Hmmm... volgens de ANWB niet dusquote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:52 schreef qltel het volgende:
Ik neem aan dat alleen het land wat je rijbewijs heeft uitgegeven je een rijontzegging op kan leggen, behalve dingen als rijontzeggingen van een aantal uur vanwege een te hoog alcoholpromillage.. Je rijbewijs wordt tenslotte voor een aantal dagen/weken ingevorderd/ongeldig verklaard.
Ik neem aan 70. Dat is vrijwel altijd bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Snelheidsbeperkingen in Duitsland zijn trouwens vrijwel altijd oneven tientallen (50, 70, 90, 130)quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:50 schreef Gravedigger het volgende:
Gold ter plaatse een snelheidsbeperkung van 80 Km?
Dat is nooit zo geweest, maar gokken kun je altijd.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef waspoedertje het volgende:
Was het niet zo dat je boetes uit het buitenland niet hoeft te betalen omdat ze het geld toch nooit komen halen, alleen als je dan weer in dat land komt en ze houden je aan dan wel natuurlijk
Was pas geleden nog in het nieuws
Dat nam ik dat verkeerd aan..quote:
Ook al zouden ze het niet komen halen, dan is het nog niet zo dat "je niet hoeft te betalen". Maar als je graag de komende jaren bij elk bezoekje aan dat land de kans wil lopen dat je een paar weken de cel in gaat of direct een nog veel hoger bedrag af mag tikken zou ik inderdaad gewoon niet betalen..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef waspoedertje het volgende:
Was het niet zo dat je boetes uit het buitenland niet hoeft te betalen omdat ze het geld toch nooit komen halen, alleen als je dan weer in dat land komt en ze houden je aan dan wel natuurlijk
Was pas geleden nog in het nieuws
CJIB neemt tegenwoordig de inning gewoon over. Dus je gaat hoe dan ook voor gaasquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:01 schreef qltel het volgende:
Ook al zouden ze het niet komen halen, dan is het nog niet zo dat "je niet hoeft te betalen". Maar als je graag de komende jaren bij elk bezoekje aan dat land de kans wil lopen dat je een paar weken de cel in gaat of direct een nog veel hoger bedrag af mag tikken zou ik inderdaad gewoon niet betalen..
Hoe kan hij dan een boete voor 33 km te hard krijgen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:56 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik neem aan 70. Dat is vrijwel altijd bij wegwerkzaamheden in Duitsland. Snelheidsbeperkingen in Duitsland zijn trouwens vrijwel altijd oneven tientallen (50, 70, 90, 130)
Heb ik even mazzel, bij mij neemt het CJIB de inning niet over..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
CJIB neemt tegenwoordig de inning gewoon over. Dus je gaat hoe dan ook voor gaas
Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:05 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Hoe kan hij dan een boete voor 33 km te hard krijgen?
Het was 80. Op veel plekken ook. 80 op de baustelle en soms 60 als je een flinke bocht moet maken (oude/nieuwe rijbaan).quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:11 schreef qltel het volgende:
[..]Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.
Of misschien mocht je bij die wegwerkzaamheden wel 80. Ik kan me echter niet herinneren ooit borden 80 gezien te hebben in Duitsland (en ik woon er zelfs).
Kom regelmatig in Duitsland en die borden kom ik toch wel tegen, rij je het ene moment ruim 150, om vervolgens af te remmen tot 80, hoewel 100 wel vaker voorkomt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:11 schreef qltel het volgende:
[..]
Wellicht mocht je 90 bij de wegwerkzaamheden. Met een niet goedgekeurde auto-aanhanger-combinatie mag je maar 80 in Duitsland.
Of misschien mocht je bij die wegwerkzaamheden wel 80. Ik kan me echter niet herinneren ooit borden 80 gezien te hebben in Duitsland (en ik woon er zelfs).
Wat is dat?quote:
Rialto is een verzekeraar die, tegen een hoge verzekeringspremie, risico's accepteert die andere verzekeraars niet willen accepteren. Een autoverzekeraar hoeft immers niet iedereen zo maar te accepteren, dus een Abarthje voor iemand van 18, een Ferrari voor een klant met een dubieus schadeverleden en importfraudezaken zijn risico's die een verzekeraar liever niet heeft.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 17:36 schreef Zigger het volgende:
[..]
Wat is dat?
Als het zo is dat verzekeraars hier ook naar kijken, dan kan ik idd beter gewoon betalen....!
ook met polen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:05 schreef klipper het volgende:
Gaat je niet lukken, de maand rijontzegging geldt namelijk alleen voor Duitsland, en de kans dat je daar de komende maand weer rijdt is minimaal vandaar dat ze geen rijontzegging vragen maar de boete verhogen, doet Nederland overigens zelf ook met buitenlanders die hier betrapt worden.
Niet met ieder land, wel met steeds meer landen.quote:
wat dacht je van die borden midden op de autobahn, waar je van 250 km/h ineens moet afremmen naar 80 tijdens de nachtelijke uren. Ik had dat laatst ook, voordat ik kon bijremmen was ik de 80 zone alweer voorbij.. hoewel de verkeersregels in Duitsland over het algemeen goed zijn, is dit vrij absurd, als je dan wordt aangehouden ben je goed de pineut. In feite wordt gewoon gevraagd ineens vol in de ankers te gaan. Het viel me op dat veel Duitsers op deze plaatsen dat overigens ook niet doen, dan vermoed ik dat de pakkans ook niet erg hoog is. Alleen bij baustellen hou ik me netjes aan de regels.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:07 schreef klipper het volgende:
[..]
Kom regelmatig in Duitsland en die borden kom ik toch wel tegen, rij je het ene moment ruim 150, om vervolgens af te remmen tot 80, hoewel 100 wel vaker voorkomt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |