Dat dusquote:Op donderdag 31 mei 2012 01:32 schreef Omdatappel het volgende:
Oké, ik begrijp dat thuis niet zo'n fijne plek voor je is. Is op jezelf wonen geen optie? Hoe oud ben je?
En kan je ook verzinnen waarom er zo veel mensen zijn die jou niet mogen? Ligt dat echt allemaal aan hen of ben je misschien sociaal niet zo sterk aangelegd?
Omdat ze het even kwijt wilquote:Op donderdag 31 mei 2012 01:36 schreef Mishu het volgende:
Ik snap niet waarom je je hele leven inclusief bootkadettenop internet zou moeten zetten... En waarom in zulke detail, met rare verhalen over bootkadetten en ouders die tegen schoolgaande kinderen zijn.
Hmm ok.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:37 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Omdat ze het even kwijt wil
Mevrouw zit ook een ander forum waar ik haar van ken en die kennen haar persoonlijk, hier is ze minder bekend en kan ze haar hart luchten, wat is daar mis mee
Ze wil het toch gewoon kwijt? Anders krijg je dadelijk weer het gezeik dat ze niet alles zegtquote:Op donderdag 31 mei 2012 01:36 schreef Mishu het volgende:
Ik snap niet waarom je je hele leven inclusief bootkadettenop internet zou moeten zetten... En waarom in zulke detail, met rare verhalen over bootkadetten en ouders die tegen schoolgaande kinderen zijn.
hoe serieus kan je 300 mensen achter je aan nemen? bedoel dat is echt iets voor in de zombie films en je word zo ingehaald. heb jij wel eens 300man bij elkaar gezien nu moet je je voorstellen dat die allemaal in dezelfde richting lopen achter 1 meisje aan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:44 schreef Gray het volgende:
[..]
Je kwam op mij een beetje gemeen over. Stel je eens voor hoe Radioslut jouw reacties op zou vatten na alles wat zij verteld heeft? Al kan dat eigenlijk niet, want je hebt haar verhaal niet gelezen. Maar kortgezegd is ze haar hele leven slecht behandeld en genegeerd en heeft dat tot suicidale gedachten geleid. En dan negeer je haar posts en lach je om een deel van haar verhaal.
Misschien dat ik wat te emo ben ofzo, maar dat vond ik gemeen. Ik ken je verder niet, dus wie weet ben je een heel lieve meid. Als jij zegt dat dat zo is, dan geloof ik je zo!
quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:14 schreef RadioSlut het volgende:
In 2009, naaste familie is op vakantie. Gaat de bel. Staat een oom voor de deur. Dat 'ie een cadeautje voor me had. Meerdere zelfs! Hij liep naar binnen, en gaf het pakketje aan mij. Ik doe de doos open en zie dat er een string inzit. Zo'n hele lelijke. Wat moet ik hiermee? Die kerel kijkt me glunderend aan: "Er zit nog iets in". Okee. Ik pak dat andere ding uit de doos, blijkt het een dildo te zijn.
Ik niet. Ik heb het meegemaakt dat letterlijk de stoel onder m'n kont vandaan gerukt werd in de pauze. En als dan de bel ging om weer naar de les te gaan was het 'alsjeblieft' terwijl mij een stoel toegeschoven werd.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:50 schreef Mishu het volgende:
Het verhaal over de melk vond ik ook een beetje raar..
Allemaal bij die vervloekte Zeekadetten!quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb het meegemaakt dat letterlijk de stoel onder m'n kont vandaan gerukt werd in de pauze. En als dan de bel ging om weer naar de les te gaan was het 'alsjeblieft' terwijl mij een stoel toegeschoven werd.
300 is wat veel, maar mensen doen gekkere dingen. Heb ook wel eens een oudere knul in de houdgreep gelegd op de basisschool na lang getreiter. Stond de halve school om me heen terwijl er allerlei rare wijven aan m'n haar trokken en gasten me in m'n rug trapten. Had die knul maar niet in m'n nek moeten slaan met een stok, na wekenlang getreiter. Het houdt een keer op natuurlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:49 schreef redboyke het volgende:
[..]
hoe serieus kan je 300 mensen achter je aan nemen? bedoel dat is echt iets voor in de zombie films en je word zo ingehaald. heb jij wel eens 300man bij elkaar gezien nu moet je je voorstellen dat die allemaal in dezelfde richting lopen achter 1 meisje aan.
zoiets klinkt meer als verzonnen en als dat verzonnen kan zijn dan vraagt een mens zich af wat er nog meer verzonnen is.
ik ben naief maar zo naief ben ik ook weer niet.
300 mensen achter je aan? Zoveel mensen zaten nog niet eens bij mij op school destijdsquote:Op donderdag 31 mei 2012 02:01 schreef Gray het volgende:
[..]
300 is wat veel, maar mensen doen gekkere dingen. Heb ook wel eens een oudere knul in de houdgreep gelegd op de basisschool na lang getreiter. Stond de halve school om me heen terwijl er allerlei rare wijven aan m'n haar trokken en gasten me in m'n rug trapten. Had die knul maar niet in m'n nek moeten slaan met een stok, na wekenlang getreiter. Het houdt een keer op natuurlijk.
Daarna nooit meer last gehad van geen van die kids. Kan me niet herinneren ze ooit nog gezien of gesproken te hebben, terwijl we nog jaren op dezelfde school zaten met 10 klassen.
ik heb zelf op een visserij school gezeten ook met leefgroepen enzo en in een zaal slapen enzoquote:Op donderdag 31 mei 2012 02:01 schreef Gray het volgende:
[..]
300 is wat veel, maar mensen doen gekkere dingen. Heb ook wel eens een oudere knul in de houdgreep gelegd op de basisschool na lang getreiter. Stond de halve school om me heen terwijl er allerlei rare wijven aan m'n haar trokken en gasten me in m'n rug trapten. Had die knul maar niet in m'n nek moeten slaan met een stok, na wekenlang getreiter. Het houdt een keer op natuurlijk.
Daarna nooit meer last gehad van geen van die kids. Kan me niet herinneren ze ooit nog gezien of gesproken te hebben, terwijl we nog jaren op dezelfde school zaten met 10 klassen.
Terughandelen werkt ook niet altijd denk ik.quote:Op donderdag 31 mei 2012 02:14 schreef redboyke het volgende:
[..]
ik heb zelf op een visserij school gezeten ook met leefgroepen enzo en in een zaal slapen enzo
punt is dat soms de hele groep gestraft werd als iemand iets verkeerd deed. en waarschijnlijk deed TS veel verkeerd zodat iedereen gestraft werd en dan kan je natuurlijk begrijpen waarom iedereen dan kwaad is op haar.
je kan paar pesters hebben maar niet 300 tegelijk.
en ja zelf terughandelen lost het probleem ook op maar TS heeft blijkbaar continue over zich heen laten lopen.
ja maar ze gaan je niet met fakkels beginnen najagen. hoogstens wat extra roddels voor paar weken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 02:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Terughandelen werkt ook niet altijd denk ik.
Weet wel dat veel mensen gewoon toekijken als er gepest wordt. Om verschillende redenen.
Hoe het verder werkt in gelovige gemeenten weet ik niet, maar weet wel dat je heel de zaal over je heen krijgt wanneer je tijdens de kerst-mis moet proesten van het lachen wanneer de dominee/priester de evolutie-theorie onderuit wil halen met: "We zien er toch niet uit als apen?!"
Gelukkig? Dat was het beste geweest dat je had kunnen overkomen. Je moet uit huis, hoe eerder hoe beter, en dan vwo gaan doen of hbo of een schakeljaar. Eventueel daarnaast werken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:14 schreef RadioSlut het volgende:
In de eerste week van mijn werkloosheid was het al: Binnen een week geen werk? Dan het huis uit. Gelukkig is het niet zover gekomen.
Jij post ook om de dag dat je je klote voelt in allerhande R&P topics. Misschien niet tot in het kleinste detail waarom en waardoor, maar TS wel, en ik kan me voorstellen dat als dit inderdaad een accuraat verhaal is, dat je dat even zó kwijt moet omdat het anders wellicht nog absurder en ongeloofwaardiger lijkt in plaats van alleen een kreet om aandacht. Ik heb nu zoiets van 'damn, dat kún je toch niet verzinnen??'.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:36 schreef Mishu het volgende:
Nee, opleiding werktuigbouw. Pesterij komt overal voor, van de peuterspeelzaal tot in het bejaardentehuis en alles wat er tussenin zit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 02:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Allemaal bij die vervloekte Zeekadetten!
Voorwaarde om gepest te worden is op de 1e plaats nog altijd dat er moeten mensen zijn die de 'behoefte' hebben om op die manier iemand te onderdrukken, dus dat is de 1e waarom.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus om de een of andere reden ben je op verschillende scholen en op een sportvereniging ernstig gepest, en dat gebeurde nog massaal ook. Zowel door clubgenoten, als klasgenoten als leraren en leidinggevenden, ouders die herhaaldelijk toekeken hoe hun kroost je in elkaar schopte en zelfs je ouders hebben je getreiterd en mochten je niet.
Waarom?
Zij wordt herhaaldelijk het slachtoffer van ernstige pesterijen. Zelfs door haar ouders.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:29 schreef Canillas het volgende:
[..]
Voorwaarde om gepest te worden is op de 1e plaats nog altijd dat er moeten mensen zijn die de 'behoefte' hebben om op die manier iemand te onderdrukken, dus dat is de 1e waarom.
Dan kunnen er een hoop reden zijn waarom Ts werd 'gekozen' als doelwit hiervoor en daar kan zeker aan gewerkt worden maar dan om weer eigenwaarde en een positieve identiteit te ontwikkelen, niet om te voldoen aan een 'niet meer gepest worden' criterium.
Jawel dat kan prima want als die behoefte er niet was dan was het gebeurd. Was er geen behoefte aan brood dan waren er geen bakkers, simpel.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zij wordt herhaaldelijk het slachtoffer van ernstige pesterijen. Zelfs door haar ouders.
Wat maakt haar zo'n schitterend doelwit, dan? Wat beweegt 300 mensen om 1 meisje te grazen te willen nemen en wat mankeert de leerkriachten om niet in te grijpen.
Hier moet iets heel bijzonders aan de hand zijn, vooropgesteld dat het waar is.
Dat kun je niet afdoen met 'mensen hebben nou eenmaal behoefte om te pesten'.
Lekker geslapen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:18 schreef Heatseeker het volgende:
Kun je niet een kleine samenvatting geven het is tenslotte wel 1:17?
Ik was dus sociaal niet zo sterk aangelegd nee. Ik ben hiervoor in therapie geweest, en hulp voor gekregen, maar dat hielp allemaal geen flikker. Wellicht loont het de moeite om weer eens te gaan kijken. Maar het is dus zeker niet allemaal hun schuld.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:32 schreef Omdatappel het volgende:
Oké, ik begrijp dat thuis niet zo'n fijne plek voor je is. Is op jezelf wonen geen optie? Hoe oud ben je?
En kan je ook verzinnen waarom er zo veel mensen zijn die jou niet mogen? Ligt dat echt allemaal aan hen of ben je misschien sociaal niet zo sterk aangelegd?
Ja dat dacht ik ookquote:Op donderdag 31 mei 2012 01:33 schreef stevenmac26 het volgende:
ts ik ken jou
Ik dacht dat jij uit huis ging en ging samenwonen?
Om eerlijk te zijn vermoed ik zelf autisme. Maar dat zet ik dan ook wel bij m'n lijstje, dat ik daarvoor moet kijken, dank u.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:49 schreef 2cv het volgende:
Tering, wat een verhaal ! Ja, ik heb alles gelezen. Met verbazing. Ik dacht dat ik wat shit over me heen heb gehad, maar dit is echt erg. Helemaal dat leraren/ouders/leidinggevenden niets doen.
Ik zeg dit NIET om vervelend te doen, maar wellicht is het een idee om eens naar een psych ofzo te gaan om te vragen of je iets hebt (b.v. autisme ofzo) waardoor je inderdaad wat onhandig reageert op anderen en daardoor die ellende over je heen krijgt ?
Inmiddels weet ik voor mezelf dat je redelijk nauwkeurig een bepaald gedrag moet vertonen om sociaal geaccepteerd te worden (al weet ik nog niet WAT voor gedrag).
Zal ik het even in detail uitleggen (dit heb ik expres dus niet gedaan in de OP omdat het dan nog langer zou worden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:49 schreef redboyke het volgende:
[..]
hoe serieus kan je 300 mensen achter je aan nemen? bedoel dat is echt iets voor in de zombie films en je word zo ingehaald. heb jij wel eens 300man bij elkaar gezien nu moet je je voorstellen dat die allemaal in dezelfde richting lopen achter 1 meisje aan.
zoiets klinkt meer als verzonnen en als dat verzonnen kan zijn dan vraagt een mens zich af wat er nog meer verzonnen is.
ik ben naief maar zo naief ben ik ook weer niet.
Wel gevraagd hoe het daarmee zit dan of niet?quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:31 schreef RadioSlut het volgende:
Dankjewel voor jullie reacties, of het nou positief is of negatief.
[..]
Ja dat dacht ik ookNog steeds niks van gekomen, ik heb het maar uit m'n hoofd gezet.
[..]
19. Staat in mijn profiel en Fobo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:40 schreef kingtoppie het volgende:
Radioslut, hoe oud ben je nu eigenlijk?
Hij heeft angst voor de toekomst, voor wat gaat komen. Een of andere blokkade in zijn hoofd die ervoor zorgt dat ie niet durft. En dat heeft ie voor meerdere dingen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Wel gevraagd hoe het daarmee zit dan of niet?
Wat is er dan precies raar aan dan? Wellicht kan ik het dan beter uitleggen, zodat het niet raar overkomt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:50 schreef Mishu het volgende:
Het verhaal over de melk vond ik ook een beetje raar..
Zegmaar een jeugdtak van de marine. Zodat je 'klaargestoomd' wordt voor de scheepvaart, waardoor je al wat ervaring hebt. 9 van de 10 kadetten zaten op het scheepvaartscollege, en de hogere mensen, de onderofficieren en de officieren, hadden dikwijls een baan in de scheepvaart.quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:54 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
!!!!!!!!!!! weet echt even niet welke emotie hierbij hoort
![]()
Wat de fuck is de Zeekadetten eigenlijk? Klinkt alsof je het daar niet echt naar zin hebt gehad
quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:54 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ik niet. Ik heb het meegemaakt dat letterlijk de stoel onder m'n kont vandaan gerukt werd in de pauze. En als dan de bel ging om weer naar de les te gaan was het 'alsjeblieft' terwijl mij een stoel toegeschoven werd.
Het was in groep 5. Ik ben niet gelovig opgevoed, en heb altijd al gedacht dat het een saai verhaal/boek was, die bijbel. (En alle andere geloven eromheen, ik wil hier overigens ook niemand mee kwetsen) Geen idee, vertel me niet hoe. Ik zat overigens in Rotterdam op school.quote:Op donderdag 31 mei 2012 02:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
300 mensen achter je aan? Zoveel mensen zaten nog niet eens bij mij op school destijds
@ TS (die overigens al lang en breed vertrokken is geloof ik): in welke omgeving heb je op school gezeten? Ergens op de Veluwe ofzo? Hoe kun je trouwens in groep 6 (dan ben je 10 ofzo?) al stellig weten dat je niet gelooft? Lijkt me ook erg matig van leraren als ze daar kinderen op af gaan rekenen.
Ik wil niet heel lullig zijn hoor, maar volgens mij had ik eerder al aan je gegeven dat het nooit zou werkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 16:41 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Hij heeft angst voor de toekomst, voor wat gaat komen. Een of andere blokkade in zijn hoofd die ervoor zorgt dat ie niet durft. En dat heeft ie voor meerdere dingen.
[..]
Dat gaat een moeilijke taak worden, heb dit al geprobeerd, maar werd telkens teruggedouwd, door wie of wat dan ook. Maar eens zal het lukkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:00 schreef Canillas het volgende:
Je hebt een hoop rotte dingen meegemaakt en daarvan bepaalde dingen geinternaliseerd; je draagt het bij je, je 'hoort' die dingen nog steeds. Heel klote allemaal, denk dat je er veel aan zou kunnen hebben jezelf te gaan leren zien als iemand die er mag zijn zoals ze is, je eigenwaarde weer opbouwen en je letterlijk en figuurlijk losmaken van je oude situatie
Tja, in KLB kan je maar beter luchtig doen ;Pquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef BMS-THAD het volgende:
Wow, TS, dat had ik niet verwacht na je luchtige posts in het facebook topic.
Succes in ieder geval, en volg het advies van Thinkk-Pinkk op.
Nee, daar heb je ook zeker gelijk in. Ik ben altijd dwars geweest (liep niet mee met de mode, had andere hobby's dan andere kinderen, deed niet mee aan rages etc.), was sociaal niet erg vaardig, en was slimmer dan de rest. Perfecte combo om iemand te pesten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jij post ook om de dag dat je je klote voelt in allerhande R&P topics. Misschien niet tot in het kleinste detail waarom en waardoor, maar TS wel, en ik kan me voorstellen dat als dit inderdaad een accuraat verhaal is, dat je dat even zó kwijt moet omdat het anders wellicht nog absurder en ongeloofwaardiger lijkt in plaats van alleen een kreet om aandacht. Ik heb nu zoiets van 'damn, dat kún je toch niet verzinnen??'.
Maar dat gezegd hebbende: als zoiets gebeurd is, of nou ja, als die dingen je gebeuren, dan is dat natuurlijk niet goed te praten, máár het is eigenlijk nooit zo dat de schuld alléén bij de tegenpartij ligt. Hiermee wil ik niet zeggen dat je per se de boel hebt 'uitgelokt', maar er zijn wel redenen geweest dat mensen jou eruit pikten om te pesten. Probeer hier, met behulp van een professional over te gaan praten: kijk wat jou zo kwetsbaar maakt(e) en zorg ervoor dat je eventuele zwakke plekken kunt herkennen en wellicht zelfs om kunt zetten naar positieve dingen. Nogmaals: niets geeft íémand het recht om te pesten/treiteren/mishandelen, maar het is nu eenmaal zo/gebeurd en het enige wat je kunt doen is zorgen dat je er sterker uit komt.Vraag ook meteen, als je bij de huisarts bent geweest en een verwijzing hebt gehad, naar hulp om het huis uit te gaan, want zo te lezen lijkt het me al aardig wat zoden aan de dijk zetten als je lekker voor jezelf kunt gaan beginnen.
Terughandelen werkte niet. Wat ik ook deed, of het nou negeren was of juist actie ondernemen (op verschillende manieren), het was nooit goed. Ze bleven doorgaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 02:14 schreef redboyke het volgende:
[..]
ik heb zelf op een visserij school gezeten ook met leefgroepen enzo en in een zaal slapen enzo
punt is dat soms de hele groep gestraft werd als iemand iets verkeerd deed. en waarschijnlijk deed TS veel verkeerd zodat iedereen gestraft werd en dan kan je natuurlijk begrijpen waarom iedereen dan kwaad is op haar.
je kan paar pesters hebben maar niet 300 tegelijk.
en ja zelf terughandelen lost het probleem ook op maar TS heeft blijkbaar continue over zich heen laten lopen.
Ik was gaan slapenquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:08 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, opleiding werktuigbouw. Pesterij komt overal voor, van de peuterspeelzaal tot in het bejaardentehuis en alles wat er tussenin zit.
Is TS nog aanwezig of hebben al die 'lieve' Fokkertjes haar weggejaagd ?
Op school, zie boven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus om de een of andere reden ben je op verschillende scholen en op een sportvereniging ernstig gepest, en dat gebeurde nog massaal ook. Zowel door clubgenoten, als klasgenoten als leraren en leidinggevenden, ouders die herhaaldelijk toekeken hoe hun kroost je in elkaar schopte en zelfs je ouders hebben je getreiterd en mochten je niet.
Waarom?
Ik dacht dat je dat bedoelde over het samenwonen zelf.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:45 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik wil niet heel lullig zijn hoor, maar volgens mij had ik eerder al aan je gegeven dat het nooit zou werken
Dat vermoeden had ik al. Want in bovenstaande herken ik me ook heel erg én ik ben dan ook m'n gehele schoolperiode gepest: van groep 4 tot de zesde klas vwoquote:Op donderdag 31 mei 2012 17:16 schreef RadioSlut het volgende:
Nee, daar heb je ook zeker gelijk in. Ik ben altijd dwars geweest (liep niet mee met de mode, had andere hobby's dan andere kinderen, deed niet mee aan rages etc.), was sociaal niet erg vaardig, en was slimmer dan de rest. Perfecte combo om iemand te pesten.
Dat doen we omdat er anders helemaal niks van komt. Gewoon, een schop onder onze kont.quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:21 schreef stevenmac26 het volgende:
Dat soort dingen moet je zelf doen en niet samen
Ja, en dan komt alles er na een tijdje in 1 keer uit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 16:43 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind je ouders ook maar stom eerlijk gezegd.
Het stomme is dat jij eigenlijk alles naar binnen keert.. Niet heel raar... Dat groeit er langzaam in..
Maar het zou denk ik goed zijn om een enorme schijthekel aan alles te krijgen en op jezelf te gaan wonen.. Een baantje te nemen, even alles op een rij krijgen voor jezelf... En misschien wat gaan studeren.
What :| Zo erg? Had je dan niet een behoorlijk minderwaardigheidscomplex? En wat was de uiteindelijke oorzaak ervan, volgens jou, waarom je gepest werd?quote:Op donderdag 31 mei 2012 17:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al. Want in bovenstaande herken ik me ook heel erg én ik ben dan ook m'n gehele schoolperiode gepest: van groep 4 tot de zesde klas vwo![]()
Gelukkig wel altijd ouders gehad die me steunden maar me óók af en toe wezen op de dingen die ik 'fout' deed. Maargoed, je kunt er uit komen, maar bij mij is het zelf allemaal pas 'goed' gekomen toen ik 't huis uit ging, ondanks de goede band met m'n ouders. Voor jezelf kiezen, leven en werken is voor mij in ieder geval het beste geweest dat ik óóit heb kunnen doen.
ForumMongoolquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:07 schreef BlueMage het volgende:
...als ik nu "man" even in "vriendin" verander dan komt motorbloempje d'r verhaal dicht bij mijn levensverhaal in de buurt.Oh wacht...ik ben geen FOK! moderator, het hoogst haalbare.
![]()
Sterkte ermee...ben het wel met onze ForumMongool () eens dat het waarschijnlijk beter is als jullie apart van elkaar naar de dokter gaan. Ook kun je je afvragen of het zo'n goed idee is als je zelf niet zo stabiel bent (no offense
) om dan iets te gaan beginnen met iemand die ook allerlei issues heeft...(en dan je ook nog niet begrijpt als je over je gevoelens praat met hem).
Dit is niet lullig bedoeld maar zulke redenen zijn niet echt 'n goeie basis voor 'n relatie, helaas.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:33 schreef RadioSlut het volgende:
't is in ieder geval de snelste manier om uit huis te gaan, als ik bij hem intrek.
Dat weet ik.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit is niet lullig bedoeld maar zulke redenen zijn niet echt 'n goeie basis voor 'n relatie, helaas.
Nee, iets voor jezelf zoekenquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:42 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat weet ik.
Dat is mij meerdere keren verteld. Maar wat moet ik anders? Hier blijven?
Dit dus. Collega van me had ongeveer dezelfde redenen om bij d'r Duitse vriend te gaan wonen en wil nu toch wel graag weer naar huis en heeft zoiets van "was ik hier maar nooit aan begonnen".quote:
Ik ken de situatie van RS en het is een vriend, en iet haar vriendquote:Op donderdag 31 mei 2012 18:52 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit dus. Collega van me had ongeveer dezelfde redenen om bij d'r Duitse vriend te gaan wonen en wil nu toch wel graag weer naar huis en heeft zoiets van "was ik hier maar nooit aan begonnen".
quote:Op donderdag 31 mei 2012 01:27 schreef Mishu het volgende:
Kan me niet voorstellen dat er gezinnen als die van TS bestaan in Nederland.
Omdat iemand geen schaap is en de rest volgt met dingen dan is dat een reden om degene te pesten??quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:58 schreef Ziba het volgende:
Op zoveel verschillende plaatsen gepest. Ligt het niet een beetje aan jezelf dan?Kan me niet voorstellen dat het constant weer de schuld van de omgeving is. Kortom: je roept (of riep) het enigszins op jezelf af.
Nouja, na een tijdje kan het geen toeval meer zijn, en ik heb nog nooit iemand gepest zien worden omdat diegene niet de mode en dat soort dingen volgde, maar wellicht heb ik geluk gehad qua omgeving.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Omdat iemand geen schaap is en de rest volgt met dingen dan is dat een reden om degene te pesten??
Nou, ik zeg niet dat het alleen hun schuld is. Natuurlijk heb ik ook schuld, maar het is niet zo dat het alleen maar mijn schuld is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:58 schreef Ziba het volgende:
Op zoveel verschillende plaatsen gepest. Ligt het niet een beetje aan jezelf dan?Kan me niet voorstellen dat het constant weer de schuld van de omgeving is. Kortom: je roept (of riep) het enigszins op jezelf af.
Ik geloof niet (nooit trouwens) dat zulke dingen de enige redenen zijn. Hoewel het er natuurlijk ook mee te maken heeft.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:00 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Omdat iemand geen schaap is en de rest volgt met dingen dan is dat een reden om degene te pesten??
Je hebt idd geluk gehad. Ben zelf ook behoorlijk gepest ook omdat ik niet als 'n schaap de trends volgde, maar heeft idd ook met je eigen instelling te maken, nu geef ik gewoon geen neuk meer.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:01 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nouja, na een tijdje kan het geen toeval meer zijn, en ik heb nog nooit iemand gepest zien worden omdat diegene niet de mode en dat soort dingen volgde, maar wellicht heb ik geluk gehad qua omgeving.
We hebben nu een relatie met mekaar.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:55 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik ken de situatie van RS en het is een vriend, en iet haar vriend
Daarom is het al helemaal aan te raden iets voor zichzelf te zoeken
Nee, een Rotterdamse arbeidersfamilie.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:03 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik geloof niet (nooit trouwens) dat zulke dingen de enige redenen zijn. Hoewel het er natuurlijk ook mee te maken heeft.
Ik ken genoeg kinderen van de basisschool en de middelbare school die altijd al 'anders' waren maar er toch bij hoorden. Het ligt gewoon aan je eigen houding. Onzekerheid, niet voor jezelf opkomen, bangheid. Zulke kinderen worden eruit gepikt.
En ik had het al eens eerder gevraagd maar komt TS uit een kamperfamilie o.i.d.? Het verhaal van haar oom is toch wel zeer eigenaardig te noemen.
Ik denk dat ik het met deze post volledig eens kan zijn.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:04 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Je hebt idd geluk gehad.
maar heeft idd ook met je eigen instelling te maken, nu geef ik gewoon geen neuk meer.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:05 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
We hebben nu een relatie met mekaar.
[..]
Nee, een Rotterdamse arbeidersfamilie.
Of je maakt van FOK! je eigen dagboek, natuurlijk. Bijvoorbeeld door te posten in 'hoe voel je je nu'. Krijg je ook nog aandacht terug, een dagboek praat niet terug natuurlijk.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:06 schreef BlueMage het volgende:
Heb trouwens wel 'n keer alles van me afgeschreven (gewoon ouderwets met pen en papier) en dat hielp ontzettend...dus dat advies van "koop 'n dagboek" is best wel goed.
![]()
![]()
Of dit topic, waar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt dus kunnen reageren.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of je maakt van FOK! je eigen dagboek, natuurlijk. Bijvoorbeeld door te posten in 'hoe voel je je nu'. Krijg je ook nog aandacht terug, een dagboek praat niet terug natuurlijk.
FOK! en internet bestond vroegah nog niet echt zo.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Of je maakt van FOK! je eigen dagboek, natuurlijk. Bijvoorbeeld door te posten in 'hoe voel je je nu'. Krijg je ook nog aandacht terug, een dagboek praat niet terug natuurlijk.
Thnxquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:06 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist dan sinds de laatste keer dat ik je laatst gesproken heb
Leuk voor je
Ben blij dat het voor mij maar 1 keer in de zoveel tijd een druppel is dat het de emmer doet overlopen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:07 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja hequote:Op donderdag 31 mei 2012 19:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
FOK! en internet bestond vroegah nog niet echt zo.Bovendien de reacties hier soms...kan me voorstellen dat mensen een beetje terughoudend zijn om zomaar alles hier neer te zetten, laat ik het zo formuleren.
Ja, al wordt dat meestal niet in dank afgenomen. maar daar zitten zij meer mee dan ikquote:Op donderdag 31 mei 2012 19:15 schreef kingtoppie het volgende:
Maar... Radio, je kiest wel eens voor jezelf?
Oeh, dit weet ik uit ervaring! Niet doen, niet doen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 18:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Dit is niet lullig bedoeld maar zulke redenen zijn niet echt 'n goeie basis voor 'n relatie, helaas.
Wat was jouw precieze situatie en wat waren je drijfveren dan? Misschien heeft TS er iets aan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 19:21 schreef Mishu het volgende:
[..]
Oeh, dit weet ik uit ervaring! Niet doen, niet doen.
Dat doet sociologiequote:
ik heb nog wel zo'n gezin in de aanbieding.... hebben?quote:
Als ik de verhalen van TS mag geloven dan kun je niet echt van "details" spreken.quote:[b]Op donderdag 31 mei 2012 19:33 schreef Mishu het volgende:[/b
Ik denk dat TS de details uit het verleden met rust moet laten en moet gaan werken aan haar eigen, volwassen, toekomst.
Ze weten er vanaf, maar meer niet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Wat een enorm bizar verhaal is dit zeg.
Maar TS, als ik het goed begrijp zijn er wel mensen die je aardig vinden, zoals je vriendje(s). En je hebt vrienden. Weten die van deze situatie af?
Dit. Mocht het niet lopen zoals jullie denken/hopen dan zit je straks weer in hetzelfde schuitje. Ook kan het je wel eens goed doen om een tijdje op jezelf te wonen. Lijkt me beter dan om een verkeerde reden te gaan samenwonen, waarbij je toch rekening moet houden met een ander en je misschien te vel op de ander richt en onvoldoende op jezelf.quote:
Heb je de indruk dat ze er meer van zouden willen weten? Of is de band tussen jullie nog niet zo sterk?quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:39 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ze weten er vanaf, maar meer niet.
Ik heb ook nog een persoonlijk levenquote:
Ik denk meer dat ik het niet wil geloven.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:05 schreef Jannuk het volgende:
[..]
ik heb nog wel zo'n gezin in de aanbieding.... hebben?
Ik weet dan alleen niet waar ik moet beginnen. Ik moet immers werk hebben om bepaalde dingen te kunnen betalen, en om werk te hebben moet ik ook ergens een huis hebben, want hier in de randstad wil ik niet blijven. Zal best kunnen dat ik te veeleisend ben...quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:01 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dit. Mocht het niet lopen zoals jullie denken/hopen dan zit je straks weer in hetzelfde schuitje. Ook kan het je wel eens goed doen om een tijdje op jezelf te wonen. Lijkt me beter dan om een verkeerde reden te gaan samenwonen, waarbij je toch rekening moet houden met een ander en je misschien te vel op de ander richt en onvoldoende op jezelf.
Dankjewelquote:Op donderdag 31 mei 2012 22:36 schreef summer2bird het volgende:
Tering RS.
Wat een pokke verleden.
Woon je nog thuis?
Heeft je vriend begrip voor je?
Verder raad ik je aan om het tegen een psychologe te vertellen. Dit kan op den duur enorm lastig voor je worden en enorm veel dingen voor je verknallen.
En ja, ik weet hoe je je (hebt gevoelt) voelt.
Het gaat niet zomaar weg, je moet er over praten.
Anders worden je problemen alleen maar erger.
Dit hou je niet vol, iig mij lukte het niet.
En niet met iemand waarvan je nog bang kan zijn dat die een mening gelijk over je hebt.
Zoals een psychologe, is dat een idee?
Sterkte, en veel knuffels
Ze willen er wel meer over weten, maar dat is meer dat het 'grappig' is, ik kan er namelijk erg luchtig en met de nodige humor over praten. Zo vat ik het op althans, maar kan het natuurlijk ook grondig mis hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 22:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb je de indruk dat ze er meer van zouden willen weten? Of is de band tussen jullie nog niet zo sterk?
Dat heb ik hierboven al ergens gezegd: Dwars zijn, een eigen wil hebben, slimmer zijn dan anderen en sociale problemen. Plus ouders die vinden dat je maar stoer moet zijn en geen kick mag geven.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:13 schreef Maanvis het volgende:
Wat een verhaal zeg! Hoe kun je in godesnaam zo vreselijk veel mensen tegen je in hebben?
Dat is dan wel weer een krachtig punt, van mijn familie/opvoeding. Niks laten merken en doorgaan.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 10:43 schreef Fera het volgende:
Wauw, dit was wel een heftig verhaal om te lezen, TS. Jij hebt echt alleen maar ongeluk en ellende meegemaakt, zo te horen. Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte "Breken met je ouders!", in mijn ogen zijn zij volgens mij de wortel van al deze ellende. Ze hebben jou niet behandeld zoals je een kind hoort te behandelen en zo te horen heb je niet genoeg liefde en aandacht van ze gehad. Logisch dat je dan problemen hebt met sociale contacten en als doelwit uitgekozen word om te pesten. Er was nooit iemand die jou serieus nam en je hebt niet echt geleerd om voor jezelf op te komen. Zeer triest.
Ik weet niet in hoeverre jij nog geeft om je ouders, want dat is de reden waarom ik een beetje terug kwam op die eerste gedachte. Misschien wil jij wel helemaal niet met ze breken, dus wie ben ik? Alleen denk ik wel dat het beter voor je zou zijn. Gewoon een nieuwe start maken, alle oude (slechte) contacten van je wegsnijden en opnieuw beginnen. Het is natuurlijk wel lastig, je hebt niet eens de kans gehad om je volledige potentie te benutten dmv een studie of iets dergelijks.
Maar ik denk dat het nooit helemaal weg zal gaan als je ouders en/of omgeving je zo blijven behandelen. En als zij niet zullen stoppen, dan is het beter om hen gewoon uit je leven te bannen. Mensen die niets anders toevoegen dan verdriet, pijn en ellende zijn het niet waard om in jouw leven te zijn. Familie of niet.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes TS. Je lijkt me juist een heel krachtig iemand, dat je er na al deze gebeurtenissen gewoon nog steeds bent.
Wat is er precies vreemd aan?quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:10 schreef kijkmij het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat je overal problemen hebt.
Ik geloof dat dat ook de reden is waarom TS de opmerkingen als "het is wel gek dat iedereen tegen je is" krijgt. Mensen durven niet te geloven dat er bij de buren, familie, vrienden echt zulke dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 16:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik denk meer dat ik het niet wil geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |