abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112656182
Ik ben verder abosluut geen econoom maar waarom bestaat er geen bank waar je gewoon je geld kan stallen zonder rente. En betaal je iets van 50 euro per jaar om daar je geld te mogen stallen. Van die 50 euro kan de bank dan gaan beleggen weet ik veel. Maar van jouw geld blijven ze af geen risicovolle zaken. Bij een internetbank zullen de kosten ook niet heel hoog zijn verder.
pi_112656219
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:59 schreef Bombshell het volgende:
Ik ben verder abosluut geen econoom maar waarom bestaat er geen bank waar je gewoon je geld kan stallen zonder rente. En betaal je iets van 50 euro per jaar om daar je geld te mogen stallen. Van die 50 euro kan de bank dan gaan beleggen weet ik veel. Maar van jouw geld blijven ze af geen risicovolle zaken. Bij een internetbank zullen de kosten ook niet heel hoog zijn verder.
Die is, er, de Dinosaur_Sr bank. Kom maar op. :D

8)7
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:00:47 #278
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_112656229
quote:
Een kluis huren?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_112656251
quote:
Kom hier maar brengen hoor :D

-edit-
serieus, zeg alsjeblieft niet van die rare, domme en gevaarlijke dingen als je geen idee hebt waarover je praat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2012 14:01:47 ]
pi_112656260
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

8)7
je was me voor :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_112656293
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:54 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Zelf oplossen? Je hebt echt geen flauw idee hè. Waar baseer je dat vertrouwen op? Want ik heb geen zin om straks m'n eigen groenten te moeten gaan verbouwen.
Waar ik dat vertrouwen op basser? Nederland is een van de rijkste landen ter wereld dus de nederlander kan prima voor zichzelf en het land zorgen. Kijkend naar het verleden daar baseer ik dat verleden op. Kijk ik nu naar de toekomst zie ik dat het slecht gaat met de zuidelijke economien en dat dit enorm veel geld kost en nog meer gaat kosetn. de angst om je eigen groente te moeten gaan verbouwen lijkt me meer gegrond voor als we in de EU blijven.
pi_112656348
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

8)7
Want je geld is alleen veilig als er rente wordt betaald en er risicovolle beleggingen mee worden gedaan? Het grondbeginsel van een bank is gewoon je geld veilig ergens kwijt kunnen. Nu is de bank meer een soort beleggingshuis.
pi_112656400
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:02 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Waar ik dat vertrouwen op basser? Nederland is een van de rijkste landen ter wereld dus de nederlander kan prima voor zichzelf en het land zorgen. Kijkend naar het verleden daar baseer ik dat verleden op. Kijk ik nu naar de toekomst zie ik dat het slecht gaat met de zuidelijke economien en dat dit enorm veel geld kost en nog meer gaat kosetn. de angst om je eigen groente te moeten gaan verbouwen lijkt me meer gegrond voor als we in de EU blijven.
Welk verleden bedoel jij dan precies? Want bij mijn weten heeft Nederland nou niet bepaald een autarkisch verleden. Of vind je van wel?

Hoe oud ben je als ik vragen mag...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2012 14:06:00 ]
pi_112656651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:05 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Welk verleden bedoel jij dan precies? Want bij mijn weten heeft Nederland nou niet bepaald een autarkisch verleden. Of vind je van wel?

Hoe oud ben je als ik vragen mag...
Welk verleden.. lees de geschiedenis boeken maar. Of jij wil zeggen dat Nederland altijd een arm land is geweest? En uit de euro stappen betekend niet je afsluiten van de rest van europa of de wereld.
Ben 4 jaar geleden afgestudeerd dus dan kan je mn leeftijd wel raden.

Als iemand een andere mening heeft is die niet gelijk een idiooit. Een trucje van pro-europa types wel vaker gebruiken. Helaas gaat dat bij mij niet op vriend. Dan kan je nog zulke woorden als autarkisch gebruiken.
pi_112656809
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:12 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Welk verleden.. lees de geschiedenis boeken maar. Of jij wil zeggen dat Nederland altijd een arm land is geweest? En uit de euro stappen betekend niet je afsluiten van de rest van europa of de wereld.
Ben 4 jaar geleden afgestudeerd dus dan kan je mn leeftijd wel raden.

Als iemand een andere mening heeft is die niet gelijk een idiooit. Een trucje van pro-europa types wel vaker gebruiken. Helaas gaat dat bij mij niet op vriend. Dan kan je nog zulke woorden als autarkisch gebruiken.
Ik heb heel wat geschiedenisboeken gelezen. En ik zeg helemaal niet dat Nederland altijd een arm land geweest. Hoe kom je daar nu weer bij? Ik zeg alleen dat Nederland voor haar welvaart altijd volledig afhankelijk is geweest van het buitenland. Of heb je daar overheen gelezen? Dat je het woord autarkie niet kent zegt genoeg imo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2012 14:18:39 ]
pi_112656895
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik heb heel wat geschiedenisboeken gelezen. En ik zeg helemaal niet dat Nederland altijd een arm land geweest. Hoe kom je daar nu weer bij? Ik zeg alleen dat Nederland voor haar welvaart altijd volledig afhankelijk is geweest van het buitenland. Of heb je daar overheen gelezen?
Ik denk dat wel elkaar verkeerd begrijpen. Ik bedoel met dat Nederland haar zaakjes zelf oplost niet dat we volledig in ons zelf keren. We blijven gewoon handel drijven en exporteren maar we stappen uit de EU. Ik zie geen heil in een Nederland wat betuurd wordt door Brussel.

En autarkie is nou niet een heel gangbaar woord. Ik neem aan dat je dit ook zelf wel inziet.
pi_112657043
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:19 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik denk dat wel elkaar verkeerd begrijpen. Ik bedoel met dat Nederland haar zaakjes zelf oplost niet dat we volledig in ons zelf keren. We blijven gewoon handel drijven en exporteren maar we stappen uit de EU. Ik zie geen heil in een Nederland wat betuurd wordt door Brussel.

En autarkie is nou niet een heel gangbaar woord. Ik neem aan dat je dit ook zelf wel inziet.
Dus jij hebt liever dat we helemaal niets meer te vertellen hebben in Europa en maar volledig afhankelijk moeten worden van de grillen van een buitenland voor onze economische welvaart. Ik zeg dat je dan beter kan zorgen dat je aan tafel zit dan inderdaad de facto bestuurd te worden door de wereldeconomie. Ik vind het een gevaarlijke assumptie om er vanuit te gaan dat je dan beter af bent.
pi_112657052
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:12 schreef Bombshell het volgende:

Nee, als iemand een andere mening heeft, is het een nazi, he michaelmoore.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:24:54 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112657081
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:57 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ahja, misschien moeten we gewoon weer eilanden gaan inpikken in de Oost en kraaltjes en spiegeltjes gaan verkopen. Dan komen we er wel weer bovenop. Beetje VOC mentaliteit!
Je vergeet de slaven en de drugs, daar is veel meer mee verdiend dan die peper
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112657099
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:19 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Zonder Euro had Nederland een IJslands probleem gehad met ING, ABN AMRO, Fortis, en nog wat banken. En zes toeristen extra naar Madurodam hadden dat niet opgelost.
pi_112657195
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Je vergeet de slaven en de drugs, daar is veel meer mee verdiend dan die peper
Ja idd. Lekker uit de EU en de hele dag hoeren neuken en nooit meer werken.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:27:43 #292
323876 michaelmoore
pi_112657197
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, als iemand een andere mening heeft, is het een nazi, he michaelmoore.
Ik heb het woord Nazi niet gebruikt
Ik zeg dat sommigen hier geilen op het imperium Europa een vierde reich, de VSEU, en de vliegdekschepen van de VSEU al in de haven zien liggen en als het moet met een dictatuur, want het volk is dom
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112657261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik heb het woord Nazi niet gebruikt
Ik zeg dat sommigen hier geilen op het imperium Europa en de vliegdekschepen van de VSEU al in de haven zien liggen en als het moet met een dictatuur, want het volk is dom
Je bent een laf liegbeest. En een nazi :)
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:29:58 #294
323876 michaelmoore
pi_112657278
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ok prima, Namaste
Ik zal wel een Khubani Ka Meetha bestellen :9
  zaterdag 9 juni 2012 @ 14:30:26 #295
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_112657302
Nou zeg.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_112657360
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Laten we niet teveel op de man spelen. Zal ik het ook niet meer doen.
pi_112657408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ok prima, Namaste
Ik zal wel een Khubani Ka Meetha bestellen :9
Phir Milenge is het, maar dat macht nichts aus.
pi_112657525
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zonder Euro had Nederland een IJslands probleem gehad met ING, ABN AMRO, Fortis, en nog wat banken. En zes toeristen extra naar Madurodam hadden dat niet opgelost.
Nederland heeft de kosten voor het overeind houden van die banken zelf betaald zo heb ik vernomen. De economie van ijsland is nu overgens weer gezonde cijfers aan het maken.
pi_112657526
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Laten we niet teveel op de man spelen. Zal ik het ook niet meer doen.
Actie = reactie.

Als michealmoore en zijn vele reincarnaties normaal wilde discussieren, deed ie dat wel.
pi_112657568
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 14:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Nederland heeft de kosten voor het overeind houden van die banken zelf betaald zo heb ik vernomen. De economie van ijsland is nu overgens weer gezonde cijfers aan het maken.
Met dank aan de euro, want als we het guldentje nog gehad zouden hebben, zou die grandioos door de put zijn gegaan omdat een klein landje als het onze geen mega bancaire sector kan backstoppen. Vandaar de euro: gedeelde smart, gedeeld risico.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')