abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117250255
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:10 schreef Maraca het volgende:
Wat ben ik blij dat ik een vrouw ben O+ Gewoon lekker overal winkelen en als het netjes is, is het goed *O*
Vrouwen hebben het makkelijker en goedkoper ja ;( .
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:14:46 #177
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117250298
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:14 schreef xminator het volgende:

[..]

Vrouwen hebben het makkelijker en goedkoper ja ;( .
Nou, makkelijker.. sta je elke morgen voor je kast.. keuzes, keuzes, keuzes ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_117250731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou, makkelijker.. sta je elke morgen voor je kast.. keuzes, keuzes, keuzes ;(
No comment...
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:31:43 #179
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117251256
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:22 schreef xminator het volgende:

[..]

No comment...
:+ Ach, het is ook vast moeilijk om je overhemd met je stropdas te laten matchen ;(
pi_117252170
Gewoon heel veel witte overhemden maakt het al een stuk makkelijker ;)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_117253568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:31 schreef Maraca het volgende:

[..]

:+ Ach, het is ook vast moeilijk om je overhemd met je stropdas te laten matchen ;(
Dan heb je nog een bijpassende riem, schoenen,manchetknopen en horloge nodig. Weet je hoe lastig dat is?

Oke, manchetknopen pas over 10 jaar oid :').
pi_117267572
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:11 schreef xminator het volgende:

[..]

Dan heb je nog een bijpassende riem, schoenen,manchetknopen en horloge nodig. Weet je hoe lastig dat is?

Oke, manchetknopen pas over 10 jaar oid :').
Zo, wat kunnen mannen moeilijk doen over kleding :P. Pak, overhemd en stropdas! Vraag in de winkel welke kleuren bij elkaar passen. Geef je budget aan. Et voila! easy as that! :D
pi_117291186
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:36 schreef KaBuf het volgende:
Suit supply is altijd wel nice.
Mwah, ik wordt nooit zo blij van de Suitsupply eigenlijk. Van die 18 jarige verkopers die mij ietwat overijverig een pak proberen aan te smeren, onderwijl vragend of ik hier nu mn eerste pak kom kopen :'). Stond niet veel later weer buiten.

Nee, wat dat betreft kun je beter een Boss winkel ofzo binnenstappen, ten minste fatsoenlijke service. En als je tijdens de uitverkoop periodes gaat is het ook nog eens zeer redelijk geprijsd. Helaas is die periode nu net afgelopen...
pi_117291666
Ja wat dat betreft heb je wel gelijk :P

Uitverkoop bij Bijenkorf is ook altijd wel handig :)
pi_117362753
Zijn er hier mensen die mee zijn gegaan met een accountancy business course?
Zo ja, Hoe heb je dit ervaren ? Ik ben wel benieuwd.
pi_117363810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 18:55 schreef Unknown18 het volgende:
Zijn er hier mensen die mee zijn gegaan met een accountancy business course?
Zo ja, Hoe heb je dit ervaren ? Ik ben wel benieuwd.
Jep, ga (moet/wil) ook nog solliciteren voor een ander business course dit jaar naar madrid of barca.

Het is wel gezellig en leuk. Alleen vond het minder leerzaam omdat ik oudejaars was en dus al enige ervaring had. De groep is gemixxed dus verschillende leerjaren en niveaus.
Als je de mogelijkheid hebt, gewoon doen!
pi_117364006
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:19 schreef xminator het volgende:

[..]

Jep, ga (moet/wil) ook nog solliciteren voor een ander business course dit jaar naar madrid of barca.

Het is wel gezellig en leuk. Alleen vond het minder leerzaam omdat ik oudejaars was en dus al enige ervaring had. De groep is gemixxed dus verschillende leerjaren en niveaus.
Als je de mogelijkheid hebt, gewoon doen!
Aha interessant. Lijkt me wel leuk inderdaad alleen betwijfel ik vooral of ik al voldoende kennis in huis heb voor zo'n business course (Net begonnen met Master acc&contr @VU). Maar als ik jou antwoord lees, lijkt het dan juist goed om te gaan ;). Volgens mij doe je alles ook in een team?
pi_117364197
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:24 schreef Unknown18 het volgende:

[..]

Aha interessant. Lijkt me wel leuk inderdaad alleen betwijfel ik vooral of ik al voldoende kennis in huis heb voor zo'n business course (Net begonnen met Master acc&contr @VU). Maar als ik jou antwoord lees, lijkt het dan juist goed om te gaan ;). Volgens mij doe je alles ook in een team?

Jup alles in een team, gewoon doen!
pi_117394700
Een vraag van een hele andere orde die indirect te maken heeft met dit topic.

Zijn er nog veel economen die accountancy gaan doen waardoor je dus na verloop van tijd drs. RA achter je naam hebt staan of valt dit wel mee i.v.g. met pak'm beet 20 jaar terug.
pi_117397340
Knappe jongen die RA wordt zonder drs / MSc titel lijkt me.
pi_117436332
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder gepost in Accountancy topic omdat ik twijfelde tussen de studies Bedrijfseconomie en Accountancy. Inmiddels ben ik geslaagd en begonnen aan de Avans Hogeschool in Breda aan de studie Bedrijfseconomie, maar de propedeuse is gedeeld, dus aan het einde van het jaar maak ik pas echt de keuze tussen Bedrijfseconomie en Accountancy. Om studenten te informeren over de studies en het beroepenveld zijn er al oriëntatiedagen geweest, daar ben ik bij aanwezig geweest en ik zou naar aanleiding daarvan nog twee vragen willen stellen.

Alles wat mij is verteld over de studie Accountancy en het beroep Accountant spreekt mij wel aan, met name de werkzaamheden spreken mij wel aan. Maar ik bleef zitten met de volgende twee vragen:
- Kun je met een diploma Bedrijfseconomie geen Accountant worden? Bij de voorlichting liet men een lijst zien met oud-studenten waarachter stond wat zij tegenwoordig van beroep zijn, het viel mij namelijk op dat in dit lijstje van circa 75 personen niet één Accountant is geworden, toeval of werkelijkheid?
- Er wordt vaak over gesproken in deze topic ik weet het, maar toch: hoeveel uren werken die Accountants nou in de week? Want 2 oud-studenten die Accountant waren geworden(dit was bij de voorlichting Accountancy) gaven aan zonder uitzondering(dus zonder vakantie 48/49 weken in het jaar) áltijd om 7.30 bij de klant te beginnen en daar 20.30 weg te rijden. Nu vind ik op zich dat dit soort werkweken best regelmatig mogen voorkomen, dus ik zou er geen moeite mee hebben lange dagen te maken, ook als dat regelmatig gebeurd. Maar 48 weken tussen de 60 en 70 uur in de week werken wordt mij te gortig, genieten van het leven doe ik graag, dus beroepsmatig ook, maar er zijn ook andere dingen in het leven, zoals oud worden en als ik dit soort werkweken 20 jaar of langer moet volhouden overlijd ik direct na mijn pensioen omdat mijn lichaam ''op'' is en mag ik tussen vier planken het gras van de onderkant gaan bekijken, geen prettig vooruitzicht.
pi_117437444
Vraag 1: veel mensen maken al snel de keuze. Als iemand accountant wil worden doet hij vaak de studie Accountancy ipv Bedrijfseconomie. Veel bedrijfseconomiestudenten hebben een aversie tegen accountancy. Echter, je kunt met een bedrijfseconomiediploma accountant worden, maar het traject zal iets langer duren.
je heby gehoord over de werkzaamheden, maar gaat het dan om RA of AA?
pi_117438576
Beide, dus ze hebben verteld over zowel de werkzaamheden van een AA als van een RA.
pi_117438869
Ok, al een idee wat je leuker lijkt?
  zondag 30 september 2012 @ 21:03:57 #195
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117438988
Whehe.. 48 weken tussen 7:30 en 20:30 werken. Stond van de week mooi om 7:45 voor een dichte deur :'( (uiteindelijk binnengeslopen via het magazijn *) ) Kortom: meestal is dat niet eens mogelijk. Zelfs bij mijn grootste klant werkt mijn pasje niet meer na 20:00.
  zondag 30 september 2012 @ 21:08:16 #196
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_117439278
Serieus, zulke dagen maken de meeste partners niet eens elke dag joh. ;)
pi_117439301
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 21:03 schreef Maraca het volgende:
Whehe.. 48 weken tussen 7:30 en 20:30 werken. Stond van de week mooi om 7:45 voor een dichte deur :'( (uiteindelijk binnengeslopen via het magazijn *) ) Kortom: meestal is dat niet eens mogelijk. Zelfs bij mijn grootste klant werkt mijn pasje niet meer na 20:00.
Maar het is ook sws niet het hele jaar zo druk. Vooral tijdens de final.
  zondag 30 september 2012 @ 21:11:18 #198
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117439506
quote:
1s.gif Op zondag 30 september 2012 21:08 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Maar het is ook sws niet het hele jaar zo druk. Vooral tijdens de final.
Klopt :Y Was dan ook elke dag om 18:00 thuis O+
(goed, dan mag ik vervolgens wel gaan studeren.. maar dat is een klein detail ;) )
pi_117439821
Goed, dan hebben die gasten een vertekend beeld gegeven. Kunnen jullie dan een beeld geven van hoe het er werkelijk uitziet?

@Efjaar

Ze hebben verteld dat je als AA meer advies geeft en samenstelt, terwijl een RA controleert of de externe verslaggeving aan de wettelijke eisen voldoet en betrouwbaar is. Wat ik leuker vind weet ik nog niet precies, dat zal nog moeten blijken ;)
  zondag 30 september 2012 @ 21:23:12 #200
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_117440295
Werktijden is eigenlijk niks zinnigs over te zeggen. "Hangt er vanaf". Ga er maar vanuit dat je het in de periode januari - maart heel druk hebt en daarna wat minder. Maar dat is afhankelijk van het type klant, teamsamenstelling, hotelovernachting, deadlines etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')