Wat is er zo phising aan?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:16 schreef Marvelous het volgende:
Ik kan net een phishing mail van paypal, Dat er $50,10 naar Dealextreme is overgemaakt en de items worden verzonden naar =.
Na enig zoeken kwam ik er achter dat er op dat adres een bedrijf zit (jdec porche parts).
Mail maar verder gestuurd naar spoof@paypal.nl en de beste = een belletje gegeven. Gelukkig werd hij al de hele dag gebeld, en alles is al door gegeven!
Nu ben ik alleen benieuwd waarom ik de mail binnen krijg (laatste dealextreme bestelling 7 maart).
Zijn er meer mensen die deze mail hebben gehad?
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen. -EDIT- Natuurlijk om de order ongedaan te maken! er staat ook bij dat je 24 uuur de tijd hebt om dit te doenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wat is er zo phising aan?
er word toch niet om ene betaling dan wel wachtwoord gevraagd??
zoals ik uit jou tekst haal heb jij gewoon een orderbevesteging gekregen van DX/PP?
mogelijk een foutje in hun servers?
Goed dat je het meld, blijkbaar dus een DX database gekraakt? (ik zou de namen even uit je posts verwijderen wel zo netjes voor die mensenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:24 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen.
Dit is dus een waarschuwing,...
Ik wilde dit juist laten staan zodat mensen na enig googlen weten dat ze deze meneer niet op zijn zaken telefoon lastig vallenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed dat je het meld, blijkbaar dus een DX database gekraakt? (ik zou de namen even uit je posts verwijderen wel zo netjes voor die mensen)
oh wacht ik begreep het even verkeerd, je bedoelt dat ze zeiden dat die 50 dollar al van jou account afwas geschreven zeker..quote:Op maandag 4 juni 2012 23:24 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen. -EDIT- Natuurlijk om de order ongedaan te maken! er staat ook bij dat je 24 uuur de tijd hebt om dit te doen
Dit is dus een waarschuwing,...
Must... Not... Have... To... Resist...quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 01:14 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Was zo hoopvol dat er toch wel chinese Raspberry Pi behuizingen alternatieven te verkrijgen zouden zijn. Helaas nog (even) wachten
Hahaha! Heb ik inderdaad ook naar gekeken. Alleen nog pre-order toch? of nu alweer beschikbaar?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 02:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
![]()
Allwinner A10 stick + XBMC =
Heb nog steeds geen antwoord over de es800m dopjes van de EBay verkoper; dat wordt dus wéér nieuwe kopen
ik wil er wel 1quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:46 schreef revpolen het volgende:
vandaag mailtje gehad van de scooterchinees
120 USD voor een scootertje.. bezorgkosten DHL 650 USD!!
of
120 USD voor scootertje bezorgkosten per containerschip 250 USD
dan kon ik er ook 10 nemen omdat de bezorgkosten van 1 tot 10 stuks 250 USD is..
ff verder zoeken dus..want wil der gewoon 1 voor de fun
Ik weet niet hoe de zaken nu precies staan; maar de sticks zijn geloof ik al wel te koop. Pre-order zou ook kunnen; maar ze staan o.a. op DealExtreme en AliExpress.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:44 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Hahaha! Heb ik inderdaad ook naar gekeken. Alleen nog pre-order toch? of nu alweer beschikbaar?
Vooral na een claim, onvoldoende saldo of aan het begin van je rekening gaat het vaak nog een paar keer met uitgestelde betaling (logisch).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja, je eigen bankrekening toevoegen en door de bijbehorende verificatie gaan.
Dan schiet PayPal het geld eerst voor en haalt het later van je bankrekening af.
Denk dat de meeste mensen hier dat al wel jaren voor elkaar hebben, ik al vanaf het begin, 4 jaar ofzo, werkt nog steeds perfect.
Ik ga hier zo'n spijt van krijgenquote:Hartelijk dank voor uw bestelling
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:36 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Vooral na een claim, onvoldoende saldo of aan het begin van je rekening gaat het vaak nog een paar keer met uitgestelde betaling (logisch).
PS: Nieuwe dure bag @ DX offers
[..]
Ik ga hier zo'n spijt van krijgen
Lijkt me dat je dan gewoon de invoice kan laten zien? Je weet het toch echt nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:46 schreef shiznuts het volgende:
[..]DaMn you... nu mag ik al twee van die krengen verwachten.
Deze is wel wat exclusiever zo aan de vorige verkoopcijfers te zien. En 20 prulletjes doen ze niet aan dus 2 a 5 artikelen moeten wel wat kunnen zijn zou je denken. Ben benieuwd of de douane er zich mee zou gaan bemoeien... 'meneer, wat zit er in dit pakketje?! Anders vernietigen we het!' - "Ik heb echt geen flauw idee... meh".
Fijn is datquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:47 schreef ElmoFan het volgende:
Eindelijk een refund terug van dealextreme na 4 maand zo'n beetje
Paypalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Fijn is datook nog - paypal fee? of via CC betaald?
Pakketje wat de 18 verzonden is is nog niet te traceren (een andere al wel, 20e verzonden). Vraag me af wat er mis is
Zal vast wel komen, we zijn ongeduldig denk ik hahaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef davedavy het volgende:
Wacht als sinds 18/5 op me pakje van TinyDeal , is dit raar? Bij BIC heb ik ze altijd in 10 dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |