abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112304303
De Baby's

01 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
02 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
08 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor***
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany
16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 September 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
28 september 2011: Lex Lucian, zoon van Kleurdoos
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
19 november 2011: Rayen, zoon van Timejumper
24 november 2011: 'SC-tje', dochter van SummerBreeze & SocialDisorder
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 2011: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie
10 februari 2012: Sander, zoon van Fee-nix
3 maart 2012: Cristel, dochter van PureEvil
3 mei 2012: Cara, dochter van Xanteh
9 mei 2012: Lior Nethanel, zoon van Tinuviel & Iamredleader
9 mei 2012: Lisa, dochter van Sam1993
12 mei 2012: S.ara dochter van zoë23

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_112304414
NTS moet even nog het vorige deel lezen :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en Jelte slaapt nu zonder puckababy en dat gaat best goed!

(In winterslaapzak want vies rotweer }:| )
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:33:59 #3
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112305334
Wat een lieve foto Vlindur. O+
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:38:36 #4
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_112305486
Sannne *O* wat leuk! Een spannende date nog wel, oelala ;).

Vlindur wat een lieve foto!

NTS alles is al zo'n beetje gezegd.... maar ik wil toch ook even zeggen dat ik het heel rot voor je vind! Die nachten van jou zijn ook gewoon niet vol te houden :N . Nachtje bijslapen is wel fijn, maar natuurlijk wel een druppel op een gloeiende plaat... Het lijkt mij het belangrijkst (en het moeilijkst) om er achter te komen waarom Draakje nou zo huilt steeds en waarom ze geen langere tijd kan slapen. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien naar een haptonoom, osteopaat of iets dergelijks? Ik heb geen idee wat je allemaal al hebt geprobeerd hoor. Ik roep ook maar wat. Heel veel sterkte in ieder geval :* . En heb je op de buik laten slapen al geprobeerd?
pi_112305646
Sorry dat mn dateverhaal offtopic was, wil het niet in een ander topic, ik klets met jullie, niet met de rest van fok ;) (Weet wel dat iedereen meeleest hoor, maar voelt zo niet relevant om daar ineens te gaan vertellen over een date)

Maar zal voortaan ontopic blijven :)

NTS Dikke knuf meis..
Jelte O+ Gaat goed met slapen dus!! Fijn!
Hier ook steeds beter, Elise heeft vannacht ook de hele nacht in dr bedje geslapen.
Alleen had ze er om 5 uur genoeg van, dus maar met haar opgestaan..
pi_112305764
Het is enkel een OUD topic Sannne ;) De mama's die je ook tegen komt in het fototopic en kleertjestopic etc :D

Maar goed, juist NTS kan daar misschien nog wel tips krijgen van mama's die niet hier meelezen maar hetzelfde hebben meegemaakt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_112305812
Jawel, maar schrijf daar nooit mee.. En weet ook niet of ze op de hoogte zijn van mijn single-mama-zijn.. Ik wals niet graag een topic binnen waar ik niet actief in ben hihi.
pi_112305902
Niemand is daar actief :D Het komt af en toe omhoog als mensen iets positiefs of negatiefs te melden hebben wat niet zo zeer in de kind topics past.
[OUD] Hoe gaat het met ons? #13

Het moet niet maar dan krijg je wat minder de kleine lettertjes en spoilers en 'eigenlijk is dit off topic' etc en hoef je je niet schuldig te voelen :P
The way you rock'n'roll
pi_112306394
NTS :*
Erg frustrerend!

Wij stoppen de lakentjes ook goed in bij S want ze maakt zichzelf ook wakker.
Als we haar armpjes eventjes vasthouden & weer onder het dekentje wordt ze wel rustiger. Inbakenen vind ze dan weer niet prettig..

Kan me voorstellen dat als je van alles geprobeerd hebt en het lijkt niet te helpen.. Dat je er dan doorheen zit :*

Sannne
*O* :D

S wil al de hele ochtend/begin vd middag drinken,drinken,drinken.
12u bedachten we dat we wilden eten, en pas rond 1u / half 2 kwamen we daar aan toe :9
Ze lijkt wel eindeloos te kunnen drinken :@
  vrijdag 1 juni 2012 @ 14:07:04 #10
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112306598
Wat ligt J er lekker bij Vlindur O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_112307206
Lieve NTS, ik zal je een PM sturen :*
(ik ben elke nacht om de 2 uur wakker en slapen in de avond duurt ook langer dan in het begin)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112307235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:02 schreef Zoë23 het volgende:

S wil al de hele ochtend/begin vd middag drinken,drinken,drinken.
12u bedachten we dat we wilden eten, en pas rond 1u / half 2 kwamen we daar aan toe :9
Ze lijkt wel eindeloos te kunnen drinken :@
Jaaaaaaaaaaaa clusteren! of regelen! ze groeit en je melk komt opgang!! *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_112307349
Vlindur wat slaapt Jelte zoet O+

NTS dikke knuffel voor jou! Het is al gezegd maar ik denk ook, dat een nacht zonder draakje je misschien weer even wat rust geeft en verder een oplossing voor het probleem vinden. Ik wens je veel sterkte.

Sanne wat fin van de date *O* En E heeft de hele dag in haar eigen bed geslapen.

Wij stppen lakentje/ hydrofiel luier ook goed in. Alleen L wil graag op zijn handjes sabbelen, dus soms stop ik het ook om zijn lichaam heen, in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_112307535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 14:25 schreef bitterend het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaa clusteren! of regelen! ze groeit en je melk komt opgang!! *O*
M'n kleine mupje! :D
Ik zie dr gewoon groeien haha
pi_112307774
Gefeliciteerd Seilram en Sam!
pi_112309371
*O* voor sanne en :* voor NTS
Heb je iemand die een keer op kan passen (uit logeren) Dan kun je even een keer eruit, je gedachten verzetten en een keer uitslapen?

En die foto vlindur O+ wat vredig
pi_112311913
Vlindur, wat een lieve foto!
pi_112311933

Nts, hij ligt er nu weer in hier kun je goed zien hoe Jelte slaapt. Ik heb z'n matrasje helemaal naar een kant en twee in elkaar gerolde hydrofielen aan de andere kant zodat ik heel strak kan instoppen. Hij trapt zichzelf nu niet los. Zijn linkerarm ligt naar beneden en het lakentje ligt ook hoger pas ingestopt. Zo heeft hij beperkte ruimte en slaapt hij beter.

Ik hoop dat dit voor R ook iets is.. :*

(Jelte was van de bank gevallen. Ik was aan het voeden en Rienk moest even gauw iets, Jelte had al los gelaten dus ik leg hem even gauw helemaal tegen de leuning aan en help Rienk snel.. Hoor ik ineens *bof* *KRIJS* ligt Jelte op de grond te spartelen met z'n hoofd op een kussen en z'n arm vast onder z'n lichaampje ;( Dat was dus ook de laatste keer. Normaal gaat het altijd goed :') dus na een flinke troostvoeding waar hij in slaap viel heb ik hem over gelegd in bed.)

Edit: Tijdens de slaap wriemelt hij beide armen wel omhoog, maar met inslapen verloopt het net wat soepeler. Want Jelte wrijft ook heel erg in zn ogen en trekt zn speen uit zn mond :')

Soms werkt het helemaal niet hoor, dan maak ik met mijn eigen armen een nestje en leg ik mn gezicht in zn nekje. Dan is hij gelijk stil, dan ga ik heel langzaam omhoog en als hij begint te huilen gelijk weer terug, maar ik ben er net 3 dagen mee bezig, jij al veel langer. Sterkte met dit, ze groeien er uiteindelijk overheen, maar ik kan hem ook echt niet laten huilen. :N

En waarom heb je haar eerst niet ingebakerd? :@ Er zijn meerdere soorten, Jelte sliep heerlijk in de puckababy maar moest er uit omdat hij rollen kan..

[ Bericht 5% gewijzigd door Vlinder op 01-06-2012 16:35:00 ]
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:18:28 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112314030
Oh Vlindur, dat was wel even schrikken. Hier gelukkig nog geen valincidentje maar ik het lees het hier wel vaker. In een onbewaakt ogenblik kan het dus toch snel gebeuren.

Wat een schatje meissie! Mooie lach!

Hier weer een verkleedfestijn vandaag. Eerst een plasincidentje (meneer trekt tegenwoodig de billendoekjes weg die dat moeten voorkomen... en hij stopt ze dan natuurlijk meteen in zijn mond :X ). En een boel gespuug. Het was eventjes wat minder met spugen maar de laatste dagen komt er toch wel veel uit. En soms ook pas uren na de fles. Hij krijgt al een flinke schep nutriton door zijn fles en boeren doet ie ook goed.

En nog even mijn bijdrage in de babyfotoshow (vind hem zelf erg goed gelukt moet ik zeggen zowel baby als foto ;))

pi_112314154
wat een vreselijk mooie foto Kyara! En wat erop te zien is natuurlijk ook!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:23:01 #22
250838 Fee-nix
pi_112314189
Wow Kyara, beide idd erg goed gelukt ;).
pi_112314972
O+

Wat een knapperds!

En wat een mooie ogen heeft jou boef kyara O+

:o ik dacht vandaag (was wat zw.schaps kleding aan t opruimen) ik zou best wel weer zwanger willen worden ooit

Niet gedacht dat ik dat zo snel weer zou denken :9
niet dat ik van plan ben snel weer zwanger te worden ivm bekken enzo
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:50:22 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112315201
Bedankt dames!

Je bent niet de enige hoor Zoe. Niets doet zo hard rammelen als je eigen kind (vind ik dan).
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:53:21 #25
250838 Fee-nix
pi_112315324
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:50 schreef Kyara het volgende:
Je bent niet de enige hoor Zoe. Niets doet zo hard rammelen als je eigen kind (vind ik dan).
Ja mee eens ;). Alleen is het nu voor mij ook niet echt verstandig qua lichaam en dat het dan een derde ks zou worden... Plus dat ik het nu meestal ook wel druk genoeg vind op het moment ;). Maar we sluiten een derde nog niet uit.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 17:58:25 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112315518
Meissie wat is je jongen alweer groot! Lekker koppie hoor O+

Kyara! Die is zeker goed gelukt O+... Ook de foto :P

Oeh Vlindur, das schrikken! Ik had Anouk vanmorgen op ons bed liggen, zodat ik mij even aan kan kleden en die kwam ook gevaarlijk dicht bij de rand! Moet ik dus ook goed in de gaten houden.... En na het berichtje van lief zojuist helemaal: ze schijnt vooruit gekropen te zijn *O* onder voorbehoud, want eerst wil ik het zelf zien natuurlijk! :P :D
pi_112315571
Vlindur, wat jij hier post had mij/ons een paar maanden geleden misschien ook wel geholpen. Onze jongen sloeg zichzelf wakker omdat hij de dekentje los trappelde en wriemelde.. Ik ga hem onthouden voor eventueel ooit een volgende :) dat vallen is niet tof, gelukkig was hij snel te troosten :)

Meissie & Kyara, wat een scheetjes O+
en Kyara, heb jij fotografie als hobby toevallig?

Wij hebben vandaag de box naar beneden gezet en wil morgen ook het bedje doen. Eens kijken of het bedje ook een beetje lager kan ipv meteen helemaal... fijner voor m'n rug.
Ook de mobiel en babygym opgeruimd, want nu tijgeren ineens zo makkelijk gaat zal hij er toch niet onder blijven liggen..

En Susie *O* kruipen of tijgeren? Hier heeft hij sinds woensdag nml helemaal het tijgeren ontdekt :)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:06:51 #28
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112315812
Mja, dat weet ik dus niet. Lief zei dat ze vooruit ging, maar hoe? :D Ik geloof ook niet dat hij het verschil zou weten :D :@

Oeh, ja, de box! Die moet nu ook maar naar beneden. Ze ligt niet veel in de box eigenlijk, maar als miep straks flink er vandaar wil gaan en ik kan haar even niet in de gaten houden, dan zal ze wat vaker in de box gaan vertoeven :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 18:52:13 #29
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112317199
Het zou tijgeren zijn geweest, drie bewegingen en toen schrok ze blijkbaar en begon te huilen :D
En lief vertelde dat ze ruzie aan het maken was met een jongetje op het kdv, iets met speelgoed en toen ze haar zin niet kreeg, begon ze te huilen _O- Al een echte meid dus, gewoon die tranen laten gelden, dan breken die jongens wel :P (maar even serieus, dat moet ze zich natuurlijk niet aanleren he?!)
  vrijdag 1 juni 2012 @ 20:57:16 #30
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_112322867
Dames, dankjulliewel voor jullie lieve woorden en alle adviezen.
Ik lees heel veel reacties over inbakeren of strak instoppen. Helaas zijn beide dingen geen optie (meer).
Draakje rolt al van rug naar buik en buik naar rug en dan word inbakeren toch veelal afgeraden.
Strak instoppen lukt me niet opdat Draakje op haar zij slaapt of op haar rug met de beentjes opgetrokken. D'r beentjes in gestrekte positie leggen lukt niet als ze nog wakker is, en als ze slaapt, dan word ze er wakker van en dan begint de hele ellende weer opnieuw :N .

Ze kreunt en kermt haarzelf eigenlijk gewoon wakker elke nacht. En dan komt er toch een walm uit d'r slaapzakje :') . Volgens de huisarts zijn het (nog steeds) darmkrampen en kunnen we er simpelweg niks aan doen. De osteopaat kon ook al niks voor d'r betekenen, daar zijn we vorige week al geweest.
De enige manier om haar weer in slaap te krijgen is om haar in slaap te voeden, en zelfs dat lukt soms niet.

Het rare aan het hele verhaal is dat ze tot een week of 5 geleden prima sliep 's nachts. 20.00-5.00-8.00uur. Er is ook niks anders gebeurd waardoor ze nou ineens niet meer wil slapen.
Overdag is altijd al een probleem geweest, al vanaf dat ze een week of 6 is. De afgelopen dagen heb ik geprobeerd om haar te foppen door de rolluiken dicht te doen. Gisteren werkte het 1x, toen sliep ze dik 2 uur achter elkaar, maar vandaag trapte ze er al niet meer in.

Ik weet het gewoon niet meer...
pi_112323851
Krijgt ze al bijvoeding? Zou het een reactie daarop kunnen zijn? Is er weleens gekeken naar eventuele voedselallergieën (kma bijvoorbeeld)? Ik roep maar wat hoor, het is vast allemaal al duizend keer door je hoofd gegaan.

En is uit logeren mogelijk? Natuurlijk is dat wat lastiger met bv, maar als je gekolfde melk achterlaat voor haar, dan moet het wel kunnen, voor één nachtje, toch? Dat geeft je misschien net weer wat energie om ermee om te kunnen gaan.
pi_112324620
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 17:18 schreef Kyara het volgende:
En nog even mijn bijdrage in de babyfotoshow (vind hem zelf erg goed gelukt moet ik zeggen
graag gedaan hoor! 8-)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:41:01 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112324856
Misschien nog een tipje; misschien heeft ze het te warm of te koud? Anouk werd ook om de haverklap wakker en sinds we haar met een korte mouw romper en slaapzak laten slapen gaat het een stuk beter. Mja, of dat verdeer de oplossing is? Het is het proberen waard misschien? Ook nu stop ik haar niet meer in, ligt alleen met een slaapzak (nu wel lange mouw trouwens).

En ja Argento, jij hebt het ook goed gedaan :P
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:52:09 #34
348178 NotTheSame
pi_112325385
Bleie, ze krijgt nog geen bijvoeding. Daar wil ik toch mee wachten tot ze 6 maanden is.
Hier zitten allergieen en eczeem in de familie, ik ben zelf allergisch voor alles wat los en vast zit dus mijn dieet is sowieso al behoorlijk sober ;) . En nu ik bv geef drink ik al geen koolzuurhoudende dranken meer, eet geen uien en kool meer. Koemelk lag al uit m'n systeem dus dat is het ook niet.
Dankjewel voor je tip!

Susie, warm of koud, ligt het volgens mij ook niet aan. De afgelopen dagen/weken heb ik vannalles geprobeerd; kortemouw-romper met slaapzak, zonder deken of met deken, langemouwromper met slaapzak, met of zonder deken. Pyama met slaapzak zonder deken, helaas geeft het geen effect. Toch bedankt voor het meedenken!
pi_112325513
En tegen jou aan laten slapen NTS?
Je werkt niet toch?
Ik zat in die moeilijke periode ook thuis en ging dan samen met Puck in bed liggen. Dan sliep hij in ieder geval.
Idem 's nachts, al werkte het dan vaak wat minder.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 1 juni 2012 @ 21:57:10 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112325635
Moeilijk hoor NTS. Kan zelf ook weinig bedenken. Los van het feit dat je zelf gewoon omvalt van vermoeidheid (en dat doet heel veel met je, het is niet voor niets een martelmethode) lijkt het me ook moeilijk om je kind ze te zien. Ze voelt zich niet fijn maar je weet niet wat en waarom.

Hoop dat je in elk geval nog even wat slaap kan pakken zodat je het in elk geval weer wat beter aan kunt allemaal.

:*

En Argento, nog bedankt voor je bijdrage....
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:08:08 #37
348178 NotTheSame
pi_112326178
DML, Draakje slaapt de laatste week al bij ons in bed, zodat ze kan 'tanken' wanneer ze wil en dan hoef ik niet elke keer m'n bed uit om haar te halen (en word (8> ook niet constant wakker van d'r gekreun en geëmmer). Maar helaas, ook dat wil niet werken :N.

Uit logeren kan helaas ook niet. Ik kan het mijn ouders niet aandoen om haar een nachtje te brengen (niet dat ze het niet zouden willen doen, maar ik ga die arme mensen simpelweg niet hun nachtrust afnemen wegens privédingen). En verder hebben we eigenlijk weinig mensen in onze omgeving die ik met Draakje vertrouw.
Morgen gaan we wel naar mijn ouders toe en slapen we zelf ook daar. Dan kan ik in ieder geval buiten het voeden om m'n rust pakken want mijn ouders tutten dan wel met Draakje.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:12:53 #38
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112326383
NTS, een nachtje wat minder slapen is nog te overzien. En als je ouders het willen doen dan kun je misschien toch beter overwegen om haar wel een nachtje te laten logeren. Als je helemaal instort ben je verder van huis en daar heeft draakje nog minder aan. 1 nachtje goede nachtrust kan wel maken dat je het weer even een tijdje vol kunt houden.

Maar hopelijk kun je morgen overdag dan nog wat slaap pakken (misschien kunnen je ouders dan afgekolfde melk geven als jij nog slaapt?)
pi_112326454
NTS, ik ga even advocaat van de duivel spelen:

Je geeft aan het je ouders niet aan te willen doen. Maar het zijn je ouders. Net zoals jij als ouder het beste met je kind voor hebt, hebben zij dat als ouder ook. Ik zou zeggen, neem het aanbod aan.

Wij wilden het onze ouders ook niet aandoen. En wat bleek, mevrouw sliep daar zonder problemen. Een variant op 'verandering van spijs doet eten' ofzo. Dus dat was een win-win: sc-tje sliep lekker, wij hadden een avond lang geen stress en mijn schoonouders hadden het veel makkelijker dan ze verwacht hadden.
pi_112326493
Ja wat SB zegt. Wij gingen ook bijtanken en Puck sliep voorbeeldig bij oma :')
Ze weten wat ze aanbieden dus één nachtje is te overzien voor hen hoor :Y Doen dus!
The way you rock'n'roll
  vrijdag 1 juni 2012 @ 22:37:28 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112327563
Ik ben het ook met SB eens.....Beter een nachtje 'bijtanken' . Je kind voelt het namelijk ook als jij niet lekker in je vel zit....
En ik ken je ouders dan wel niet, maar als ze veel van jou en je kleintje houden, dan denk ik dat ze met liefde haar een nachtje daar laten slapen.
iig wens ik je veel sterkte voor vannacht...hopenlijk gaat het iets beter.
pi_112330258
Ohh, die foto, Vlindur. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 23:40:57 #43
100412 mefke79
komt goed!
pi_112330757
nts slaapgebrek is killing, praat me er niet van. En ja, je vindt vast ergens een manier om het vol te houden, maar het gaat ten koste van jezelf. Dus: besteed haar een nachtje uit of misschien wel twee. En plan voor volgende week ook alvast een logeernachtje, dan heb je wat om naar uit tekijken, dat hielp/helpt hier ook goed.
Voel je niet schuldig, niet naar je ouders, niet naar je dochter en niet naar jezelf. Een mens is niet gemaakt voor slaapgebrek, dus jij ook niet.

Hoe is de relatie met je huisarts? Vraag die anders eens om raad, laat draakje nog eens nakijken, wie weet zien jullie toch iets over het hoofd. Of kijk of je toch met maagzuurremmers kan starten, gewoon om te kijken of dat het dan misschien toch is. Baat het niet, stop je na 2 weken weer, niets aan de hand.

Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112336779
NTS, slaapt ze normaal gesproken op jullie kamer of in eigen kamertje?
pi_112337048
Ik lees in het stukje van NTS eigenlijk dat er andere redenen zijn om het aanbod van haar ouders niet aan te nemen. Heb je ook niet vrienden waar een nachtje naartoe kan? Ik heb hier ook weleens de baby van een vriendin te logeren gehad toen zij écht even moesten bijtanken. Ik denk dat je nu echt even voor jezelf moet kiezen - wat uiteindelijk ook beter is voor Draakje trouwens.

Hier zijn we weer naar het oude ritme terug geloof ik. Nachtvoeding tussen 3 en 4 en eerste voeding tussen 6 en 7. Vannacht / vanochtend was het 3 en 6. Daarna slaap ik niet meer, dus alsnog vrij vermoeiend, maar dit hou ik wel weer een tijdje vol. Bovendien is mijn werk de komende tijd niet zo heel druk meer, en over iets meer dan een maand heb ik zomervakantie! Lang leve werken in het onderwijs *O* .
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:33:08 #46
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112337635
Oh Midas O+ Lekker joch O+ En ontzettend mooie foto :Y

En de andere natuurlijk ook ;)

Cristel heft weer geslapen van ongeveer 20.00 tot 08.00 :o (sorry nts, ik gun het je zo :* )

Waar ik trouwens vanochtend aan dacht....Je geeft toch borstvoeding? Krijgt ze wel genoeg? (Ik noem maar wat...ik heb er geen verstand van.) Heb je al eens een poging gedaan met flesvoeding?
Als dat al mogelijk is?

Zit te twijfelen ofdat ik vanmiddag met haar en de jongens foto's zal gaan maken, ergens in een grasveld oid....Jordy is gisteren op zn gezicht gevallen, en heeft nu een hechtpleistertje (vlak naast zn rechteroog) en 2 coole garfield pleisters op zn gezicht :{
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:42:31 #47
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112337776
*O* L'tiekje, van harte gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Bartje! :*
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:44:05 #48
250838 Fee-nix
pi_112337792
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:33 schreef PureEvil het volgende:

Waar ik trouwens vanochtend aan dacht....Je geeft toch borstvoeding? Krijgt ze wel genoeg? (Ik noem maar wat...ik heb er geen verstand van.) Heb je al eens een poging gedaan met flesvoeding?
Als dat al mogelijk is?

Ja hier dacht ik eigenlijk ook aan. Heb er ook niet veel verstand van en ik weet dat men altijd zegt dat het heel uitzonderlijk is als een kindje niet verzadigd kan worden door bv, maar stel dat je die uitzondering bent... Misschien vind je het geen optie hoor, maar je zou een keer (of een paar keer) de voeding voor de nacht kunnen vervangen door een fles nutrilon? (En dan zelf kolven om toch je productie op peil te houden). En haar dan in haar eigen bed leggen, zodat ze ook niet wakker kan worden van jullie (ik lees altijd dat kindjes veel lichter slapen bij hun ouders op de kamer). Het is misschien echt het tegenovergestelde van je ideaalplaatje, maarja als het helpt... Alles is het proberen wel waard denk ik? Voor hetzelfde geldt is het dat natuurlijk helemaal niet he. En ik hoop niet dat ik hiermee mensen voor t hoofd stoot. Ik probeer alleen mee te denken en alle voor de hand liggende oplossingen zijn immers al geprobeerd.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:46:58 #49
348178 NotTheSame
pi_112337833
Ook goeiemorgen... M'n hoofd is een zeef dus vergeef me als ik niet persoonlijk op iedereen in ga, maar in ieder geval allemaal super bedankt voor alles.

Ik wil niet dat Draakje bij mijn ouders moet logeren omdat mijn moeder vanalles mankeert. Ik weet dat een van mijn nachten overnemen betekent dat ze 2 dagen amper uit bed kan.En m'n vader... schat van een man, maar totaal ongeschikt voor zoiets.
Onze vrienden zijn allemaal OF vrijgezel of hebben een nieuwbakkwn gezin dus die hebben het druk genoeg met zichzelf.

Draakje ligt normaal gesproken al een tijdje in d'r ledikantje op d'r eigen kamer. Al vanaf 12 weken hebben we haar daaraan laten wennen en dat gaat heel goed.

De huisarts heb ik vorige week nog gebeld maar die zeggen keihard dat ze niks kunnen doen aan krampjes? Ik hoefde nog niet eens langs te komen met d'r...

Vannacht heb ik (weer) niet echt geslapen. We hebben iig elk uur van de klok gezien samen...
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:49:29 #50
348178 NotTheSame
pi_112337865
Ow en wat betreft de voeding: ook dat heb ik al eens geprobeerd... Maar zelfs met 200ml bv of kv, al dan niet aangemaakt met rijstebloem wil het niet lukken helaas...

En PureEvil, je hoeft je niet schuldig te voelen dat je dat post hoor! Ik denk dat jij je nachtrust harder nodig hebt dan ik met 3 handenbindertjes ;)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:51:29 #51
250838 Fee-nix
pi_112337886
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:49 schreef NotTheSame het volgende:
Ow en wat betreft de voeding: ook dat heb ik al eens geprobeerd... Maar zelfs met 200ml bv of kv, al dan niet aangemaakt met rijstebloem wil het niet lukken helaas...
-O-

Ik blijf nadenken hoor NTS! Als me weer iets te binnen schiet dan hoor je het. Hoe belachelijk het idee ook is ;). :*
pi_112338082
in de categorie "belachelijk" hier iets dat bij mij vroeger hielp. Ik sliep als klein SB-tje ook zeer slecht. Na het opnieuw behangen van mijn kamertje stond mijn bedje even op een andere plek en toen sliep ik wel gelijk.
Wat bleek, ik kon (en kan) niet slapen als mijn bed in een hoek of langs een muur staat. Ik slaap al sinds die tijd dan ook altijd met het hoofdeind van mijn bed tegen de muur en dan het bedje haaks op de muur. Bij SC-tje hebben we hetzelfde gemerkt. Die slaapt ook beter als de lange kanten van haar bedje vrijstaan.

SPOILER: beetje zweverig misschien
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogmaals, het is een beetje zweverig, maar het bedje op een andere manier neerzetten, desnoods midden in de ruimte, kan in ieder geval geen kwaad. En ik gok dat je op dit moment ben beland op het punt dat je alles wel wil proberen...
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:10:07 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112338141
Ja heb ik ook weleens van gehoord idd SB. 't is t proberen waard iig.
Net als dat ik soms hoor dat er baby's zijn die absoluut niet in een ledikant willen slapen, maar als je ze dan op een groot 1persoonsmatras legt (op de grond) dan slapen ze ineens door....
pi_112338359
Nu SB dit post, moet ik denken aan iets wat mijn moeder zei toen Eva rot sliep.
Ze vroeg of het hoofdeinde van Eva d'r bedje wel aan de noordkant stond. Schijnbaar slapen kinderen (en misschien volwassenen ook dat weet ik even niet) beter met hun hoofd naar het noorden.
Wat SB zegt, ik zou deze tips toch eens uitproberen. Is echt een gevalletje baat het niet, schaadt het niet.

Oh enneh.....niet om streng te doen (wel een beetje :P ) maar je bent nu voor anderen aan het invullen wat zij wel en niet kunnen/willen betekenen voor je. Van je moeder snap ik volkomen, maar wellicht kan zo'n bevriend stel met kindjes Draakje overdag meenemen zodat je overdag even kan bijtanken.
Vragen staat vrij hè ;) En als het goede vrienden zijn dan zullen ze ook wel eerlijk aangeven of ze het er wel of niet bij kunnen hebben.
Sterkte iig :*
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:51:19 #55
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112338907
Is dat niet Feng Sui SummerBreeze? Inderdaad het proberen waard misschien.

Ik snap dat je ouders dan geen optie zijn NTS. Hoop dat er toch nog anderen zijn die draakje een nachtje kunnen opvangen. :*

Midas is zijn stem aan het ontdekken en doet van een sirene na (hoog-laag en hard-zacht). En hij lijkt soms wel te zingen..... En zijn voeten en tenen waren zo leuk speelgoed. Jammer dat er nu weer sokken overheen moeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 02-06-2012 11:10:33 ]
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:18:12 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112339409
Hier een baby die maandennlang alleen met haar hoofd richting de deur wou slapen. Dan lag ze dus eigenlijk bij het voeteneind met haar hoofd, voor ons gevoel.
Bij haar bed maakt het niet uit, want ovaal en niet opgemaakt, dus ze kon kiezen. Nu ligt ze sinds twee weken weer andersom.
Ook de eerste periode op haar zij geslapen, daarna op haar buik, toen op haar rug en nu alweer een poos op haar buik.

Gelukkig kan ze sinds twee/drie maanden zelf bepalen hoe ze ligt, maar toch, je moet het maar bedenken als ouder. :D
pi_112339460
Gefeliciteerd l'tiekje met Bartje (waren onze 2 niet op de zelfde dag uitgerekend? Dat er dan toch ruim 3 weken tussen zit he :P)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:24:12 #58
348178 NotTheSame
pi_112339555
Summerbreeze, daar zeg je me wat! Manlief is ook gevoelig voor aardmagnetische stralen! Die had zelfs in z'n ouderlijk huis een magneet in de nok van het huis hangen om de straling te buigen. Ik zal na het weekend eens met de inrichting gaan rommelen! Het staat eigenlijk allemaal nog steeds op dezelfde plek als sinds we het kamertje inrichtten, maar het is te proberen! Thanx meis!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:27:21 #59
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112339615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:24 schreef NotTheSame het volgende:
Summerbreeze, daar zeg je me wat! Manlief is ook gevoelig voor aardmagnetische stralen! Die had zelfs in z'n ouderlijk huis een magneet in de nok van het huis hangen om de straling te buigen. Ik zal na het weekend NU VANDAAG eens met de inrichting gaan rommelen! Het staat eigenlijk allemaal nog steeds op dezelfde plek als sinds we het kamertje inrichtten, maar het is te proberen! Thanx meis!
Dus. Waarom jezelf nog 2 dagen laten lijden? Of is het kamertje zo klein dat ALLES omgezet moet worden?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 11:48:47 #60
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112340118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:27 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dus. Waarom jezelf nog 2 dagen laten lijden? Of is het kamertje zo klein dat ALLES omgezet moet worden?
+1
Wow, als dat het toch eens zou zijn zeg?

In het kader van rare of vreemde onverklaarbare dingen; iemand vertelde mij dat die een stuk lood (hoe kom je erop? :? ) onder het bedje heeft gelegd en dat het toen goed ging...

Hier was Anouk net wat aan het miepen, dus ik heb haar in bed gelegd, onder het mom van je zal wel moe zijn...die ligt nu te keten in d'r bed! :D
  zaterdag 2 juni 2012 @ 12:15:40 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112340689
Volgens mij is NTS vandaag niet thuis ;)
pi_112342927
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 12:15 schreef Kyara het volgende:
Volgens mij is NTS vandaag niet thuis ;)
Dan zou het in theorie bij haar ouders beter kunnen gaan :)
Ik had vroeger een buurmeisje die ook niet sliep in haar kamertje. Toen is en een man geweest om wiggelroede te lopen (of zoiets) en daar kwam ook iets met aardstralen uit. Toen is er inder haar bedje een soort bak met zand neergezet (maar heel zwaar, dus er zat wat in het zand) en vanaf dat moment is het opgelost :)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:40:18 #63
250838 Fee-nix
pi_112343203
Wat een goeie SB! Als dat toch eens zou helpen :o .

En NTS als jouw man vroeger al zo'n magneet in de nok had hangen, misschien is dat dan ook wel de oplossing bij jullie thuis? Ik zou zeker in die richting gaan zoeken :Y .

Moet ook gelijk denken aan Derek Ogilvie achtige praktijken. Als we toch op de zweverige toer zijn: misschien dat het helpt om de ruimte te (laten) 'reinigen'. Wie weet is jullie meiske gevoelig voor energieën (geesten klinkt ook weer zo 'brrrr') die in de kamer/het huis rondhangen?
pi_112345831
Ik had het bed bij m'n ouders ook altijd op n bepaalde manier staan, anders kon ik niet goed slapen.
Ik verplaatste om de zoveel tijd al m'n meubeltjes :9 dus had van alles uit geprobeerd, en voor mij maakte het echt n verschil.

Hoop dat het n oplossing is NTS!! :*

S lijkt na de voeding wat soms misselijk, trekt ze moeilijke gezichten en lijkt de voeding omhoog te komen maar dan slikt ze het weer door -O-
Is dat normaal of heeft ze dan bijv teveel gehad?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 15:39:48 #65
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112346462
Geen idee Zoe.

Hoe leer je een baby van 7 maanden af om te gniepen cq te knijpen?? Ze zat bij mij, met gezicht naar mij toe en vind het leuk om dan je neus, kin, onderkin :P en vel op de borst te pakken, maar dat doet ze zo hard (in combi met nagels die dus geknipt moeten worden :P) dat ik nu allemaal krassen op mijn borst heb zitten :( Auw roepen heeft geen zin ;)

En ik heb ook haar tijgerbeweging gezien! *O* O+ ok, stelt nog niet heeeel veel voor, maar toch 2 "slagen" :P
pi_112346868
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:18 schreef Zoë23 het volgende:
S lijkt na de voeding wat soms misselijk, trekt ze moeilijke gezichten en lijkt de voeding omhoog te komen maar dan slikt ze het weer door -O-
Hebben we hier ook gehad, vooral de periodes dat hij zijn grenzen ging verleggen met hoeveelheden. Maar ik had niet de indruk dat hij er echt last van had. Maar je geeft borst toch? En mijn ervaring is dat kindertjes zich aan de borst niet snel overdrinken. Met de fles deed onze knul dat wel. Of je er nu 150 of 200 ml in deed, die fles moest leeg, rn daar had hij dan wel last van..

Maar wat zijn de signalen waardoor je denkt dat ze misselijk is?

@Susie, volgens mij leer je ze dat niet af.. Ik pak het handje weg en zeg: auw, dat doet pijn. En hoewel het tot nog toe niets uithaalt blijf ik het vol houden.

Wij hebben heerlijk gelopen net met de beco draagzak. Ik hou van dat ding O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:21:10 #67
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112347757
Tijdens de fles legt ze heel lief haar hand op mijn wang O+ Maar verder...pffff...ik hou ook stug vol hoor.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:22:31 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112347804
L'tiekje, gefeliciteerd met Bartje! *O* Komt er nog een afscheidspam? :P
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:24:53 #69
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112347877
Laiveneertiekje, Gefeliciteerd! En inderdaad afscheidsspam! Ik vind die overzichtjes altijd zo leuk.

Hoop dat _evenstar_ inmiddels ook d''r laptop heeft gevonden. Wil Ollie-spam!
pi_112348003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:22 schreef Susie het volgende:
L'tiekje, gefeliciteerd met Bartje! *O* wanneer komt er nog een de afscheidspam? :P
pi_112354069
Laiveneertiekje gefeliciteerd met Bartje *O*
Die was toch nog heel klein :?
pi_112354935
Jeetje, Bartje alweer 1 jaar? :o

Gefeliciteerd laiveneertiekje
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:07:57 #73
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_112355811
en de mijne ging vandaag staan :) jeej..... *O*

en Bartje alweer 1!!!! en wat gaat dat lijstje ineens snel! Mijn verse beeb staat ook al best ver bovenaan.... :o
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:10:48 #74
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112355939
Liene staan *O*
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:21:51 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112356539
*O* *O* *O* Laiveneertiekje gefeliciteerd *O* *O* *O*

:o Goed bezig Liene ! ^O^ Da's toch best wel snel al?

Ik moet deze foto ff spammen hoor :@

pi_112357204
Dankjewel! Ik was hier niet zoveel meer de laatste maanden, maar ik ga even mijn best doen een spammetje te maken..

Bartje vond zijn loopfiets heel mooi, en heeft zijn stukje taart heel netjes met twee handjes opgegeten. En we ontdekten net dat tand 3 op het punt van doorkomen staat. Het is een heerlijk, blij, makkelijk jochie!

Even de fotospam in een spoiler, ik haal hem morgen wel weer weg...

[ Bericht 55% gewijzigd door laiveneertiekje op 03-06-2012 08:35:16 ]
pi_112357737
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:18 schreef Zoë23 het volgende:

R (net als mama) eet met dr ogen :P vroegah toen ze heeel klein was heeft ze soms om het uur een paar slokjes en dan leek het alsof ze veel meer op heeft dat ze aan kon want er kwam echt heeeel veel uit...paar keer per dag alles onder de spuug...
Ze leek geen pijn te hebben trouwens was alleen maar een wasmachine probleem. Nu komt wat omhoog en dan "kauwt" ze erop en slikt ze het weer :D
  zaterdag 2 juni 2012 @ 20:43:27 #78
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112357792
Liene al staan, wat goed!!

PE, wat een mooie foto O+

L'tiekje, wat een mooie foto''s! Die met de yoghurt is grappig en hij kijkt erg trots met zijn nieuwe fiets! O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:12:59 #79
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112359407
Mooie foto PE! O+ Lief armbandje! Anouk heeft hem 1 keer gedragen...daarna paste het niet meer :D :X :@

L'tiekje wat is Bartje een mooierd! O+ En idd, die met die yoghurt _O- Lekkere lachebek O+
pi_112359926
PE lieve foto!

Gefeliciteerd Bartje!
pi_112360004
Bartje alweer 1 van harte.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 23:02:38 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112365519
L'tiekje, wat is ie leuk! En zo groot geworden zeg, wat een kereltje al!
pi_112367728
Ik twijfel of ik een nieuw topic moet openen of het hier moet posten, maar laat ik het toch hier proberen.

Ons kleine (geboren 03-02-2012) heeft al sinds ~2 maanden drink problemen. De eerste 2 maanden ging heel goed, hij wilde meer dan dat hij moest drinken, maar plots ging het slechter. Hij moet per dag zo een 800-1000ml drinken, hij drinkt met moeite (wij zijn echt 24 uur met hem bezig) 400-500ml op een dag.
Hij weigerde sinds het begin al de borst, dus krijgt hij kunstvoeding, al heeft hij ook redelijk wat binnen gekregen dmv kolven.

Hij is begonnen met Nutrilon H.A., op aanraden van de kinderarts zijn wij overgestapt op Nutrilon Pepti (omdat hij weinig drinkt, zou koemelkallergie de reden kunnen zijn). Ook Pepti drinkt hij niet. Volgens de kinderarts heeft hij een verborgen reflux (al hebben wij onze vraagtekens erbij).

De CB, de kinderarts, huisarts, ze zeggen allemaal, blijf volhouden, het komt vanzelf goed. Maar wij zijn hem met de dag slechter worden. Voor zijn reflux heeft hij Zantac gekregen, dit zou de zuur remmen.

Echter zien wij 0.0 vooruitgang.

Kunnen wij echt niks anders doen dan alleen proberen en afwachten?

:(
pi_112368707
Je kunt ze niet dwingen om te eten Xaban.. Afwachten en goed in de gaten houden lijkt me idd de enige optie voor nu. Meer kinderen maken een moeilijke periode door met eten. Vaak komt het vanzelf of met wat hulp goed. Wat je kunt doen als je twijfelt aan de diagnose van de artsen is een second opinion aanvragen in een ander zkh. Veel sterkte :*
pi_112370057
Xaban, ben je al bij de logopedist geweest hiermee?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_112370794
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 01:26 schreef Clubsoda het volgende:
Xaban, ben je al bij de logopedist geweest hiermee?
Is gisteren langsgeweest. Zij verdenkt dat hij moeite heeft met zijn tong (hij zoekt met zijn tong). Zij heeft geadviseerd om langs een osteopaat te gaan (gingen we sowieso al, alleen pas over 3 weken :().
  zondag 3 juni 2012 @ 07:34:18 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112372749
Misschien een stomme vraag, maar wat zie je slechter worden?
Ik bedoel groeit hij verder goed? Volgt hij zijn lijntje verder goed?
pi_112373994
Je hebt vast het standaard riedeltje al geprobeerd, maar ik vraag het toch.
- Misschien een andere fles proberen?
- Of nog een tip: laat hem eens op de bank liggen terwijl jij hem de fles geeft. Klinkt raar, maar mijn neefje drinkt dus absoluut niet als hij bij je op de arm of op je benen ligt. Alleen als hij plat op zijn rug, los van een volwassene ligt, drinkt hij zijn fles.
- Creeëren van rustmomentje? Dus boven gaan zitten zonder radio, televisie, visite, andere omgevingsgeluiden?
pi_112375360
Xaban, ik weet niets anders toe te voegen dan de vraag of je het wel genoeg tijd geeft. Zantac werkte hier ook niet van de ene op de andere dag. Daar is toen ruim een week overheen gegaan. Wennen aan een nieuwe fles kost ook wel een paar dagen en wennen aan andere voeding kan helemaal lang duren.

Hier vannacht voor de tweede keer in een half jaar (ik reken de begintijd dat ik in het ziekenhuis lag maar even niet mee) een nachtje zonder sc-tje gehad. SD en ik gaan vanavond naar een concert en daarom zou sc-tje sowieso al richting mijn schoonouders gaan. Maar logistiek gezien was het handiger om sc-tje gisteren al naar opa en oma te brengen.
En het blijft raar. Ik kwam heel erg moeilijk in slaap en bij elk geluid dat ik hoorde dacht ik dat het sc-tje was. Maar, toen ik eenmaal sliep (tegen een uur of 1) heb ik wel meteen even doorgeslapen tot uur vanmorgen. Ik zal het dus wel echt nodig gehad hebben.
  zondag 3 juni 2012 @ 11:38:40 #90
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112375519
Wel lekker denk ik SB? En vannacht dus weer? Offtopic: welk concert?
Volgende week mag Anouk logeren bij mijn zus, maar lief weet nog niet of hij het wil (anders blijft hij thuis) Dat zou dan de eerste nacht zonder Anouk zijn (ik ben wel al 3 nachten zonder geweest, maar dat was dat ik in een hotel was en zonder lief, is toch anders!)
pi_112376828
het was inderdaad wel lekker om zo lang te kunnen slapen. Maar nu voelt het weer erg gek. Straks naar Tenacious D, dus dan hebben we geen tijd om onze meid te missen.
  zondag 3 juni 2012 @ 12:31:18 #92
100412 mefke79
komt goed!
pi_112376855
xaban, wat anderen zeggen, zantac (of nou ja, wij hebben ranatidide) werkte hier ook niet meteen. En anders is er nog nexium. Waarom denk jij dat het geen reflux is?
pi_112376963
xaban, ik zou het niet weten want bv maar misschien kan je het ook in de flesvoeding topic vragen? hoewel hier zitten meerdere dames die tips kunnen geven.

Succes!
pi_112377978
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef bitterend het volgende:

[..]

R (net als mama) eet met dr ogen :P vroegah toen ze heeel klein was heeft ze soms om het uur een paar slokjes en dan leek het alsof ze veel meer op heeft dat ze aan kon want er kwam echt heeeel veel uit...paar keer per dag alles onder de spuug...
Ze leek geen pijn te hebben trouwens was alleen maar een wasmachine probleem. Nu komt wat omhoog en dan "kauwt" ze erop en slikt ze het weer :D
:D

Maar idd, het is missch meer een wasmachine probleem (niet dat ik het erg vind, heb liever dat ze het eruit spuugt)

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 15:52 schreef Nirak het volgende:

[..]

Hebben we hier ook gehad, vooral de periodes dat hij zijn grenzen ging verleggen met hoeveelheden. Maar ik had niet de indruk dat hij er echt last van had. Maar je geeft borst toch? En mijn ervaring is dat kindertjes zich aan de borst niet snel overdrinken. Met de fles deed onze knul dat wel. Of je er nu 150 of 200 ml in deed, die fles moest leeg, rn daar had hij dan wel last van..

Maar wat zijn de signalen waardoor je denkt dat ze misselijk is?

Ik geef de fles en de borst

Ze trekt moeilijke gezichten, steekt de tong uit, zie spuug met bubbels en ze is wat onrustig enz. En als het omhoog komt dan slikt ze het door & soms spuug ze het uit

Lieve foto PE!

Veel plezier vanmiddag SB

S heeft gisteravond bijna om het uur gedronken (op een gegeven moment wilde ze niet meer & na n uur dus wel weer) vannacht redelijk doorgeslapen & m'n lief heeft de geklofte voedingen gedaan & verschoont zodat ik wat kon slapen ivm zere borst O+
  zondag 3 juni 2012 @ 16:42:54 #95
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112386805
Kan iemand mijn baby terug brengen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 3 juni 2012 @ 16:45:22 #96
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_112386893
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 16:42 schreef Asyniur het volgende:
:D O+

je ziet echt dat t broertjes zijn he O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_112386993
laiveneertiekje even een dagje laat, maar alsnog gefeliciteerd.

SB veel plezier bij het concert!

Xaban, wil je even sterkte wensen! Hoop dat jullie gauw een oplossing vinden.

Zoë komen de verschijnselen niet door ingeslikte lucht, die wel of niet in een boertje resulteert maar ook in teruggeven van melk of het omhoog komen en weer inslikken?

Wij hebben net Sock ons gescoord. Moet zeggen tot nu toe bevalt het prima en is ook een leuk idee voor een kraamcadeau.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_112387921
Huubke! :o :D
  zondag 3 juni 2012 @ 17:31:58 #99
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112388714
quote:
*O* en jullie enthousiasme ook! O+
pi_112389100
quote:
*O*

goed hoor!
  zondag 3 juni 2012 @ 17:47:23 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_112389310
Asy, waar is je baby!? Jemig, die's snel! En wat schattig ook, jullie aanmoedigingen.

Zoe, zolang ze geen last heeft van die voeding die terugkomt lijkt me er weinig aan de hand, eventueel wat te snel drinken, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Als ze er wel last van gaat krijgen (huilen, overstrekken, raar hoesten) zou ik het laten nakijken bij de huisarts ivm reflux.

NTS, wat een rare huisarts heb jij. Hoezo krampjes zijn normaal en je hoeft niet terug te komen?! Mocht het omzetten van haar kamer nou niet werken, dan zou ik bij de huisarts toch aandringen op een verwijzing naar de kinderarts of het preventief laten proberen van zuurremmers (zantac oid). En mocht de huisarts daar moeilijk over doen, probeer het dan via de cb arts. DIe mogen officiele niet verwijzen naar de kinderarts, maar kunnen natuurlijk wel contact opnemen met de huisarts.

Wij zijn Tienus aan het wennen aan gewone melk. En proberen hem ook weer op 1 nachtvoeding ipv 2 te krijgen. Hij groeit als kool, dus de combinatie van warm weer en groeispurt zal wel de nachtelijke dorst veroorzaakt hebben, maar toch, twee keer per nacht is een beetje te veel voor mij.
  zondag 3 juni 2012 @ 17:54:41 #102
250838 Fee-nix
pi_112389603
Wow Asy wat is ie snel!! :o Knap zeg!
  zondag 3 juni 2012 @ 19:08:35 #103
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112392413
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:31 schreef Susie het volgende:

[..]

*O* en jullie enthousiasme ook! O+
Joh, het ergste gegil heb ik eraf geknipt. Hij had hiervoor al 2x gerold, dus ik naar mijn man: haal de camera! En toen moesten we even wachten voordat ie het weer deed. Mijn an zegt zelfs een paar keer: ennnn rolll.... ;)
Maar dit is toch belachelijk vroeg??

Ik heb even terug gezocht. Harry was 9w5d toen hij voor het eerst van buik naar rug rolde en die was al vroeg meen ik me te herinneren...
pi_112392500
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 07:34 schreef Susie het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar wat zie je slechter worden?
Ik bedoel groeit hij verder goed? Volgt hij zijn lijntje verder goed?
Nee, lijntje stijgt nog steeds, maar veel minder, je ziet 'afdaling'.
pi_112392522
Wow Asy, dat is wel vroeg ja!
pi_112392565
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 11:32 schreef SummerBreeze het volgende:
Xaban, ik weet niets anders toe te voegen dan de vraag of je het wel genoeg tijd geeft. Zantac werkte hier ook niet van de ene op de andere dag. Daar is toen ruim een week overheen gegaan. Wennen aan een nieuwe fles kost ook wel een paar dagen en wennen aan andere voeding kan helemaal lang duren.
Wij geven Zantac (zo uit mijn hoofd) nu misschien al 4-5 weken.
Pepti krijgt hij nu ookal (uit mijn hoofd) 2 weken.

Andere fles/speen ookal geprobeerd. Helpt allemaal niet.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:22:40 #107
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112392904
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Joh, het ergste gegil heb ik eraf geknipt. Hij had hiervoor al 2x gerold, dus ik naar mijn man: haal de camera! En toen moesten we even wachten voordat ie het weer deed. Mijn an zegt zelfs een paar keer: ennnn rolll.... ;)
Maar dit is toch belachelijk vroeg??

Ik heb even terug gezocht. Harry was 9w5d toen hij voor het eerst van buik naar rug rolde en die was al vroeg meen ik me te herinneren...

Hahaha! Jullie richten hem gewoon af "ennnn rollllll" _O-
  zondag 3 juni 2012 @ 19:27:35 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112393069
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:11 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, lijntje stijgt nog steeds, maar veel minder, je ziet 'afdaling'.
Ik heb verder ook geen tips of trucs. Anouk dronk ook een poos over de hele dag gezien maar 500 -600, maar die had/heeft genoeg reserves.
Maar anders toch weer even langs cb? Of huisarts? Blijkbaar maak je je toch erge zorgen erover.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:30:27 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112393174
Zo die Huubke! *O* Ik vind het zeker snel (9,5 week vind ik ook al erg vroeg.

Xaban, geen idee eigenlijk. Misschien wel even aankijken en wat vaker laten wegen op het cb? Zodat je er op tijd bij bent als ie echt afbuigt?
pi_112393730
Zoë vervelend van dat spugen joh! als je je zorgen maakt gewoon naar de huisarts gaan die kan je misschien gerust stellen.
Asy Wat snel! knap hoor;)

SPOILER
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 3 juni 2012 @ 19:49:16 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112393915
Sam, ik vind het wel veel voeding. Flesvoeding heeft ook een maximum wat betreft het aantal schepjes per 24 uur. Daar zit je volgens mij zo aan en ze is nog zo klein. Misschien speciale voeding voor hongerige babies?

hoop dat alles goed gaat bij de neuroloog.
pi_112394126
De fantomalt is voor een verzadiger gevoel te geven. met schepjes van de voeding zelf zitten we volgens de verpakking en haar gewicht op wat ze mag hebben. overdag pakt ze hem ook niet meer helemaal in de avond en nacht drinkt ze hem leeg. Zitten nu te twijfelen om voor de dag het extra schepje weg te laten en de normale voeding met nutriton te geven. Ze vraagt ongeveer 6 a 7 flessen op een dag en zou dan uitkomen op 1050 cc als ze ze overdag dus ook leegdrinkt wat ze nu niet doet ze heeft deze voeding nu sinds woensdag en zie wel al duidelijk verschil dat ze dus inderdaad minder pakt dan ze voorheen vroeg wat uieindelijk dus ook de bedoeling is.
pi_112394281
fantomalt is toch om aan te komen?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze dat geadviseerd hebben i.p.v. forte voeding. Die heeft elk merk wel in zijn lijn zitten.
  zondag 3 juni 2012 @ 19:58:28 #114
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112394388
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 19:56 schreef ferrari_rood het volgende:
fantomalt is toch om aan te komen?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat ze dat geadviseerd hebben i.p.v. forte voeding. Die heeft elk merk wel in zijn lijn zitten.
Wat zij zegt ^^

Het is idd om aan te komen. Lijkt me niet echt nodig als zo'n kleintje al op het max. per dag zit!
Ik zou overstappen op voeding voor hongerige baby's.
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 19:59:30 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112394436
Maar als ze 6 flessen met 5 schepjes krijgt dan zit ze nu al op de 30 schepjes per dag. Maximaal aantal schepjes is 35. Daar zit je dan zo op.

En aankomen hoeft ze ook niet dus inderdaad raar dat ze dat hebben voorgeschreven. Forte voeding lijkt me dan logischer.
pi_112394446
Zelfs Ean kreeg geen fantomalt terwijl die toch echt een poos amper aankwam.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:00:02 #117
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112394465
30 schepjes is toch al het maximum in NL?
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 20:00:55 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112394520
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
30 schepjes is toch al het maximum in NL?
:o

daar zit ze dan nu al op! En volgens mij is Lisa nog amper een maand oud.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:02:56 #119
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112394638
Ja, hoe ga je die tevreden houden tot zes maanden?
Ik vind het maar raar dat niemand daar wat van zegt en niemand voeding voor hongerige baby's eens oppert.

Puck had waarschijnlijk ook wel meer gelust als ik het hem had aangeboden maar er zijn ook manieren om te rekken ipv bij elke kik maar weer een fles te geven.

Er is nu nul ruimte voor groei terwijl je kind wel meer gaat vragen want ze is nu pas een maand.
The way you rock'n'roll
pi_112394847
Wij hebben bij dek inderarts zelf aangeven over te willen stappen naar forte ook in overleg met het cb. de kinderarts zelf vond dat geen goed idee en schreef de fantomalt voor.

Het is ook echt neit dat we bij elke kik een fles geven. we hebben gekeken voro de zuigbehoeftes gewoon bij ons nemen met dr gaan wandelen laten huilen etc. maar dan blijft ze dus huilen tot de volgende fles. nu met dit schepje komt ze zo om de 4.5 uur ik wist zelf niet dat het om aan te komen was op de verpakking staat ookd at het is om de voeding rijker te maken en nam dus aan een verzadiger gevoel zoals de kinderarts vertelde.

Lisa is inderdaad nu pas 3.5 week oud daarom hebben wij onze vraag ook bij de kinderarts voorgelegd omdat we het zelf ook wel veel vonden. zijn nu dus ook blij dat ze overdag nu zon 50-60 laat staan. in de avond en nacht vraagt ze wel de gehele fles.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:11:59 #121
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112395202
Maar dat strookt niet met dat je zegt dat ze krijgt wat ze volgens de verpakking mag hebben. Dat is gewoon niet waar.

Met haar gewicht hoeft/mag ze helemaal niet al 6 of zelfs 7x 150ml.
675ml is wat ze nu nodig heeft en meer nog niet.

Ik vind het een beetje raar advies van de kinderarts.

En waarom is 6 flessen van 120ml een grote strijd als ze van de 150ml nu 50ml laat staan? :?
The way you rock'n'roll
pi_112395360
Ik zou gaan voor:
-forte met wat extra water
-eventueel ietsjes meer nutritron
-de flessen verdelen 60cc en 1 1/2 later weer 60cc
  zondag 3 juni 2012 @ 20:16:02 #123
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112395441
5 schepjes voeding, 1 schepje fantomalt en een schepje nutriton is ook wel een hele bom in één keer in een fles zeg voor 3,5 week oud :o
The way you rock'n'roll
pi_112395467
omdat ze dus ind e avond de flessen volledig leegdrinkt maken wij dan maar 120 blijft ze huilen tot de volgende voeding. ze is pas sinds woensdag over en heeft dus nu sinds vrijdag dat ze wat laat staan. zit nu ook te twijfelen om overdag het schepje fantomalt te laten maar als ik jiullie hoor is het miss beter om dan overdag gewoon 120 te gaan geven en zonder het schepje? nu aat ze van de 150 met het schepje dus 50 staan ongeveer

volgens de verpakking van nutrilpon mag ze met een gewicht van tussen de 4 en 5 kg 150 water en 5 schepjes dat kotm dan op een voeding van 165 cc
  zondag 3 juni 2012 @ 20:17:25 #125
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112395524
Ik zou idd 120 zonder fantomalt geven als ze nu 50 laat staan.
The way you rock'n'roll
pi_112395902
Mefke
Bedankt voor je reactie :)

Wow asy dat is snel!

Sam
Lijkt me lastig om voeding op tijd ipv aanvraag te geven. Heb geen idee hoe dat zit met FV maar dat is dus op vaste tijden?
Lastig als ze huilt enz.
Hoop dat het snel beter gaat met Lisa & jullie n combi met FV vinden wat haar goed doet :*

S drinkt soms vaak en soms 60ml per keer uit de fles (gekolft) en soms 100 of 120ml
Maar eignl nooit meer dan dat in 1x
pi_112395920
dan ga ik nu gewoon proberen om overdag 120 met 4 schepjes en 1 nutriton te geven en savonds die 150/5 met fantomalt en nutriton
pi_112396042
Maar is het echt huilen van honger dan? Ik vind het allemachtig veel wat je geeft. Ik heb soms zelfs het idee dat m'n kindje veel eet met z'n 5x180 bij 10 weken.

En wat je zegt klopt hoor, dat je met 150/5 op 165 komt, maar wij goten dat dan altijd af naar 150. Daarna naar 160. Om p te bouwen zeg maar.

Raar advies ook van die KA. Maar DML en FR hebben al wijze dingen gezegd :).

Oh en om de 4,5 uur joh met drie weken? Ik was in de veronderstelling dat die kleintjes om de twee à tweeënhalf uur kwamen. Deed die van mij wel rond die tijd iig.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_112396079
zoë wij gaven voeding op verzoek maar omdat ze steeds meer vroeg zijn we het bij gaan houden en bleek ze om de 2 uur te komen. we houden nu dus zeker met deze hoeveelheid in de gaten dat er minimaal 3 a 3,5 uur tussen zit. vaak komt het dan zo uit dat ze dan dus ok komt binnen n half uur en kunnen dan niet lang meer rekken
pi_112396148
het is echt huilen van de honger. niks krijgt haar stil zoals ik alz ei speentje vinger wandelen bij je nemen gewoon laten huilen water hebben we ookg eprobeerd en wat lauwe thee maar het huilen blijft en word steeds erger. word dan ook helemaal warm in dr nek en bezweet.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:29:52 #131
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112396253
FV kan ook op verzoek Zoe ;) Alleen moet je in de gaten houden dat je niet over het maximale aantal schepjes heen gaat.
Je moet dus de schepjes in de gaten houden en niet die 165 optellen (dacht ik hier geleerd te hebben ;) )
En ik keek niet naar hoeveel Anouk volgens het pak met haar gewicht moest hebben, dan kon ik gelijk beginnen met 180 ;)
  zondag 3 juni 2012 @ 20:30:52 #132
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112396319
Kuuks 5x180 is ook 30 schepjes en dus het maximum dus dat is ook best flink ja voor 10 weken :D
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 20:31:49 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112396366
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:27 schreef Sam1993 het volgende:
het is echt huilen van de honger. niks krijgt haar stil zoals ik alz ei speentje vinger wandelen bij je nemen gewoon laten huilen water hebben we ookg eprobeerd en wat lauwe thee maar het huilen blijft en word steeds erger. word dan ook helemaal warm in dr nek en bezweet.
Maar, euhm, is er dan echt niets anders aan de hand?
pi_112396381
Ja klopt, maar we geven geen 200 die dan uiteindelijk in de fles komt te zitten. Volgens het cb konden we het dan zo opbouwen naar 190 en 200 cc.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:33:00 #135
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112396436
Maar ze is pas 3,5 week oud. Tot 3,5 week terug kreeg ze 24 uur per dag continu eten. En nu moet ze er opeens vaste tijden tussen houden. Babies kunnen geen klok kijken hè? Die hebben honger of niet. Ik zou toch terug gaan naar op verzoek en het aantal scheppen in de gaten houden ipv nu al fantomalt en nutriton. En thee (!!) omg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:33:08 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112396449
Kuuks, zo dat is ook veel. Zit Midas nu ook op....
  zondag 3 juni 2012 @ 20:33:45 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112396489
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:32 schreef Kuukske het volgende:
Ja klopt, maar we geven geen 200 die dan uiteindelijk in de fles komt te zitten. Volgens het cb konden we het dan zo opbouwen naar 190 en 200 cc.
Dus dan gieten jullie er wat uit ofzo? Wat apart. Dat kan natuurlijk.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:35:06 #138
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112396565
Je kan ook gewoon meerdere kleine flesjes geven om idd aan haar verzoek te voldoen ipv die enorme bommen van voeding elke 4 uur.
The way you rock'n'roll
pi_112396661
Ticootje: die nutriton heeft ze gewoon nodig tegen het spugen zonder is niet te doen. de thee was ok op advies van cb om de honger mee te stillen en toch een smaakje aan het water te geven. Op verzoek dedenw e dus zonder die nutriton en fantomalt maar dan vraagtz e dus absurd veel en heeft ze na een fls van 150 weer honger na een half uur en dan voel ik me er niet goed bij nog meer te gaan geven aangezien dit al veel is en dat ben ik me ook bewust. ga nu dus inderdaad proberen overdag 120 zonder fantomalt en savonds met
pi_112396679
quote:
17s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef Kyara het volgende:
Kuuks, zo dat is ook veel. Zit Midas nu ook op....
Gezonde eetlust 8-). Al laat ie ook staan af en toe. Maar goed, ik maak me daar niet druk om. Er is ruimte om op te bouwen zonder boven 30 scheppen uit te komen.

Ik vind het bij 3,5 week een heel ander verhaal.

Desalniettemin lijkt me dat je moet doen wat jou goed lijkt Sam. Al zou ik die thee schrappen?
pi_112396742
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Dus dan gieten jullie er wat uit ofzo? Wat apart. Dat kan natuurlijk.
Jep. :) dat zei de cb arts.
Het zal wel overal weer anders zijn :P
pi_112396746
Susie
Ah ok :9

Maar als je FV op aanvraag geeft kun je dus ook vaker geven maar dan kleinere hoeveelheden?
Missch werkt dat voor jullie Sam?

Soms wil S gewoon een klein beetje drinken, en is dan weer verzadigd.

Edit
Wat DML zegt dus :P
  zondag 3 juni 2012 @ 20:39:10 #143
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112396814
Van het spugen was me even niet duidelijk. Maar fantomalt vind ik nogal heftig spul.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:39:43 #144
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_112396847
thee vind ik ook enigzins merkwaardig advies van het CB? en ik ben niet thuis in FV en de hoeveelheden... maar ik vind het wel veel klinken, en grote hoeveelheden... toen Evie 4 weken was, kreeg ze 8 x 65/75 ml afgekolfde moedermelk.. Mag je misschien niet vergelijken, maar kan me voorstellen dat het wel wat veel is voor zo'n klein buikje? misschien heeft ze wel last van darmkrampjes oid?

en mijnes ging vandaag weer staan meerdere keren :) en heb het bewijs vastgelegd ;)

:{ en offtopic; maar bleuh, ik ben voor het eerst weer ongesteld...
  zondag 3 juni 2012 @ 20:41:29 #145
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112396936
Thee is bijvoeding hè Sam? Daar kan haar maagje helemaal nog niet tegen hoor dus dat zou ik nog maar even laten tot ze zes maanden is.

Na een half uur weer huilen lijkt me eerder bijvoorbeeld reflux dan dat ze zo snel alweer honger heeft. Maar ik ben geen arts.
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 20:42:27 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112396988
Of darmkrampjes?? Typisch voor 3 weken oud.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:44:07 #147
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112397108
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:38 schreef Zoë23 het volgende:
Susie
Ah ok :9

Maar als je FV op aanvraag geeft kun je dus ook vaker geven maar dan kleinere hoeveelheden?

Wat DML zegt dus :P
Inderdaad. Maar dan nog zit er normaal gesproken evengoed iets van 3 tot 4 uur tussen (ook wat speling daarmee uiteraard).
BJ; niet klagen hoor, je bent al heeeeeeel lang niet ongesteld geweest :P
  zondag 3 juni 2012 @ 20:45:58 #148
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_112397228

:o *O*
  zondag 3 juni 2012 @ 20:46:30 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112397252
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:44 schreef Susie het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dan nog zit er normaal gesproken evengoed iets van 3 tot 4 uur tussen (ook wat speling daarmee uiteraard).
BJ; niet klagen hoor, je bent al heeeeeeel lang niet ongesteld geweest :P
Ligt eraan hoeveel ze drinken. ;-)
pi_112397256
Ja precies.

Lastig Sam..

BJ
-O-

En *O* voor het staan! Lijkt me zo mooi om te zien!
pi_112397270
dat thee bijvoeding was wist ik niet zal dat dus ook niet meer doen idd.. darmkrampjes had ze idd ook maar met de infacol heeft ze hier geen last meer van. ga nu dat probere vn overdag andere hoevelehid en dan kijk ik wel even verder. iniedergeval bednakt voor de tips. kinderarts belt ook 14 juni terug om te vragen hoeh et gaat dus dan kan ik dat overleggen.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:48:54 #152
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112397390
Is ook zo Ticootje, maar even gemiddeld genomen dan ;)

Ohwww, saampjes in de keuken staan! O+ Wat ontzettend lief BJ!
pi_112397403
Ik zou niet wachten tot 14 juni en zelf eerder bellen. Maar goed.
Of bel het cb desnoods.

Succes ermee in ieder geval.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:53:47 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112397681
Vraag me ook af of er niet meer aan de hand is inderdaad.

Kuuks, zo lang je maar ruimte hebt om uit te bouwen zonder over dat maximale aantal schepjes te komen. En volgens mij is hij ook bijna even groot en zwaar als Midas dus dat komt dan ook wel overeen. :D
pi_112397717
Jeetje Sam, wat een gehannes :*

BJ, bummer :( Maar ook een staande baby *O* dat is dan wel weer leuk :)

Onze baby heeft drie hele dagen geen snotneus gehad.. Maar hij is weer terug in volle glorie :')
  zondag 3 juni 2012 @ 20:54:23 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112397727
Ooooh BJ, wat schattig! De zusjes om de keuken! Ze lijkt ook al best wel stevig te staan he.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:57:27 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112397918
Baby's die pijn hebben of huilen ed troosten zich met zuigen/drinken. Misschien heeft ze wel echt last van iets maar lijkt het dus op honger?
pi_112397953
quote:
17s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:53 schreef Kyara het volgende:
Vraag me ook af of er niet meer aan de hand is inderdaad.

Kuuks, zo lang je maar ruimte hebt om uit te bouwen zonder over dat maximale aantal schepjes te komen. En volgens mij is hij ook bijna even groot en zwaar als Midas dus dat komt dan ook wel overeen. :D
Ja daarom. Als we die ruimte niet hadden zat ik ook in paniek hoor :@.
pi_112397987
quote:
17s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:54 schreef Kyara het volgende:
Ooooh BJ, wat schattig! De zusjes om de keuken! Ze lijkt ook al best wel stevig te staan he.
+ 1! Ziet er cute uit.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:59:39 #160
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112398033
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:58 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ja daarom. Als we die ruimte niet hadden zat ik ook in paniek hoor :@.
Ja, daar zou ik ook van in paniek raken :@ We hebben het daarom ook zorgvuldig opgebouwd (zonder honger te laten lijden natuurlijk ;) )
Nu maakt het me niet meer zoveel uit omdat we in theorie met bijvoeden zouden kunnen beginnen maar ik wacht liever tot de 6 maanden.
pi_112398198
quote:
17s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, daar zou ik ook van in paniek raken :@ We hebben het daarom ook zorgvuldig opgebouwd (zonder honger te laten lijden natuurlijk ;) )
Nu maakt het me niet meer zoveel uit omdat we in theorie met bijvoeden zouden kunnen beginnen maar ik wacht liever tot de 6 maanden.
Honger lijden is niets idd. Ik heb ook het idee dat hij het zelf prima regelt. Soms laat ie 2x 30 cc staan bijvoorbeeld. Of een x 40 a 50. Op een dag. Dan hoeft ie ook echt niet meer en dan is ie heel tevreden. Hij blij, wij blij. Maar wel op een goede manier dan.

Maar midas is nu? Hoe oud?
pi_112398217
Klinkt eng allemaal...ik geef bij elke kik gewoon tiet :9
  zondag 3 juni 2012 @ 21:03:15 #163
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112398237
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 20:54 schreef Nirak het volgende:
Onze baby heeft drie hele dagen geen snotneus gehad.. Maar hij is weer terug in volle glorie :')
Oh das shit zeg! Dus Anouk begint straks ook weer? :( Ik loop zelf ook al ruim een week met een snotneus, heb het nooit zo lang gehad... We steken elkaar steeds opnieuw aan denk ik! :D
pi_112398285
Ik heb iets gegeven tegen snotneus, na 4 dagen was het weg! xylo nog wattes!

Gevonden! : http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10704&rId=240
pi_112398416
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:02 schreef bitterend het volgende:
Klinkt eng allemaal...ik geef bij elke kik gewoon tiet :9
:D haha

S maakt het wel duidelijk als ze honger/dorst heeft (geluidjes en gezichten die ze trekt O+ ) is goed te herkennen :9
  zondag 3 juni 2012 @ 21:07:04 #166
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112398477
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:04 schreef bitterend het volgende:
Ik heb iets gegeven tegen snotneus, na 4 dagen was het weg! xylo nog wattes!

Gevonden! : http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10704&rId=240

Die mag wel maar max 5 dagen achter elkaar en je moet de kindervariant hebben ;)

FV als eng bestempelen vind ik dan weer een beetje raar maar het is wel wat meer gepuzzel soms dan bv ja.
The way you rock'n'roll
pi_112398607
Mijn schoonzus kreeg ondanks bv te horen dat mijn nichtje eigenlijk toch wel te zwaar is. En moest gaan minderen met bv toen had ik zoiets van :?
pi_112398627
Ik bestempel niet FV als eng, het gepuzzel en over maximum zitten klinkt beetje eng niet het FV zelf.

En die druppels hebben we bij de apotheek gehaald speciaal voor baby's, 4 dagen en geen snotneus meer.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:21:18 #169
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112399355
Waren het druppels of neusspray? Neusspray is zo naar om bij baby's te doen... Ze is er nu bijna vanaf, dus ga even nergens meer mee beginnen, maar zal het zeker onthouden!
pi_112399495
Goeie tip Bittertje!

Sam, ik blijf erbij dat ik het vind lijken alsof je het over Elise had. En die had flinke reflux.. Blijf er iig alert op!
pi_112399509
Susie het waren druppels! ik heb echt 2 buizen neusspray gebruikt maar hielp niks, toen bij de apotheek zei ze over die xylo...en na 4 dagen was snot weg!
  zondag 3 juni 2012 @ 21:30:09 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112399832
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:02 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Honger lijden is niets idd. Ik heb ook het idee dat hij het zelf prima regelt. Soms laat ie 2x 30 cc staan bijvoorbeeld. Of een x 40 a 50. Op een dag. Dan hoeft ie ook echt niet meer en dan is ie heel tevreden. Hij blij, wij blij. Maar wel op een goede manier dan.

Maar midas is nu? Hoe oud?
Bijna 5 maanden.

Volgens de ticker 4 maanden, 3 weken en 2 dagen om precies te zijn.

Hij drinkt vrijwel alles flessen leeg, alleen soms laat ie een beetje uit de nachtfles staan. En hij drinkt volgens ons ritme. Op zijn verzoek voeden werkte totaal niet.
  zondag 3 juni 2012 @ 21:30:48 #173
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112399871
Misschien morgen dan toch even langs de apotheek, begin het voor mijzelf ook wel zat te worden nu :(
  zondag 3 juni 2012 @ 21:32:08 #174
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112399969
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:24 schreef bitterend het volgende:
Susie het waren druppels! ik heb echt 2 buizen neusspray gebruikt maar hielp niks, toen bij de apotheek zei ze over die xylo...en na 4 dagen was snot weg!
Wij gebruiken idd ook liever deze druppels dan neusspray :Y

Puck lijkt alleen permanent een snotneus te hebben en je mag het maar 5 dagen gebruiken max helaas -O-
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 21:32:51 #175
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112400017
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij gebruiken idd ook liever deze druppels dan neusspray :Y

Puck lijkt alleen permanent een snotneus te hebben en je mag het maar 5 dagen gebruiken max helaas -O-
Ik ga het ook nu niet meer voor Anouk gebruiken, die is er bijna vanaf.
pi_112400141
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:24 schreef bitterend het volgende:
Neusspray sucks, ik gebruik moedermelk: dat werkt goed! Alleen omdat rechtstreeks in de neus mikken niet lukt doe ik dat in een dopje en dan druppelen we wat in zijn neusje :)
  zondag 3 juni 2012 @ 21:34:54 #177
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112400145
Om volgende week weer terug te keren? :P

Hier wel zo helaas. Stomme kdv ook :( ;)

Slim Nirak ^O^
The way you rock'n'roll
pi_112400329
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:34 schreef Nirak het volgende:

[..]

Neusspray sucks, ik gebruik moedermelk: dat werkt goed! Alleen omdat rechtstreeks in de neus mikken niet lukt doe ik dat in een dopje en dan druppelen we wat in zijn neusje :)
+1!
  zondag 3 juni 2012 @ 21:40:05 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112400515
Misschien kunnen jullie dan een soort moedermelk handeltje beginnen voor de flessenmamma's ;)
  zondag 3 juni 2012 @ 21:55:10 #180
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112401370
Sam...120 water is toch 3 scheppen? geen 4? ...Dacht ik.

Oh Cristel is vandaag 3 maanden ! *O* :o

O+ BJ ^O^

Asy, jee :o jouw kind is snel !
Cristel ronde gisteren 'per ongeluk' terug van buik naar rug...
  zondag 3 juni 2012 @ 22:01:06 #181
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112401719
Ja wel PE. 1 schep per 30ml.
The way you rock'n'roll
  zondag 3 juni 2012 @ 22:02:09 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112401784
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 21:34 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Om volgende week weer terug te keren? :P

Hier wel zo helaas. Stomme kdv ook :( ;)

Slim Nirak ^O^
Mja, hoop van niet! De ha waar ik was vond kdv's prima, want konden de kindjes alle virussen en infecties goed oplopen... En hij bedoelde het niet sarcastisch!

1 schep op 30 ml PE., wat DML dus zegt :P Ben niet zo snel op mobiel :P
pi_112401930
BJ wat goed van je meisje! En minder van de ongi...

Sam wat lastig. Ik denk dat je alle adviezen wel hebt gekregen.

Pietje heeft prutoogjes, dus we zijn maar weer met gekookt water in de weer (de eerste 8 weken van zn leven heeft hij non-stop prutoogjes gehad). Daar kan je geen bv in spuiten, toch? Bij verkoudheid zweer ik ook bij bv, nu ook weer voor de peuter;-).
  zondag 3 juni 2012 @ 22:06:26 #184
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_112402086
Juist wel Bleie :Y Lekker moedermelk in zijn oogje druppelen.

Susie, ze zeggen idd dat je het eerste jaar er mee in de weer bent maar dat het later een goede weerstand oplevert.
The way you rock'n'roll
pi_112403296
Dank je DML, ben nu aan t voeden, dus druppel er straks meteen wat in.

En ik ben er ook van overtuigd dat t kdv goed is voor de weerstand, zie ik ook erg bij de kinderen van mn zus, en bij mijn peuter.
  zondag 3 juni 2012 @ 22:41:26 #186
100412 mefke79
komt goed!
pi_112404370
xaban naast zantac is er ook nog nexium. Dat is in idee hetzelfde maar werkt anders. Bj, jouw mupke deed het toch ook beter op nexium dan op zantac?

Sam, aanvullende tip: er zijn kindjes waarbij de nutritron het spugen wel doet stoppen, maar waarbij de voeding omhoog komt in de slokdarm. Dat doet pijn en dat is voor hen alleen maar te verhelpen door weer te gaan drinken...ik vraag me dus ook af of het echt honger is. Ik zou niet wachten tot de arts belt, maar even overleggen.

Ons jochie heeft ook eigenlijk permanent een snotneus. Ik heb gewone zoutoplossingspray van de hema en gebruik dat xylo spul alleen bij oorpijn. Die snotneus gaat er niet snelller van over, de truc is het 'stromend' te houden zodat ie geen oorpijn krijgt.

Bj, ze staat! En de keuken is hier ook favoriet om aan te staan.

Tienus is verliefd op een kussen. Het moet op de grond, hij gaat er telkens even op zijn buik op liggen, duimpje erbij, zo schattig.
pi_112405542
Sam, ik zou je één ding mee willen geven: het is ook gewoon lastig met die hele kleintjes. Huiltjes kunnen zoveel betekenen: honger, zuigbehoefte, krampjes, mamahonger, en dan vergeet ik waarschijnlijk nog een hele rits redenen. Het is geen schande dat je niet meteen weet wat er wanneer aan de hand is, zelfs als het niet je eerste kindje is. Misschien is het juist goed om daar open in te blijven staan, want aangezien het een kwestie is van je eigen interpretatie kun je in theorie ook verkeerd zitten.

Als ik jou was zou ik beducht zijn op een cyclus van overvoeden. Een mogelijk scenario is dat ze zich niet fijn voelt, dat het drinken wat verlichting biedt en dat ze daarom graag drinkt. Vervolgens kan ze zich juist nog slechter gaan voelen omdat ze zoveel binnen krijgt, waardoor ze weer meer wil drinken, et cetera. Ik zeg niet dát dit het geval is, maar houd het in je achterhoofd.

Je doet in essentie alles goed, je wint advies in van een kinderarts en je staat open voor tips en adviezen op het forum. Maar jij bent degene die, samen met je lief, een huilend kindje in de armen heeft dat je misschien wel tot wanhoop drijft en daar staat een ieder ander ver vanaf. Ik wens je veel sterkte toe. En roep alsjeblieft nog veel meer hulp in als je het gevoel hebt dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
pi_112408017
Sam, ik schrik een beetje.. Wat een hoop voeding krijgt jullie kleintje. Ik zou echt proberen terug te gaan naar de hoeveelheid die op de verpakking staat, het liefst dan wat kleinere flesjes en dan vaker. En alle overbodige troep weglaten, zeker de fantomalt. Daar zou ik echt mee oppassen, mijn hoofd kan er moeilijk bij dat een kinderarts dat voorschrijft.

Ik sluit me aan bij DML en Mefke.

Als ze echt heel veel spuugt kan je overwegen over te stappen naar Enfamil AR (bij de aphotheek te krijgen) dit is voeding die niet met nutriton werkt. Veel baby's die last hebben van Nutriton hebben veel baat bij deze voeding.
En spugen hoort erbij hè, dat is hardstikke normaal. Het is alleen hoeveel last ze ervan hebben. Onze eerste dochter spuugde echt heeeeel veel maar had er geen last van. Onze 2e die spuugde ook veel en had daar wel erg veel last van. Die huilde ook de godganse dag en flesweigerde als een gek. Wij dachten dus ook reflux (kinderarts in eerste instantie ook) maar het bleek uiteindelijk een koemelkallergie te zijn. Dus denk niet zomaar dat ze honger heeft hoor! Baby's hebben zuigbehoefte als ze pijn hebben dus daarom drinkt ze graag, maar te veel drinken doet veel pijn, dus weer zuigbehoefte dus weer drinken en ga zo maar door. Die vicieuze cirkel is heel herkenbaar voor overvoeden. Nou is overvoeden met borstvoeding niet lichamelijk schadelijk, je kleintje heeft alleen heel veel pijn. Maar overvoeden met flesvoeding heeft echt gevolgen. Als je over de liter heen gaat is dat schadelijk voor de nieren. Let wel op je moet nog tot 4 à 6 maanden op alleen maar flesvoeding doen, dus je zit over een maand waarschijnlijk met een ontroostbaar kind omdat je niet meer omhoog kan in voeding en ook nog lang niet kan beginnen met bijvoeden. Ik klink nu misschien heel hard en onvriendelijk, sorry daarvoor. Ik bedoel het allemaal niet zo, maar wil je gewoon wel even de feiten vertellen.

Mijn beide dochters hebben flesvoeding gekregen Mette vanaf 3,5 week, Wies vanaf 6 weken. Mette dronk veeeeel te snel en spuugde heel veel en huilde nonstop. Een langzame speen/fles deed wonderen en een draagdoek tijdens het huilen.
Drinkt ze heel snel? Of doet ze 15 à 20 minuten over de fles? Als ze sneller is, zou ik daar ook eens naar kijken, die zuigbehoefte moet namelijk wel gestild worden, als ze te snel drinken gaan ze huilen omdat dat niet bevredigd is, dat lijkt dan dus honger, maar dat is het niet.
Wies was een heel ander verhaal, die flesweigerde en was het vechten om het minimaal CC's binnen te krijgen. Ook zij spuugde erg en had daar ook echt erg veel last van. Later bleek ze dus een koemelkallergie te hebben. Ze zit nu alweer bijna 5 maanden op de Pepti en het gaat echt super!
Flesvoeding op verzoek kan heel goed! Wij doen/deden het bij beiden. Het is wel even goed rekenen ja, wij hielden een boekhouding bij :D maar die kleintjes weten uiteindelijk goed hun verzadigingspunt. En wij zijn nooit in de problemen gekomen met de max.

Ik ben persoonlijk geen fan van allerlei dingen in je pasgeboren baby te stoppen. Maar dat is echt persoonlijk hoor. Maar ik zou overal mee stoppen en een refluxvoeding aan haar geven. Proberen de hoeveelheid CC's weer aan te passen aan haar gewicht en eventueel tot 20cc meer water in de fles, liefst maar 10cc.

En niet alle kinderartsen weten alles hoor! Zeker als het over voedingszaken gaat. Maar onze diëtist (voor de oudste, die hangt tegen de ondervoed grens aan) zei dat fantomalt niet zomaar gegeven mag worden. Het is echt alleen om aan te komen voor kindjes die te zwak zijn om op eigen kracht genoeg te kunnen eten.

En je bent net mama, je wil het beste voor je kind en luistert daarom naar de 'experts', maar die hebben ook niet altijd alle wijsheid in pacht. Vooral het afgelopen jaar heb ik verschillende kinderartsen meegemaakt. Het meest leerde ik van 1 die echt gespecialiseerd was in allergie en de pre-logopediste over drink technieken en wat verkeerd drinken allemaal kan veroorzaken. En van Google heb ik ook een hoop geleerd over wat de dokters m'n mini voorschreven waar ik me niet happy mee voelde en wat ik dan ging nazoeken. En de lieve Evenstar en vooral Mignonne die mij erop wezen dat ze misschien ook weleens een allergie kon hebben. Iets waar ik zelf nooit over nagedacht had en waar de kinderarts ook niet op was gekomen.

Pfff wat een lang onsamenhangend verhaal heb ik getypt :') Sorry Sam voor m'n verhaal, verse mama zijn is gewoon heel heftig en je wil zo graag het beste voor je kleintje en dat ze geen pijn hebben :*

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 04-06-2012 00:45:46 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_112408317
Wat ik nog wilde zeggen: Vlindur wat een lieve foto O+

Met Wiesje gaat alles best aardig, wel erg veel ziek geweest de laatste tijd. Ze is lekker actief, kruipt het liefst de hele dag achter haar grote zus aan en trekt zich overal aan op waar het kan. Momenteel schudt ze graag nee als we 'neeeeeee' zeggen :') En dan vooral heel hard erbij lachen. Kleine lieve ondeugd die ze is. Bijna 9 maanden alweer O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_112408432
Goede posting, wickie.
pi_112409657
Amen!
pi_112413436
Sterkte/Succes Sam! En inderdaad, bovenstaande adviezen klinken mij ook goed.

Hier weer een fijne nacht gehad, mocht ook wel na 2 drama nachten ;) Er komen 3 tanden tegelijk door o.a. een 2e hoektand. Zo sneu! Zo heeft ie wel rap alles compleet :+ Deze week een uitnodiging maken voor zijn verjaardag O+ Nog wel een naar akkefietje gehad gisteren, de moeder van mijn vriend was op visite. We hadden lekkage en dat wilde zijn vader even bekijken... Ben ik Cas even een broodje aan het geven, komt ze er bij zitten. Prima. Ik haal even een bekertje water voor hem, is ze hem een broodje aan het geven; onder dwang met een vorkje in zijn handje :o Hij huilen en piepen,resultaat; geen zin meer in brood. Ik was woest! :( Volgens haar moest hij toch al wel met een vorkje kunnen eten. Mijn vriend was nog bozer. Wat moet je hier nu mee?
pi_112413872
Ineens heb ik een nummer in mijn hoofd, iets met gooi je schoonmoeder uit het raam.. en een bepaald voorwerp erachter aan. Anyways, ik weet niet wanneer een kindje met een vork hoort te eten, maar ik kan me voorstellen dat je boos wordt als het zo moet gaan. Neem aan dat jullie er wat van hebben gezegd? Ik zou er wel over praten. Mijn schoonmoeder heeft de bevalling verpest er is nog steeds niet over gepraat. Resultaat is dat ik nog steeds in de stress schiet/boos word als ik eraan denk.

Veel succes met het vinden van een
passende oplossing Sam :)
  maandag 4 juni 2012 @ 09:21:50 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112413880
Oh! Das naar Cyntiaa. Tja, wat moet je ermee? Neem aan dat je of je vriend er direct wat van hebt gezegd? Op die leeftijd al met een vork eten is toch echt niet nodig? Ik vind brood eten met een vork al helemaal niet nodig, maar dat even terzijde :P

Hier een wat beroerde nacht na een paar zeer goede! Ik denk dat ze gisteravond een zeer nare droom had, ontroostbaar aan het huilen zo tegen 12 uur. Was zo zielig ;( Daarna heeft ze geslapen tot zo rond kwart voor 5 en ben ik haar bezig gaan houden met een speen (ze was heerlijk aan het mee doen met de vogels zeg maar) tot een uur of kwart voor 6 en is toen toch weer in slaap gevallen tot half 8! Oke, dat is minder beroerd natuurlijk, maar door die slaap onderbrekingen werd ik wat brak wakker :P
Ze is nu aan het draaien en doen in haar bed, alle hoeken aan het bekijken! :D
pi_112413885
Pff, ben aan het kloten haha. Sorry :)
  maandag 4 juni 2012 @ 09:25:04 #196
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112413929
Zo, effe een weekendje weg. Mijn nieuwe neefje bekijken.. Wat is dat dan weer klein..

Sam, lastig zeg.. Het verhaal van wickie klinkt goed.
Al is het soms even zoeken naar de goede voedingen en verhoudingen..
Ik weet dat mijn oudste van Forte ook meer ging spugen. Mijn zusje gebruikte een voeding tegen spugen, waar geen nutriton in zat. Dat was daar de oplossing. Geloof dat die al genoemd was. Iets met ... AR?

Xaban, ook voor jullie lastig.. Sommige kindje hebben gewoon weinig honger.. Maar als er meer achter zit wil je dat ook graag weten.. Succes..

Straks de rest even verder lezen. Maar ik gooi er alvast een *O* voor alle goede ontwikkelingen en een :* voor alle papa's, mama's en kindjes die het nodig hebben.

Hier een jochie met rooie wangetjes.. Zijn 1e tandje staat echt op springen. Hij kauwt op echt alles wat hij tegenkomt :P
Maar gelukkig slaapt hij er waar goed op. Alleen gisteren even drama. Erg onrustig, niet kunnen slapen, uiteindelijk op pcm wel gelukt. Om dan na 45 minuten nog mee te moeten op visite bij zijn overgrootvader. Die had hem ook nog niet gezien, en die is al 1,5 jaar voorbij de voorspelde eindtijd (slokdarmkanker, medio 2010 gezegd dat hij zijn verjaardag januari 2011 niet ging halen, maar valt nog steeds niet om).
De rest van de dag ging gelukkig wel goed.
pi_112413931
Ik heb er inderdaad iets van gezegd, hij kan ook nog niet met een vork eten. En ik vind het ook nog lang niet nodig hoor, ik voer hem wel zijn broodjes of hij pakt zelf de stukjes op. En wat dit soort dingen betreft, ik had het wel verwacht. Het loopt allemaal sinds de zwangerschap beroerd dus een verrassing is het niet ;)

Dat is rot Xanteh! Was ze bij de bevalling aanwezig? Of ?
  maandag 4 juni 2012 @ 09:27:53 #198
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112413968
Cynthia, even proberen oke, maar echt verder dwingen. Dat werkt toch niet.. Ik blijf bij het "eten moet leuk blijven" principe.. Ze ontdekken de vork vanzelf wel.
pi_112414049
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Cynthia, even proberen oke, maar echt verder dwingen. Dat werkt toch niet.. Ik blijf bij het "eten moet leuk blijven" principe.. Ze ontdekken de vork vanzelf wel.
Ik vind ook dat eten leuk moet blijven hoor! En op zo'n manier is dat het dus niet, hopelijk is hij het vandaag alweer vergeten en gaat hij lekker brood eten op het kdv.
  maandag 4 juni 2012 @ 09:41:03 #200
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112414200
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:33 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Ik vind ook dat eten leuk moet blijven hoor! En op zo'n manier is dat het dus niet, hopelijk is hij het vandaag alweer vergeten en gaat hij lekker brood eten op het kdv.
Jij wel, maar je schoonmoeder blijkbaar niet ;)
Gelukkig zijn ze dat soort dingen vaak wel snel vergeten, zeker in een andere omgeving..
  maandag 4 juni 2012 @ 09:47:56 #201
250838 Fee-nix
pi_112414332
Argh Cyntiaa ik zou ook heel boos zijn! Dwang en eten gaan ook gewoon niet samen.

DF ik weet niet of ik het al had gedaan, maar: gefeliciteerd met je nieuwe neefje :). Dan zie je pas echt hoe groot die van jou alweer is he!
pi_112414333
Pfff, schoonmoeders :( Gelukkig heeft mijn vrouw een hele leuke ;)
:* voor jou en Cas Cynthia

Hier een beroerde nacht.. 00.00 uur tiet, 00.40 uur troosteloos huilen en dus maar een pcm en weer tiet, 04.00 weer wakker en dus tiet en toen om 06.20 weer wakker en tiet. En daarna pas om half 9 wakker gelukkig.. En zo is het al 2 dagen bal met ons manneke. Snel geirriteerd, hij zit niet lekker in z'n velletje, gerum.. Nou dachten we tandjes omdat hij ook weer instant verkouden was geworden en siebogen heeft, maar er is nog niets te zien van witte puntjes..

En kan iemand mij nog eens vertellen dat ze op deze leeftij 7mnd) nog niet doorhebben wat drammen is? :')
pi_112414415
Sterkte voor iedereen met een beroerde nacht achter de kiezen.

Bij ons ging het prima, voeding om 3 uur, en om half 7 moest ik hem wakker maken (moest er zelf uit).

Cynthiaa: wat naar van je schoonmoeder. Ik vind brood eten met een vork ook echt niet nodig. Mijn peuter kan op zich wel redelijk met een vork overweg, maar haar handen vindt ze vaak toch echt veel makkelijker. De laatste tijd proberen we wel wat meer om haar met bestek te laten eten, maar die kleintjes, die moet eten nog helemaal ontdekken, dan moet je ze nog niet lastig vallen met bestek als dat niet nodig is. Vind ik dan hè?

Nirak; met zeven maanden weten ze nog niet wat drammen is ;) .
  maandag 4 juni 2012 @ 10:06:40 #204
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112414671
Wij zijn echt gezegend met zowel twee oma's als ook een opa die vooral de dingen doen zoals wij het willen en niet zomaar over onze gewoontes en regels heen stappen.
Ze vragen eigenlijk altijd of ze ons mupke mogen verzorgen/eten geven/ enz...

Ik zou ook heel erg vervelend worden als dat niet zo zou zijn... >:)
  maandag 4 juni 2012 @ 10:08:23 #205
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112414706
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:47 schreef Nirak het volgende:
Pfff, schoonmoeders :( Gelukkig heeft mijn vrouw een hele leuke ;)
:* voor jou en Cas Cynthia

Hier een beroerde nacht.. 00.00 uur tiet, 00.40 uur troosteloos huilen en dus maar een pcm en weer tiet, 04.00 weer wakker en dus tiet en toen om 06.20 weer wakker en tiet. En daarna pas om half 9 wakker gelukkig.. En zo is het al 2 dagen bal met ons manneke. Snel geirriteerd, hij zit niet lekker in z'n velletje, gerum.. Nou dachten we tandjes omdat hij ook weer instant verkouden was geworden en siebogen heeft, maar er is nog niets te zien van witte puntjes..

En kan iemand mij nog eens vertellen dat ze op deze leeftij 7mnd) nog niet doorhebben wat drammen is? :')
Die periodes heb ik ook gehad, vaak is het een aantal dagen bal en dan opeens stopt het weer. Het ging vaak samen met regeldagen/ontwikkelingssprong. Vermoeiend is het wel ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 10:09:08 #206
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112414719
Nirak, dat klinkt wel brak.
met 7 maand drammen.. Nee toch, dan zijn ze allemaal nog schattig :Y

Tnx in ieder geval Fee.. :P

Er piept iets boven.
* Deepfreeze gaat weer baby knuff'len..
pi_112415689
Mijn schoonmoeder (en vader) komen alleen op vistite met verjaardagen. Wij komen verder daar.
SPOILER
Mijn ouders komen vaker, maar zijn ook een vak apart. Mijn moeder wijdt het er aan dat Rienk zo slecht eet omdat hij tot zn eerste gewoon geen onnodig zoet mocht :') En ze wil Jelte nu ook nog maar steeds aan de liga, sinaasappelsap en geprakt fruit hebben :') Ik blijf dr vertellen dat dat niet meer gebruikelijk is en dan sinaasappels tot 9 maanden helemaal niet mogen. Ze begint het nu wat los te laten goddank maar jemig wat een gezeik altijd :{

Rienk wil er altijd een vorkje bij, die eet niet zonder :') Maar als hij het lekker is dan heeft hij met zn linkerhandje zn vorkje en met zn rechterhand pakt hij los ook wel een stukje bij :)Maar dat komt vanzelf hoor, ik weet niet hoe oud Cas nu is, (je ticker staat nog op standje zwangerschap) maar ze krijgen het vanzelf een keer door. (Voor hij 18 is snapt hij heus wel hoe een vork werkt :{w ;) )

Hoe de bevalling van Xanteh ging ben ik ook wel benieuwd naar -O- :*

Nirak, ik zag nog dat je de bedopmaaktip eerder had gewild, ja sorry, je vroeg me er niet eerder naar :+
Jelte viel zonet weer moeilijk in slaap. Steeds zn speen uit zn mond trekken en hem op de grond gooien. Heb maar weer een nestje gemaakt. Nu slaapt hij wel lekker. Hij wil ook absoluut niet op zn zij trouwens. Erg irritant.

En oh ja! tip gevraagd, hij krijgt inmiddels bijvoeding, voornamelijk gepureerd omdat mango uit zn handen glibberen, maar hij doet zn mond niet ver open. Ik krijg het er amper in. Hij wil wel, maar hij maakt maar een heel kleine opening :-o ipv :-O En zodra hij iets op zn lip proeft klapt de mond dicht en zit hij verwoed te smakken op dat ietsiebietsiebeetje :')
Komt dit vanzelf of is er iets dat ik kan doen? (Ik weet niet meer hoe ik dat bij Rienk deed..

En woei! Jelte is 7 maanden! *O* *O*
pi_112415812
Mijn moeder wilde Cas laatst ook een nibbit chipje geven ;) Een heel eigen zakje maarliefst! Toch maar even gezegd dat hij dat nog niet lust _O- Cas is nu 10 maanden en 2 weken oud. Mijn schoonouders komen alleen op visite wanneer mijn vriend thuis is :') Verder komt mijn schoonvader wel eens aan om even te vragen hoe het gaat en staat een minuut later weer buiten. Verder prima lui hoor maar gezien onze voorgeschiedenis blief ik geen opvoedtips of wat voor advies dan ook ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 10:52:01 #209
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112415862
Heb je hem al een broodkorst gegeven Vlindur? Hier ook een oppasmeis die dat doet en die is 10 maanden inmiddels.... Ik hou vaak de lepel wat omhoog zodat ze naar boven kijkt, dan doet ze haar mond verder open. Bij brood eten maak ik gewoon flinke stukken, al vanaf het begin, dan moet ze haar mond wijder open doen om te happen. En hem een banaan geven, in zijn hand? Das ook flink, dan leert ie ook zijn mond verder open te doen.

Hij kan het natuurlijk wel, want aan de borst doet ie dat ook of hapt ie dan ook zuinig aan?
pi_112415867
Geen tips wat betreft je jongste, Vlindur. Cas die eet niet, hij vreet _O- Alles gaat naar binnen met de mond wagenwijd open. Misschien moet hij er nog even aan wennen? -Edit- zie net dat Juud al een tip heeft. :+
pi_112415966
Mijn mans moeder geeft de kinderen zodra ze binnen zijn ook chips. Wilde ze ook al doen toen Rienk net 5 maanden was oid :') No way, rot op met die troep. Net als die lange vingers, had ze speciaal voor Rienk gekocht. Flikte mijn moeder ook. Gelukkig kopen ze nu beide geen koekjes meer voor Rienk. Hij eet ze toch niet. Rienk krijgt nu bij mn schoonmoeder een schaaltje met in kleine stukjes gesneden kaas. Dat vind ik veel beter. En Rienk is er gek op!
SPOILER
pi_112416020
Haha, die Rienk toch! O+
pi_112416039
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 10:52 schreef Juud79 het volgende:
Heb je hem al een broodkorst gegeven Vlindur? Hier ook een oppasmeis die dat doet en die is 10 maanden inmiddels.... Ik hou vaak de lepel wat omhoog zodat ze naar boven kijkt, dan doet ze haar mond verder open. Bij brood eten maak ik gewoon flinke stukken, al vanaf het begin, dan moet ze haar mond wijder open doen om te happen. En hem een banaan geven, in zijn hand? Das ook flink, dan leert ie ook zijn mond verder open te doen.

Hij kan het natuurlijk wel, want aan de borst doet ie dat ook of hapt ie dan ook zuinig aan?
Jelte mag geen banaan, hij poept heeel slecht en hard, dus die banaan laten we even achterwege. Hij krijgt wel brood, maar sabbelt daar op. Craccottes krijgt hij ook, dat gaat wel netjes. Maar ja, bij de borst neemt hij ook geen grote hap, hij zuigt de handel naar binnen :') :@

De lepel omhoog houden kan ik nog wel proberen, daar had ik zelf nog niet aan gedacht! :D
pi_112416442
Hier is het afhankelijk van de zin in eten hoe ver de mond open gaat.. Maar voor hele stukken eten haalt meneer sinds dit weekend zijn neus op. Want waarom zelf moeite doen als je het ook gepureerd kan krijgen :') Maar we blijven het aanbieden :)

Mijn dramkontje ligt inmiddels lekker te slapen na 5 minuten huilen. We gingen eerst altijd even naar hem toe en dat werkte prima, maar we beginnen de indruk te krijgen dat hij weet hoe het werkt: huilen = mama naast het bed. Je hoort het ook gewoon, eerst huilen en dan luisteren of er al iemand komt. Zo nee, dan wordt er nog dramatischer gehuild en soms trekt hij zelfs zijn "ik jank zo hard dat ik geen lucht krijg" huil uit de kast om vervolgens als een blok in slaap te vallen. Slapen gaan is hier verworden tot een toneelstuk met veel drama (lees: op zn knietjes gaan zitten en een armpje naar ons uitsteken alsof hij een verdrinkende leonardo dicaprio is naast de titanic). Dus dan maar even een paar dagen het zogenaamde "gecontroleerde huilen" proberen.

En nu lig ik dus heerlijk op bed te fok!ken me mn telefoon, want de stofzuiger beneden is nog niet klaar, maar ik ben boven al wel klaar met zuigen en dweilen. * Nirak O+ Roomba
pi_112416642
Dat doet Cas zo af en toe ook Nirak en toevallig hebben we hem gisteren ook even laten huilen, meneer sliep na een minuut of 10. Ik vermoed dat hij ook aan het testen is hoe lang het zal duren voor er iemand aan zijn bedje staat. :7 Kan hem geen ongelijk geven, is ook veel gezelliger natuurlijk! O+
  maandag 4 juni 2012 @ 11:31:46 #216
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112417282
Ik laat Lientje soms een paar minuten huilen, maar nooit heel lang, een minuut of 5 is wel de max. En dan zit ze al met zweet op haar hoofd en te kokhalzen in haar bed, ze is een enorme dramaqueen. Ze is ook bijna altijd meteen stil als ik haar uit bed haal.

Maar ja, ze doet het niet elke dag en niet elk slaapje en vaak is er dan toch wat, of ze is niet moe genoeg, of ze kan de slaap niet vinden en wil nog een slokje melk, of er zit nog een boer dwars of poep. Het blijkt vaak dat het huilen een doel had, als er namelijk niets is en ze is moe, dan gaat ze altijd zonder enige kik slapen. Dus ik ben meestal toch geneigd om haar vrij snel te pakken, zij heeft me dan nodig en ik wil er voor haar zijn.
  maandag 4 juni 2012 @ 11:40:30 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112417609
Zo uitgekookt als ze zijn, die baby's van ons! :P Hier eentje die de video recorder of eigenlijk alles wat in dat kastje staat dus :(
Maar ach, dat hoort erbij.

Ik durf trouwens geen stukjes te geven :@ Ze is al een keer bijna gestikt, moest haar echt zo goed als op haar kop houden zo ongeveer, dat ik het nu niet meer durf :@ Maar komt wel een keer lijkt mij.
pi_112417672
mijn schoonmoe durft zich er niet eens mee te bemoeien :D :') ik heb r een keer afgebekt toen ze bleef aandringen :D

en met mn eigen moeder heb ik geen contact, dat scheelt :+
  maandag 4 juni 2012 @ 11:43:48 #219
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112417745
Hier geen moeder en schoonmoeder, alleen opa's en die zijn er alleen om leuk bij te zitten :P
pi_112417768
Mijn ouders weten nu wel een keer wat de kinderen wel en niet mogen. Dus helemaal geen problemen meer mee.
Mijn schoonmoeder zien we bijna niet meer maar die zal de kinderen nooit wat geven zonder het eerst te vragen!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_112417841
:* voor de dames met een slechte nacht

We gingen rond 22:15 op bed, om half 2, half 6 en 8uur weer gevoed.

Juud
Dat heeft S ook, ze huilt eventjes & als je haar oppakt en voed/verschoont/knuffelt dan is het weer goed.

En schoonmoeders..
:N kan me niet voorstellen dat iemand een kindje met n vork wil laten eten als het kindje er gefrustreerd op reageert -O- (en er niet aan toe is)

Schoonmoeder vind dat je baby's moet laten huilen (ook als S duidelijk laat merken da ze honger heeft) want hè.. Dat prop je toch gewoon het vuistje van de baby in het mondje! -O- 'zuigbehoefte bevredigen'
.. Heb gezegd dat ik niet wil dat iemand haar aanleert om te duimzuigen, als ze het zelf ontdekt dan is dat zo, maar niet als ze honger heeft, dr vuistje maar bij de mond duwen net zolang tot ze sabbelt. Deed ze het gewoon weer! :{

Echt irritant.. De 'goedbedoelde adviezen' ook die je worden opgedrongen (als je dan verteld hoe S is enz en ze gaat daar tegenin) want ja.. 'vroeger..'!

Xanteh
:*. Was je schoonmoeder aanwezig bij de bevalling?
pi_112418167
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:44 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn ouders weten nu wel een keer wat de kinderen wel en niet mogen. Dus helemaal geen problemen meer mee.
Mijn schoonmoeder zien we bijna niet meer maar die zal de kinderen nooit wat geven zonder het eerst te vragen!!
die voeden toch mee op of niet?
pi_112418342
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

die voeden toch mee op of niet?
Wie mijn ouders? Nee hoor.
pi_112418408
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:43 schreef Susie het volgende:
Hier geen moeder en schoonmoeder, alleen opa's en die zijn er alleen om leuk bij te zitten :P
Jij zegt dat nou wel heel makkelijk met zo'n :P poppetje he Susie.. Maar (en misschien raak ik hier wel een gevoelige snaar mee) ik denk dat je stiekem ook graag een beetje strijd met je moeder/schoonmoeder zou hebben gehad. Ik zou het tenminste wel weten.... Liever strijd dan dat ze dit moois niet meemaken, ook voor je kids.. Dus een :* voor jou en je man! Want eigenlijk horen jullie moeders ook gewoon van hun kleinkind te mogen genieten...
pi_112418704
huuu. Nou ik ben de mijne iig liever kwijt dan rijk.
  maandag 4 juni 2012 @ 12:20:59 #226
100412 mefke79
komt goed!
pi_112419346
vlindur, dat banaan stoppend is, is een fabeltje. Het kan ook laxerend werken, tis maar net hoe het valt.

Tweede nacht op rij maar 1 voeding. Of nou ja, die was om half zes, dus dat is eigenlijk geen nacht meer. Toch de warmte dus, gok ik dan maar op.

Onze (schoon)ouders overleggen altijd even wat ze mogen geven en dat gaat prima, gelukkig.
pi_112419493
idd en anders mengen met wat peer
  maandag 4 juni 2012 @ 12:30:27 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112419756
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:01 schreef Nirak het volgende:

[..]

Jij zegt dat nou wel heel makkelijk met zo'n :P poppetje he Susie.. Maar (en misschien raak ik hier wel een gevoelige snaar mee) ik denk dat je stiekem ook graag een beetje strijd met je moeder/schoonmoeder zou hebben gehad. Ik zou het tenminste wel weten.... Liever strijd dan dat ze dit moois niet meemaken, ook voor je kids.. Dus een :* voor jou en je man! Want eigenlijk horen jullie moeders ook gewoon van hun kleinkind te mogen genieten...
Natuurlijk! En ze zijn er ook wel hoor ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 12:34:35 #229
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_112419908
Ik sluit me helemaal aan bij wickie en Claudia Sam..
En ik kan er ook met Mijn kop niet bij bij een kind dat zoveel drinkt en aankomt fantomalt te geven.. Arwen kreeg het omdat ze afviel en slecht groeide maar dat is gewoon een geval apart.. Ik zou niet afwachten en gelijk aan de bel trekken ..

En schoonouders van O die wonen nu nog ver weg ;) maar zoals ik ze ken zluisteren ze wel naar wat wij willen.
Mijn ouders moeien zich nergens mee en Mijn pap heeft gisteren O zijn eerste stukjes banaan gegeven :D ok er Ging niet meer in als een half plakje dus meer als 1 theelepel is het niet geweest maar dat komt wel.
Zo tof dat Mijn pa ook gewoon zegt potjes onzin mijn Oma gaf hen vroeger ook rapleystijl het eten :D
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_112423486
Wickie: je komt zeker niet aanvallend over hoor ben juist blij met de adviezen. de fles doet ze zon 20 tot 30 minuten over met een 123 speen van difrax deze staat dan op stand 1 omdat ze zich met 2 acuut verslikt

heb net ook gebeld naar het ziekenhuis en word vandaag nog terug gebeld. VIndhet namelijk niet nodig haar iets te geven wat is om aan te komen als ze goed groeit en al 4.5 kilo weegt maar er moet dan wel naar een ander alternatief gekeken worden omdat ze toch dat verzadiger gevoel moet krijgen. ben ook vanmorgen begonnen met vaker kleinere hoeveelheden te geven en tot nu toe doet ze het redelijk. maar als ik zo door tel voor de rest van de dag komt ze toch aan de max dus zometeen maar even overleggen.

Over de nutriton ze lijkt hier geen last van te hebben ze spuugt minder en lijkt veel tevredener. Wanneer ze deze niet heeft komt het er in grote bogen en golven uit raakt dan ook erg overstuur dus ze heeft wel echt last van het spugen.

Het is best frustreren zo te moeten zoeken wil alleen maar het beste voor dr dus bedankt nogmaals
  maandag 4 juni 2012 @ 14:16:14 #231
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112423961
Sam, 20-30 minuten is mooi.
Bij Chris hebben we nutriton zelfs gebruikt tegen de honger. Hij spuugde niet, maar dronk wel veel (was wel ouder al). Maar misschien dat je met een schepje extra nog wel meer winst maakt?
pi_112424163
Daar heb ik het mijn mijn vriend uds over gehad maar de huisarts en kinderarts Ijn bang vor obstipatie weet niet wat jou ervaring hierin was?
pi_112424253
Wij hebben bij Matthias vanaf het begin 2 goeie scheppen erbij gedaan. Die heeft nergens last van gehad.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:26:24 #234
100412 mefke79
komt goed!
pi_112424391
Sam, ik snap dat het je duizelt van de adviezen, maar wat Claudia ook al zei, het is zaak te achterhalen of ze wel huilt van de honger. Want dat nemen we nu aan en daar verzinnen we vanalles voor, maar zeker het verhaal van het spugen is iets dat het uitzoeken waard is. Lees ook de opmerking van Wickie nog eens.

En dan nutriton verstopt is soms waar en soms niet. Wij dachten ook dat het aan de nutrioton lag dat Tienus zo moeilijk poept, maar hij krijgt het al maanden niet meer en kan nog steeds niet goed poepen. Daarnaast zijn er genoeg kindjes die het wel krijgen en toch gewoon poepen.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:28:53 #235
100412 mefke79
komt goed!
pi_112424511
MeNicole, maar gaf je het vanwege honger of vanwege spugen? Je zou voor de grap eens een schepje nutriton bij wat water moeten gooien en een half uurtje moeten laten staan: het is net behangplak. Ik zou daarom bij honger eerder overgaan op de forte voeding, dat is er voor gemaakt. En voor spugen, tja, laat ik het zo zeggen: stel er zou hier ooit een derde komen en die zou weer spugen, dan krijgt hij/zij van mij geen nutritron meer maar wil ik gewoon meteen medicijnen. Dat spul heeft hier meer fout dan goed gedaan.
pi_112425237
Nee Matthias kreeg het voor het spugen. We zijn er nu denk ik sinds een paar weken vanaf. Hij spuugt nu ie meer vast voedsel krijgt en minder flessen veel minder. En het is echt troep ja. Als je niet meteen de fles omspoelt en het even laat staan krijg je het er bijna niet meer uit.
Maar Matthias heeft nooit last gehad van de nutriton. Hij kon er gewoon van poepen en spugen deed ie zo goed als helemaal niet meer. We konden echt merken als we een keertje probeerde om het niet door de fles te doen. Kwam alles er met grote bogen er weer uit. Nu gelukkig dus niet meer.
pi_112425271
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:26 schreef mefke79 het volgende:
Sam, ik snap dat het je duizelt van de adviezen, maar wat Claudia ook al zei, het is zaak te achterhalen of ze wel huilt van de honger. Want dat nemen we nu aan en daar verzinnen we vanalles voor, maar zeker het verhaal van het spugen is iets dat het uitzoeken waard is. Lees ook de opmerking van Wickie nog eens.
Ja en als ze wel spuugt, moet je daar dan wel iets tegen doen? Als ze er geen last van heeft? Huilen na het spugen lijkt me normaal, ze schrikt natuurlijk.
Ze spuugt wellicht om het teveel aan voeding kwijt te raken, dat deed Niels ook toen ik enorme overproductie had en dat zal met kunstvoeding net zo werken. De maag kan zoveel in een keer niet aan (en dat doet pijn!). Je moet bedenken dat de maag van een baby net zo groot is als zijn vuist (tenzij je de maag onnatuurlijk gaat oprekken door de voedingen steeds groter te maken en de tijden tussen de voedingen steeds langer).
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 4 juni 2012 @ 14:50:28 #238
100412 mefke79
komt goed!
pi_112425424
Twinkly, dat is precies wat ik bedoel. Is het spugen oorzaak of gevolg? Want inderdaad, gewoon spugen zonder er last van te hebben is geen probleem. Hoogstens voor de wasmachine, maar ja, had ie maar geen wasmachine moeten worden.
pi_112425483
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:50 schreef mefke79 het volgende:
Twinkly, dat is precies wat ik bedoel. Is het spugen oorzaak of gevolg? Want inderdaad, gewoon spugen zonder er last van te hebben is geen probleem. Hoogstens voor de wasmachine, maar ja, had ie maar geen wasmachine moeten worden.
Psies ;)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_112425526
Zo groot als een walnoot toch maar? Volgens de mevrouw van de borstvoedingsvoorlichtsavond ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_112425533
Ligt er ook aan hoeveel ze spuugt. Als het een mondje is. Ja dat hoort erbij. Maar spuugt ze echt met golven een meter verder word het anders. Dan moet je er iets aan doen.

Maar als ik dat zo lees denk ik ook dat ze gewoon teveel krijgt. Matthias kreeg met een maand nog om de 2,5 a 3 uur voeding.
pi_112425606
En flesvoedingsvoorschriften zijn natuurlijk ook niet vergelijkbaar met een kindje wat borstvoeding krijgt. Het oprekken van het maagje gaat natuurlijk gebeuren zodra het gewicht en de voeding toenemen.
pi_112425684
Ja maar als je een kind van bijna 4 weken al teveel voeding geeft rekt de maag sneller dan zou moeten. Dan blijft ie honger houden en moet je steeds meer blijven geven. En dan ben je straks 1 a 2 maanden verder en mag ie niet meer fv en zit je in de avond met een kindje wat honger heeft.
pi_112425754
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:53 schreef Clubsoda het volgende:
Zo groot als een walnoot toch maar? Volgens de mevrouw van de borstvoedingsvoorlichtsavond ;)
Ja, direct na de geboorte, maar als ze voeding krijgen wat groter.

quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 14:55 schreef Cyntiaa het volgende:
En flesvoedingsvoorschriften zijn natuurlijk ook niet vergelijkbaar met een kindje wat borstvoeding krijgt. Het oprekken van het maagje gaat natuurlijk gebeuren zodra het gewicht en de voeding toenemen.
Waarom is dat niet vergelijkbaar? Als je flesvoeding op verzoek geeft regelt het kind het oprekken zelf, net als bij borstvoeding, inderdaad omdat het steeds wat meer nodig heeft.
Bij overproductie wordt de maag trouwens ook onnatuurlijk snel opgerekt.

Uche, overproductie :') (hij heeft niet in het rond gespuugd hoor, ik droeg hem naar het kleedje en tijdens het lopen spuugde hij over mijn schouder)
SPOILER
pi_112425767
Ik zeg ook niets over het geval van teveel voeding geven nu ;)
"tenzij je de maag onnatuurlijk gaat oprekken door de voedingen steeds groter te maken en de tijden tussen de voedingen steeds langer". Dit is wel het geval bij flesvoeding ik zeg niet dat het goed is dat het met een pasgeboren kindje gebeurd ;)

Op verzoek heb ik het nooit gegeven, per schema zoals mijn kraamzorg het uitgelegd had. Misschien volgens iemand anders niet goed maar het werk hier prima :)
pi_112425923
Wij deden ook op verzoek. Maar hij kwam eigenlijk netjes om de 2 a 3 uur. De ene keer iets eerder maar dan kwam ie de keer erna iets later. Dus eigenlijk netjes volgens het "schema".
  maandag 4 juni 2012 @ 15:07:54 #247
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112426059
Ik heb niet alles (helemaal) gelezen, maar Huubke spuugt ook regelmatig mondjes. Hij hoeft er zelden tot nooit van te huilen. Als hij op zijn rug ligt, slikt hij het zelf allemaal weg (of maakt een fonteintje O+ ).
Sommige dagen is het wat erger dan andere dagen. Zo heb ik hem vandaag al om kunnen kleden wegens doorweekt.

Hij huilt regelmatig na een voeding. Vooral 's avonds. Als ik hem dan echter weer aanleg (bv) dan drinkt hij meestal niks meer maar gaat sabbelen en valt in slaap. Hij wil dan gewoon bij mij liggen en verder niks. Verplaatsen resulteert dan in een overstuur huilende baby op, dus dan blijf ik maar braaf met hem op de bank zitten of ik doe hem in een draagdoek. Dit lost het probleem hier altijd op.
Ik denk dat hij dan de voor hem drukke vermoeiende dag even verwerkt door bij mama te slapen.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:08:11 #248
100412 mefke79
komt goed!
pi_112426068
en de onze heeft nooit aan schema's gedaan. De jongste dan he. De oudste wel. Maar die jongste van mij is sowieso een geval apart. Die leeft van lucht en groeit toch. Of zoiets. :P ;)
pi_112426122
Huilen na spugen lijkt mij toch wel een teken dat hij er last van heeft hoor. Pietje spuugt ook altijd wat na een voeding, maar hij lijkt het niet eens door te hebben. Hij doet gewoon zijn mond open en dan komt er een golf melk uit (liefst over mij heen natuurlijk :P). Als hij erbij zou huilen, en het komt echt in bogen eruit, dan zou ik me wél zorgen maken.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:09:47 #250
100412 mefke79
komt goed!
pi_112426132
Twinkly, lekker zooitje zo met die melk _O-

Asy, geniet er nog maar effe van, straks wil ie helemaal niet meer op je liggen.
pi_112426502
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:09 schreef Bleie het volgende:
Huilen na spugen lijkt mij toch wel een teken dat hij er last van heeft hoor. Pietje spuugt ook altijd wat na een voeding, maar hij lijkt het niet eens door te hebben. Hij doet gewoon zijn mond open en dan komt er een golf melk uit (liefst over mij heen natuurlijk :P). Als hij erbij zou huilen, en het komt echt in bogen eruit, dan zou ik me wél zorgen maken.
Ja, zo ging het hier ook meestal. Maar als er echt teveel in zijn maag kwam (vooral tijdens de kraamweek was dat) ging hij wel overstuur huilen. (maar dat is weer wat anders dan huilen omdat het maagzuur brandt, dat kreeg hij later ook).
Het lijkt trouwens wel meer dan het is als ze spugen, gooi maar eens een half glas om ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 15:23:17 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_112426727
Bleie, hier belandt het ook meestal op mij. Bij voorkeur op een net schoon aangetrokken shirt (want dat andere shirt was al volgespuugd en daar is dan geen lol meer aan ;) ).
En inderdaad het is meer mond open en klots/golf :Y)
  maandag 4 juni 2012 @ 15:24:20 #253
100412 mefke79
komt goed!
pi_112426778
Oja, dat het meer lijkt is waar. Als ze echt een hele fles eruit gooien in 1 keer dan kun je gaan douchen. Gelukkig gebeurde dat niet al te vaak hier. Wordt zo'n zooitje anders.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:25:20 #254
100412 mefke79
komt goed!
pi_112426817
BoogJES spugen mag. BOGEN spugen niet. Het record ver spugen staat bij mijn man op anderhalve meter geloof ik. En dan met kracht. Maar goed, die had dan ook een afwijking aan zijn maag.
pi_112426972
Matthias spuugde niet altijd heel ver maar wel vaak en veel. Echt van fles tot fles. Als je hem iets bewoog kwam er weer een golf. Was niet eens zuur. Daar had het de kans niet eens voor!
  maandag 4 juni 2012 @ 15:33:19 #256
100412 mefke79
komt goed!
pi_112427151
MeNicole, maar dat is dus normaal. Want dat maagklepje doet zijn werk nog niet al te best, dus dan gaat het niet van slokdarm naar maag. En dan komt het er dus snel uit bij beweging. Gaat vanzelf over.
pi_112427289
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:33 schreef mefke79 het volgende:
MeNicole, maar dat is dus normaal. Want dat maagklepje doet zijn werk nog niet al te best, dus dan gaat het niet van slokdarm naar maag. En dan komt het er dus snel uit bij beweging. Gaat vanzelf over.
Tis al over :P Hij is ondertussen al bijna 9 maand he :Y

Maar zoveel als hij spuugde was niet normaal hoor. Het was niet een mondje terug geven.
Maar maakt ook niet uit. Bij hem heeft nutriton goed geholpen en als het bij een volgende weer nodig zou zijn zou ik het weer proberen.
  maandag 4 juni 2012 @ 15:48:50 #258
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112427821
Nutriton deed niks qua verstopping. Het was eerder dunner..
( om het er weer niet makkelijker op te maken..)
  maandag 4 juni 2012 @ 15:53:26 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_112428057
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 15:36 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Tis al over :P Hij is ondertussen al bijna 9 maand he :Y

Maar zoveel als hij spuugde was niet normaal hoor. Het was niet een mondje terug geven.
Maar maakt ook niet uit. Bij hem heeft nutriton goed geholpen en als het bij een volgende weer nodig zou zijn zou ik het weer proberen.
Hier is het nog niet over, dat teruggeven en weer doorslikken. Ondanks dat ie bijna een jaar is. Maar het schijnt normaal te zijn tot anderhalf, dus we hebben nog even.
pi_112428163
Scheeld misschien ook dat Matthias nog maar 2 flessen krijgt.
  maandag 4 juni 2012 @ 16:00:59 #261
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112428401
Fijne foto Twinkly :P
Hier spuugt Anouk ook wel, maar dat is meer eruit gooien en weer verder spelen en dan het liefst er doorheen met je armen :X
pi_112431695
kinderarts heeft net terug gebeld. en lisa heeft waarschinlijk verborgen reflux. moet nu 2 schepjs nutriton op 120 geven 6 keer per dag. hopelijk spuugt ze dan minder en door de dikte heeft ze dan misschien ook minder honger omdat het zwaarder op de maag ligt en er meer moeite voor moet doen als dit niet helpt tegen de honger bespreekt ze vrijdag de andere opties. Receptje voor eventuele obstipatie tegen te gaan word thuis gestuurd en word vrijdag terug gebeld om te kijken hoe het gegaan is. hopelijk is dit het en gaat het vanaf nu goed. nu alleen kijken of het met of zonder maagzuur is anders ook nog aan de maagzuur remmers maar als dan alles goed gaat met mn meisje ben ik tevreden.

Over de fantomalt de kinderarts dacht dat haar collega dat voorgeschreven had omdat van 7 keer 150 terug naar 6 keer 120 ineens een grote overstap was en hoopte hiermee lisa toch tevbrede te houden. ze zei al dat hij dit niet had gemogen omdat dit niet nodig is. dat ze nu dus zoveel laat staan zal waarschijnlijk komen omdat het dan veel te veel callorieen geeft terwijl dat niet nodig is alleen moet ze meer verzadigd worden.
pi_112432807
Ik reageer hier niet echt op want geen verstand van, het is net alsof ik chinees lees :@ maar succes Sam!! :*

En spugen heeft R heeeeeel veel gedaan!! golven en golven, de bank en vloer helemaal eronder...ze bleef maar spugen maar ze huilde nooit daarna ze wou gewoon meteen weer drinken :D nu is het alleen mondjes terug en hoef ik minder te wassen :P
pi_112433090
Fijn Sam, dan weet je nu waarom ze huilt! Hoop dat de nutrilon gaat helpen :*
pi_112433145
MeNicole fijn dat het teruggeven weer over is bij Matthias!

Mefke, ik wist niet, dat het zolang kon duren voordat het over is. Maar dan heb je idd nog tijd. :Y

Sam, ik hoop dat jullie gauw iets vinden, wat werkt voor Lisa kwa aantal voedingen en hoeveelheid.

Eerder werd er gesproken over krampjes. Ik dacht altijd dat die pas wat later optraden en het hoogtepunt was tussen 4 en 6 weken. Het is idd zielig als ze daar last van hebben. Vaak kun je dan heel weinig doen om ze beter te laten voelen ook als je bv geeft hoor.

Hoe was dat eigenlijk wat betreft zuigbehoefte. Wanneer treed dat weer op en wanneer is het het sterkst?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_112433155
Juud! Het hielp of het was flink toeval maar zn mondje ging een flink eind verder open ^O^
hij heet nog steeds niet veel, na een hap of 6 gelooft hij het wel en gaat hij pruttelen met zn lippen en alles wat je er dan in schuift komt er net zo hard weer uit :Y)

Dat ik banaan niet meer geef is op advies van Stefan Kleintjes. Het is een fabel dat het verstoppend is, maar de vezels die er inzitten kunnen wel stoppend werken. (Kan het op twitter niet meer terug vinden, het is te lang geleden) (Het nadeel van twitter, het houd je geschiedenis niet bij :( En zoeken lukt ook niet makkelijk)

Magoe. dat doen we dus gewoon nog niet. Dat poepen moet gewoon goed gaan. Hij heeft vanmiddag van een appel gekloven en hij vond het wel grappig. Met 7 maanden mag je volledig brood toch? Ik zal het schema er weer eens bijzoeken. :Y
pi_112433311
Jullie gaan trouwens echt snel als ik moet werken ik hou het niet bij
  maandag 4 juni 2012 @ 18:21:07 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112434283
Midas is ook een spugertje. Ook met nutriton (hier trouwens ook geen last van obstipatie daardoor). Hij krijgt nu standaard een slab om maar die stopt ie in zijn mond om vervolgens naast de slap te spugen }:| En inderdaad, bank, kussen en mama zitten ook regelmatig onder. Ach ja, maar daarom moet ie wel heel veel kleertjes hebben natuurlijk O-)

Fijn dat je weer een stapje verder bent Sam. En goed dat je actie hebt ondernomen ^O^
pi_112434466
Ja ik heb 2 slabbetjes maar die gebruik ik niet meer, heeft echt hekel aan, stopt het in haar mond en vecht ermee..en als ze tomaat zit te eten komt het toch op haar mouwen en broek dus ja geen slab meer :P
  maandag 4 juni 2012 @ 18:29:03 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112434611
Midas vindt ze juist geweldig. Speelgoed. Maar dat schiet ook niet echt op.

Op het kdv dekken ze zichzelf maar in met hydrofielen ipv hem...
  maandag 4 juni 2012 @ 18:29:45 #271
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112434652
Hoe krijg je d'r kleertjes schoon Bitterend? Want hier krijg ik die bende vaak niet eens uit de mouwen...moet er dus niet aan denken als alle kleren onder zitten.
pi_112435427
Alleen banaan kreeg ik niet uit, avocado, perzik, tomaat ging wel uit op 60c. Ik heb het wel meteen gewassen! een romper heb ik niet meteen gewassen en daar gaat het niet meer uit :')
pi_112435982
Je hebt ook van die slab-t-shirts. Vinden jullie die niet handig of hebben jullie die nog niet geprobeerd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 4 juni 2012 @ 18:59:16 #274
100412 mefke79
komt goed!
pi_112435990
dames, je moet ook slabbers met mouwen nemen he. De sillybillies of de nepperds daarvan. Werkt prima
  maandag 4 juni 2012 @ 19:02:34 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_112436128
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:46 schreef bitterend het volgende:
Alleen banaan kreeg ik niet uit, avocado, perzik, tomaat ging wel uit op 60c. Ik heb het wel meteen gewassen! een romper heb ik niet meteen gewassen en daar gaat het niet meer uit :')
Banaan moet je in de zon leggen.
pi_112436344
Hier slabshirt met mouwen van de ikea. De Kladd Prickar.

Ze zijn nog wat groot, maar met haarelastiekjes zorgen we dat de mouwen goed blijven zitten. En het werkt super. Wel probeer ik er zoveel mogelijk aan te denken om haar een oude broek aan te geven (of gewoon in haar luier neer te zetten), want mevrouw weer het ook altijd weer op haar benen te smeren.
  maandag 4 juni 2012 @ 19:10:54 #277
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112436504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:46 schreef bitterend het volgende:
Mja, ik was het ook niet gelijk....das het probleem :P

Zulke slabben moet ik ook nog eens scoren!
  maandag 4 juni 2012 @ 19:46:00 #278
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_112438400
Sam, dit klinkt als een goede aanpak, tenminste, dat de kinderarts nu voor vrijdag al een navolging gepland heeft. Hopelijk helpt het!

Daan spuugt nu de laatste weken weer meer. Standaard een mondje terug, maar hij heeft er geen last van verder. Bij de BV, de eerste weken spuugde hij meer, maar hij kreeg gewoon teveel te snel binnen..

Krampjes was toppunt tot rond de 6-8 weken? Zuigbehoefte weet ik niet. Daan heeft een speen gehad tot 2,5 maand. Daarna spuugde hij hem uit. Maar dat neemt pas echt af na de 6-9 maand dacht ik. Dan wordt het langzaam "gewone" honger..
pi_112438576
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:07 schreef SummerBreeze het volgende:
Hier slabshirt met mouwen van de ikea. De Kladd Prickar. [ afbeelding ]

Ze zijn nog wat groot, maar met haarelastiekjes zorgen we dat de mouwen goed blijven zitten. En het werkt super. Wel probeer ik er zoveel mogelijk aan te denken om haar een oude broek aan te geven (of gewoon in haar luier neer te zetten), want mevrouw weer het ook altijd weer op haar benen te smeren.
Let wel op, want die begonnen bij ons op een bepaald moment door te lekken. :{

Ik vond de Silly Billy's fijner omdat daar ook een gedeelte op zit dat vocht absorbeert.
pi_112439089
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 18:29 schreef Susie het volgende:
Hoe krijg je d'r kleertjes schoon Bitterend? Want hier krijg ik die bende vaak niet eens uit de mouwen...moet er dus niet aan denken als alle kleren onder zitten.
Meteen met ossegalzeep behandelen :)
  maandag 4 juni 2012 @ 20:18:20 #281
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440351
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:57 schreef Nirak het volgende:

[..]

Meteen met ossegalzeep behandelen :)
En als 'meteen' niet lukt dan doet Ossegal het later ook nog wel. En in uiterste nood: een beetje vaatwasmiddel om te weken. Ook altijd in huis hebben: dubro oid met citroen. Werkt ook prima, zelfs op tomaat en aardbeienvlekken. Tot slot een oma-weetje: melk en balpenvlekken is geen fabel, maar werkt echt.
pi_112440425
ossewatteszeep??
  maandag 4 juni 2012 @ 20:27:05 #283
100412 mefke79
komt goed!
pi_112440899

bij het kruidvat, bij de wasmiddelen. Ouderwetsch goei spul. In stick voor direct op de vlek en anders vloeibaar om een sopje mee te maken.
pi_112440985
En dan gewoon met waspoeder wassen op 60c?
Ga het dit weekend proberen :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 20:31:58 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_112441239
Jep. Al lukt het mij vaak gewoon op 40.
pi_112441287
Dank ^O^
  maandag 4 juni 2012 @ 20:50:50 #287
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112442470
Hier meteen shout op de vlek en dan biotex wasversterker/voorwas in de wasmachine.
Maar van andere vlekken dan voeding heb ik nog geen kaas gegeten. Maar het is zo'n smeerpoets dat ik nog wel op zoek ga naar goede slabben met mouwen en zo. :Y
  maandag 4 juni 2012 @ 20:51:52 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_112442549
Ah Ossegal dus! Ik liet het wel eens weken in biotex, maar daar ging het niet altijd eruit (de poep in het begin dus). En die melk en balpen ga ik ook onthouden voor later ;)
  maandag 4 juni 2012 @ 20:54:34 #289
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112442759
oh ja.... poepvlekken zijn er hier altijd uitgegaan met shout en biotex. Ook nadat het eerst nog een dag of wat in de wasmand heeft gelegen en zonder inweek.
pi_112442853
shout bestaat dat nog?
pi_112442882
Ik heb 1 romper waarvan de poepvlek grijs werd in de wasmachine met biotex blauw :? heel bizar
  maandag 4 juni 2012 @ 20:56:44 #292
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_112442902
Jazeker! gewoon bij de AH (en helemaal niet zo duur)
pi_112442909
poepvlekken eerst spoelen/weken in koud water.
pi_112442994
hum spoelen, gedoe :9 misschien voorwas een optie? :D
  maandag 4 juni 2012 @ 20:58:29 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_112443031
als ik er echt niet meer uitkom gaat het naar mijn moeder aka vlekkenkoningin. Al krijgt zij paardenbloem er ook niet uit.
pi_112443090
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:58 schreef bitterend het volgende:
hum spoelen, gedoe :9 misschien voorwas een optie? :D
gewoon onder de kraan of in een emmer met koud water leggen.
pi_112443108
Mijn moeder kookt sommige dingen in een pannetje met savon de Marseille :D het wordt wel prachtig wit :Y
pi_112443187
Oh dan moet ik die zeep ook voor vergeelde witte was. Waar koop ik die?
  maandag 4 juni 2012 @ 21:01:51 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_112443251
goed idee. ossengalzeep. Moet het toch eens een keer kopen dan. Shout spul werkt hier niet iig. En ook die ' oxi' werkt niet (poeder of spuitbus..maakt niet uit)

Gelukkig heb ik een schoonmoeder die heeeeeeel goed vlekjes uit de was kan krijgen O-)
pi_112443650
Savon de Marseille hebben ze bij de tuinen denk ik? mams woont in Frankrijk en daar is het gewoon bij de wasmiddelen te koop
pi_112443833
Ik heb Marseillezeep wel eens gekocht mij Dille & Kamille. Niet de meest voor de hand liggende plek, maar toch. Ook de Aldi/Lidl en Blokker hebben het af en toe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')