Ik ook niet. Als het nou door een EU-medewerker was geschreven...quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:49 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dus alles wat Clingendael zegt maar niet serieus nemen dan? Ik zie de WC eend analogie niet helemaal.
Clingendael heeft gewoon baat bij een gezamenlijk Europa, zij zijn sterk afhankelijk van de politiek voor wat ze doen. Een grote geldverslindende Europese mega overheid is natuurlijk de natte droom van clingendael.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ook niet. Als het nou door een EU-medewerker was geschreven...
Fascinatie staat gelijk aan simpel zijn?quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:33 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Fantastisch! Hoera!![]()
![]()
![]()
Ben je een beetje simpel of zo?
ach verkiezingen zullen die EU-egotrippers wel kalmerenquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Fascinatie staat gelijk aan simpel zijn?
Er zijn hele volksstammen die hopen dat de boel instort en daar gefascineerd naar kijken en dan ben ik simpel als ik juist geboeid raak door het tegenovergestelde?
Zij zijn afhankelijk van de politiek omdat ze daar onderzoek naar doen? Minder Europese integratie betekent volgens mij dus dat minder om te onderzoeken als ik het goed begrijp. En daarom zijn ze voor meer integratiequote:Op donderdag 7 juni 2012 16:21 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Clingendael heeft gewoon baat bij een gezamenlijk Europa, zij zijn sterk afhankelijk van de politiek voor wat ze doen. Een grote geldverslindende Europese mega overheid is natuurlijk de natte droom van clingendael.
Mwahahaquote:Op donderdag 7 juni 2012 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ach verkiezingen zullen die EU-egotrippers wel kalmeren
De EU is daarom ook niet democratisch. Paar mannetjes in achterkamertjes bepalen het beleid en jouw stem wordt niet gehoord. Sterker nog, er zit ducttape op je bek.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:55 schreef bascross het volgende:
Meer macht voor Europa, goed idee. Alleen in Nederland is het al een hels karwei om tot een beslissing te komen die door genoeg mensen wordt gesteund. Dit zal met zoveel verschillenden landen, culturen en talen dus zeker goed gaan.
yup. Min of meer ook de woorden van Trichet bij Nieuwsuur gisteren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef Bombshell het volgende:
Dat Verenigd Europa zal er wel komen. Benieuwd als het slecht blijft gaan en Nederland er bv toch uit wil stappen. Waarschijnlijk zullen we dan als een afvallige provincie worden beschouwd en kapot worden gemaakt met sancties ed.
Het zal er wel komen in een manier, maar is niet levensvatbaarquote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef Bombshell het volgende:
Dat Verenigd Europa zal er wel komen. Benieuwd als het slecht blijft gaan en Nederland er bv toch uit wil stappen. Waarschijnlijk zullen we dan als een afvallige provincie worden beschouwd en kapot worden gemaakt met sancties ed.
Ik ben benieuwd of 'Nederland' (de politici) er nou echt zo tegen zijn. Men moet nu een beetje uitkijken voor Wilders, en dus lijkt het misschien zo.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:38 schreef Bombshell het volgende:
De vergrijzing slaat overal toe hè, ook in Duitsland en ook bij ons.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het zal er wel komen in een manier, maar is niet levensvatbaar
De pensioenaaanspraken van Spanje en Frankrijk en Griekenland zijn veel te groot
Overal zijn de pensioenschulden (voor de fondsen is het een verplichting) te groot. In Nederland lijkt het nu allemaal mooi, maar dat kan best nog eens tegenvallen hoor...quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De pensioenaaanspraken van Spanje en Frankrijk en Griekenland zijn veel te groot
Ach, als het weer een paar decennia blijft bestaan, zal het al een succes genoemd kunnen worden.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die bejaardenverzorgers zullen in de toekomst waarschijnlijk uit landen als de Filipijnen komen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:50 schreef Igen het volgende:
[..]
De vergrijzing slaat overal toe hè, ook in Duitsland en ook bij ons.
En gegarandeerd zullen we dat gaan merken, want de pensioenfondsen hebben niet talloze bejaardenverzorgers op voorraad ingevroren etc.
Volgens welke regels? Het is juist goed dat Nederland bijvoorbeeld niet hypocriet wiet loopt te verbieden terwijl je overal alcohol kan kopen. Hoewel het de laatste tijd wel steeds triester wordt qua regeltjes.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:50 schreef Lemans24 het volgende:
Nederland ís ook een afvallige provincie. Of afvallig land althans. Waarom moet alles hier altijd even nét niet volgens de regels? Niet omdat dat beter zou zijn, maar gewoon omdat het leuk is eigenwijs te doen? Ik bedoel dan het drugsbeleid, de Hedwigepolder, het rookverbod, het asielbeleid, enz. Nederland ís al lang niet meer het braafste jongetje in de klas hoor, het is het irritante betwetertje. Soms leuk, maar meestal ongewenst.
Er is hier een gedoogbeleid, het meest hypocriete wat je kunt bedenken. Gedogen werkt niet, met niks.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:08 schreef bascross het volgende:
[..]
Volgens welke regels? Het is juist goed dat Nederland bijvoorbeeld niet hypocriet wiet loopt te verbieden terwijl je overal alcohol kan kopen. Hoewel het de laatste tijd wel steeds triester wordt qua regeltjes.
Het gedogen van wiet werkt wel beter dan het verbiedenquote:Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is hier een gedoogbeleid, het meest hypocriete wat je kunt bedenken. Gedogen werkt niet, met niks.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Er zijn landen waar ze zeer streng zijn op het gebruik van wiet, maar waar het percentage van de bevolking dat gebruikt hoger ligt, bijvoorbeeld de VS.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is hier een gedoogbeleid, het meest hypocriete wat je kunt bedenken. Gedogen werkt niet, met niks.
Er zijn gelukkig nog dingen die Nederland zelf mag bepalen en dat hou ik graag zo. Ik heb al weinig met politici die bepalen wat ik wel en niet mag, maar nog minder met politici uit totaal andere landen met een andere taal die dat bepalen.quote:En ik bedoel de Europese wetgeving natuurlijk, waar Nederland zich aan zal moeten houden. Willen we ons daar liever niet aan houden, moeten we uit de EU stappen.
In combinatie met hoge boetes en straffen werkt verbieden prima. Kijk naar Singapore.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:13 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Het gedogen van wiet werkt wel beter dan het verbieden
quote:do 07 jun 2012, 20:26
Fitch verlaagt waardering Spanje
NEW YORK (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch heeft de waardering van de staatsschulden van Spanje met drie stappen verlaagd. De waardering staat nu op 'BBB' tegen een eerdere 'A' en een verdere verlaging is niet uitgesloten.
Fitch meldt in een toelichting dat Spanje extra gevoelig is voor de Europese schuldencrisis als gevolg van buitenlandse schulden. Spanje zou grote kans hebben om 'besmet' te worden door de problemen in Griekenland.
Daarnaast voorziet Fitch dat Spanje zowel dit jaar als volgend jaar in een recessie zal verkeren. Eerder rekende de kredietbeoordelaar op een licht herstel in 2013.
De problemen bij de Spaanse banken lijken volgens Fitch ook steeds groter te worden. De financiële instellingen hebben 60 tot 100 miljard euro nodig om uit de crisis te geraken en hun kapitaal op orde te krijgen, denkt de kredietbeoordelaar. Eerder schatte Fitch dat bedrag twee maal zo laag in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |