goed antwoord op zijn vraagquote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
Ja, de vraag is of dat überhaupt kan. Met andere woorden: mogen zij zelf kiezen om mij geen standaard 1 maand rijontzegging op te leggen maar de geldboete te verdrievoudigen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:05 schreef TripleS het volgende:
Je kan alsnog een verzoek sturen voor het opleggen van die maand rijontzegging en de boete van ¤150 alvast betalen.
Lees anders de OP even door?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:01 schreef flappy het volgende:
Je bent fout geweest, dus accepteer de boete maar.
Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
Voor zover ik weet is dat in Nederland ook zo. Buitenlandse bestuurders krijgen ook een hogere boete dan Nederlandse, als de Nederlandse er een rijontzegging bij krijgen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:29 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat denk ik ook en daar hebben ze gelijk in. Ontzegging zou voor jou geen straf zijn (ervan uitgaand dat je niet in Duitsland hoeft of wilt zijn en de ontzegging alleen daar geldt).
Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:46 schreef qltel het volgende:
[..]Heel het baustelle-verhaal doet trouwens ook niet zo terzake verder, een vouwwagen is een aanhanger en daarmee mag je in Duitsland niet harder dan 80.
Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:17 schreef Zigger het volgende:
[..]
Mijn vouwwagen is gekeurd voor 100 in Duitsland. Daar heb ik een sticker voor gekregen en een keuringsbewijs.
Maar goed, ik ga maar in mijn allerbeste duits a.s. maandag eens bellen.
Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:10 schreef Gravedigger het volgende:
Ze gaan er waarschijnlijk van uit dat een rijontzegging geen nut heeft omdat je waarschijnlijk voorlopig niet in Duitsland komt. Dan heeft die ontzegging ook geen enkel nut.
Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:24 schreef qltel het volgende:
[..]Je auto ook, mag ik hopen? Die keuring is namelijk voor de auto-aanhanger combinatie. Met een andere auto bijvoorbeeld is hij niet geldig. Het maakt me verder niet uit, hoor, maar wellicht voorkomt mijn opmerking je bonnen in de toekomst.
Succes maandag.
OK, als dat zo is, dan moet ik gewoon betalen, slik....quote:Op zaterdag 2 juni 2012 13:29 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]Yup, doen ze hier in Nederland ook als er Oosterburen komen. Die krijgen ook gewoon een hogere boete opgelegd.
Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:05 schreef Zigger het volgende:
[..]
Het heeft te maken met de combinatie van gewicht tussen auto en aanhangwagen, maar een vouwwagen is zo licht dat vrijwel elke auto dit met 100km/h kan. Pas als deze combinatie ongunstig is, moet je een aanvullende stabilisator hebben geloof ik.
Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:16 schreef qltel het volgende:
[..]Het belangrijkste is een anti-slinger-koppeling.
Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk en klopt ook niet. Zoals ik al schreef, ik probeer je alleen maar bonnen-geld te besparen, mocht je daardoor kennelijk op je pik getrapt zijn, dan is dat jouw probleem..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:29 schreef Zigger het volgende:
[..]
Ga jij mij nou de les lezen? Eerst zeggen dat ik maar 80 in Duitsland mag, en als ik dan reageer met een onderbouwing dat ik 100 mag, kom jij met de uitleg?![]()
Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:36 schreef qltel het volgende:
[..]
Met "de les lezen" heeft dat verder niets te maken. Jouw onderbouwing met als afsluiter "geloof ik" is allesbehalve sterk
Zoals ik in het begin al schreef: de combinatie van auto en vouwwagen moet gekeurd zijn,anders moet je keurig 80. Maar goed, ik zie het volgende topic over boetes uit Duitsland wel komen..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:44 schreef Zigger het volgende:
[..]
Feit is dat ik hier geschreven heb dat mijn vouwwagen hiervoor gekeurd is en dat ik daar een bewijs van heb. Verder:![]()
![]()
Opzet of een schrijffoutje; ik moest lachenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
Ik neem aan dat alleen het land wat je rijbewijs heeft uitgegeven je een rijontzegging op kan leggen, behalve dingen als rijontzeggingen van een aantal uur vanwege een te hoog alcoholpromillage.. Je rijbewijs wordt tenslotte voor een aantal dagen/weken ingevorderd/ongeldig verklaard.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:42 schreef BlueMage het volgende:
...dus als ik dit topic goed begrijp geldt een rijontzegging alleen in het land waar deze opgelegd is? Had wel verwacht dat dat in de EU grensoverschrijdend zou zijn, weer wat geleerd.
Hmmm... volgens de ANWB niet dusquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:52 schreef qltel het volgende:
Ik neem aan dat alleen het land wat je rijbewijs heeft uitgegeven je een rijontzegging op kan leggen, behalve dingen als rijontzeggingen van een aantal uur vanwege een te hoog alcoholpromillage.. Je rijbewijs wordt tenslotte voor een aantal dagen/weken ingevorderd/ongeldig verklaard.
Ik neem aan 70. Dat is vrijwel altijd bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Snelheidsbeperkingen in Duitsland zijn trouwens vrijwel altijd oneven tientallen (50, 70, 90, 130)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
Dat is nooit zo geweest, maar gokken kun je altijd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef waspoedertje het volgende:
Was het niet zo dat je boetes uit het buitenland niet hoeft te betalen omdat ze het geld toch nooit komen halen, alleen als je dan weer in dat land komt en ze houden je aan dan wel natuurlijk
Was pas geleden nog in het nieuws
Dat nam ik dat verkeerd aan..quote:
Ook al zouden ze het niet komen halen, dan is het nog niet zo dat "je niet hoeft te betalen". Maar als je graag de komende jaren bij elk bezoekje aan dat land de kans wil lopen dat je een paar weken de cel in gaat of direct een nog veel hoger bedrag af mag tikken zou ik inderdaad gewoon niet betalen..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef waspoedertje het volgende:
Was het niet zo dat je boetes uit het buitenland niet hoeft te betalen omdat ze het geld toch nooit komen halen, alleen als je dan weer in dat land komt en ze houden je aan dan wel natuurlijk
Was pas geleden nog in het nieuws
CJIB neemt tegenwoordig de inning gewoon over. Dus je gaat hoe dan ook voor gaasquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:01 schreef qltel het volgende:
Ook al zouden ze het niet komen halen, dan is het nog niet zo dat "je niet hoeft te betalen". Maar als je graag de komende jaren bij elk bezoekje aan dat land de kans wil lopen dat je een paar weken de cel in gaat of direct een nog veel hoger bedrag af mag tikken zou ik inderdaad gewoon niet betalen..
Hoe kan hij dan een boete voor 33 km te hard krijgen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik neem aan 70. Dat is vrijwel altijd bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Snelheidsbeperkingen in Duitsland zijn trouwens vrijwel altijd oneven tientallen (50, 70, 90, 130)
Heb ik even mazzel, bij mij neemt het CJIB de inning niet over..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
CJIB neemt tegenwoordig de inning gewoon over. Dus je gaat hoe dan ook voor gaas
Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:05 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Hoe kan hij dan een boete voor 33 km te hard krijgen?
Het was 80. Op veel plekken ook. 80 op de baustelle en soms 60 als je een flinke bocht moet maken (oude/nieuwe rijbaan).quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:11 schreef qltel het volgende:
[..]Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.
Of misschien mocht je bij die wegwerkzaamheden wel 80. Ik kan me echter niet herinneren ooit borden 80 gezien te hebben in Duitsland (en ik woon er zelfs).
Kom regelmatig in Duitsland en die borden kom ik toch wel tegen, rij je het ene moment ruim 150, om vervolgens af te remmen tot 80, hoewel 100 wel vaker voorkomt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.
Of misschien mocht je bij die wegwerkzaamheden wel 80. Ik kan me echter niet herinneren ooit borden 80 gezien te hebben in Duitsland (en ik woon er zelfs).
Wat is dat?quote:
Rialto is een verzekeraar die, tegen een hoge verzekeringspremie, risico's accepteert die andere verzekeraars niet willen accepteren. Een autoverzekeraar hoeft immers niet iedereen zo maar te accepteren, dus een Abarthje voor iemand van 18, een Ferrari voor een klant met een dubieus schadeverleden en importfraudezaken zijn risico's die een verzekeraar liever niet heeft.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:36 schreef Zigger het volgende:
[..]
Wat is dat?
Als het zo is dat verzekeraars hier ook naar kijken, dan kan ik idd beter gewoon betalen....!
ook met polen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef klipper het volgende:
Gaat je niet lukken, de maand rijontzegging geldt namelijk alleen voor Duitsland, en de kans dat je daar de komende maand weer rijdt is minimaal vandaar dat ze geen rijontzegging vragen maar de boete verhogen, doet Nederland overigens zelf ook met buitenlanders die hier betrapt worden.
Niet met ieder land, wel met steeds meer landen.quote:
wat dacht je van die borden midden op de autobahn, waar je van 250 km/h ineens moet afremmen naar 80 tijdens de nachtelijke uren. Ik had dat laatst ook, voordat ik kon bijremmen was ik de 80 zone alweer voorbij.. hoewel de verkeersregels in Duitsland over het algemeen goed zijn, is dit vrij absurd, als je dan wordt aangehouden ben je goed de pineut. In feite wordt gewoon gevraagd ineens vol in de ankers te gaan. Het viel me op dat veel Duitsers op deze plaatsen dat overigens ook niet doen, dan vermoed ik dat de pakkans ook niet erg hoog is. Alleen bij baustellen hou ik me netjes aan de regels.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Kom regelmatig in Duitsland en die borden kom ik toch wel tegen, rij je het ene moment ruim 150, om vervolgens af te remmen tot 80, hoewel 100 wel vaker voorkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |