Leg uit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 00:09 schreef Blue_note het volgende:
http://www.studenten.nl/nieuws/welke_studie_vergroot_je_kans_op_werk
Volgens mij slaat dat artikel ook niet op de werkelijkheid.
[..]
Dat lijkt me op dit moment heerlijk; een simpele baan met niet al te veel verantwoordelijkheid, dichtbij huis en geen werkgever die constant roept dat het tempo omhoog moet omdat tijd geld is. Verschrikkelijke kantoormentaliteit, je wordt er echt impotent van als je er te lang in blijft zitten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 09:10 schreef Daboman het volgende:
Jeetje mint, wat vervelend.
Ben die arbeidsmarkt zelf ook even zat, gelukkig zit ik op dit moment even goed genoeg in een simpel baantje als fabrieks-operator. Het kan erg eentonig werk zijn en ik loop ook regelmatig op tegen die bekende "zonde van je studie"-discussie, maar ze kunnen zelfs zo maar eens een vast contract bieden (zeker als het blijft gaan zoals het nu gaat), met een salaris waar ik zowaar van op eigen benen kan staan zonder al te krap te hoeven leven. Ondertussen blijf ik hard werken om alsnog iets leuks te kunnen gaan doen dat ik echt graag zou willen. Mijn collega's en leidinggevenden gaan me steeds meer zien als iemand waar je echt op kan bouwen. Mijn track record blijft groeien en dan moet er haast wel een dag komen dat ze niet meer om me heen kunnen. Het werk dat ik dan zou willen doen is qua kwalificatie passend, ik heb inmiddels 2 professionele positieve referenties voor dat werk terwijl er een 3e misschien aan zit te komen, ik heb gestudeerd, mijn stagewerk is gepubliceerd, ik heb nog meer van de ervaring die ze er voor vragen en nu ook nog bij verschillende bedrijven, ik heb wat gedaan met een "advies" n.a.v. een vorige sollicitatie op deze baan en ik heb wat sterke punten die eigenlijk iedere baas zouden moeten aanspreken. Toch wijzen ze me nog af.
Of zoals ik had: degene die je niet na het inschrijven via internet mailt met de mededeling dat ze niks voor je hebben.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:18 schreef Kekaa het volgende:
Degene die je niet meteen wegstuurt om te zeggen dat je alles via internet maar in de gaten moet houden?
Werd je snel aangenomen daar?quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:57 schreef Disavowed het volgende:
Zo. Call center-baantje in de wacht gesleept tegen het minimumloon. Je moet toch wat.
In de tussentijd maar verder solliciteren.
Callcenter het makkelijkste baantje wat je kunt krijgen? Dacht het niet. Je moet wel kunnen verkopen en mensen weten te overtuigen van je product.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:01 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Werd je snel aangenomen daar?
Ik weet nog wel toen ik bij een callcenter solliciteerde. Nou dacht dat het makkelijk was om te beginnen, maar nee hoor. Want was niet te commercieel genoeg volgens hun.![]()
Het is het makkelijkste baantje wat je kan krijgen, maar als je dat al niet kan krijgen. Pfffff
Dat heb je ook niet lang vol gehouden bij Villa Augustus, wat was het een maandje?quote:Op donderdag 31 mei 2012 13:37 schreef FerryNL het volgende:
Pfff gister weer mijn eerste avond bij Post NL gehad als sorteerder.
Damn was even vergeten hoe zwaar het ook alweer is.![]()
![]()
Maarja ik moest wel wat nadat mijn dienstverband al weer stop werd gezet (bij dat andere baantje als hulpkok) om iets doms.![]()
Dus ik kan ook weer zoeken naar een andere baan. Gelukkig heb ik nu wel wat inkomen, maar het is nou niet bepaald een leuk baantje.
Nou ja dat werd mij altijd verteld. Ik weet natuurlijk zelf ook wel dat je wel moet kunnen verkopen, en mensen moet kunnen overtuigen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:04 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Callcenter het makkelijkste baantje wat je kunt krijgen? Dacht het niet. Je moet wel kunnen verkopen en mensen weten te overtuigen van je product.
Ik zou het niet kunnen nee. Mensen spullen aansmeren, terwijl het gewoon kut producten zijnquote:Op donderdag 31 mei 2012 14:04 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Callcenter het makkelijkste baantje wat je kunt krijgen? Dacht het niet. Je moet wel kunnen verkopen en mensen weten te overtuigen van je product.
Ach ik was niet snel genoeg voor ze, terwijl ik wel hard mijn best deed.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:08 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Dat heb je ook niet lang vol gehouden bij Villa Augustus, wat was het een maandje?
Waarom is je dienstverband zo snel opgezegd?
Je hebt tenminste nog werk bij Post NL
Ik zou het heel eerlijk gezegd ook niet kunnen nee. Hele dag maar mensen bellen en producten aansmeren. Heb er zelf een gloeiende hekel aan als die mensen mij bellen onder etenstijd.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen nee. Mensen spullen aansmeren, terwijl het gewoon kut producten zijn
Niet alle producten zijn kut. Maar vaak is het wel zo dat ze door je strot worden gepropt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Ik zou het niet kunnen nee. Mensen spullen aansmeren, terwijl het gewoon kut producten zijn
Waarom heb je er dan in godsnaam op gesolliciteerd?quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik zou het heel eerlijk gezegd ook niet kunnen nee. Hele dag maar mensen bellen en producten aansmeren. Heb er zelf een gloeiende hekel aan als die mensen mij bellen onder etenstijd.
Waarom denk je?quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:17 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Waarom heb je er dan in godsnaam op gesolliciteerd?
Tja, het is ook niet mijn hobby. Maar als ik moet kiezen tussen maandelijks 1.000 in de min of een minimale plus, dan weet ik het welquote:Op donderdag 31 mei 2012 14:11 schreef CoolStoryBro het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd ook echt balen ja. Dan heb je een HBO diploma en dan denk je dat je goede baan kan krijgen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 14:23 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Tja, het is ook niet mijn hobby. Maar als ik moet kiezen tussen maandelijks 1.000 in de min of een minimale plus, dan weet ik het wel.
Daar zit je dan met je Hbo-diploma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |