abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:16:34 #251
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_112623743
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit gezegd. Ik zei dat in een moderne dictatuur best te leven zal zijn en dat dat niet het ergste zal zijn om voor te vrezen.

ja vastgeluld dus, je kunt kwade en foute politiek niet goed praten, NOOIT
Dat heeft men met Hitler ook geprobeerd en ging de NAZI de discussie uit de weg, ook de USSR tolereerde geen discussie, net als de EU
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112623968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja vastgeluld dus, je kunt kwade en foute politiek niet goed praten, NOOIT
Dat heeft men met Hitler ook geprobeerd en ging de NAZI de discussie uit de weg, ook de USSR tolereerde geen discussie, net als de EU
Niet elke dictatuur is er een met goelags en concentratiekampen.

Singapore is bijvoorbeeld praktisch gezien ook een dictatuur, maar wel eentje waar de burgers volgens mij niet veel te klagen hebben.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:37:16 #253
323876 michaelmoore
pi_112624825
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet elke dictatuur is er een met goelags en concentratiekampen.

Singapore is bijvoorbeeld praktisch gezien ook een dictatuur, maar wel eentje waar de burgers volgens mij niet veel te klagen hebben.
nee maar je mag ook even in de laatste dictatuur kijken , naast de EU
Wit Rusland, zullen we die maar de baas van Europa maken dan

Hongarije zit er ook niet ver vanaf

Berliusconi was er ook niet ver vanaf, die ging graag op visite bij zijn vriend

Ik vind dat jullie gevaarlijke ideeën hebben om je vierde-reich te creëren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_112625100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En ik vind het nogal ongepast om mensen met een andere mening dan de jouwe meteen voor nazi's uit te maken.
pi_112625122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee maar je mag ook even in de laatste dictatuur kijken , naast de EU
Wit Rusland, zullen we die maar de baas van Europa maken dan

Hongarije zit er ook niet ver vanaf

Berliusconi was er ook niet ver vanaf, die ging graag op visite bij zijn vriend

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik vind dat jij een hoop trollerige bullshit uitkraamt en Igen en Lemans24 een excuus schuldig bent voor deze bezopen insunaties aan hun adres.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:44:06 #256
323876 michaelmoore
pi_112625185
Proberen we Burma een democratie te maken en dan zullen we zelf hier een dictatuur van maken omdat jullie zo graag stoer Imperium willen spelen
pi_112625242
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
Proberen we Burma een democratie te maken en dan zullen we zelf hier een dictatuur van maken omdat jullie zo graag stoer Imperium willen spelen
Trol
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:46:03 #258
323876 michaelmoore
pi_112625362
w
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vind dat jij een hoop trollerige bullshit uitkraamt en Igen en Lemans24 een excuus schuldig bent voor deze bezopen insunaties aan hun adres.
Ik probeer alleen hen duidelijk te maken dat verlangen naaar een dictatuur gevaarlijk is, welk doel het ook dient
pi_112625474
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik wist zo hgauw

[..]

Ik probeer alleen hen duidelijk te maken dat verlangen naaar een dictatuur gevaarlijk is, welk doel het ook dient
Nee, jij beweert dat Igen en Lemans24 een vierde rijk nastreven.

En daar heb jij een handje van als iemand niet de anti-alles-polonaise met je meeloopt.

De excuses staan nog open.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:47:50 #260
323876 michaelmoore
pi_112625507
goed ik ga pitten morgen weer vroeg op, ff gauw in de bar kijken, kijken of ik daar nog op wat tenen kan trappen

[ Bericht 27% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2012 18:56:20 ]
pi_112626417
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:47 schreef michaelmoore het volgende:
goed ik ga pitten morgen weer vroeg op, ff gauw in de bar kijken, kijken of ik daar nog op wat tenen kan trappen
vooral doen, opgeruimd staat netjes ^O^
pi_112627588
En nog 1 (tijdje terug waren er groei cijfers van andere landen in dit topic, allemaal niet euro landen die groei konden laten zien).

quote:
REYKJAVIK (AFN) - De economie van IJsland is in het eerste kwartaal van dit jaar met 4,5 op jaarbasis gegroeid. Dat is het sterkste groeipercentage sinds de kredietcrisis in 2008.
In 2008 stortte de economie in toen de bankensector zwaar werd getroffen door het omvallen door de Amerikaanse bank Lehman Brothers. De IJslandse economie was zeer afhankelijk van deze sector, die 10 keer groter was dan het bruto binnenlands product (bbp).
Het herstel van de IJslandse economie sinds de kredietcrisis is sneller gegaan dan verwacht. Het land heeft onder meer geprofiteerd van een goedkope munt, waardoor toeristen werden getrokken. IJsland heeft vorig jaar het programma afgerond dat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) als voorwaarde stelde voor zijn leningen en leent sindsdien weer op de kapitaalmarkt.
Dus, met 3/4 jaar kan het met Griekenland, Spanje, Italie, ook zo gaan, als die landen de euro vandaag nog vaarwel zeggen.
pi_112629294
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:25 schreef Scrummie het volgende:
En nog 1 (tijdje terug waren er groei cijfers van andere landen in dit topic, allemaal niet euro landen die groei konden laten zien).

[..]

Dus, met 3/4 jaar kan het met Griekenland, Spanje, Italie, ook zo gaan, als die landen de euro vandaag nog vaarwel zeggen.
IJsland met haar 0.3M inwoners, t.o.v. Griekenland (10.8M), Spanje (46.6M) en Italie (58.1M)

Hartstikke vergelijkbaar dus ;)
pi_112629423
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 19:25 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Zoek ook eens de gegevens van Estland op. Dat is een euroland, maar wel met een vergelijkbare ontwikkeling als IJsland. Heeft dus niet per se met de munteenheid te maken.
pi_112649311
Spaanse banken hebben 40 miljard nodig.. en je voelt gewoon dat het toch nog wat duurder gaat uitvallen over een maandje nogeens 30 miljard en dan nog eens 20 enz
  zaterdag 9 juni 2012 @ 09:11:39 #266
323876 michaelmoore
pi_112649405
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 09:03 schreef Bombshell het volgende:
Spaanse banken hebben 40 miljard nodig.. en je voelt gewoon dat het toch nog wat duurder gaat uitvallen over een maandje nogeens 30 miljard en dan nog eens 20 enz
Maar ook die achterstallige verplichtingen aan prive ondernemingen van Italië van 60 miljard roept bij mij vragen op

quote:
Italië en Spanje hebben massa’s geld nodig de komende jaren

Voor diegene die nog in sprookjes geloven, hieronder de grafieken van de Italiaanse en Spaanse obligaties die op vervaldag komen de komende jaren. Deze obligaties zullen herfinanciert moeten worden. Daarnaast zal er nog extra geld opgehaald moeten worden om de huidige tekorten te financieren. Het plaatje oogt niet prettig.

Zo vervallen er voor Italië bijna ¤ 240 miljard aan obligaties in 2012. Voor de jaren 2013 – 2015 vervalt er jaarlijks nog eens meer dan ¤ 100 miljard aan obligaties. Kijken we naar Spanje, dan zien we een gelijkaardig verhaal. De bedragen liggen wel lager dan de Italiaanse. Zo moet Spanje volgend jaar al minstens ¤ 116 miljard zien te vinden. Voor de periode 2013 – 2015 is er gemiddeld ¤ 60 miljard per jaar nodig.

[ Bericht 26% gewijzigd door michaelmoore op 09-06-2012 09:18:24 ]
pi_112652356
De crisis komt de hoge bankheren wel goed uit volgens mij, al die burgers die lekker hun falen aan het betalen zijn.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 12:45:09 #268
323876 michaelmoore
pi_112653657
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:00 schreef Bombshell het volgende:
De crisis komt de hoge bankheren wel goed uit volgens mij, al die burgers die lekker hun falen aan het betalen zijn.
Het erge is dat dit te voorzien was, dat dit met de Euro zou gebeuren.
Het is al eerder gebeurd met de EMU indertijd, divergentie door een sterk verschil in economisch functioneren
Toen gaf men de oliecrisis de schuld, nu zal er ook wel een oorzaak gevonden worden

Ik zie nu geen politieke unie meer ontstaan, afgezien dat die niet levensvatbaar is ofwel verkiezingsbestendig

En een dictatuur vestigen in Europa lijkt me geen goed plan
pi_112654068
Ik lees net op de FP dat een of andere aftredende voorzitter zegt dat Nederland offers zal moeten brengen voor Europa. Al die smerige leugens dat we er beter van worden het is schandalig.
Ze hadden eerst wel wat meer draagkracht voor in Europa moeten creeren. Wie heeft nu zin om er weet ik wel hoeveel niet op achteruit te gaan omdat de zuidelijke landen er gewoon een klerezooi van maken.

Dat gaat nooit stand houden.
pi_112654387
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 12:00 schreef Bombshell het volgende:
Yup. In de Volkskrant staat dat ING nog met 40 miljard euro in Spanje zit. Niet zo lang geleden noemden bestuursvoorzitter Hommen dit "hoge kwaliteit" beleggingen en er was geen actie benodigd........... enfin.............. Hommen heeft natuurlijk niet zien aankomen dat een land met 25% werkloosheid en een uit elkaar gespatte vastgoedbubbel, in een economische neergang komt. Dus uiteindelijk mogen wij weer gaan lappen en de banken lopen er lachend mee weg. Zo langzamerhand moet je je eens gaan afvragen waar dit gaat stoppen. Wie is er aan de macht in Europa en welk belang hebben zij?
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:11:25 #271
323876 michaelmoore
pi_112654473
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:08 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Yup. In de Volkskrant staat dat ING nog met 40 miljard euro in Spanje zit. Niet zo lang geleden noemden bestuursvoorzitter Hommen dit "hoge kwaliteit" beleggingen en er was geen actie benodigd........... enfin.............. Hommen heeft natuurlijk niet zien aankomen dat een land met 25% werkloosheid en een uit elkaar gespatte vastgoedbubbel, in een economische neergang komt. Dus uiteindelijk mogen wij weer gaan lappen en de banken lopen er lachend mee weg. Zo langzamerhand moet je je eens gaan afvragen waar dit gaat stoppen. Wie is er aan de macht in Europa en welk belang hebben zij?
Daar komt nog ruzie van hoor.
Als die Spaanse banken uit de ESM gered mogen worden, dan moet dat ook met Nederlandse banken gebeuren -O-
Nu begrijp ik dat Duitsland daar zo op tegen is
pi_112655277
Nederland moet er gewoon uit stappen. Er zullen problemen komen maar die zullen we zelf oplossen. Ik heb vertrouwen in de Nederlander, niet in de overige zuidelijke landen. En de zuidelijke landen beginnen wat mij betreft al bij Belgie.
pi_112655990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:31 schreef Bombshell het volgende:
Nederland moet er gewoon uit stappen. Er zullen problemen komen maar die zullen we zelf oplossen. Ik heb vertrouwen in de Nederlander, niet in de overige zuidelijke landen. En de zuidelijke landen beginnen wat mij betreft al bij Belgie.
Zelf oplossen? Je hebt echt geen flauw idee hè. Waar baseer je dat vertrouwen op? Want ik heb geen zin om straks m'n eigen groenten te moeten gaan verbouwen.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 13:55:41 #274
349538 Anno2012
Het is toch ongelofelijk man!
pi_112656036
Inderdaad, uit de euro stappen.
Die hoge heren die hun prestigeproject niet willen zien falen zullen hier tegen zijn, maar voor hun is dat geen probleem. Ze geven gewoon miljarden van de bevolking aan andere landen terwijl 99% van de bevolking hiertegen is.
Nederland is de afgelopen honderden jaren groot geworden met de eigen Gulden. Nu hebben we +-10 jaar de euro en is/word Nederland een puinhoop. Duidelijk toch?
Paardelul !!!
pi_112656091
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:55 schreef Anno2012 het volgende:
Inderdaad, uit de euro stappen.
Die hoge heren die hun prestigeproject niet willen zien falen zullen hier tegen zijn, maar voor hun is dat geen probleem. Ze geven gewoon miljarden van de bevolking aan andere landen terwijl 99% van de bevolking hiertegen is.
Nederland is de afgelopen honderden jaren groot geworden met de eigen Gulden. Nu hebben we +-10 jaar de euro en is/word Nederland een puinhoop. Duidelijk toch?
Ahja, misschien moeten we gewoon weer eilanden gaan inpikken in de Oost en kraaltjes en spiegeltjes gaan verkopen. Dan komen we er wel weer bovenop. Beetje VOC mentaliteit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')