Heeft dat iets met de verwachte trek van 500 miljoen Chinezen naar de steden te maken?
pi_112405330
Ik vind het feit dat veel chinezen te arm zijn om 'the real thing' te zien toch wat kort door de bocht. De gemiddelde Nederlander kan ook niet even naar china op vakantie. Ja, misschien kan het met wat sparen wel, maar dan het jaar erna naar afrika, vervolgens naar amerika, etc wordt budgettair toch wat lastig. Kortom, er zijn heel wat plaatsen waar je dus nooit zal komen. Toch worden hier geen chinese dorpen uit de grond gestampt om het toch te kunnen ervaren.
pi_112405483
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Vergeet niet dat men in China wel massaal aan sociale huisvesting doet. In principe krijgt iedereen een plek om te wonen van de overheid. Ik heb 2 weken geleden met de hi-speed trein een tocht gemaakt van Shanghai naar Beijing. Het beeld uit de trein? 5 uur lang op >300 km/u alleen maar flats in aanbouw gezien. Zeker een paar duizend. Wel fascinerend om te zien.
Ik denk dat je een wat te positief beeld hebt van het "sociale" in die samenleving. Een jaar geleden of zo was er nog een bericht in de media verschenen over een Chinese man die zijn dochter overdag vast bond aan een straatpaal zodat hij kon gaan werken. Dat kindje zat daar vervolgens de hele dag te wachten tot vader terug kwam van het werk.

Reden? Deze man kwam uit de verkeerde Chinese provincie en had dus geen recht op kinderbijslag van de overheid.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:05:08 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112405706
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:46 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Heeft dat iets met de verwachte trek van 500 miljoen Chinezen naar de steden te maken?
Ja alles natuurlijk. Ook wel deprimerend om te zien :P
  zondag 3 juni 2012 @ 23:08:41 #44
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112405907
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:01 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Ik denk dat je een wat te positief beeld hebt van het "sociale" in die samenleving. Een jaar geleden of zo was er nog een bericht in de media verschenen over een Chinese man die zijn dochter overdag vast bond aan een straatpaal zodat hij kon gaan werken. Dat kindje zat daar vervolgens de hele dag te wachten tot vader terug kwam van het werk.

Reden? Deze man kwam uit de verkeerde Chinese provincie en had dus geen recht op kinderbijslag van de overheid.
Oh vast en zeker. Je hebt tegenwoordig eigenlijk 2 china's he, de kustprovincies en het binnenland. Steden aan de kust hebben intussen vaak al het niveau van westerste steden maar het binnenland loopt nog achter. Alleen tsja een bericht van een jaar geleden over 1 man die zijn kind dat aandoet is ook niet echt representatief. Gewoon lekker zelf rondreizen daar en je eigen visie maken.
pi_112649390
pi_112649635
quote:
[ afbeelding ]

[..]

fyi, iPhones (Foxconn) en prefab onderdelen voor Louis-Vuitton (leer, textiel: H&Y International Trade Co.,Ltd) worden geproduceerd in China. Net zoals de halve inboedel van menig Europees huishouden.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 10:31:28 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_112650491
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:31 schreef Nonversatie het volgende:

[..]

fyi, iPhones (Foxconn) en prefab onderdelen voor Louis-Vuitton (leer, textiel: H&Y International Trade Co.,Ltd) worden geproduceerd in China. Net zoals de halve inboedel van menig Europees huishouden.
Bijna alles komt uit die ene FOXCONN fabriek, van je Xbox controller tot je Dell muis. Van onderdelen uit je wasmachine tot zelfs 90% van alle netwerk apparatuur.
  zondag 10 juni 2012 @ 10:41:07 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112686207
quote:

Nomineer voor domste post van het jaar
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Chinese_inventions

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Chinese_uitvindingen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 13 juni 2012 @ 01:38:15 #49
111528 Viajero
Who dares wins
pi_112821750
Ik ben benieuwd hoe het er over een jaar uitziet, en over tien en twintig jaar. Of de boel daar langzaam maar zeker toch weer chineser gaat worden omdat die luitjes niet kunnen wennen aan het gebrek aan eetstalletjes of zo.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 13 juni 2012 @ 02:08:08 #50
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_112822049
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:58 schreef o.us het volgende:

[..]

Het project is bedoeld voor rijke Chinezen. Een beetje doelloos dus, want de doelgroep kan ook gewoon naar Oostenrijk gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')