abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112375857
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 17:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Rialto is een verzekeraar die, tegen een hoge verzekeringspremie, risico's accepteert die andere verzekeraars niet willen accepteren. Een autoverzekeraar hoeft immers niet iedereen zo maar te accepteren, dus een Abarthje voor iemand van 18, een Ferrari voor een klant met een dubieus schadeverleden en importfraudezaken zijn risico's die een verzekeraar liever niet heeft.

Brommen in Rialto, daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je de kans loopt vast te zitten aan een hoge verzekeringspremie omdat niet elke prijsvechter je als klant accepteert.

Hoe dan ook, veel van dit soort zaken worden gewoon geregistreerd en ik weet van mijn vorige werkgever dat we zulke klanten liever niet als risico verzekerden. Het staat veelal in de slotverklaring. Kijk ook eens hier: http://probleemverzekering.nl/ontzegging-rijbevoegdheid/
Mee eens, dat zijn nare aankruisvakjes op het formulier. 300 euro is erg weinig om je nek voor in die strop te leggen.
  zondag 3 juni 2012 @ 12:01:08 #52
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_112376065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

CJIB neemt tegenwoordig de inning gewoon over. Dus je gaat hoe dan ook voor gaas :)
Het land dat de boete int mag het bedrag houden volgens een europees verdrag.
Rijd je als nederlander dus in het buitenland te hard en word je geflitst dan draagt dat land de inning idd over naar het land van herkomst van de overtreder.

Het zal niemand verbazen dat Nederland een tijdje terug protest heeft geleverd in Brussel dat andere landen dat te weinig doen....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_112376162
Mijn vader heeft PRECIES hetzelfde gehad. Hij heeft met behulp van een Duitse buurvrouw een brief geschreven dat hij niet wilde afzien van zijn maand rijontzegging en gewoon het lage boetebedrag wilde betalen.

En zo geschiedde. Hij moest nog wel even (samen met iemand anders) een stempel voor in z'n rijbewijs ophalen.
pi_112376299
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

wat dacht je van die borden midden op de autobahn, waar je van 250 km/h ineens moet afremmen naar 80 tijdens de nachtelijke uren. Ik had dat laatst ook, voordat ik kon bijremmen was ik de 80 zone alweer voorbij.. hoewel de verkeersregels in Duitsland over het algemeen goed zijn, is dit vrij absurd, als je dan wordt aangehouden ben je goed de pineut. In feite wordt gewoon gevraagd ineens vol in de ankers te gaan. Het viel me op dat veel Duitsers op deze plaatsen dat overigens ook niet doen, dan vermoed ik dat de pakkans ook niet erg hoog is. Alleen bij baustellen hou ik me netjes aan de regels.
De adviessnelheid is 130, dus als je harder gaat dan is dat op eigen verantwoordelijkheid en is het dus ook jouw probleem als je niet op tijd kan afremmen.
  zondag 3 juni 2012 @ 14:46:55 #55
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112381772
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:09 schreef Igen het volgende:

[..]

De adviessnelheid is 130, dus als je harder gaat dan is dat op eigen verantwoordelijkheid en is het dus ook jouw probleem als je niet op tijd kan afremmen.
dat klopt, maar men weet dat op veel plaatsen 90% van de automobilisten 200+ rijdt, zeker snachts en dan is het gek dat je een bordje "umwelt" plaatst en dan ineens een bordje 80 erbij..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_112383383
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 14:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dat klopt, maar men weet dat op veel plaatsen 90% van de automobilisten 200+ rijdt, zeker snachts en dan is het gek dat je een bordje "umwelt" plaatst en dan ineens een bordje 80 erbij..
Inderdaad, als je je eraan wil houden moet je toch op z'n minst de kans krijgen dat te doen.
pi_112384881
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 12:04 schreef erikkll het volgende:
Mijn vader heeft PRECIES hetzelfde gehad. Hij heeft met behulp van een Duitse buurvrouw een brief geschreven dat hij niet wilde afzien van zijn maand rijontzegging en gewoon het lage boetebedrag wilde betalen.

En zo geschiedde. Hij moest nog wel even (samen met iemand anders) een stempel voor in z'n rijbewijs ophalen.
Heb je die brief nog voor me? ^O^
  zondag 3 juni 2012 @ 15:55:39 #58
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112384972
Je was er op vakantie en bent nu weer terug in Nederland, dus wat hebben zij er nou aan als ze jou een maand rijontzegging geven?

Al moet je er natuurlijk gewoon nog van af kunnen zien, maar ik denk dat dat de reden was dat ze die 'uitzondering' voor jou gemaakt hebben.
pi_112385021
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 15:55 schreef CruellaDeVil het volgende:
Je was er op vakantie en bent nu weer terug in Nederland, dus wat hebben zij er nou aan als ze jou een maand rijontzegging geven?
Ik woon in het grensgebied, dus ik kom vaak in Duitsland. Daarnaast is dit de standaard straf, die wil ik ook. Ze hoeven voor mij geen uitzondering te maken, en de boete 3x zo hoog te laten zijn.....!
  zondag 3 juni 2012 @ 15:59:26 #60
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_112385133
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 15:56 schreef Zigger het volgende:

[..]

Ik woon in het grensgebied, dus ik kom vaak in Duitsland. Daarnaast is dit de standaard straf, die wil ik ook. Ze hoeven voor mij geen uitzondering te maken, en de boete 3x zo hoog te laten zijn.....!
Ik denk dat ze daar niet naar gekeken hebben, maar gewoon jouw kenteken ingevoerd hebben waarna er uit de computer gerold kwam dat je in Nederland woont.
pi_112386575
Stuur nou eerst maar een briefje, in het Nederlands, dat je geen Duits spreekt en kijk dan eens verder
pi_112386715
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:36 schreef kikoooooo het volgende:
Stuur nou eerst maar een briefje, in het Nederlands, dat je geen Duits spreekt en kijk dan eens verder
Ze kunnen heus wel een brief in het Nederlands schrijven hoor. Je wint er dus hoogstens wat tijd mee, meer niet.
pi_112388534
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze kunnen heus wel een brief in het Nederlands schrijven hoor. Je wint er dus hoogstens wat tijd mee, meer niet.
Soms hoor je niks meer. Altijd het proberen waard.
  zondag 3 juni 2012 @ 17:43:58 #64
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_112389184
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 10:58 schreef Zigger het volgende:
Onlangs op vakantie geweest in Duitsland en heb daar op de snelweg ergens 113 (gecorrigeerd) gereden waar maar 80 mocht.
Mocht je daar maar 80 of had je geen Tempo-100 sticker op je vouwwagen?
Je hebt volgens mij 2 overtredingen begaan.

Kijk ook eens op http://vouwwagenclub.info/ voor informatie.
pi_112389303
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:43 schreef FF het volgende:

[..]

Mocht je daar maar 80 of had je geen Tempo-100 sticker op je vouwwagen?
Je hebt volgens mij 2 overtredingen begaan.

Kijk ook eens op http://vouwwagenclub.info/ voor informatie.
Zie eerder, is gekeurd voor 100 met sticker op wagen en bewijs.
pi_112408752
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:27 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Soms hoor je niks meer. Altijd het proberen waard.
heb ik ook gedaan, was een boete uit brussel in het frans. Briefje gestuurd dat ik zeer vereerd was met hun aanname dat ik frans sprak maar dat ik niets van de brief begreep en of ze me alsjeblieft een brief in het nederlands konden sturen. Nooit meer wat van gehoord.

Zou daar dus inderdaad eens mee beginnen.
pi_112409202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik neem aan 70. Dat is vrijwel altijd bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Snelheidsbeperkingen in Duitsland zijn trouwens vrijwel altijd oneven tientallen (50, 70, 90, 130)
Das in Nederland. In Duitsland zijn ze even. Meestal van 100 naar 80 naar 60. In het noorden van Duitsland tenminste waar ik regelmatig rij.
  maandag 4 juni 2012 @ 06:21:00 #68
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_112412736
Het lijkt een beetje op het verhaal met de winterbanden. Veel mensen weten niet dat ze met winterbanden een sticker op hun dashboard moeten plakken met daarop de maximumsnelheid van die banden. Als je dat niet doet, dan kun je ook boetes krijgen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 4 juni 2012 @ 07:28:39 #69
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_112412922
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:09 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Das in Nederland. In Duitsland zijn ze even. Meestal van 100 naar 80 naar 60. In het noorden van Duitsland tenminste waar ik regelmatig rij.
Het lijkt regionaal geregeld. Zoals ik al schreef, ik woon in Duitsland en hier is het meestal 90, 70 enzovoort. Ik denk dat de Bundesländer daar zelf over kunnen beslissen.
pi_112413208
Als die brief niet in het nederlands wordt opgestuurd, had je niet moeten reageren. Ze zijn verplicht een bekeuring in je eigen taal op te sturen.

En de dingen die boven de weg hangen zijn voor transport registratie.. Geen flitspaal
  maandag 4 juni 2012 @ 08:50:48 #71
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_112413544
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_112728485
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
  maandag 11 juni 2012 @ 10:37:57 #73
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_112728620
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef Zigger het volgende:
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
Hi hi, da's leuk :D

Gefeliciteerd ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_112728994
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef Zigger het volgende:
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
Je kunt zeggen wat je wil, maar de Duitse politie is de laatste tijd wel een stuk aardiger. Vooral met verkeersproblemen
*ervaringsdeskundige van 2 ongelukken in Duitsland*
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_112736780
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:53 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil, maar de Duitse politie is de laatste tijd wel een stuk aardiger. Vooral met verkeersproblemen
*ervaringsdeskundige van 2 ongelukken in Duitsland*
sowieso een stuk vriendelijker mbt de boetebedragen :D

13 km/u te hard in nl kost je in Nederland een stuk meer dan 25 euro
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 11 juni 2012 @ 15:27:31 #76
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_112739706
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef Zigger het volgende:
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
vind ik leuk knopje ontbreekt....

maar ik vind het top dat je alsnog je 'recht' hebt gehaald en gekregen. ^O^
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  maandag 11 juni 2012 @ 17:12:18 #77
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_112743994
^O^ Tsja Duitse politie is eigenlijk relaxter dan de Nederlandse heb ik al wel gemerkt, je zou het niet verwachten. :P
Hallon!
pi_112744058
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef Zigger het volgende:
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
Dan moet je wel heel veel mazzel hebben, je moet namelijk aan diverse voorwaarden voldoen wil je met een aanhanger 100 mogen rijden in Duitsland.

Zie dit van het caravanforum:

In Duitsland met aanhangwagens nu 100 in plaats van 80 km/h?

In kranten en enkele vakbladen was kortgeleden het bericht te lezen dat het nu voor aanhangwagencombinaties in Duitsland toegestaan werd om maximaal 100 km/h te kunnen rijden. Toen ik in Duitse bladen hierover las, bleek dat die verruiming toch wat ingewikkelder in elkaar steekt dan hier te lande werd aangekondigd. Middels de Duitse politie kwamen we in het bezit van de wetstekst. Omdat hierover aan lezers zeker vragen zullen worden gesteld geef ik de inhoud van deze regeling weer.

Slechts enkele caravancombinaties komen in aanmerking voor een toegestane snelheid van 100 kilometer per uur! Een dergelijke combinatie moet op straat middels 100km-borden herkenbaar zijn.
Schriftelijke vergunning van de Duitse overheid is noodzakelijk welke wordt afgegeven na keuring van de combinatie en toetsing aan de vele gestelde eisen.

Onderstaande tekst zal u mogelijk enige duidelijkheid brengen over de eisen en bepalingen die door de Duitse overheid gesteld worden.
Sinds 22 oktober 1998 is er in de Duitse regelgeving wat betreft de maximum snelheid met aanhangwagen en caravans een en ander veranderd. De maximum snelheid was 80 kilometer per uur en het wordt in nu sommige gevallen maximaal 100 kilometer per uur.
De wijziging geldt op auto(snel)wegen en is bedoeld voor voertuigcombinaties bestaande uit een personenauto of lichte bestelauto (max. 3,5 ton), met een aanhangwagen of caravan. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een normale aanhangwagen en een caravan.
Er zijn, voordat je 100 kilometer per uur kunt gaan rijden, echter een aantal eisen en voorwaarden en er dient een schriftelijke toestemming of vergunning -in de Duitse taal- in de auto meegevoerd te worden.
Verhoudingsfactor X

De toegestane maximum massa van de aanhangwagen (afgekort met ahw) / caravan en de ledige massa van het trekkend voertuig dienen zich te verhouden in een te bepalen factor X, waarbij;

1. ahw ongeremd en ahw zonder hydraulische schokbrekers, factor X = 0,3.
2. caravans, geremd en met hydraulische schokbrekers, factor X = 0,8.
3. andere ahw's (geremd en met hydraulische schokbrekers), factor X = 1,1
waarbij de bovengrens altijd de laagste waarde van de volgende berekening moet zijn:
- max. massa ahw = gelijk of lager dan de max. massa van het trekkende voertuig;
- max. massa ahw = gelijk of lager dan de toegelaten geremde / ongeremde massa van de ahw (uit kentekenbewijs van het trekkend voertuig).

Bovendien moet een onafhankelijke deskundige -van een ambtelijk keuringsstation- schriftelijk verklaren dat:

1. de combinatie in overeenstemming is met vorenstaande regels;
2. de ahw wel of geen remsysteem heeft en wel of geen hydraulische schokdempers heeft;
3. de banden van de ahw voldoen aan de snelheidscode "L" = 120 km/h en niet ouder zijn dan 6 jaren.
4. de trekkende auto - altijd - een remsysteem met anti-blokkeer-regeling heeft;

Enkele reken-voorbeelden:

**ahw factor 1,1 (niet zijnde een caravan)
Ledige massa trekkend voertuig 1200 kg (1,1 x 1200 = 1320)
Toegestane maximum massa ahw 1320 kg
**Caravan factor 0,8
Ledige massa trekkend voertuig 1200 kg ( 0,8 x 1200 = 960)
Toegestane maximum massa van de caravan 960 kg
**Ongeremde ahw / caravan of geremde ahw- zonder hydraulischeschokdempers, (factor 0,3)
Ledige massa trekkend voertuig b.v. 1200 kg (0,3 x 1200 = 360)
Toegestane maximum massa ongeremde ahw / caravan 360 kg.

Voor invulling van de waarden moet je het kentekenbewijs van het trekkend voertuig raadplegen en na berekening met de juiste factor deze waarde vergelijken met in het registratiebewijs van de ahw / caravan gestelde toegestane maximum massa (maximum massa beladen voertuig).
Resumerend

1. het trekkend voertuig moet -altijd- een remsysteem hebben met ABS (antiblokkeersysteem);
2. de aanhangwagen of caravan moet;
1. hydraulische schokdempers hebben
2. een reminrichting hebben
3. luchtbanden hebben met een snelheidsaanduiding "L" geschikt voor 120 km/h of een andere letter waarbij de geschiktheid hoger is dan 120 km/h
4. luchtbanden mogen niet ouder zijn dan 6 jaar.

Keuring van de combinatie en borden.

Als aan alle genoemde eisen en voorwaarden is voldaan moet nog een hindernis worden genomen en wel het verkrijgen van een vergunning van de DEKRA of TUV, in Duitsland. Volgens de Regeling kan een keuring ook worden gedaan door een erkend buitenlands keuringsstation - bijvoorbeeld onze RDW- . Na beproeving en het schouwen (duurt ongeveer 30 minuten) kan een vergunning door de keuringsinstantie worden afgegeven.
Daarna moet de combinatie herkenbaar worden gemaakt door het aanbrengen van een bordschild met opschrift '100' op de achterzijde van de aanhangwagen of caravan en een -kleinere- bordsticker op de bovenrand van de voorruit van de trekkende auto.
De kosten voor keuring bedragen DM 67,50. De bordschilden kosten 25 DM.

Een afdeling van de TUV Hannover is gevestigd in Nederland. Na informatie aldaar is gebleken dat een keuring tot het verkrijgen van een vergunning tot de mogelijkheden behoort.
De TUV Hannover Nederland BV is gevestigd in Lelystad, Emoeweg 12 , 8218 PC, telefoon 0320 -288701. (De receptioniste staat je in het Nederlands te woord).
pi_112748902
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 17:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Dan moet je wel heel veel mazzel hebben, je moet namelijk aan diverse voorwaarden voldoen wil je met een aanhanger 100 mogen rijden in Duitsland.

Zie dit van het caravanforum:
Wat een verhaal! :)

Mijn vouwwagen weegt maximaal 750kg, 450kg leeg. Daarbij heeft mijne idd banden die voldoen (max. 6 jaar oud, snelheidscategorie L 120km/h), een reminrichting, een stabilisator en schokdempers.

De vouwwagen is gekeurd met de opmerking/voorwaarde dat de trekauto minimaal 938kg weegt en ABS heeft.

Dat ding hangt zoooooo stabiel achter de auto, in Frankrijk mag je er 130km/h mee gaan, en dat gaat probleemloos.
  maandag 11 juni 2012 @ 23:10:21 #80
297051 schaal_9
Caissière B
pi_112767228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
Over Ordnung muss sein gesproken :')
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 07:27:02 #81
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_112774573
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef Zigger het volgende:
Vorige week geprobeerd om de "normale" boete te krijgen, dus ipv 435 euro boete > 160 euro boete + 1 maand rijontzegging. Dit was geen probleem.

Vandaag nog hierover gebeld, er werd gezegd dat ik het originele rijbewijs aangetekend moest opsturen, een kopie was niet genoeg. In gesprek hierover had de vrouw het erover dat ik ook niet harder dan 80km/h mocht met mijn aanhanger/vouwwagen. Waarop ik zei dat de aanhanger Dekra gekeurd was voor 100 km/h....

De betreffende vrouw zei dat dit alles veranderde. Ik heb haar de ingescande keuringsbewijzen per mail gestuurd en net per mail te horen gekregen dat dit betekent dat ik de snelheid niet met 33 km/h heb overtreden, maar met "maar" 13 km/h. Dit betekent een nieuwe boete van 25 euro.....! _O_ :)
Erg netjes. Zo zie je maar weer, als het niet op voetballen aan komt zijn Duitsers zo rot nog niet. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')