abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 06:41:40 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_114349096
Chakir. Goed dat je zo bezig bent met ervaring, maar ik kan uit ervaring ( :+ ) zeggen dat dat echt vanzelf komt als je eenmaal gaat werken na je studie. Daar zou ik mij in ieder geval niet druk over maken. Wat ik je wel absoluut aan kan raden is door te blijven zoeken naar een bijbaan in de administratie. Dus bijv. als administratief medewerkster of bij een administratiekantoor waar je de boekhouding van individuen bijv. doet. Eerlijk is eerlijk, niet de meest makkelijke banen om te vinden in deze tijden (het kan rustig gebeuren dat op 1 vacature ruim 100 mensen solliciteren; I've seen it happen).

Maar ik zou iig de focus iets breder leggen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_114391259
Daar heb je ook weer gelijk in, als ik de opleiding gewoon fulltime afrond heb ik wel een bredere kennis van zaken. En leer ik ook meer vanuit het perspectief van een controller.

Ik heb hier en daar al wat rondgekeken naar een administratieve baan, maar het is inderdaad erg moeilijk.
Ik heb de boekhouder van mijn vader benaderd maar die gaf ook al aan dat hij eigenlijk mensen los moest laten ipv aannemen. Maargoed, ik ga na mijn vakantie wat intensiever zoeken.

Bedankt voor de info in ieder geval!
pi_115018071
Ik heb een vraag over postmaster Financial Auditing Landelijk Examen. Dit examen bestaat uit 3 delen.
Stel dat je bij het reguliere tentamen de volgende cijfers haalt: 4, 5 en 5. Als je dan in je herkansing 7, 4 en 5 haalt. Is het dan zo dat ze kijken naar het hoogste cijfer per deeltentamen? Of kijken ze gewoon naar het geheel van de herkansing? Met andere woorden: heb je het dan gehaald omdat ze als volgt kijken: deeltentamen 1: 7 (herkansing), deeltentamen 2: 5 (regulier), deeltentamen 3: 5 (regulier en herk.) Of moet het totaal in 1 tentamenronde gehaald worden? Dus in dit geval zowel regulier niet gehaald, als de herkansing niet gehaald.
pi_115900648
Ik ben mij nog verder aan het orienteren bij welk bedrijf ik mijn scriptie wil gaan schrijven. Ik ga komende maand nog n individuele meeloopdag doen bij bepaalde kantoren. In april al bij wat kantoren een accountancydag gehad (met n groep studenten). Wat kunnen jullie zeggen over de verschillende kantoren?
Bij die dagen kreeg ik het idee dat het puur op gevoel gaat en er toch weinig verschillen zijn (in het algemeen). Over KPMG hoorde ik dan weer dat je weinig studietijd krijgt (relatief) en soms moest werken op de collegedagen (vrijdag).
  donderdag 23 augustus 2012 @ 11:39:52 #105
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_115900834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef Unknown18 het volgende:
Ik ben mij nog verder aan het orienteren bij welk bedrijf ik mijn scriptie wil gaan schrijven. Ik ga komende maand nog n individuele meeloopdag doen bij bepaalde kantoren. In april al bij wat kantoren een accountancydag gehad (met n groep studenten). Wat kunnen jullie zeggen over de verschillende kantoren?
Bij die dagen kreeg ik het idee dat het puur op gevoel gaat en er toch weinig verschillen zijn (in het algemeen). Over KPMG hoorde ik dan weer dat je weinig studietijd krijgt (relatief) en soms moest werken op de collegedagen (vrijdag).
Het is inderdaad grotendeels gevoel. Vind de studietijd bij KPMG wel meevallen eigenlijk. Heb niet het idee dat ik te weinig studie-uren heb. Het is wel zo dat als je op vrijdag geen colleges hebt je gewoon gaat werken. Vind ik ook wel eerlijk, anders is het gewoon een verkapte vrije dag.
pi_115902887
It's all about the feeling, persoonlijk heb ik bijv. niks met deloitte. Waarom dat zo is? Weet ik ook niet.
pi_115913021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het is inderdaad grotendeels gevoel. Vind de studietijd bij KPMG wel meevallen eigenlijk. Heb niet het idee dat ik te weinig studie-uren heb. Het is wel zo dat als je op vrijdag geen colleges hebt je gewoon gaat werken. Vind ik ook wel eerlijk, anders is het gewoon een verkapte vrije dag.
Bij een scriptie ook?
Je hebt dan volgens mij een contract van 4 dagen, want je studiedag wordt dan natuurlijk ook niet betaald.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 16:48:24 #108
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_115913105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:46 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Bij een scriptie ook?
Je hebt dan volgens mij een contract van 4 dagen, want je studiedag wordt dan natuurlijk ook niet betaald.
Ach, sorry. Niet goed gelezen.. :@ Bij de scriptie weet ik niet hoe het zit.
pi_116017675
Nog Fokkers die volgende week zondag starten met de PwC cursus in Rheden?... eindelijk beginnen met de stage *O* *O*
pi_116146923
Ik vraag het denk ik in het verkeerde topic maar jullie hebben vast meer kennis over economie en market shares dan ik. Dus ik doe toch een poging!

In mijn onderzoek (conjunctmeting) heb ik marketshares berekend voor steeds twee producten. Nou vroeg ik me af, wat is nou een groot verschil in marketshare?
Ik heb steeds twee dezelfde producten: dan hebben beide groepen 50% marketshare. Ik dacht, als daar meer dan 10% verschil tussen zit (dus van 50-50 naar minimaal 40-60/60-40) dan is dat een groot verschil.
Maar is dat een groot verschil? Moet ik de grens hoger leggen? :)
pi_116184914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:59 schreef Markeerstift het volgende:
Ik vraag het denk ik in het verkeerde topic maar jullie hebben vast meer kennis over economie en market shares dan ik. Dus ik doe toch een poging!

In mijn onderzoek (conjunctmeting) heb ik marketshares berekend voor steeds twee producten. Nou vroeg ik me af, wat is nou een groot verschil in marketshare?
Ik heb steeds twee dezelfde producten: dan hebben beide groepen 50% marketshare. Ik dacht, als daar meer dan 10% verschil tussen zit (dus van 50-50 naar minimaal 40-60/60-40) dan is dat een groot verschil.
Maar is dat een groot verschil? Moet ik de grens hoger leggen? :)
Ik zou je graag willen helpen, maar je praat over het aandeel van een product in een markt. Dit heeft meer met marketing/strategisch management te maken dan het daadwerkelijke werk van een accountant. Tevens krijgen wij niet genoeg informatie. Je gaat er vanuit dat jij de enige leverancier bent van het product? Ik kan het fout hebben, maar ik denk dat de mensen in deze topic meer informatie nodig hebben over je onderzoek, wat je wilt bereiken met je onderzoek etc.
pi_116185032
Het hangt er ook vanaf hoe groot de markt rondom het desbetreffende product is. Bij veel vraag kan 1% al een grote schommeling in de omzet van een onderneming geven.
pi_116427831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ok mooi zo :). Tijdens die accountancy dagen waar ik in April ben geweest leek het ook of veel van hun (Accountants) een afstudeerstage hebben gedaan of een business course. Nu vraag ik me af hoe "moeilijk" het eigenlijk is om binnen te komen bij zo'n bedrijf (Nu heb ik het even over de Big 4)?

En daarmee gerelateerd, of een business course je niet al een heel stuk op weg helpt om binnen te komen? (De selectie voor zo'n course is namelijk al vrij stevig: CV, motivatie, cijferlijst, capaciteitentest, 2 gesprekken met een recruiter en accountant.. in het geval van de Deloitte business course).
Of maakt het niet heel veel uit of je een business course / afstudeerstage hebt gedaan en je na je master gewoon gaat solliciteren in de zomer?
pi_116430695
Ik heb zelf geen business course gedaan, maar je krijgt wel meer contact met het bedrijf. Je kan ze leren kennen, en zij kunnen jou leren kennen. Als dat goed bevalt dan heb je wel een voordeel met solliciteren denk ik.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 september 2012 @ 20:29:03 #115
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_116512144
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_116516407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:38 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Ok mooi zo :). Tijdens die accountancy dagen waar ik in April ben geweest leek het ook of veel van hun (Accountants) een afstudeerstage hebben gedaan of een business course. Nu vraag ik me af hoe "moeilijk" het eigenlijk is om binnen te komen bij zo'n bedrijf (Nu heb ik het even over de Big 4)?

En daarmee gerelateerd, of een business course je niet al een heel stuk op weg helpt om binnen te komen? (De selectie voor zo'n course is namelijk al vrij stevig: CV, motivatie, cijferlijst, capaciteitentest, 2 gesprekken met een recruiter en accountant.. in het geval van de Deloitte business course).
Of maakt het niet heel veel uit of je een business course / afstudeerstage hebt gedaan en je na je master gewoon gaat solliciteren in de zomer?
Het helpt, maar niet meer dan regulier solliciteren. Zit je in de eindfase van je studie dan 'verschuift' je sollicitatie eigen naar de intake voor een course. Het moet namelijk wel gek lopen wil het daarna niet leiden tot een arbeidsaanbod. Zit je nog niet in de eindfase van je studie dan helpt het inderdaad voor je bekendheid.

Ikzelf ben toen der tijd met ey naar new york geweest, maar werk al weer enige tijd bij pwc, waar ik geen course heb gelopen.
pi_116516630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:29 schreef borisz het volgende:
Grote vier haalt opgelucht adem
http://www.accountancynie(...)oulatie.114593.lynkx
En dat niet alleen! Menig ceo/cfo van een beursgenoteerde onderneming ook. Een beursfonds leren kennen kost al snel twee a drie jaar. Snapt je accountant eindelijk je business door en door, moet die weer weg! Dat zou de fee alleen maar onnodig hoog maken en de kwaliteit van de controle verslechteren.
pi_116605256
Heee!

Ik kom me ook even gezellig melden! :)

Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy op de Hogeschool in Utrecht, en de studie bevalt me erg goed. Ben van plan om na de hbo door te gaan naar de universiteit om uiteindelijk RA accountant te worden! Heb aankomende donderdag een meeloopdag bij KPMG, waarbij ze ons de do's en dont's leren van solliciteren, ben er benieuwd naar ;).
pi_116605476
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:25 schreef Cassenzo het volgende:
Heee!

Ik kom me ook even gezellig melden! :)

Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy op de Hogeschool in Utrecht, en de studie bevalt me erg goed. Ben van plan om na de hbo door te gaan naar de universiteit om uiteindelijk RA accountant te worden! Heb aankomende donderdag een meeloopdag bij KPMG, waarbij ze ons de do's en dont's leren van solliciteren, ben er benieuwd naar ;).
RA accountant? 8)7
Verder: welkom
pi_116605749
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:31 schreef ejfaar het volgende:

[..]

RA accountant? 8)7
Verder: welkom
Haha niet eens met mijn keuze voor RA ipv AA? :)
pi_116605785
RA staat voor register accountant, dus jij wil graag een register accountant accountant worden?
pi_116606606
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:37 schreef HenkXL het volgende:
RA staat voor register accountant, dus jij wil graag een register accountant accountant worden?
Dit dus :P
pi_116606611
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:37 schreef HenkXL het volgende:
oh haha typfoutje, RA uiteraard :)!
pi_116608312
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:53 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dit dus :P
Heerlijk toch; deze past prima in het rijtje creatief met je titel. Zo heb ik een collega die denk dat RA R.A. is :)
pi_116610054
Maar ik heb een vraagje Met betrekking tot de stage die ik in februari ga lopen. Ik ga vanaf 4 februari 10 weken stage lopen. Dit zal een meeloopstage worden aangezien ik nu in het tweede jaar zit.

Ik was van plan om te gaan solliciteren bij 1 van de grote 4 accountantskontoren, alleen vroeg ik me af of ik op elke vestiging mijn stage kan lopen? Of zijn er een aantal kantoren die zich meer richten op mijn opleiding ?
pi_116618051
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Heerlijk toch; deze past prima in het rijtje creatief met je titel. Zo heb ik een collega die denk dat RA R.A. is :)
Het is niet fout, maar ik heb een college die een RA RE is. (en eerlijk gezegd ook echt een rare :P)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_116618169
Oh, en Cassenzo, gewoon even kijken op de recruiting-sites. Maar mij lijkt dat praktische elke vestiging van de BIG4 wel stagairs wil. (Sommige hebben ze voor februari al aangenomen ;) )
pi_116627698
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 18:17 schreef Cassenzo het volgende:
Maar ik heb een vraagje Met betrekking tot de stage die ik in februari ga lopen. Ik ga vanaf 4 februari 10 weken stage lopen. Dit zal een meeloopstage worden aangezien ik nu in het tweede jaar zit.

Ik was van plan om te gaan solliciteren bij 1 van de grote 4 accountantskontoren, alleen vroeg ik me af of ik op elke vestiging mijn stage kan lopen? Of zijn er een aantal kantoren die zich meer richten op mijn opleiding ?
Bij the big 4 sowieso wel. Welke stad denk je aan?
pi_116639270
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 23:20 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Bij the big 4 sowieso wel. Welke stad denk je aan?
Ik woon tussen arnhem en nijmegen in, dus voor mij lijkt arnhem wel ideaal! In ieder geval bedankt voor de antwoorden!
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:57:57 #130
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_116648634
Wat kan je eigenlijk naast de studie doen behalve administratiewerk (wat haast niet te krijgen is hier...) om wat 'beter' dan anderen te lijken? Er zijn soms wel van die inhousedagen van kantoren om een indruk te krijgen, maar geen echte studentprojecten of iets in die trant, of een bepaalde gratis KPMG/PWC/etc-cursus waar je echt wat mee op voor hebt in vergelijking met andere sollicitanten/stagelopers in de toekomst.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_116648742
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat kan je eigenlijk naast de studie doen behalve administratiewerk (wat haast niet te krijgen is hier...) om wat 'beter' dan anderen te lijken? Er zijn soms wel van die inhousedagen van kantoren om een indruk te krijgen, maar geen echte studentprojecten of iets in die trant, of een bepaalde gratis KPMG/PWC/etc-cursus waar je echt wat mee op voor hebt in vergelijking met andere sollicitanten/stagelopers in de toekomst.
'Gewone' bijbaan is ook prima hoor. Als je maar een bijbaan hebt. Verder gewoon gaan solliciteren en jezelf goed verkopen.
pi_116669170
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:35 schreef Cassenzo het volgende:

[..]

Ik woon tussen arnhem en nijmegen in, dus voor mij lijkt arnhem wel ideaal! In ieder geval bedankt voor de antwoorden!
Utrecht en arnhem is bij pwc 1 business unit. Ik zou wel tijdig solliciteren, aangezien de gesprekken nu al lopen!
pi_116715140
Ik ga in februari 10 weken stage lopen maar ik heb nog een aantal vraagjes mbt tot mijn stage / het solliciteren. Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy en moet 10 weken stage lopen en ben van plan om te gaan solliciteren bij enkele bedrijven die tot de big 4 behoren omdat ik denk dat ik hier het meest kan leren. Maar nu heb ik de volgende vragen:

- wat doe je precies op zo'n stage, welke dingen ga je zelf doen, waar ga je aan mee werken, ga je mee naar de klant etc.?
- ik neem aan dat ik in pak moet verschijnen op mijn stage? Met sollicitatie doe je dan ook een pak aan? En is het voldoende als ik gewoon 1 pak koop en enkele blousjes waar ik in kan varieren?
- begin je bij een sollicitatiegesprek zelf over de arbeidsvoorwaarden (daarmee doel ik op de stage-vergoeding. Ik ben niet per se uit op vergoeding maar het zou zonde zijn als ik geen vergoeding krijg omdat ik er zelf niet om gevraagd heb bijvoorbeeld.

Dit was het wel tot nu, als er meer vragen zijn laat ik het weten :)
pi_116716294
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:39 schreef Cassenzo het volgende:
- wat doe je precies op zo'n stage, welke dingen ga je zelf doen, waar ga je aan mee werken, ga je mee naar de klant etc.?
In de controlepraktijk ga je zeer zeker mee naar de klant! Je zult de wat simpelere klusjes uitvoeren zoals het aansluiten van banksaldi op bankafschriften, het testen van autorisaties van facturen en dergelijke. Vaak ga je ook (om wat te leren) mee naar gesprekken met de klant.
quote:
- ik neem aan dat ik in pak moet verschijnen op mijn stage? Met sollicitatie doe je dan ook een pak aan? En is het voldoende als ik gewoon 1 pak koop en enkele blousjes waar ik in kan varieren?
10 weken achter elkaar met 1 pak vind ik wel grensgeval, aan de andere kant is het zonde om 2 pakken te kopen die je daarna 3 jaar amper meer gebruikt. Bij sollicitatie zeer zeker een pak aan!
quote:
- begin je bij een sollicitatiegesprek zelf over de arbeidsvoorwaarden (daarmee doel ik op de stage-vergoeding. Ik ben niet per se uit op vergoeding maar het zou zonde zijn als ik geen vergoeding krijg omdat ik er zelf niet om gevraagd heb bijvoorbeeld.
Bij Big 4 kantoren ligt dit gewoon vast. Breng het gerust ter sprake maar ga niet teveel hierom vissen. Er valt over het algemeen niet te onderhandelen.
pi_116717919
Top, heel erg bedankt voor je snelle reactie!

Ik dacht al dat ik 1 vraag vergeten was, namelijk:

- wat zijn de standaard vragen die ze op een stage-sollicitatie vragen en wat kan je er het best op antwoordden :)?
pi_116721906
- Sterke- en zwakke punten over jouzelf;
- Motivatie over studie/beroep (waarom accountancy, waarom controlepraktijk i.p.v. samenstelpraktijk);
- Waarom bedrijf x en niet bedrijf y of z?;
- Toekomstvisie;
- Wat onderscheidt jou van andere studenten?
pi_116746442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:51 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

In de controlepraktijk ga je zeer zeker mee naar de klant! Je zult de wat simpelere klusjes uitvoeren zoals het aansluiten van banksaldi op bankafschriften, het testen van autorisaties van facturen en dergelijke. Vaak ga je ook (om wat te leren) mee naar gesprekken met de klant.

[..]

10 weken achter elkaar met 1 pak vind ik wel grensgeval, aan de andere kant is het zonde om 2 pakken te kopen die je daarna 3 jaar amper meer gebruikt. Bij sollicitatie zeer zeker een pak aan!

[..]

Bij Big 4 kantoren ligt dit gewoon vast. Breng het gerust ter sprake maar ga niet teveel hierom vissen. Er valt over het algemeen niet te onderhandelen.
Je kan een pakook tussentijds stomen! Als je het alleen koopt voor de stage dan zou ik het bij 1 houden.
pi_116746512
Een goede pak gaat lang mee, in de toekomst zal je ze ook nodig hebben dus je kunt er ook een paar kopen.
pi_116749227
Ik heb een vraag voor de mensen die recent (binnen nu een 1 jaar geleden) een assessment van PWC hebben gemaakt:

Bestaat het nog steeds uit een begrijpend lezen onderdeel en een persoonlijkheidstest?

Hoe hebben jullie dit voorbereid?
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
pi_116751775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 18:39 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die recent (binnen nu een 1 jaar geleden) een assessment van PWC hebben gemaakt:

Bestaat het nog steeds uit een begrijpend lezen onderdeel en een persoonlijkheidstest?

Hoe hebben jullie dit voorbereid?
Ik heb in november een online assessment van PwC gemaakt. Het bestond toen uit drie delen:
- Cijfermatig redeneren;
- Verbaal redeneren;
- Persoonlijkheidstest.

Cijfermatig redeneren kwam eigenlijk neer op allemaal kleine rekenvraagjes. Bijvoorbeeld percentages berekenen, of gegevens afleiden uit een grafiek. Sommige vragen hadden - bij mij tenminste - wel een economische achtergrond.

Het verbaal redeneren ging inderdaad om het begrijpend lezen. Je kreeg verschillende stukjes tekst met steeds een stuk of vijf vragen.

Daarna wordt je telefonisch benaderd en krijg je een uitslagenrapport via mail toegestuurd.
pi_116753271
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 19:40 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Ik heb in november een online assessment van PwC gemaakt. Het bestond toen uit drie delen:
- Cijfermatig redeneren;
- Verbaal redeneren;
- Persoonlijkheidstest.

Cijfermatig redeneren kwam eigenlijk neer op allemaal kleine rekenvraagjes. Bijvoorbeeld percentages berekenen, of gegevens afleiden uit een grafiek. Sommige vragen hadden - bij mij tenminste - wel een economische achtergrond.

Het verbaal redeneren ging inderdaad om het begrijpend lezen. Je kreeg verschillende stukjes tekst met steeds een stuk of vijf vragen.

Daarna wordt je telefonisch benaderd en krijg je een uitslagenrapport via mail toegestuurd.
Ontzettend bedankt voor je antwoord. Hier kan ik heel wat mee.
pi_116925477
Ik heb even een aantal vraagjes.

Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy (hbo) maar ik zal uiteindelijk graag RA willen worden. Nu weet ik dat ik daarvoor universiteit moet gaan doen maar hoe dat precies? Ik heb ooit iets gelezen over pre-master/master/post-master, klopt dat? En hoe lang duren elk van hun? En is het zo dat je 3 jaar praktijkervaring op moet doen? En vanaf wanneer doe je dat dan? Al vanaf dat je begint met het universiteit-traject en dus ook al een aantal dagen in de week werkt? Of pas als je met de uni klaar bent?

Al met al is mijn vraag dus: wat moet ik na de HBO allemaal doen om RA te kunnen worden?

Nog een aantal vraagjes: hoeveel dagen in de week werk/studeer je dan als ik na de hbo universiteit ga doen? Hoeveel verdien je hier ongeveer netto per maand mee (lees bij een van de big4), en krijg je als je net begint met universiteit (en je werkt dan dus ook een paar dagen) gelijk een leasesauto? Dit is handig voor mij om te weten omdat ik anders misschien nu van plan was om zelf een auto aan te schaffen.

Alvast bedankt :)
  dinsdag 18 september 2012 @ 12:00:31 #143
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116927995
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 10:35 schreef Cassenzo het volgende:
Ik heb even een aantal vraagjes.

Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy (hbo) maar ik zal uiteindelijk graag RA willen worden. Nu weet ik dat ik daarvoor universiteit moet gaan doen maar hoe dat precies? Ik heb ooit iets gelezen over pre-master/master/post-master, klopt dat? (1) En hoe lang duren elk van hun? (2) En is het zo dat je 3 jaar praktijkervaring op moet doen? (3) En vanaf wanneer doe je dat dan? Al vanaf dat je begint met het universiteit-traject en dus ook al een aantal dagen in de week werkt? Of pas als je met de uni klaar bent? (4)

Al met al is mijn vraag dus: wat moet ik na de HBO allemaal doen om RA te kunnen worden?

Nog een aantal vraagjes: hoeveel dagen in de week werk/studeer je dan als ik na de hbo universiteit ga doen? (5) Hoeveel verdien je hier ongeveer netto per maand mee (lees bij een van de big4), en krijg je als je net begint met universiteit (en je werkt dan dus ook een paar dagen) gelijk een leasesauto? (6) Dit is handig voor mij om te weten omdat ik anders misschien nu van plan was om zelf een auto aan te schaffen.

Alvast bedankt :)
(1) Als je van het HBO komt is dat inderdaad het traject
(2) Pre-master (uitgaande van HBO Accountancy) 0,5 jaar, master 2 jaar en post-master 1 jaar (Nyenrode)
(3) Dat klopt
(4) Je mag met het eerste jaar van je praktijkstage beginnen wanneer je bezig bent met de master. Dan krijg je een toestemmingsbrief. Je kunt pas met je derde jaar beginnen als je theoretisch kaar bent (dus na je post-master).
(5) Je werkt 4 dagen in de week en 1 dag in de week (meestal op vrijdag) ga je naar school
(6) Netto is niet te zeggen. Hangt van teveel factoren af. Je krijgt bij de Big4 een lease-auto.
pi_117144026
Hallo mensen,

Denk dat jullie mij wel kunnen helpen. Het zijn misschien amateurvragen voor jullie maar ik kom er toch niet uit:p

Ik moet een resultatenrekening en een liquiditeitsbegroting maken.

Stel er word een brutowinstpercentage van 35% gebruikt en de omzet is 380.000
Dan is de inkoopwaarde van de omzet toch 0,75 x 380.000 = 285.000?
En deze 2 bedragen horen toch op de resultatenrekening?

Dan nog een vraag over liquidteitsbegroting.
Daar hoort toch gewoon crediteuren bij als uitgaven, want ze hebben een krediettermijn van 1 maand. Ik moet een l-begroting voor een jaar maken. Dus moet ik de crediteuren van 11 maanden betalen + de crediteuren die al op balans stond toch?
En hoe zit dat met loon- en energiekosten? Die worden gewoon in dat jaar betaald, dan moet dat toch ook op de L-begroting.

Sorry als het onduidelijk is maar hoop dat jullie me kunnen helpen :P

thnx.
pi_117145969
Hoe kom jij op die 0.75?

De rest klopt volgens mij wel.
pi_117146045
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 13:19 schreef ejfaar het volgende:
Hoe kom jij op die 0.75?

De rest klopt volgens mij wel.
ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?
pi_117146457
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 13:21 schreef Abelow het volgende:

[..]

ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?
Ehm, jaa.
380 x 65% = 247
380 x 35% = 133

Omzet 380
Inkoop 247
Brutowinst 133

Komen allen op de w /v rekening.

En als krediettermijn van 1 maand, alles van op de beginbalans + alles van januari tot en met november op de liquiditeitsbegroting.

Je zit zeker ook in de 1e klas of niet?
pi_117146796
quote:
3s.gif Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef FokNederland het volgende:

[..]

Ehm, jaa.
380 x 65% = 247
380 x 35% = 133

Omzet 380
Inkoop 247
Brutowinst 133

Komen allen op de w /v rekening.

En als krediettermijn van 1 maand, alles van op de beginbalans + alles van januari tot en met november op de liquiditeitsbegroting.

Je zit zeker ook in de 1e klas of niet?
Jep maar jij doet accountancy toch?
pi_117149221
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef Abelow het volgende:

[..]

Jep maar jij doet accountancy toch?
Ja, daarvoor is dit topic ook.
pi_117149430
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef FokNederland het volgende:

[..]

Ja, daarvoor is dit topic ook.
Accountancy is niet de enige opleiding die te maken heeft met balansen, W&V rekening etc. ;)
pi_117149683
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2012 14:37 schreef Abelow het volgende:

[..]

Accountancy is niet de enige opleiding die te maken heeft met balansen, W&V rekening etc. ;)
Nee, dat weet ik maar het topic is accountancy, dus voor het gemak ga ik er van uit dat hier dan ook mensen komen die accountancy doen.
pi_117149802
Ow oke, kon geen bedrijfseconomie forum vinden, dus vroeg ik het hier maar.
pi_117149859
Bedrijfseconomie en accountancy zijn sowieso eerste twee jaar bijna hetzelfde.
pi_117149970
quote:
3s.gif Op zondag 23 september 2012 14:48 schreef FokNederland het volgende:
Bedrijfseconomie en accountancy zijn sowieso eerste twee jaar bijna hetzelfde.
Ja klopt meeste scholen wel maar op de HES (hogeschool Rotterdam) is dat niet het geval. Als ik nu nog Accountancy wil doen in het 2e jaar, moet ik nog wat vakken extra doen ofzo.
pi_117176093
Hallo, ik heb een vraagje!

Ik heb in februari een meeloopstage van 10 weken. Nu ga ik hiervoor binnenkort maar eens solliciteren. Maar nu had ik als vraag, stel dat ze mijn brief + cv goed vinden en ze vragen mij op gesprek. Moet je dan op je sollicitatiegesprek al gelijk in pak komen? En is het tegenwoordig nog gebruikelijk om een stropdas om te doen of volstaat alleen een pak ook al? Rekening houdend met het feit dat ik 18 ben :)
  zondag 23 september 2012 @ 23:01:20 #156
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117176345
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:55 schreef Cassenzo het volgende:
Hallo, ik heb een vraagje!

Ik heb in februari een meeloopstage van 10 weken. Nu ga ik hiervoor binnenkort maar eens solliciteren. Maar nu had ik als vraag, stel dat ze mijn brief + cv goed vinden en ze vragen mij op gesprek. Moet je dan op je sollicitatiegesprek al gelijk in pak komen? En is het tegenwoordig nog gebruikelijk om een stropdas om te doen of volstaat alleen een pak ook al? Rekening houdend met het feit dat ik 18 ben :)
Hangt af van het kantoor. Bij een Big4 kun je het wel vergeten zonder pak, maar bij een klein accountantskantoor kan het misschien nog wel. Dat je 18 bent maakt helemaal niks uit. Mooie leeftijd juist om een pak te kopen ;) Sowieso een stropdas als je een pak draagt.
pi_117176594
Beter overdressed dan underdressed. Een stropdas kan je altijd nog af doen.
  zondag 23 september 2012 @ 23:08:07 #158
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117176646
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef xminator het volgende:
Beter overdressed dan underdressed. Een stropdas kan je altijd nog af doen.
Nummer 1 regel. Daarnaast... Wat ga je dan aandoen als je stage gaat lopen?
pi_117185940
Trainingspak :7
pi_117187510
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:25 schreef ejfaar het volgende:
Trainingspak :7
_O- _O-
pi_117195067
Ik heb even een vraagje. Is het mogelijk om als beginnend accountant (met accountancy master) bij big four kantoor nog meer de fiscale kant op te gaan? Een beetje van beide om het zo maar te zeggen? Merk namelijk dat het belastingrecht me ergens toch ook wel erg kan boeien (vraag me niet waarom).
pi_117196979
Wellicht leuk voor diegenen die interesse hebben in accountancy:

http://www.accountant.nl/(...)2012+wat+verdien+ik+
pi_117200868
Ik zit momenteel al weer in het laatste jaar van mijn Hbo-opleiding. Aangezien ik - tot nu toe - geen tentamens heb openstaan, ziet het er naar uit dat ik in februari mag beginnen met afstuderen.

Nu is het de bedoeling om in duo's te gaan afstuderen. Dit in verband met een beter eindproduct, maar tevens voor meer efficiency m.b.t. planning en werkzaamheden van docenten en afstudeerbegeleiders.

Echter, na wat rondvraag blijkt dat er waarschijnlijk maar twee andere studenten uit mijn klas (samen) gaan afstuderen in februari. Nu heb ik dus de keuze om of alleen af te gaan studeren, of om een oproepje op Blackboard te plaatsen. Met dat laatst loop ik wel risico dat 5e-, 6e- of 7e jaars studenten zich melden en proberen mee te liften. Daar heb ik nou ook niet bepaald trek in!

Wat zouden jullie doen? :?

Tevens nog tips om een leuke afstudeeropdracht te vinden? Via internet heb ik nog weinig kunnen vinden. Ik kan mijn stageadres nog bellen, met de vraag of zij eventueel nog een cliënt met een opdracht hebben.
  maandag 24 september 2012 @ 19:47:25 #164
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_117204757
Zijn er geen andere klassen, bijvoorbeeld op een andere locatie van de school?
Kan misschien beter wat moeten reizen voor overleg dan dat je inderdaad met een meelifter zit.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_117206339
Dat probleem had ik verleden jaar ook GuitarJJ. Veel ongemotiveerde studenten waardoor er velen niet nominaal gingen afstuderen. Degene waar ik mee wou afstuderen had al een plaats wat te ver reizen voor mij was. Na velen mails met de examencommissie mocht ik uiteindelijk NIET alleen afstuderen. Waardoor ik was toegewezen op een 5de jaars. Het was een prima gast, maar wat betreft intellectuele eigenschappen was hij ver onder niveau. Dat resulteerde dat ik zon beetje het gehele verslag zelf heb uitgevoerd/geschreven. Desalniettemin door mijn inspanningen toch een 7.8 gehaald, hij kreeg ''slechts een 6.5.

Mijn advies probeer eerst bij de examencommissie toestemming te krijgen om MONO af te studeren.
pi_117206521
Ik zou gewoon lekker zelf afstuderen, zo een scriptie stelt niet bijster veel voor imo.

Overigens zo een duo-scriptie lijkt mij echt inefficient en kan de kwaliteit naar beneden halen, intern consistent zal het ook niet zijn (of je moet daar weer extra tijd insteken). Dan heb je ook nog het probleem dat je een scriptieplek voor twee moet zien te vinden.

Voor scriptieonderwerp aan je kantoor vragen of een klant nog een probleem heeft. Anders www.accountant.nl en daarvan iets kiezen. Integrated reporting is wel een leuk onderwerp, misschien kun je dat uitzoeken?

[ Bericht 44% gewijzigd door xminator op 24-09-2012 20:22:24 ]
pi_117218423
Bedankt. :)
Ik zit er inderdaad toch steeds meer aan te denken om het zelf te doen.

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit van Integrated Reporting gehoord. Zal binnenkort eens even kijken of het een interessant onderwerp is.

XBRL/SBR is tegenwoordig ook een 'hot item'. Misschien alleen een beetje cliché...
pi_117218650
Wat ik heb ervaren is dat mensen die moeite hebben met het vinden van een scriptieonderwerp en of scriptieplaats gaan voor een xbrl/sbr onderwerp.

AO/IB is pas cliché.
pi_117218766
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:35 schreef xminator het volgende:
Wat ik heb ervaren is dat mensen die moeite hebben met het vinden van een scriptieonderwerp en of scriptieplaats gaan voor een xbrl/sbr onderwerp.

AO/IB is pas cliché.
Klopt, wat AO/IB betreft. Volgens mij bestaat uit merendeel van de afstudeeronderzoeken uit AO-beschrijvingen.
pi_117225207
Ik zoek ook nog een onderwerp. Ook echt geen idee wat ik zal gaan doen. Heb weinig zin om de 32098e met een AO-beschrijving te zijn :P
pi_117244924
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:01 schreef Maraca het volgende:

[..]

Hangt af van het kantoor. Bij een Big4 kun je het wel vergeten zonder pak, maar bij een klein accountantskantoor kan het misschien nog wel. Dat je 18 bent maakt helemaal niks uit. Mooie leeftijd juist om een pak te kopen ;) Sowieso een stropdas als je een pak draagt.
Bedankt voor je antwoord! Dan ga ik zeker maar is binnenkort op zoek naar een mooi pak (incl stropdas haha). Iemand een idee waar je een goed pak kan kopen voor een leuk prijsje? Wil liever niet een c&a pak, dus wel graag iets betere kwaliteit. Aangezien het ook gelijk een mooie investering is omdat ik er toch jaren in ga lopen.

Iemand die weet hoeveel stagevergoeding je ongeveer bij een meeloopstage krijgt? Bij de big4? En bij een middelgroot accounantskantoor? Een schatting :)
pi_117245155
Suit supply is altijd wel nice.
pi_117245691
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef KaBuf het volgende:
pi_117250005
C&a heeft opzich af en toe wel kwaliteitvolle pakken voor een zachte prijs, heb er zelf ook 1 van frans molenaar gekocht daaro en die doet niet onder voor mn duurdere pakken.
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:10:51 #175
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117250100
Wat ben ik blij dat ik een vrouw ben O+ Gewoon lekker overal winkelen en als het netjes is, is het goed *O*
pi_117250255
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:10 schreef Maraca het volgende:
Wat ben ik blij dat ik een vrouw ben O+ Gewoon lekker overal winkelen en als het netjes is, is het goed *O*
Vrouwen hebben het makkelijker en goedkoper ja ;( .
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:14:46 #177
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117250298
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Vrouwen hebben het makkelijker en goedkoper ja ;( .
Nou, makkelijker.. sta je elke morgen voor je kast.. keuzes, keuzes, keuzes ;(
pi_117250731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou, makkelijker.. sta je elke morgen voor je kast.. keuzes, keuzes, keuzes ;(
No comment...
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:31:43 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117251256
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:22 schreef xminator het volgende:

[..]

No comment...
:+ Ach, het is ook vast moeilijk om je overhemd met je stropdas te laten matchen ;(
pi_117252170
Gewoon heel veel witte overhemden maakt het al een stuk makkelijker ;)
pi_117253568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

:+ Ach, het is ook vast moeilijk om je overhemd met je stropdas te laten matchen ;(
Dan heb je nog een bijpassende riem, schoenen,manchetknopen en horloge nodig. Weet je hoe lastig dat is?

Oke, manchetknopen pas over 10 jaar oid :').
pi_117267572
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:11 schreef xminator het volgende:

[..]

Dan heb je nog een bijpassende riem, schoenen,manchetknopen en horloge nodig. Weet je hoe lastig dat is?

Oke, manchetknopen pas over 10 jaar oid :').
Zo, wat kunnen mannen moeilijk doen over kleding :P. Pak, overhemd en stropdas! Vraag in de winkel welke kleuren bij elkaar passen. Geef je budget aan. Et voila! easy as that! :D
pi_117291186
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef KaBuf het volgende:
Mwah, ik wordt nooit zo blij van de Suitsupply eigenlijk. Van die 18 jarige verkopers die mij ietwat overijverig een pak proberen aan te smeren, onderwijl vragend of ik hier nu mn eerste pak kom kopen :'). Stond niet veel later weer buiten.

Nee, wat dat betreft kun je beter een Boss winkel ofzo binnenstappen, ten minste fatsoenlijke service. En als je tijdens de uitverkoop periodes gaat is het ook nog eens zeer redelijk geprijsd. Helaas is die periode nu net afgelopen...
pi_117291666
Ja wat dat betreft heb je wel gelijk :P

Uitverkoop bij Bijenkorf is ook altijd wel handig :)
pi_117362753
Zijn er hier mensen die mee zijn gegaan met een accountancy business course?
Zo ja, Hoe heb je dit ervaren ? Ik ben wel benieuwd.
pi_117363810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:55 schreef Unknown18 het volgende:
Zijn er hier mensen die mee zijn gegaan met een accountancy business course?
Zo ja, Hoe heb je dit ervaren ? Ik ben wel benieuwd.
Jep, ga (moet/wil) ook nog solliciteren voor een ander business course dit jaar naar madrid of barca.

Het is wel gezellig en leuk. Alleen vond het minder leerzaam omdat ik oudejaars was en dus al enige ervaring had. De groep is gemixxed dus verschillende leerjaren en niveaus.
Als je de mogelijkheid hebt, gewoon doen!
pi_117364006
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Jep, ga (moet/wil) ook nog solliciteren voor een ander business course dit jaar naar madrid of barca.

Het is wel gezellig en leuk. Alleen vond het minder leerzaam omdat ik oudejaars was en dus al enige ervaring had. De groep is gemixxed dus verschillende leerjaren en niveaus.
Als je de mogelijkheid hebt, gewoon doen!
Aha interessant. Lijkt me wel leuk inderdaad alleen betwijfel ik vooral of ik al voldoende kennis in huis heb voor zo'n business course (Net begonnen met Master acc&contr @VU). Maar als ik jou antwoord lees, lijkt het dan juist goed om te gaan ;). Volgens mij doe je alles ook in een team?
pi_117364197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:24 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Aha interessant. Lijkt me wel leuk inderdaad alleen betwijfel ik vooral of ik al voldoende kennis in huis heb voor zo'n business course (Net begonnen met Master acc&contr @VU). Maar als ik jou antwoord lees, lijkt het dan juist goed om te gaan ;). Volgens mij doe je alles ook in een team?

Jup alles in een team, gewoon doen!
pi_117394700
Een vraag van een hele andere orde die indirect te maken heeft met dit topic.

Zijn er nog veel economen die accountancy gaan doen waardoor je dus na verloop van tijd drs. RA achter je naam hebt staan of valt dit wel mee i.v.g. met pak'm beet 20 jaar terug.
pi_117397340
Knappe jongen die RA wordt zonder drs / MSc titel lijkt me.
pi_117436332
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder gepost in Accountancy topic omdat ik twijfelde tussen de studies Bedrijfseconomie en Accountancy. Inmiddels ben ik geslaagd en begonnen aan de Avans Hogeschool in Breda aan de studie Bedrijfseconomie, maar de propedeuse is gedeeld, dus aan het einde van het jaar maak ik pas echt de keuze tussen Bedrijfseconomie en Accountancy. Om studenten te informeren over de studies en het beroepenveld zijn er al oriëntatiedagen geweest, daar ben ik bij aanwezig geweest en ik zou naar aanleiding daarvan nog twee vragen willen stellen.

Alles wat mij is verteld over de studie Accountancy en het beroep Accountant spreekt mij wel aan, met name de werkzaamheden spreken mij wel aan. Maar ik bleef zitten met de volgende twee vragen:
- Kun je met een diploma Bedrijfseconomie geen Accountant worden? Bij de voorlichting liet men een lijst zien met oud-studenten waarachter stond wat zij tegenwoordig van beroep zijn, het viel mij namelijk op dat in dit lijstje van circa 75 personen niet één Accountant is geworden, toeval of werkelijkheid?
- Er wordt vaak over gesproken in deze topic ik weet het, maar toch: hoeveel uren werken die Accountants nou in de week? Want 2 oud-studenten die Accountant waren geworden(dit was bij de voorlichting Accountancy) gaven aan zonder uitzondering(dus zonder vakantie 48/49 weken in het jaar) áltijd om 7.30 bij de klant te beginnen en daar 20.30 weg te rijden. Nu vind ik op zich dat dit soort werkweken best regelmatig mogen voorkomen, dus ik zou er geen moeite mee hebben lange dagen te maken, ook als dat regelmatig gebeurd. Maar 48 weken tussen de 60 en 70 uur in de week werken wordt mij te gortig, genieten van het leven doe ik graag, dus beroepsmatig ook, maar er zijn ook andere dingen in het leven, zoals oud worden en als ik dit soort werkweken 20 jaar of langer moet volhouden overlijd ik direct na mijn pensioen omdat mijn lichaam ''op'' is en mag ik tussen vier planken het gras van de onderkant gaan bekijken, geen prettig vooruitzicht.
pi_117437444
Vraag 1: veel mensen maken al snel de keuze. Als iemand accountant wil worden doet hij vaak de studie Accountancy ipv Bedrijfseconomie. Veel bedrijfseconomiestudenten hebben een aversie tegen accountancy. Echter, je kunt met een bedrijfseconomiediploma accountant worden, maar het traject zal iets langer duren.
je heby gehoord over de werkzaamheden, maar gaat het dan om RA of AA?
pi_117438576
Beide, dus ze hebben verteld over zowel de werkzaamheden van een AA als van een RA.
pi_117438869
Ok, al een idee wat je leuker lijkt?
  zondag 30 september 2012 @ 21:03:57 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117438988
Whehe.. 48 weken tussen 7:30 en 20:30 werken. Stond van de week mooi om 7:45 voor een dichte deur :'( (uiteindelijk binnengeslopen via het magazijn *) ) Kortom: meestal is dat niet eens mogelijk. Zelfs bij mijn grootste klant werkt mijn pasje niet meer na 20:00.
  zondag 30 september 2012 @ 21:08:16 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117439278
Serieus, zulke dagen maken de meeste partners niet eens elke dag joh. ;)
pi_117439301
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:03 schreef Maraca het volgende:
Whehe.. 48 weken tussen 7:30 en 20:30 werken. Stond van de week mooi om 7:45 voor een dichte deur :'( (uiteindelijk binnengeslopen via het magazijn *) ) Kortom: meestal is dat niet eens mogelijk. Zelfs bij mijn grootste klant werkt mijn pasje niet meer na 20:00.
Maar het is ook sws niet het hele jaar zo druk. Vooral tijdens de final.
  zondag 30 september 2012 @ 21:11:18 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117439506
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 21:08 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar het is ook sws niet het hele jaar zo druk. Vooral tijdens de final.
Klopt :Y Was dan ook elke dag om 18:00 thuis O+
(goed, dan mag ik vervolgens wel gaan studeren.. maar dat is een klein detail ;) )
pi_117439821
Goed, dan hebben die gasten een vertekend beeld gegeven. Kunnen jullie dan een beeld geven van hoe het er werkelijk uitziet?

@Efjaar

Ze hebben verteld dat je als AA meer advies geeft en samenstelt, terwijl een RA controleert of de externe verslaggeving aan de wettelijke eisen voldoet en betrouwbaar is. Wat ik leuker vind weet ik nog niet precies, dat zal nog moeten blijken ;)
  zondag 30 september 2012 @ 21:23:12 #200
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117440295
Werktijden is eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. "Hangt er vanaf". Ga er maar vanuit dat je het in de periode januari - maart heel druk hebt en daarna wat minder. Maar dat is afhankelijk van het type klant, teamsamenstelling, hotelovernachting, deadlines etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')