abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:51:47 #201
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_112570322
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:49 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dus alles wat Clingendael zegt maar niet serieus nemen dan? Ik zie de WC eend analogie niet helemaal.
Ik ook niet. Als het nou door een EU-medewerker was geschreven...
pi_112571569
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:51 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik ook niet. Als het nou door een EU-medewerker was geschreven...
Clingendael heeft gewoon baat bij een gezamenlijk Europa, zij zijn sterk afhankelijk van de politiek voor wat ze doen. Een grote geldverslindende Europese mega overheid is natuurlijk de natte droom van clingendael.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:48:20 #203
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112572715
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:33 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Fantastisch! Hoera! *O* ^O^ :+

Ben je een beetje simpel of zo?
Fascinatie staat gelijk aan simpel zijn?
Er zijn hele volksstammen die hopen dat de boel instort en daar gefascineerd naar kijken en dan ben ik simpel als ik juist geboeid raak door het tegenovergestelde?
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:58:26 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112573193
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Fascinatie staat gelijk aan simpel zijn?
Er zijn hele volksstammen die hopen dat de boel instort en daar gefascineerd naar kijken en dan ben ik simpel als ik juist geboeid raak door het tegenovergestelde?
ach verkiezingen zullen die EU-egotrippers wel kalmeren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112573563
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Clingendael heeft gewoon baat bij een gezamenlijk Europa, zij zijn sterk afhankelijk van de politiek voor wat ze doen. Een grote geldverslindende Europese mega overheid is natuurlijk de natte droom van clingendael.
Zij zijn afhankelijk van de politiek omdat ze daar onderzoek naar doen? Minder Europese integratie betekent volgens mij dus dat minder om te onderzoeken als ik het goed begrijp. En daarom zijn ze voor meer integratie :? Ik vind het allemaal nogal wilde verwijten die je daar maakt. Een beetje onderbouwing zou niet misstaan.
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:55:26 #206
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_112575603
Meer macht voor Europa, goed idee. Alleen in Nederland is het al een hels karwei om tot een beslissing te komen die door genoeg mensen wordt gesteund. Dit zal met zoveel verschillenden landen, culturen en talen dus zeker goed gaan. _O_
Bedankt Hans.
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:58:20 #207
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112575704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ach verkiezingen zullen die EU-egotrippers wel kalmeren
Mwahaha
pi_112575929
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:55 schreef bascross het volgende:
Meer macht voor Europa, goed idee. Alleen in Nederland is het al een hels karwei om tot een beslissing te komen die door genoeg mensen wordt gesteund. Dit zal met zoveel verschillenden landen, culturen en talen dus zeker goed gaan. _O_
De EU is daarom ook niet democratisch. Paar mannetjes in achterkamertjes bepalen het beleid en jouw stem wordt niet gehoord. Sterker nog, er zit ducttape op je bek.
pi_112577066
Dat Verenigd Europa zal er wel komen. Benieuwd als het slecht blijft gaan en Nederland er bv toch uit wil stappen. Waarschijnlijk zullen we dan als een afvallige provincie worden beschouwd en kapot worden gemaakt met sancties ed.
pi_112577179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef Bombshell het volgende:
Dat Verenigd Europa zal er wel komen. Benieuwd als het slecht blijft gaan en Nederland er bv toch uit wil stappen. Waarschijnlijk zullen we dan als een afvallige provincie worden beschouwd en kapot worden gemaakt met sancties ed.
yup. Min of meer ook de woorden van Trichet bij Nieuwsuur gisteren.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:48:34 #211
323876 michaelmoore
pi_112577465
quote:
Het zal er wel komen in een manier, maar is niet levensvatbaar

De pensioenaaanspraken van Spanje en Frankrijk en Griekenland zijn veel te groot
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:49:17 #212
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_112577488
quote:
Ik ben benieuwd of 'Nederland' (de politici) er nou echt zo tegen zijn. Men moet nu een beetje uitkijken voor Wilders, en dus lijkt het misschien zo.

Wie weet komt er straks een coalitie met Pechtold, en dan gaat het 'dankzij de onderhandelingen' wellicht gewoon lekker verder..
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:50:24 #213
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112577542
Nederland ís ook een afvallige provincie. Of afvallig land althans. Waarom moet alles hier altijd even nét niet volgens de regels? Niet omdat dat beter zou zijn, maar gewoon omdat het leuk is eigenwijs te doen? Ik bedoel dan het drugsbeleid, de Hedwigepolder, het rookverbod, het asielbeleid, enz. Nederland ís al lang niet meer het braafste jongetje in de klas hoor, het is het irritante betwetertje. Soms leuk, maar meestal ongewenst.
pi_112577543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De pensioenaaanspraken van Spanje en Frankrijk en Griekenland zijn veel te groot
De vergrijzing slaat overal toe hè, ook in Duitsland en ook bij ons.

En gegarandeerd zullen we dat gaan merken, want de pensioenfondsen hebben niet talloze bejaardenverzorgers op voorraad ingevroren etc. ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:50:41 #215
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_112577553
quote:

[..]

Overal zijn de pensioenschulden (voor de fondsen is het een verplichting) te groot. In Nederland lijkt het nu allemaal mooi, maar dat kan best nog eens tegenvallen hoor...

Het is een Westers probleem die schuldenberg. Daarom hoor je ook steeds mensen roepen om maar 'daadkrachtig geld bij te drukken'.
pi_112577619
Maar wat bedoelen we met een Verenigd Federaal Europa?

Een Federaal Europa kan nog steeds betekenen dat Europese landen nog steeds veel bevoegdheden en autonomie hebben, en dat Brussel in kan grijpen in begrotingen om de munt stabiel te houden maar dat landen zelf bepalen waar ze het geld aan willen uitgeven, wetten op alle beleidsterreinen kunnen aannemen noem maar op.

België is een voorbeeld. Een federale staat, maar de federale regering gaat bijna alleen over de begroting, buitenlands beleid en defensie. Vlaanderen en Wallonië bepalen verder bijna alles zelf.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:52:50 #217
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112577644
quote:

[..]

Ach, als het weer een paar decennia blijft bestaan, zal het al een succes genoemd kunnen worden.
Geen enkele staatsvorm is eigenlijk levensvatbaar, er zal altijd wat nieuws ná komen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:55:24 #218
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112577769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:50 schreef Igen het volgende:

[..]

De vergrijzing slaat overal toe hè, ook in Duitsland en ook bij ons.

En gegarandeerd zullen we dat gaan merken, want de pensioenfondsen hebben niet talloze bejaardenverzorgers op voorraad ingevroren etc. ;)
Die bejaardenverzorgers zullen in de toekomst waarschijnlijk uit landen als de Filipijnen komen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:08:41 #219
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_112578328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:50 schreef Lemans24 het volgende:
Nederland ís ook een afvallige provincie. Of afvallig land althans. Waarom moet alles hier altijd even nét niet volgens de regels? Niet omdat dat beter zou zijn, maar gewoon omdat het leuk is eigenwijs te doen? Ik bedoel dan het drugsbeleid, de Hedwigepolder, het rookverbod, het asielbeleid, enz. Nederland ís al lang niet meer het braafste jongetje in de klas hoor, het is het irritante betwetertje. Soms leuk, maar meestal ongewenst.
Volgens welke regels? Het is juist goed dat Nederland bijvoorbeeld niet hypocriet wiet loopt te verbieden terwijl je overal alcohol kan kopen. Hoewel het de laatste tijd wel steeds triester wordt qua regeltjes. :')
Bedankt Hans.
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:11:27 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112578444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:08 schreef bascross het volgende:

[..]

Volgens welke regels? Het is juist goed dat Nederland bijvoorbeeld niet hypocriet wiet loopt te verbieden terwijl je overal alcohol kan kopen. Hoewel het de laatste tijd wel steeds triester wordt qua regeltjes. :')
Er is hier een gedoogbeleid, het meest hypocriete wat je kunt bedenken. Gedogen werkt niet, met niks.

En ik bedoel de Europese wetgeving natuurlijk, waar Nederland zich aan zal moeten houden. Willen we ons daar liever niet aan houden, moeten we uit de EU stappen.
pi_112578521
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Er is hier een gedoogbeleid, het meest hypocriete wat je kunt bedenken. Gedogen werkt niet, met niks.
Het gedogen van wiet werkt wel beter dan het verbieden
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:21:14 #222
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_112578806
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Er zijn landen waar ze zeer streng zijn op het gebruik van wiet, maar waar het percentage van de bevolking dat gebruikt hoger ligt, bijvoorbeeld de VS.

Beste is natuurlijk wel om het te legaliseren en belasting heffen op de verkoop.

quote:
En ik bedoel de Europese wetgeving natuurlijk, waar Nederland zich aan zal moeten houden. Willen we ons daar liever niet aan houden, moeten we uit de EU stappen.
Er zijn gelukkig nog dingen die Nederland zelf mag bepalen en dat hou ik graag zo. Ik heb al weinig met politici die bepalen wat ik wel en niet mag, maar nog minder met politici uit totaal andere landen met een andere taal die dat bepalen. ^O^
Bedankt Hans.
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:21:28 #223
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_112578815
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:13 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het gedogen van wiet werkt wel beter dan het verbieden
In combinatie met hoge boetes en straffen werkt verbieden prima. Kijk naar Singapore.
(niet dat dat het ideaal is)
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:23:36 #224
323876 michaelmoore
pi_112578909
Men wijst steeds op de voordelen voor duitsland van die lage Euro maar dat ie dus voor de zuidelijken PIIGS te duur dat is logisch
  vrijdag 8 juni 2012 @ 07:11:22 #225
323876 michaelmoore
pi_112599585
Spanje gaat het ook zonder dat een ander land BANKIA zal overnemen niet gaan halen

http://www.telegraaf.nl/d(...)dering_Spanje__.html

quote:
do 07 jun 2012, 20:26
Fitch verlaagt waardering Spanje
NEW YORK (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch heeft de waardering van de staatsschulden van Spanje met drie stappen verlaagd. De waardering staat nu op 'BBB' tegen een eerdere 'A' en een verdere verlaging is niet uitgesloten.

Fitch meldt in een toelichting dat Spanje extra gevoelig is voor de Europese schuldencrisis als gevolg van buitenlandse schulden. Spanje zou grote kans hebben om 'besmet' te worden door de problemen in Griekenland.

Daarnaast voorziet Fitch dat Spanje zowel dit jaar als volgend jaar in een recessie zal verkeren. Eerder rekende de kredietbeoordelaar op een licht herstel in 2013.

De problemen bij de Spaanse banken lijken volgens Fitch ook steeds groter te worden. De financiële instellingen hebben 60 tot 100 miljard euro nodig om uit de crisis te geraken en hun kapitaal op orde te krijgen, denkt de kredietbeoordelaar. Eerder schatte Fitch dat bedrag twee maal zo laag in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')