abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112247091
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:05 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Wat bedoel je met rationeel?
Wetenschappelijk bewijs? nee.
Maar is het gebied waar onze persoonlijkheid vast zou liggen ooit wetenschappelijk aangetoond in de hersenen? nee.
Wat voel je als je je zo diep pijngedaan voelt? Ik voel het in heel mijn lichaam, tot in mijn botten, niet in mijn hersenen.
Als ik me verbonden "voel" met of liefde voor iemand, dan voel ik dat we allebei een geest hebben, een persoonlijkheid. Dat is niet wetenschappelijk te verklaren, en dat accepteer ik. Dit is mijn visie.
:')
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_112247096
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:06 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nooit geweten dat als je een eeneïige tweeling scheidt dat het na een lange periode steeds meer twee verschillende mensen worden vanwege een verschillende leefomgeving en opvoeding?
Dus? Als ze in hetzelfde huis opgroeien zijn het toch ook twee verschillende mensen? Of heb jij ooit een een-eiige tweeling ontmoet die zich één voelden?
Tuurlijk, er is nature and nurture, maar dit argument van je slaat nergens op, wat is je punt?
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 00:07:59 #103
5428 crew  miss_sly
pi_112247101
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Snap ik mop :P
Nouhou!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_112247114
quote:
12s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nouhou!
*Stamp stamp!*
Rustig aan.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:12 #105
5428 crew  miss_sly
pi_112247147
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Meer keuze = meer kwaliteit.
Niet per se.

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag waarom je wilde weten of ik een single mom ben.
pi_112247178
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:07 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Dus? Als ze in hetzelfde huis opgroeien zijn het toch ook twee verschillende mensen? Of heb jij ooit een een-eiige tweeling ontmoet die zich één voelden?
Tuurlijk, er is nature and nurture, maar dit argument van je slaat nergens op, wat is je punt?
Mensen beïnvloeden elkaar. Dat is mijn punt.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 00:09:45 #107
5428 crew  miss_sly
pi_112247180
quote:
16s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:08 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

*Stamp stamp!*
*pruil*
pi_112247209
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet per se.

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag waarom je wilde weten of ik een single mom ben.
Geloof mij nou maar, wel als je ook buiten je sociale kring mensen ontmoet en honderden benadert.

Gewoon een vraag, net als dat je vroeg hoe oud ik was :+
pi_112247228
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:05 schreef firefly3 het volgende:
Meer keuze = meer kwaliteit.
Nee.
Maar eik probeer je dus zoveel mogelijk vrouwen te leren kennen, daar houd je op 1 of andere manier allemaal contact mee, en daar ga je dan een keer de 'beste' uit kiezen?
pi_112247248
Geloof mij nou maar, als je zoveel benadert wordt je ook automatisch kieskeuriger welke je leuk vind.
  Moderator donderdag 31 mei 2012 @ 00:11:35 #111
5428 crew  miss_sly
pi_112247254
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, wel als je ook buiten je sociale kring mensen ontmoet en honderden benadert.

Gewoon een vraag, net als dat je vroeg hoe oud ik was :+
"geloof mij nou maar" vind ik niet echt een goed argument.

Sure :')
pi_112247276
quote:

[..]

Maar is het gebied waar onze persoonlijkheid vast zou liggen ooit wetenschappelijk aangetoond in de hersenen? nee.
Wat voel je als je je zo diep pijngedaan voelt? Ik voel het in heel mijn lichaam, tot in mijn botten, niet in mijn hersenen.
Als ik me verbonden "voel" met of liefde voor iemand, dan voel ik dat we allebei een geest hebben, een persoonlijkheid. Dat is niet wetenschappelijk te verklaren, en dat accepteer ik. Dit is mijn visie.
Alle dingen die je voelt voel je met signalen die naar je hersenen worden doorgegeven. En wat is persoonlijkheid? De dingen waarvan je houdt, de manier waarop je reageert, al je gedrag is afhankelijk van de signalen in je hersenen. Op mijn opleiding heb ik gezien hoe simpele elektronische schakelingen al ontzettend complexe signalen op kunnen leveren en als je bedenkt wat een enorm netwerk je hersenen wel niet vormen, lijkt het me gewoon te beschouwen als een black box waar prikkels uit je omgeving (dus wat je waarneemt, je omgeving, maar ook wat er binnenkomt aan genetische informatie bij de ontwikkeling van je hersenen) verwerkt worden tot een complex signaal dat zich steeds weer aanpast aan nieuwe situaties, de manier waarop je anticipeert op je omgeving en ook je persoonlijkheid zie ik gewoon als resultaat van ontelbaar veel signalen.
pi_112247323
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:06 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je kan deel van wat je hersensen doen waarnemen, zoals bijv de actiepotentialen die je psychische systeem produceert (in de vorm van gedacht en of gevoel) en dan vervolgens kiezen of je daarin mee gaat of niet. Er is dus iets wat iets wat je hersenen doen waarneemt en iets anders doet; wat dus niet je hersenen is.

Dat rationeel genoeg?
De keuze die je maakt een bepaald signaal niet te volgen kan niet worden bepaald vanwege een tegelijk lopend proces in je hersenen?
pi_112247330
Dagelijks worden er nieuwe hersen verbindingen aangemaakt en kapot gemaakt.
pi_112247354
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:13 schreef firefly3 het volgende:
Dagelijks worden er nieuwe hersen verbindingen aangemaakt en kapot gemaakt.
Ja, daarom veranderen mensen.
pi_112247360
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ja precies :)
pi_112247402
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:07 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wil je liever een ruzie waarbij hij boos/gefrusteerd of rustig/dominant kan blijven?
Boos. Passie. Emoties.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:57 schreef just_agirl het volgende:

[..]

Ik ben het er niet mee eens dat mensen "kuddeDIEREN" zijn. Sorry, maar ik voel me geen beest en laat me ook niet (enkel) leiden door instincten. Ik lig niet heel de dag in mijn bed te eten en te slapen, als een kat ofzo. De mens is rationeel en kan nadenken, iets wat veel dieren niet kunnen. Bovendien is het onzin dat je geen vrije wil hebt en maar doet wat andere mensen doen.
Volgens mij komt een gevoel van vrije wil vooral door (zelf)bewustzijn, iets wat dieren niet hebben. Maar de harde realiteit is dat ook jouw gedrag, jouw identiteit valt te herleiden naar alle processen in je brein en je lichaam en de ervaringen die je hebben gemaakt tot wie je bent. Dat je niet altijd doet wat andere mensen willen, betekent niet dat vrije wil geen illusie kan zijn. Door wie je geworden bent door je ervaringen en je genen, staat op een bepaalde manier al vast welke keuzes de gevormde jou zal maken.
pi_112247403
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:10 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Geloof mij nou maar, ...
_O- _O- _O-

Sterke onderbouwing! Zoals zovaak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112247440
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Boos. Passie. Emoties.

[..]

Volgens mij komt een gevoel van vrije wil vooral door (zelf)bewustzijn, iets wat dieren niet hebben. Maar de harde realiteit is dat ook jouw gedrag, jouw identiteit valt te herleiden naar alle processen in je brein en je lichaam en de ervaringen die je hebben gemaakt tot wie je bent. Dat je niet altijd doet wat andere mensen willen, betekent niet dat vrije wil geen illusie kan zijn. Door wie je geworden bent door je ervaringen en je genen, staat op een bepaalde manier al vast welke keuzes de gevormde jou zal maken.
Ik ben het er niet mee eens.
Wat denkt de mens eigenlijk wel niet om te denken dat ze de enige zijn met zelfbewustzijn.
Rustig aan.
pi_112247449
quote:

[..]

Boos. Passie. Emoties.

[..]

Emoties is het vrouwen deel niet het mannen deel.
pi_112247450
Helemaal eens met het laatste stukje dat straw schreef.
pi_112247457
quote:

[..]

Je begrijpt wel dat het ingegeven is door je hersenen, die lichamelijke reactie, hoop ik?
pi_112247476
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Daarom kan ik het nog wel willen zien in een man.
pi_112247480
quote:

[..]

Boos. Passie. Emoties.

O+ _O_

Zie mij es "niet mezelf" zijn, firefly... En een product van mijn omgeving en al die andere vooroordelen die alleen in je eigen hoofdje rondspelen en je vervolgens projecteert op de wereld om je heen... _O-
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_112247485
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:16 schreef Lokasenna het volgende:
Helemaal eens met het laatste stukje dat straw schreef.
Dieren hebben ook een zelfbewustzijn.
pi_112247493
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Heel enkele soorten dieren hebben er een greintje van, maar niet vergelijkbaar met dat van mensen maar meer van de orde dat ze zichzelf herkennen in een spiegel enzo.
pi_112247509
quote:

[..]

Kom es kijken in Latijns-Amerika, saaie emotieloze droeftoeter.

pi_112247513
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat denkt de mens eigenlijk wel niet om te denken dat ze de enige zijn met zelfbewustzijn.
Okay, er zijn dieren zoals apen waarvan gedacht wordt dat ze een bepaalde mate van zelfbewustzijn hebben (zoals blijkt uit tests met spiegels bijvoorbeeld), maar dat zelfbewustzijn is een stuk minder ontwikkeld dan dat van ons.
pi_112247518
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:17 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd wat jij daaronder verstaat.
pi_112247524
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom kan ik het nog wel willen zien in een man.
Willen is wat anders dan je aangetrokken voelen. Hetzelfde als dat alle vrouwen een lieve man willen. Maar ondertussen hebben ze vaak genoeg een klootzak gehad waar ze verliefd op waren. Je kijkt door die vrouwenbril.
pi_112247553
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:17 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een erg kleine minderheid.
pi_112247560
quote:
8s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Sterke onderbouwing! Zoals zovaak.
Geloof hem en probeer het een maand.
Als je het maar vaak genoeg zegt, met afentoe wat andere one-liners, dan heb je zo een topicreeks. :')
pi_112247562
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Okay, er zijn dieren zoals apen waarvan gedacht wordt dat ze een bepaalde mate van zelfbewustzijn hebben (zoals blijkt uit tests met spiegels bijvoorbeeld), maar dat zelfbewustzijn is een stuk minder ontwikkeld dan dat van ons.
:)
Rustig aan.
pi_112247563
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:17 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Heel enkele soorten dieren hebben er een greintje van, maar niet vergelijkbaar met dat van mensen maar meer van de orde dat ze zichzelf herkennen in een spiegel enzo.
Walvissen blijken waarschijnlijk sterkere emoties te hebben dan een mens. Ze bevatten meer van dat soort type hersencellen.
pi_112247578
quote:
13s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom es kijken in Latijns-Amerika, saaie emotieloze droeftoeter.
Jij snapt het. :D
pi_112247588
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:18 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Willen is wat anders dan je aangetrokken voelen. Hetzelfde als dat alle vrouwen een lieve man willen. Maar ondertussen hebben ze vaak genoeg een klootzak gehad waar ze verliefd op waren. Je kijkt door die vrouwenbril.
Je kunt toch van mannen houden die op zijn tijd flink driftig kunnen reageren, daar kun je je toch gewoon door aangetrokken voelen. IJskonijnen zijn niet iedereens type firefly.
pi_112247616
quote:

[..]

Walvissen blijken waarschijnlijk sterkere emoties te hebben dan een mens. Ze bevatten meer van dat soort type hersencellen.
Het gaat over zelfbewustzijn, niet over of ze blij of verdrietig kunnen zijn.
pi_112247618
quote:

[..]

Ik bedoelde dat wel met willen. Niet iedere vrouw valt op het stereotype manbeeld dat jij graag nastreeft.
pi_112247621
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:19 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je kunt toch van mannen houden die op zijn tijd flink driftig kunnen reageren, daar kun je je toch gewoon door aangetrokken voelen. IJskonijnen zijn niet iedereens type firefly.
De eerste vrouw die op huilende mannen en gefrustreerde mannetjes vallen moet ik nog tegenkomen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:20:19 #140
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112247627
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:13 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Meestal minder dan we hopen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112247667
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

De eerste vrouw die op huilende mannen en gefrustreerde mannetjes vallen moet ik nog tegenkomen.
Passie is geen ongewilde eigenschap. Belicht niet alleen de negatieve kanten van mensen met sterkere emoties, dat is gewoon zielig.
pi_112247674
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Lol :P
De fundering wordt vooral sterker merk ik bij mezelf.
Rustig aan.
pi_112247678
quote:

[..]

Begrijp ik nu goed dat je het hebben van emoties gelijkstelt aan zelfbewustzijn?
pi_112247689
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:21 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Passie is geen ongewilde eigenschap. Belicht niet alleen de negatieve kanten van mensen met sterkere emoties, dat is gewoon zielig.
We hadden het over boze/gefrustreerde gasten. Al de hele tijd. Maak daar geen passie van _O-
pi_112247690
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:20 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat komt omdat ze al te ver uitontwikkeld zijn om nog totaal te veranderen tegen de tijd dat we beseffen dat we dingen anders moeten gaan doen.
pi_112247697
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:20 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Mannen die nooit huilen. :{

Een huilebalk is wel weer een ander uiterste.
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:22:15 #147
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_112247700
quote:

[..]

oh cut the crap...andere emoties op andere tijdstippen, maar ook mannen hebben emoties die even sterk kunnen zijn...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_112247705
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Begrijp ik nu goed dat je het hebben van emoties gelijkstelt aan zelfbewustzijn?
Nee, dat zeg ik niet. _O-
pi_112247710
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

We hadden het over boze/gefrustreerde gasten. Al de hele tijd. Maak daar geen passie van _O-
Het gaat over mensen met sterke emoties, dacht ik uit straws posts te lezen.
pi_112247717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:22 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet. _O-
Gelukkig. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')