quote:
Dat gaat het helaas niet worden, omdat ik geen rijbewijs heb.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:19 schreef Devv het volgende:
[..]
Heb je wel eens nagedacht om buiten de landsgrenzen te zoeken?
watquote:Op zondag 10 juni 2012 14:43 schreef FerryNL het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat het helaas niet worden, omdat ik geen rijbewijs heb.
Nou ja het is niet echt mijn tent, en daarbij ben ik ook niet echt een uitgaanstype. Ik probeer meestal wel wat te vinden wat een beetje bij mij past.quote:
Gaat niet lukken vriend ze nemen het liefst nog jonge mensen aan, wat voor werk doe je precies zoek nog steeds werk wat tevergeefs is.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:57 schreef Jores het volgende:
Ik ben nu anderhalve maand aan het werk en ben gematigd tevreden. Mijn contract loopt tot 1 september. Ik weet niet of er uitzicht is op verlenging, dat ga ik binnenkort informeren. Het liefst zou ik doorgroeien binnen het bedrijf.
@Ferry: Waarom begin je niet aankomend studiejaar met een opleiding? Je hebt het er continu over dat je aan de oude kant bent voor het volgen van een opleiding, maar stelt het wel nog een jaar uit. Dat begrijp ik echt niet.
Same here, hoewel kon een niveau 3 opleiding afmaken heb het niet gedaan omdat de opleiding klote was. Werk is op Mbo2 niet te vinden, god waarom bestaat het mbo eigenlijk!quote:Ja dat is ook zo
Ik moet echt gewoon een keer die toets gaan doen ja. Wie weet bestaat er wel een wonder, zodat ik het toch kan behalen. Want hoe je het ook went of keert, ik heb alleen een VMBO en MBO2 diploma, en de kans is gewoon zeeeeeeer klein.
Ik ga volgend jaar ook proberen om een 21+ toets te maken. Voor dit jaar gaat het niet lukken meer in verband met geldtekort (schulden). Ik ben nu van plan om even 1 jaar goed te werken, en dan volgend jaar naar school te gaan.quote:Op zondag 10 juni 2012 21:57 schreef Jores het volgende:
Ik ben nu anderhalve maand aan het werk en ben gematigd tevreden. Mijn contract loopt tot 1 september. Ik weet niet of er uitzicht is op verlenging, dat ga ik binnenkort informeren. Het liefst zou ik doorgroeien binnen het bedrijf.
@Ferry: Waarom begin je niet aankomend studiejaar met een opleiding? Je hebt het er continu over dat je aan de oude kant bent voor het volgen van een opleiding, maar stelt het wel nog een jaar uit. Dat begrijp ik echt niet.
Ik kan wel doorgroeien maar ik wil de horeca eigenlijk niet meer in. En aangezien ik daar alleen ervaring in heb, wil ik toch weer eens naar school. Dus ben van plan om volgend jaar een 21+ toets te gaan maken.quote:Op zondag 10 juni 2012 23:04 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
Gaat niet lukken vriend ze nemen het liefst nog jonge mensen aan, wat voor werk doe je precies zoek nog steeds werk wat tevergeefs is.
[..]
Same here, hoewel kon een niveau 3 opleiding afmaken heb het niet gedaan omdat de opleiding klote was. Werk is op Mbo2 niet te vinden, god waarom bestaat het mbo eigenlijk!
Ik persoonlijk zou zeggen Ferry zoek werk waar groeimogelijkheden in zitten, want ik weet hoe het is om aan een opleiding te denken terwijl je er te oud ervoor begint te voelen.
25quote:Op maandag 11 juni 2012 00:38 schreef Disavowed het volgende:
Hoe oud/jong zijn de werkzoekenden hier eigenlijk.
Hoe groot zijn de schulden? Er zijn natuurlijk een hoop studenten die ook een studieschuld hebben en moeite hebben om het te kunnen aflossen. Houd ons op de hoogte, oke?quote:
27quote:Op maandag 11 juni 2012 00:38 schreef Disavowed het volgende:
21 jaar oud.quote:Op maandag 11 juni 2012 00:38 schreef Disavowed het volgende:
Ja kan het wel maar je wilt niet, waarom niet? Vind je koken dan toch niet zo leuk? Want soms zijn er van die dingen die voor het oprapen liggen en als je er niets mee doet is dat zonde!quote:Ik kan wel doorgroeien maar ik wil de horeca eigenlijk niet meer in. En aangezien ik daar alleen ervaring in heb, wil ik toch weer eens naar school. Dus ben van plan om volgend jaar een 21+ toets te gaan maken.
Zou zeggen jij ook succes met je uiteindelijke keuze!
Die van mij was in 7 maanden geleden 386 euro + rente. Had alles wel afbetaald uiteindelijk.quote:Hoe groot zijn de schulden?
33quote:Op maandag 11 juni 2012 00:38 schreef Disavowed het volgende:
Wie niet kan je beter vragen.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:53 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie dat ook, dat als je eindelijk een leuke vacature ziet, later blijkt dat 500 andere mensen dat ook vonden?
Ik vind koken nog wel leuk hoor, maar niet meer zo gehaast want je loopt je benen onder je lijf vandaan. En daarbij heb ik gewoon liever een normaal ritme voor later.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:46 schreef CoolCat31 het volgende:
[..]
[..]
Ja kan het wel maar je wilt niet, waarom niet? Vind je koken dan toch niet zo leuk? Want soms zijn er van die dingen die voor het oprapen liggen en als je er niets mee doet is dat zonde!
Met mij komt het wel goed kwam er nooit achter wat ik wou doen met qua opleiding en werk. Maar hopelijk kan zo een jobcoach me er wel bij helpen!
[..]
Mensen die een opleiding hebben afgerond waaraan veel bedrijven behoefte hebben, zoals WO Procestechnologie. Maar op vacatures voor bijvoorbeeld MBO administratief medewerker komen honderden sollicitatiebrieven binnen.quote:
Daar heb je inderdaad gelijk in. Ik bedoelde het eigenlijk ruim gezien als je snapt wat ik bedoel.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:05 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Mensen die een opleiding hebben afgerond waaraan veel bedrijven behoefte hebben, zoals WO Procestechnologie. Maar op vacatures voor bijvoorbeeld MBO administratief medewerker komen honderden sollicitatiebrieven binnen.
Ik ben trouwens 31.
Goed bezig !!quote:Op maandag 11 juni 2012 18:01 schreef FerryNL het volgende:
Net alweer een mailtje gehad van een zaak waar ik vrijdag langs kan komen.![]()
Dus nu al 3 kansen.
wat is dat nou weer?quote:Op maandag 11 juni 2012 17:11 schreef Disavowed het volgende:
Getver. Afgewezen wegens een 'te zwaar' CV.
Ben zelf 32.
Overgekwalificeerd.quote:
ik deed het altijd via Trovit... gek genoeg had ik atijd leuke functiesquote:Op maandag 11 juni 2012 20:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Iemand nog goede vacaturesites voor HBO-functies?
Leuke bijbaantjes naast je HBOquote:Op maandag 11 juni 2012 15:01 schreef FerryNL het volgende:
Morgen even een klein gesprekje, en meteen even meelopen voor een functie als schoonmaker.
Het is bij een horeca bedrijf, maar omdat er iemand ernstig ziek is geworden missen ze nu iemand.
Ze zoeken per direct weer iemand die wilt schoonmaken. Dus de kans zit erin als ik goed me best doet, dat ik daar aan de slag kan.
Morgen even melden om 8:30. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Hopelijk goed want dan kan ik eindelijk weer stoppen bij Post NL![]()
Daarbij heb ik nog een telefoontje gekregen, maar helaas neemt die man niet op.
Dat is in een ijswinkel, en hij wilde me uitnodigen voor een gesprek.Dus die nog maar even afwachten.
Ik weet niet of je dit sarcastisch bedoelt of wat, maar alles is beter dan snachts post sorteren.quote:
Ah oke, dat is wel verstandig ja. Hopelijk lukt het met de 21+ toets!quote:Op maandag 11 juni 2012 00:33 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik ga volgend jaar ook proberen om een 21+ toets te maken. Voor dit jaar gaat het niet lukken meer in verband met geldtekort (schulden). Ik ben nu van plan om even 1 jaar goed te werken, en dan volgend jaar naar school te gaan.
Ik hoop het ook! Mocht het niet lukken dan ga ik waarschijnlijk toch wel iets in de zorg doen. Wil toch dienstverlenend en hulpverlenend bezig blijvenquote:Op maandag 11 juni 2012 21:03 schreef Jores het volgende:
[..]
Ah oke, dat is wel verstandig ja. Hopelijk lukt het met de 21+ toets!
Wat moet ik anders. Heb tot nu toe alleen nog maar horeca ervaring.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:06 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ken zat mensen die WO doen en ook schoonmaken etc.
Las pas later dat hij dit jaar niet meer instromen wilt bij het HBOquote:Op maandag 11 juni 2012 21:06 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Ken zat mensen die WO doen en ook schoonmaken etc.
Bedoelde meer dat die gozer neerkijkt op mensen die baantjes doen zoals schoonmaken, terwijl je nu toch niet aan de bak komt zonder papiertje. En dan naast je studie. Dat is gewoon triest.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:28 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat moet ik anders. Heb tot nu toe alleen nog maar horeca ervaring.
quote:Op maandag 11 juni 2012 22:14 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat die gozer neerkijkt op mensen die baantjes doen zoals schoonmaken, terwijl je nu toch niet aan de bak komt zonder papiertje. Dat is gewoon triest.
Gozerquote:Op maandag 11 juni 2012 21:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Las pas later dat hij dit jaar niet meer instromen wilt bij het HBO
Ja voor dit jaar gaat het niet meer lukken helaas. Wil het volgend jaar zeker gaan doen, en mezelf dan vroeg aanmelden om die toets te maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 21:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Las pas later dat hij dit jaar niet meer instromen wilt bij het HBO
Ach ja. Alles beter dan thuis zitten met een uitkering.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:14 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat die gozer neerkijkt op mensen die baantjes doen zoals schoonmaken, terwijl je nu toch niet aan de bak komt zonder papiertje. En dan naast je studie. Dat is gewoon triest.
Primaquote:
Kul. Schoonmaak kan ook heel goed in de vroege avonduurtjes. Heb het zelf gedaan als één van m'n eerste bijbaantjes tig jaar geleden.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:27 schreef Renesite het volgende:
Schoonmaak moet altijd, in de ochtenden leuk te combineren.
Dat schoonmaken is ook alleen puur om ander werk te hebben in plaats van Post NL.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Prima
Blijf vooral denken dat ik oogkleppen heb.
Oprecht: dat soort werk is ideaal voor een bijbaan... je zou in de weekenden (ook op zondag) prima kunnen werken bij zo'n ijsverkoop!
Schoonmaak moet altijd, in de ochtenden leuk te combineren.
Maar hoe jij het wilt zien moet je zelf weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |