Net was je nog in India, en nou was je ineens in Moskou? Je lijkt echt net op zo'n Australiër die ik in Japan heb ontmoet: overal op de wereld geweest, nergens echt iets vanaf weten van maar wel een bedweter van hier tot Tokio (alhoewel Tokio in dat concrete geval niet heel ver weg wasquote:Op maandag 4 juni 2012 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik was pas in Moscou, nou daar hebben ze knap de pest aan de leiders hoor, en daar is ook geen democratie
dat was drie weken terug.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Net was je nog in India, en nou was je ineens in Moskou?
en in het Europeaans ??quote:Op maandag 4 juni 2012 12:54 schreef HiZ het volgende:
In het Nederlands heet die stad trouwens Moskou.
Tegen 0% lenen terwijl de inflatie >0% is verhoogt je net worth en je hoeft er niets voor te doen.quote:http://www.nu.nl/economie(...)-2-miljard-euro.html
Staat leent bijna gratis ruim 2 miljard euro
AMSTERDAM - De Nederlandse staat heeft maandag 2,15 miljard euro opgehaald met de heropening van twee kortlopende staatsleningen.
Er hoefde nauwelijks rente te worden geboden om de leningen aan de man te brengen.
De gemiddelde rente op een lening die 31 augustus afloopt kwam uit op nul procent. Met deze lening haalde de Staat 1,1 miljard euro op.
Een lening die op 27 december afloopt, bracht 1 miljard euro op. Hierover moet een gemiddelde rente van 0,014 procent worden betaald.
quote:ma 04 jun 2012, 14:37
'Spanje zal snel om hulp vragen'
door Ertan Basekin
AMSTERDAM - De financiële markten verwachten dat Spanje op zeer korte termijn zwicht voor de druk vanuit de financiële markten om een beroep te doen op het Europees noodfonds.
De spreadontwikkeling ten opzichte van Duitse, Franse en Nederlandse staatsobligaties is de afgelopen tijd opgelopen tot meer dan 450 basispunten. Spanje heeft dus heel snel hulp nodig'', zegt Simon Wiersma van ING Investment Office.
Spanje verkeert in zware financiële problemen en is daarmee een van de grootste oorzaken van de onrust op de financiële markten.
kennelijk stalt men het liever gratis, dan het te lenen aan Italie of Spanjequote:Op maandag 4 juni 2012 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Nice, heeft zo'n crisisje toch ook weer zo zijn voordelen:
[..]
Tegen 0% lenen terwijl de inflatie >0% is verhoogt je net worth en je hoeft er niets voor te doen.![]()
Leuk van die boekhoudregeltjes,maar concreet hebben we er niets aan want die lening moest men wederom afsluiten omdat een andere lening afgelopen was, de overheid zou hun schulden geheel moeten terugbrengen ipv door te rollen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:40 schreef Kaas- het volgende:
Nice, heeft zo'n crisisje toch ook weer zo zijn voordelen:
[..]
Tegen 0% lenen terwijl de inflatie >0% is verhoogt je net worth en je hoeft er niets voor te doen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat heb je verkeerd onthouden. Men adviseerde dat noodfonds enorm te verhogen tot een bedrag waarbij het zo'n indruk zou maken dat het niet meer nodig is. Maar dat hebben politici nagelaten en er is nu zo'n klein fondsje waar je niet veel mee kan als Spanje of Italie zou vallen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:56 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)_hulp_vragen___.html
men zei toen dit maakt zo een enorme indruk dat het niet eens gebruikt zal worden.
En als Nederland nu weer 5 miljard moet storten voor de verkiezingen ???
[..]quote:Op maandag 4 juni 2012 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kennelijk stalt men het liever gratis, dan het te lenen aan Italie of Spanje.
Men gaat net zolang door tot dat men genoeg reden heeft om van de EU één politieke unie te maken.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ze blijven maar slepen met dat lijk. Wanneer gaat men nou eens beseffen dat de EU en eigenlijk het hele financiële systeem dood is?
Maar die schulden blijven bestaan. Wanneer doet de wereld de cijfertjes nou eens tegen elkaar wegstrepen? De pensioenen e.d. zijn toch al niets meer waard. Alleen zaken van echte waarde blijven dan over en dan kunnen we weer opnieuw beginnen.quote:Op maandag 4 juni 2012 18:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Men gaat net zolang door tot dat men genoeg reden heeft om van de EU één politieke unie te maken.
en dan ben ik mijn gespaarde pensioen kwijt??quote:Op maandag 4 juni 2012 18:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar die schulden blijven bestaan. Wanneer doet de wereld de cijfertjes nou eens tegen elkaar wegstrepen? De pensioenen e.d. zijn toch al niets meer waard. Alleen zaken van echte waarde blijven dan over en dan kunnen we weer opnieuw beginnen.
Dat ben je vroeg of laat toch wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan ben ik mijn gespaarde pensioen kwijt??
30 jaar van extra bijsparen
mafjoekel
Geef zelf maar je auto of je salaris of zoquote:
Ik heb het er niet over om het aan Griekenland te geven. Ik heb het over een reset van dit systeem. En ja, dan wordt het een zooitje en het gaat pijn doen... dát probeert men nu zo angstvallig te voorkomen, maar uiteindelijk gebeurt het toch wel. Men maakt het alleen nog erger door maar door te blijven gaan met een systeem dat eigenlijk al in elkaar is gestort.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
geef jij je spaargeld maar aan griekenland
dat zulje wel niet hebben
bij een reset van het systeem hoef je niets weg te strepen want dan is geld en schuld niets waardquote:Op maandag 4 juni 2012 19:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over om het aan Griekenland te geven. Ik heb het over een reset van dit systeem. En ja, dan wordt het een zooitje en het gaat pijn doen... dát probeert men nu zo angstvallig te voorkomen, maar uiteindelijk gebeurt het toch wel. Men maakt het alleen nog erger door maar door te blijven gaan met een systeem dat eigenlijk al in elkaar is gestort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |