Dit dusquote:Op maandag 10 september 2012 16:37 schreef HenkXL het volgende:
RA staat voor register accountant, dus jij wil graag een register accountant accountant worden?
oh haha typfoutje, RA uiteraardquote:Op maandag 10 september 2012 16:37 schreef HenkXL het volgende:
RA staat voor register accountant, dus jij wil graag een register accountant accountant worden?
Heerlijk toch; deze past prima in het rijtje creatief met je titel. Zo heb ik een collega die denk dat RA R.A. isquote:
Het is niet fout, maar ik heb een college die een RA RE is. (en eerlijk gezegd ook echt een rarequote:Op maandag 10 september 2012 17:36 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Heerlijk toch; deze past prima in het rijtje creatief met je titel. Zo heb ik een collega die denk dat RA R.A. is
Bij the big 4 sowieso wel. Welke stad denk je aan?quote:Op maandag 10 september 2012 18:17 schreef Cassenzo het volgende:
Maar ik heb een vraagje Met betrekking tot de stage die ik in februari ga lopen. Ik ga vanaf 4 februari 10 weken stage lopen. Dit zal een meeloopstage worden aangezien ik nu in het tweede jaar zit.
Ik was van plan om te gaan solliciteren bij 1 van de grote 4 accountantskontoren, alleen vroeg ik me af of ik op elke vestiging mijn stage kan lopen? Of zijn er een aantal kantoren die zich meer richten op mijn opleiding ?
Ik woon tussen arnhem en nijmegen in, dus voor mij lijkt arnhem wel ideaal! In ieder geval bedankt voor de antwoorden!quote:Op maandag 10 september 2012 23:20 schreef koentjuh18 het volgende:
[..]
Bij the big 4 sowieso wel. Welke stad denk je aan?
'Gewone' bijbaan is ook prima hoor. Als je maar een bijbaan hebt. Verder gewoon gaan solliciteren en jezelf goed verkopen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:57 schreef MacorgaZ het volgende:
Wat kan je eigenlijk naast de studie doen behalve administratiewerk (wat haast niet te krijgen is hier...) om wat 'beter' dan anderen te lijken? Er zijn soms wel van die inhousedagen van kantoren om een indruk te krijgen, maar geen echte studentprojecten of iets in die trant, of een bepaalde gratis KPMG/PWC/etc-cursus waar je echt wat mee op voor hebt in vergelijking met andere sollicitanten/stagelopers in de toekomst.
Utrecht en arnhem is bij pwc 1 business unit. Ik zou wel tijdig solliciteren, aangezien de gesprekken nu al lopen!quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:35 schreef Cassenzo het volgende:
[..]
Ik woon tussen arnhem en nijmegen in, dus voor mij lijkt arnhem wel ideaal! In ieder geval bedankt voor de antwoorden!
In de controlepraktijk ga je zeer zeker mee naar de klant! Je zult de wat simpelere klusjes uitvoeren zoals het aansluiten van banksaldi op bankafschriften, het testen van autorisaties van facturen en dergelijke. Vaak ga je ook (om wat te leren) mee naar gesprekken met de klant.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:39 schreef Cassenzo het volgende:
- wat doe je precies op zo'n stage, welke dingen ga je zelf doen, waar ga je aan mee werken, ga je mee naar de klant etc.?
10 weken achter elkaar met 1 pak vind ik wel grensgeval, aan de andere kant is het zonde om 2 pakken te kopen die je daarna 3 jaar amper meer gebruikt. Bij sollicitatie zeer zeker een pak aan!quote:- ik neem aan dat ik in pak moet verschijnen op mijn stage? Met sollicitatie doe je dan ook een pak aan? En is het voldoende als ik gewoon 1 pak koop en enkele blousjes waar ik in kan varieren?
Bij Big 4 kantoren ligt dit gewoon vast. Breng het gerust ter sprake maar ga niet teveel hierom vissen. Er valt over het algemeen niet te onderhandelen.quote:- begin je bij een sollicitatiegesprek zelf over de arbeidsvoorwaarden (daarmee doel ik op de stage-vergoeding. Ik ben niet per se uit op vergoeding maar het zou zonde zijn als ik geen vergoeding krijg omdat ik er zelf niet om gevraagd heb bijvoorbeeld.
Je kan een pakook tussentijds stomen! Als je het alleen koopt voor de stage dan zou ik het bij 1 houden.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:51 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
In de controlepraktijk ga je zeer zeker mee naar de klant! Je zult de wat simpelere klusjes uitvoeren zoals het aansluiten van banksaldi op bankafschriften, het testen van autorisaties van facturen en dergelijke. Vaak ga je ook (om wat te leren) mee naar gesprekken met de klant.
[..]
10 weken achter elkaar met 1 pak vind ik wel grensgeval, aan de andere kant is het zonde om 2 pakken te kopen die je daarna 3 jaar amper meer gebruikt. Bij sollicitatie zeer zeker een pak aan!
[..]
Bij Big 4 kantoren ligt dit gewoon vast. Breng het gerust ter sprake maar ga niet teveel hierom vissen. Er valt over het algemeen niet te onderhandelen.
Ik heb in november een online assessment van PwC gemaakt. Het bestond toen uit drie delen:quote:Op donderdag 13 september 2012 18:39 schreef waaromniet1988 het volgende:
Ik heb een vraag voor de mensen die recent (binnen nu een 1 jaar geleden) een assessment van PWC hebben gemaakt:
Bestaat het nog steeds uit een begrijpend lezen onderdeel en een persoonlijkheidstest?
Hoe hebben jullie dit voorbereid?
Ontzettend bedankt voor je antwoord. Hier kan ik heel wat mee.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:40 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Ik heb in november een online assessment van PwC gemaakt. Het bestond toen uit drie delen:
- Cijfermatig redeneren;
- Verbaal redeneren;
- Persoonlijkheidstest.
Cijfermatig redeneren kwam eigenlijk neer op allemaal kleine rekenvraagjes. Bijvoorbeeld percentages berekenen, of gegevens afleiden uit een grafiek. Sommige vragen hadden - bij mij tenminste - wel een economische achtergrond.
Het verbaal redeneren ging inderdaad om het begrijpend lezen. Je kreeg verschillende stukjes tekst met steeds een stuk of vijf vragen.
Daarna wordt je telefonisch benaderd en krijg je een uitslagenrapport via mail toegestuurd.
(1) Als je van het HBO komt is dat inderdaad het trajectquote:Op dinsdag 18 september 2012 10:35 schreef Cassenzo het volgende:
Ik heb even een aantal vraagjes.
Ik zit nu in het tweede jaar van accountancy (hbo) maar ik zal uiteindelijk graag RA willen worden. Nu weet ik dat ik daarvoor universiteit moet gaan doen maar hoe dat precies? Ik heb ooit iets gelezen over pre-master/master/post-master, klopt dat? (1) En hoe lang duren elk van hun? (2) En is het zo dat je 3 jaar praktijkervaring op moet doen? (3) En vanaf wanneer doe je dat dan? Al vanaf dat je begint met het universiteit-traject en dus ook al een aantal dagen in de week werkt? Of pas als je met de uni klaar bent? (4)
Al met al is mijn vraag dus: wat moet ik na de HBO allemaal doen om RA te kunnen worden?
Nog een aantal vraagjes: hoeveel dagen in de week werk/studeer je dan als ik na de hbo universiteit ga doen? (5) Hoeveel verdien je hier ongeveer netto per maand mee (lees bij een van de big4), en krijg je als je net begint met universiteit (en je werkt dan dus ook een paar dagen) gelijk een leasesauto? (6) Dit is handig voor mij om te weten omdat ik anders misschien nu van plan was om zelf een auto aan te schaffen.
Alvast bedankt
ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?quote:Op zondag 23 september 2012 13:19 schreef ejfaar het volgende:
Hoe kom jij op die 0.75?
De rest klopt volgens mij wel.
Ehm, jaa.quote:Op zondag 23 september 2012 13:21 schreef Abelow het volgende:
[..]
ow sorry moest 0,65 zijn. Brutowinstpercentage 35% en dan 100 - 35 is inkoopwaarde omzet toch?
Jep maar jij doet accountancy toch?quote:Op zondag 23 september 2012 13:30 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ehm, jaa.
380 x 65% = 247
380 x 35% = 133
Omzet 380
Inkoop 247
Brutowinst 133
Komen allen op de w /v rekening.
En als krediettermijn van 1 maand, alles van op de beginbalans + alles van januari tot en met november op de liquiditeitsbegroting.
Je zit zeker ook in de 1e klas of niet?
Ja, daarvoor is dit topic ook.quote:Op zondag 23 september 2012 13:39 schreef Abelow het volgende:
[..]
Jep maar jij doet accountancy toch?
Accountancy is niet de enige opleiding die te maken heeft met balansen, W&V rekening etc.quote:Op zondag 23 september 2012 14:31 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Ja, daarvoor is dit topic ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |