Welke? Preload wel, de andere zit vast. Krijg 'm niet met de hand los.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:23 schreef kanovinnie het volgende:
Kan je die ene bovenop niet makkelijk er af draaien? En anders die rooie?
Dat was ik sowieso al van plan.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:02 schreef kanovinnie het volgende:
Baco? Als je met een waterpomptang gaat kutten, doe er ff een doekje tussen om krassen te voorkomen.
Ik vraag het wel aan m'n buurman. Expert op het gebied van alles met 2 en 4 wielen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:03 schreef kanovinnie het volgende:
Sterker nog, misschien ff langs de FM? Beter een stomme vraag stellen dan je nieuwe voorvork bekrassen.
Die rode is enkel een schroevendraaier.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:07 schreef MarcoD het volgende:
Die rode is om je rebound in te stellen, maar volgens mij heb je gewoon een vork met staalveer (coil) en geen recon solo air welke je met behulp van een demperpomp kan aanpassen.
quote:External Rebound, Spring via Air Pressure, Solo Air / Spring via Preload, Coil
Bedankt voor de link.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:12 schreef MarcoD het volgende:
Ziet er hetzelfde uit toch? Dat is je rebound adjuster.
En aangezien jij een preload knop heb gok ik op een coil vork.
Fiets winnen en niet weten wat er inzitquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:23 schreef MarcoD het volgende:
Nou als ik je foto's bekijk en die preload knop zie en dat vervolgens koppel aan de gegevens van de rockshox pagina, denk ik dat je de coil versie van de recon heb. Deze kan je niet met een demperpomp aanpassen maar doe je (als ik het goed begrijp na een korte google zoektocht) met andere veren en een beetje met de preload knop.
Available Springs:
Solo Air / Coil
Adjustments:
External Rebound, Spring via Air Pressure, Solo Air / Spring via Preload, Coil
En bij mijn Reba zit er een lockout rechtsboven op de kroon, en links op de kroon zit een dopje met daaronder de aansluiting voor een luchtpompje. En omdat dat bij jou niet zo is bevestigd dat nog meer mijn eerdere vermoeden dat je de coil versie heb.
Wat ik ook heb begrepen is dat de coil versie niet slechter hoeft te zijn, goed afgesteld doet hij gewoon z'n werk goed.
Nope, heb je een linkje met afstanden enzo?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 02:14 schreef Shispeed het volgende:
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die de Hel van Wageningen meefietsen 23 juni?
♦ Hel van Ede-Wageningen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 06:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fiets winnen en niet weten wat er inzit
Hopelijk kan je die pomp nog terugbrengen
[..]
Nope, heb je een linkje met afstanden enzo?
Misschien, moet er ff over nadenken. 55 km is sowieso wel te doen, 90 is een uitdagingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:33 schreef Shispeed het volgende:
[..]
♦ Hel van Ede-Wageningen.
2 MTB-tochten:
- 55 km, bos- en heidefietstocht langs westrand Veluwe
- 90 km, uitdagende MTB marathon, 95% onverharde wegen
http://www.janjanssenclassic.nl/
ik rijd de 90 mee
Je hebt idd een coil versie. Anders zou er aan de onderkant van de vork aan de ene kant de rode knop voor de rebound zitten (net zoals bij jou), maar aan de andere kant een ventiel voor de negatieve luchtkamer, en bovenop een ventiel voor de positieve luchtkamer.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:23 schreef MarcoD het volgende:
Nou als ik je foto's bekijk en die preload knop zie en dat vervolgens koppel aan de gegevens van de rockshox pagina, denk ik dat je de coil versie van de recon heb. Deze kan je niet met een demperpomp aanpassen maar doe je (als ik het goed begrijp na een korte google zoektocht) met andere veren en een beetje met de preload knop.
Available Springs:
Solo Air / Coil
Adjustments:
External Rebound, Spring via Air Pressure, Solo Air / Spring via Preload, Coil
En bij mijn Reba zit er een lockout rechtsboven op de kroon, en links op de kroon zit een dopje met daaronder de aansluiting voor een luchtpompje. En omdat dat bij jou niet zo is bevestigd dat nog meer mijn eerdere vermoeden dat je de coil versie heb.
Wat ik ook heb begrepen is dat de coil versie niet slechter hoeft te zijn, goed afgesteld doet hij gewoon z'n werk goed.
opzich gaat 90 ook wel joh, je moet alleen zorgen dat je in het begin jezelf een beetje spaart. hopelijk verbeteren de condities wel wat, ik heb net een flink stuk gereden maar het was echt een grote bende in het bos. nu ben ik niet bang voor een beetje modder, maar ik was echt van top tot teen smerig en nat. om zo 90 km te fietsen is geen pretjequote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien, moet er ff over nadenken. 55 km is sowieso wel te doen, 90 is een uitdaging
Mwah, ga de 30ste 140 km fietsen op de racefietsquote:Op vrijdag 8 juni 2012 23:33 schreef Shispeed het volgende:
[..]
opzich gaat 90 ook wel joh, je moet alleen zorgen dat je in het begin jezelf een beetje spaart. hopelijk verbeteren de condities wel wat, ik heb net een flink stuk gereden maar het was echt een grote bende in het bos. nu ben ik niet bang voor een beetje modder, maar ik was echt van top tot teen smerig en nat. om zo 90 km te fietsen is geen pretje
de 30ste zit ik flink te tanken in Assen op de TTquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, ga de 30ste 140 km fietsen op de racefiets
moet ik bij mij ook naar kijken. Zelfs in lock stand, zakt hij nog beetje inquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
Kan ie niet gewoon minder olie in doen? (geen idee of dat bij fietsen ook werkt )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |