Baby's en onschuldigen levend verbranden is een doodzonde. Dat soort mensen waren te ver heen voor inkeer.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En God kon ze niet tot inkeer brengen met zijn almacht? Als ik God was zou ik dat doen.
Onschuldige baby's laten ombrengen is ook een doodzonde, toch doet God zelf daaraan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:33 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Baby's en onschuldigen levend verbranden is een doodzonde. Dat soort mensen waren te ver heen voor inkeer.
In het geval van de Amalekieten, waar je het denk ik over hebt, gebruikte God een kleiner kwaad om groter kwaad te voorkomen. De Amalekieten waren een volk dat erop uit was Israël te vernietigen en genocide te plegen. Als hun baby's al niet levend geofferd werden, groeiden ze uit tot moordenaars. Dit werd zo voorkomen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Onschuldige baby's laten ombrengen is ook een doodzonde, toch doet God zelf daaraan.
Nja ok, het is dus gerechtvaardigd om andere volkeren en baby's uit te roeien? Ok, ik begrijp het.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:36 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
In het geval van de Amalekieten, waar je het denk ik over hebt, gebruikte God een kleiner kwaad om groter kwaad te voorkomen. De Amalekieten waren een volk dat erop uit was Israël te vernietigen en genocide te plegen. Als hun baby's al niet levend geofferd werden, groeiden ze uit tot moordenaars. Dit werd zo voorkomen.
Als deze volkeren doodzonden plegen en dat een groter kwaad voorkomt ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nja ok, het is dus gerechtvaardigd om andere volkeren en baby's uit te roeien? Ok, ik begrijp het.
Ik snap nog steeds niet hoe een almachtige God ze niet tot inkeer kan brengen door grote zondes, dat betekent dat hij niet almachtig is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:38 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Als deze volkeren doodzonden plegen en dat een groter kwaad voorkomt ja.
Nogmaals... onschuldige mensen en baby's offeren gaat wel te ver om die mensen nog te vergeven als ze tot inkeer komen. Bovendien moet een mens zélf tot inkeer komen, als God dit bij hun doet is dit geen vrije wil.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe een almachtige God ze niet tot inkeer kan brengen door grote zondes, dat betekent dat hij niet almachtig is.
God vergeeft iedereen, dit is nogal tegenstrijdig wat je hier zegt. Ik snap niet waarom JHWH niet iedereen wil vergeven, dan als Jezus terugkomt en dan opeens weer wel. Een beetje draaierig is dat natuurlijk. En misschien is het weghalen van de vrije wil beter als daar ellende mee voorkomen wordt. Is het niet ontzettend wreed om iemand een vrije wil te geven en die persoon te laten lijden?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Nogmaals... onschuldige mensen en baby's offeren gaat wel te ver om die mensen nog te vergeven als ze tot inkeer komen. Bovendien moet een mens zélf tot inkeer komen, als God dit bij hun doet is dit geen vrije wil.
God wil helemaal niet iedereen vergeven, mensen die doodzonden plegen gaan naar de hel, punt uit. Dus helemaal niet tegenstrijdig. En God neemt via Jezus de erfzonde weg, dat is iets anders dan iedereen vergeven als Jezus komt...quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:46 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
God vergeeft iedereen, dit is nogal tegenstrijdig wat je hier zegt. Ik snap niet waarom JHWH niet iedereen wil vergeven, dan als Jezus terugkomt en dan opeens weer wel. Een beetje draaierig is dat natuurlijk. En misschien is het weghalen van de vrije wil beter als daar ellende mee voorkomen wordt. Is het niet ontzettend wreed om iemand een vrije wil te geven en die persoon te laten lijden?
Nee, maar door een vrije wil krijg je ellende in de wereld, als God de vrije wil wegneemt zodat iedereen alleen maar goed doet, stopt de ellende dus.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:48 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
God wil helemaal niet iedereen vergeven, mensen die doodzonden plegen gaan naar de hel, punt uit. Dus helemaal niet tegenstrijdig. En God neemt via Jezus de erfzonde weg, dat is iets anders dan iedereen vergeven als Jezus komt...
Een vrije wil staat niet gelijk aan zondigen. Dat weet jij zelf ook. Mensen kiezen zelf hun leven: goed of fout. Wij mensen moeten juist blij zijn met onze vrije wil.
Edit: het is slechts een tip hoor, maar misschien moet je de Bijbel eens lezen.
Waarom neem je aan dat ik de bijbel niet gelezen heb?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:48 schreef TheHappyPrince het volgende:
Edit: het is slechts een tip hoor, maar misschien moet je de Bijbel eens lezen.
Maar dan zijn wij geen mensen meer. Wat blijft er dan nog over? Waarom zouden we dan een God nodig hebben, of naar een hemel gaan als we toch leven als robots?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:50 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee, maar door een vrije wil krijg je ellende in de wereld, als God de vrije wil wegneemt zodat iedereen alleen maar goed doet, stopt de ellende dus.
Vrije wil maakt het niet zondigen dus wel veel moeilijker. Wat je zegt klopt overigens niet. De christen Bianconeri op dit forum zei juist tegen mij dat God zelfs Hitler zou vergeven.
Nou, wat is volgens jou een christen dan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:52 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Maar dan zijn wij geen mensen meer. Wat blijft er dan nog over? Waarom zouden we dan een God nodig hebben, of naar een hemel gaan als we toch leven als robots?
Bianconeri christen noemenKom op, ik zie je in zijn topic zo vaak posten en Jehova's afkraken, je weet heus wel dat Jehova's een vertekend beeld hebben van de werkelijkheid en van God. Totaal irrelevant.
Omdat je het hebt over onschuldige baby's, zonder te weten wat de context is, omdat je zegt dat de duivel en God op elkaar lijken, terwijl dat in de Bijbel totaal niet naar voren komt, dat je het vreemd vindt dat JHWH El is, terwijl dat gewoon twee benamingen zijn voor dezelfde God... noem maar op. Je valt door de mand.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:51 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Waarom neem je aan dat ik de bijbel niet gelezen heb?
In ieder geval niet Bianconeri, Jehova's zijn een sekte en wijken zo sterk af van alle andere christelijke stromingen dat je dat niet als voorbeeld kunt nemen.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:54 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nou, wat is volgens jou een christen dan?
En wat ik juist mooi vind aan het mens-zijn zijn de goede kanten ervan, niet het bedrog en liegen van mensen. Dieren zijn tenminste direct, maar mensen houden dingen verborgen, als ze dat niet zouden doen, zou de wereld er mooier uitzien. Zie het als een opoffering: Wij verliezen ons menszijn, en wij krijgen er vrede en geluk voor terug.
Je bent dus van mening dat een baby al schuld heeft, ach ja, de erfzonde, ja daar heb je gelijk. En God en de Duivel lijken op elkaar ja, er zijn verzen waarin staat dat God David opriep tot een volkstelling en Satan hetzelfde deed, oftewel, God en Satan zijn gelijk aan elkaar. En dat JHWH El is komt omdat JHWH een mengeling is van de Goden uit de oudere onder andere Babylonische mythologieën, lees over Enki en Enlil en zie de treffende overeenkomsten.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:55 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Omdat je het hebt over onschuldige baby's, zonder te weten wat de context is, omdat je zegt dat de duivel en God op elkaar lijken, terwijl dat in de Bijbel totaal niet naar voren komt, dat je het vreemd vindt dat JHWH El is, terwijl dat gewoon twee benamingen zijn voor dezelfde God... noem maar op. Je valt door de mand.
Nee maar Bianconeri zegt dat het zo is, dus dan is het zo. Dat is ook bij Kingdom34, die heeft ook de waarheid in pacht, net als Man1986.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:58 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
In ieder geval niet Bianconeri, Jehova's zijn een sekte en wijken zo sterk af van alle andere christelijke stromingen dat je dat niet als voorbeeld kunt nemen.
Ja klopt, pesten komt ook bij dieren voor, het verschil is dat die chimpansees duidelijk onaardig doen, een mens zal zich heel vriendelijk voordoen, en dan hetzelfde doen als wat je beschrijft als hij dat wil. Dát is wat zo walgelijk is aan mensen, bij dieren is het tenminste direct.quote:Oh ja, dieren zijn zo puur. Heb je wel eens van chimpansees gehoord die met z'n allen een andere troep te grazen nemen voor de lol en een andere chimpansee met z'n vijven vastpakken en doodslaan?
Waar slaat dit op?quote:Zonder menszijn hebben wij geen vrede en geluk nodig. Dieren hebben ook geen weet van een hemel.
Dat probeerde Hij wel. Er zijn ook best heidenen in het O.T. overtuigd: Darius, Nebukadnessar, Naaman. Ik denk dat het toen moeilijker was, omdat Jezus nog niet was gekomen. Whatever, als ik iets niet weet, legt Hij het me vast nog wel eens uit. Ik heb God ontmoet en Hij is aardig.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:31 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En God kon ze niet tot inkeer brengen met zijn almacht? Als ik God was zou ik dat doen.
Dat is echt helemaal niet wat ik zeg. Heb je die Bijbelpassages die ik quote wel gelezen?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 14:58 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Je bent dus van mening dat een baby al schuld heeft, ach ja, de erfzonde, ja daar heb je gelijk. En God en de Duivel lijken op elkaar ja, er zijn verzen waarin staat dat God David opriep tot een volkstelling en Satan hetzelfde deed, oftewel, God en Satan zijn gelijk aan elkaar. En dat JHWH El is komt omdat JHWH een mengeling is van de Goden uit de oudere onder andere Babylonische mythologieën, lees over Enki en Enlil en zie de treffende overeenkomsten.
Welke bijbelpassages heb je gequote? Wat ik niet snap is waarom in de Bijbel dan staat dat Satan hetzelfde doet als God, als het door God geïnspireerd is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:00 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Dat is echt helemaal niet wat ik zeg. Heb je die Bijbelpassages die ik quote wel gelezen?
En dat Satan hetzelfde wil zijn als God betekent zeker niet dat hij hetzelfde is.
Je derde aanname gaat over iets heel anders, ik WEET dat de Joden JHWH hebben 'afgekeken' van andere Mesopotamische volkeren, maar we hebben onze discussie over de Bijbel en over christenen/joden. In de Bijbel is JHWH dezelfde als El, (naam van God, Heer)
En waarom zou Allah niet God kunnen zijn? Er zijn moslims die precies hetzelfde hebben als wat je hier beschrijft.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:00 schreef Gedoetje het volgende:
[..]
Dat probeerde Hij wel. Er zijn ook best heidenen in het O.T. overtuigd: Darius, Nebukadnessar, Naaman. Ik denk dat het toen moeilijker was, omdat Jezus nog niet was gekomen. Whatever, als ik iets niet weet, legt Hij het me vast nog wel eens uit. Ik heb God ontmoet en Hij is aardig.
Weet je, laat maar. Waarom je dit erbij aanhaalt snap ik dus niet. Omdat zij zeggen dat ze de waarheid in pacht hebben, is dat zo? Denken alle christen dus zo?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:00 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Nee maar Bianconeri zegt dat het zo is, dus dan is het zo. Dat is ook bij Kingdom34, die heeft ook de waarheid in pacht, net als Man1986.
Oh Chimpansees kunnen ook net alsof doen. Dat is echt niet inherent aan mensen.quote:[..]
Ja klopt, pesten komt ook bij dieren voor, het verschil is dat die chimpansees duidelijk onaardig doen, een mens zal zich heel vriendelijk voordoen, en dan hetzelfde doen als wat je beschrijft als hij dat wil. Dát is wat zo walgelijk is aan mensen, bij dieren is het tenminste direct.
[..]
Waar slaat dit op?
Allah is dezelfde God als God in de Bijbel.............quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:03 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En waarom zou Allah niet God kunnen zijn? Er zijn moslims die precies hetzelfde hebben als wat je hier beschrijft.
De namen staan erbij. En de Bijbel is geschreven om mensen te behoeden voor de duivel, vandaar dat hij wordt besproken.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:02 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Welke bijbelpassages heb je gequote? Wat ik niet snap is waarom in de Bijbel dan staat dat Satan hetzelfde doet als God, als het door God geïnspireerd is.
Er zijn een hoop moslims in Iran die nu visioenen van Jezus krijgen en zich bekeren, omdat ze zien dat hun geloof niet zo vredelievend is.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 15:03 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
En waarom zou Allah niet God kunnen zijn? Er zijn moslims die precies hetzelfde hebben als wat je hier beschrijft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |