abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112403288
De zwangerschapsverschijnselen beginnen hier een beetje hun weerslag te tonen op mijn omgeving. Vanmorgen gaan zwemmen met de kleine man, vanmiddag bijna de hele middag geslapen, rond etenstijd zo misselijk dat mijn man eten moest koken en na het eten weer bijna de hele tijd liggen slapen tot peuter bedtijd. Toen bij het bedritueel van peuter was ik zo strontchagrijnig dat mijn man mij meteen naar bed dirigeerde. Geslapen tot 22 en nu maar tanden gepoetst en naar bed. Geloof dat dit nu de vierde avond op rij is zo, gezellig ben ik niet :( Maar het lukt me ook niet om er niet aan toe te geven. Pfff
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zondag 3 juni 2012 @ 22:37:09 #252
374280 peace-lover
Vrede op aarde!
pi_112404086
Mooie foto Mango! O+
Coco, fijne mini-vakantie gehad?
Enf, succes morgen dan :* En probeer, als blijkt dat alles ok is, er ook van te genieten ;)

Voor de rest iedereen die het nodig heeft: :* Hier een druk weekend gehad met allerlei familiebezoekjes :') nu ben ik moe :+
Als je dacht alles gezien te hebben...
pi_112412817
Vanaf mijn bruiloftswolk zwaai ik nog even :W
Het is waar wat ze zeggen, echt de mooiste dag ever.

Sorry dames, ik had en heb even weinig tijd en aandacht voor jullie :* Hoop dat degenen die het nodig hebben, zich snel beter voelen. Voor de rest, in de komende maand: lief broeden, hopelijk mooi weer om lekker niks te doen, geniet. Voor de LLM's: succes, zet hem op, ik wens jullie vlotte en pijnloze bevallingen toe! Ben benieuwd naar de upcoming verse baby's O+

Hier alles ok. Morgen nog voor een echo naar het zkh, waar gecheckt wordt of de ligging van de placenta het bloedverlies heeft veroorzaakt. In de tussentijd heb ik nergens meer last van gehad (ok, op getrappel in mijn maag na dan :') ). Dus dat zal verder niet zo spannend zijn.

Misschien later nog een update vanaf Bali. Wij vertrekken overmorgen... in elk geval, tot over een kleine maand 8-)
pi_112412887
Heeft het mango-ijs gesmaakt Kersjes?

Estrys vervelend dat je zo vermoeid ben. Goed dat je er aan toe geef, dan maar even minder gezellig.

Geniet van je vakantie Mango. En succes bij de echo.

Over jonger/ouder worden geschat. Vroeger werd ik altijd ouder geschat, nu heb ik geen idee. Als alles goed gaat komt de twee net voor mijn 32ste verjaardag. Maar ik/wij stoppen dan ook.
pi_112413029
Ik word ook altijd jonger geschat. Ben 27, maar ik word altijd begin 20 geschat. Nou, als ze dat ook tegen me zeggen tegen de tijd dat ik 50 word, dan teken ik ervoor :D .. Ik voel me ook niet 'al' 27, maar veel jonger.

Mango een ontzettend mooie vakantie toegewenst in Bali, voor een kleine maand nog wel! Heurlijk!

En Estrys, toen ik zo'n last had van die eerste-drie-maanden-kwaaltjes voelde ik me ook ontzettend schuldig naar mijn vent toe. Huishouden echt wekenlang laten verslonzen want ik had echt de puf niet, wilde alleen maar slapen en hopen dat het overgeven en misselijk zijn over zou gaan.

En dan heb jij ook nog eens een handenbindertje erbij! Petje af hoor (net als voor alle anderen hier waar het niet zo lekker gaat). Ben niet te streng voor jezelf! Jij kan hier ook niks aan doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112413059
Estrys, awww, je lijf zal de rust wel nodig hebben :* En daar aan toe geven is alleen maar goed, we kunnen niet altijd het zonnetje in huis zijn, het is niet niets om de hele dag maar aan het broeden te zijn!

Mango, heel veel plezier, klinkt helemaal niet zo slecht, Bali :9~ . Succes bij de echo!

Hier waardeloos geslapen, dus ontbijt op bed O+ Als het goed is blijft het lekker rustig om het huis vandaag, dus kan ik lekker nog even blijven liggen.
pi_112413111
Mango, gefeliciteerd met je huwelijk. Hele mooie foto zeg. En bijna een maand op vakantie. Geniet ervan.

Hele domme vraag hoor. Maar waar staat LLM voor? :@

Ik zit hier al een tijdje mee te lezen (behalve verleden week, omdat ik toen op vakantie was). Ik ben nu bijna zeven weken zwanger (over twee dagen) Ik heb morgen de eerste echo. En ik ben heel nerveus.
pi_112413181
O ja Omentielvo ik had een paar weken terug gelezen dat jouw test positief was meen ik :D
Fijn dat je je kunt aansluiten! Nerveus zijn kan ik helemaal in komen .. Je voelt je kindje nog niet bewegen, eigenlijk weet je nog helemaal niks. Maar heb vertrouwen!

LLM staat voor Laatste Loodjes Moeders (volgens mij moeders die de 37 weken gehaald hebben en verder?

Wist ik eerst ook niet hoor :D

Pfff en ik ben al anderhalve week op BH's aan het wachten die bij de Hunkemoller winkel op waren (de maat die ik nodig had dan). Ik denk: nou dan bestel ik het via de wehkamp, die had ze ook, dan heb ik ze met twee dagen wel in huis. En nu al vanaf vorige week woensdag de melding dat er een sorteerfout is gweest en dat het daarom wat langer gaat duren :{ ... En mijn boobies barsten bijna uit hun voegen. Heb nog 1 bh die eigenlijk te klein is maar nog het meest comfortabel zit van allemaal. Alst vandaag nog niet bezorgd is ga ik maar eens even de assertieve Twinkel uithangen denk ik :Y)
pi_112413295
Mijn moeder komt deze week een dagje helpen. Altijd als het even niet gaat bel ik haar en komt ze helpen. Zo fijn :) Gelukkig ben ik goed bij met de was. En hebben we een robot stofzuiger :D Ik merk dat het 's ochtends het beste gaat dus heb al een was gedraaid en de wc gepoetst.

En onze peuter is natuurlijk wel al 3,5 dus die moet ook een beetje zichzelf vermaken af en toe.
pi_112413297
Huishouden? Wat is dat :+
Mijn taak op t.moment is beetje de was bijhouden ;)
Nja doe de vaatwasser ook wel en af en toe de stofzuiger door de woonkamee jagen :+
Van de fysio mocht k niet teveel doen ivm rug enzo. Dus daar houd ik me maar aan.
Nja rug is sowieso stukken beter, maar doe wel wat rustiger aan.
Wel lullig.hoor, want veel komt op lief neer, mja das even niet anders. Nog maximaal 8 weken :o (al hoop ik op 6 ;))
Oh en hier straks dus nog 26 als nummer 2 er is en dan is t ook klaar. Kan altijd nog.voor een 2e leg gaan :+

Omentielvo, spannend zeg de eerste echo!
pi_112413435
Mango genietse!

Omentielvo spannend, welkom en succes!

Ik ben op papier dus wel een oudje? Met m'n eerste op m'n 31e? Maar ja, ik heb nog een heule jonge vent van 24, die moest eerst ook zover zijn :).
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_112413450
Ik kan nu nog niet oordelen of ik uberhaupt een tweede aan durf, eerst eentje maar overleven :+
En of ons dat geluk ook gegund is uberhaupt. Maar ik heb altijd stiekem wel gedroomd van een gezinnetje met 3 kindjes :@
Manlief vindt 2 wel een mooi getal :+ .. Maar zoals ik zeg: we zullen eerst ervaren hoe het is met 1 kind. Misschien zijn we daarna wel genezen :+

En men zegt altijd dat je lichaam er minimaal een jaar voor nodig heeft om weer een beetje 'normaal' te worden, misschien dat ervaringsdeskundigen onder ons dat kunnen beamen. Maar het is ergens wel een 'bewuste' keuze om op deze leeftijd zwanger te raken. Mochten we nog een kindje willen in de toekomst, dan kan ik dat voor mezelf ook verantwoorden qua leeftijd enzo.

Een vrouw die ik ken is nu 41, en een paar weekjes minder ver als mij. Maar hoezeer die in de rats zat met de nekplooimeting en alles .. Dan komt het wel heel nauw allemaal. Maar de diagnose zag er voor hun heel gunstig uit gelukkig. Maar 100% zekerheid heb je natuurlijk nooit.
pi_112413472
Nou Clauwhee en ik heb het net andersom (denk ik). Mijn vent is 6 jaar ouder als mij.

31 Is ook een mooie leeftijd hoor als je het mij vraagt :Y .. Meestal wel de leeftijd dat je alles een beetje op de rit hebt, toch? :)

Als ik mezelf met 6 jaar terug vergeleek .. Als ik dan een kind zou verwachten .. Tjeempie dat zou eruit gezien hebben. Zal uiteindelijk wel allemaal goed zijn gekomen maar een heleboel kansen die ik de afgelopen 6 jaar heb gekregen en genomen, zouden dan denk ik aan mijn neus voorbij zijn gegaan. Voor ons is dit een prima moment, maar dat zal ook voor iedereen anders zijn :)
pi_112413475
Mijn mamma komt ook regelmatig to the rescue hier. Zo hebben we gisteren de kasten in de kamers schoongemaakt, sjonge wat een werk! Er zijn best veel dingen waar je niet aan toekomt als je allebei werkt en er al een hebt rondlopen.

Nee hoor Clauwhee, ik was 33 bij mijn eerste en nu ben ik 37. :o Maar ik compenseer dat door er enorm jong uit te zien :P O-) :7 ^O^

Succes vandaag Enf! En jij morgen Omentielvo! Spannend hoor.

Ik ben officieel nog geen LLM, maar voel me wel een beetje zo. Morgen hoor ik of ik volgende week of die week erop wordt ingeleid. Tenminste, als de gyn die ik morgen spreek niet opeens bedenkt dat ik makkelijk tot UD kan. Ik verwacht van niet, maar houd het wel in mijn achterhoofd.
pi_112413504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 08:39 schreef clauwheee het volgende:
Mango genietse!

Omentielvo spannend, welkom en succes!

Ik ben op papier dus wel een oudje? Met m'n eerste op m'n 31e? Maar ja, ik heb nog een heule jonge vent van 24, die moest eerst ook zover zijn :).
Ik ben 28, zoveel scheelt dat niet toch? ;) Mijn lief is 34 ook al niet piep meer. En ik moest verdorie nóg op hem wachten :P.

Wel grappig, mijn zus is 9 jaar ouder, maar heeft haar eerste pas 2,5 jaar geleden gekregen. En net een half jaar geleden nummer 2. Echt leuk, dat had ik natuurlijk niet verwacht vroeger :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112413532
31 is een hele mooie leeftijd. Bij de eerste was ik 28 en bij de tweede dus 32 :) Mijn zus wordt 35 en willen dit jaar graag nog zwanger worden. Maar die was toen ik eraan begon nog niet eens getrouwd met haar inmiddels ex-man. Nu is ze met iemand anders getrouwd.
pi_112413593
Mijn ouders hebben laatst de schuifpui gezeemd.en de vloer gedweild (na bbq, mn moeder kan niet tegen de handjes erop :D doet ze.regelmatig even :+). Vloer wilde.ik zelf.dweilen en dat heeft mn vader gedaan. Die.bood.ook aan om te helpen met t een en ander straks in mn verlof (heeft ie t zelf.ook rustiger ivm vakantietijd).
Ook heb ik geregeld dat ie de schuifpui gaat verven :+

Mn lief.is.trouwens 5 maanden ouder dan ik. Dus hij wordt eind van de maand 27. Beide wel redelijk jong dus. Mja hij wordt al jaren rond de 30 geschat _O- wat wel goed uitkomt bedrijfstechnisch ;) mn zwager is 7 jaar ouder dan R en mensen denken vaak dat R ouder is :')
Ach en leeftijd zegt weinig ook eigenlijk. Belangrijkste is denk ik dat je er klaar voor ben. Hier is t nou eenmaal zo dat we elkaar leerden kennen toen we 16 waren (relatie van 3 maanden toen :D) en dan sinds ons 18e samen zijn

Bodpa spannend joh!
pi_112413597
Omentielvo, een eerste echo is zó spannend. Ik dacht alleen maar: zou 'ie het doen??? Toen ik eenmaal een hartje gezien had, was dat zo bijzonder O+. Er zit iets in mijn buik en het lééft! Hopelijk kan je met 7 weken ook al hartactiviteit zien :*.

Estrys, toegeven aan je moeheid is alleen maar goed. Niet leuk, maar met steeds maar doorgaan is uiteindelijk ook niemand geholpen :*.

Ik heb ook steeds gezegd dat ik nog wel zie of er ooit een tweede komt, eerst maar deze zwangerschap doorkomen en genieten van één kind, dan zien we dan wel weer verder. Maar de zwangerschap is me alles meegevallen, dat scheelt. Maar toch lijkt het me wel zwaar, als ik me bedenk dat er nu nog een, zeg, tweejarige rond zou hobbelen. Ik zou in ieder geval twee weken eerder met verlof gaan :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112413656
Wij hebben bewust gewacht tot Seb naar school gaat. Als de tweede er is gaat Seb inmiddels (of net) de hele dag naar school van 8:30-14:30. Dan heb ik wat meer mijn handen vrij voor een baby. En Seb is wat meer zelfstandig wat ook wel fijn is. Ongeacht een baby :D
pi_112413741
Goedemorgen!

Mango, heel veel plezier op Bali!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het momenteel ook best een beetje zwaar vind. Bij mijn vorige zwangerschap ging alles zo vanzelf. Geen kwaaltjes, bakken energie... Nu blijf ik maar misselijk en ik ben Zo Moe. Gisteren de halve middag geslapen en dan 's avonds alsnog gesloopt. Heb het gevoel dat ik er daardoor ook minder voor Isabeau ben dan ik zou willen.

Aan de andere kant, zaterdag had ik een vrijgezellenfeestje en dat heb ik juist best goed volgehouden, het is een beetje op en af.
pi_112413783
Ja Estrys ik heb daar ook weleens over nagedacht. Mochten we ooit een tweede willen .. wachten totdat guppie in mijn buik naar school gaat. Ik denk dat het geen doen is om 2 nog niet schoolgaande kinderen te hebben en daarnaast nog 32 uur te werken, toch?
pi_112413807
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:45 schreef KatyM het volgende:

[..]

Ik ook sinds vandaag eigenlijk. Hoop dat onze beebs vanzelf komen met een week of 38. Al hoop ik dat ze bij jou niet hoeven te gaan inleiden door je hoge bloeddruk. Of zou je dat wel oke vinden?
Liever hoop ik dat alles gewoon vanzelf komt. Maar als ze nu moeten gaan inleiden wegens hoge bloeddruk heb ik er ook wel vrede mee (als ze minstens wachten tot morgen dan :P )
Maar ik hoef donderdag pas naar het ziekenhuis en denk ook niet dat ik eerder nog hoef te bellen omdat ik klachten heb. En dan hoop ik dat ze nog even blijft zitten om nog wat te groeien en voor de extra weerstand enzo.

Verkoudheid lijkt bij mij nu eindelijk wat minder te worden, maar nu heeft mn lief het flink te pakken :') En ik word dus wel wakker van iedere hoestbui. Dus weer heerlijk geslapen. Gelukkig net nog wel kunnen slapen toen hij naar zn werk was.
En met staan / lopen heb ik nu steeds vaker steken down there, naar!
Vandaag een dagje aanrommelen ingelast. Niks doen. Misschien nog een wikkeldeken in elkaar zetten, hij ligt al geknipt en hoeft alleen nog maar even onder de naaimachine door. Verder lekker niks!

Een tweede staat hier voor ooit wel op de planning, maar nu even niet hoor! Eerst deze maar afmaken en een plekje geven in ons leven. En dan zien we wel weer verder :)

[ Bericht 27% gewijzigd door Marjolijntje op 04-06-2012 09:23:10 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_112413828
Poeh, over een tweede wil ik nog niet te hard nadenken, al denken mij hormonen voor me op het moment en roepen die wel "TWEEDE!!! JAAAAA!!!!". Maar ik denk ook dat dat pas tegen schoolgaande leeftijd van deze spruit zal zijn. "Gelukkig" hoef ik niet te werken, maar ik denk dat het zwaar genoeg gaat zijn om één ukkie te hebben. Diep respect voor iedereen die nu zwanger is en al een kleintje heeft! _O_
pi_112413906
Slik je supplementen, Sorbo? Ik blijk nu een vitamine D-tekort te hebben en daar voel ik me zó moe door. Ik vraag me af of ik daar niet misschien tijdens de zwangerschap al last van had. (Ik weet niet of de huisarts me daarop heeft gecontroleerd indertijd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet heeft gedaan.) Ik zou met de kennis van nu denk ik iets trouwer supplementen voor tijdens de zwangerschap hebben genomen. En hoewel dit soort klachten ook wel karakteristiek zijn voor een zwangerschap kan het nooit kwaad om eens te laten bekijken of je tekorten hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 4 juni 2012 @ 09:24:48 #275
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112413922
Mango, ik wens je een heerlijke honeymoon toe!

Hier dus wel een schoolgaand kind, maar niet lang nadat de baby geboren wordt begint de zomervakantie. Ook wel relaxt hoor, hoeven we 's ochtends niet zo te haasten. 2 dagen in de week gaan de jongens dan de hele dag naar de bso en het kdv. Heb ik ook wat quality time met de baby.

As, de beker is gisteravond helemaal leeg gegaan :9
Dat sorbet-ijs is echt een zegen, het blijft er vrijwel altijd in!
.... met gevoel voor drama....
pi_112413978
Ik kan morgen voor een echo bij de vlos terecht. Aan de ene kant fijn al zo snel aan de andere kant wil ik het allemaal nog niet weten. Heb elk weekend namelijk gewoon broodjes filet gegeten en pasoa gedronken.

Oh en meerdere kinderen :P Die hebben we hier ook. Mikael gaat gelukkig elke dag met een continurooster naar school. Leander gaat 4 dagdelen naar de psz. Na de zomervakantie gaat ie gewoon weer 2 dagdelen. Anders word het teveel van het goeie. Ook heb ik een oppaskindje van 1,5 jaar die hier bijna elke dag is. Dus wij doen alles lopend. Hoop dus dat ik deze zwangerschap lopen lang kan volhouden anders hebben we een probleem!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 4 juni 2012 @ 09:32:24 #277
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112414029
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja Estrys ik heb daar ook weleens over nagedacht. Mochten we ooit een tweede willen .. wachten totdat guppie in mijn buik naar school gaat. Ik denk dat het geen doen is om 2 nog niet schoolgaande kinderen te hebben en daarnaast nog 32 uur te werken, toch?
Oh ik ga dat juist doen, vanaf 1 juni volgend jaar, dochter is dan 3 en nummer 2 5 maanden of zo. Ik werk 36 uur en vent 34 uur. Als het met 1 kan, moet het met 2 ook kunnen. En dan ziet de wereld er over vier jaar weer heel anders uit.
pi_112414084
Ik had trouwens liever idd niet schoolgaande kinderen gehad. Maar ik werk dan ook thuis dus dat scheelt misschien ook. Nu moet ik elke ochtend altijd haasten en vliegen om alle 3 de kinderen in de kleren te krijgen. Dan Matthias en oppaskindje in de buggy en dan lopend naar school waar we ongeveer 20 minuten over doen. Anders hadden we gewoon lekker rustig aan kunnen doen!!
  maandag 4 juni 2012 @ 09:35:47 #279
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_112414085
Wanneer is Thistleweed voor het laatste gezien?? O-)
pi_112414095
Ja ik denk dat ik het gewoon moet gaan ervaren. Vind het zo moeilijk om nu al te zeggen of ik iets wel/niet trek. Collega van mij gaf aan dat ze 32 uur prima met 1 kind kon combineren, maar sinds ze nummer 2 heeft (en nummer 1 nog een peuter is) vind ze het echt veel zwaarder en wil ze graag terug naar 28 of 24 uur.

We gaan het meemaken :)
  maandag 4 juni 2012 @ 09:44:32 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_112414264
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:35 schreef becky27 het volgende:
Wanneer is Thistleweed voor het laatste gezien?? O-)
Na gisterochtend niet meer :o
Joehoeeee TW, kom je eens melden! Heb je je baby al?
.... met gevoel voor drama....
pi_112414302
Omentielvo spannend die eerste echo.

Hier altijd gezegd dat ik 2,5-3 jaar ertussen wel mooi zou vinden. nu is Yaro 2,5 als de tweede komt.
Wel ben ik blij dat hij nu naar een psz gaat als hij twee is ipv 2,5. Anders valt het tegelijk en dat zou dan te veel veranderibg zijn denk ik.
En dan kan ik straks wat verder in de zwangerschap mijn rust pakken. Want nu is het wel jammer dat hij geen middagdutjes meer doet.

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Verwijsbrief meegekregen en over twee weken de eerste echo. Of evt via dat onderzoek van het erasmus eerder.
Verder vond hij het niet nodig om voor de zekerheid te prikken op antistoffen op de 5de ziekte.

Fijn dat je genoten heb van het ijs Kersjes
pi_112414346
O ja TW where are you?? :D
Zou zomaar kunnen natuurlijk dat ze haar kindje al heeft O+
pi_112414357
Gewoon een pagina gemist. Spannend MeNicole, zo'n eerste is normaal al spannend maar nu zeker. Hopelijk is alles positief morgen.
pi_112414361
TW, heb je je kindje al? :D
pi_112414411
Omeltievo eerste echo, spannend :Y
Enf de 20 weken echo, ook spannend :Y
Mango, fijn dat ze het nog even goed checken, vooral voor je op je (jaloersmakende!! ;)) vakantie gaat.. Veel plezier op Bali!

Twinkle het is ook heel persoonlijk. Ik heb de eerste 1,5 jaar 24 uur gewerkt en was net over naar 28 uur (ene week 24 andere 32) en moet zeggen dat ik dat toch best pittig vond. Maar is misschien ook een kwestie van gewenning weer..?

Lijkt me inderdaad wel pittig As, nu, dat ie geen middagslaapjes meer doet.. Ik moet zeggen dat ik daar echt op overleef, op die 2 a 3 uurtjes 's middags dat ik even voor mezelf heb.. Soms slaap ik niet eens mee, maar gewoon even die tijd niks is al heel fijn!
pi_112414462
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:23 schreef Claudia_x het volgende:
Slik je supplementen, Sorbo? Ik blijk nu een vitamine D-tekort te hebben en daar voel ik me zó moe door. Ik vraag me af of ik daar niet misschien tijdens de zwangerschap al last van had. (Ik weet niet of de huisarts me daarop heeft gecontroleerd indertijd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet heeft gedaan.) Ik zou met de kennis van nu denk ik iets trouwer supplementen voor tijdens de zwangerschap hebben genomen. En hoewel dit soort klachten ook wel karakteristiek zijn voor een zwangerschap kan het nooit kwaad om eens te laten bekijken of je tekorten hebt.
Ik slik een zwangerschapsmultivitamine met vit D. En mijn bloed is vrij onlangs gecontroleerd op o.a. ijzergehalte e.d. Ik vind de misselijkheid en het overgeven ook gewoon heel vermoeiend. En ik slaap 's nachts niet zo goed, doordat ik een koppige buikslaper ben en dat nu niet meer lukt.
pi_112414517
Oh en wij wilden juist het liefst de kindjes zo dicht mogelijk op elkaar... tropenjaren doortrekken zeg maar ;) ik denk dat ik het zwaarder had gevonden er helemaal uit te zijn en dan weer terug in de baby tijd.. maar dat is gewoon heel persoonlijk :)

Maar nu moet ik zeggen dat muppet gewoon een mega makkelijk kind is. Nooit echt slaapproblemen (ja wel komen voor voeding 's nachts tot 1/1,5 maar daarna gewoon weer slapen) ze is alleen altijd al heel vroeg wakker geweest (tussen 5 en 6) en dat lijkt gewoon haar biologische klok te zijn. Maar dat scheelt dus ook al enorm...
pi_112414546
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:55 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik slik een zwangerschapsmultivitamine met vit D. En mijn bloed is vrij onlangs gecontroleerd op o.a. ijzergehalte e.d. Ik vind de misselijkheid en het overgeven ook gewoon heel vermoeiend. En ik slaap 's nachts niet zo goed, doordat ik een koppige buikslaper ben en dat nu niet meer lukt.
Heb je niet de kans om zo nu en dan eens een extra dagje te pakken (hetzij vrij, hetzij 'ziekmelding') als I op de opvang is? Gewoon even wat extra tijd helemaal voor jezelf? Bijslapen, niks doen..

Of doe je dat al? Dat maakt hier nog wel eens een wereld van verschil...
  maandag 4 juni 2012 @ 10:01:21 #290
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_112414577
Ohhhhh. Ik heb me natuurlijk echt zorgen gemaakt om niks he. O+ Wat een mooi kindje hebben we zeg. Alles erop en eraan, gaaf joh! Je kan al zo enorm veel zien! Hartje klopte mooi, de echoscopiste zat ook de hele tijd: mooi he? kijk, mooi he? :D
2 niertjes, mooi 3 vaten in de navelstreng, buikje gesloten, ruggengraat gesloten, kleine hersenen aanwezig, geen waterhoofd, armpjes, beentjes... en een HEUL eigenwijs meiske btw :o O+ *G* Jaaa! Een meisje! Ik moest echt 2x van de bank af even door mn knieën omdat ze zo laag onderin mn buik lag, ze kon de hele tijd de billetjes (en dus evt open ruggetje) niet zien :') _O-
Oh my. Zo gaaf. I think I'm in love O+

Estrys wat vervelend :* Lastig als je ineens zo moet omschakelen he.

TWinkle :D Dus je kwaaltjes de eerste 3 maanden hebben nog een leuk effect gehad ook!! Wat gaaf! :D *O* Als ie dit nou volhoudt idd werk je je niet kapot straks ;)

Sorbo :*

Over de omvang van het gezin: wij zouden 2 kinderen erg leuk vinden, als dat allemaal lukt enzo :) Sowieso max maar 3, anders, zo redeneert meneer, moeten we een andere auto en dat wil hij niet :')
Magoed, we gaan eerst maar eens kijken hoe het gaat met deze ene spruit :D

Ik slik alleen vitaminen tegen mijn sacherijnige aard (vit B6) :+ en vitamine D3, op aanraden van de VK :) (op het potje staat; voor senioren :')) XD
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_112414634
Oh Enf, wat fijn dat alles goed is! Wilden jullie nou ook weten wat het is? Maar een meisje O+ die zijn echt zo leuk O-)

Sja, de hoeveelheid.. wij willen er wel 4 of 5... maar met het drama zwanger worden, het nog meer drama zwanger zijn denk ik echt dat het hierbij blijft ;( en dan is het ook wel goed (had ik 4 jaar geleden niet durven dromen! 2 gezonde meiden!!), maar het blijft knagen, dus de deur blijft nog minimaal open... Meneer en ik willen beiden ontzettend graag, alhoewel we nu vooral de verstandelijke dingen proberen te boventoon te laten voeren ;) (2 is logistiek en financieel zoveel makkelijker dan 3 of 4... etc. etc.)
pi_112414650
Enf, wat fijn dat het allemaal goed eruit ziet, en een meisje, tof zeg! Ben heel blij voor je dat je je zorgen om niets hebt gemaakt! ^O^
pi_112414673
Enf, fijn dat alles goed was! En een meisje! O+
pi_112414676
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:55 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Nog steeds overgeven? :{

Had je dat van dat slapen tijdens de 1e zwangerschap ook? Ik herinner me dat ik het buikslapen bij Ivan zo miste, maar bij Lena lukte het me op een of andere manier om ermee door te blijven gaan. En waar het verschil nou in zat?
pi_112414683
Ah goed nieuws van Enfermera. Tof! En meisjes zijn het aller- allerleukst!
pi_112414695
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Had je dat van dat slapen tijdens de 1e zwangerschap ook? Ik herinner me dat ik het buikslapen bij Ivan zo miste, maar bij Lena lukte het me op een of andere manier om ermee door te blijven gaan. En waar het verschil nou in zat?
Herkenbaar :Y bij muppet kon ik het met 15 weken al niet meer, en nu slaap ik nog steeds (hetzij half) op mijn buik :Y
pi_112414707
Wij moeten straks wel weer een andere auto. We hebben net een nieuwe :')

Ik heb nu lekker broodje knakworst en kopje thee. Ben blij dat dat gewoon kan O+
pi_112414772
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 10:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Yep, nog steeds overgeven. Ik ga er maar vanuit dat het zo blijft.

En ik had het inderdaad bij m'n eerste zwangerschap ook, dat buikslapen niet meer lukte. Op mijn rug liggen gaat ook al sinds wk 15 ofzo niet meer en ik heb een hekel aan op mijn zij liggen. Dus ik slaap nu in een soort innige omhelzing met een voedingskussen, want anders hangt m'n buik teveel opzij ofzo. Kortom, 't houdt qua slapen niet over :)

Verder mag ik niet mopperen hoor. Geen last van mijn bekken of andere enge dingen. Gewoon misselijk en slecht slapen.
pi_112414784
Ja och, als je graag nog een kindje wil dan doen al die praktische bezwaren er ineens niet meer zo toe. :+ Je gevoel erbij is toch het belangrijkste. Gebera, ik zie het wel voor me, een derde kindje dat dan ineens een tweeling blijkt te zijn, en jullie alle twee dan duodragen. :D Maar je ziet het allemaal wel. Ik merk nu ik twee kindjes heb dat een zware zwangerschap me te belastend lijkt. Maar ook ik houd de deur op een kier (een heel klein beetje dan).
pi_112414810
Fijn Enf, dat alles goed is, en een meid! *O*
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')